Tack för informationen.
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Postad 09 October 2014 - 15:06
Tack så mycket. Veckoarkivet är ju ytterligare en sak kunder med äldre boxar går miste om, inte bara HD kanaler.Hej SweX,
Vi har skickat dina synpunkter vidare till vår marknadsavdelning.
Med vänliga hälsningar
Linnéa
Tjänsten veckoarkiv utökas och nu hälsar vi två populära kanaler för våra yngre tittare välkomna.
Idag lanserar vi två nya kanaler i tjänsten veckoarkiv i boxen: Disney Channel och Disney Junior. Kanalerna kommer att vara tillgängliga för alla som abonnerar på Familjepaketet och har en Inspelningsbar HD-box 500 GB eller en HD-box On Demand. Man behöver inte göra något för att få tillgång till kanalerna utan de ligger redan i ditt veckoarkiv tillsammans med övriga kanaler som ingår i tjänsten.
Postad 09 October 2014 - 18:44
Alla vi som är aktiva här vet att CD inledde en "HD satsning" förra året med målet att alla kanaler ska vara HD kanaler förr....eller senare. Men då är det ju konstigt och lite tråkigt att man tar in FOX SD när en HD version finns tillgänglig. Att ha en HD satsning och ta in en helt NY kanal i SD går inte ihop överhuvudtaget.
Dom må ha 4 miljoner kunder, jämfört med CD som totalt har ca 900 000 kunder i Norden.
Men det här är vad jag kallar en "HD satsning" på riktigt: http://advanced-tele...s-standard-def/
Även CD måste börja satsa om dom vill nå framgång igen, inte sitta och vänta på att alla med äldre boxar ska säga upp abonnemanget eller punga ut för en ny box. Skicka ut nya boxar till dom som har äldre boxar gratis som en present eller kalla det vad ni vill, och få över så många kanaler som möjligt till mpeg4 och HD så fort som möjligt. Kunden med äldre box blir glatt överraskad att få en ny box bara sådär och samtidigt få tillgång till alla HD kanaler, och alla som redan har nya boxar blir glada när fler HD kanaler poppar in. En win win situation.
Om inte det, så spika ett datum och låt kunderna veta en bra bit i förväg, som Canalsat gjorde i Frankrike:http://www.broadbandtvnews.com/2014/05/02/canalsat-switches-to-mpeg-4-in-july-2015/
@Canal Digital Sverige, skicka gärna det här vidare!
Affärsmodellen med distribution av tv via satellit är dödsdömd. Satellitoperatörerna sitter på en dyr inflexibel plattform och en prisnivå som inte klarar konkurrensen från streaming och andra internetbaserade tjänster.
Jag tror inte att CD kan ta in fler högkvalitativa kanaler utan att höja priserna vilket är en omöjlighet givet de redan groteska priserna. I stället tar man in billiga skräpkanaler eller SD-versioner av bättre kanaler där man inte har råd med HD, för att åtminstone få in NÅGRA nyheter.
Postad 09 October 2014 - 19:42
CD och Viasat skulle kunna paketera om sina paket med större valfrihet där man kunde köpa i princip de kanaler man vill ha och strunta i andra. Kanalpriset skulle kanske bli högre, men totalpriset lägre och de minst sedda kanalerna fasas förr eller senare ut.
Postad 09 October 2014 - 22:00
Då försvinner prisvärdheten. Om en kanal kostar 30kr st då kan man inte välja så många kanaler innan man kommer upp i de 308kr som vi idag betalar för familjepaketet.CD och Viasat skulle kunna paketera om sina paket med större valfrihet där man kunde köpa i princip de kanaler man vill ha och strunta i andra. Kanalpriset skulle kanske bli högre, men totalpriset lägre och de minst sedda kanalerna fasas förr eller senare ut.
Idag betalar vi ca 4-5 kr per kanal i familjepaketet som har 70 kanaler.
Om du hade möjlighet att väja styck kanaler för 30kr styck då skulle du bara kunna välja 11 kanaler innan du kommer upp i 330kr/månad.
Familjepaketet är prisvärt, även om inte alla gillar alla kanaler som ingår så är det prisvärt. Också med tanke på att HD kanalerna ingår. Nej, om dom börjar skapa kanalpaket ala Viasat eller liknade, då förlorar dom i alla fall oss som kund.
Att betala för ett stort kanal paket som familjepaketet har både för och nackdelar, fördelen är priset som inte alls är så högt som man kan tro om man jämför med ex kanalpaket med färre kanaler hos till exempel Boxer.
Välj 8 favoriter hos Boxer och betala 208kr det blir 26kr per kanal!
Välj 16 favoriter för 239kr, det blir 15kr per kanal!
Eller betala 308kr hos CD och få fler kanaler, fler HD kanaler och bättre bildkvalitet för det priset.
Så länge dom håller CMore utanför Familjepaketet så är jag nöjd. Men att hålla på och betala per kanal, eller olika paket nej det tror jag inte på. Det blir färre kanaler för kunden, och sämre för CD som inte kan vara säker på hur mycket pengar dom får in beroende på hur många styck kanaler varje kund väljer. Idag väljer dom flesta familjepaketet och då vet dom att det blir 308kr minst från varje kund. Då är det bättre dom satsar ytterligare på on-demand tjänsterna i boxen så kunden får mer för pengarna, utöver TV kanalerna.
Njae, håller inte med. Jag tycker snarare att satellit tv har framtiden framför sig om dom tar vara på och framhäver fördelarna med satellit tv. Det som kommer framöver blir troligtvis, utöver fler HD kanaler då som är en självklarhet, mer on-demand tjänster via boxen, och även att kunna se kanalerna på fler enheter, och även utanför hemmet.Affärsmodellen med distribution av tv via satellit är dödsdömd. Satellitoperatörerna sitter på en dyr inflexibel plattform och en prisnivå som inte klarar konkurrensen från streaming och andra internetbaserade tjänster.
Jag tror inte att CD kan ta in fler högkvalitativa kanaler utan att höja priserna vilket är en omöjlighet givet de redan groteska priserna. I stället tar man in billiga skräpkanaler eller SD-versioner av bättre kanaler där man inte har råd med HD, för att åtminstone få in NÅGRA nyheter.
Sen tycker jag att Sat>IP är intressant.
http://www.satip.info/Distribute all existing live satellite content (television, radio and data) around the home or within a company at premium quality. Similar to IPTV, but with better picture quality and more choice.
http://www.ses.com/satip
För att inte nämna Live 4K TV. 4K fungera redan nu via nätet om vi pratar streaming, då det man ska se sitter färdigpackat på en server redo för att streamas ut. Men när det kommer till Live TV så är det en annan femma. Och när det kommer till bildkvalitet och stabilitet är satellit TV överlägset, och det kommer inte sluta vara överlägset inom en snar framtid vad jag vet.
http://www.techradar...nternet-1261910Why live TV and sports in 4K will not work over the internet
During the World Cup, the BBC needed 36Mbps to stream 2160p UHD resolution at 60 frames per second. At some point in the future, an engineer speculated that this might drop to 25Mbps.
That compares to just 15.6Mbps currently used by Netflix for the Ultra HD content on its nascent streaming service. Meanwhile, the UK's average broadband speed is 17.8Mbps but that Ofcom number is worked out using quoted speeds, not actual ones.
A BBC spokesman told TechRadar that delivering high frame rate UHD sport is much harder to encode than library content which can be massaged to fit a smaller broadband pipe. The implications of this could be huge.
While broadcasters in the UK and abroad continue to play any 4K plans close to their chest, previous form suggests that live sports will be the key driver for 4K channel plans, and it's increasingly looking like satellite will be the only way to effectively deliver high frame rate live UHD, not least because pretty much anyone can erect a dish to get it (planning permission not withstanding).
Redigerat av SweX, 09 October 2014 - 22:06.
Postad 09 October 2014 - 22:19
Postad 09 October 2014 - 22:55
Nej troligtvis ännu mer, en konkurrent tar 59kr per kanal om du vill köpa styckvis.(nej tack säger jag). Jag förstår din poäng, men det blir enligt min mening inte bättre. Stort utbud av kanaler med HD kanaler inkluderat till "ett pris" är ju faktiskt ett av CDs starkaste kort, och det är en stor orsak till att vi blev kund hos CD.Nu vet jag inte om kanalerna skulle gå på 30:-.st.om man fick plocka dem styckevis. Vissa är redan idag gratis antingen via marksänt eller via andra satelliter och en del andra har så mycket reklam att de vore gratis i vilket annat land som helst. Visst blir det färre kanaler. men utan barn kan jag slippa dyra Disneykanaler samt musikkanaler som jag aldrig tittar på och hellre ha de kanaler jag tittar på.
Nej jag ser inte heller på alla kanaler. Men som jag sa ovan...Familjepaketet är prisvärt, även om inte alla gillar eller tittar på alla kanaler som ingår så är det ett prisvärt kanalpaket. Också med tanke på att HD kanalerna ingår. Och man slipper oroa sig för att nya kanaler läggs till i ett dyrare paket än det man har. Men vi ser givetvis olika på saker och ting.
Du kan ju välja LokalPaketet + 4 favoriter om du vill. Men priset är inte mycket lägre så jag återkommer till att familjepaketet är prisvärt hur man än vrider och vänder på det. Så länge inte konkurrenterna sänker priserna på sina kanalpaket vilket är ganska osannolikt så kommer familjepaketet vara prisvärt i mina ögon.
Men man kan inte blanda in andra satelliter som långt ifrån alla CD kunder tar in. Nu var det just styckvis från CD vi pratar om och det var enbart det jag svarade på. Ska man prata andra satelliter och marknät då kan vi väl nämna Magine också som sänder vissa kanaler gratis sist jag kolla. Men då har du inte alla kanaler på ett ställe om du blandar in satellit, marknät och via nätet. För att inte nämna skillnaden i bildkvalitet mellan dessa. Enda kanalen som vi tar in från marknätet är TV6, allt annat finns i familjepaketet.
Redigerat av SweX, 09 October 2014 - 23:58.
Postad 10 October 2014 - 21:31
Det där är ju tablå för History channel i USA.
Här kan man välja både History och H2 för UK versionen.
http://www.history.c.../tv-schedule/H2
Den här: http://www.historytv.se/tv-tablå
Och den här: http://www.tv.nu/kanal/historychannel
.....Visar olika just nu för History.
TV.nu brukar stämma bra med History HD hos CD(kan inte jämföra just nu), men hur det blir med H2 HD och vilken tablå den följer det återstår väl att se då. CD kanske redan nu kan bekräfta om vi frågar snällt?
Redigerat av SweX, 10 October 2014 - 21:41.
Postad 11 October 2014 - 08:13
Men rimligtvis kommer andra tablåer också visa rätt information gällande History kanalerna.
Vänligen
Micke
Här kan man välja både History och H2 för UK versionen.
http://www.history.c.../tv-schedule/H2
Den här: http://www.historytv.se/tv-tablå
Och den här: http://www.tv.nu/kanal/historychannel
.....Visar olika just nu för History.
TV.nu brukar stämma bra med History HD hos CD(kan inte jämföra just nu), men hur det blir med H2 HD och vilken tablå den följer det återstår väl att se då. CD kanske redan nu kan bekräfta om vi frågar snällt?
Postad 11 October 2014 - 08:29
Cmore play funkar inte via boxen, men via appen så går det bra.
Kan välja film, sen står det att man ska uppgradera kortet.
Vad är problemet?
Postad 11 October 2014 - 08:47
Hej Canal digital,
Cmore play funkar inte via boxen, men via appen så går det bra.
Kan välja film, sen står det att man ska uppgradera kortet.
Vad är problemet?
Hej Korpen, ja via box ligger det nere. Vi har en felamälan på det så vi hoppas det kommer igång igen. Tyvärr har vi inte fått något tidsbesked på det.
Vänligen
Micke
Postad 11 October 2014 - 20:07
Hej Forsyth,
Tyvärr kommer vi inte att sända alla SHL matcher i HD, men vi kommer sända ca 70% av dem i HD-kvalitet.
Mev vänliga hälsningar
Linnéa
Att se SHL utan HD är värdelöst, speciellt om man har en större TV. Så länge SHL inte sänder alla matcher i HD blir det inget C More Sport för mig.
Postad 12 October 2014 - 00:41
Hej Micke, Nej, jag frågade inte om innehållet utan vilken version av H2 HD ni kommer sända. Eller kanske blir det en egen Nordisk version som det ännu inte finns nån program/tablå information om möjligen.Hej SweX, vi styr som du vet inte över innehållet i de tablåerna du länkar till. Även Canal Digital har en egen TV-Guide på vår hemsida som man finner här http://www.canaldigital.se/tv-guide/
Men rimligtvis kommer andra tablåer också visa rätt information gällande History kanalerna.
Vänligen
Micke
Och med tanke på att eran History HD inte delar tablå med varken History UK eller U.S. så lär väl kanske inte H2 HD göra det heller.
Ja eran egen tv-guide och TV.nu visar exakt samma för History HD. Så dom stämmer överens.
Med var gäller H2 HD så får vi väl vänta och se hur det blir helt enkelt.
Redigerat av SweX, 12 October 2014 - 00:42.
Postad 13 October 2014 - 08:26
Hej Micke, Nej, jag frågade inte om innehållet utan vilken version av H2 HD ni kommer sända. Eller kanske blir det en egen Nordisk version som det ännu inte finns nån program/tablå information om möjligen.
Och med tanke på att eran History HD inte delar tablå med varken History UK eller U.S. så lär väl kanske inte H2 HD göra det heller.
Ja eran egen tv-guide och TV.nu visar exakt samma för History HD. Så dom stämmer överens.
Med var gäller H2 HD så får vi väl vänta och se hur det blir helt enkelt.
Hej igen, har inte svar på den frågan just nu så vi får återkomma med mera exaktare information närmre lanseringsdatumet
Vänligen
Micke
Postad 13 October 2014 - 09:34
Usch ja, fast kollade man de tablåer som länkades till så verkade H2 huvudsakligen sända faktaprogram. Tittar i pricip aldrig på History, och Discovery-kanalerna har ju i stor utsträckning gått ner sig i realityträsket, men den här kanalen kanske kan bli sevärd.Bra att det blir mer Ancient Aliens i HD stället för Livesport...
Postad 13 October 2014 - 11:27
Hej Korpen, ja via box ligger det nere. Vi har en felamälan på det så vi hoppas det kommer igång igen. Tyvärr har vi inte fått något tidsbesked på det.
Vänligen
Micke
Har ni åtgärdat felet?
Finns det nån tidsplan annars?
Postad 13 October 2014 - 12:05
Har ni åtgärdat felet?
Finns det nån tidsplan annars?
Hej korpen,
Tyvärr är problemet inte löst än men våra tekniker jobbar för fullt på att lösa detta. Vi har inte någon information om när problemet väntas vara löst.
Med vänliga hälsningar
Linnéa
Postad 14 October 2014 - 07:11
Ja visst, inga problemHej igen, har inte svar på den frågan just nu så vi får återkomma med mera exaktare information närmre lanseringsdatumet
Vänligen
Micke
Postad 14 October 2014 - 07:28
CD GO appen kommer även lanseras hos CD Sverige vad jag hört.
Redigerat av SweX, 14 October 2014 - 07:54.
Postad 14 October 2014 - 15:13
Hej korpen,
Tyvärr är problemet inte löst än men våra tekniker jobbar för fullt på att lösa detta. Vi har inte någon information om när problemet väntas vara löst.
Med vänliga hälsningar
Linnéa
Har ni nån status?
Postad 15 October 2014 - 13:41
Har ni nån status?
Hej korpen,
Vi fick precis besked om att problemet ska vara löst nu.
Med vänliga hälsningar
Linneá
Postad 15 October 2014 - 13:54
Postad 15 October 2014 - 20:08
Hej korpen,
Vi fick precis besked om att problemet ska vara löst nu.
Med vänliga hälsningar
Linneá
Ok va bra!
Postad 16 October 2014 - 05:12
Den kommer vad det verkar både till iPhone och Android någon gång innan sommaren 2015.Varför finns det ingen Android app till Canal Digital ToGo?
Enn så lenge må altså kunder som har Android-baserte enheter eller iPhone smøre seg med tålmodighet. De vil etter alt å dømme få den samme appen innen sommeren i 2015. Savner du støtte for Windows-baserte mobiltelefoner, ser det ut til at en slik app vil la vente på seg i all overskuelig fremtid.
I dagsläget så har vi fler användare som har iPad jämför med Andorid. Därför prioriterades denna version, men vi jobbar hela tiden med att utveckla tjänsten för andra mobila enheter. Vi beräknar kunna lansera en version för Android redan under första halvåret av 2015.
För övrigt tycker jag att det återigen gjorts ett konstigt och fel beslut att appen i Sverige ska kosta 79kr/månad! Medans den i Norge ingår gratis för dem som har Canal Digital Plus som kostar 109 NOK/månad (119 SEK) vilket är ett måste för Norska kunder om man vill ha TV i fler än ett rum och upp till fyra rum för det priset. Svenska kunder ska istället betala 99kr per rum/TV, plus att nya appen inte ingår gratis för någon kund utan kostar 79kr/månad för dem som vill använda den.
Nu har jag ingen iPad, men om jag hade skulle jag inte betala extra per månad för en sådan app. Sen om man jämför med Viasat där till och med Viaplay ingår för alla parabol kunder som är en helt annan tjänst som knappast går att jämföra med den här appen så ser beslutet om 79kr/månad för en app för mobila enheter ännu mer fel ut.
VAD KOSTAR VIAPLAY? Viaplay ingår i ditt abonnemang vilket ger dig tillgång till den TV, Sport och Film som motsvarar ditt kanalutbud.
Men i CD:s fall ska man betala 79kr/månad extra för att få tillgång till innehåll som motsvarar kanalutbudet som man redan betalar för.....
Vilka kanaler kan jag se? Ovan listar vi de kanaler som vi idag har på Canal Digital ToGo. Ditt nuvarande abonnemang speglar även vilket utbud som du får i din iPad. Om du har Familjepaketet får du tillgång till de kanaler som ingår i detta paket, och om du har Lokalpaketet får du självklart tillgång till de kanaler som ingår i detta paket. För att få tillgång till C More krävs det att du har ett filmpaket hos C More (C More Film, C More Family, C More Max).
Så vitt jag förstår efter att ha läst allt jag hittat om den så är innehållet i appen det samma som det man redan betalar för, man betalar alltså enbart för "möjligheten" att se det på mobila enheter är det korrekt? Om inte, vad är då skillnaden i innehållet som gör den värd 79kr/månad?
De personer som tar dessa fel beslut på CD Sverige borde ta sig en titt på hur dem gör det på CD i grannländerna där ni har verksamhet, samt hur konkurrenterna här i Sverige gör. Jag vill att det ska gå bra för CD Sverige, men ni gör det ju inte lätt för er själva när ni håller på så här.
.....948kr/år för en app. Ja ja, några kanske nappar på betet.
Redigerat av SweX, 16 October 2014 - 09:38.
Postad 16 October 2014 - 06:21
Om en tjänst ska var meningsfull så måste de gå att spegla med full kvalite till en TV via ex Apple TV, Chromecast etc.
Att ta extra betalt för nåt man redan betalar för bara för att distrubutionen är anpassad till den tid vi lever i är vansinne.
Inte samma utbud, men helt gratis http://webb-tv.nu/live/
Redigerat av OMD28, 16 October 2014 - 11:26.
Postad 16 October 2014 - 09:59
Nej, det tror jag inte. Men det är ju precis det som de gör, även om dom inte verkar inse det själva.tror de att de konkurrerar ut sig själva?
Men de flesta på facebook verkar mest vara irriterade på att det inte fanns en Android version klar vid lanseringen också, en enda person har hittills nämnt att det här borde ingå precis som viaplay gör för viasat kunderna.
Redigerat av SweX, 16 October 2014 - 10:05.
Postad 16 October 2014 - 10:13
Så länge som telefoni-operatörerna har sin prissättning i GB datatrafik så kommer inte tv-tittande på bussen mm att slå. Att se på en match äter upp hela din trafikmängd för en månad i ett normalt abbonnemang. Det vet jag av personlig erfarenhet efter att ha provat.
Postad 16 October 2014 - 10:25
Hva med Android og Windows Phone-støtte?
- Vi starter med en ren iPad-lansering, sier Tone Krohn Clausen fra Canal Digital Parabol, men både Android- og en ren iPhone-versjon er ventet på nyåret.
- Vi jobber også med å forbedre brukeropplevelsen for de av våre kunder som bruker PC eller MAC, men der vil det neppe skje store endringer før sommeren 2015. Windows Phone er foreløpig ikke prioritert, da de utgjør en for liten brukergruppe.
Så hva er det som er nytt?
iPad-tjenesten kan prøves helt gratis av alle Canal Digitals parabol-kunder frem til mars 2015. Etter det vil den være gratis for de som abonnerer på Canal Digital Plus (TV i flere rom, til 109 kroner i måneden).
- Kort fortalt er målet vårt at appen skal speile det innholdet du har tilgjengelig via ADB-dekoderen din, sier Tjønndal Pettersen.
Kundene skal altså kunne logge seg inn på appen med det samme brukernavnet og passordet de ellers bruker, og skal i utgangspunktet få tilgang til det innholdet de ellers betaler for.
Minifakta Canal Digital GO-app
* Kommer i første omgang kun til iPad, lansering 15. oktober.
* Krav til bredbåndslinje: 1,5 Mbit/s for SD-kvalitet, opplevd HD-kvalitet fra 3,5 Mbit/s, og den beste kvaliteten får du med en netthastighet på 5 Mbit/s.
* Nye sorteringsfunksjoner: «Mest sett», mens anbefalinger vil ligge under «Du vil kanskje like»-fanen.
* iPad-appen vil huske hvor i sendingen du tok en pause, men foreløpig vil dette kun gjelde iPad-versjonen. Det jobbes imidlertid med en «resume-funksjon» som vil virke på tvers av alle enhetene du bruker, men den vil først være klar i løpet av våren 2015.
* Det skal også komme en offline-funksjon, som lar deg last ned filmer og TV-serier slik at du også kan se uten nettilgang. Her går altså Canal Digital til kamp mot Viaplay, som så langt har vært alene om dette. Denne funksjonen kommer imidlertid ikke før til sommeren.
http://www.dinside.n...r-alle-nyhetene
Även go-portalen i boxen kommer få sig en uppgradering nån gång nästa år, men vad exakt vill man inte prata om.
http://www.tu.no/t2/2014/10/09/na-far-ogsa-parabolkundene-til-canal-digital-ukesarkivOver neste sommer er det også duket for en oppgradering av Go-portalen, som er internettportalen brukerne på dekoderen har adgang til. Da skal det skje mye som ennå er på utviklingsstadiet og som Canal Digital ennå ikke vil snakke om
Redigerat av SweX, 16 October 2014 - 10:53.
Postad 16 October 2014 - 11:30
Nej, det tror jag inte. Men det är ju precis det som de gör, även om dom inte verkar inse det själva.
Att ha ett pris på appen gynnar enbart konkurrenterna inte CD själva,
Det var inte så jag menade, det jag menade är att det verkar som om ingen operatör vågar göra en web baserad tjänst som håller hög kvalité i närheten av " orginal " tjänsterna
Postad 16 October 2014 - 11:50
Ah jag förstår.Det var inte så jag menade, det jag menade är att det verkar som om ingen operatör vågar göra en web baserad tjänst som håller hög kvalité i närheten av " orginal " tjänsterna
Postad 16 October 2014 - 12:29
Ja, Viaplay kanske inte var den bästa jämförelsen med tanke på att alla kan skaffa tjänsten även icke Viasat kunder. Men jag tror fortfarande att Viasat kommer fortsätta erbjuda sina egna kunder att se samma innehåll gratis på Viaplay som dom kan i boxen. Och det var endast Viasat kund = tillgång till innehåll på Viaplay som jag jämförde.Det är nog större chans att ViaPlay bryts ut och kostar 79:- per månad för nya kunder än att CD eller Boxer ska ändra sig.
Även brittiska Sky Go ingår för alla Sky kunder. På samma sätt borde CD:s kunder kunna se samma kanaler som ingår i abonnemanget, använda veckoarkivet osv...i appen utan exra kostnad.
http://www.sky.com/shop/tv/sky-go/
Sky Go comes at no extra cost for all Sky TV customers. Available content depends on your TV subscription
Sky Go lets you watch TV from Sky with the widest range of channels anywhere in the UK and Ireland. Sky Go now includes six new channels - ITV, ITV2, ITV3, ITV4, CITV and ITV Encore - available now. Watch your favourite shows from Sky live and on demand on your compatible mobile, tablet or laptop.
Start watching now. Watch online at skygo.com or get the free Sky Go app.
Sen kan jag tycka att CD ska bry sig mindre om vad Boxer eller nån annan konkurrent gör. CD kan ju faktiskt föregå med gått exempel, tänka på sin egna befintliga som nya kunder, och samtidigt visa konkurrenterna den rätta vägen -->
Här en kommentar från en Boxer kund om deras app....
"Har flera kanalpaket och betalar över 700 i månaden. Så ska de ta betalt för befintliga kunder bara för att se det på telefonen, ofattbart."
Som jag sa....föregå med gott exempel !!
Redigerat av SweX, 16 October 2014 - 13:03.
Postad 16 October 2014 - 13:27
Varför finns det ingen Android app till Canal Digital ToGo?
Hej lindo,
Vi beräknar att kunna lansera en app till androidbaserade surfplattor under första halvåret av 2015.
Med vänliga hälsningar
Linnéa
Postad 16 October 2014 - 13:31
Canal Digital Sverige: Går det att använda en multifjärrkontroll med den nuvarande vita boxen?
Hej Razorblade,
Multifjärrkontroll fungerar med vår HD-box OnDemand. Om du har svårt att hitta koden kan du ställa in den efter Sagem HD PVR 101ST.
Med vänliga hälsningar
Linnéa
Postad 16 October 2014 - 16:53
Hej lindo,
Vi beräknar att kunna lansera en app till androidbaserade surfplattor under första halvåret av 2015.
Med vänliga hälsningar
Linnéa
Jaha det är ju lite sent, det är ju bara gratis fram till 31 mars 2015....
Postad 16 October 2014 - 22:35
Det är inte ett särskilt attraktivt pris. Att dessutom framföra att man når sitt C More utbud via denna app. blir ju i sig en helt meningslös funktion. C More har redan en väl fungerande app som dels har ett katalogutbud ondemand men som också streamar tv-kanalerna man abonnerar på - som ingår i tjänsten - dvs utan att betala ytterligare månadsavgifter om man har C More.
Vidare ingår Viaplay ju i Viasats paket.
Det är troligt att produkten i sig skulle kunnat stärka CDs ställning, men som betallösning så kommer denna att dö sotdöden då intresset för att betala lär bli helt otillräckligt.
Avseende C More så är det till och med direkt vilseledande och borde leda till någon form av förtydligande från CD. Det saknas helt anledning att skaffa denna lösning och erlägga särskild avgift för att kunna se C More på Ipad.
Redigerat av kenta2, 16 October 2014 - 22:41.
Postad 21 October 2014 - 12:01
Avseende C More så är det till och med direkt vilseledande och borde leda till någon form av förtydligande från CD. Det saknas helt anledning att skaffa denna lösning och erlägga särskild avgift för att kunna se C More på Ipad.
Ja, det är klart vilseledande så som det står i utskicket nu angående CMore kanalerna och bör förtydligas. Jag förstår inte heller hur CD kan tro att jag skulle vilja betala 79:- extra i månaden bara för att se några kanaler på Ipaden? SVT kanalerna och Cmore kanalerna har jag ju redan fritt via deras egna playtjänster så mervärdet av CD's nya app är ganska lågt för mig. Definitivt inte värt 79:-/mån. Dom pengarna lägger jag mycket hellre på Netflix. Undrar också hur strategiskt det är av CD att som TV operatör inte erbjuda en enda playkanal till sina kunder av familjepaketet t ex som kostar över 300:- utan denna extra kostnad på 79:-/mån? Play kanaler i någon omfattning förväntar man sig ska ingå i abonnemanget men nu blir det inga kanaler alls helt plötsligt...
Postad 22 October 2014 - 19:09
Eftersom egentligen ingen i den ovan beskrivna värdekedjan har någon koll på "skrotet" utan håller sig till "projected revenues" och "upplevd kvalitet" så får vi just ett "fantastiskt" erbjudande förklarat för oss för "bara" 79 kr till.
Hur länge dröjer det till denna är gratis eller nerlagd?... Man jobbar säkert på något annat "revenue increase concept" redan nu för att följa upp succén.....
Redigerat av kenta2, 22 October 2014 - 19:13.
Postad 25 October 2014 - 11:20
Postad 28 October 2014 - 06:54
c-mor-lur.JPG 63.14K
2 Antal nerladdningarEn varning här alltså. Gå aldrig på att prova http://www.csports.se/priser
Har mejlat kundtjänst 3 gånger utan att få svar och skiter nu i dem... i all framtid.
Postad 28 October 2014 - 08:11
De menar inte att du får en gratismånad utan att du kan köpa "ett lösnummer" av dem. Betala 299 kr (huga) för att få se fotboll i en månad och därefter, i god tid troligen, säga upp det och inte drabbas av mer kostnader.
Pröva, ja, men ingen rabatt.
Det står inget om gratisperiod, inget om gratis att prova.
Hårklyveri men i sig inget konstigt, inget oklart.
och ja, undras om inte det finns en tråd för Cports, jo se
https://www.minhembi...ts&fromsearch=1
Redigerat av Monshi, 28 October 2014 - 09:06.
Postad 28 October 2014 - 08:56
Digital-tv leverantören Canal Digital och kanalbolaget C More är två olika företag. C More har hand om csports.se och du kan komma i kontakt med C More via följande kontaktuppgifter:
ALLMÄNNA FRÅGOR
[email protected]
020-24 00 24
Vänligen
Micke, Canal Digital
Postad 28 October 2014 - 13:52
Hej ruva,
Digital-tv leverantören Canal Digital och kanalbolaget C More är två olika företag. C More har hand om csports.se och du kan komma i kontakt med C More via följande kontaktuppgifter:
ALLMÄNNA FRÅGOR
[email protected]
020-24 00 24
Vänligen
Micke, Canal Digital
ruva
De menar inte att du får en gratismånad utan att du kan köpa "ett lösnummer" av dem. Betala 299 kr (huga) för att få se fotboll i en månad och därefter, i god tid troligen, säga upp det och inte drabbas av mer kostnader.
Pröva, ja, men ingen rabatt.
Det står inget om gratisperiod, inget om gratis att prova.
Hårklyveri men i sig inget konstigt, inget oklart.
och ja, undras om inte det finns en tråd för Cports, jo se
https://www.minhembi...ts&fromsearch=1
Okej, prova är prova för 299 kr. Hårklyveri av värsta sorten och C-More ska jag undvika.
[email protected] svarar inte på mina frågor. De gömmer sig under täcket. Och har alltså inget med er att göra. Får starta en egen tråd om deras hårklyveri.
Postad 30 October 2014 - 11:41
Telenor i sin tur äger 100% av Canal Digital.
Postad 30 October 2014 - 14:12
Nej, Bonnier har förvärvat de 35%, numera äger Bonnier 100% av C More.C More Entertainment AB som tillhandahåller C More på betal-TV plattformar och på nätet samt Filmnet och CSports på nätet ägs till 65% av TV4-gruppen (dvs Bonniers) samt till 35% av Telenor.
Telenor i sin tur äger 100% av Canal Digital.
Redigerat av SweX, 30 October 2014 - 14:20.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
93 filmer
63 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?