* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34718 svar till detta ämne
Postad 16 maj 2023 - 14:13
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 265 inlägg
I play ja men jag trodde han menade när programmet redan börjat, då kan man spola beroende på kanal förbi reklam med. På tv4 tex så kan man inte spola förrän 40 min har gått. Jag kan ha fel…
Det är ändrat för TV4 (och deras andra kanaler). Förr var det 30 minuter efter programmet slutat, men nu kan man spola direkt.
Postad 16 maj 2023 - 18:09
NCC78
-
NCC78
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Det är ändrat för TV4 (och deras andra kanaler). Förr var det 30 minuter efter programmet slutat, men nu kan man spola direkt.
Nice 👍
Postad 16 maj 2023 - 22:36
GannTrader
-
GannTrader
-
Användare
-
-
194 inlägg
Mycket fel i EPGn för discovery nu. I EPGn står det Salvage hunters: restorers men i själva verket är det andra program. 20:00 till 23:00 nu ikväll(tisdag).
Postad 16 maj 2023 - 22:47
GannTrader
-
GannTrader
-
Användare
-
-
194 inlägg
Jag är intresserad av att veta om ni som har hårddisk till er 4302 eller senare har öppnat och titta exakt vilken disk som sitter i?
I min är det en "Toshiba mq01abd050v 500GB".
Skriv gärna vad ni har för disk om ni vet. Jag funderar på att köpa en ny disk och sätta i då min krånglar en hel del, om det nu går att bara sätta i en ny. Kan ju vara intressant o se om det finns andra diskar att välja på.
Redigerat av GannTrader, 16 maj 2023 - 22:52.
Postad 17 maj 2023 - 07:19
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 265 inlägg
Jag är intresserad av att veta om ni som har hårddisk till er 4302 eller senare har öppnat och titta exakt vilken disk som sitter i?
I min är det en "Toshiba mq01abd050v 500GB".
Skriv gärna vad ni har för disk om ni vet. Jag funderar på att köpa en ny disk och sätta i då min krånglar en hel del, om det nu går att bara sätta i en ny. Kan ju vara intressant o se om det finns andra diskar att välja på.
Enligt Telia, så måste det väl vara en hårddisk köpt av dem. Troligen formateras den på nåt speciellt sätt? Men det kanske går att klona den gamla?
Postad 17 maj 2023 - 20:12
Bateman
-
Bateman
-
Användare
-
-
105 inlägg
Hur är det nu för tiden...
Kan man säga upp Telia Bredband utan risk att de konverterar TV:n från multicast till unicast? TV:n kommer ju i så fall inte att fungera alls eftersom det inte finns något internet.
Är det även riskfritt att byta/lägga till kanalpaket?
Postad 17 maj 2023 - 20:25
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 265 inlägg
Hur är det nu för tiden...
Kan man säga upp Telia Bredband utan risk att de konverterar TV:n från multicast till unicast? TV:n kommer ju i så fall inte att fungera alls eftersom det inte finns något internet.
Är det även riskfritt att byta/lägga till kanalpaket?
Inget svar på din fråga, men den senaste boxen (Telia Play Hub) måste väl ha Unicast för att fungera? Men hur är det med 4302, vad blir skillnaden om man kör unicast istället för multicast via den? Vad märker man det på?
Postad 18 maj 2023 - 10:58
beson
-
beson
-
Användare
-
-
234 inlägg
Inget svar på din fråga, men den senaste boxen (Telia Play Hub) måste väl ha Unicast för att fungera? Men hur är det med 4302, vad blir skillnaden om man kör unicast istället för multicast via den? Vad märker man det på?
Ja du mister förstås inspelnings- och timeshiftfunktionen, som rent tekniskt inte fungerar med unicast.
I övrigt ska den ha samma gränssnitt, och fungera likadant som med multicast.
Sidan 669 #33412.
Postad 18 maj 2023 - 11:08
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 265 inlägg
Ja du mister förstås inspelnings- och timeshiftfunktionen, som rent tekniskt inte fungerar med unicast.
I övrigt ska den ha samma gränssnitt, och fungera likadant som med multicast.
Sidan 669 #33412.
Tack! Men har man ingen inspelningsbar "hårddiskmodul" (som Telia väl slutat sälja) så ser man i princip ingen skillnad?
Postad 18 maj 2023 - 11:19
beson
-
beson
-
Användare
-
-
234 inlägg
Tack! Men har man ingen inspelningsbar "hårddiskmodul" (som Telia väl slutat sälja) så ser man i princip ingen skillnad?
Jag har inte sett det själv, men enl tråden från förra året ska det va så.
Postad 19 maj 2023 - 11:24
Bateman
-
Bateman
-
Användare
-
-
105 inlägg
Jag har Telias TV via unicast på en annan adress, och menyerna är snarlika.
Den största fördelen med multicast tycker jag är att timeshiften fungerar i alla program om man har en hårddisk.
Sen inbillar jag mig att bildkvaliteten på multicast är snäppet bättre än unicast, även om unicast har blivit mycket bättre sen Telia lanserade det. Även kanalbytena på unicast är snabbare nu än de var tidigare.
Och så är det klart att det är smidigt med den nya Android-baserade TV-boxen för unicast, där man kan ha alla streaming-appar på ett och samma ställe.
Men största anledningen att jag vill ha kvar TV via multicast är att om jag säger upp bredbandet så har jag ingen internetanslutning, och då fungerar ju inte unicast överhuvudtaget. 
Jag fick ju problem förut när jag bytte kanalpaket, att Telia stängde ner abonnemanget helt och öppnade ett nytt via unicast (som var ganska nytt då), och vägrade ändra tillbaka, men som Telias kundombudsman till slut fixade.
Men nu borde väl Telia ha koll på detta, så att man fortsätter med multicast även om man lägger till/byter kanalpaket?
Redigerat av Bateman, 19 maj 2023 - 11:24.
Postad 19 maj 2023 - 16:10
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 265 inlägg
Jag har Telias TV via unicast på en annan adress, och menyerna är snarlika.
Den största fördelen med multicast tycker jag är att timeshiften fungerar i alla program om man har en hårddisk.
Sen inbillar jag mig att bildkvaliteten på multicast är snäppet bättre än unicast, även om unicast har blivit mycket bättre sen Telia lanserade det. Även kanalbytena på unicast är snabbare nu än de var tidigare.
Och så är det klart att det är smidigt med den nya Android-baserade TV-boxen för unicast, där man kan ha alla streaming-appar på ett och samma ställe.
Men största anledningen att jag vill ha kvar TV via multicast är att om jag säger upp bredbandet så har jag ingen internetanslutning, och då fungerar ju inte unicast överhuvudtaget. 
Jag fick ju problem förut när jag bytte kanalpaket, att Telia stängde ner abonnemanget helt och öppnade ett nytt via unicast (som var ganska nytt då), och vägrade ändra tillbaka, men som Telias kundombudsman till slut fixade.
Men nu borde väl Telia ha koll på detta, så att man fortsätter med multicast även om man lägger till/byter kanalpaket?
Jag la till V Sport när F1-säsongen drog igång (nu hittar jag inte just det paketet på Telias hemsida, bara större paket med fler sporträttigheter) och jag tror att jag fortfarande har multicast. Men jag är fortfarande osäker på hur man ser att man har unicast, om man har en 4302 utan hårddisk 
Jag ser i alla fall ingen skillnad...
Redigerat av Bopper, 19 maj 2023 - 16:11.
Postad 19 maj 2023 - 17:29
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Om du har unicast så under Inställningar/Om tjänsten/teknisk information Server: stbse annars IPTV vid multicast
Redigerat av lindo, 19 maj 2023 - 17:30.
Postad 19 maj 2023 - 17:49
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 265 inlägg
Om du har unicast så under Inställningar/Om tjänsten/teknisk information Server: stbse annars IPTV vid multicast
Tack, iptvlogin.telia.se har jag, så fortfarande multicast då 
Postad 19 maj 2023 - 18:29
b2f2b3bb9b7c6717974a61145b1eebb8
-
-
Rookie
-
9 inlägg
Sen ett par veckor tillbaka saknar jag den vita "play" ikonen i EPG som visar vilka program som kommer vara tillgängliga senare att titta ikapp.
Utan den vet man inte förrän programmet precis startat om den finns tillgänglig. Dock visas fortfarande den blå ikonen "tillgänglig nu" även för en del program i framtiden.
Telia support vet inget om detta och säger att de inte har någon rimlig kanal att föra detta uppåt.
Postad 19 maj 2023 - 19:18
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 265 inlägg
Sen ett par veckor tillbaka saknar jag den vita "play" ikonen i EPG som visar vilka program som kommer vara tillgängliga senare att titta ikapp.
Utan den vet man inte förrän programmet precis startat om den finns tillgänglig. Dock visas fortfarande den blå ikonen "tillgänglig nu" även för en del program i framtiden.
Telia support vet inget om detta och säger att de inte har någon rimlig kanal att föra detta uppåt.
Har sett det också. Antar att det är nån uppdatering. Markus vet säkert mer...
Postad 20 maj 2023 - 17:55
NCC78
-
NCC78
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Gjorde uppdateringen på boxen efter det fungerar inte fjärren. 4302. Hade som tur en fjärr till en motorola och den funkar. Nån som vet hur jag kan lösa det hela?
Postad 20 maj 2023 - 18:23
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 000 inlägg
Gjorde uppdateringen på boxen efter det fungerar inte fjärren. 4302. Hade som tur en fjärr till en motorola och den funkar. Nån som vet hur jag kan lösa det hela?
Testa att para om den mot boxen.
https://www.telia.se...troll-med-tvbox
Postad 20 maj 2023 - 19:47
Weiman
-
Weiman
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Nu är programguiden för Eurosport helt trasig vilket gör att det inte går att se några sändningar i efterhand 
Redigerat av Weiman, 20 maj 2023 - 19:48.
Postad 01 juni 2023 - 15:57
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
Nu är programguiden för Eurosport helt trasig vilket gör att det inte går att se några sändningar i efterhand 
Och för Viasatkanalerna (både sport och film) fungerar inte EPG:n i boxen alls.
Postad 01 juni 2023 - 16:08
soulseek
-
soulseek
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Igår försvann fortsätt titta och min lista från boxen 
Har uppdaterat boxen men fortfarande kommer jag direkt till "i fokus" i gui:et. Nån som har samma problem?
Redigerat av soulseek, 01 juni 2023 - 16:09.
Postad 05 juni 2023 - 22:12
Niskalaukaus
-
Niskalaukaus
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Igår försvann fortsätt titta och min lista från boxen 
Har uppdaterat boxen men fortfarande kommer jag direkt till "i fokus" i gui:et. Nån som har samma problem?
Japp "Fortsätt Titta" försvinner ibland.
Postad 07 juni 2023 - 16:17
Igro
-
Igro
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Appen till Android kommer inte ihåg valet svenska som undertext.
Måste väljas manuellt varje gång.
Postad 09 juni 2023 - 17:49
-
-
Rookie
-
9 inlägg
Bildstörning SVT.
Jag har ihop med supporten under flera dagar och i dag med en nätverkstekniker försökt lokalisera intermittenta bildstörningar, men ej kunnat hitta vad som är problemet. Störningarna är tidvis frekventa om ca var 5:e minut men det kan ibland vara 40 min mellan. Störningarna är mycket korta. Jag börjar misstänka att vissa "programtyper" är mer sannolika (tänker mig då att vissa sändningar ges högre bitrate i encodningen tex). Så vägs ände... men de ber mig testa med en annan box ett tag (har en gammal arris) oxå och öppna nytt ärende igen senare.
Jag har 2 grannar i ett annat hus i samma förening som jag pratat med och som oxå säger de har bildstörningar.
Jag är numera ganska säker på att dessa störningar inte finns på tex TV3 eller TV4, men helt klart på SVT1/2/Kunskapskanalen. När jag frågar grannar säger de definitivt SVT men är osäkra om det bra är SVT.
Om det finns fler där ute med samma problem, skriv en rad, för problemet kanske finns högre upp i kedjan.
Postad 09 juni 2023 - 17:57
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 000 inlägg
Bildstörning SVT.
Jag har ihop med supporten under flera dagar och i dag med en nätverkstekniker försökt lokalisera intermittenta bildstörningar, men ej kunnat hitta vad som är problemet. Störningarna är tidvis frekventa om ca var 5:e minut men det kan ibland vara 40 min mellan. Störningarna är mycket korta. Jag börjar misstänka att vissa "programtyper" är mer sannolika (tänker mig då att vissa sändningar ges högre bitrate i encodningen tex). Så vägs ände... men de ber mig testa med en annan box ett tag (har en gammal arris) oxå och öppna nytt ärende igen senare.
Jag har 2 grannar i ett annat hus i samma förening som jag pratat med och som oxå säger de har bildstörningar.
Jag är numera ganska säker på att dessa störningar inte finns på tex TV3 eller TV4, men helt klart på SVT1/2/Kunskapskanalen. När jag frågar grannar säger de definitivt SVT men är osäkra om det bra är SVT.
Om det finns fler där ute med samma problem, skriv en rad, för problemet kanske finns högre upp i kedjan.
Oxå märkt störningar på SVT:s kanaler.
Svårt att förklara: men nedre tredjedelen på bilden störs under max en sekund.
Postad 09 juni 2023 - 22:03
-
-
Rookie
-
9 inlägg
Oxå märkt störningar på SVT:s kanaler.
Svårt att förklara: men nedre tredjedelen på bilden störs under max en sekund.
Ja det är oftare nedre delen faktiskt har jag märkt men jag har inte fört statistik över detta.
Jag har nu testat med min äldre arris-box. Fick till slut störning live på Kunskapskanalen för en kort stund sen. Nu har jag dessutom 2 observationer om att exakt samma störning dessutom finns i Play/Starta om, så jag vågar nu gå ut med det med.- men detta gäller inte alltid, därav varit osäker. Jag antar det finns många servrar som lastdelar så kanske inte alla får samma faktiska media, men för mig har jag dessa:
- "Världens undergång: Stalin, del 3" (denna är bara tillgängligt typ 1 dag till)
Repeterbar med Play/Starta om
38:58 in finns en tydlig störning
39:03 in ytterligare tydlig störning
Exakt samma störningar i min nyaste box och den äldre.
Jag tror det var i måndags jag kollade på del 3 och som sagt fortfarande 4 dagar senare kvarstår bildstörningarna här på samma ställen.
- Idag 9/6 Kunskapskanalen "Övergivna byggnader" ca kl 22.25 tydlig störning live
34.50 in finns samma störning som live
Så jag ska försöka återöppna ärendet igen.
Postad 10 juni 2023 - 12:25
soulseek
-
soulseek
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Ja det är oftare nedre delen faktiskt har jag märkt men jag har inte fört statistik över detta.
Jag har nu testat med min äldre arris-box. Fick till slut störning live på Kunskapskanalen för en kort stund sen. Nu har jag dessutom 2 observationer om att exakt samma störning dessutom finns i Play/Starta om, så jag vågar nu gå ut med det med.- men detta gäller inte alltid, därav varit osäker. Jag antar det finns många servrar som lastdelar så kanske inte alla får samma faktiska media, men för mig har jag dessa:
- "Världens undergång: Stalin, del 3" (denna är bara tillgängligt typ 1 dag till)
38:58 in finns en tydlig störning
39:03 in ytterligare tydlig störning
Exakt samma störningar i min nyaste box och den äldre.
Jag tror det var i måndags jag kollade på del 3 och som sagt fortfarande 4 dagar senare kvarstår bildstörningarna här på samma ställen.
- Idag 9/6 Kunskapskanalen "Övergivna byggnader" ca kl 22.25 tydlig störning live
34.50 in finns samma störning som live
Så jag ska försöka återöppna ärendet igen.
Jag ser störningen som gäller övergivna byggnader via boxen. Kan det va samma typ av störning som jag och andra påtalade under lång tid (2020-2021)? Har ju bara sett denna störning och den ser inte riktigt ut på samma sätt som de andra jag såg då.
Postad 10 juni 2023 - 12:32
soulseek
-
soulseek
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Japp "Fortsätt Titta" försvinner ibland.
Det här är ett annat problem som tydligen endast gäller en väldigt liten del av alla kunder. I onsdags fick jag tillbaka Min lista men den är i princip oanvändbar då den inte kan visa tillgängliga avsnitt via "avsnitt", det står bara laddar... hela tiden.
Postad 10 juni 2023 - 12:57
soulseek
-
soulseek
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Jag ser störningen som gäller övergivna byggnader via boxen. Kan det va samma typ av störning som jag och andra påtalade under lång tid (2020-2021)? Har ju bara sett denna störning och den ser inte riktigt ut på samma sätt som de andra jag såg då.
Har ej sett från start men det finns även en störning 19:01, båda gäller alltså avsnitt 11.
Postad 11 juni 2023 - 17:11
Berraboy
-
Berraboy
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Någon som vet mer om säljstopp kring tillvalskanaler, bla Norge, Danmark mf?
Försökte skaffa Norge för någon vecka sedan men fick nej….
Postad 11 juni 2023 - 22:25
ltblad
-
ltblad
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Det här är ett annat problem som tydligen endast gäller en väldigt liten del av alla kunder. I onsdags fick jag tillbaka Min lista men den är i princip oanvändbar då den inte kan visa tillgängliga avsnitt via "avsnitt", det står bara laddar... hela tiden.
Jag har samma problem med Arris 4302 boxar som är anslutna med nätverkskabel. Det står "Laddar" hela tiden när man vill välja avsnitt på ett program. Samma problem med 2 boxar. Jag har en 4302 som är ansluten trådlöst och där går det att ladda avsnitts-listan. Detta problem har pågått i cirka 1 veckas tid.
Jag har samma problem med Arris 4302 boxar som är anslutna med nätverkskabel. Det står "Laddar" hela tiden när man vill välja avsnitt på ett program. Samma problem med 2 boxar. Jag har en 4302 som är ansluten trådlöst och där går det att ladda avsnitts-listan. Detta problem har pågått i cirka 1 veckas tid.
Postad 12 juni 2023 - 06:51
soulseek
-
soulseek
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Ja och nu har det blivit värre och omfattar inte bara de som finns i min lista utan kan gälla vilket program som helst så boxen används inte alls utom för att testa att se om det har blivit nån förändring ang problemet. Sedan i måndags loggar Telia min box.
Postad 12 juni 2023 - 18:53
-
-
Rookie
-
9 inlägg
Har ej sett från start men det finns även en störning 19:01, båda gäller alltså avsnitt 11.
Ja det fanns flera störningar.
Så idag försökte jag med att försätta mitt support case hos Telia men det går inte, man måste börja om med first-line.
Korta versionen: det finns ingen lösning för de intermittenta störningarna på SVT. jag har inte mer tid eller tålamod att driva detta längre, det är moment 22 och går inte att resonera med logik. Kanske är det samma problem som soulseek nämnde under 2020-2021, och åter tillbaka. Med tanke på Telias ointresse för hitta verkliga fel så lär det väll hänga i sig ett tag denna gång oxå i så fall.
Så tillbaka på first-line så börjar de hitta på ytterligare saker som man vill jag ska prova hemma hos mig, trots allt har gjorts inklusive besök av en nätverkstekniker. De ifrågasätter till och med att jag bara har ett enda uttag för bredband i hallen, bara det i sig är ett fel verkar denna person anse.
Jag försöker peka på att det faktum att det bara är SVT och detta att man till och med (ibland) kan se om samma bildtörningarna igen med Play(starta om) så går det stop huvudet på supporten som inte heller kan hålla isär SVT appen Play och starta om funktionen. Av nån anledning inte de inte heller kolla om de själva kan se störningarna, alternativt kommentaren att man kan inte felanmäla ett visst program... var det inte live det var problem? Vänta... tyst flera minuter, vi har en sak till man kan prova... suck säger jag - nu får det räcka! Era egna tester visar att det inte är fel fel i huset, lägenheten, kablar router och arris är alla testade och mina data visar ju på just samma sak, felen sänds ut från er och ni har ju själva spelat in beviset för detta! Men nej, det blir för mycket att ta in.
Nästa åtgärd enligt supporten är istället att fastighetsägaren måste göra felanmälan. Där säger jag stop. Jag kommer inte jaga fastighetsägaren (min bostadsrättsförening) på ett problem som inte sitter i kablarna utan i Telias eller kanske tom SVT sida, detta är bara ytterligare ett steg i supportens metod att trötta ut sina kunder med meningslösa tester, Det är synd för jag ville verkligen hjälpa till att hitta detta fel och har investerat ett antal timmar för komma dit jag är nu.
Postad 12 juni 2023 - 19:21
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 265 inlägg
Ja det fanns flera störningar.
Så idag försökte jag med att försätta mitt support case hos Telia men det går inte, man måste börja om med first-line.
Korta versionen: det finns ingen lösning för de intermittenta störningarna på SVT. jag har inte mer tid eller tålamod att driva detta längre, det är moment 22 och går inte att resonera med logik. Kanske är det samma problem som soulseek nämnde under 2020-2021, och åter tillbaka. Med tanke på Telias ointresse för hitta verkliga fel så lär det väll hänga i sig ett tag denna gång oxå i så fall.
Man kan ju hoppas Markus läser detta och kan ta det vidare. Har för mig att han engagerade sig i felsökningen förra gången.
Postad 15 juni 2023 - 20:25
ltblad
-
ltblad
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Ja och nu har det blivit värre och omfattar inte bara de som finns i min lista utan kan gälla vilket program som helst så boxen används inte alls utom för att testa att se om det har blivit nån förändring ang problemet. Sedan i måndags loggar Telia min box.
Nu verkar det ha rättat till sig med att visa avsnittslista när den senaste uppdateringen kom.
Postad 19 juni 2023 - 14:18
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Telia höjer priset 1/9 och inkluderar lite Viaplay i det stora tv-paketet. Funderar på att skippa tv-abonnemang helt då knappt någon i familjen längre tittar på linjär tv. Det blir mest SVT play och tv4 play när inte Apple TV eller Netflix är igång.
Postad 19 juni 2023 - 16:43
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 000 inlägg
Telia höjer priset 1/9 och inkluderar lite Viaplay i det stora tv-paketet. Funderar på att skippa tv-abonnemang helt då knappt någon i familjen längre tittar på linjär tv. Det blir mest SVT play och tv4 play när inte Apple TV eller Netflix är igång.
Fick ett mejl: priset ska höjas och som du skrev få lite Viaplay och lite utfyllnad som verkar mindre intressant.
Lite märkligt eftersom jag redan har Viaplay i mitt "All sport ...." paket.
Blir det paketet billigare kan man undra? 
Annars får jag betala för något jag redan har!
Postad 20 juni 2023 - 07:36
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 265 inlägg
Fick ett mejl: priset ska höjas och som du skrev få lite Viaplay och lite utfyllnad som verkar mindre intressant.
Lite märkligt eftersom jag redan har Viaplay i mitt "All sport ...." paket.
Blir det paketet billigare kan man undra? 
Annars får jag betala för något jag redan har!
Har inte fått nåt mail, men antar att mitt Lagom byter namn till Mellan för 50 kr extra. V Sport extra får jag då, som jag redan har i Viaplays sportpaket...
Postad 20 juni 2023 - 23:29
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
Så du väljer att se på sport med kraftig fördröjning? Intressant approach.
Postad 22 juni 2023 - 09:26
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Så du väljer att se på sport med kraftig fördröjning? Intressant approach.
Sport?
Postad 22 juni 2023 - 15:43
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 265 inlägg
Har inte fått nåt mail, men antar att mitt Lagom byter namn till Mellan för 50 kr extra. V Sport extra får jag då, som jag redan har i Viaplays sportpaket...
Nu kom mailet. 50 kr extra för i princip ingenting...
"Matat med massor av nytt innehåll och nya upplevelser." SF Kids! Jo, jag tackar...
Postad 23 juni 2023 - 02:40
NCC78
-
NCC78
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Vet inte varför ni alltid klagar på prishöjningar hela tiden?? Fördröjningar på sport…. Passar det inte med det förändringar som görs lämna Telia bara. Gällande sporten då lär väl alla gå över till streaming till slut och då spelar det ingen roll. Ta bort aviseringar för matcher och ta på er hörlurar ifall grannarna är högljudda sportfantaster. Jag förstår inte detta gnällande 🤣
Postad 23 juni 2023 - 13:37
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 000 inlägg
Vet inte varför ni alltid klagar på prishöjningar hela tiden?? Fördröjningar på sport…. Passar det inte med det förändringar som görs lämna Telia bara. Gällande sporten då lär väl alla gå över till streaming till slut och då spelar det ingen roll. Ta bort aviseringar för matcher och ta på er hörlurar ifall grannarna är högljudda sportfantaster. Jag förstår inte detta gnällande
P.g.a kostnadsökningar OK.
Lite nya kanaler OK.
Men höja priset på paket A och motivera det med att ta kanaler från paket B och lägga till i paket A, när man redan har dom i paket B.
Den förstår jag inte.
Postad 23 juni 2023 - 16:18
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 265 inlägg
Vet inte varför ni alltid klagar på prishöjningar hela tiden?? Fördröjningar på sport…. Passar det inte med det förändringar som görs lämna Telia bara. Gällande sporten då lär väl alla gå över till streaming till slut och då spelar det ingen roll. Ta bort aviseringar för matcher och ta på er hörlurar ifall grannarna är högljudda sportfantaster. Jag förstår inte detta gnällande
Kan bara hålla med Nizz_e. Men fördröjning av sport via streaming är väl bara sportmats som klagar på 
Postad 23 juni 2023 - 19:31
NCC78
-
NCC78
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Man kan ju inte göra alla nöjda. Dom som har Viasat paket har ju såklart inte nytta av det men som inte har det kanske blir nöjda…. Ska Telia anpassa alla paket efter vad folk har och inte har då?? 🤣
Postad 23 juni 2023 - 20:31
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 693 inlägg
Man kan ju inte göra alla nöjda. Dom som har Viasat paket har ju såklart inte nytta av det men som inte har det kanske blir nöjda…. Ska Telia anpassa alla paket efter vad folk har och inte har då?? 🤣
Känns som man snart inte vet vad för paket man ska ha för att se på det man vill :-)
Postad 23 juni 2023 - 20:59
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 000 inlägg
Man kan ju inte göra alla nöjda. Dom som har Viasat paket har ju såklart inte nytta av det men som inte har det kanske blir nöjda…. Ska Telia anpassa alla paket efter vad folk har och inte har då??
Dom har ju en gång sålt in vissa paket med ett visst innehåll. Och sen devalvera ett till förmån för ett annat, höja det ena och, förmodar jag, inte sänka det andra är mindre bra i mitt tycke.
Känns som man snart inte vet vad för paket man ska ha för att se på det man vill :-)
Håller med, tycker dom ändrar om, byter namn på paket o.s.v. alldeles för ofta. Blir bara rörigt.
Idealet hade ju varit om det var paketlöst: välja och betala bara för dom kanalerna man vill ha. Svårt och fördyrande påstår dom.
Med dagens teknik ...? Kan det vara så svårt? 
Postad 26 juni 2023 - 12:37
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Dom har ju en gång sålt in vissa paket med ett visst innehåll. Och sen devalvera ett till förmån för ett annat, höja det ena och, förmodar jag, inte sänka det andra är mindre bra i mitt tycke.
Håller med, tycker dom ändrar om, byter namn på paket o.s.v. alldeles för ofta. Blir bara rörigt.
Idealet hade ju varit om det var paketlöst: välja och betala bara för dom kanalerna man vill ha. Svårt och fördyrande påstår dom.
Med dagens teknik ...? Kan det vara så svårt? 
Hade de inte ett paket för några år sedan där man kunde mixa kanaler? Har för mig att jag hade detta paketet.
Postad 06 juli 2023 - 07:42
-
-
Rookie
-
9 inlägg
Man kan ju hoppas Markus läser detta och kan ta det vidare. Har för mig att han engagerade sig i felsökningen förra gången.
Jag har inte sett av bildstörningarna på SVT på ett tag nu (iallafall inte senaste 2 v).
Postad 08 juli 2023 - 22:14
alle1985
-
alle1985
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Jag har inte sett av bildstörningarna på SVT på ett tag nu (iallafall inte senaste 2 v).
Tyvärr är dem fortfarande kvar 😞
3 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|