Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 28 August 2010 - 16:00

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Vill börja mitt inlägg med att säga grattis alla Iphone 4 ägare till ett lyckat köp :)
Ang Retina skärmen på Iphone 4!
Har varit i kontakt med Apple flera ggr ang tåligheten i displayen. Skärmen är ju otroligt stryktålig måste jag säga.
Jag har haft min Iphone sedan releasedagen och valde att köra utan skärmskydd pga skärmen är ju ytbehandlad på ett speciellt sätt för att undvika fingeravtryck samt att den är ruskigt stryktålig.

Jag förstår verkligen att de flesta väljer att köra med skärmskydd som invisible shield mm. Men jag kan helt ärligt säga att det inte behövs. Skärmen är anpassad för tuffa förhållanden och apple själva tycker inte att det behövs.
Det är enormt stor skillnad på tåligheten om du jämför med tidigare iphone modeller. Det här med skärmskydd känns lite som att köpa en ny skjorta el soffa fast man behåller plasten på?
Som tur är så bor vi i ett fritt land och det är bara min åsikt. Till er som kör med skärmskydd så fortsätt göra det om ni tycker det funkar. Personligen så kommer jag inte göra det då jag anser att isf borde såna ingå från början om det vore nödvändigt.

kör också utan.. inte en tillstymmelse till repor..

Postad 28 August 2010 - 18:47

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

iPhone4 har förstört mitt liv?
Det tog en vecka sen förändrades mitt liv! Har alltid varit intresserad av att besöka teknikaffärer, skivaffärer med fyndlådor, kastat mig över alla reklamutskick med teknik i posten, läst om stereoanläggningar, surfat med datorn, pillat med mail till olika datorer, strulat med kalendrar hit och dit osv. osv. Nu med min iP4 och Bose SoundDock 10 fungerar allt! 
Vad skall jag göra nu då?

Hahaha.. ja du det var ett angenämt problem :) ;)

Postad 28 August 2010 - 19:40

madness74
  • madness74
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

I min familj har jag tre användare på datorn. Vi har varsin telefon som vi synkar på användarnivå men som är registrerade på samma Ituneskonto. FÖrdelen med detta är att om vi köper ett dyrt program, t ex Navigon, så kan alla utnyttja programmet men man betalar bara en licens (tror man får ha upp till 5 st per licens), dessutom kan vi ju styra på användarnivå vilka program vi vill ha och inte ha på våra telefoner så våra telefoner behöver inte se exakt likadan ut.

Ja det var ungefär så jag tänkte oxå. Tack för svaret ;) Så får det bli.
För övrigt måste jag säga att jag är VÄLDIGT nöjd med iP4:an.
Ska nu aktivera gummans så får vi se vad hon tycker, hon har aldrig haft en touch lur. Men jag tror hon blir nöjd med ikea appe och kanske HM appen haha... :)

Postad 28 August 2010 - 21:33

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

iPhone4 har förstört mitt liv?
Det tog en vecka sen förändrades mitt liv! Har alltid varit intresserad av att besöka teknikaffärer, skivaffärer med fyndlådor, kastat mig över alla reklamutskick med teknik i posten, läst om stereoanläggningar, surfat med datorn, pillat med mail till olika datorer, strulat med kalendrar hit och dit osv. osv. Nu med min iP4 och Bose SoundDock 10 fungerar allt! 
Vad skall jag göra nu då?

Vänta på iPhone 5 :)

Postad 28 August 2010 - 21:38

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Kostar det något extra att ha flera användare på samma itunes konto?

Postad 28 August 2010 - 21:40

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Kostar det något extra att ha flera användare på samma itunes konto?

Nej, det kostar inget.

Postad 28 August 2010 - 22:29

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Och båda eller flera personer på samma konto kan använda samma saker samtidigt?

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 28 August 2010 - 22:40.

Postad 28 August 2010 - 22:56

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Och båda eller flera personer på samma konto kan använda samma saker samtidigt?

Ja, du kan använda samma saker (appar, musik osv.) på flera enheter från ett iTunes konto.

Postad 29 August 2010 - 07:54

bigbandit
  • bigbandit
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om eller när hotmail kommer med exchange funktioner? Liknande gmail så att man kan synka kontakter osv.

Postad 29 August 2010 - 08:03

Franky
  • Franky
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om eller när hotmail kommer med exchange funktioner?

På måndag. :)

Postad 29 August 2010 - 13:17

bigbandit
  • bigbandit
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

På måndag. :)

Ok:) Wohoo tack för ditt snabba svar.

Fick det här meddelandet i inkorgen när jag försökte sätta upp Exchange funktionen:(

För att få tillgång till Hotmail när och var du vill, försökte du nyligen installera tjänsten ActiveSync från mobilen.

Vi uppskattar ditt intresse men vi har fått så många nya medlemmar att vi för tillfället inte kan ta emot fler.

Arbetet pågår och vi borde kunna ta emot nya registreringar inom 2 veckor.

Tack för att du använder Hotmail -- vi beklagar förseningen.

Vänliga hälsningar
Hotmail-teamet

Redigerat av bigbandit, 29 August 2010 - 13:30.

Postad 29 August 2010 - 13:23

Unregistered2063bc1b
  • Unregistered2063bc1b
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Är det NÅGON som har köpt sin Iphone i USA som vet att det funkar? ??

Postad 29 August 2010 - 13:28

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Funkar vadå?

Postad 29 August 2010 - 13:36

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Bara läsa lite i tråden så hittar du svaren du söker.

Postad 30 August 2010 - 11:05

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Man får synka appar till flera Iphone från samma itunes konto.

(vi) Du har rätt att manuellt synkronisera Produkter från minst en iTunes-auktoriserad enhet till enheter som har inställningar för manuell synkronisering, förutsatt att Produkten är kopplad till ett Konto på den primärt iTunes-auktoriserade enheten och den primärt iTunes-auktoriserade enheten är den som först synkroniserades med enheten, eller den som Du därefter anger som primär när Du använder iTunes applikationen.

Postad 30 August 2010 - 20:51

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

• 574 inlägg
  • 0
Har sökt men inte hittat så jag frågar...

Är det möjligt (nu för tiden) att låsa upp en iPhone utan att jailbreaka den?

Postad 30 August 2010 - 20:56

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Har sökt men inte hittat så jag frågar...

Är det möjligt (nu för tiden) att låsa upp en iPhone utan att jailbreaka den?

Ja, det funkar att göra mot en avgift, i alla fall via Telia & Tre. Hos Telia går det att göra tidigast 1 år efter inköp men hos Tre ska det gå direkt efter inköp som jag förstår det.

Är inte säker på hur det funkar hos de andra operatörerna.

Postad 30 August 2010 - 21:09

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

• 574 inlägg
  • 0

Ja, det funkar att göra mot en avgift, i alla fall via Telia & Tre. Hos Telia går det att göra tidigast 1 år efter inköp men hos Tre ska det gå direkt efter inköp som jag förstår det.

Är inte säker på hur det funkar hos de andra operatörerna.

Hmm, jag var inne på Telia, Telenor och Tre idag och ingen kunde låsa upp sa dom. Tänkte om det gick att göra själv? Eller är det olika från butik till butik?

Postad 30 August 2010 - 21:17

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Hmm, jag var inne på Telia, Telenor och Tre idag och ingen kunde låsa upp sa dom. Tänkte om det gick att göra själv? Eller är det olika från butik till butik?

Nej, att göra det själv går inte. Man måste lämna in den till butik.

Postad 30 August 2010 - 22:04

BruteBonk
  • BruteBonk
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Låter det lite från eran av/på-knapp om man skakar toppen av telefonen lite?
Den sitter lite löst mao

Postad 31 August 2010 - 02:10

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Låter det lite från eran av/på-knapp om man skakar toppen av telefonen lite?
Den sitter lite löst mao

Har samma problem med min ip4 men det stör inte mig :)

Postad 31 August 2010 - 06:40

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
En fråga ang. Free Bumper Case: Om jag beställer en iPhone nu i september så är det ju inte säkert att jag får den innan 30:e september. Betyder det då att jag inte har "rätt" till en gratis bumper? Dvs slutar den appen att fungera den 1 okt fast jag har köpt/beställt på rätt sida sträcket så att säga...

Postad 31 August 2010 - 07:56

leafgren
  • leafgren
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Om du har köpt telefonen kontant hos tre, dvs operatörslåst med kontantkort så går det utmärkt att låsa upp den bums.
350 pix kostar det.

Lycka till!

Postad 31 August 2010 - 08:15

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Men det var inte det som var frågan. Frågan var "Flera användare", och det är inte tillåtet nej.

Inte bara "Nu för tiden", det har alltid varit möjligt att göra det hos operatören mot en avgift.

Det beror på handlar det om din son eller fru (dvs familjen) så är det med största sannolikhet ok, handlar det om vänner och bekanta så nej.
Om man tänker efter så går det i vissa fall inte att undvika. Om du tex har en son som är 15 år (dvs får egentligen inte använda app store) som vill ha ett program så kan endast du som förälder köpa programmet till han på ditt itunes konto och synka hans telefon och övriga telefoner om man han lust. Har inte hittat ngt i license agreement för itune s/ appstore som motsäger detta.

Och hade det inte vart OK så hade apple aldrig låtit denna möjlighet finnas kvar det är ett som är säkert.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 31 August 2010 - 08:16.

Postad 31 August 2010 - 09:49

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0
tog av min bumper idag får att rengöra den lite, såg då att antennen hade blivit skavda vänster om 3,5 uttaget.
fan va besviken jag blir... har tydligen kommit in skit under bumpern som legat å skavat.

Postad 31 August 2010 - 14:23

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Hur mycket kan man göra med telefonen utan sim kort ?
Allt utom att ringa eller ?
Eller måste man låsa upp telefonen med någon kod ?
Mitt kommer nog först i slutet av veckan och jag får telefonen idag. Kommer köra via Wifi i början.

Postad 31 August 2010 - 14:31

Unregistered9612cfd3
  • Unregistered9612cfd3
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Hur mycket kan man göra med telefonen utan sim kort ?
Allt utom att ringa eller ?
Eller måste man låsa upp telefonen med någon kod ?
Mitt kommer nog först i slutet av veckan och jag får telefonen idag. Kommer köra via Wifi i början.

Du kan göra allting förutom skicka sms och ringa, jag lånade ett sim kort av min granne som man kunde låsa upp den med sedan var de bara tuta och köra tills mikro-sim kortet kommer ! :)

Postad 31 August 2010 - 14:50

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0

Du kan göra allting förutom skicka sms och ringa, jag lånade ett sim kort av min granne som man kunde låsa upp den med sedan var de bara tuta och köra tills mikro-sim kortet kommer ! :)

Att ringa är väl ändå av mindre betydelse på en telefon i dagsläget, det är programmen man vill kunna pilla med när den är ny ;)

Postad 31 August 2010 - 15:11

Unregistered9612cfd3
  • Unregistered9612cfd3
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Att ringa är väl ändå av mindre betydelse på en telefon i dagsläget, det är programmen man vill kunna pilla med när den är ny ;)

Ja det var ju det jag menade, jag behövde låna deras kort för att låsa upp min så att jag iaf kunde vara inne i telefonen och ladda hem apps osv genom wifi tills jag fick hem mikro-sim kortet :)

Postad 31 August 2010 - 15:52

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0

Ja det var ju det jag menade, jag behövde låna deras kort för att låsa upp min så att jag iaf kunde vara inne i telefonen och ladda hem apps osv genom wifi tills jag fick hem mikro-sim kortet :)

Blä, har precis hämtat ut telefonen och kan bara konstatera att man måste ha sim kortet för att överhuvudtaget kunna göra någonting annat än att ringa nödsamtal. Varför har Apple inte ett normalt sim kort så jag kunde använda mitt gamla.

Postad 31 August 2010 - 15:57

Unregistered9612cfd3
  • Unregistered9612cfd3
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Blä, har precis hämtat ut telefonen och kan bara konstatera att man måste ha sim kortet för att överhuvudtaget kunna göra någonting annat än att ringa nödsamtal. Varför har Apple inte ett normalt sim kort så jag kunde använda mitt gamla.

Vilken osis! Vet inte vad min granne har för kort, men något är de :)

Postad 31 August 2010 - 15:57

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

Varför inte klippa till ditt gamla (på egen risk)?
http://www.touchuser...ipad-micro-sim/

Postad 31 August 2010 - 16:37

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0

Varför inte klippa till ditt gamla (på egen risk)?
http://www.touchuser...ipad-micro-sim/

Tror ni man kan gå in på närmaste Expertbutik och be dom göra det ? :)

Postad 31 August 2010 - 16:58

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Kan någon svaret på min simpla fråga.

Hur gör jag så programmet stänger ner sig själv när jag slutar använda det?
Tex när jag kör safari och trycker home-knappen, ja då kommer jag till "home", men safari ligger fortfarande kvar, så då måste jag trycka 2gånger på home-knappen och sen för "hand" stänga ner programmet, hur slipper jag det problemet?

Postad 31 August 2010 - 17:06

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Tex när jag kör safari och trycker home-knappen, ja då kommer jag till "home", men safari ligger fortfarande kvar, så då måste jag trycka 2gånger på home-knappen och sen för "hand" stänga ner programmet, hur slipper jag det problemet?

Varför skall den stängas? Vad är problemet?

Postad 31 August 2010 - 17:08

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

Det är inget problem om du frågar mig. Programmet är pausat och tar inga resurser. Det är Apples variant av Multitask. Bry dig inte om programmen som ligger under dubbelklicket. Det är bara de senast använda programmen för att underlätta vid multitask. Lycka till.

Postad 31 August 2010 - 19:53

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Ett rykte om en ny iPhone 4 den 30 september som inte har antenn-problemet:
http://translate.goo...angpair=auto|en

He also said that as of September 30 Telcel will be available in new devices that do not have the malfunction of the reception

googleöversatt från spanska :/

Postad 31 August 2010 - 20:37

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Gå in på en tre butik och hämta ut ett kontantkort, gratis. Telia vet jag tar 100 för att dom skall lämna ut ett i butik, dom andra vet jag faktiskt inte om dom tar betalt.

Postad 31 August 2010 - 22:43

BruteBonk
  • BruteBonk
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Hur upplever ni samtalskvaliteten?
Har för mig jag läst att den skulle vara förbättrad i ip4.

Har inte hunnit ringa så mycket ännu och det kan ju bero på vilken lur det sitter i andra ändan också men jag hade hoppats på mer i samtalskvalitet. Ganska dovt och saknar den där krispiga karaktären för att tydligt urskilja vad den andra säger.

Postad 01 September 2010 - 06:51

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0

Gå in på en tre butik och hämta ut ett kontantkort, gratis. Telia vet jag tar 100 för att dom skall lämna ut ett i butik, dom andra vet jag faktiskt inte om dom tar betalt.

Men hur kan man få ett simkort med rätt telefonnummer om man hämtar ut i en butik ?
Programmerar dom det i butiken ?
Och tyvärr tror jag det inte finns någon Telia butik i Kramfors, det är Expert som är leverantör åt Telia tror jag.

Postad 01 September 2010 - 07:00

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

Hur upplever ni samtalskvaliteten?
Har för mig jag läst att den skulle vara förbättrad i ip4.

Har inte hunnit ringa så mycket ännu och det kan ju bero på vilken lur det sitter i andra ändan också men jag hade hoppats på mer i samtalskvalitet. Ganska dovt och saknar den där krispiga karaktären för att tydligt urskilja vad den andra säger.

Jag tycker att kvalitén är den bästa jag någonsin upplevt.
Och då har jag ägt ca 30 olika mobiler.
Min samsung omnia fick jag hacka och ställa om ljudet på så att man skulle höra nåt. Med risken att högtalarna skulle gå sönder.
Kan med lätthet hör vad personen i andra änden säger utan att ens ha volymen på max. Oberoende av modell som den andra personen har.

Redigerat av karlnr9, 01 September 2010 - 09:36.

Postad 01 September 2010 - 08:03

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Hur menar du att man rent teknikst skulle kunna begränsa denna möjlighet? Ha en vakt anställd av apple som bevakar dig? Det är inte tillåtet (punkt). Sen att det faktiskt är teknikst möjligt är en annan sak. Läs iTunes EULA.

Please man kan dela apps genom hemmadelning i itunes (till 5 datorer) varför tror du det är så om man inte ska kunna ha möjligheten att dela med sig av program, musik, filmer inom familjen?

Du har 5 auktoriseringar och där går gränsen.
Tekniskt är det väl skitlätt att hindra detta förövrigt, se till att endast 1 iphone får synkas till ett itunes konto tex.

Men hitta gärna ngt i EULA som motsäger detta jag har läst den och inte sett ngt.
Det är förövrigt känt sedan länge och tom Apple vet om detta.

Postad 01 September 2010 - 09:57

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Men hur kan man få ett simkort med rätt telefonnummer om man hämtar ut i en butik ?
Och tyvärr tror jag det inte finns någon Telia butik i Kramfors, det är Expert som är leverantör åt Telia tror jag.

Det var väl inte rätt telefonummer som gällde? Du skulle ju ha kortet till att aktivera telefonen och använda den till övriga tjänster t.ex via wlan.

Postad 01 September 2010 - 10:48

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Det var väl inte rätt telefonummer som gällde? Du skulle ju ha kortet till att aktivera telefonen och använda den till övriga tjänster t.ex via wlan.

Precis som ThomasX1 säger du skall ju bara aktivera telefonen, deta har inget med ditt nummer att göra. Du kan aktivera telefonen den med vilket simkort som helst.
Och alla apps du laddar ner är kopplade till ditt ituneskonto och inte ditt mobilabb.

Redigerat av Termos, 01 September 2010 - 10:49.

Postad 01 September 2010 - 10:58

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
Nu har jag fått tillbaka min Iphone 4 efter anovo service.
Skärmen var sprucken... kostade 3650:- att fixa, dvs att ge mig en swap enhet.
Jag hade drulle försäkring så det blev 1500: i skjälvrisk.
Det hela tog tot 2v, rätt snabbt med tanke på dom köer som finns på iphone 4.

Känns skönt att köra med 4'an igen... det var inge kul att köra 3gs efter man har kört 4.

//Micke

Postad 01 September 2010 - 11:23

Unregistered24235
  • Unregistered24235
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

tog av min bumper idag får att rengöra den lite, såg då att antennen hade blivit skavda vänster om 3,5 uttaget.
fan va besviken jag blir... har tydligen kommit in skit under bumpern som legat å skavat.

Om det är den onda sidan när man är rädd om saker. Själv kör jag med en läderväska från senacases. Har fått lite repor på baksidan, dock har jag ett skärmskydd även på baksidan, så det är ju bara den som repats. Men till saken är att de reporna hade inte uppkommit utan väskan då den gör att skit ligger och skaver.

Redigerat av Unregistered24235, 01 September 2010 - 11:23.

Postad 01 September 2010 - 13:55

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Kollade igenom min räkning lite snabbt.. såg att det har skickats några SMS till England.. till detta nummer: 00447786205094
När jag sedan kollade på datumet.. så visade sig att det var det datum jag försökte testa facetime.. jag fick aldrig igång facetime.. men det skickas altså 1 sms till england varje gång man försöker skapa en facetime?

Om det är så.. så är det aningen lite kass uppbyggnad, först så funkar det bara på wifi.. sen måste man pröjsa 1 utland sms. Visserligen är det inte mycket pengar men jag är lite irriterad över att det skedde utan min vetskap... tycker kanske att det borde ha stått någonstans att varje Facetime samtal kostar 1 SMS till England eller att det skickas ett sms i bakgrunden över huvudtaget, man blir ju lite orolig att saker och ting sker i bakgrunden. Kundtjänsten till min operatör visste inte ens.. trodde att jag hade skickat något som jag bara glömt bort...

Googlade senare på nummret och märkte då att det var flera som hade samma bekymmer.

Redigerat av Unregistered1232, 01 September 2010 - 13:59.

Postad 01 September 2010 - 16:37

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Skaffat mig en ip4 nu. Har en ipod touch sen innan och kör på samma itunes konto. måste man synka exakt samma musik som man redan lagt in i spellistor åså till både iphonen och ipoden? verkar ju inte gå att välja vad man vill ha för de ligger ju redan uppe när man startar itunes. Eller e jag dum i huvudet ?? För tar jag bort spellistor som jag har på ipoden som jag inte vill ha i iphonen så försvinner dom ju för gott.

Upplever även jag ett väldigt burkigt ljud när man talar i tele. otydligt faktiskt.

Postad 01 September 2010 - 17:07

BruteBonk
  • BruteBonk
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Jag tycker att kvalitén är den bästa jag någonsin upplevt.
Och då har jag ägt ca 30 olika mobiler.
Min samsung omnia fick jag hacka och ställa om ljudet på så att man skulle höra nåt. Med risken att högtalarna skulle gå sönder.
Kan med lätthet hör vad personen i andra änden säger utan att ens ha volymen på max. Oberoende av modell som den andra personen har.

Bästa någonsin låter lite väl optimistiskt. Det är inte fråga om lågt ljud heller.

Ordet för att beskriva ljudet är nog instängt.
Gjorde en högst ovetenskaplig studie idag genom att helt enkelt ringa och fråga några personer om ljudet låter tillfredsställande.
Ingen svarade "klockrent" tyvärr. Det är ett något instängt ljud även för den man ringer till. Typ som om man sitter på en mindre toalett och pratar i en mikrofon.

Fråga gärna hur det låter till era bekanta och rapportera i tråden.

Postad 01 September 2010 - 18:05

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Något som jag nämnde redan i slutet av July : https://www.minhembi...p;#entry2964465

Och ja, det är högst sannolikt att det kommer en revision av iPhone4 sent september eller tidigt i oktober som jag redan föreslagit. Det har ju varit så för de tidigare modellerna 3G & 3GS, så det skulle förvåna mig om det inte är så även för iPhone4.

Jag står i valet och kvalet om jag ska beställa nu eller vänta tills oktober. Fördelen med att beställa nu är att vara före i kön innan apple releasar i de sista länderna. Nackdelen är om det kommer en uppdaterad version i oktober.
Kommer apple att säga "nu finns det en uppdaterad version av iPhone 4" eller händer det bara i det tysta? Hur var det när den uppdaterade versionen av 3G & 3GSen kom, sa de något då?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.