Har ni som beställde på nätet från media markt för typ en och en halv vecka sen fått era konsoler (alltså killzonebundeln) ?
Japp beställde ons 4:e fick igår
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm
Startad av
hassesolo
, Mar 31 2013 14:01
4173 svar till detta ämne
12 relaterade trådar
Postad 14 December 2013 - 12:08
Japp beställde ons 4:e fick igår Postad 14 December 2013 - 12:13
Samma här, min ps4 med killzone från MM kom igår. 13:54 fick jag min orderbekräftelse 4/12.
Redigerat av Unregisteredd270430a, 14 December 2013 - 12:26. Postad 14 December 2013 - 12:17 Samma här. Fick den igår. Postad 14 December 2013 - 12:38
Amazon Italien har på lager just nu, tyvärr verkar det inte gå att beställa därifrån.
Postad 14 December 2013 - 12:42
Vart ser jag var konsollen är tillverkad, tycker att jag kollat över allt.
Postad 14 December 2013 - 12:47
Ok skumt, beställde min den 3/12 men efter min orderbekräftelse har jag inte fått nån mer info. Men jag hade också för mig att deras beräknade leverans var den 18/12 så den lär ju dyka upp. Men efter orderbekräftelsen var nästa info ni fick att den skulle hämtas ut eller? Fick ni det via sms? Postad 14 December 2013 - 12:48 Om det skulle gå att köpa från Amazon Italien är det något man bör tänka på så som garantier, eventuella språkinställninger, ström/strömsladdar eller annat? Postad 14 December 2013 - 13:43 Ställde konsolen uppe på tv-bordet istället vilket gör att fläkten är på en mer normal nivå, dock låter den fortfarande en del vid Killzone. Hur fungerar det för er som har konsolen i en möbel där det är hyfsat dålig luftcirkulering? Upplever ni att den går tyst trots det? Postad 14 December 2013 - 13:44 Förbokade du eller köpte du? Vet inte om det spelar någon roll. Men för mig drog de pengar när jag beställde min. Efter orderbrekräftelsen fick jag en upphämtningsbekräftelse i onsdags där det stod att den var skickad och jag fick kolli nr osv. Sen fick jag ett sms när jag kunde hämta den på mitt serviceställe. När jag köpte min hade jag beräknad leverans den 13e. Postad 14 December 2013 - 13:44 Garantier i så fall, allt annat är det samma Postad 14 December 2013 - 14:17
Spelbutiken kör 4990:- på en ren PS3 (ej i lager) nu.
Märks ganska tydligt att man prioriterar att kortsiktigt tjäna pengar på bristen och struntar i sitt varumärke. All heder till "normala" butiker som ligger kvar på sina låga priser trots att varje leverans säljer slut på ett par minuter. Postad 14 December 2013 - 14:55 Dream on Postad 14 December 2013 - 15:00 Den undre långsidan på förpackningen, typ i mitten. Postad 14 December 2013 - 15:04 Ja lite uppförsbacke har man ju här i livet. Hoppades på att få tag i en konsol före jul,då man åker bort i en vecka till en plats utan internet. Postad 14 December 2013 - 16:15
Ställde konsolen uppe på tv-bordet istället vilket gör att fläkten är på en mer normal nivå, dock låter den fortfarande en del vid Killzone. Hur fungerar det för er som har konsolen i en möbel där det är hyfsat dålig luftcirkulering? Upplever ni att den går tyst trots det? Postad 14 December 2013 - 16:29
Undrar bara om man tex beställer http://www.simplygam...m/consoles/PS4/ och den går sönder då kan får man betala frakten själv då?.Man får väl inte lämna den till sony i sverige antar jag? eller
Postad 14 December 2013 - 16:30
Den går inte tyst om du stänger in den men det är lite meningslöst att diskutera bullernivå för det är så subjektivt. Redigerat av jimjans, 14 December 2013 - 16:31. Postad 14 December 2013 - 16:48
Media Markt gör lika. De tar 4990kr för Killzonebundeln, alltså ger man 1200kr extra för att få Killzone om man köper bundeln mot deras ordinarie pris.
Postad 14 December 2013 - 17:22 Vad har du fått det ifrån? Bundlen kostade 4390 i fredags. Obundlad har de väl inte sålt på länge och den kostar väl mer än 3790? Min webhallenbokning ligger på 3989. Misstänker att killzone kommer säljas billigt på blocket snart, precis som motorstorm och resistance som ingick i ps3 släppet. Redigerat av e3henri, 14 December 2013 - 17:24. Postad 14 December 2013 - 17:40
Stod i fredags på media markt i Växjö med en bundle i handen men valde att avstå då de tog 4990kr för den.
3790 kr tog de den 31 november Postad 14 December 2013 - 18:43
"3790 kr tog de den 31 november"
Låter otroligt att de sänkte priset under helgen då jag hämtade ut min på releasedagen på MM i just Växjö för 3890:- Postad 14 December 2013 - 20:03
Eller så kunde man se det som KZ för 500 och 600 för att få en PS4 före jul
Postad 14 December 2013 - 20:07
Absolut, men tycker inte det är värt 500kr att få den för jul :/
Vad jag ville påvisa är bara att alla butiker i princip höjer priserna nu när tillgången är snål, just för att de kan. Postad 14 December 2013 - 20:17 Nordisk Film är förklaringen. Postad 14 December 2013 - 20:24
Gav 4760 för Killzone med extra kontroll och kamera, 4990 känns lite högt
Postad 14 December 2013 - 20:57
På releasedagen tog Mediamarkt (i Västerås) 4490 kr för endast PS4, för oss som var där för sent för att kunna be dem prismatcha Elgiganten, då EG inte längre hade några i lager...
Postad 14 December 2013 - 21:50 Stod med en exakt lika dan i Bäckebol för 4390:- Postad 14 December 2013 - 23:58 Sant. Med det är lätt att vara billigare när man inte har några i lager och faktiskt inte säljer några för tillfället Postad 15 December 2013 - 00:20
Det har iofs inte de andra aktörerna heller. Postad 15 December 2013 - 13:23
Då fick man svaret från Electroworld att man blir utan Ps4 bundel pga den massiva anstormningen av ordrar som blev lagda...ska ifrågasätta hur det kan komma sig att vissa som lagt ordern efter mig får en bundel?...sten,sax,påse eller.
Postad 15 December 2013 - 13:25
Finns det olika fraktalternativ? Ibland är det bra att välja express då kan man få lite förtur i rangordningen.
Postad 15 December 2013 - 13:39 När la du din order och vilket fraktalternativ valde du? Postad 15 December 2013 - 16:24
En av många "prisjakt" liknande sidor på engelska butiker där en vissa har ps 4 i lager:
http://www.idealo.co...tion-4-ps4.html Postad 15 December 2013 - 16:25 10:43 valde expressfrakt. Postad 15 December 2013 - 16:34
Så orättvist egentligen... la min första beställning 11.01... och den fick jag genom Postad 15 December 2013 - 16:57 Uppförsbacke Garrett, , uppförsbacke! Redigerat av Fahla, 15 December 2013 - 16:58. Postad 15 December 2013 - 17:53
Jag fick min beställningsbekräftelse 10.39 från EW. Valde expressfrakt och betalade direkt. Svarade argt på mailet de skickade ut om att jag inte skulle få något ps4.
De svarade så här: Tyvärr så hänger inte systemen med när hundratals ordrar läggs på samma produkt samtidigt så lagerstatusen hänger inte med. Ordrarna är sorterade enligt orderdatum+tid. Vi kommer också ge förtur för framtida leveranser dom som ej fick tilldelning av denna leverans, vi kommer gå ut med information per mail så snart vi har nya bekräftade enheter. Jag förstår att du är besviken, vi vill givetvis inte hamna i denna situation heller men tyvärr så svek tekniken oss i samband med denna release. Postad 15 December 2013 - 19:53
Ja sista och första gången man handlar från ett ställe där deras datasystem inte kan sortera ordrar i rätt tidsordning.
Kommer att bli så man får betala överpris på codetronic konsolen. Postad 15 December 2013 - 20:31
Inte för att jag e den som e den... men jag skulle ha köpt båda systemen i slutänden då jag gjort samma med PS3 och xbox 360. Men den här gången valde jag att börja med PS4, OK att jag inte valde att ställa mig i kö för över ett halvår sedan, men iaf innan release... Den 29:e nov släpptes PS4 i sverige, till dags datum har det varit snudd på omöjligt att få tag i en utan att ta ledigt från jobbet och ställa sig i kö vid valfritt försäljningsställe. En möjlighet jag inte haft, i fredags så hade jag dock möjligheten att sitta vid datorn mellan 9-10 då ryktet gjorde sig gällande att elgiganten skulle släpp killzone bundle. men nähä, det sket sig big time (å vi vet ju alla varför)... blev utan igen... i torsdags för en vecka sedan gjorde jag ett test å beställde en xbox one från franska microsoftstore och i onsdags hade jag den hemma. slutsatsen är att den helt enkelt är lättare att köpa en konsol som inte har släppts i sverige än att få i en som har faktiskt har släppts... :-( tråkigt men sant... vill iaf ha en ps4 då det lilla jag haft chansen att testa varit positivt, mest då DS4 förtjänst... men som det ser ut just nu så får jag "nöja" mig med xbox one och de spel som jag skulle velat spela på PS4... Det "bästa" är ju dessutom att sony valt att släppa PS4 i > 15 länder till utan att kunna möta behovet i de länder där den redan släppts...
Så nu har jag fått ur mig en del av det jag ville säga, åter till spel på xbox one... Peace \m/ Postad 15 December 2013 - 22:20
Den sk "bristen" på konsoler är troligen en del av Sonys inledande affärsstrategi för att skapa en högre efterfrågan och ett högre tryck på försäljningen.
Dom har säkert möjlighet att leverera betydligt fler konsoler, men då försvinner/mattas den psykologiska effekten. När den värsta hypen har lagt sig, så går dom in i nästa fas och ökar tillflödet av konsoler till butikerna. Vi människor vill ofta ha det som vi inte kan få tag på även om vi inte behöver det och så gott som alla blir påverkade oavsett om vi tror det eller inte. Redigerat av Unregisteredede29807, 15 December 2013 - 22:29. Postad 15 December 2013 - 23:01
nej, att hålla tillbaks på konsoler inför julshoppingen är det dummaste man kan göra som företag. de tillverkar och försöker leverera så många som möjligt. De har lanserat PS4 i 48 länder på bara två månader och anpassar leveranserna där det är störst efterfrågan samtidigt som de försöker utvidga marknaden på ett sätt som aldrig tidigare skett i konsolhistorien. Postad 15 December 2013 - 23:04 Sony är ett aktiebolag. Dom jobbar för sina aktieägare. Aktieägarna vill ha så stor vinst som möjligt. Alltså, Sony vill sälja så många maskiner som möjligt. Efterfrågan på PS4or har varit rekordstor, och dom har hittills sålt rekordmånga. Av med foliehatten och bli insatt istället. Att direkt motverkar större inkomster är ett brott gentemot sina aktieägare. Postad 16 December 2013 - 01:13
Dom motverkar inte större inkomster genom att strypa tillgången, dom ökar dom. Marknaden styrs i grunden två faktorer, tillgång och efterfrågan.
Är tillgången låg så blir efterfrågan större och priserna drivs uppåt. Många företag utnyttjar effekten och medvetet begränsar tillgången fastän det finns resurser att till stor del tillgodose behovet. Låt oss säga att Sverige hade fått välfyllda lager, då hade knappast efterfrågan varit lika stor som den är idag. Många hade säkert väntat med att köpa den för dom vet att den inte försvinner från butikerna. Man kan ju fråga sig varför Sony har valt att lansera i 48 länder när tillgången är så låg och efterfrågan så hög? Till och börja med så skapar dom större efterfrågan och dom lyckas även skapa en efterfrågan som egentligen inte stämmer. Förbokningarna blir fler och i slutändan så har dom sålt enorma mängder konsoler. Redigerat av Unregisteredede29807, 16 December 2013 - 01:49. Postad 16 December 2013 - 05:37
Ja Jimbo, den aktiebolagsstämman som accepterar den tesen vill jag uppleva.
Aktieägare vill ALLTID att ens bolag ska sälja så mycket som möjligt. Detta för att få så stor vinst som möjligt. Detta leder till så hög utdelning per aktie som möjligt inom kortast tid. Punkt slut. Sen kan du ta diverse foliehattsteorier som man läst på internet och bara skicka dom till papperskorgen. Det funkar inte så. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |