Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 24 augusti 2010 - 09:39

Malmopag
  • Malmopag
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

För att de tjänar på frakten ?

Hur kan man tjäna på frakten när frakten är 21kr? Varan i sig kan ju omöjligt vara gratis och frakten brukar aldrig vara så låg så de skulle kunna tjäna på det.

Postad 24 augusti 2010 - 14:20

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

Du verkar försöka direktlänka men man omdirigeras till deras startsida.

Skyddet på hemsidan är ju endast till Galaxy S Vibrant, inte Galaxy S (international)? Eller är det bara jag som inte hittar GS? Man kan ju inte ha Vibrant-skydd på sin svenska GS, finns ju inget hål för knappen..

Nej det är ingen direktlänk utan en affilatelänk
dvs petruso får pengar eller poäng eller liknande när ni klickar på länken

Postad 25 augusti 2010 - 17:58

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Anmäl hårt.
On a lighter note så måste jag säga att jag gillar bumpern till telefonen, skyddar bra nog utan att täcka över särskilt mkt, däremot så finns det lite wiggle i den.

Postad 25 augusti 2010 - 18:53

Bellander
  • Bellander
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Nån som har nå tips på hur man synkar sina bilder från sina facebook kontakter så de dyker upp i kontaktlistan på telefonen? Jag försöker synka via facebook appen. Det funkar, men så fort jag loggar ut från facebook så försvinner bilderna igen.
Någon som har nåt tips? ;)

Postad 25 augusti 2010 - 20:36

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Nån som har nå tips på hur man synkar sina bilder från sina facebook kontakter så de dyker upp i kontaktlistan på telefonen? Jag försöker synka via facebook appen. Det funkar, men så fort jag loggar ut från facebook så försvinner bilderna igen.
Någon som har nåt tips? ;)

Du struntar att logga ut facebookappen helt enkelt.

Det finns ett antal sync-appar för bilder från facebook till kontakter där FeX varit en av de populärare. Men sen Facebook kom med inbyggd sync så har utvecklingen av dessa stannat av. Tror bland annat att FeX inte fungerar sen iOS4. Men prova att sök på facebook i appstore.

Postad 25 augusti 2010 - 20:48

Bellander
  • Bellander
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Du struntar att logga ut facebookappen helt enkelt.

Det finns ett antal sync-appar för bilder från facebook till kontakter där FeX varit en av de populärare. Men sen Facebook kom med inbyggd sync så har utvecklingen av dessa stannat av. Tror bland annat att FeX inte fungerar sen iOS4. Men prova att sök på facebook i appstore.

Jag ska se vad som finns i app store. Dåligt om man måste ha facebook inloggad hela tiden för att få kontaktbilderna. Det behövde man inte på min HTC HD2 =/

Postad 25 augusti 2010 - 20:53

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
friend sync funkar helt ok. Fex var bättre men där har utveckling/support helt försvunnit sedan ios4 ;)

Postad 25 augusti 2010 - 21:19

Bellander
  • Bellander
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

friend sync funkar helt ok. Fex var bättre men där har utveckling/support helt försvunnit sedan ios4 ;)

Måste man ha Friendsync på i bakgrunden för att få bilderna på kontakterna?

Postad 25 augusti 2010 - 21:25

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Anmäl hårt.
On a lighter note så måste jag säga att jag gillar bumpern till telefonen, skyddar bra nog utan att täcka över särskilt mkt, däremot så finns det lite wiggle i den.

För jäkligt dock att en officiell Apple-produkt inte tillåter att man har den på om man ska använda dockningsstationen.

Postad 26 augusti 2010 - 06:01

Franky
  • Franky
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Är det någon här som har ett SIM-kort med BankID och har klippt det till mikroSIM-storlek för sin iPhone 4? Jag undrar mest om det överhuvudtaget fungerar, eller om jag verkligen kommer att bli tvungen att avbeställa BankID för att kunna köra mitt nuvarande abbonemang i iPhone 4.

Postad 26 augusti 2010 - 07:38

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Är det någon här som har ett SIM-kort med BankID och har klippt det till mikroSIM-storlek för sin iPhone 4? Jag undrar mest om det överhuvudtaget fungerar, eller om jag verkligen kommer att bli tvungen att avbeställa BankID för att kunna köra mitt nuvarande abbonemang i iPhone 4.

Bank-id stöds för närvarande inte av micro-sim fick jag veta häromdagen. Jag fick själv avbeställa den tjänsten på mitt nuvarande sim-kort enbart för att kunna använda micro-sim på iPhone4.

Det jobbas dock på en lösning som möjliggör denna tjänsten även på det nya sim:et.

Postad 26 augusti 2010 - 11:58

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Anmäl hårt.

Agreed. Har tappat min iPhone hela 2 (!) gånger från brösthöjd sedan jag fick bumpern, och det har inte hänt ett smack ;)

Känner också av att passformen inte är 100, men det har blivit bättre med tiden.

Postad 26 augusti 2010 - 15:42

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Finns det inget sätt att söka uppgifter om ett visst nummer direkt från samtalslistorna? Är det bara klippa och klistra som gäller? Helst vill man ju ha direkt info för varje nummer som ringer som saknas i kontaktregistret. Såg det fanns en app men det gällde tydligen bara någon slags spärrlista.

Postad 26 augusti 2010 - 16:33

-Råttan-
  • -Råttan-
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Hej jag ska köpa en iPhone4 32gb med Halebop Hallå Surf plus men undar om man kan köpa den nån annanstans än på deras hemsida och ändå få den dealen med 59kr/månaden året ut? Eller är det över en månads leverans tid på alla ställen?

MVH

Postad 26 augusti 2010 - 17:19

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Tänkte bara lägga upp bilder på min i4 med GelaSkins skinnet som jag har custom-gjort :rolleyes:
Dom är både med och utan Bumper. Längar till jag får min vita bumper, tror det kan bli riktigt snyggt ihop :D

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Om det är nån som vill ha bilderna för att göra en själv så säg till ;)

*edit* minskade bilderna ;)

Redigerat av Electrified, 26 augusti 2010 - 17:29.

Postad 26 augusti 2010 - 17:31

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Vart har du beställt din vita bumper? hittar ju ingenstans som man kan köpa den på. orginal alltså. apple.se går ju inte.

Postad 26 augusti 2010 - 17:38

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Vart har du beställt din vita bumper? hittar ju ingenstans som man kan köpa den på. orginal alltså. apple.se går ju inte.

Har beställt den på telia.se, tyvärr är den snordyr, men jag ville verkligen ha den så jag får väl offra dom slantarna :rolleyes:

Postad 26 augusti 2010 - 17:40

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Hehe tänkte säga "inte telia" då dom e dyra som faan där haha men ok. Får väl göra de jag me. Men står ju inte om dom har den i lager där dock. aja sorry för ot kanske !

Postad 26 augusti 2010 - 17:56

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0
Vet inte om nån redan tipsat om det, men kolla upp iCarbon .

Postad 26 augusti 2010 - 18:04

-Råttan-
  • -Råttan-
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Vad ska man ha för skin/bumper för att skydda bra? Silicon?bumper?hardcase? Jag hade tänkt köra nåt billig silicon fodral från tradera+invisible shield display skydd.

Postad 26 augusti 2010 - 18:53

OnkelKostja
  • OnkelKostja
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Animationer i mms.
ja det verkar inte iphone kunna visa?
Finns det någon app som gör det? eller så man i alla fall kan skicka?
Hittade en app men den hade bara förinstallerade bilder. Har egna som jag skulle vilja använda mig av.

Postad 26 augusti 2010 - 19:02

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0

Animationer i mms.
ja det verkar inte iphone kunna visa?
Finns det någon app som gör det? eller så man i alla fall kan skicka?
Hittade en app men den hade bara förinstallerade bilder. Har egna som jag skulle vilja använda mig av.

Animationer funkar, men bara i konverseringen. Trycker du på bilden så funkar det inte. Skumt?

Postad 26 augusti 2010 - 19:07

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Tänkte bara lägga upp bilder på min i4 med GelaSkins skinnet som jag har custom-gjort :rolleyes:
Dom är både med och utan Bumper. Längar till jag får min vita bumper, tror det kan bli riktigt snyggt ihop ;)

Riktigt snyggt ;)

Postad 26 augusti 2010 - 19:10

-Råttan-
  • -Råttan-
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Vilket skärmskydd är bäst och lättast att lyckas med? Copter, Invisible shield eller Artwizz. Sen är denna bra? Casemate Though http://www.mytrendyp...e-4-33402p.html

Postad 26 augusti 2010 - 19:13

OnkelKostja
  • OnkelKostja
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Animationer funkar, men bara i konverseringen. Trycker du på bilden så funkar det inte. Skumt?

Jag ser dom inte ens där konstigt nog.

edit: Det rör sig om .gif -animationer. Det är väl inte så att jag ska ha något annat format tro?

Redigerat av OnkelKostja, 26 augusti 2010 - 19:15.

Postad 26 augusti 2010 - 20:46

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

Vet inte om nån redan tipsat om det, men kolla upp iCarbon .

Värt, tack :rolleyes: ska beställas direkt. Vit bak och på sidorna sen cleant svart som den e på framsidan ;)

Postad 26 augusti 2010 - 20:52

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Måste man ha Friendsync på i bakgrunden för att få bilderna på kontakterna?

Tyvärr ser du inte bilder i kontaktlistan alá HTC Sense, i alla fall inte i standardappen för kontakter.

Om din telefon är Jailbreakad så finns Cyntacts att köpa via Cydia, fungerar faktiskt riktigt bra tillsammans med FriendSync som nämnts tidigare.

Postad 26 augusti 2010 - 21:28

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0

1) Behövs ju inte med just denna hållaren då den har ljudutgång, vilket är överlägset vilken FM-sändare som helst. Krävs dock att din bilstereo har AUX-ingång, vilket de flesta moderna har.
2) Den passar iPhone 4 hur bra som helst.

Fick äntligen hem min iPhone 4 igår, beställde den 30/7 så lång väntan är över. Jag köpte ett TTCK till min 3GS och visst passar 4:an i den om än något tight, problemet är ju att den inte får kontakt! Enligt flera forum så är inte TTCK kompatibelt med 4:an utan modifiering, har du lyckas skulle jag verkligen vilja veta hur du gör? En annan sak som stör mig är att jag har ciggkontakten i armstödet vilket gör att den medföljade kabeln blir alldeles för kort om man vill göra en snygg kabeldragning. Har provat flera olika USB-sladdar men jag får bara upp "detta tillbehör är inte anpassat för iPhone bla bla bla" Blir så trött, blir väl till att sälja av på blocket då det verkligen inte fyller sin funktion om telefonen inte laddas och man måste sätta 3,5an direkt i telefonen...

Postad 26 augusti 2010 - 21:53

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Fick äntligen hem min iPhone 4 igår, beställde den 30/7 så lång väntan är över. Jag köpte ett TTCK till min 3GS och visst passar 4:an i den om än något tight, problemet är ju att den inte får kontakt! Enligt flera forum så är inte TTCK kompatibelt med 4:an utan modifiering, har du lyckas skulle jag verkligen vilja veta hur du gör? En annan sak som stör mig är att jag har ciggkontakten i armstödet vilket gör att den medföljade kabeln blir alldeles för kort om man vill göra en snygg kabeldragning. Har provat flera olika USB-sladdar men jag får bara upp "detta tillbehör är inte anpassat för iPhone bla bla bla" Blir så trött, blir väl till att sälja av på blocket då det verkligen inte fyller sin funktion om telefonen inte laddas och man måste sätta 3,5an direkt i telefonen...

Eller så köper du ny bil :rolleyes:

Postad 27 augusti 2010 - 00:19

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
Löste problemet genom att köpa en ny bil... Näe men det fanns lite tips på youtube som gjorde susen!

Redigerat av RedEnzo, 27 augusti 2010 - 00:20.

Postad 27 augusti 2010 - 00:46

iRichard
  • iRichard
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Säljer några iPhone 4 skal billigt om någon är intresserad :rolleyes:

Mjuka skal i olika färger med snygga mönster:

Ed Hardy skal:

Vitt skal med snygg Apple logga:

Postad 27 augusti 2010 - 06:23

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Hej jag ska köpa en iPhone4 32gb med Halebop Hallå Surf plus men undar om man kan köpa den nån annanstans än på deras hemsida och ändå få den dealen med 59kr/månaden året ut? Eller är det över en månads leverans tid på alla ställen?

MVH

Jag köpte min på releasedagen i Teliabutik med just Halebop Hallå och Surf Plus, inga problem.

Vilket skärmskydd är bäst och lättast att lyckas med? Copter, Invisible shield eller Artwizz. Sen är denna bra? Casemate Though http://www.mytrendyp...e-4-33402p.html

Jag säger definitivt Artwizz, lätt det bästa valet då det knappt syns när det är på och inte heller har orange peel eller är trögt på ytan utan känns som man fingrar direkt på glaset.

Som jag antar att du nu har gjort så är det enkelt åtgärdat, det är bara att sätta en distans av valfritt slag, t ex en tillklippt möbeltass, backom själva telefonkontakten på hållaren. Då trycks telefonen korrekt i och laddar utan problem.

Gällande ditt problem med kabeln så är det orsakat av att de du har prövat ger för lite kräm till telefonen. Du behöver en som ger i av 1.0-1,2 A ut.

Postad 27 augusti 2010 - 10:02

Unregistered1107
  • Unregistered1107
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
av vad jag hört och klämt på både Copter och invisible shield så är det samma material, bara olika tillverkare... jag har då inte märkt av någon större skillnad på dom.
det blir en tydlig skillnad på skärmen med invisible shield och copter skydden på skärmen, blir lite trögare att dra fingret över skärmen. Jag gillar dock den texturen men det är absolut en vanesak, vissa gillar nog inte det, det är nog bra att tänka på innan man köper något av dom.

just Artwizz vet jag inte riktigt hur dom är men hade en billigare variant från teknikmagasinet (kanske var artwizz, kommer inte ihåg namnet) på min tidigare desire och av just den kände man ingen skillnad på skärmen och var riktigt tunn så det kanske är samma med artwizz.

Postad 27 augusti 2010 - 11:10

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0
Slut på semestrar och annat skit, nu skall jag beställa en telefon
tar Telia fortfarande 6395kr ? eller skall jag beställa från Katshing för 5925kr
vad har andra butiker som säljer Telia för priser, ex. Phonehouse mfl. ?

Postad 27 augusti 2010 - 11:14

Crosster
  • Crosster
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Jag och brorsan kör med artwizz och jag är nöjd. Nu har jag inte testat de andra men mitt skärmskydd var väldigt enkelt att sätta dit utan att få några bubblor och man slipper blöta ner telefonen för att sätta fast skyddet.

Kanterna döljs helt om du kör med en bumper (inte för att jag störde mig på det innan men en del verkar ju störa sig)

Sedan så kan det hända att det är lättare att få repor med artwizz än med invisible shield, brorsan har redan fått en mindre efter några dagar men jag har haft mitt på sedan IP4 kom ut och jag har inte fått någon repa.

Postad 27 augusti 2010 - 13:06

Hanna7810
  • Hanna7810
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Helt plötsligt får jag inte fram någon ton när jag ringer och hör inte heller den jag pratar med, även musiken är tyst. Detta när jag inte använder handsfree. Vad kan det vara för fel och vad gör jag åt det?

Postad 27 augusti 2010 - 18:18

OnkelKostja
  • OnkelKostja
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Det är inte meningen att tjata men...
Kan ni se animationer i era telefoner?
Om någon skickar en animation i mail eller mms till mig så kan jag inte få den att just animera på något sätt överhuvudtaget i telefonen. Varken i själva meddelandet och inte heller i bildgalleriet. Fel på min? Eller är det så för fler?

Postad 27 augusti 2010 - 19:55

gretzky99
  • gretzky99
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Vill börja mitt inlägg med att säga grattis alla Iphone 4 ägare till ett lyckat köp :)
Ang Retina skärmen på Iphone 4!
Har varit i kontakt med Apple flera ggr ang tåligheten i displayen. Skärmen är ju otroligt stryktålig måste jag säga.
Jag har haft min Iphone sedan releasedagen och valde att köra utan skärmskydd pga skärmen är ju ytbehandlad på ett speciellt sätt för att undvika fingeravtryck samt att den är ruskigt stryktålig.

Jag förstår verkligen att de flesta väljer att köra med skärmskydd som invisible shield mm. Men jag kan helt ärligt säga att det inte behövs. Skärmen är anpassad för tuffa förhållanden och apple själva tycker inte att det behövs.
Det är enormt stor skillnad på tåligheten om du jämför med tidigare iphone modeller. Det här med skärmskydd känns lite som att köpa en ny skjorta el soffa fast man behåller plasten på?
Som tur är så bor vi i ett fritt land och det är bara min åsikt. Till er som kör med skärmskydd så fortsätt göra det om ni tycker det funkar. Personligen så kommer jag inte göra det då jag anser att isf borde såna ingå från början om det vore nödvändigt.

Postad 27 augusti 2010 - 20:14

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0

Helt plötsligt får jag inte fram någon ton när jag ringer och hör inte heller den jag pratar med, även musiken är tyst. Detta när jag inte använder handsfree. Vad kan det vara för fel och vad gör jag åt det?

Testa koppla in ditt handsfree igen, och sen ta ut det. Det kan va så att den "fastnat" i handsfreeläget. Borde hjälpa

Postad 27 augusti 2010 - 20:57

OnkelKostja
  • OnkelKostja
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Vill börja mitt inlägg med att säga grattis alla Iphone 4 ägare till ett lyckat köp :)
Har varit i kontakt med Apple flera ggr ang tåligheten i displayen. Skärmen är ju otroligt stryktålig måste jag säga.
Jag har haft min Iphone sedan releasedagen och valde att köra utan skärmskydd pga skärmen är ju ytbehandlad på ett speciellt sätt för att undvika fingeravtryck samt att den är ruskigt stryktålig.

Jag förstår verkligen att de flesta väljer att köra med skärmskydd som invisible shield mm. Men jag kan helt ärligt säga att det inte behövs. Skärmen är anpassad för tuffa förhållanden och apple själva tycker inte att det behövs.
Det är enormt stor skillnad på tåligheten om du jämför med tidigare iphone modeller. Det här med skärmskydd känns lite som att köpa en ny skjorta el soffa fast man behåller plasten på?
Som tur är så bor vi i ett fritt land och det är bara min åsikt. Till er som kör med skärmskydd så fortsätt göra det om ni tycker det funkar. Personligen så kommer jag inte göra det då jag anser att isf borde såna ingå från början om det vore nödvändigt.

Fast till baksidan kan det vara bra.
Jag har fått ett par smårepor... trodde det skulle vara samma glas bak och fram och om så är fallet så är det verkligen inte reptåligt då jag tycker jag är försiktig med telefonen. Läser man runt lite så är det många som fått repor just på baksidan. Kanske för man lägger ner den på ett bort och det finns nått hårt där, men jag har inte med mig dammvippan helatiden. Brukar dock alltid borsta av platsen med handen där jag lägger telefonen samt har den ensam i jeansfickan, ändå så har jag fått smårepor.

Postad 27 augusti 2010 - 21:43

gretzky99
  • gretzky99
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag kör med en Bumper som kom med posten från apple. Det förhindrar att det blir repor på baksidan :)

Postad 28 augusti 2010 - 08:19

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0

Har man otur så räcker det med ett fall på 3dm så går glaset fram sönder... Suck 1500:- i självrisk. När jag får tillbaka min iphone 4 så blir det bumper på!

//Micke

Postad 28 augusti 2010 - 09:11

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Jag kör min mobil utan livboj runt om, tycker det ser förjävligt ut!!

Beställde Belkins gratisbumper, den kan jag INTE rekommendera, det fulaste jag sett på en telefon, så den åkte i soporna. Får köra utan skydd och hoppas på det bästa!!

Postad 28 augusti 2010 - 09:42

Unregistered1107
  • Unregistered1107
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
har själv ett Incipio Feather case på min ip4 och invisible shield på skärmen, tycker jag ger bra skydd och märker knappt av skyddet runt telefonen.

Jag kör min mobil utan livboj runt om, tycker det ser förjävligt ut!!

Beställde Belkins gratisbumper, den kan jag INTE rekommendera, det fulaste jag sett på en telefon, så den åkte i soporna. Får köra utan skydd och hoppas på det bästa!!

Postad 28 augusti 2010 - 12:03

BruteBonk
  • BruteBonk
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
iPhone 4E - Edge!

Har kört min i4 ett par dagar med blandade känslor kring antennproblemet. Så fort man är i närheten av dödsgreppet blir man utkastad från 3G-nätet och Egde kopplar på. Det skiftar som en jojjo mellan 3G och Edge. Edge-täckningen är förvisso mkt god men ändå ganska surt.

Min arbetstelefon(gammal SE) har inte detta beteende.

Postad 28 augusti 2010 - 12:22

madness74
  • madness74
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Har nu fått hem 2 st iP4 och har en lite fråga ang aktivering. Vad är smartast att göra, aktivera båda telefonerna med samma itunes konto eller bör man skapa separata? Hur har ni gjort som har två st i familjen? :)

Postad 28 augusti 2010 - 12:40

davyp3
  • davyp3
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

iPhone 4E - Edge!

Har kört min i4 ett par dagar med blandade känslor kring antennproblemet. Så fort man är i närheten av dödsgreppet blir man utkastad från 3G-nätet och Egde kopplar på. Det skiftar som en jojjo mellan 3G och Edge. Edge-täckningen är förvisso mkt god men ändå ganska surt.

Min arbetstelefon(gammal SE) har inte detta beteende.

Det är tragiskt, jag vet. Precis samma sak för mig, men det löste sig med bumpern.

Postad 28 augusti 2010 - 14:30

Unregistered7b8172bc
  • Unregistered7b8172bc
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Har nu fått hem 2 st iP4 och har en lite fråga ang aktivering. Vad är smartast att göra, aktivera båda telefonerna med samma itunes konto eller bör man skapa separata? Hur har ni gjort som har två st i familjen? :)

I min familj har jag tre användare på datorn. Vi har varsin telefon som vi synkar på användarnivå men som är registrerade på samma Ituneskonto. FÖrdelen med detta är att om vi köper ett dyrt program, t ex Navigon, så kan alla utnyttja programmet men man betalar bara en licens (tror man får ha upp till 5 st per licens), dessutom kan vi ju styra på användarnivå vilka program vi vill ha och inte ha på våra telefoner så våra telefoner behöver inte se exakt likadan ut.

Postad 28 augusti 2010 - 14:38

Stefan7574
  • Stefan7574
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Jag har slutat spara på sim helt och hållet, utan synkar via Google kontakter i stället. Det är jättesmidigt. Tappar du mobilen så är det jätteenkelt att få tillbaka dina kontakter i mobilen igen, och simkort sparar ju inte all information heller, så som födelsedagar, etc. Ändrar du något på mobilen eller i Google kontankter så ändras det dessutom automatiskt åt båda håll. :)

Här finns info om hur man bär sig åt: http://www.google.co...amp;topic=14252

Om jag redan har min kontakterna i min iphone och startar upp ett gmailkonto,hur blir det då man gör på den sista instruktionen?

där står det ju att man skall trycka delete på kontakterna,men i mitt fall borde det väl bli att trycka på keep on my phone ?

Jag har inga kontakter på mitt gmailkonto utan jag vill endast synka över kontakterna från mobilen så man har kvar dem om det händer nått. Jag ha bråkat tidigare en hel del med kontakterna och jag är inte vän med itunes än.

Postad 28 augusti 2010 - 15:52

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
iPhone4 har förstört mitt liv?
Det tog en vecka sen förändrades mitt liv! Har alltid varit intresserad av att besöka teknikaffärer, skivaffärer med fyndlådor, kastat mig över alla reklamutskick med teknik i posten, läst om stereoanläggningar, surfat med datorn, pillat med mail till olika datorer, strulat med kalendrar hit och dit osv. osv. Nu med min iP4 och Bose SoundDock 10 fungerar allt! 
Vad skall jag göra nu då?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.