Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34718 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 7 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 8 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 8 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 9 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 10 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 11 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 11 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 11 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 13 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 13 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 13 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 14 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 14 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 14 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 14 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 14 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 14 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 14 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 15 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 15 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 15 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 15 år sedan
installations problem (1 inlägg) 15 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 15 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 15 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 15 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 15 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 15 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 15 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 15 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 15 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 15 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 15 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 15 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 15 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 15 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 15 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 15 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 15 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 15 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 15 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 15 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 15 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 15 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 15 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 15 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 16 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 16 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 16 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 16 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 16 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 16 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 16 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 16 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 16 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 16 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 16 år sedan
ip tv (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 16 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 16 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 16 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 16 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 16 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 16 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 16 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 16 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 16 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 16 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 16 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 17 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 17 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 17 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 17 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 17 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 08 mars 2023 - 10:29

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 265 inlägg
  • 0

Jag har parkopplat nya fjärren men den vill inte fungera likadant som original, volymen vill inte som tänkt.

Jag följde detta från Telia. Hur gjorde du?

Originalfjärren kan man ställa in så att den justerar volymen på TV'n. Den andra som du beställt tror jag inte kan det, den justerar volymen på boxen. Är det det du menar?

Postad 08 mars 2023 - 14:33

stelex
  • stelex
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Originalfjärren kan man ställa in så att den justerar volymen på TV'n. Den andra som du beställt tror jag inte kan det, den justerar volymen på boxen. Är det det du menar?

Exakt, det är det jag menar. "Nya" fjärren styr enbart boxens volym. Synd på en annars perfekt fjärr. Nu åker den tyvärr ner i en låda där hemma :(

Redigerat av stelex, 08 mars 2023 - 15:28.

Postad 08 mars 2023 - 15:26

stelex
  • stelex
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Jag har aldrig behövt hålla på med sånt - kontrollerna har fungerat från start och varit utbytbara mellan alla boxar utan behov av några inställningsändringar överhuvudtaget. Vad är det med volymen som inte fungerar som du tänkt?

Min "nya" fjärr fungerade också direkt förutom volymen, därför tänkte jag att en parkoppling skulle lösa problemet.

Postad 08 mars 2023 - 16:06

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Beroende

• 1 000 inlägg
  • 0

Min "nya" fjärr fungerade också direkt förutom volymen, därför tänkte jag att en parkoppling skulle lösa problemet.

Parkoppling är bra om man mer än en box, om det är några andra för- nackdelar vet jag inte.

Märkligt om volymen fungerar annorlunda, det är ju en inställning i boxen. Har aldrig använt den funktionen.

Postad 08 mars 2023 - 17:16

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 265 inlägg
  • 0

Märkligt om volymen fungerar annorlunda, det är ju en inställning i boxen. Har aldrig använt den funktionen.

Fjärren till 4302 (och 5305) kan styra TV'n, t.ex. On/Off och då får man volymjustering i TV'n på köpet.

Men då behöver jag inte längre fjärren till TV'n, eftersom allt "normalt" kan skötas med boxens fjärrkontroll.

Postad 08 mars 2023 - 17:33

Joakim_A
  • Joakim_A
  • Forumräv

• 782 inlägg
  • 1

Jag har parkopplat nya fjärren men den vill inte fungera likadant som original, volymen vill inte som tänkt.

Jag följde detta från Telia. Hur gjorde du?

Originalfjärren är ju BlueTooth medan den du köpt är vanlig enkel IR. Vanlig IR fjärr som du köpt ska inte behöva parkopplas på det sättet. Ska funka direkt... (vet att Telia hävdar att man ska behöva parkoppla vid byte av fjärr, men genom alla år har jag aldrig behövt göra detta) Det är i alla fall min erfarenhet. Har du provat bryta strömmen och sedan starta om boxen och se om det hjälper? Annars prova att parkoppla igen! Kanske finns det nån inställning i boxens inställningar för fjärrkontroll? Kan det vara så att man där kanske måste skifta mellan BlueTooth till IR? Har själv en äldre box och där finns inte dessa inställningar men nån sorts inställningar för fjärr ska tydligen finnas i din box.

Postad 09 mars 2023 - 00:19

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1 136 inlägg
  • 1

Jag vet inte hur andra boxar fungerar, men min Arris VIP-2853 styr jag mha min LG-TV:s fjärr + HDMI-CEC.

Det är extremt sällan jag behöver ta fram fjärren till Teliaboxen och än mer sällan den till Receivern.

Visst, för att nå t.ex. Meny:n i boxen, eller om man vill spola utan att först ha pausat, så måste man trycka på [...]-knappen för att få upp ett OSD-fönster med dessa extraknappar som saknas på den fysiska fjärren.   ...och om man vill spela in nånting på boxen så saknas Rec-knappen helt - då måste man ta fram Telia-fjärren.

Men det senaste året kanske jag använt Telia-fjärren fyra gånger och Receiver-fjärren noll gånger.

Skönt och smidigt med bara en fjärr. :-)

Redigerat av elofu17, 09 mars 2023 - 00:21.

Postad 12 mars 2023 - 14:46

stelex
  • stelex
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Risken är faktiskt stor att Telia tappar mig som kund om dom inte kan ta fram en vettig fjärrkontroll.

Postad 13 mars 2023 - 17:55

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0

Snälla Telia nu måste ni ta ett allvarligt snack med Eurosport och deras EPG Om jag idag vill titta på lite snooker i efterhand så kommer jag inte rätt överhuvudtaget. Det är inte det som sändes man får se om man väljer att starta från början utan något gammalt, oftast från igår.

+1000. Det verkar snarast ha blivit värre sista tiden. Ur led är tiden (här tittar jag alltså i direktsändning):

Bifogad fil  Telia-Eurosport.jpg   98,46K   1 Antal nerladdningar

Postad 16 mars 2023 - 18:01

h0llowman
  • h0llowman
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0

Jag vet inte hur andra boxar fungerar, men min Arris VIP-2853 styr jag mha min LG-TV:s fjärr + HDMI-CEC.
Det är extremt sällan jag behöver ta fram fjärren till Teliaboxen och än mer sällan den till Receivern.
Visst, för att nå t.ex. Meny:n i boxen, eller om man vill spola utan att först ha pausat, så måste man trycka på [...]-knappen för att få upp ett OSD-fönster med dessa extraknappar som saknas på den fysiska fjärren. ...och om man vill spela in nånting på boxen så saknas Rec-knappen helt - då måste man ta fram Telia-fjärren.

Men det senaste året kanske jag använt Telia-fjärren fyra gånger och Receiver-fjärren noll gånger.
Skönt och smidigt med bara en fjärr. :-)

Hur fick du till det hur gör man ?
Måste man göra något speciellt med tvdosan .
Har inte en Samsung utan en Philips oled tv
Mvh peter

Postad 17 mars 2023 - 01:08

soulseek
  • soulseek
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Felkod 722 kan fortfarande visas vid start av vissa avsnitt, även efter gårdagens uppdatering.

Postad 17 mars 2023 - 05:58

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1 136 inlägg
  • 0

Hur fick du till det hur gör man ?
Måste man göra något speciellt med tvdosan .
Har inte en Samsung utan en Philips oled tv
Mvh peter

All magi ligger i "HDMI-CEC"-protokollet antar jag, och jag har tur att alla mina enheter förstår det.

Jag har en LG OLED55CX.
Till den är Telia-boxen (Arris VIP-2853) inkopplad till HDMI1.
På HDMI4 sitter en Xbox Series X.

På HDMI3 finns en Chromecast

och på HDMI 2 finns en NAD T-748 receiver.

I LG:n har jag aktiverat HDMI-CEC samt ställt in att allt ljud ska gå ut på HDMI2 mha ARC (Audio Return Channel). Dvs ljud från interna appar i TVn eller ljud från HDMI1, 3 och 4 skickas ut till receivern.

I LG:ns inställningar har den uppfattat vad det är för typer av saker inkopplade på HDMI-portarna, vilket automatiskt konfigurerar vad knapparna på fjärren kommer att styra.

I och med att alla grejerna är ihopkopplade med HDMI, och förstår HDMI-CEC fungerar det så här för mig:

Exempel:
Om jag håller in Xbox-knappen på controllern så startar Xbox:en. Nu upptäcker TV:n att nånting händer på HDMI4, så TV:n startar sig själv och aktiverar input HDMI4. Samtidigt skickar den uppenbarligen ut signaler via HDMI2 till receivern så att den också startar upp.

Tada. Allting är nu redo å jag kan börja spela. :-)

När jag är klar håller jag in power-knappen på controllern. Xbox:en stänger av, och via HDMI instrueras TVn och receivern att göra detsamma.

Tada - allting avstängt så som det var från början.

Om jag istället vill kolla på TV så trycker jag på power-knappen på LG-fjärren.
TVn startar och drar med sig receivern.
Då Telia-boxen *alltid* står på så startar den inte upp, vilket i sin tur gör att TVn i detta fall inte automatiskt switchar input till HDMI1, så det får jag göra manuellt (de få gånger jag spelat spel, annars står den ju redan på HDMI1 sedan tidigare).

Trycker jag på volymknapparna så justeras volymen på receivern (jag har naturligtvis stängt av ljudet från TVns egna högtalare).
Trycker jag på kanal-upp/ner eller sifferknappar så byter den kanal i Telia-boxen.
Trycker jag på pause/play så aktiveras timeshift i Telia-boxen.

Trycker jag på power-knappen så stängs TV och receiver av.

Funkar m.a.o. jättebra. :-)     Jag kan även rikta fjärren vart som helst i vardagsrummet, och allt fungerar ändå. Magiskt! :-)

De enda knappar jag saknar på LG-fjärren är en riktig [Stop]-knapp (vad är det för otyg att alla börjar optimera bort denna knapp!?) samt en [Rec]-knapp.

Alla saknade Telia-knappar utom just [Rec] kan man dock få fram på TV-skärmen genom att trycka på knappen [...] och sen navigera till rätt val med piltangenterna + OK. T.ex. att spola eller att komma åt Teliaboxens Meny.

"Rec"-knappen saknas alltså (även som virtuell knapp) - då tar jag fram original-fjärren.

Redigerat av elofu17, 17 mars 2023 - 06:13.

Postad 17 mars 2023 - 12:43

h0llowman
  • h0llowman
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0

All magi ligger i "HDMI-CEC"-protokollet antar jag, och jag har tur att alla mina enheter förstår det.

Jag har en LG OLED55CX.
Till den är Telia-boxen (Arris VIP-2853) inkopplad till HDMI1.
På HDMI4 sitter en Xbox Series X.
På HDMI3 finns en Chromecast
och på HDMI 2 finns en NAD T-748 receiver.

I LG:n har jag aktiverat HDMI-CEC samt ställt in att allt ljud ska gå ut på HDMI2 mha ARC (Audio Return Channel). Dvs ljud från interna appar i TVn eller ljud från HDMI1, 3 och 4 skickas ut till receivern.

I LG:ns inställningar har den uppfattat vad det är för typer av saker inkopplade på HDMI-portarna, vilket automatiskt konfigurerar vad knapparna på fjärren kommer att styra.

I och med att alla grejerna är ihopkopplade med HDMI, och förstår HDMI-CEC fungerar det så här för mig:
Exempel:
Om jag håller in Xbox-knappen på controllern så startar Xbox:en. Nu upptäcker TV:n att nånting händer på HDMI4, så TV:n startar sig själv och aktiverar input HDMI4. Samtidigt skickar den uppenbarligen ut signaler via HDMI2 till receivern så att den också startar upp.

Tada. Allting är nu redo å jag kan börja spela. :-)

När jag är klar håller jag in power-knappen på controllern. Xbox:en stänger av, och via HDMI instrueras TVn och receivern att göra detsamma.

Tada - allting avstängt så som det var från början.

Om jag istället vill kolla på TV så trycker jag på power-knappen på LG-fjärren.
TVn startar och drar med sig receivern.
Då Telia-boxen *alltid* står på så startar den inte upp, vilket i sin tur gör att TVn i detta fall inte automatiskt switchar input till HDMI1, så det får jag göra manuellt (de få gånger jag spelat spel, annars står den ju redan på HDMI1 sedan tidigare).

Trycker jag på volymknapparna så justeras volymen på receivern (jag har naturligtvis stängt av ljudet från TVns egna högtalare).
Trycker jag på kanal-upp/ner eller sifferknappar så byter den kanal i Telia-boxen.
Trycker jag på pause/play så aktiveras timeshift i Telia-boxen.
Trycker jag på power-knappen så stängs TV och receiver av.

Funkar m.a.o. jättebra. :-) Jag kan även rikta fjärren vart som helst i vardagsrummet, och allt fungerar ändå. Magiskt! :-)

De enda knappar jag saknar på LG-fjärren är en riktig [Stop]-knapp (vad är det för otyg att alla börjar optimera bort denna knapp!?) samt en [Rec]-knapp.

Alla saknade Telia-knappar utom just [Rec] kan man dock få fram på TV-skärmen genom att trycka på knappen [...] och sen navigera till rätt val med piltangenterna + OK. T.ex. att spola eller att komma åt Teliaboxens Meny.

"Rec"-knappen saknas alltså (även som virtuell knapp) - då tar jag fram original-fjärren.

Tack för beskrivningen hur du löst det ska kolla på det i helgen få se om jag får det att fungera 😁

Postad 20 mars 2023 - 09:35

Don_JW
  • Don_JW
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Hej,

Jag är ny användare på detta forum och vänder mig hit då det verkar som att många har väldigt goda kunskaper kring Telia och deras digitalboxar.

Jag har sedan några dagar tillbaka väldiga problem med att få igång min uppsättning av Telia digital-TV i härhemma och hoppas verkligen att någon här kan hjälpa till. Jag har kört fast och håller på att tappa det helt nu :)

Min uppsättning består utav:

- Telia router/bredbandsswitch Sagemcom Fast5370e-01 (Inaktiverat Wifi, använder Google Nest Wifi i bryggad LAN4-port för detta).

- Arris Vip 4302 (Kopplad till LAN2-port)

- Google Nest Wifi (Kopplad till LAN4-port - Bryggad).

Allt har fungerat bra fram till för några dagar sedan då det, efter en uppdatering av Arris-boxen, helt plötsligt blev sämre (mer kornig) bild, samt att kanalbyten tog flera sekunder att ladda ny kanal. Aldrig haft dessa problem innan uppdateringen.

Efter en del felsökande bestämde jag mig slutligen för att fabriksåterställa boxen (enligt Telias guide: https://www.telia.se...albox-arris4302).

Efter fabriksåterställningen av Arris-boxen så gick den inte att starta upp igen. Den fastnar på en vit skärm med Arris-loggan och 0%.

Har testat att starta om alla enheter och t.o.m. fabriksåterställa bredbandsswitchen, men inget fungerar.

Testade att koppla bort Google Nest Wifi som sitter på den bryggade LAN4-porten i bredbandsswitchen och då kunde Arris-boxen starta upp och jag kunde logga in med mina koder från Telia igen. TV'n fungerade som vanligt, men så fort jag kopplar in Google Nest i den bryggade LAN4-porten så blir det svart på alla TV-kanaler.

Håller på att bli galen på det här, och hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig att få det att fungera som tidigare igen.

Det enda jag gjorde från första början var som sagt att fabriksåterställa Arris-boxen. Ingenting kopplades om, och allt är kopplat precis som det var innan, men någonting måste ha skett i den senaste uppdateringen av Arris.

Stort tack på förhand!

Redigerat av Don_JW, 20 mars 2023 - 09:36.

Postad 20 mars 2023 - 16:21

NCC78
  • NCC78
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Gjorde du fr på routern eller fiberkonvertern? Gör du det på routern så försvinner bryggningen. Har du fiberkonverter så kan du i de flesta fall köra tv-boxen direkt till den för att slippa Telias router

Postad 20 mars 2023 - 17:16

Don_JW
  • Don_JW
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Gjorde du fr på routern eller fiberkonvertern? Gör du det på routern så försvinner bryggningen. Har du fiberkonverter så kan du i de flesta fall köra tv-boxen direkt till den för att slippa Telias router

Jag har testat att återställa Telias router/bredbandsswitch Sagemcom Fast5370e-01.
Precis som du skriver så försvann ju bryggningen i samband med återställningen, men den har jag satt tillbaka i bryggläge igen.
Har ingen fiberkonverter som jag kommer åt i lägenheten. I väggen finns bara 1 st fiberuttag.

Postad 20 mars 2023 - 17:46

NCC78
  • NCC78
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Ditt Google mesh är det router i den? Isf kan du skippa routern. Dock blir det unicast med störst sannolikhet om du kopplar den så. Är du ok med streaming så kan du göra så

Postad 20 mars 2023 - 21:57

joalin
  • joalin
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Ditt Google mesh är det router i den? Isf kan du skippa routern. Dock blir det unicast med störst sannolikhet om du kopplar den så. Är du ok med streaming så kan du göra så

Håller med. Jag har skippat Telias Router och kör endast Google Nest Wifi. Du behöver ingen tvport för din tvbox längre. Koppla den istället i lanporten på din egen router. Är det fullt så köp en enkel switch. Detta gör att all tv blir streamad men det får alla nya kundernumera så kan inte vara så illa antar jag.

Redigerat av joalin, 20 mars 2023 - 21:59.

Postad 21 mars 2023 - 20:00

Don_JW
  • Don_JW
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Stort tack för hjälpen!
Har nu kopplat bort Telias router och kör nu direkt från Google Nest till Arris-boxen, vilket fungerade galant!
Däremot sjukt mkt sämre bild, men det får man kanske leva med 2023…

Postad 21 mars 2023 - 22:06

joalin
  • joalin
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Jo, skillnad är det ju. Jag jämförde lite nu mellan min box som sitter i tvporten i min mediaomvandlare, och med Telia play som jag har i min Chromecast med Google tv och det är ett steg neråt, visst. Gissar att det är samma kvalitet du får streamat. Nu tittar jag aldrig på tablåtv knappt längre så jag har kanske vant mig av med den krispiga bilden man får i boxen som bäst. Skulle kunna tänka mig att det är som att jämföra 720 med 1080p, typ.

Postad 22 mars 2023 - 23:03

Berraboy
  • Berraboy
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Någon som hört något mer om CNBC och Sky News, när dessa ev. Kommer in? Syns fortfarande genom utloggat läge i play-appen men saknar EPG

Postad 27 mars 2023 - 18:08

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Pga något fel i fibernätverket har jag bara kring 10 Mbit/s uppströms mot de 250 jag betalar för. Märker det bla på att bilden vid play, starta från början, hackar. Jag har fortfarande 250 nedströms så direktsändningar och tex Netflix fungerar utan problem. Men kan någon förklara för mig varför just play hackar? Vore intressant att få veta.
(Jag har naturligtvis felanmält till Telia och GlobalConnect har tagit vid. Men det verkar gå lite trögt…).

Postad 04 april 2023 - 08:06

beson
  • beson
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Funktionen att kunna styra TV:n med fjärrkontrollen till TV-boxen (Arris 5305) har försvunnit.

Går heller inte att aktivera funktionen i inställningsmenyn på boxen.

Nån update som gått fel?

Postad 04 april 2023 - 14:33

NCC78
  • NCC78
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Testat fabriksåterställning på boxen??

Postad 04 april 2023 - 16:06

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Funktionen att kunna styra TV:n med fjärrkontrollen till TV-boxen (Arris 5305) har försvunnit.

Går heller inte att aktivera funktionen i inställningsmenyn på boxen.

Nån update som gått fel?

Kollade i min 5305 och där går det heller inte att välja längre...

Postad 05 april 2023 - 07:58

beson
  • beson
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Testat fabriksåterställning på boxen??

Har gjort fabriksåterställning nu, eller rättare sagt, bara första delen an återställningen.

Alltså ryckt strömmen, hålla in powerknappen, ansluta strömmen, vänta tills lampan lyser med fast rött sken, släppa powerknappen.

Därefter kunde jag aktivera funktionen i boxen, och fjärren funkade med TV:n.

Tyvärr var då ljudnivån katastrofalt låg. Drog då strömmen igen och anslöt (utan att trycka på powerknappen).

Då var allt tillbaks till det normala.

Postad 05 april 2023 - 09:03

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 265 inlägg
  • 0

Har TV4-gruppen infört nån ny standard för Play?

På de flesta kanaler står det "Tryck OK för att starta om från början". Man ser även att play-ikonen är vit.

På TV4, 7 och 12 finns inte denna text och play-ikonen är lite mer ljusgrå. Trycker man på OK så händer ingenting.

När programmet är slut kan man däremot starta om med OK, vad jag kunnat upptäcka.

Dvs. man kan inte starta om TV4-program under tiden de sänds (går på andra kanaler). Är detta nån ersättning för att man tidigare inte kunde spola i deras program förrän en halvtimme efter de avslutats?

Postad 05 april 2023 - 10:08

beson
  • beson
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Har TV4-gruppen infört nån ny standard för Play?

På de flesta kanaler står det "Tryck OK för att starta om från början". Man ser även att play-ikonen är vit.

På TV4, 7 och 12 finns inte denna text och play-ikonen är lite mer ljusgrå. Trycker man på OK så händer ingenting.

När programmet är slut kan man däremot starta om med OK, vad jag kunnat upptäcka.

Dvs. man kan inte starta om TV4-program under tiden de sänds (går på andra kanaler). Är detta nån ersättning för att man tidigare inte kunde spola i deras program förrän en halvtimme efter de avslutats?

Just nu är det tydligen nåt fel med "starta om från början" funktionen.

Saxat detta svar från FB.

Vi har för närvarande lite bekymmer med funktionen att starta om på TV4's kanaler. Detta är lyft till tekniker som kikar på det i detta nu. Jag håller tummarna för att det snart fungerar som vanligt igen 

Postad 05 april 2023 - 10:19

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 265 inlägg
  • 0

Just nu är det tydligen nåt fel med "starta om från början" funktionen.

Saxat detta svar från FB.

Vi har för närvarande lite bekymmer med funktionen att starta om på TV4's kanaler. Detta är lyft till tekniker som kikar på det i detta nu. Jag håller tummarna för att det snart fungerar som vanligt igen 

Konstigt att det bara gäller TV4-kanalerna...

Edit: Nu när jag är hemma igen så fungerar det faktiskt, så du hade rätt :)

Redigerat av Bopper, 05 april 2023 - 17:33.

Postad 05 april 2023 - 11:06

eklov
  • eklov
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Två morgnar har ljudet varit helt borta på alla kanaler, senast nu i måndags. Fått gå över till SVTPlay för att se morgonnyheterna. När man sedan testat igen så fanns ljudet igen. Trodde någon annan skulle skriva om detta, så jag skrev inte. Detta är väldigt irriterande! Sådant får inte hända!

Postad 06 april 2023 - 21:11

johnbull_1975
  • johnbull_1975
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Ny uppdatering ikväll.

Inga playtjänster funkar, hänglås och "undefined", "kontakta kundtjänst på 90200 för att få tillgång"... och de har ju inte öppet så ofta.

Kan inte starta program från början. "Ingen film hittades. Det gick inte att ladda innehållet. Vänligen försök igen senare. Felkod 732."

Tack för det Televerket...

Edit: Har startat om allt och kört "felsökaren". "Kontakta oss på 90200".Står inget om de mycket begränsade öppettiderna. Får väl vänta till efter påsk då.

Edit2:
Inställningar/om tjänsten säger rätt identifikationskod och sen "Inloggad Nej"...Varför inte inloggad tro...

Fabriksåterställning 4302,ingen förbättring.

Edit3: Tog bort användarkoder och då startade boxen om igen och jag fick logga in igen. Nu verkar det funka!

Redigerat av johnbull_1975, 06 april 2023 - 21:43.

Postad 07 april 2023 - 10:41

Berraboy
  • Berraboy
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
En fråga, har någon här provat att köra 4302 i unicast läge? Förstod som att detta fungerar men kanske har fel… hur gick ni då till väga?

Hade velat ta med mig en överbliven 4302 till landet för att testa men skulle också vilja veta om man kan ”återställa” till multicast vid ett senare tillfälle.

Redigerat av Berraboy, 07 april 2023 - 10:42.

Postad 07 april 2023 - 12:52

NCC78
  • NCC78
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Har du multicast på ett ställe så tar den det. Har du bara bredband oavsett operatör så blir det unicast/teliaplayinlogg. Så det ska inte vara några problem

Postad 08 april 2023 - 10:32

Berraboy
  • Berraboy
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Har du multicast på ett ställe så tar den det. Har du bara bredband oavsett operatör så blir det unicast/teliaplayinlogg. Så det ska inte vara några problem

Tack för svar! Låter smidigt och skall prova detta vid tillfälle!

Postad 11 april 2023 - 14:36

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Är det fler än jag som inte kan scrolla bilderna på de olika avsnitten för tex Robinson,
på CMore appen?

Postad 12 april 2023 - 07:17

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 265 inlägg
  • 0

Är det fler än jag som inte kan scrolla bilderna på de olika avsnitten för tex Robinson,
på CMore appen?

Har knappt aldrig använt den, kollar mest i Play-biblioteket. Men kollade nu och verkar vara lika för alla serier som har mer än 3 avsnitt.

Trycker man pil neråt, så flyttas "markeringen" men som du skriver så scrollar det inte, så att man ser var man är.

Om man räknar 7 steg neråt, så bör man hamna på det 7:e avsnittet uppifrån (eller om det blir 8:e) och trycker OK, så startar det. Men det är ju lite omständligt...

Antar att det är CMore och inte Telia som utvecklar denna app?

Postad 12 april 2023 - 17:35

soulseek
  • soulseek
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Jag har varit lite fråvarande här men nu har jag iaf slagit på loggning på din TV Box så du får gärna prova något inom 3 dagar så ska jag be de kolla loggen.

Markus Johansson

Telia Kundservice

Fortsätt gärna logga för felet är kvar. Har även resettat boxen men hjälpte alltså ej.

Postad 13 april 2023 - 19:10

romulus1
  • romulus1
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Grabbar! Köpte en Nvidia Shield nyligen men insåg inte att Telia Play appen vara ej helt kompatibel med utrustningen. Allting fungerar FÖRUTOM att man inte kan ställa in lokala nyheter (SVT1 och TV4) eftersom ''profil'' inställningar inte finns med.

Min undran är, har någon en motsvarande Android 11 box där Telia Play fungerar med alla rätta inställningar? Eller är man låst till deras tv-box dv8919x?

Hade gärna köpt en Formuler Z11 men vill då gärna höra ifall någon har erfarenhet av den? Går det att ändra lokala nyheter med den?

Redigerat av romulus1, 13 april 2023 - 19:11.

Postad 13 april 2023 - 20:43

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
När jag körde Telia förut använde jag Telia addon för Kodi , där borde det funka om den ”sänds ” som en egen kanal?
Här är en film på hur det kan se ut med Kodi pvr efter lite fixande https://imgur.com/a/T6rkBlx

Postad 14 april 2023 - 07:26

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 265 inlägg
  • 0

på CMore appen?

Verkar vara löst nu?

Postad 14 april 2023 - 15:58

johnbull_1975
  • johnbull_1975
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Kan man få en 4302 att komma ihåg egen kanslista?
Jag blir så trött på att behöva leta i en lång lista av en massa kanaler vi inte har. Har gjort en kanallista och kan välja den, men varje gång jag startar boxen från standby så är det alla igen.

Postad 14 april 2023 - 16:05

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Beroende

• 1 000 inlägg
  • 0

Jag blir så trött på att behöva leta i en lång lista av en massa kanaler vi inte har. Har gjort en kanallista och kan välja den, men varje gång jag startar boxen från standby så är det alla igen.

Funkar på min.

Kom ihåg att spara med grön knapp. Sen ska det gå att välja alla eller egna listor med grön knapp, om allt fungerar.

Postad 14 april 2023 - 17:08

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 265 inlägg
  • 0

Kanaler du inte har? Jag ser bara de kanaler jag har (förutom i Play-biblioteket).

Postad 15 april 2023 - 14:07

johnbull_1975
  • johnbull_1975
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Kanaler du inte har? Jag ser bara de kanaler jag har (förutom i Play-biblioteket).

Så skulle jag vilja ha det. Även play skulle jag vilja slippa det jag inte har tillgång till.

Edit: Tänk om man kunde slippa alla dåliga förslag på skit man inte vill se oxå...

Redigerat av johnbull_1975, 15 april 2023 - 14:16.

Postad 15 april 2023 - 20:04

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 265 inlägg
  • 0

Så skulle jag vilja ha det. Även play skulle jag vilja slippa det jag inte har tillgång till.

Edit: Tänk om man kunde slippa alla dåliga förslag på skit man inte vill se oxå...

Har också 4302. Konstigt att din listar kanaler du inte har. I Play listas de kanaler jag har först, sedan en ny rubrik och efter det, de kanaler jag inte har, så det stör inte så mycket...

Postad 15 april 2023 - 20:37

johnbull_1975
  • johnbull_1975
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Funkar på min.
Kom ihåg att spara med grön knapp. Sen ska det gå att välja alla eller egna listor med grön knapp, om allt fungerar.

hmmm... spara med grön knapp?
Jag kan välja min lista med grön knapp, men hur sparar man?

Postad 15 april 2023 - 21:43

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Beroende

• 1 000 inlägg
  • 0

hmmm... spara med grön knapp?
Jag kan välja min lista med grön knapp, men hur sparar man?

Då är den sparad! Tänkte på när man valt och sorterat listan. Har själv missat det nån gång :rolleyes: och fått göra om allt.

Postad 16 april 2023 - 07:35

johnbull_1975
  • johnbull_1975
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Då är den sparad! Tänkte på när man valt och sorterat listan. Har själv missat det nån gång :rolleyes: och fått göra om allt.

Valde den igen igårkväll och nu låg den kvar! Fingers crossed...

Postad 16 april 2023 - 15:03

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Rörande ni som har egna kanallistor där ni har valt kanalen som heter HD i listan så kan det vara som så att dessa kanaler försvinner från den kanallistan nu när vi håller på att ta bort de kanaler som heter hd från alla kanalpaket. Vi har ju tidigare ändrat så vanliga kanalplatsen är i HD med ca 9 mbit/s i de fall vi har tillgång till en version i HD format. (720p eller 1080i). Där det finns en HD version av en kanal erbjuder vi inte den i SD format längre. Använder man SCART istället för HDMI kan man då uppleva att bilden i vissa fall blir sämre nu när boxen behöver skalas ner från HD till 576i för att skickas ut via SCART.

Det kan vara bra att veta att om man saknar knapp att hyra film på vissa filmer eller om att man får felmeddelande om att kanalen inte ingår så ska det räcka att starta om boxen så den får nyare GUI för att lösa det. Har man gammalt GUI kan detta hända när man tar bort kanalen med HD i namnet.

Markus Johansson

Telia Kundservice

Postad 17 april 2023 - 06:37

alle1985
  • alle1985
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
TV4 på telia play har inte funkat nu i flera dagar.Uppspelningen avbröts kommer det upp hela tiden.

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.