Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
Postad 12 September 2014 - 09:08
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlägg
Och kan ni meddela om dessa kanaler kommer vara tillgängliga för oss som har en äldre hs-box eller om Live 2-4 HD endast kommer funka på dom nya boxarna?
/Dennis
Har jag missat något? Kan inte komma ihåg att jag sett något om att CD ska ta in CMore Live 2-4 HD. Med det sagt tycker jag att de borde tas in i utbudet. En annan sak: Det är inte samma tablå på CMore Live och CMore Live HD (som bara sänder helger), egentligen skulle det vara önskvärt att även CMore Live HD läggs in till 100% i utbudet (inte på bekostnad av CMore Hits HD dock) och speglar utbudet i CMore Live...
Postad 12 September 2014 - 09:14
Unregistered220d6a49
-
Unregistered220d6a49
-
Användare
-
-
198 inlägg
Varför använder de inte Cmore Live HD heller ? (den utan siffra)
Postad 12 September 2014 - 11:03
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1649 inlägg
Hej,
Du antar alltså att CMore plockar in nya kanaler/börjar producera kanaler i HD som tidigare bara fanns i SD men CD tar inte in dessa kanaler i sitt utbud?
Det är snarare en fråga om att CD (och Comhem har jag för mig) är för långsamma med sin tekniska anpassning och därför inte börjat sända dessa i HD ännu vilket då leder till min fråga när de avser att börja göra detta. Iom att avtalet mellan SHL och CMore har varit klart sedan juni 2014 så hade man väl hoppats på att man inte ska missa halva säsongen i HD för att de inte kan planera (man får väl anta att det har föregåtts av förhandlingar i 6-12 månader mellan SHL och CMore om detta så det torde ju inte vara en nyhet för de som arbetar i branchen).
Har jag missat något? Kan inte komma ihåg att jag sett något om att CD ska ta in CMore Live 2-4 HD.
Med det sagt tycker jag att de borde tas in i utbudet.
En annan sak: Det är inte samma tablå på CMore Live och CMore Live HD (som bara sänder helger), egentligen skulle det vara önskvärt att även CMore Live HD läggs in till 100% i utbudet (inte på bekostnad av CMore Hits HD dock) och speglar utbudet i CMore Live...
Postad 12 September 2014 - 11:35
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlägg
Vet inte vad du gjort med ditt svar, men jag "antar" att det du lagt som citat från mig är till viss del är ett svar till mig...
Men som ett svar på den delen:
Jag gör inget antagande över huvud taget. Jag konstaterar att CMore gått ut med att alla matcher kommer produceras i HD-kvalitet. Jag konstaterar också att CD gått ut med att de ska sända CMore Hockey HD.
Jag har inte sett något från CD som säger att de ska sända alla SHL:s matcher i HD. Det är en önskan från min sida naturligtvis, men baserat på vad som sagts från CD:s sida (=ingenting om CMore Live 2-4 HD) så tror jag inte det kommer bli så... I alla fall inte i närtid.
Hoppas jag har fel...
Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 12 September 2014 - 11:35.
Postad 12 September 2014 - 11:49
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1649 inlägg
Om de inte avser att sända kanalerna i HD så lär de fort förlora till operatörer som gör det (Tex Telia). Nu råkar jag ju veta att CD och Comhem skulle vara sist ut pga teknisk anpassning och att man inte skulle sända de första omgångarna i HD, och därför min fråga til Canal Digital om när de avser att börja göra det. Jag sitter på Satellit idag med ingen bindningstid och har fiber in i huset så det går fort att byta till Telia eller annan operatör som avser att sända alla matcher i HD. Som off-topic kan tex nämnas att byter man från CD Satellit till CD Kabel så får man dessutom med TV10 och TV6 som digitala kanaler (och även möjlighet att beställa hela Viasats utbud som komplement till CD Kabels utbud...). Sorry för formateringsfelet, jag la texten på fel sida klammer. Vet inte vad du gjort med ditt svar, men jag "antar" att det du lagt som citat från mig är till viss del är ett svar till mig...
Men som ett svar på den delen: Jag gör inget antagande över huvud taget. Jag konstaterar att CMore gått ut med att alla matcher kommer produceras i HD-kvalitet. Jag konstaterar också att CD gått ut med att de ska sända CMore Hockey HD. Jag har inte sett något från CD som säger att de ska sända alla SHL:s matcher i HD. Det är en önskan från min sida naturligtvis, men baserat på vad som sagts från CD:s sida (=ingenting om CMore Live 2-4 HD) så tror jag inte det kommer bli så... I alla fall inte i närtid. Hoppas jag har fel...
Postad 12 September 2014 - 13:11
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlägg
Ok.
Jag tolkade ditt svar som jag gjort ett felaktigt antagande och inte som en fråga till CD.
Jag baserade, som sagt, mitt inlägg på information jag sett.
Sedan har ju CD alltid tidigare sänt de kanaler CMore producerar och därför ligger antagandet om att så är fallet även för SHL i HD nära till hands.
Du har säkert rätt om CD och ComHem, det är information som jag missat och det var ju också min ursprungliga fråga:
Har jag missat något?
Vi alla verkar vara överens om en sak: Vi vill se SHL i HD!!!
Postad 12 September 2014 - 13:14
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1649 inlägg
Ok. Jag tolkade ditt svar som jag gjort ett felaktigt antagande och inte som en fråga till CD. Jag baserade, som sagt, mitt inlägg på information jag sett.
Sedan har ju CD alltid tidigare sänt de kanaler CMore producerar och därför ligger antagandet om att så är fallet även för SHL i HD nära till hands.
Du har säkert rätt om CD och ComHem, det är information som jag missat och det var ju också min ursprungliga fråga: Har jag missat något?
Vi alla verkar vara överens om en sak: Vi vill se SHL i HD!!!
Du har inte missat något och vi är helt överens om att vi vill se SHL i HD
Postad 12 September 2014 - 18:15
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Har jag missat något? Kan inte komma ihåg att jag sett något om att CD ska ta in CMore Live 2-4 HD.
Med det sagt tycker jag att de borde tas in i utbudet.
En annan sak: Det är inte samma tablå på CMore Live och CMore Live HD (som bara sänder helger), egentligen skulle det vara önskvärt att även CMore Live HD läggs in till 100% i utbudet (inte på bekostnad av CMore Hits HD dock) och speglar utbudet i CMore Live...
Det är bara CD som sänder Cmore Live HD på helger, Telia, Comhem mm finns kanalen 24/7 Övriga Cmore live HD kanaler kanske dyker upp i december hos CD...
Postad 14 September 2014 - 14:43
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Vi har nu fått Eurosport 2 HD (S) i stället för den internationella Eurosport 2 HD. Kan ni inte öppna den internationella sändningen som danskar och norrmän fortfarande har? Vill hellre se tysk fotboll i stället för hästsport och det kan inte vara dyrt att ha tillgång till den versionen.
Postad 14 September 2014 - 14:59
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Vi har nu fått Eurosport 2 HD (S) i stället för den internationella Eurosport 2 HD. Kan ni inte öppna den internationella sändningen som danskar och norrmän fortfarande har? Vill hellre se tysk fotboll i stället för hästsport och det kan inte vara dyrt att ha tillgång till den versionen.
Den internationella har du som SD kanal, och där är det också hästar....
Postad 16 September 2014 - 15:24
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej Forsyth, Tyvärr kommer vi inte att sända alla SHL matcher i HD, men vi kommer sända ca 70% av dem i HD-kvalitet. Mev vänliga hälsningar Linnéa CD: Kan ni berätta när ni avser att börja sända Live 2-4 HD så att alla matcher som produceras i HD också sänds i HD? Det är ju 3 månader sedan avtalet blev klart med SHL om att allt skulle produceras och sändas i HD för denna säsong.
/Micke
Postad 16 September 2014 - 15:40
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Fox kommer att börja sända 22 september, men det blir ingen HD kanal.
Kommer att sändas i MPEG4
Postad 16 September 2014 - 17:50
tony97
-
tony97
-
Forumräv
-
-
506 inlägg
Fox kommer att börja sända 22 september, men det blir ingen HD kanal. Kommer att sändas i MPEG4
Vi lanserar en ny och spännande tv-kanal - FOX Publicerad: den 16 september 2014 Den 22 augusti lanserar vi en ny tv-kanal i vårt utbud. Kanalen heter FOX och är en underhållningskanal där du får se nya och prisbelönta tv-serier. Du hittar den nya kanalen på kanalplats 39. Vi har glädjen att meddela att vi nu lanserar en ny och spännande tv-kanal i vårt utbud - FOX. På den här kanalen får du se underhållning av högsta klass där nya prisbelönta tv-serier blandas med klassiska favoriter. Några serier som de kommer att visa är bland annat den Emmybelönade tv-serien Fargo med bland annat Billy Bob Thornton. Kanalen ingår i Familjepaketet, men kommer att frivisas under en period för alla våra kunder. Eftersom FOX sänds i formatet mpeg4 så krävs det att du har en HD-box för att kunna se kanalen. Kanal: FOX Lansering: 22 september Kanaplats: 39 (Kanalen kommer även visas på kanalplats 6 under en begränsad period). Kanalpaket: Familjepaketet Övrigt: Kanalen sänds i formatet mpeg4 vilket innebär att du behöver en HD-box för att kunna se kanalen. Webbplats: www.foxtv.se
Postad 17 September 2014 - 09:40
Unregistered220d6a49
-
Unregistered220d6a49
-
Användare
-
-
198 inlägg
Vore det inte bättre att fixa FOXNEWS? som balans på nyhetsutbudet ;-)
Postad 17 September 2014 - 09:53
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2396 inlägg
Fox kommer att börja sända 22 september, men det blir ingen HD kanal. Kommer att sändas i MPEG4
Yay 2014 och nya SD-kanaler!!!
Postad 17 September 2014 - 10:17
SweX
-
SweX
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg
Jag trodde faktiskt inte att Canal Digital skulle ta in några fler SD kanaler, utan antingen byta ut och ta in en HD version av en kanal som redan finns i utbudet, eller givetvis alltid välja HD när det lanseras nya kanaler. Minst sagt konstigt beslut.
Postad 17 September 2014 - 11:22
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
Hej Forsyth,
Tyvärr kommer vi inte att sända alla SHL matcher i HD, men vi kommer sända ca 70% av dem i HD-kvalitet.
Mev vänliga hälsningar Linnéa
Hur kommer upplägget bli med SHL? I dagsläget sänder ni hockey i HD i "C MORE SPORT HD" och "C MORE HOCKEY HD" Förmodar att ni kommer ta in kanalerna "C MORE LIVE HD 1-4" ?, annars är det en omöjlighet att visa 70% i HD. Men varför bara visa 70% när C MORE gått ut med 100% SHL i HD?!? Menar C MORE att dom bara kommer sända 100% HD som streaming? Och hur blir det med "C MORE LIVE 1-4" (om ni nu tar in dessa kanaler). Kommer man kunna se dessa med den gamla HD-boxen eller kommer det krävas en nyare HD-box?
Postad 17 September 2014 - 12:12
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hur kommer upplägget bli med SHL? I dagsläget sänder ni hockey i HD i "C MORE SPORT HD" och "C MORE HOCKEY HD" Förmodar att ni kommer ta in kanalerna "C MORE LIVE HD 1-4" ?, annars är det en omöjlighet att visa 70% i HD. Men varför bara visa 70% när C MORE gått ut med 100% SHL i HD?!? Menar C MORE att dom bara kommer sända 100% HD som streaming?
Och hur blir det med "C MORE LIVE 1-4" (om ni nu tar in dessa kanaler). Kommer man kunna se dessa med den gamla HD-boxen eller kommer det krävas en nyare HD-box?
Hej DennisA, Vi kommer att sända SHL på C More Hockey HD, C More Sport HD och C More Live HD. Någon av matcherna kommer däremot inte sändas i HD och kommer att hamna på C More Live 1-4. Tyvärr har vi inte tillgång till fler HD-kanaler och kan därför inte sända mer än ca 70% av matcherna i HD-kvalitet. Det stämmer att C More gått ut med att alla matcher spelas in i HD men om alla matcher sänds i HD eller inte är operatörsberoende. Som det ser ut nu har vi ingen information om C More Live 1-4 kommer att komma i HD-kvalitet. Med vänlinga hälsningar Linnéa
Postad 17 September 2014 - 12:29
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Vore det inte bättre att fixa FOXNEWS? som balans på nyhetsutbudet ;-)
Vill nog hellre lägga mina pengar på något annat än ännu en nyhetskanal.
Postad 17 September 2014 - 15:59
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Telia kommer att sända FOX i HD från start, Hos Boxer så kommer kanalen att gå över till HD 31/3-15. Från det datumet får ju inte CD vara sämre...
Postad 18 September 2014 - 18:14
tony97
-
tony97
-
Forumräv
-
-
506 inlägg
Telia kommer att sända FOX i HD från start, Hos Boxer så kommer kanalen att gå över till HD 31/3-15. Från det datumet får ju inte CD vara sämre...
Canal Digital borde enbart ta in alla kanaler som finns tillgängliga endast i HD allt annat är under all kritik. När Telia tom sänder i HD och snart även Boxer!
Postad 20 September 2014 - 21:30
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Jag har inte fått svar på frågan ang HD kanaler
Hockey HD fungerar bara med CD boxar, precis som Fotboll HD
Kommer ni att göra så i framtiden, med alla nya HD kanaler ?
Postad 21 September 2014 - 19:46
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Norge har Fox HD i sitt utbud, varför inte HD i Sverige???
Postad 21 September 2014 - 21:08
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Veldig godt spørsmål imho
Postad 22 September 2014 - 08:51
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej MalcomX, Som det ser ut nu har vi ingen information om hur det kommer bli framöver. Om alla kanaler kommer att läggas om till pairing eller om detta kommer att försvinna vet vi inte. Med vänliga hälsningar Linnéa Jag har inte fått svar på frågan ang HD kanaler Hockey HD fungerar bara med CD boxar, precis som Fotboll HD Kommer ni att göra så i framtiden, med alla nya HD kanaler ?
Hej Karl-Johan och Monshi, Vi har skickat er fråga vidare och återkommer med svar. Med vänliga hälsningar Linnéa Norge har Fox HD i sitt utbud, varför inte HD i Sverige???
Postad 22 September 2014 - 17:31
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
Norge är ett NATO land. Kanske är viktigare med propaganda nyheter i HD där?
Postad 22 September 2014 - 17:47
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Norge är ett NATO land. Kanske är viktigare med propaganda nyheter i HD där? 
Nu verkar inte det finnas några nyheter i varken den svenska eller norska tablån.
Postad 23 September 2014 - 22:22
SweX
-
SweX
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg
Nu verkar inte det finnas några nyheter i varken den svenska eller norska tablån.
Nej precis, det är ju inte FOX News det handlar om, utan FOX Finland/Norge/Sverige och de är inga nyhetskanaler. Då får väl FIC starta FOX News Sverige i så fall.
Redigerat av SweX, 23 September 2014 - 22:25.
Postad 24 September 2014 - 07:12
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
Jaha, Missade att det inte var Fox News  Skönt!
Postad 26 September 2014 - 17:41
Satellitamatören
-
Satellitamatören
-
Rookie
-
5 inlägg
Är det någon som vet hur det funkar att köpa begagnad box för Canal Digital?
Har en SD-box idag med familjepaketet men alla kanaler försvinner ju och blir HD vilket gjort utbudet lite skralt och därför har jag kollat in HD-boxar på blocket och tradera, kan man köpa en sådan begagnad eller blir det problem med abbonemang, kort och sådant?
Postad 26 September 2014 - 19:08
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Är det någon som vet hur det funkar att köpa begagnad box för Canal Digital? Har en SD-box idag med familjepaketet men alla kanaler försvinner ju och blir HD vilket gjort utbudet lite skralt och därför har jag kollat in HD-boxar på blocket och tradera, kan man köpa en sådan begagnad eller blir det problem med abbonemang, kort och sådant?
Köpte ett 500 GB box för att ersätta den sunkiga 250 GB-boxen. Det var bara att kontakta CD och lämna boxnummer, pairingnummer och kortnummer så ordnade de det hela (nåja, det var våra CD-medlemmar som jagade på så att det fungerade).
Postad 29 September 2014 - 16:44
Unregisteredb3c6d6ac
-
Unregisteredb3c6d6ac
-
Forumräv
-
-
632 inlägg
Jag gillar Fox. Det verkar vara en bra kanal med många kvalitetsserier. Jag skulle verkligen vilja ha den i HD!
Postad 06 October 2014 - 10:05
Eucharist
-
Eucharist
-
Användare
-
-
177 inlägg
I helgen var det ju frivisning av cmore utbud. Jag spelade in några animerade filmer som skulle ha svenskt tal, bla Epic. Blev förvånad när jag fick svenskt tal i vänster högtalare och danskt ur höger. Även undertexter på svenska. Försökte se om ljud-inställningarna var fel men det var inställt på tal: svenska o.s.v
Har jag gjort ngt fel här eller kan det uppstå sådana här missöden?
Postad 06 October 2014 - 13:16
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
I helgen var det ju frivisning av cmore utbud. Jag spelade in några animerade filmer som skulle ha svenskt tal, bla Epic. Blev förvånad när jag fick svenskt tal i vänster högtalare och danskt ur höger. Även undertexter på svenska. Försökte se om ljud-inställningarna var fel men det var inställt på tal: svenska o.s.v
Har jag gjort ngt fel här eller kan det uppstå sådana här missöden?
Hej Eucharist, ja även vi upptäckte att det låg dubbla ljudspår på filmen Epic. Detta felanmäldes ganska omgående och vi har inte hört om andra missöden än just den filmen. Vänligen Micke
Postad 06 October 2014 - 13:46
Eucharist
-
Eucharist
-
Användare
-
-
177 inlägg
Hej du Micke. Det var även på Paranorman.
Postad 06 October 2014 - 14:03
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Hej du Micke. Det var även på Paranorman.
och har förekommit (förekommer än?) på er egna reklam till-och-från. Någon tecknad film har jag inte sett. Lite irriterande att svensk text ständigt finns på film med någon del översatt. Om jag vill ha stödtext på svenska filmer ska jag för tusan vara tvungen att välja det!
Postad 06 October 2014 - 17:39
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Hej Karl-Johan och Monshi,
Vi har skickat er fråga vidare och återkommer med svar.
Med vänliga hälsningar Linnéa
Kommer det något svar eller?? ang Fox HD?
Redigerat av Karl-Johan, 06 October 2014 - 17:40.
Postad 07 October 2014 - 07:45
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Kommer det något svar eller?? ang Fox HD?
Hej Karl-Johan, Tyvärr har vi inget svar på den frågan, men vi har skickat era synpunkter vidare med att ni gärna vill ha Fox i HD. Med vänliga hälsningar Linnéa
Postad 07 October 2014 - 08:59
korpen
-
korpen
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Hej Canal digital,
har ett problem hemma när jag ska koppla ihop svarta och vita boxen och köra "follow me".
Kopplingen är via 3 st powerline adaptrar som kopplas enligt instruktionsboken för vita boxen.
Jag får internet koppling på båda boxarna, kommer åt canaldigital go från båda boxarna men när jag försöker aktivera
follow me via den vita boxen så hittar den inte den svarat boxen.
Vad är galet?
Postad 07 October 2014 - 11:18
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej Canal digital,
har ett problem hemma när jag ska koppla ihop svarta och vita boxen och köra "follow me". Kopplingen är via 3 st powerline adaptrar som kopplas enligt instruktionsboken för vita boxen. Jag får internet koppling på båda boxarna, kommer åt canaldigital go från båda boxarna men när jag försöker aktivera follow me via den vita boxen så hittar den inte den svarat boxen.
Vad är galet?
Hej korpen, Har du provat att göra boxen strömlös och sedan försöka på nytt? Om inte, prova med det. Om du har försökt med detta vill vi att du gör en fabriksåterställning på din inspelningsbara 500GB-box. Detta gör du genom MENY>INSTÄLLNINGAR>INSTALLATION (tryck in pinkoden som är 1234 om du inte har ändrat denna) Välj sedan Återställa fabriksinställningar och följ instruktionen. Med vänliga hälsningar Linnéa
Postad 07 October 2014 - 12:45
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Hej Karl-Johan,
Tyvärr har vi inget svar på den frågan, men vi har skickat era synpunkter vidare med att ni gärna vill ha Fox i HD.
Det känns nästan som att ni har slut på bandbredd, dvs transpondrar, på Thor. Detta med tanke på att ni inte tar in vare sig Fox HD eller Cmore Live # HD i erat utbud från början. Eller att er ekonomi sätter stopp för att köpa mer kapacitet av Telenorsat Men vi kan kanske hava förtröstan, Thor7 ska sättas i drift, aning försenad, under 2015 enligt plan,
Redigerat av Monshi, 07 October 2014 - 12:54.
Postad 07 October 2014 - 16:00
korpen
-
korpen
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Hej korpen,
Har du provat att göra boxen strömlös och sedan försöka på nytt? Om inte, prova med det. Om du har försökt med detta vill vi att du gör en fabriksåterställning på din inspelningsbara 500GB-box. Detta gör du genom MENY>INSTÄLLNINGAR>INSTALLATION (tryck in pinkoden som är 1234 om du inte har ändrat denna) Välj sedan Återställa fabriksinställningar och följ instruktionen.
Hej Linnéa, Tack det löste sig med fabriksåterställningen, nu funkar det! Hej korpen,
Har du provat att göra boxen strömlös och sedan försöka på nytt? Om inte, prova med det. Om du har försökt med detta vill vi att du gör en fabriksåterställning på din inspelningsbara 500GB-box. Detta gör du genom MENY>INSTÄLLNINGAR>INSTALLATION (tryck in pinkoden som är 1234 om du inte har ändrat denna) Välj sedan Återställa fabriksinställningar och följ instruktionen.
Hej Linnéa, Tack det löste sig med fabriksåterställningen, nu funkar det! Hej korpen,
Hej Linnéa, Tack det löste sig med fabriksåterställningen, nu funkar det!
Postad 07 October 2014 - 18:09
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Det känns nästan som att ni har slut på bandbredd, dvs transpondrar, på Thor. Detta med tanke på att ni inte tar in vare sig Fox HD eller Cmore Live # HD i erat utbud från början. Eller att er ekonomi sätter stopp för att köpa mer kapacitet av Telenorsat
Men vi kan kanske hava förtröstan, Thor7 ska sättas i drift, aning försenad, under 2015 enligt plan,
Om man kollar här så är transbondern BSS08 på Thor 5s T2 Beam ledig och den är märkt med Canal Digital http://www.telenorsa...ata/satellites/Och här på Thor 6s transbonder A9 på K1 beamen märkt Canal Digital ledig http://www.telenorsa...ata/satellites/Så plats brist är det nog inte...
Redigerat av 91robe, 07 October 2014 - 18:11.
Postad 07 October 2014 - 19:19
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Om man kollar här så är transbondern BSS08 på Thor 5s T2 Beam ledig och den är märkt med Canal Digital http://www.telenorsa...ata/satellites/
Och här på Thor 6s transbonder A9 på K1 beamen märkt Canal Digital ledig http://www.telenorsa...ata/satellites/
Så plats brist är det nog inte...
Där ser man...vad fel jag kan ha. Tack för att du grävde fram det ovan.
Postad 08 October 2014 - 15:59
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
H2 HD startar sändningarna den 12 november
Postad 08 October 2014 - 20:22
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
H2 HD startar sändningarna den 12 november
Hittar inget på CD sida. Vad kommer den att innehålla?
Redigerat av Huddingebo, 08 October 2014 - 20:22.
Postad 08 October 2014 - 21:28
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Hittar inget på CD sida. Vad kommer den att innehålla?
http://www.history.com/schedule
Postad 08 October 2014 - 22:57
Razorblade
-
Razorblade
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Nån som med framgång har lyckats programmera "lära" en multifjärr den vita canal digitalboxens koder? Min yamahafjärr klarar alla mina andra apparater, men såklart inte den viktigaste
Postad 09 October 2014 - 00:21
SweX
-
SweX
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg
Alla vi som är aktiva här vet att CD inledde en "HD satsning" förra året med målet att alla kanaler ska vara HD kanaler förr....eller senare. Men då är det ju konstigt och lite tråkigt att man tar in FOX SD när en HD version finns tillgänglig. Att ha en HD satsning och ta in en helt NY kanal i SD går inte ihop överhuvudtaget. Dom må ha 4 miljoner kunder, jämfört med CD som totalt har ca 900 000 kunder i Norden. Men det här är vad jag kallar en "HD satsning" på riktigt: http://advanced-tele...s-standard-def/Även CD måste börja satsa om dom vill nå framgång igen, inte sitta och vänta på att alla med äldre boxar ska säga upp abonnemanget eller punga ut för en ny box. Skicka ut nya boxar till dom som har äldre boxar gratis som en present eller kalla det vad ni vill, och få över så många kanaler som möjligt till mpeg4 och HD så fort som möjligt. Kunden med äldre box blir glatt överraskad att få en ny box bara sådär och samtidigt få tillgång till alla HD kanaler, och alla som redan har nya boxar blir glada när fler HD kanaler poppar in. En win win situation. Om inte det, så spika ett datum och låt kunderna veta en bra bit i förväg, som Canalsat gjorde i Frankrike:http://www.broadbandtvnews.com/2014/05/02/canalsat-switches-to-mpeg-4-in-july-2015/ French DTH Platform Canalsat informed its subscribers it will turn to all-MPEG-4 satellite distribution by the end of June 2015.
In a letter, the platform said it will gradually migrate all channels to the MPEG-4 standard, allowing more channels to be broadcast in HD rather than SD.
According to Canalsat MPEG-4 is “a coding standard which enables the operator to save its precious satellite resources and opening the doors for other services.”
The operator said it wishes to broadcast all channels in HD. “To assist you with this change, or avoid any inconvenience, we are currently working on updating your decoders. We are committed to take all the necessary measures for you to better enjoy your programmes.”
@Canal Digital Sverige, skicka gärna det här vidare!
Redigerat av SweX, 09 October 2014 - 00:34.
Postad 09 October 2014 - 07:51
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej SweX, Vi har skickat dina synpunkter vidare till vår marknadsavdelning. Med vänliga hälsningar Linnéa Alla vi som är aktiva här vet att CD inledde en "HD satsning" förra året med målet att alla kanaler ska vara HD kanaler förr....eller senare. Men då är det ju konstigt och lite tråkigt att man tar in FOX SD när en HD version finns tillgänglig. Att ha en HD satsning och ta in en helt NY kanal i SD går inte ihop överhuvudtaget.
Dom må ha 4 miljoner kunder, jämfört med CD som totalt har ca 900 000 kunder i Norden. Men det här är vad jag kallar en "HD satsning" på riktigt: http://advanced-tele...s-standard-def/
Även CD måste börja satsa om dom vill nå framgång igen, inte sitta och vänta på att alla med äldre boxar ska säga upp abonnemanget eller punga ut för en ny box. Skicka ut nya boxar till dom som har äldre boxar gratis som en present eller kalla det vad ni vill, och få över så många kanaler som möjligt till mpeg4 och HD så fort som möjligt. Kunden med äldre box blir glatt överraskad att få en ny box bara sådär och samtidigt få tillgång till alla HD kanaler, och alla som redan har nya boxar blir glada när fler HD kanaler poppar in. En win win situation.
Om inte det, så spika ett datum och låt kunderna veta en bra bit i förväg, som Canalsat gjorde i Frankrike:http://www.broadbandtvnews.com/2014/05/02/canalsat-switches-to-mpeg-4-in-july-2015/
@Canal Digital Sverige, skicka gärna det här vidare!
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|