Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 January 2011 - 16:22

Scrappy
  • Scrappy
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Jag tycker videospelaren suger :) . Det finns ju knappt en mkv. film som är under 4 gb. (+ att den inte tar lösa undertext filer). Dom flästa divx filmerna krånglar dessutom, Hade N900 före N8 och den tog nästan allt när man installerade en annan spelare (sib). Skulle vara underbart att få tag i en annan app för film-uppspelning. För att splitta en mkv är ju inte så krångligt som att konvertera var enda gång. Har hittat ett program som heter Nokia Video Converter Factory Pro 3.0 men det kostar en del!!!! Har inte fått Winff att fungera.. Trist :lol:

Tack för info, precis vad jag ville läsa för att avstå köp. Fortsätter med min laptop på resande fot som sväljer allt, >4GB 1080p mkv-filer, NTFS, alla divx/XVID, m2ts, mm. Dröjer nog innan man hittar en mobil som klarar detsamma.

Postad 04 January 2011 - 16:36

Unregistered3fe1e3ce
  • Unregistered3fe1e3ce
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Är det bara jag som upplever problem med hörlurarna till N8?

Kopplade in dom i datorn nyss, för att lyssna på Spotify. Gav upp efter en och en halv låt, det var brusigt och allmänt dåligt ljud.. Annars är dom väl okej med telefonen men inte mer än så. Först när jag provade med datorn som jag verkligen reagerade..

Konstigt, jag hittar inga programuppdateringar..

Jag "hade" problem jag med, jag kopplade in dem (trodde jag) och fick ett väldigt dåligt ljud och trodde faktiskt det var fel på telefonens utgång. Jag testade med ett par andra lurar och det var då bra ljud. Det visade sig att (eller om det bara var jag) medföljande hörlurar (i alla fall mina) behöver tryckas in rejält för att få en ordentlig kontakt och sedan var i min mening ljudet klockrent :)

Postad 04 January 2011 - 17:05

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Det visade sig att (eller om det bara var jag) medföljande hörlurar (i alla fall mina) behöver tryckas in rejält för att få en ordentlig kontakt..

Mmm.. dessutom måste de ju tryckas in rejält i skallen, och gärna förankras med några varv silvertejp för att sitta kvar under en promenad längre än 100 meter! :)

Postad 04 January 2011 - 18:57

baecklund
  • baecklund
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Jag "hade" problem jag med, jag kopplade in dem (trodde jag) och fick ett väldigt dåligt ljud och trodde faktiskt det var fel på telefonens utgång. Jag testade med ett par andra lurar och det var då bra ljud. Det visade sig att (eller om det bara var jag) medföljande hörlurar (i alla fall mina) behöver tryckas in rejält för att få en ordentlig kontakt och sedan var i min mening ljudet klockrent :)

Jag har inte problem när de sitter i telefonen, då är dom okej. Men i datorn låter det burkigt..

Ingen annan som märkt av det? Eller ens testat hörlurarna i annat än mobilen?

Postad 04 January 2011 - 19:04

michaelvecel
  • michaelvecel
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Min N8 har fått sig en bugg (?) När jag är inne på startskärmarna, trycker på ring och sen avsluta så dyker; Sätt i simkort! upp. Annars funkar den som vanligt.

Postad 04 January 2011 - 21:57

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Shiet trodde jag köpt en kameramobil :lol:

Men faktiskt blir kvalitén USEL på Facebook av någon anledning, gjorde en riktig jämförelse nyss. La in en bild via USB på datorn, sen skicka jag upp samma bild till fejjan via "social" och skillnaden är ENORM..
Tråkigt att det är så. Får väl börja ladda upp via usb igen då. Men rätt smidigt om man tar en partybild och vill slänga upp direkt från där man är.

Jag "laddar upp" genom att maila bilderna ! slipper man nokias komprimeringsskit :)

Postad 04 January 2011 - 22:02

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

skärmsläckare, youtube, opera

Den skärmsläckaren funkar inte som den ska för mig, uppdaterar halva/halva med jämna mellanrum, och klockan är för liten B)

...Jag kör med endast meddelandeindikering på, för både sms och samtal, samt "blinka för = ingen gräns".

Blinkar ju som om den har epilepsianfall, hade varit finare med det pulserande ljuset :)

..väckarklocka..
Saknas out-of-the-box så att säga, vilket är jävligt dåligt. Som tur är finns det alterantiva appar för detta. Jag använder Timer av Offscr och LeCountdown.
..Coming Next, opera crash, ovi suite..

har den neråt så nu använder jag inte skärmsläckare överhuvudtaget, men fortfarande orolig då jag ärklumpig nyvaken ;)
Tack för tipsen, installerade dom nu !
Provat det men kom inte överrens med vissa saker, bytte till att alltid visa operas tangentbord och nu är krasherna "borta", ovi suite bråkar jag med än, snart avinstallerar jag det och lägger inte det igen för att få det att göra rätt igen ! :lol:

Postad 04 January 2011 - 22:49

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Jag har inte problem när de sitter i telefonen, då är dom okej. Men i datorn låter det burkigt..

Hörlurarna är bra för att vara medföljande tycker jag. De lät först dåligt i datorn, men när jag vickade på kontakten blev ljudet minst lika bra som i mobilen. Den fyrpoliga konakten verkar inte få bra kontakt i min dator.
Däremot har lurarna lätt för att lossna ur öronen.

Postad 04 January 2011 - 22:57

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Jag har haft min N8 i ett drygt dygn nu, den har startat om 12 ggr. Mailade precis butiken om att returnera den.

Ni som är nöjda med den, hur stabil är den? Startar den om ibland?

Postad 04 January 2011 - 23:19

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Jag har haft min N8 i ett drygt dygn nu, den har startat om 12 ggr. Mailade precis butiken om att returnera den.

Då jag nyfått den var den lite krånglig i menyerna och startade om sig nån gång. Jag lade in mjukvaran på nytt och nu har den varken startat om sig eller krånglat på nåt annat sätt på ett par månader, minns inte riktigt hur länge jag haft den.

Postad 04 January 2011 - 23:24

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Provat det men kom inte överrens med vissa saker, bytte till att alltid visa operas tangentbord och nu är krasherna "borta", ovi suite bråkar jag med än, snart avinstallerar jag det och lägger inte det igen för att få det att göra rätt igen ! :)

Förövrigt tycker jag Operas tangentbord funkar betydligt bättre. När jag skriver med det vanliga råkar jag ofta trycka fel, men då jag skriver med Operas blir det mycket bättre. Och då skriver jag ändå med telefon i liggande läge då jag skriver med vanliga och stående läge då jag skriver med opera, vilket borde innebära att knapparna blir lite mindre då jag skriver med vanliga.

Är den knappsatsen lite bättre kalibrerad eller är det jag som är lite noggrannare då jag skriver på operas? Nån som upplever samma?

Postad 04 January 2011 - 23:33

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

bytte till att alltid visa operas tangentbord

Hur gör man det?

Jag lade in mjukvaran på nytt och nu har den varken startat om sig eller krånglat på nåt annat sätt på ett par månader, minns inte riktigt hur länge jag haft den.

Tack, hoppas på ett sånt exemplar nästa gång.. :)

Postad 05 January 2011 - 10:00

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Ryktas om 13 januari för uppdatering PR1.1 och sen 2.0 med de 50+ uppdateringarna i februari. Vi får se.

Redigerat av Unregistered31511, 05 January 2011 - 10:01.

Postad 05 January 2011 - 10:40

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Någon som kan tipsa om en extern hårddisk som funkar bra med N8an?

Postad 05 January 2011 - 11:22

Unregistered3fe1e3ce
  • Unregistered3fe1e3ce
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Jag har haft telefonen sedan mitten av November och min har faktiskt aldrig startat om, däremot har någon app låst sig någon gång men jag har inte behövt starta om telefonen för det. Jag är i alla fall hur som helst hur nöjd som helst och ångrar absolut ingenting :unsure: Min kollega dock köpte sin vid Jul och den "stendog" någon gång efter en vecka, gick inte att få igång förrän han la den i frysen i 30 min (enl tips) och då startade den. I söndags dog den igen och är nu inne på Service (gick inte att få igång alls), en del har med andra ord haft otur ;)

Postad 05 January 2011 - 13:06

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Tack, hoppas på ett sånt exemplar nästa gång.. ;)

Nu vet jag inte om du missuppfattat mig eller om jag missuppfattar dig, men jag har då aldrig fått min telefon utbytt. Jag har samma telefon, men jag körde en "*#7370#" och la in mjukvaran på nytt. Sedan dess har alltid funkat perfekt.

Postad 05 January 2011 - 13:23

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte om du missuppfattat mig eller om jag missuppfattar dig, men jag har då aldrig fått min telefon utbytt. Jag har samma telefon, men jag körde en "*#7370#" och la in mjukvaran på nytt. Sedan dess har alltid funkat perfekt.

Jag ska få min utbytt, och hoppas att jag får en som krånglar lika lite som din gör. ;)
Den här går inte att bota, har försökt allt. Nu har den startat om 18 ggr...

Postad 05 January 2011 - 13:49

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Någon som kan tipsa om en extern hårddisk som funkar bra med N8an?

Det som är kritiskt är strömförbrukningen, endera skaffar man en hårddisk som drar väldigt lite, eller en extern hårddisk med egen strömförsörjning eller också en USB hub som är strömförsedd som man kopplar mellan N8:an och hårddisken.

Postad 05 January 2011 - 14:05

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Ny Mediacenterapp från Nokia till N8 och E7. Nokia Big Screen

Videopresentation

Postad 05 January 2011 - 15:43

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Tack för info, precis vad jag ville läsa för att avstå köp. Fortsätter med min laptop på resande fot som sväljer allt, >4GB 1080p mkv-filer, NTFS, alla divx/XVID, m2ts, mm. Dröjer nog innan man hittar en mobil som klarar detsamma.

Helt klart. Tror inte någon mobil inom snar framtid kommer att stödja allting. Men vi får väl se.
Dock är det ganska enkelt att konvertera om dina favoritvideo för att passa telefonen,
Jag en liten, om än inte perfekt för att jag är för lat, guide för detta.

Av någon anledning så får du inte pressa in hörlurarna enda in i ljud-utgången på datorn för att det ska åta bra. Jag har provat, och det blir bra ljud.

Startar aldrig om av sig utan min tillåtelse.

För övrigt har jag märkt en ny sak. Prova öppna en text-fil med svenska tecken i telefonen. De svenska teckena kommer inte visas korrekt, oavsett om det är ANSI eller Unicode. Åtminstone för mig. Jävligt dåligt att Nokia inte har ordentligt stöd för Unicode dessa dagar.

Postad 05 January 2011 - 16:54

michaelvecel
  • michaelvecel
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Min har även slutat svara på menyknappen då och då, trist att behöva starta om den var och varannan gång :unsure: Ska installera om mjukvaran och se om det hjälper mig. ;)

Postad 05 January 2011 - 17:50

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Jag tackar för svaren! ;)

Efter att jag bytte till ett nytt, oanvänt SIM-kort så har den inte krånglat alls! Har läst om liknande fel på nokia forum.

Jag vill gärna höra vad ni tycker, om den inte krånglar nåt alls under de närmaste dagarna, skulle ni ha bytt den ändå?
Jag menar, att den inte klarar av mitt gamla kort kan ju delvis bero på nåt fel i mobilen, även om jag tvivlar på det.

Postad 05 January 2011 - 19:00

Huskys
  • Huskys
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Jag tackar för svaren! ;)

Efter att jag bytte till ett nytt, oanvänt SIM-kort så har den inte krånglat alls! Har läst om liknande fel på nokia forum.

Jag vill gärna höra vad ni tycker, om den inte krånglar nåt alls under de närmaste dagarna, skulle ni ha bytt den ändå?
Jag menar, att den inte klarar av mitt gamla kort kan ju delvis bero på nåt fel i mobilen, även om jag tvivlar på det.

Nej då skulle jag förmoda att det var fel på det gammla simkortet det kan faktiskt gå sönder.
Hade likande problem med min förra mobil och då bytte ja kortet och vips så funkade allt som det skulle.
Bytte aldrig den telen och den krånglade aldrig heller senare...

Postad 05 January 2011 - 20:17

ragequaker
  • ragequaker
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Hej hopp alla här på tråden!
Nu har även jag köpt en N8. Jag är rätt nöjd över lag, förutom att touchen svarar rätt dåligt när man klickar. Har en Satio innan som har en rätt dålig tryck känsla men den missade iaf inte att man tryckt på en knapp. Sedan har den startat om 2 gånger och hängt sig 1 gång på 3 dagar.. Men men luren blir nog stabilare med tiden.

För övrigt så har den ruskigt roliga finesser, så som FM sändare, 12mp kamera, Hdmi, P&P Usb mm. Och allt detta funkar lysande bra för mig. Testade även mus & tangentbord och det gick kanonbra. Tycker även symbian3 är trevligt.

Upplever ni även problem med klickandet med skärmen?

Postad 05 January 2011 - 20:54

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Upplever ni även problem med klickandet med skärmen?

Inte alls, min är jättebra. Läs mina inlägg på den här sidan så får du se vad som orsakade mina omstarter.

Redigerat av SL2, 05 January 2011 - 20:55.

Postad 05 January 2011 - 21:39

Unregistered3fe1e3ce
  • Unregistered3fe1e3ce
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Ny Mediacenterapp från Nokia till N8 och E7. Nokia Big Screen

Videopresentation

Tack för tipset, jisses vilken app :P Jag har testat igenom "Nokia Big Screen" nu och den fungerar hur bra som helst. Hur KUL som helst att via Wii kontrollen styra mobilen, visa bilder samtidigt som favoritmusiken spelas :P

Postad 05 January 2011 - 21:54

carlhenrik82
  • carlhenrik82
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Tack för tipset, jisses vilken app :P Jag har testat igenom "Nokia Big Screen" nu och den fungerar hur bra som helst. Hur KUL som helst att via Wii kontrollen styra mobilen, visa bilder samtidigt som favoritmusiken spelas :P

Har själv testat den några minuter helt fantastisk:) Synd dock att filstödet för film är si och sådär..

Postad 05 January 2011 - 22:19

Unregistered3fe1e3ce
  • Unregistered3fe1e3ce
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Har själv testat den några minuter helt fantastisk:) Synd dock att filstödet för film är si och sådär..

Jag läser ofta dessa "synd" och "om bara" (känner så även själv ibland :P ) men jag intalar mig själv varje gång att det är ju faktsikt "enbart" en MOBILTELEFON och att den skulle kunna ersätta allt annat får man nog bortse ifrån :P. Jag kan fortfarande inte fatta att en telefon kan så mycket (Jag gick från en SE C902 :) ).

Postad 06 January 2011 - 00:05

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
http://mynokiablog.c...-0-in-feb-2011/

:P :P :) :(

Postad 06 January 2011 - 00:18

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Apropå N8s förmåga att välja mobilnätet fast WLAN finns:

Nu när jag har suttit och meckat med mobilen och kört med ett kontantkort utan pengar på så var det lättare att se hur bra, eller snarare dåligt, den valde mellan WLAN och 3G, detta har ju varit ett allmänt meck för de flesta.
Med WLAN-status på, energisparfunktion av, och Dataanv. i hemnätverk satt till WLAN ville Nokia Internet fortfarande inte använda WLAN, som ni alla kan gissa. För mig vägrar den ladda utan mobilnät, till skillnad från tex Opera.

Jag meckade vidare, tog bort min Comviq kopplingspunkt, och sparade den igen från inställningsSMSet, där fick jag frågan jag helt glömt: "Använd som standardinställning?" Denna gången valde jag NEJ, och nu verkar det som mobilen faktiskt prioriterar kända WLAN så här långt!
Den frågan har jag inte hittat som en separat inställning än, men den varkar vara överordnad priolistan och därför kör den mobilnät när den inte ska.

Hoppas ni vill testa och säga om det funkar, och att ni har överseende med att jag är en N8-noob och kanske skriver om nåt ni alla vet. :P
Hur som helst finns det fler nybörjare därute som kan behöva veta det här.

Så här gjorde jag -

1 - Ladda ner konfigurationsSMSet från operatören.

2 - Gå till Meny>Inställningar>Anslutbarhet>Inställningar:

Byt till WLAN: Endast kända WLAN
Dataanv. i hemnätverk: Automatisk
Dataanv. vid roaming: Fråga alltid
Öppna Nätverksdest.>Internet och ta bort kopplingspunkten för din operatör (tryck länge för meny).

3 - Öppna konfigurationsSMSet, Val>Spara, Välj ja om den frågar om den ska sparas igen. VÄLJ NEJ PÅ "ANVÄNDA SOM STANDARDINSTÄLLNINGAR?" VIKTIGT!

4 - Gå tillbaka till Meny>Inställningar>Anslutbarhet>Inställningar>Nätverksdest.>Internet
och kolla att WLAN ligger först.

5 - Testa!

Postad 06 January 2011 - 00:19

Unregistered3fe1e3ce
  • Unregistered3fe1e3ce
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

http://mynokiablog.c...-0-in-feb-2011/

:P :) :( ;)

En N8 på anabola :P Den ser väldigt stor ut, som Galaxy S eller Desire HD vilket i min smak varit för stora.

Postad 06 January 2011 - 00:32

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Den ser väldigt stor ut,

Vilken då? Jag ser ingen bild..

Postad 06 January 2011 - 01:00

Kabukiman
  • Kabukiman
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Eftersom att jag tidigare gnällde lite på kameran i denna tråd har jag nu testat att ändra lite inställningar före jag knäpper bilderna, som någon här inne tipsade om med bla låg iso vid inomhusfotografering och ställa upp färgerna lite granna.

Så blev det faktiskt bättre.
Tycker fortfarande att Sation gör ett lite enklare jobb där, då jag alltid knäppt med auto läget på den.
Men bilderna blir nu likvärdiga även fast man ibland kan få knäppa en extra gång med N8 an för att få det bra.

Jag hade nog helt enkelt lite för höga förhoppningar efter att ha läst så mycket bra recensioner om kameran i N8.
Och fick då för mig att den skulle var mycket bättre än Sation på den punkten.
Men för att sitta i en mobiltelefon så är båda väldigt bra
Så jag nu inte skrämde bort någon köpare bara. :P

Men nu undrar jag istället hur jag raderar Apparna som jag tagit hem?
Lyckas ta mig f*n inte hitta det hur man gör någonstans....

Postad 06 January 2011 - 01:08

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Inställningar>Progr.hanterare>Installerat

Postad 06 January 2011 - 01:41

Unregistered3fe1e3ce
  • Unregistered3fe1e3ce
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Vilken då? Jag ser ingen bild..

Sorry, Googlade lite

http://feber.se/mobi...eon_p_nokia_n9/
http://www.mobil.se/...9-1.368364.html

Om nu dessa bilder stämmer ser det ut som en förstorad N8 med utskjutbart tangentbord.

Postad 06 January 2011 - 01:43

Kabukiman
  • Kabukiman
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Tack så mycket för snabbt svar SL2!
Har varit och nosat i den menyn många gånger, men först nu förstod jag att man måste hålla inne "touchen på valt program" för att det skulle fungera.

Postad 06 January 2011 - 02:00

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Sorry, Googlade lite

Tack, jag trodde det var nån ny bild. Den första är E7 som har Symbian, den andra har funnits på bild ett halvår och ska ha Meego, men jag vet fortfarande inte om det är slutprodukten.

Postad 06 January 2011 - 10:02

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Apropå N8s förmåga att välja mobilnätet fast WLAN finns:

Nu när jag har suttit och meckat med mobilen och kört med ett kontantkort utan pengar på så var det lättare att se hur bra, eller snarare dåligt, den valde mellan WLAN och 3G, detta har ju varit ett allmänt meck för de flesta.
Med WLAN-status på, energisparfunktion av, och Dataanv. i hemnätverk satt till WLAN ville Nokia Internet fortfarande inte använda WLAN, som ni alla kan gissa. För mig vägrar den ladda utan mobilnät, till skillnad från tex Opera.

Jag meckade vidare, tog bort min Comviq kopplingspunkt, och sparade den igen från inställningsSMSet, där fick jag frågan jag helt glömt: "Använd som standardinställning?" Denna gången valde jag NEJ, och nu verkar det som mobilen faktiskt prioriterar kända WLAN så här långt!
Den frågan har jag inte hittat som en separat inställning än, men den varkar vara överordnad priolistan och därför kör den mobilnät när den inte ska.

Hoppas ni vill testa och säga om det funkar, och att ni har överseende med att jag är en N8-noob och kanske skriver om nåt ni alla vet. :P
Hur som helst finns det fler nybörjare därute som kan behöva veta det här.

Så här gjorde jag -

1 - Ladda ner konfigurationsSMSet från operatören.

2 - Gå till Meny>Inställningar>Anslutbarhet>Inställningar:

Byt till WLAN: Endast kända WLAN
Dataanv. i hemnätverk: Automatisk
Dataanv. vid roaming: Fråga alltid
Öppna Nätverksdest.>Internet och ta bort kopplingspunkten för din operatör (tryck länge för meny).

3 - Öppna konfigurationsSMSet, Val>Spara, Välj ja om den frågar om den ska sparas igen. VÄLJ NEJ PÅ "ANVÄNDA SOM STANDARDINSTÄLLNINGAR?" VIKTIGT!

4 - Gå tillbaka till Meny>Inställningar>Anslutbarhet>Inställningar>Nätverksdest.>Internet
och kolla att WLAN ligger först.

5 - Testa!

´
Bra Tips ska testa det under dagen
Annan parantes är att kolla att mobilen valt just Internet som Standardanslutning, då har den gruppen en liten "bock" bakom namnet under nätverksdest.
Annars väljer man bara rätt under "val" i den menyn

Postad 06 January 2011 - 12:03

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
http://betalabs.noki...ype-for-symbian

Nån som har inlogg där och kan kolla om dom lagt till svenska än?

Postad 06 January 2011 - 12:10

JTL
  • JTL
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Dessa språk verkar finnas tillgängliga utöver engelska:
Language Date Added
Dutch 2010-12-02
French 2010-11-22
German 2010-11-22
Icelandic 2010-12-02
Italian 2010-12-02
Polish 2010-11-22

Postad 06 January 2011 - 12:24

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

http://betalabs.noki...ype-for-symbian

Nån som har inlogg där och kan kolla om dom lagt till svenska än?

Annars är väl Swype något som ska komma med de 50+ operativssystemsuppdateringarna som benämns PR2.0 som väntas komma i februari?

Postad 06 January 2011 - 12:38

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Dessa språk verkar finnas tillgängliga utöver engelska:
Language Date Added
Dutch 2010-12-02
French 2010-11-22
German 2010-11-22
Icelandic 2010-12-02
Italian 2010-12-02
Polish 2010-11-22

Tack!

Annars är väl Swype något som ska komma med de 50+ operativssystemsuppdateringarna som benämns PR2.0 som väntas komma i februari?

Okej, det låter riktigt fint! Ska bli riktigt spännande att få testa på och se rent praktiskt hur allt blir efter PR2.0.

Postad 06 January 2011 - 12:39

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Hur gör man det?

inställningar -> avancerade -> opera-tangentbord = "alltid"

opera mobile 10.1 !

Postad 06 January 2011 - 13:53

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Min har startat om med det andra SIM-kortet, där sprack den teorin. .

Bra Tips ska testa det under dagen
Annan parantes är att kolla att mobilen valt just Internet som Standardanslutning, då har den gruppen en liten "bock" bakom namnet under nätverksdest.
Annars väljer man bara rätt under "val" i den menyn

Fast den bocken sitter vid Internetmappen/destinationen, och den innehåller både WLAN och Nät.
Borde jag har flyttat nätet till WAP? Trodde WAP var nån old school-inställning som tillverkaren måste lägga dit.

Edit: Ser nu att man kan skapa nya destinationer också, så jag gissar att namnet WAP inte betyder nånting.
Att lägga WLAN och nät i separata destinationer löser säkert problemet också.

opera mobile 10.1 !

Tack, jag kör Mini så det förklarar saken. . ;)

Redigerat av SL2, 06 January 2011 - 14:16.

Postad 06 January 2011 - 14:00

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Okej, det låter riktigt fint! Ska bli riktigt spännande att få testa på och se rent praktiskt hur allt blir efter PR2.0.

"In early 2011, there will be things like split-screen text entry, portrait Qwerty and Swype integrated into the UI, as well as a new browser and a new browsing experience that is much more modern. The updates will come in the first half of 2011."

Postad 06 January 2011 - 14:51

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Men nu undrar jag istället hur jag raderar Apparna som jag tagit hem?
Lyckas ta mig f*n inte hitta det hur man gör någonstans....

När du är inne under program, Val > Organisera > Långt "klick" på appen du vill radera.

Postad 06 January 2011 - 19:07

JTL
  • JTL
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Bra sätt att få tillgång till webb-lagring via fjärreneheter:
http://www.symbianzo...dav-client.html

4shared ger 10GB gratis, gör att du kan backupa OTA.

Skydrive erbjuder 25 gb men fick det aldrig att fungera via telefonen. Lyckades däremot mappa upp en disk på datorn:
http://forum.noteboo...v-skydrive.html

Postad 06 January 2011 - 19:24

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Nån som vet om det är lätt att byta språk på N8:an asså så man installerar språk på den inte dem som redan finns.
PIXmania säger jo att språken som finns är tyska, anglais, espagnol, français, Italien och portugais. Så nu undrar jag är det lätt att byta språk till Svenska utan garantin säger hej då, Alltså finns det nån Officiell väg?

Väldigt Tacksam för svar
Med Vänliga Hälsningar jhon1997

Postad 06 January 2011 - 20:49

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Nån som vet om det är lätt att byta språk på N8:an asså så man installerar språk på den inte dem som redan finns.
PIXmania säger jo att språken som finns är tyska, anglais, espagnol, français, Italien och portugais. Så nu undrar jag är det lätt att byta språk till Svenska utan garantin säger hej då, Alltså finns det nån Officiell väg?

Väldigt Tacksam för svar
Med Vänliga Hälsningar jhon1997

Det går att byta genom att flasha om med nordisk programvara men då ryker som sagt garantin. Mig veterligen finns det ingen annat sätt.

Redigerat av Kemi, 06 January 2011 - 20:49.

Postad 06 January 2011 - 21:07

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Har du redan köpt den? För priset är ju ändå inte lågt..

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.