Har du redan köpt den? För priset är ju ändå inte lågt..
Nej inte än. Det var därför jag frågade för att slippa allt krångel men jag ska köpa det nånstans den här månaden eller i februari, jag väntar på det ska sänkas till 3900 kr eller mindre.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
4 relaterade trådar
Postad 06 January 2011 - 21:23
Nej inte än. Det var därför jag frågade för att slippa allt krångel men jag ska köpa det nånstans den här månaden eller i februari, jag väntar på det ska sänkas till 3900 kr eller mindre. Postad 06 January 2011 - 22:56
Är det inte att komplicera saker och ting? Jag kan mycket väl ha missuppfattat problemet, men under Inställningar>Anslutbarhet>Inställningar>Nätverksdest.>Internet kan man "långklicka" på en kopplingspunkt och bl.a. välja "ändra prioritet". Jag har för första gången någonsin WLAN hemma nu, så jag är också intresserad av att optimera inställningar. Mitt WLAN hamnade som prio 1 automatiskt tror jag. I övrigt har jag "Endast kända WLAN", "Automatiskt" i hemnätverk (Visa WLAN-status står på "Aldrig" och Energispar är aktiverad). Verkar funka bra. Postad 06 January 2011 - 23:30 Om det är nåt som är komplicerat så är det min beskrivning, jag har skrivit ner alla stegen så att alla ska förstå, men i korthet så behöver du bara läsa in nätinställningarna en gång till. Inte komplicerat. Dessutom är prioritet och standard är inte samma sak, som jag redan skrivit. Jag tog bort Comviq nyss och läste in den igen, och den här gången svarade jag JA på att sätta till standard. Trots det står den som prio 2, men när jag startat Nokia Internet vill den bara använda Comviq, fast WLAN är prio 1. Alltså är standard överordnad prioritet. Redigerat av SL2, 06 January 2011 - 23:50. Postad 07 January 2011 - 00:32 WLAN har default högre prioritet än 3g/gprs. Frågan du får ang. standard gäller bara om du har flera uppkopplingar via 3g/gprs. Om du redan har en 3g/gprs-kopplingspunkt i listan, samt efter det gör valet "ange som standard" på en ny kopplingspunkt, får den nya kopplingspunkten högre prioritet än den du redan har inlaggd, dock inte högre än WLAN. Så ska det funka. Om det inte gör det är det något fel. Postad 07 January 2011 - 01:02 För min del så beter den sig olika beroende på om jag svarar JA eller Nej, och jag har aldrig haft mer än en kopplingspunkt för mobilnät. Men det låter logiskt att funktionen är gjord för att lägga till fler mobilnät. Postad 07 January 2011 - 08:56
Har upptäckt konstig sak. Under nätverksdest finns ingen kategori för MMS. Så min kopplingspunkt hamnar ju då automatiskt under ej kategoriserade. Skapar då en ny kategori som heter just MMS. Då säger Mobilen att det namnet redan används?. Löste det lätt med en punkt efter namnet men det är ju lätt en amatörbugg som Nokia inte sett. Har i alla mina tidigare symbianmobiler haft en MMS kategori..
Postad 07 January 2011 - 11:15
Det enda jag retar mig på är Alarmfunktionen. Ja funktionen i sig är bra men varför ROTERAR skärmen
Eftersom jag ligger i sängen. är nyvaken och knappt ser något så är det inte så lätt att hålla telefonen rakt och det slutar ofta med att skärmj***ln har snurrat några varv innan jag sitter spikrak upp i sängnen tillsammans med resten av den nu vakna familjen och får telefonen avstängd. Jag hade en väckarklocka som rök i väggen för 10 år sedan, jag är numer lugnare och förståndigare, men så här kan jag inte ha det. Jag gillar den inbyggda alarmfunktionen, den är lättåtkomlig direkt från klockan på startskärmen. Någon som har förslag på vad jag ska göra innan jag och familjen blir rasande och testar hur byggkvaliteten på N8:an står sig mot betongen i sovrumsväggen? Postad 07 January 2011 - 11:29
prövade 4Shared men gick bara ladda upp utan problem. När man ska ta ner fil till mobil vägrar den. Tror det har göra med att gör man det på pc så vill gratisversionen att man ska vänta ca 20sek. Betalar man 10$ imån slipper man det. Ingen som vet annan liknande tjänst som inte strular på mobilen? Postad 07 January 2011 - 11:48
Jag kan rekommendera storegate.com (svenskt). Du får "bara" 2GB gratis men verkar funka bra till mobilen med. Länge kört det som en nätverksdisk.
Postad 07 January 2011 - 13:06 Med hjälp av Nokia Configuration Tool kan man se att kategorin MMS redan finns men är dold. Postad 07 January 2011 - 13:55
Jaha, skumt å till vilken nytta då?? Måste va fel väl? Kan det ha blivit fel när de försökt rensa all Telia-skräp på de mobiler de sålt operatörsfria tro? Postad 07 January 2011 - 14:14
Den verkar inte funka lägga upp som en nätverksdisk på N8'an som 4 shared gör, eller har du adressen som behövs för kunna logga in med N8 som 4shared gör som extra nätdisk? Numer bara 1GB fritt oxå. Redigerat av big_swede70, 07 January 2011 - 14:15. Postad 07 January 2011 - 14:47
Någon som vet om ett program som funka på N8 för att hålla koll på sin bränsleförbrukning?
Postad 07 January 2011 - 15:18 No such thing. Antingen är det en Telia-produkt eller inte (produktkoder: http://nokia.nigelco...f/n8rm596pc.txt ). Men jag kan tillägga att det är samma på andra firmwares jag testat. Vet inte varför den är dold. Hoppas fortfarande på att det kommer en lösning på att kunna byta produktkod helt och hållet som man kunnat göra förr. Mig veterligen går det inte ens i dagsläget med verktyg som Nokia Servicecenters tillhandahåller. I senaste Nokia Phoenix antyder de att det ska gå med en USB-modul som heter FPS-21 men jag har kollat upp det och det verkar inte funka. Från changelog: "Product Code changes for USB Only – phones (RX-51, RM-596 etc) work only when used with FPS-21 Flash Prommer and USB connection from prommer rear panel to phone. Please select USB as Product Active Media." Snart kommer det en ny firmware, PR1.1. Vi får väl se hur länge man får vänta på att det kommer en sådan uppdatering, till oss som har "branded" phones. Troligen får man vänta länge innan det kommer, dock brukar en full firmware finnas tillgänglig långt innan, men det innebär en installation med "refurbish", dvs det rensar telefonen helt. Redigerat av trixeo, 07 January 2011 - 15:47. Postad 07 January 2011 - 17:28
OK, tack men vilken av alla varianter skall man välja för att få en sk nätverksdisk på N8'an, fanns ju ett antal varianter välja på. Kan inte lista ut vilken jag skall registrera mig på Postad 07 January 2011 - 17:46
Hiita en annan sk WebDav lösning som funkade åt båda hållen på mobilen.
kolla www.mydrive.ch Laddade upp en fil från mobilen och även hämtade ner en fil som ja la upp från datorn innan på deras nätverksdisk, inga konstigheter Redigerat av big_swede70, 07 January 2011 - 17:49. Postad 07 January 2011 - 18:41
"För Windows Vista eller Windows 7 1. Klicka på Start 2. Välj "Dator". 3. Klicka på "Anslut nätverksenhet". 4. Klicka på "Anslut till en webbplats som du kan använda för att lagra dokument och bilder". 5. Skriv i https://webdav1.storegate.com under "Internet- eller nätverksadress". 6. Ange ditt användarnamn och lösenord. 7. Namnge nätverksplatsen. 8. Klicka på "Slutför"." Tog den adressen. Såg det nu, har kvar 2GB men det kanske dom äldre medlemmarna har. Postad 07 January 2011 - 19:26
När jag slår av knapplåset så kommer det upp en ruta om att jag ska :" Definera kopplingspunkt för att ansluta?"
Då kan jag välja ja eller nej, väljer jag ja, så kommer det upp en ny ruta med överskrift "Nätverksanslutningar" där kan jag välja Telia MMS Telia SurfPort(03) Telia SurfPort Telia SurfPort (1) Telia MMS (01) Telia SurfPort (02) Väldigt irriterande, varför ska det vara så många kopplingspunkter? Har haft ännu fler kopplingspunkter men jag raderade alla och fick nya inställningar via sms från telia. Men ändå fick jag 3 olika surfportar och två mms. Ska jag köra Spotify online så måste jag använda Telia Surfport (03) Nån som har nån bra idé om hur det egentligen ska vara Postad 07 January 2011 - 19:52
De där är dubbletter. Spara en av varje och ta bort resten. Postad 07 January 2011 - 20:29
tackar som faen. Det va ju lätt när man fick denna Wizard. Då har man 2 fungerande Webdav numer. Postad 07 January 2011 - 21:21
Tack för tipset, funkar fint! Trevligt att MyDrive's webgränssnitt förhandsvisar miniatyrer av lagrade bild-filer också. Annars tycker jag iofs att Dropbox (NDrop i kombination med Pixelpipe's Dropbox-plugin) fyller de flesta behov vad gäller att enkelt ladda upp en eller flera filer till nätet, eller att hämta filer till telefonen. Bifogad fil(er)Redigerat av Frasse_Z, 07 January 2011 - 21:28. Postad 08 January 2011 - 07:54
Ok ser ju bra integrerat ut. Såg att Ndrop kostade en 10a ladda ner, ingår det lagringsutrymme hos dem då och hur stort är det? Edit, såg nu man laddar upp till pixelpie med hjälp av ndrop, ska läsa på va pixelpie e för nåt Redigerat av big_swede70, 08 January 2011 - 07:56. Postad 08 January 2011 - 09:36
Nja, läs på om Dropbox i stället (2GB gratiskonto, kan bli mer med lite pyssel). Pixelpipe används bara för att enkelt skicka upp filer från mobilen till Dropbox (eller till någon av de andra +100 nättjänster som Pixelpipe jobbar mot). Mha Dropbox-pluginen dyker "To Dropbox" upp under "Sänd" i filhanteraren och photobrowsern som på bilden ovan. NDrop får duga till dess att Dropbox gör en egen Symbianapp, används alltså för att hantera dina Droboxade filer i N8an utan att behöva gå via webbrowsern (vilket iofs också går bra) Postad 08 January 2011 - 10:11
kanon.tack för infon. Postad 08 January 2011 - 10:31
Jag kan spara filer till storegate via luren men inte kopiera till luren. Har du samma problem? Postad 08 January 2011 - 11:31
Det bästa vore att komma åt skydrive som erbjuder 25GB gratis, men får det inte att fungera, det går ju i win7.
Postad 08 January 2011 - 12:10
Hmm, vet inte vad som hänt för nu lyckas jag plötsligt inte ens ladda upp något dit heller, däremot Mydrive fungerar det fortfarande åt båda hållen utan problem. Får kolla lite senare på det.. Postad 08 January 2011 - 12:23
Ja lyckas du få till det så hade ju den räckt mer än väl. Skriv gärna här om du får till det. Postad 08 January 2011 - 13:47
Är det någon som lyckats få till ATG-applikationen?!
Installera går fint, men starta går icke. "ett feluppstod i kommunikationen med ATG p.g.a. att telefonen inte kan verifiera servercertifikatet..." Man kan hämta och installera certifikatet via webbläsaren. Och det har jag också gjort, med samma resultat. Märkligt, det har fungerat på alla mina andra telefoner... Någon som har någon ide?! Postad 08 January 2011 - 14:08
Har ni testat denna : http://www.whatsapp.com
WhatsApp Messenger is a smartphone messaging app which allows you to exchange messages with your friends and contacts without having to pay for SMS. WhatsApp Messenger is cross platform and available for iPhone, BlackBerry, Android and Nokia (beta) and yes, those phones can all message each other! To send and receive messages, WhatsApp utilizes your existing smartphone internet data plan: 3G/EDGE (or Wi-Fi when available) Gratis första året. Postad 08 January 2011 - 17:10
Har samma problem här med. Postad 08 January 2011 - 18:07
Angående uppladning. Varför inte bara skapa ett konto på share.ovi.com och lägga till det i pixelpipe. Jag fick skriva in routing-adressen själv och svårare än så var det inte. Man kan tydligen mejla över filerna också.
Grejen är att Ovi påstår att man får obegränsad lagring. Testat att ladda upp några bilder och det fungerar bra. Vet inte om det är någon hake i det hela, kanske ska de börja ta betalt i framtiden... Postad 09 January 2011 - 10:28
Att ladda upp fick jag att funka igen, valde fel målmapp bara, man kan inte välja "home"-mappen som mål i storegate utan måste välja mappen som har ditt användarnamn,. Men och ta ner får jag bara att funka på pc'n inte till mobilen, vet inte vad som strular där Edit:har skickat ett mail till deras support, återkommer med svaret här när det kommer Sen har 4shared ökat sitt lagringsutrymme till 10GB för gratisanv såg jag nu, men går bara ladda upp från mobil, skall man ta ner så har de lagt in en 20sek fördröjning som gör att mobilen inte fixar downloads. Premiumanvändare slipper däremot fördröjning och då ska det funka, men då kostar det ca 5$/mån. Tack för tipset Redigerat av big_swede70, 09 January 2011 - 11:11. Postad 09 January 2011 - 11:03
SWEET! Tack för tipset! Postad 09 January 2011 - 11:51
Kan man skriva swype i potrait mode, i så fall, hur? Annars verkar den funka kanon... Postad 09 January 2011 - 12:04
Har du fått någon lösning på problemet? Jag har samma problem. Ytterst irriterande. Någon som vet? Edit: Hittade en tråd på Nokiaforum. Ingen av lösningarna fungerar dpck på min telefon. http://discussions.e...highlight/false Redigerat av Unregistered5df43076, 09 January 2011 - 12:24. Postad 09 January 2011 - 14:18
Radera startsida 2 & 3, välj spara/klar. Sen börja om med att lägga till en till startsida o testa. Postad 09 January 2011 - 14:44
tipset är väl att inaktivera skärmrotationen, men det kan ju vara användbart i andra fall. det skulle ju vara smidigt om det fanns ett alternativ för att inaktivera rotationen för enskilda delar. vissa program har ju inaktiverat det så det borde inte vara svårt för nokia att fixa. Postad 09 January 2011 - 15:13
Autoläget i kameran är inte att föredra. Mitt tips är att göra ett egendefinerat läge och ställa in det som standard. Nedan följer mina rekomendationer för inställningar: Ange s. standardfotoläge: Ja - Viktigt så man slipper gå in och ändra varje gång Baserad på motivinställn: Automatiskt - För att det ska vara likt men ändra de saker som är dåliga Blixt: Re.röda ögon - Det blir lätt röda ögon enligt mina erfarenheter. Om det ska vara blixt eller inte beror ju mycket på vad man ska fota så det gäller ju att lära sig. Men i annat än dagsljus så är det blixt som gäller. Vitbalans: Automatisk - Här gäller det ju också att vara uppmärksam och ändra om det ser fel ut. Exponer.kompensation: 0 - Även här kan man få gå in någon gång så att man kan hjälpa upp en mörk bild eller fixa så att det inte fräter för mycket vid motljus och liknande. Färgton: Normal - Går att fixa i efterhand med redigering Ljuskänsligthet: Låg - Ett måste utom i undantagsfall. Blir bra resultat i kombination med bra ljus eller blixt. Skäpra: Normal - Fixa i redigering vid behov. Kontrast: Normal - Samma här, alltså i redigering. Annars tycker jag att kameran imponerar mer i videoläget. Postad 09 January 2011 - 15:55
Finns det någon applikation till N8:an likt Bankdroid som finns för Android? Vill gärna få statusrapporter direkt i telefonen så fort något dras från kortet och gång på gång slippa logga in på internetbanken.
Postad 09 January 2011 - 16:16
Skandia banken har en sms tjänst, kostar dock. Postad 09 January 2011 - 17:08
Appdax
Barcode Scanner Digital kompass Såg att daniel.l efterfrågade Barecode scanner nån gång i oktober i denna tråden, trodde han hade lämnat råden för länge sedan, men nu ser jag att han hittat hit igen, i ett par inlägg före detta. Så daniel, första tipset är speciellt för dig. Redigerat av Unregistered31511, 09 January 2011 - 17:15. Postad 09 January 2011 - 17:34
Upcode är en annan scanner, vilken som är bäst har jag ingen aning om.
http://store.ovi.com/content/2956 Postad 09 January 2011 - 17:36
Är det ngn mer som råkat ut för att email widgeten slutat fungera? Jag har haft min N8 sedan oktober och allt har fungerat utan problem med hotmail tills igår. Nu är det bara en tom ruta och inget händer när man trycker på den. Själva epost programmet fungerar fortfarande som vanligt om jag går in via menyn.
Har testat att radera widgeten och lägga in den på nytt och även raderat hotmail kontot och lagt in det på nytt men inget hjälper. Postad 10 January 2011 - 09:55 Nu har jag tyvärr inte Skandiabanken, men tack för visat intresse. Tråkigt att det inte finns något liknande. Vill ju slippa använda webbläsaren så långt det går. Hur ser det ut för utvecklingen på OVI Store egentligen? Vet att folk, nu som då, påpekat att det växer så det knackar, men jag har inte själv blivit bemött av appar som passar mig personligen de senaste åren. Jag vill ju verkligen ha N8:ans kamera, slippa bära med på en kompaktkamera. Men samtidigt så saknas ju så extremt mycket appar. Var är alla nyttoappar? Tunnelbana, banker, olika typer av officeprogram, etc? Tunnelbana och banker går självfallet att ordna genom Internet, men jag föredrar framtiden, det vill säga klick och klick för att få ett resultat. Synd för mig, men vi får se om kameran kan kompensera upp avsaknaden av personligt eftersträvade appar. Redigerat av daniel.l, 10 January 2011 - 10:27. Postad 10 January 2011 - 10:04
Swype är ju helt fantastiskt. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |