* Officiell TrÄd - Telia Digital-TV *
34888 svar till detta Àmne
Postad 11 October 2022 - 20:57
Plommonkalas
-
Plommonkalas
-
Amatör
-
-
54 inlÀgg
Inte för att det hjÀlper, men SkyShowtime Àr ingen linjÀr kanal, utan bara Play. Om du inte har kollat dÀr...
Har kollat bland playtjĂ€nsterna men har ej tillgĂ„ng till den. Enligt Telia beror detta pĂ„ att SkyShowtime Ă€r ersĂ€ttning för de kunder som har âAll film & serierâ. Jag som har allt, det vill sĂ€ga all sport, film & serier, fĂ„r inte denna ersĂ€ttning. Det Ă€r helt ofattbart.
Postad 12 October 2022 - 06:43
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlÀgg
Har kollat bland playtjĂ€nsterna men har ej tillgĂ„ng till den. Enligt Telia beror detta pĂ„ att SkyShowtime Ă€r ersĂ€ttning för de kunder som har âAll film & serierâ. Jag som har allt, det vill sĂ€ga all sport, film & serier, fĂ„r inte denna ersĂ€ttning. Det Ă€r helt ofattbart.
VÀnd dig till en av Telias kundombudsmÀn/-kvinnor och be dem se över saken. De som sitter i första linjen kan inte göra mycket mer Àn lÀsa instruktioner pÄ en skÀrm. StÄr det inte uttalat att du Àr berÀttigad till ersÀttning fÄr du inte det. DÄ gÄr man bara vidare uppÄt i hierarkin.
I gĂ„rdagens DI benĂ€mndes det utgĂ„ngna avtalet mellan Viasat och Telia som en âskilsmĂ€ssaâ, och VD tyckte inte det var nĂ„gra jĂ€tteproblem för Viasat. âTelia Ă€r bara en av 11 distributörer, vi vĂ€lter inte pga dettaâ. SĂ„pass tuffa ord tyder pĂ„ att alla förhandlingar kört ihop sig och att detta blir lĂ„ngvarigt. Hoppas jag har fel. Alltid jobbigt att byta bredband och TV-leverantör. Jag Ă€r dessutom vĂ€ldigt nöjd med Telia Play pĂ„ ATV!
Postad 12 October 2022 - 06:57
Sveos
-
Sveos
-
ForumrÀv
-
-
658 inlÀgg
I gĂ„rdagens DI benĂ€mndes det utgĂ„ngna avtalet mellan Viasat och Telia som en âskilsmĂ€ssaâ, och VD tyckte inte det var nĂ„gra jĂ€tteproblem för Viasat. âTelia Ă€r bara en av 11 distributörer, vi vĂ€lter inte pga dettaâ. SĂ„pass tuffa ord tyder pĂ„ att alla förhandlingar kört ihop sig och att detta blir lĂ„ngvarigt. Hoppas jag har fel. Alltid jobbigt att byta bredband och TV-leverantör. Jag Ă€r dessutom vĂ€ldigt nöjd med Telia Play pĂ„ ATV!
Drygt, Àr vad det Àr. Jag sitter med enbart Telia som alternativ om jag inte vill kolla genom appar och betala en massa extra. Telia har monopol pÄ fiber/TV i min fastighet.
Postad 12 October 2022 - 07:23
mblom
-
mblom
-
Amatör
-
-
67 inlÀgg
LÀste ocksÄ artikeln i DI, Viaplay nÀmnde att det har fÄtt jÀttemycket nya kunder. MÄnga mÄste ju vara kunder de redan hade genom Telia 
Om Telia har 1 miljon kunder sÄ mÄste de förlora grymt mycket reklamintÀkter pÄ 3, 6 osv. Men det Àr klart att de inte nÀmner att det svider.
Postad 12 October 2022 - 11:22
Kunord
-
Kunord
-
Rookie
-
5 inlÀgg
Det kan vÀl inte stÀmma att Telias kunder betalar 100 kr för Viasat?
Det Àr ju den summan Telia betalar tillbaks?
Postad 12 October 2022 - 16:18
Plommonkalas
-
Plommonkalas
-
Amatör
-
-
54 inlÀgg
Jag vill verkligen inte vara negativ. Jag har varit en otroligt trogen och nöjd Telia-kund vad gÀller telefoni, fiber och tv i mÄnga Är och har alltid fÄtt bra bemötande, erbjudanden och service i olika Àrenden. Det har verkligen varit kanon.
Hanteringen av allt kring Viaplay-förhandlingarna har dock varit under all kritik. Att ett sÄ stort företag med sÄ mÄnga kunder som dessutom ofta har betonat hur viktig kundnöjdheten Àr, upptrÀder sÄ pass nonchalant och arrogant mot sina kunder Àr inget annat Àn en total katastrof.
Förlorade rÀttigheter? MÄ sÄ vara, men kompensera dÄ kunder pÄ riktigt i form av nya, rimliga prissÀttningar som motsvarar utbudet. Acceptera att ni inte kommer överens. Detta limbo som kunderna befinner sig i just nu, dÀr halvdana ersÀttningar presenteras, Àr enbart konstgjord andning i vÀntan pÄ att nÄgot eventuellt ska lösas.
Postad 13 October 2022 - 08:56
TMC
-
TMC
-
LĂ€rjunge
-
-
303 inlÀgg
Jag instÀmmer som trogen Teliakund sedan de hoppade pÄ tÄget med IPTV - det hÀr Àr första gÄngen det frÄn min sida blir skarpt lÀge att byta leverantör. För enkelhetens skull kommer det bli internet, IPTV i vÄra bÄda fastigheter samt vÄra mobilabonnemang. Nu blir det till att börja syna konkurrenterna i sömmarna och se vilken jag vÀljer. TrÄkigt att ersÀttningsmaterialet ("Stor" i mitt fall) var sÄ beklÀmmande dÄligt. Filmer ser jag via NetFlix och traditionella tv-kanaler som TV3, TV6, TV8 och TV10 ersÀtts vÀldigt dÄligt med C Mores filmkanaler...
Redigerat av TMC, 13 October 2022 - 10:05.
Postad 13 October 2022 - 09:23
sportmats
-
sportmats
-
LĂ€rjunge
-
-
350 inlÀgg
Vilken sandlÄda det blivit mellan Telia och Viasat. Det saknas verkligen en vuxen i rummet som kan peka med hela handen och sÀga Ät de bÄda grinollarna som sitter i ett varsitt hörn att skÀrpa sig.
Mest pinsamt Àr det dock för Telia att de som stor leverantör inte kan erbjuda sina kunder kanaler som TV3 och TV6, nÀr alla deras konkurrenter kan göra det.
Postad 13 October 2022 - 09:52
TMC
-
TMC
-
LĂ€rjunge
-
-
303 inlÀgg
Ăr det nĂ„gon som fĂ„tt korn pĂ„ vilket av C Mores Film & Serier som ingĂ„r i ersĂ€ttningsmaterialet för paket Stor? CMore har ju nivĂ„er som Bas, Standard och Plus, Premium och Premium Plus. Det kĂ€nns som att Telia vill dribbla oss kunder för i kanalutbudet anges ingen av de nivĂ„erna utan man kallar kanalerna för First, Hits, Starts, Series... vad fĂ„r man för innehĂ„ll och var ser man tablĂ„n?
Postad 13 October 2022 - 11:21
aeklund
-
aeklund
-
AnvÀndare
-
-
113 inlÀgg
Ăr det nĂ„gon som fĂ„tt korn pĂ„ vilket av C Mores Film & Serier som ingĂ„r i ersĂ€ttningsmaterialet för paket Stor? CMore har ju nivĂ„er som Bas, Standard och Plus, Premium och Premium Plus. Det kĂ€nns som att Telia vill dribbla oss kunder för i kanalutbudet anges ingen av de nivĂ„erna utan man kallar kanalerna för First, Hits, Starts, Series... vad fĂ„r man för innehĂ„ll och var ser man tablĂ„n?
TablÄn pÄ dessa kanaler kan man se pÄ exempelvis Tv.nu eller nÄgon annan "tablÄ-sida".
Dessa linjÀra kanaler Àr samma hos alla leverantörer som erbjuder cmore som linjÀra kanaler.
Det Àr nog lite trassligare att leta i programbiblioteket och via boxen/telia play avgöra exakt vilket utbud som finns den vÀgen jÀmfört med om man ser i cmore-appen separat.
Jag har Telia Film och Serier och nÀr jag loggar in i Cmore-appen som Telia-kund sÄ har jag iaf tillgÄng till BritBox och Hayu vilket tyder pÄ att det motsvarar "Cmore Standard".
Postad 13 October 2022 - 14:12
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3278 inlÀgg
https://www.aftonbla...lay-for-telenor
Kanske skulle kolla över vad de kan erbjuda đ€
Postad 13 October 2022 - 17:13
Weiman
-
Weiman
-
ForumrÀv
-
-
932 inlÀgg
Man anade orÄd nÀr Telia köpte TV4 och dÀrmed blev en konkurrent till sina egna leverantörer. Att staten blev storÀgare i en konkurrent till SVT Àr ju ocksÄ rÀtt mÀrkligt.
Redigerat av Weiman, 13 October 2022 - 17:15.
Postad 14 October 2022 - 12:16
sportmats
-
sportmats
-
LĂ€rjunge
-
-
350 inlÀgg
Jag kollade men jag kan bara fÄ deras streamingtjÀnst. DÄ Àr det helt ointressant. Jag vill se sport linjÀrt och utan den lÄnga fördröjning som det Àr med stream.
Postad 14 October 2022 - 13:13
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1300 inlÀgg
Postad 16 October 2022 - 22:12
Janne.G
-
Janne.G
-
ForumrÀv
-
-
735 inlÀgg
Hej, jag installerade HBO Max pÄ Telias sdmc-box men har ljudproblem. PÄ House of the dragon och GoT finns dubbla ljudspÄr, engelska original och engelska med ljudbeskrivning och jag fÄr bara ut ljud frÄn det senare, alltsÄ med ljudbeskrivning vilket Àr helt otittbart. VÀljer jag engelska original Àr det tyst. PÄ serier som endast har engelska original funkar det ljudspÄret, men alltsÄ inte pÄ de nÀmnda serierna. NÄgon mer som har samma fel?
Redigerat av Janne.G, 16 October 2022 - 22:13.
Postad 17 October 2022 - 11:10
beson
-
beson
-
AnvÀndare
-
-
236 inlÀgg
Hej, jag installerade HBO Max pÄ Telias sdmc-box men har ljudproblem. PÄ House of the dragon och GoT finns dubbla ljudspÄr, engelska original och engelska med ljudbeskrivning och jag fÄr bara ut ljud frÄn det senare, alltsÄ med ljudbeskrivning vilket Àr helt otittbart. VÀljer jag engelska original Àr det tyst. PÄ serier som endast har engelska original funkar det ljudspÄret, men alltsÄ inte pÄ de nÀmnda serierna. NÄgon mer som har samma fel?
Jag har HBO Max pÄ Google Chromecast med Google TV, och ljudet funkar utan problem med engelska original. VÀljer jag det andra ljudalternativet, sÄ vÀljs ÀndÄ engelska original vid uppspelningen. SÄ dÄ bör det ju vara din nya box som inte lirar riktigt med ljudinstÀllningarna.
Postad 17 October 2022 - 17:33
Janne.G
-
Janne.G
-
ForumrÀv
-
-
735 inlÀgg
Jag har HBO Max pÄ Google Chromecast med Google TV, och ljudet funkar utan problem med engelska original. VÀljer jag det andra ljudalternativet, sÄ vÀljs ÀndÄ engelska original vid uppspelningen. SÄ dÄ bör det ju vara din nya box som inte lirar riktigt med ljudinstÀllningarna.
Ja, jag installerade HBO Max direkt i TV:n istÀllet och dÀr funkar engelska original men i SDMC-boxen fÄr jag bara ut ljudspÄret med ljudbeskrivning. Mycket mÀrkligt. Det smidiga med att ha appen i SDMC-boxen Àr att jag kan styra allt, boxen, tv:n och soundbar med bara fjÀrren frÄn SDMC-boxen men har jag HBO i TV:n behöver jag fippla med tv:s fjÀrr ocksÄ vilket varit skönt att slippa.
Postad 21 October 2022 - 06:51
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlÀgg
Telia ökade vinsten frÄn 1 957 miljoner kronor q3 2021 till 2 404 mkr q3 2022.
+23%
Har man dÄ inte rÄd att betala en höjning till Viasat? Varför lÄta kunderna drabbas pÄ detta sÀtt? Onödigt.
Postad 21 October 2022 - 06:58
Sveos
-
Sveos
-
ForumrÀv
-
-
658 inlÀgg
Telia ökade vinsten frÄn 1 957 miljoner kronor q3 2021 till 2 404 mkr q3 2022.
+23%
Har man dÄ inte rÄd att betala en höjning till Viasat? Varför lÄta kunderna drabbas pÄ detta sÀtt? Onödigt.
Vi vet ju inte alls hur diskussionerna gÄr sÄ det kan vÀl lika gÀrna vara Viasat som Àr sviniga i denna frÄga?
Postad 21 October 2022 - 07:44
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlÀgg
Vi vet ju inte alls hur diskussionerna gÄr sÄ det kan vÀl lika gÀrna vara Viasat som Àr sviniga i denna frÄga?
Vilka diskussioner? Telia har förhandlat via sms.
FrÄn Expressen 23/9:
âTelia, till skillnad mot de andra stora operatörerna, vill inte betala det pris som de andra operatörerna betalar för att fĂ„ tillgĂ„ng till vĂ„rt innehĂ„ll. VĂ„rt avtal kommer löpa ut om ett par dagar och Telia informerar inte sina kunder korrekt om det. Och det kommer den enskilde kunden bli lidande av.â
Inte sĂ€rskilt âsvinigtâ. Med det sagt sĂ„ Ă€gs Viasat av en konkurrent till Telia idag, nĂ€mligen Allente. SĂ„ att Telia ska kunna komma billigare undan Ă€n övriga operatörer ser tveksamt ut.
Redigerat av Saturnus, 21 October 2022 - 07:56.
Postad 21 October 2022 - 07:51
akpe
-
akpe
-
Amatör
-
-
57 inlÀgg
trÄkigt att inget verkar hÀnda
Postad 21 October 2022 - 09:25
R-R
-
R-R
-
LĂ€rjunge
-
-
481 inlÀgg
FrÄn Expressen 23/9:
âTelia, till skillnad mot de andra stora operatörerna, vill inte betala det pris som de andra operatörerna betalar för att fĂ„ tillgĂ„ng till vĂ„rt innehĂ„ll. VĂ„rt avtal kommer löpa ut om ett par dagar och Telia informerar inte sina kunder korrekt om det. Och det kommer den enskilde kunden bli lidande av.â
Inte sĂ€rskilt âsvinigtâ. Med det sagt sĂ„ Ă€gs Viasat av en konkurrent till Telia idag, nĂ€mligen Allente. SĂ„ att Telia ska kunna komma billigare undan Ă€n övriga operatörer ser tveksamt ut.
Det finns ett stort fel i ditt inlÀgg.
Viasat/Allente har inget med detta att göra utan det Àr Viaplay Group som Àr den andra partnern i denna konflikt.
Viaplay Group hette tidigare NENT Group
Redigerat av R-R, 21 October 2022 - 09:26.
Postad 21 October 2022 - 09:33
Sveos
-
Sveos
-
ForumrÀv
-
-
658 inlÀgg
FrÄn Expressen 23/9:
Jag menar bara att vi bara vet det som kommuniceras i media. Inget om vem som vill betala vad och var skon klÀmmer mer exakt. Viaplay Àr inte direkt kÀnda för att vara generösa mot sina kunder de heller och dÀrför Àr jag tveksam till att det Àr Telia som Àr the bad guys, Àven om det Àr vi som drabbas som Telia-kunder.
DÀrmed inte sagt att det inte Àr Telia som Àr boven, bara att vi inte kan veta sÀkert.
Postad 21 October 2022 - 10:47
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1300 inlÀgg
Viasat/Allente har inget med detta att göra utan det Àr Viaplay Group som Àr den andra partnern i denna konflikt.
DÀremot Àger vÀl Telia Cmore/TV4 och Àr dÀrmed konkurrent till Viaplay Group. Tror det Àr dÀr skon klÀmmer...
Postad 21 October 2022 - 10:58
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3278 inlÀgg
NÄgon som har den nya streamingboxen SDMC DV8919X?
NÀr jag har den kopplad med kabel direkt till routern sÄ fungerar allting, men kopplar jag en switch mellan routern och boxen sÄ tar det 5-8 minuter för att kunna byta kanaler pÄ boxen.. ska det verkligen bli sÄ?
Ăven nĂ€r jag testat att koppla upp den mot Wi-Fi sĂ„ tar det tid. NĂ„gon som stött pĂ„ liknande problem?
Postad 21 October 2022 - 11:45
donadoni41
-
donadoni41
-
LĂ€rjunge
-
-
280 inlÀgg
DÀremot Àger vÀl Telia Cmore/TV4 och Àr dÀrmed konkurrent till Viaplay Group. Tror det Àr dÀr skon klÀmmer...
Tror att det Àr Telias monopol pÄ Champions League som Àr stötestenen...
Viaplay vill alldeles sÀkert ha tillgÄng till det för sina kunder. DÀrför ska inte Telia fÄ tillgÄng till Premier League.
Postad 21 October 2022 - 11:45
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlÀgg
Sorry. Skrev in Viasat.se i en browser och hamnade hos Allente.
Jag menar bara att vi bara vet det som kommuniceras i media. Inget om vem som vill betala vad och var skon klÀmmer mer exakt. Viaplay Àr inte direkt kÀnda för att vara generösa mot sina kunder de heller och dÀrför Àr jag tveksam till att det Àr Telia som Àr the bad guys, Àven om det Àr vi som drabbas som Telia-kunder.
DÀrmed inte sagt att det inte Àr Telia som Àr boven, bara att vi inte kan veta sÀkert.
Precis, svÄrt att veta allt som sker och inte. Men jag Àr övertygad om att Telia som sitter pÄ 1 miljon TV-hushÄll och sannolikt dubbla mÀngden tittare, anvÀnder sin tyngd för att pressa Viaplay Group rejÀlt.
Postad 21 October 2022 - 18:12
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3278 inlÀgg
Fick mail ifrÄn Telia idag angÄende Netflix. Hade sen tidigare ett paket med Cmore, Viaplay och HBO. Nu hade de ersatt Viaplay med Netflix istÀllet för en kostnad utav 50kr extra. Efter lite förhandling sÄ fick jag Netflix Premium för 50kr och extra. SÄ sparar iaf 130kr i mÄnaden gentemot att betala direkt till Netflix.
Postad 21 October 2022 - 21:45
donadoni41
-
donadoni41
-
LĂ€rjunge
-
-
280 inlÀgg
Fick mail ifrÄn Telia idag angÄende Netflix. Hade sen tidigare ett paket med Cmore, Viaplay och HBO. Nu hade de ersatt Viaplay med Netflix istÀllet för en kostnad utav 50kr extra. Efter lite förhandling sÄ fick jag Netflix Premium för 50kr och extra. SÄ sparar iaf 130kr i mÄnaden gentemot att betala direkt till Netflix.
Fick mail om att man fick Netflix Premium för 50kr extra sÄ det behövde man vÀl inte direkt förhandla om vad jag förstÄr.
Postad 21 October 2022 - 22:26
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3278 inlÀgg
Fick mail om att man fick Netflix Premium för 50kr extra sÄ det behövde man vÀl inte direkt förhandla om vad jag förstÄr.
För 50kr extra fick man Netflix Standard. Ville man ha Netflix Premium fick man lÀgga till ytterligare 50kr.
AlltsÄ totalt 100kr. Vilket skulle generera summan 299kr i mÄnaden istÀllet för 249kr.
Postad 22 October 2022 - 09:19
donadoni41
-
donadoni41
-
LĂ€rjunge
-
-
280 inlÀgg
För 50kr extra fick man Netflix Standard. Ville man ha Netflix Premium fick man lÀgga till ytterligare 50kr.
AlltsÄ totalt 100kr. Vilket skulle generera summan 299kr i mÄnaden istÀllet för 249kr.
MÀrkligt. I mitt mail stod det 1kr/mÄn för standard och 50 kr/mÄn för premium.
Postad 22 October 2022 - 11:40
beson
-
beson
-
AnvÀndare
-
-
236 inlÀgg
I mitt mail om Netflix stÄr det sÄ hÀr.
All underhÄllning frÄn Netflix, C More & HBO Max
199 kr/mÄn i 12 mÄnader (dÀrefter ord. pris 249 kr/mÄn).
Ingen bindningstid.
Eftersom jag redan har HBO Max och C More sÄ skulle alltsÄ Netflix kosta mig 199 kr/mÄn.
Ingen bra deal, eftersom jag kan teckna konto direkt hos Netflix för 99 kr/mÄn.
Dom borde vÀl kolla hos kunderna, vilka abonnemang dom har tecknade, innan dom skickar ut sina "fina erbjudanden".
Postad 22 October 2022 - 20:23
sportmats
-
sportmats
-
LĂ€rjunge
-
-
350 inlÀgg
Det mail jag fick frÄn Telia var att jag fick Netflix för 1 kr extra i mÄnaden i tolv mÄnader som kompensation för att jag hade Viaplay. Vet inte vad Telia har lurat pÄ er.
Postad 22 October 2022 - 21:44
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3278 inlÀgg
Det mail jag fick frÄn Telia var att jag fick Netflix för 1 kr extra i mÄnaden i tolv mÄnader som kompensation för att jag hade Viaplay. Vet inte vad Telia har lurat pÄ er.
Vilket paket har du dÄ som tidigare innehöll Viaplay? Verkar som att de kunder som fÄtt Netflix för 1kr har haft ett dyrare paket.
Postad 23 October 2022 - 08:50
beson
-
beson
-
AnvÀndare
-
-
236 inlÀgg
Ingen bindningstid.
Eftersom jag redan har HBO Max och C More sÄ skulle alltsÄ Netflix kosta mig 199 kr/mÄn.
Dom borde vÀl kolla hos kunderna, vilka abonnemang dom har tecknade, innan dom skickar ut sina "fina erbjudanden".
Jag har TV & streaming lagom + all film & serier frÄn C More, viaplay och HBO Max
Postad 23 October 2022 - 11:06
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3278 inlÀgg
Jag har TV & streaming lagom + all film & serier frÄn C More, viaplay och HBO Max
Ja, du har samma paket som mig. Jag skulle betala 50kr för att fÄ Netflix i detta paket. Men ville jag ha premium sÄ skulle det kosta 50kr extra.
Postad 23 October 2022 - 16:54
h0llowman
-
h0llowman
-
AnvÀndare
-
-
234 inlÀgg
NÄgon som vet/har sett nÄgot hur det gÄr med förhandlingen mellan Telia och viasat?
Postad 24 October 2022 - 13:05
sportmats
-
sportmats
-
LĂ€rjunge
-
-
350 inlÀgg
Vilket paket har du dÄ som tidigare innehöll Viaplay? Verkar som att de kunder som fÄtt Netflix för 1kr har haft ett dyrare paket.
Jag hade ett sportpaket för 599 kr i mÄnaden som innehöll bÄde CMores och Viasats sport och filmkanaler. FÄr det sÀnkt till 499 kr/mÄnad men för 500 kr/mÄnad fÄr jag Netflix.
Postad 24 October 2022 - 13:08
sportmats
-
sportmats
-
LĂ€rjunge
-
-
350 inlÀgg
Medarbetarna i Telias butiker Àr som en hjÀrntvÀttad sekt pÄ deras egna produkter. Det gÄr inte att tala med de för de Äterkommer hela tiden till sitt mantra. Jag undrade om de hört nÄgot om hur det gick med att fÄ tillbaka TV6 och Viasat Sport Vinter linjÀrt nu nÀr skidsÀsongen Àr pÄ vÀg att dra igÄng pÄ allvar snart. Men han jag pratade med pÄ butiken pÄ Kungsgatan i Stockholm bara tjatade om deras eget sportpaket som innehöll Champions League och SHL och Hockeyallsvenskan. "Men det var inte det jag frÄgade om. Jag undrar nÀr ni plockar in TV6 igen för man vill ju se skidor och alpint nÀr det startar". "Det kan kan erbjuda Àr CMore Sport med Champions League, den bÀsta fotboll som finns i Europa."
Vilken papegoja...
Goddag yxskaft.
Redigerat av sportmats, 24 October 2022 - 13:09.
Postad 24 October 2022 - 14:11
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5776 inlÀgg
Man fÄr helt enkelt hitta annan lösning, Telia kommer förlora kunder i lÀngden. Ogillar Boxer men funderar pÄ dom.
Postad 24 October 2022 - 17:33
beson
-
beson
-
AnvÀndare
-
-
236 inlÀgg
Ja, du har samma paket som mig. Jag skulle betala 50kr för att fÄ Netflix i detta paket. Men ville jag ha premium sÄ skulle det kosta 50kr extra.
SÄ hÀr stÄr det pÄ telias infosida om vilka ersÀttningskanaler man fÄr.
Har du paket Lagom och Àven paketet All Film frÄn C More, Viaplay & HBO Max har du ocksÄ ett erbjudande via din mejl om att lÀgga till Netflix utan kostnad i tolv mÄnader.
Och det Àr ju precis dom paketen vi har, sÄ dÄ ska det vara gratis.
Nej, telia hÄller helt pÄ att snurra bort sig med sina ersÀttningar.
Postad 24 October 2022 - 18:03
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1065 inlÀgg
Ingen bindningstid.
Meningen Àr vÀl att du byter det paketet du har mot detta för 199:-
SÄnt byte gjorde jag med "All Sport...."
Postad 24 October 2022 - 19:04
beson
-
beson
-
AnvÀndare
-
-
236 inlÀgg
Meningen Àr vÀl att du byter det paketet du har mot detta för 199:-
SÄnt byte gjorde jag med "All Sport...."
Jo jag har förstÄtt det nu att jag gör tillÀgget av netflix pÄ "mitt telia".
Men konstigt att @Mushunt, med samma kanalpaket som jag har, skulle fÄ betala 50 kr för att fÄ netflix i sitt paket.
Postad 25 October 2022 - 07:14
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3278 inlÀgg
Jo jag har förstÄtt det nu att jag gör tillÀgget av netflix pÄ "mitt telia".
Men konstigt att @Mushunt, med samma kanalpaket som jag har, skulle fÄ betala 50 kr för att fÄ netflix i sitt paket.
Pratade med Telia igÄr. Tydligen hade jag ett kampanj pris pÄ mitt paket, sÄ istÀllet för 199kr har jag betalat 149kr istÀllet. NÀr de nu bytt ut Viaplay i paketet mot Netflix sÄ blev jag erbjuden att fÄ detta mot att jag betalar 50kr extra för att komma upp i samma summa som ordinarie priset pÄ 199kr. Ville jag dessutom ha Netflix premium sÄ skulle detta kosta 50kr extra utöver dessa 199kr
HandlÀggaren jag pratade med kunde se att tidigare handlÀggare hade lagt upp mitt paket till 199kr/mÄnaden men med Netflix Premium istÀllet för standard som ingÄr i paketet.
De som erbjudits Netflix för 1kr har ett större paket sÄsom All Sport paketet. DÀr har Telia valt
Att slÀnga med Netflix för summan av 499kr istÀllet för 599kr. Kunderna med de paketet gÄr miste om sportkanalerna ifrÄn viasat och Viaplay. Men fÄr Netflix istÀllet för 100kr billigare pris.
Postad 25 October 2022 - 13:07
blackburn_
-
blackburn_
-
LĂ€rjunge
-
-
460 inlÀgg
Pratade med Telia igÄr. Tydligen hade jag ett kampanj pris pÄ mitt paket, sÄ istÀllet för 199kr har jag betalat 149kr istÀllet. NÀr de nu bytt ut Viaplay i paketet mot Netflix sÄ blev jag erbjuden att fÄ detta mot att jag betalar 50kr extra för att komma upp i samma summa som ordinarie priset pÄ 199kr. Ville jag dessutom ha Netflix premium sÄ skulle detta kosta 50kr extra utöver dessa 199kr
HandlÀggaren jag pratade med kunde se att tidigare handlÀggare hade lagt upp mitt paket till 199kr/mÄnaden men med Netflix Premium istÀllet för standard som ingÄr i paketet.
De som erbjudits Netflix för 1kr har ett större paket sÄsom All Sport paketet. DÀr har Telia valt
Att slÀnga med Netflix för summan av 499kr istÀllet för 599kr. Kunderna med de paketet gÄr miste om sportkanalerna ifrÄn viasat och Viaplay. Men fÄr Netflix istÀllet för 100kr billigare pris.
Jag har "All Sport frÄn Telia, C More och Viaplay" för 599kr (just nu 499kr) nÀstan enbart för att kunna kolla pÄ Premier League, vilket just nu.. inte gÄr. Det kÀnns faktiskt förnedrande att betala 499kr/mÄn för att kolla PL och sÄ mÄste jag ÀndÄ sitta och leta "fulstreams" för att kunna se pÄ det. Jag kollade t.om upp innan jag tecknade abonnemanget hur lÀnge Viaplay och Cmore hade rÀttigheter till PL och andra ligor men inte fasiken tÀnkte jag vÀl att jag skulle behöva kolla hur lÄngt avtal Telia hade med Viaplay, om det ens gÄr att fÄ ut den infon.
Iallafall jag har ocksÄ fÄtt erbjudandet om Netflix för 1kr. Det lÄter ju jÀttebra men jag tvekar ÀndÄ eftersom det innebÀr att jag dÄ byter paket till "All Sport frÄn Telia och C More inkl. Allsvenskan med Netflix" d.v.s "Viaplay" försvinner ur paketet pÄ pappret.. sÄ frÄgan Àr ju dÄ vad som hÀnder om Telia och Viaplay kommer överens direkt efter man bytt. Risken finns ju att man dÄ mÄste byta tillbaka till ett paket som inkluderar Viaplay och dÄ har dom sÀkert höjt priset.
Jag har bindningstid t.om sista januari, efter det ska det till ett extremt bra erbjudande som inkluderar Viaplay för att jag ska förlÀnga. Dels p.g.a Viaplay strulet men Àven som mÄnga andra nÀmnt att det Àr riktigt irriterande att Telia vÀgrar sÀnda Champions League som linjÀra kanaler. Tidigare kunde man zappa blixtsnabbt mellan olika matcher (och Ànnu snabbare mellan 2 matcher med blÄa knappen), nu Àr det riktigt omstÀndligt att skifta mellan matcher sÄ man drar sig för att göra det.
Redigerat av blackburn_, 25 October 2022 - 13:08.
Postad 25 October 2022 - 16:15
mblom
-
mblom
-
Amatör
-
-
67 inlÀgg
Hade jobbiga typer springande hĂ€r igĂ„r Gamla ComHem, nu Tele2. De skulle bara informerar om de stora förĂ€ndringar som sker med fibernĂ€tet i omrĂ„det (Telia Ăppenfiber). SĂ„ jĂ€kla fula, först ringde de pĂ„ nĂ€r jag inte var hemma och min fru blev lite stĂ€lld av deras pĂ„stĂ„ende. Hon sa att fiberansvarig (jag) inte var hemma . Sa till frugan att det finns inga som ringer pĂ„, knackar dörr om större förĂ€ndringar gĂ€llande vĂ„ra tjĂ€nster.
Sen dök han upp och jag sa till honom om det var nÄgra förÀndringar sÄ skulle Telia ha kontaktat mig innan. Sen malde han pÄ att vi skulle bara ha si och sÄ mÄnga leverantörer att vÀlja pÄ bla..bla. Sa till honom att jag Àr bunden via Telia IP-TV i 1 Är.. det var inga problem det skulle han lösa, tjena att han skulle dra av 500 spÀnn i mÄnaden. Sa till honom lÀgg dina erbjudanden i brevlÄdan eller maila, men nÀ det gick inte han ville in och sÀlj-snacka.
Sen ringde det pÄ dörren typ efter 9, dÄ stod ytterligare en tomte dÀr och undrade om jag hade Ängrat mig
Kanske lite off-topic, men de kanske försöker nu nÀr Telia har problem.
Postad 25 October 2022 - 16:33
eklov
-
eklov
-
AnvÀndare
-
-
135 inlÀgg
Boxen Arris VIP 4302 Àr lika varm avstÀngd (röd signal) som igÄng (grön). DÀrför gör jag boxen spÀnningslös nÀr jag inte anvÀnder den. Om alla gjorde sÄ, borde vi i Sverige kunna spara mÄnga kWh!
Postad 25 October 2022 - 20:24
Michael L
-
Michael L
-
AnvÀndare
-
-
213 inlÀgg
Kapitulerar nu och tecknar Viaplay filmpaket med Viaplay direkt för 129/mÄn sÄ jag kan köra pÄ Apple-TV. Vill inte betala 500 extra bara för att se F1, sÄ jag tecknar F1 TV pro för 146/mÄn. EngelsksprÄkiga kommentatorer, men ok dÄ.
Ska snart flytta till hus med fiber och blir av med multicast, det kunde de inte göra nÄgot Ät. Hade idéer att temporÀrt köra ADSL (VDSL2) dÀr för att försöka kringgÄ det, men det var sÀljstoppat. De skickar med en DV8919X-box i alla fall.
KÀnns som att Telia behöver fixa det hÀr med Viasat snart ...
Postad 25 October 2022 - 21:07
Weiman
-
Weiman
-
ForumrÀv
-
-
932 inlÀgg
Boxen Arris VIP 4302 Àr lika varm avstÀngd (röd signal) som igÄng (grön). DÀrför gör jag boxen spÀnningslös nÀr jag inte anvÀnder den. Om alla gjorde sÄ, borde vi i Sverige kunna spara mÄnga kWh!
Har ocksÄ noterat det dÀr. Det finns vÀl regler för standbyförbrukning?
Postad 26 October 2022 - 19:34
johnbull_1975
-
johnbull_1975
-
AnvÀndare
-
-
164 inlÀgg
Har ocksÄ noterat det dÀr. Det finns vÀl regler för standbyförbrukning?
Jo, det gör det, men de gÀller vÀl bara nya produkter och 4302 har ju funnits i mÄnga Är. Den Àr vÀl som gamla 1963 att den bara stÀnger av utmatning av bild och ljud
2 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 2 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
LFE reference och Center ch
johan b-lund
2026-09-02 18:43:15
-
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|