Det med svart bild upptäckte jag att boxen hade lagt in band 13-16, vilket jag inte tänkte på då jag hade bild i blädderlistan, troligtvis information från webben. När jag ändrade tillbaka till band 9-12 fungerade allt igen. t
Canal Digital 4K One Place satellitbox
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 12 november 2020 - 15:51
Det med svart bild upptäckte jag att boxen hade lagt in band 13-16, vilket jag inte tänkte på då jag hade bild i blädderlistan, troligtvis information från webben. När jag ändrade tillbaka till band 9-12 fungerade allt igen. t
Du skall kunna använda 13-16 också (har jag på box 2)
Anledningen till att du fick bild är för du gick in och "ändrade" inte för att du bytade band.
Detta är förmodligen ytterligare en "bugg" även om det inte händer mer än när man gör en återställning, som hängt med från förra versionen.
Postad 12 november 2020 - 16:50
Ja, det är stor skillnad på en återställning och rensa manuellt.
Läs ovan
Återställning gjorde så att jag inte hade vare sig ljud eller bild men en Rensa Cache och Data på CD-appen fixade till det.
Tyvärr så startar boxen fortfarande från lätt standby utan bild.
Postad 12 november 2020 - 17:38
Återställning gjorde så att jag inte hade vare sig ljud eller bild men en Rensa Cache och Data på CD-appen fixade till det.
Måste ju vara något annat fel på din box.
Att du fick ljud och bild efter att ha "rensat" berodde nog på att man då också startar om Canal Digital appen.
Postad 12 november 2020 - 19:03
De enda problemen för mig är än så länge att fjärren tappat kontakten (löstes genom omstart ) samt att streama till chromecast inte funkar
Postad 12 november 2020 - 19:48
Har ni noterat att ljudet är betydligt högre nu än tidigare?
Kolla efter under ljud i inställningar om du har valt stereo eller flerkanal.
De enda problemen för mig är än så länge att fjärren tappat kontakten (löstes genom omstart ) samt att streama till chromecast inte funkar
Har du valt samma namn på boxen som du hade innan om du ändrat från standard?
Postad 12 november 2020 - 21:30
Fick uppdateringen, pie, idag 17:45 så inte kört så länge. Hade tidigare idag rensat cache på alla appar inför uppdateringen. Kör ethernet/kabelanslutning och gjorde uppdateringen över befintlig och ännu bara positivt intryck men inte provkört appar ännu. Inspelningar och planerade inspelningar kvar och fungerar. Ljudet bättre och jämnare nivå mellan kanalerna som var olika tidigare. Enda märkbara skillnad annars var under inställningar samt att displayen vid ljudändring nu låg i underkant av skärmen.
Postad 12 november 2020 - 21:37
Återigen serie inspelning med döv tolkning av Sofias hjältar kanal 5 mellan 4 o 5 denna morgon
Ej uppdaterad till pie
Sven Åke
Postad 12 november 2020 - 21:42
Hej
Alla enheter är anslutna på samma näverk och jag har startat om dem några gånger. Jag och min dotter castar lite youtube ibland och det fungerade dagen innan uppdatering. Vid uppgradering frågade den om vilket namn det skulle vara på boxen och då valde jag ett förvalt namn. Det är den enda skillnaden vad jag vet.
//Peter
Hej Niklas,
Nu fungerar det att casta. Jag återställde boxen men det fungerade inte efter det. Därefter uppdaterade jag alla appar och bl.a. cromecast-appen. Vips så fungerade det.
Det är en app som man inte kan uppdatera. 'Android Data Saver'
//Peter
Postad 12 november 2020 - 22:49
Bra ide att uppdatera apparna Peter, för av någon anledning sker det inte automatiskt
Men även om det funkar att "Casta" så fungerar det inte som det skall.
Viaplay som inte fungerade alls för 1 år sedan ger i alla fall bild nu, men det är en hemsk ryckighet i bilden. Precis som det missas bildrutor, eller som små microbuffringar. Samma gäller faktiskt SVT play som är en säker källa på alla plattformar.
Vad jag har att jämföra med, är Chromcast vers 1 och 2 som alltid har fungerat perfekt sedan de kom.
Nu skall jag inte spamma tråden på ett tag, då allt måste få sin tid. Men det finns en del kvar att jobba med och kanske är det så, att trots att jag sagt motsatsen tidigare, är det något i hårdvaran som inte är okey. För när inte Pie fungerar med sina egna appar och jag inte tror att Canal Digitals "skal" påverkar detta, så måste det finnas en annan förklaring.
Och jag vill skicka med dig NIKLAS, att är det något ni vet är fel i hårdvaran, som ni inte låter gå vidare till Oneplace 2 är det bra, men då måste vi få veta detta.
Om ni inte vet om det finns något fel i hårdvaran, så var mycket noga med att kolla detta, innan ni skickar ut oneplace 2.
Något är det i alla fall som är fel och med en gnutta logiskt tänkande så finns det bara två saker att välja på.
Hårdvaran eller Canal Digitalappen. Pie fungerar perfekt i många andra streamingboxar samt inte minst i Sonys smart Tv
Redigerat av MalcomX, 12 november 2020 - 22:50.
Postad 13 november 2020 - 01:14
Redigerat av benkt, 13 november 2020 - 01:15.
Postad 13 november 2020 - 06:47
Niklas
Jag förstår INTE hur OP-systemet kan ändra "att den dubbeltryck på blå knappen" inte längre ger möjlighet att stänga appar och att symbolen i bilden för ljudnivån, plötsligt flyttats från topp till botten och samtidigt fått ett helt nytt utseende, UTAN att några uppdateringar vare sig av Android, LG-platform, LG-mellanvara eller CD-appen kan uppfattas i systemet??
Edit - jag har förstått att Android-systemet uppgraderats med en push-uppdatering helt utan någon som helst notifiering av systemet. Mycket märkligt med en så stor uppdatering som oannonserad push-uppdatering?
Återkommer vart eftermed synpunkter på hur det fungerar.
Redigerat av Nisken, 13 november 2020 - 12:35.
Postad 13 november 2020 - 07:30
Niklas!
Vad är detta, min box kräver omstart efter att den vaknar från lätt eller djup standby för att visa bild, inte ens på inspelningar visas bild, bara ljud!
Man kan se alla menyer och byta kanal, ljudet byts men ingen bild.
Kanske en signal att säga upp abonnemanget vars bindning är till slutet av denna månad... :/
Postad 13 november 2020 - 08:36
Efter 1 dygn med Pie versionen,
- Boxen känns kvickare i responsen, dock verkar det som fjärren går ned i viloläge. Så första knapptryckningen tar en stund innan den reagerar på den.
- Fått radera några appar då inte uppdatering av appar säger att den inte finns tillräckligt med minne.
- En app går inte att uppdatera "Android data server".
- Fick "hindi" som tangentbord efter uppgraderingen, men Niklas hjälpte till snabbt och effektivt
. Byte till GBoard och välja icke systemspråk sedan välja svenska.
- Har provat Cmore, Netflix, Youtube samt SVT appar funkar bra.
- Dplay startar inte alls, har avinstallerat och installerat igen. Ingen lycka där. Men den har alltid varit "laggig" det vill säga obrukbar. Men det är nog inte deras fel.
- Boxen startar snabbare, kvickare kanalbyten.
- Har fått upp "Laddar..." någon gång men inläsningen går mycket fortare än förut.
- Inte provat att spela in, dock startat program från början funkade.
- Att avsluta appar, två gånger snabbt på blå tangenten borta. Går dock att avsluta inne i konfig för apparna "Tvingande avslutning".
Får hårdköra boxen under helgen så får vi se vad händer.
Postad 13 november 2020 - 09:36
Postad 13 november 2020 - 10:24
Niklas
mhbml nämnde att ljudet blivit högre och nu "hörde" jag det också
Antingen har ljudet på linjär tv höjts till det tredubbla eller har ljudet på streamade serier sänkts med det tredubbla
Så kan vi inte ha det. Höll på att spränga högtalarna när jag gick från streama serie med hög volym till tv.
Snabbfix tack !
Postad 13 november 2020 - 10:47
Inga volymproblem här.
Har du testat allt och både stereo/flerkanal
högsta volym på boxen och hög volym på teve/hembioljud utan dolbyvolym inkopplat och inte andra volym tramsutjämnings grejor inkopplade. PCM och Bitstream ARC och utan ARC
Skall detta testas, så gör det med boxen kopplad direkt till teve och som sagt allt avslaget
Jag har testat båda boxarna i alla miljöer och det är 100% en bugg
Redigerat av MalcomX, 13 november 2020 - 11:44.
Postad 13 november 2020 - 12:44
En massa konstiga rättigheter är påslagna som default för vissa resurser, som "kamera" och "telefon"?
Ok-knappen till info skärmen är snabb nu, bara nån sekund, mycket bra!
Kanalbyte med pil upp/ner tar ca 3 s ungefär som förut (innan allt strul på slutet).
Kanalbyte med siffra tar 4-6 sekunder, inte så snabbt.
Föregående kanal verkar fungera som den ska.
Kanalbyte med pil EFTER att man bytt kanal med siffra verkar fungera som tänkt igen! Hurra!
Kanalbyte från TV-guide verkar fungera som tänkt.
Ta bort inspelat avsnitt verkar fungera som tänkt.
Återkommer med mera vartefter, men hittills verkar det vara ett rejält fall framåt! Kul Niklas!
Postad 13 november 2020 - 16:15
Jag tror jag hittat problemet med start utan bild, i inställningar kan man ställa om Upplösning, den har jag alltid haft på Auto men nu ställde jag om den till Full HD (1080p, 50Hz).
Det verkar fungera!
Postad 13 november 2020 - 16:58
Jag tror jag hittat problemet med start utan bild, i inställningar kan man ställa om Upplösning, den har jag alltid haft på Auto men nu ställde jag om den till Full HD (1080p, 50Hz).
Det verkar fungera!
Jag var för optimistisk visar det sig, men om jag växlar upplösning fram och tillbaka så blir det bild.
Driverproblem gissar jag.
Postad 14 november 2020 - 09:35
Barnbarn på besök i helgen, sällan det blir i dessa tider, tänkte lägga in Disney+ appen på OnePlus som jag uppdaterat med Pie men Disney+ finns inte med. Var det möjligt innan uppdateringen till Pie?
Postad 15 november 2020 - 11:47
Barnbarn på besök i helgen, sällan det blir i dessa tider, tänkte lägga in Disney+ appen på OnePlus som jag uppdaterat med Pie men Disney+ finns inte med. Var det möjligt innan uppdateringen till Pie?
Hej
Konstigt, Disney ska finnas i Google butiken om du trycker på Google-knappen.
Mvh
Niklas
Jag var för optimistisk visar det sig, men om jag växlar upplösning fram och tillbaka så blir det bild.
Driverproblem gissar jag.
Hej
Skickar PM så får vi felsöka över telefon när det passar dig.
Mvh
Niklas
Postad 15 november 2020 - 12:01
Niklas
Jag förstår INTE hur OP-systemet kan ändra "att den dubbeltryck på blå knappen" inte längre ger möjlighet att stänga appar och att symbolen i bilden för ljudnivån, plötsligt flyttats från topp till botten och samtidigt fått ett helt nytt utseende, UTAN att några uppdateringar vare sig av Android, LG-platform, LG-mellanvara eller CD-appen kan uppfattas i systemet??
Edit - jag har förstått att Android-systemet uppgraderats med en push-uppdatering helt utan någon som helst notifiering av systemet. Mycket märkligt med en så stor uppdatering som oannonserad push-uppdatering?
Återkommer vart eftermed synpunkter på hur det fungerar.
Hej
Android 9 ska hantera appar i bakgrunden på ett mycket bättre sätt än vad Android 7 gör. Det är google som styr att man inte kan stänga appar i Android 9.
Precis, boxarna söker efter ny mjukvara mellan 03:00 - 05:00 och finns det en ny mjukvara ute så uppdaterar boxen mjukvaran. På våra äldre boxar så uppdateras boxarna också automatiskt men efter att man sätter boxen i standby.
Det kommer att vara information på hemsidan när vi släpper mjukvaran till samtliga.
Mvh
Niklas
Lite snabbt så har jag märkt att buggen med kanalbyte är tillbaka. När man kollar på en kanal lite längre och ska byte med siffrona så byts epg:n men kanalen byts inte, man stannar kvar på aktuell kanal.
Hej
Ska följa upp status på det problemet.
Mvh
Niklas
Postad 15 november 2020 - 14:30
Lite snabbt så har jag märkt att buggen med kanalbyte är tillbaka. När man kollar på en kanal lite längre och ska byte med siffrona så byts epg:n men kanalen byts inte, man stannar kvar på aktuell kanal.
Jag har sett samma sak ett par gånger men även det andra problemet där man står på en kanal, exv. Svt2, och sedan via tvguiden byter till bbc eller cnn eller någon annan kanal, trycker man sedan på kanal upp (+) så hamnar man på kanal 3.
Oerhört irriterande att detta inte lösts på två år!
Postad 15 november 2020 - 15:36
Postad 16 november 2020 - 11:11
Jag har sett samma sak ett par gånger men även det andra problemet där man står på en kanal, exv. Svt2, och sedan via tvguiden byter till bbc eller cnn eller någon annan kanal, trycker man sedan på kanal upp (+) så hamnar man på kanal 3.
Oerhört irriterande att detta inte lösts på två år!
Hej
Hur ofta uppstår det här problemet? Har testat fler ggr men inte lyckats återskapa.
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 16 november 2020 - 11:11.
Postad 16 november 2020 - 11:31
Hej Niklas,
Har i stor sett samtliga problem som andra nämner, Canal Digital har även ersatt min OnePlace enhet i sommar men felen är alltid det samma, idag när jag ringde Er support för att kolla ifall det var någon uppdatering pågång då bad dom mig kolla i detta forumet som jag har bevakat sen innan men dina kollegor bad mig att delge dig mitt serienummer på boxen för att kunna få tillgång till Andoide Pie, har serienummer = 064181343009974
Redigerat av Unregisteredec3ef6c1, 16 november 2020 - 11:31.
Postad 16 november 2020 - 12:43
Hej
Hur ofta uppstår det här problemet? Har testat fler ggr men inte lyckats återskapa.
Mvh
Niklas
Mer eller mindre varje gång, testade alldeles nyss, stod på kanal 22, valde kanal 75 via tvguiden, klickade på kanal upp (+) för att gå till kanal 76 men hamnade på kanal 24.
Postad 16 november 2020 - 13:30
Nybörjare, hur skickar man PM ?
Håll muspekaren över din inloggning uppe till höger
Längst ner på listan står PM-hantering
Klicka på PM-hantering
Klicka på "skriv nytt"
Skriv adressen till den du vill PM:a
Skriv i meddelandefältet
Skicka meddelande
Postad 16 november 2020 - 13:39
Hej Niklas,
Har i stor sett samtliga problem som andra nämner, Canal Digital har även ersatt min OnePlace enhet i sommar men felen är alltid det samma, idag när jag ringde Er support för att kolla ifall det var någon uppdatering pågång då bad dom mig kolla i detta forumet som jag har bevakat sen innan men dina kollegor bad mig att delge dig mitt serienummer på boxen för att kunna få tillgång till Andoide Pie, har serienummer = 064181343009974
Hej
Välkommen hit, du trycker bara på namnet Canal Digital Sverige på något av mina svar i forumet sedan får du alternativet "Skicka meddelande"
Prova det så hörs vi av via PM.
Mvh
Niklas
Mer eller mindre varje gång, testade alldeles nyss, stod på kanal 22, valde kanal 75 via tvguiden, klickade på kanal upp (+) för att gå till kanal 76 men hamnade på kanal 24.
Hej
Tack för info, ska fortsätta testa och se om jag kan återskapa.
Mvh
Niklas
Postad 16 november 2020 - 14:53
Hej
Mvh
NiklasHej
Mvh
Niklas
Disney+ appen finns inte i Google Play för mig heller efter Pie-uppdateringen.
Jag har också samma problem med kanalbyten som användaren "mhbml" rapporterat efter Pie-uppdateringen.
I övrigt så verkar boxen fungera bra nu. Inga ljudproblem eller annat som andra rapporterat.
Mvh
Björn
Postad 16 november 2020 - 14:53
Niklas. Skulle du kunna titta på min undrar lite högre upp om att ha boxen i ett skåp med stängdlucka.
mvh
Postad 16 november 2020 - 16:29
Nu hittade jag till denna tråd och tänkte undra om det var någon annan som har problem med boxen.
Men började läsa 1-2 sidor bakåt och inser att jag inte är ensam.
Har säkert använt boxen 3-4 gånger i år då den suttit inkopplad på vår extra-tv som ingen använt. På den primära tv:n används bara appen i Apple-TV som fungerar klockrent.
Även om den börjat krångla på sista tiden med att spola tillbaka och pausa i sändningar. Känns som knapptryckningarna inte fungerar på alla kanaler.
Men tillbaka till boxen som jag bad dem aktivera då jag skaffat en hårddisk till den. Den gamla HD-boxen sitter i samma tv som Apple-TV och används inte.
Så tänkte det vore smart med att köra den moderna versionen som kan spela in på flera samtidigt. Samt skicka upp sonen så man får ha sin fina tv i fred
Men denna box går ju knappt att använda! Det är som att koppla upp sig på internet med ett 56k-mode. Om inte långsammare.
Från att man trycker på strömknappen så tar det ca 2-3 minuter för att komma igång. Och då har jag aktiverat snabbstarten i inställningarna.
Den verkar varje knapptryckning ta 10-30 sekunder innan boxen uppfattar den. Menyerna laggar så sjukt mycket och innan apparna startat har man slitit av sig allt hår.
Hur fasen skall man få sonen att vilja använda den här istället utan att han kommer nedspringandes varje minut.
Skall man behöva prova fabriksåterställa den fast den knappt har används något?
Redigerat av Freppa_, 16 november 2020 - 16:34.
Postad 16 november 2020 - 18:31
Niklas. Skulle du kunna titta på min undrar lite högre upp om att ha boxen i ett skåp med stängdlucka.
mvh
Hej
Det ska som sagt inte vara några problem att ha boxen i TV bänken med stängd lucka. Men ju mer utrymme desto bättre så klart, så är du osäker så skulle jag testa och övervaka första dagarna och känna på boxen om den blir varm. Håller jag handen på min box tex så känner jag att den är igång, men den är absolut inte varm. Skulle den bli varm så är det för ont om plats i tv-bänken eller för dålig cirkulation för boxen.
Mvh
Niklas
Postad 16 november 2020 - 18:36
Nu hittade jag till denna tråd och tänkte undra om det var någon annan som har problem med boxen.
Men började läsa 1-2 sidor bakåt och inser att jag inte är ensam.
Har säkert använt boxen 3-4 gånger i år då den suttit inkopplad på vår extra-tv som ingen använt. På den primära tv:n används bara appen i Apple-TV som fungerar klockrent.
Även om den börjat krångla på sista tiden med att spola tillbaka och pausa i sändningar. Känns som knapptryckningarna inte fungerar på alla kanaler.
Men tillbaka till boxen som jag bad dem aktivera då jag skaffat en hårddisk till den. Den gamla HD-boxen sitter i samma tv som Apple-TV och används inte.
Så tänkte det vore smart med att köra den moderna versionen som kan spela in på flera samtidigt. Samt skicka upp sonen så man får ha sin fina tv i fred
Men denna box går ju knappt att använda! Det är som att koppla upp sig på internet med ett 56k-mode. Om inte långsammare.
Från att man trycker på strömknappen så tar det ca 2-3 minuter för att komma igång. Och då har jag aktiverat snabbstarten i inställningarna.
Den verkar varje knapptryckning ta 10-30 sekunder innan boxen uppfattar den. Menyerna laggar så sjukt mycket och innan apparna startat har man slitit av sig allt hår.
Hur fasen skall man få sonen att vilja använda den här istället utan att han kommer nedspringandes varje minut.
Skall man behöva prova fabriksåterställa den fast den knappt har används något?
Hej
Du får gärna skicka PM med kundnummer eftersom jag behöver lite mer information från dig.
Det ska som sagt inte ta så lång tid som du beskriver, du skulle som första steg kunna prova att testa stänga appar i bakgrunden genom att trycka två ggr på den blå knappen, sedan pila ner till krysset och trycka på OK. Om inte det skulle fungera kan du prova rensa data via Meny / Inställningar / Appar / Canal Digital-appen / Rensa data (Inspelningar behöver då programmeras på nytt)
Om boxen inte är kopplad med nätverkskabel så kan du gärna testa det om det finns möjlighet.
Men skicka PM så ska vi undersöka saken närmare.
Mvh
Niklas
Postad 16 november 2020 - 18:39
Hej
Mvh
NiklasHej
Mvh
Niklas
Disney+ appen finns inte i Google Play för mig heller efter Pie-uppdateringen.
Jag har också samma problem med kanalbyten som användaren "mhbml" rapporterat efter Pie-uppdateringen.
I övrigt så verkar boxen fungera bra nu. Inga ljudproblem eller annat som andra rapporterat.
Mvh
Björn
Hej
Nej det stämmer, hittar den inte heller. Ska undersöka saken.
Mvh
Niklas
Postad 16 november 2020 - 18:40
Hej
Det ska som sagt inte vara några problem att ha boxen i TV bänken med stängd lucka. Men ju mer utrymme desto bättre så klart, så är du osäker så skulle jag testa och övervaka första dagarna och känna på boxen om den blir varm. Håller jag handen på min box tex så känner jag att den är igång, men den är absolut inte varm. Skulle den bli varm så är det för ont om plats i tv-bänken eller för dålig cirkulation för boxen.
Mvh
Niklas
Tack, får prova lite. Men när min är igång så är den ändå vvarm så ma. Känner det klart och tydligt. Och då har jag haft bra med utrymme runt om. Inte riktigt helt öppet på tv bänken men i fack vilket anses väl som normal användning
Postad 16 november 2020 - 22:02
Men ikväll har den j*vla äckliga OnePlace-boxen flippat ur totalt. Alltså mycket mer än vanligt.
Min sambo är helt vansinnig! Jag jobbar kväll och boxen hänger sig, startar om och är helt omöjlig att styra. Hon ringer mig, såklart. Förbannad och frustrerad. Inte ett dugg intresserad av teknik. Det ska bara fungera. Och vet ni vad. Jag håller med. Men jag kunde inte hjälpa henne. Den fula j*vla boxskiten har helt enkelt fuckat upp på ett aldrig tidigare skådat sätt.
Jag kommer hem, gör en norsk reset. Canal Digitalappen startar så småningom. Sen är det svart. I en minut. Men det går inte att byta kanal när bilden väl behagar dyka upp. Istället startar den om sig själv. Sambon berättar att den betett sig så hela kvällen. I vanliga fall är den ”bara” trög, seg och korkad. Men ikväll... wow!!!
Fy fan sån enorm inkompetens som ligger bakom ett så totalt fiasko. Varför? Varför? VARFÖR!
Postad 16 november 2020 - 23:42
Läser om mycket problem med kanalbyte. Jag har mer problem med inspelning. Senast idag, Grand Designs på TV4 spelades bara in 25minuter. Har man påbörjat en inspelning och sen vill titta på inspelningen från början (innan programmet är slut) hänger inspelningen sig.
någon mer med samma bekymmer? Samma som för vissa andra så är frun INTE imponerad över denna boxen! Nog inte jag iheller, men gillar CDs utbud och kvaliteten på bilden
Postad 17 november 2020 - 00:01
Har du testat allt och både stereo/flerkanal
högsta volym på boxen och hög volym på teve/hembioljud utan dolbyvolym inkopplat och inte andra volym tramsutjämnings grejor inkopplade. PCM och Bitstream ARC och utan ARC
Skall detta testas, så gör det med boxen kopplad direkt till teve och som sagt allt avslaget
Jag har testat båda boxarna i alla miljöer och det är 100% en bugg
I Flerkanalsläge skiljer det nu ännu mer än förr på kanaler som använder det eller inte. Stor skillnad mot förra versionen av Android, glömmer jag att sänka så blir vovven döv här hemma...
Postad 17 november 2020 - 09:04
Hej,
väldigt längesedan jag plitade ner nåt på detta forumet. Då jag haft Oneplaceboxen sedan den lanserades så har det varit många stunder då den har riskerat att bli kastad ut genom fönstret och överkörd med bilen pga att den inte fungerat som tänkt. Måste dock säga att den funkar rätt så bra som det är nu.
men, jag har ett lite irriterande problem, när man sitter och tittar så blir bilden svart och ljudet försvinner i ett par sekunder, men sedan kommer det tillbaka. Igår kväll så händ detta lite mer än vanligt. Är detta en bugg, vad kan jag göra för att bli av med detta irriterande felet?
mvh Fredrik
Postad 17 november 2020 - 09:39
Det är tre år nu med denna Oneplace.
Det ska sägas att bilden är bra,men vadå.
Postad 17 november 2020 - 10:18
Fler rapporter om den nya Android-versionen:
Min TV (en Phlips 803) stängde tidigare av boxen när den stängde av sig själv, via HDMI-kabeln, det gör den INTE längre. Bioxen stänger faktiskt inte av sig alls, oavsett vilka inställningar jag gör med "viloläge" i Inställningar.
Under PO-boxens Inställningar-Enhetsinställningar-Skärmsläckare- Är numera INTE Energisparalternativ valbart (gråfärgat). I början var det valbart och då var "lätt standby" förvalt. Jag ställde om det till "djup standby" och kollade igen dagen efter, det var fortfarande valbart men hade ställt sig tillbaka till "lätt standby" igen. Jag valde åter "djup standby". Nu idag är det INTE valbart längre....
Annars är boxen stabil, inte en enda krasch sedan den nya Android-versionen.
Niklas - kan du meddela exakt VAD som uppdaterades nu? Android förstår jag men LG-platform? Mellanvara? CD-appen? Något annat?
Postad 17 november 2020 - 10:20
Nu har jag precis pratat med supporten på Canal Digital ang. den slöa, tröga och kraschande boxen. De bad mig ta ut hårddisken för att se om det blev bättre. Jag frågade förstås vad jag skulle göra om boxen fungerade bra utan hårddisk. Då fick jag till svar att jag skulle vänta 10 minuter och sedan stoppa in hårddisken igen.
Har någon annan fått boxen att fungera som den ska genom att ta bort hårddisken?
Postad 17 november 2020 - 10:36
Nu har jag precis pratat med supporten på Canal Digital ang. den slöa, tröga och kraschande boxen. De bad mig ta ut hårddisken för att se om det blev bättre. Jag frågade förstås vad jag skulle göra om boxen fungerade bra utan hårddisk. Då fick jag till svar att jag skulle vänta 10 minuter och sedan stoppa in hårddisken igen.
Har någon annan fått boxen att fungera som den ska genom att ta bort hårddisken?
Fick du någon trollformel som du skulle rabbla dessa magiska 10 minuter
Postad 17 november 2020 - 10:38
Fler rapporter om den nya Android-versionen:
Min TV (en Phlips 803) stängde tidigare av boxen när den stängde av sig själv, via HDMI-kabeln, det gör den INTE längre. Bioxen stänger faktiskt inte av sig alls, oavsett vilka inställningar jag gör med "viloläge" i Inställningar.
Under PO-boxens Inställningar-Enhetsinställningar-Skärmsläckare- Är numera INTE Energisparalternativ valbart (gråfärgat). I början var det valbart och då var "lätt standby" förvalt. Jag ställde om det till "djup standby" och kollade igen dagen efter, det var fortfarande valbart men hade ställt sig tillbaka till "lätt standby" igen. Jag valde åter "djup standby". Nu idag är det INTE valbart längre....
Annars är boxen stabil, inte en enda krasch sedan den nya Android-versionen.
Niklas - kan du meddela exakt VAD som uppdaterades nu? Android förstår jag men LG-platform? Mellanvara? CD-appen? Något annat?
Hej
LG-plattformsversion
v2.73.95
Android
9 (tidigare 7)
Ska kolla upp det du beskriver om energisparalternativ.
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 17 november 2020 - 10:39.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar