Ny(?) bugg i Telia Play på webben.
Om man startar om ett program som går "just nu" så fungerar inte pause eller +-10s knapparna. Däremot går det bra att hoppa genom att dra i tidsskalan.
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
Startad av
Signator
, feb 11 2005 20:26
34718 svar till detta ämne
111 relaterade trådar
Postad 11 juli 2023 - 14:50 Ny(?) bugg i Telia Play på webben. Om man startar om ett program som går "just nu" så fungerar inte pause eller +-10s knapparna. Däremot går det bra att hoppa genom att dra i tidsskalan. Postad 12 juli 2023 - 20:31
Stämmer, Jag får ta tillbaka min "observation" för jag ser nu störningar igen Postad 15 juli 2023 - 13:02 Ledsen om frågan har besvarats tidigare, men är det ett krav att ha Telia som bredbandsleverantör tillsammans med deras TV- och streamingpaket? Måste man även ha deras box? Går det inte att använda en Apple TV med deras egen Play-app och native appar för Viaplay, Cmore eller vad man nu har för paket? Postad 17 juli 2023 - 10:27
Låter rimligt och var vad jag trodde också men om jag testar att beställa med min adress möts jag av beskedet att bredbandsanslutningen måste flyttas till Telia, boxen (799:-) går heller inte att välja bort. Postad 18 juli 2023 - 23:07 Ja mycket störningar i Drömmarnas hus avsnitt 3, verkar bara va via boxen. Postad 19 juli 2023 - 13:28 Postad 20 juli 2023 - 19:39
Kanske är någon medveten om problemet för nu har man lagt upp samma avsnitt igen men i en kortare variant och där är störningarna borta Postad 21 juli 2023 - 19:28
Låter väl inte helt otroligt. Alla Cmore-kanaler ska väl döpas om till TV4, nu när Cmore flyttar in i TV4 Play. Postad 22 juli 2023 - 07:54 De kunde ju ha valt att ta tillbaka det gamla namnet TV4 Sport, lite kortare än TV4 Sportkanalen Postad 27 juli 2023 - 12:25 Det blir lite förändringar när C More blir TV4
Kanaler som försvinner: C More Series, C More First, C More Mix och C More Live 5
Kanaler som tillkommer: TV4 Motor och TV4 Tennis Postad 27 juli 2023 - 14:24
Vad har C More/TV4 för motorsporträttigheter förutom Rally-VM? Postad 28 juli 2023 - 11:48 C More Hits > TV4 Hits C More Stars > TV4 Stars C More First > kanalen avslutas C More Series > kanalen avslutas C More Mix > TV4 Motor C More Hockey > TV4 Hockey C More Fotboll > TV4 Fotboll C More Live > TV4 Sport Live 1 C More Live 2 > TV4 Sport Live 2 C More Live 3 > TV4 Sport Live 3 C More Live 4 > TV4 Sport Live 4 C More Live 5 > TV4 Tennis Sportkanalen > TV4 Sportkanalen Postad 28 juli 2023 - 14:47
Även Rally-EM, plus dom två svensktäta serierna Extreme-E och World RX Rallycross(där finalerna förvisso även sänds i SVT). TV4 skippade ju Elitserien i speedway tills i år vilket inte precis var ett schysst drag om man vill profilera sig som den tjänsten som fokuserar på svensk sport, vilket jag upplevt att CMore gjort mycket jämfört med Viaplay och Discovery/Eurosport. Postad 28 juli 2023 - 16:51
Det finns kanske en del rättigheter att få tag på från bolaget som börjar på Via och sluta på Play Nu när de köpt för mer än de har pengar till Postad 06 augusti 2023 - 17:54 Såg precis en bugg i TV-tablån. Bläddrar jag nerifrån från 3:an till 2:an så säger den att 2:an visar motorsport. Men bläddrar jag uppifrån från 1:an till 2:an så säger den att 2:an visar beachvolleyball. Postad 06 augusti 2023 - 19:03
Sen ändring hos SVT, volleybollen visades för att svenskarna var i final Nu är det rätt i tablån med ny ändringen 20.00 med motorsport på SVT2 Postad 07 augusti 2023 - 16:04
Det faktum att man ändrar EPG sent och tom efter det att programmet börjat skapar problem ja. Det är inte helt enkelt att hantera sena ändringar på ett bra sätt tyvärr.
Det är ju lite som att vi försöker förlänga inspelningar av matcherna i fotbolls VM men det fungerar inte alltid på grund av att de ändrar EPG efter att vi har förlängt inspelningar manuellt. Vi får ju enligt EPG bara spela in vissa program så det är ju därför man inte kan spela in allt tyvärr.
Markus Johansson Telia Kundservice Postad 14 augusti 2023 - 11:21 Hur aktiverar man TV4 play via Telia nu när Cmore ska försvinna? När jag väljer Telia som operatör får jag upp att jag ska fylla i detaljer som jag fått från min operatör, key 1 och key 2, var hittar jag dessa? Postad 14 augusti 2023 - 11:36
Sättet du aktiverar och loggar in som användare för första gången på TV4 Play ändras den 15 augusti. Har du precis köpt TV4 Play så behöver du vänta tills den 15 augusti innan du kan aktivera tjänsten. Befintliga C More kunder kommer att få ett aktiveringsmejl till nya TV4 Play senare under hösten – innan dess fortsätter du att se ditt innehåll precis som vanligt. Mer information publiceras den 15 augusti. Postad 15 augusti 2023 - 15:10 Jag har två VIP4302 och igår var den egna kanallistan i båda boxarna skadad SVT:s kanaler var t.ex. borta! 3-an och 4-an också! Nu har jag återställt listorna igen. Varför händer dylikt? Postad 15 augusti 2023 - 15:11 Postad 19 augusti 2023 - 12:20 Vad betyder en grå playsymbol i guiden? Som friidrotts-VM på TV4 nu, som inte går att starta om. Postad 19 augusti 2023 - 18:41
Troligen att något gått fel. De brukar vara grå för program som inte sänts ännu, när man scrollar ner i listan. Nu har play-symbolen försvunnit för 12-16-passet. Grå symbol för 18:30-passet. Kanske har TV4 inte rätt att "reprisera"? Postad 20 augusti 2023 - 10:48 Hur står sig bildkvalitén idag hos Telia jämfört med parabol från Allente? Sitter idag med ett utgående abonnemang hos Allente där jag har en hygglig deal. Så jag sonderar terrängen ifall jag skulle bli tvungen att byta leverantör pga en prisnivå som jag ej är tillfylles med. Någon som har erfarenhet vad jag kan förvänta mig gällande fördelar/nackdelar mellan Allente (parabol) och Telia (iptv/fiber)? Postad 23 augusti 2023 - 17:15
Just mot Aliente vet jag inte, men jag passar på och inflikar att de första 3.5 år jag haft med Telia har varit bekymmersfria och utan bildstörningar. Men sen en tid tillbaka är det vanligt med bildstörningar främst på SVT kanaler för mig och mina grannar samt andra i detta forum. Störningar som är betydligt mer frekventa än med boxer som jag hade tidigare. Även pausa titta ikapp fungerar numera sämre genom att om jag pausar kommer den inte alltid igång igen utan man får avsluta och "försätta titta" igen för den ska fortsätta. Supporten har undersökt bildstörningar och fått mig göra alla möjliga (och vissa meningslösa) tester men när deras fantasi till sist tryter finns inget mer att göra tycker de. De är inte tillräckligt intresserade att lösa detta - trots att ibland bildstörningarna bevisligen finns även i Telias inspelade material och kan upprepas om och om igen med titta ikapp även av oberoende användare. Hur många som är drabbade vet jag inte, kanske inte ska va en deal breaker för ditt val men bara så att du vet. Hos telia finns ingen annan med liknande säger de. Och om nån på Telia support läser detta kanske de kan kommentera ointresset att gräva i detta. Postad 23 augusti 2023 - 17:35
Störningar har jag också sett. Mest att bilden fryser nån sekund, men ljudet hörs fortfarande. Däremot kan jag nog säga att jag aldrig upplevt att pausa strular som du beskriver det... Postad 23 augusti 2023 - 17:47
Det har däremot jag, flera gånger senaste tiden. Klart irriterande. Postad 24 augusti 2023 - 10:00
Samma här. Postad 25 augusti 2023 - 13:50 Bildstörningar (ej livesändningar) ser även jag, har nog bara sett att de är längst ner vid textremsan, i år. Vissa ggr när man direkt hoppat tillbaka för att se störningen igen så finns den där igen, andra ggr är den helt borta.
Pausa gör jag sällan men ett par ggr senaste månanden har märkt att starta om kan inte göras under hela programmet men mot slutet dyker det alternativet upp. Postad 28 augusti 2023 - 23:39 Vet inte om det här är helt fel ställe att fråga på men jag har ju CMore genom Telia. Min CMore app på min Samsung TV fungerar inte som den har gjort. När man klickar på tillbaka knappen 2 gånger så frågade den tidigare om jag ville avsluta appen det gör den inte längre vad ska jag göra? Eller ska jag lägga in TV4 appen istället? Postad 29 augusti 2023 - 07:23 Postad 29 augusti 2023 - 17:59 Jag saknar fysiska sifferknappar samt en tv-guide knapp. Någon som vet om fjärrkontrollen till arris vip 4302 fungerar till den nya hubben. Både använder väl bluetooth tänker jag... Postad 01 september 2023 - 15:47 Postad 01 september 2023 - 20:39
Är det Max-paketet då? Postad 02 september 2023 - 11:30 hej nån som vet hur man beter sig för att spela in telia live på nån sorts enhet.En kompis har en arris vip 4302 som det går att spela in på om du har en hårddisk för denna .problemet är att denna disk är slut överallt och inte går att köpa. så frågan är finns det nån annan lösning Postad 02 september 2023 - 12:37
Yes förstått det som så. Har fått mail om att mitt stora paket övergår till Max också samt får en ny högre månadsavgift Postad 02 september 2023 - 16:55
Redigerat av NCC78, 02 september 2023 - 17:08. Postad 03 september 2023 - 14:23 Trist jag inte kollade här, jag slängde två boxar samt en hårddisk på tippen häromdagen. Men har du kollat på Tradera? Postad 03 september 2023 - 14:46
ja det var ju typiskt.både tradera och blocket bevakas Postad 03 september 2023 - 17:19 Flera program, som inte visar några avsnitt när man sparar dem i "Min lista". T.ex. SVT (Extra Ekstrand) och TV4 (Förrädarna och Välkommen hem). Väljer man dessa i Min lista, så står det bara Sparad (eller spara), inga avsnitt visas. Letar man rätt på dem i Play-biblioteket så visas avsnitten. Bara hos mig eller en bugg? Postad 03 september 2023 - 17:30
Bugg! Samma här. Postad 04 september 2023 - 17:42
För att svara på min egen fråga verkar det helt enkelt betyda att programmet inte går att starta (om) än. Antingen för att det inte startat eller att det inte gått tillräckligt lång tid. Program/avsnitt som inte startat kan ändå ha en blå symbol om de redan finns i playbiblioteket. Postad 05 september 2023 - 07:58
Blå symbol? Är den inte vit när man kan starta om? För övrigt var det väl ungefär vad jag svarade dig
Men för friidrotts-VM som du frågade om, försvann play-symbolen helt när sändningen avslutats. Så där var det nog nåt fel...
Nytt inlägg: Kanske bara hos mig? Play funkar inte i boxen. Trycker jag Meny, så visas bara appar (Netflix, Youtube, SVT m.m.) inget annat? Försöker jag starta om program, så blir det felkod 602. Redigerat av Bopper, 05 september 2023 - 07:59. Postad 05 september 2023 - 08:18
Hos mig är det blått i alla fall
Jag har samma problem med boxen just nu. 6 användare läser detta ämne0 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |