Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 november 2008 - 14:25

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Bifogad fil  MBS_900_see_the_product_large_2.png   136,65K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  MBS_900_see_the_product_large_4.png   169,93K   0 Antal nerladdningar
Ny trådlös (med BT) stereohögtalare kommer ut Q1 2009. En ordentlig bumling på 2,3 kg, diameter på 20 cm, inbyggd radio osv.
Funktioner
2.1 speaker system. 2x10W + subwoofer 20W
Built in FM Radio receiver
Touch control on/off and music settings
3.5 mm line-in functionality
Unique design
Monochrome OLED display
Stereo widening setting
Speaker phone functionality
A2DP & AVRCP Bluetooth™ profiles
Control music from speaker or phone
Music mutes when a call comes in

http://www.sonyerics...a...c=se&lc=sv#

Postad 10 november 2008 - 15:16

liden
  • liden
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Helt plötsligt så har min X1:a börjat varna när jag startar installerade program!?! Den säger att detta prg är okänt vill du starta ändå!?!

Någon som varit med om detta tidigare?

Postad 10 november 2008 - 15:16

staffan hansson
  • staffan hansson
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
VoIP/SIP

Hej,

Skulle vilja använda X1 som "hemmtele" och använda standard tele modulen och kontaketer för att ringa.
Har googlat runt och hitta en sida med mycket info.

"How to configure VoIP/SIP client in WM6."
http://forum.xda-dev...ad.php?t=299950

Har Phonzo som VoIP leverantör.

Kan inte få det att funka.. HJÄLP...

Finns det någon som fixat detta?

Postad 10 november 2008 - 15:17

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

ingen fara.. säkert nån som missat det :)

Ja jag hade det så jag tackar så hemskt mycket för den.

Postad 10 november 2008 - 15:19

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Helt plötsligt så har min X1:a börjat varna när jag startar installerade program!?! Den säger att detta prg är okänt vill du starta ändå!?!

Någon som varit med om detta tidigare?

Ja hela tiden.. här är lösningen

Postad 10 november 2008 - 15:32

liden
  • liden
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Ja hela tiden.. här är lösningen

Hade lyckats bocka ur den inställningen när den hade låst upp sig i fickan!! =)=)
Tack för hjälpen!!!

Postad 10 november 2008 - 15:41

Chriz
  • Chriz
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Nån mer än jag sm tycker ljudet (från musik) är rätt kasst? Provat de olika lägena i eq men inte nämnbart bättre än default imo. Spelar det någon roll vilken spelare man använder? Vilken är att föredra?

Postad 10 november 2008 - 15:49

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

nu har jag stött på ett märkligt "problem" med min telefon.
jag skulle testa en grej så jag valde att ringa till den från min fasta telefon och när den börjar ringa så hör man ringsignalen först högt, sen lite lägre, sen högt, sen lägre, i ca 20sekunder innan den får en jämn-volym. Är det bara min som är såhär? eller har jag ställt in något knepigt?

(detta är endast när det ringer också, när jag "provspelar" ringsignalen så är den vanlig. Jag har även testat olika signaler "inbyggda" så som mp3or och alltid samma sak)

Testade idag och jag har samma pulserande beteende i ringvolymen! Svarar oftast så snabbt så jag har inte märkt det tidigare. :)

Postad 10 november 2008 - 15:53

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Nån mer än jag sm tycker ljudet (från musik) är rätt kasst? Provat de olika lägena i eq men inte nämnbart bättre än default imo. Spelar det någon roll vilken spelare man använder? Vilken är att föredra?

Jag installerade Pocket Music Player precis. Helt klart det bästa ljudet hittils (testat mediaplayer, SE Panelspelare, Coreplayer och denna). Skall dock notera att jag inte använder de medföljande in-ear pluggarna.

http://www.pocketmind.com/pmfp.htm

Postad 10 november 2008 - 16:04

Gix
  • Gix
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

"My Mobiler" rekommenderar jag. Följande bild är captured genom det programmet. Du kan även styra telefonen från datorn med det:
http://www.mtux.com/

Postad bild

Man kan bara ta bilder när den är ansluten till en dator? Skulle vilja ha ett program där man tar screenshots "on the fly" så att säga. Annars var det ett riktigt bra program!

Postad 10 november 2008 - 16:04

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Ok...

Nu har jag testat den lite och är över lag gott inställd till den.

Det tog mig några dagar att bli vän med tngbordet och faktiskt inse att det är ett qwerty jag skriver på. Stängde av ordförslag ganska snabbt.

Det jag inte gillar är:
FÖR##### dåligt täckning på 3G. Där min K810i i hade full 3G och alla pinnar framme så ligger XI'an och pendlar mellan 3G, H och vanlig gsm.
Det MÅSTE betyda försämrad batterikapacitet. Eller? Den ligger ju hela tiden och letar som en galning. Så mycket plåt är det ju inte på nallen.

Att lyssna på streamad radio via WiFi har jag klockat till 4.5 timme, nästan 5 timmar innan batteriet är slut. Då har jag WiFi på mellanläget.
Jag tycker... det suger.
Dessutom blev nallen kokhet på batteriluckan igår när jag hade katten som telefonstöd.
Går det inte att få WiFin att INTE söka nya nätverk hela tiden utan bara hålla sig till det jag använder tills jag själv vill scanna efter nya?

Sen tycker jag att lyssna på vanliga ljudböcker via PocketMusic oxå drar lite för mycket ström. Eller är det jag som är kräsen? X1'an borde ju kunna hålla en hel dag med 5 samtal... lite sms'ande och lyssna på musik...

Postad 10 november 2008 - 16:28

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Är lite irriterad på att min X1 inte aviserar/plingar för ny e-post om skärmen är släckt, får upp detta först när jag tänder skärmen. Någon som vet varför och hur man åtgärdar?

Har samma problem och har dryftat detta här! Har skrivit till supporten och begärt svar men det har inte kommit ännu!? Det verkar vara lite olika - ibland fungerar det och ibland inte. Blir inte klok på detta!

Postad 10 november 2008 - 16:30

Chriz
  • Chriz
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Nån som kan svara på hur man lägger till rss-feeds i SBP-shellet?

Postad 10 november 2008 - 16:33

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Man kan bara ta bilder när den är ansluten till en dator? Skulle vilja ha ett program där man tar screenshots "on the fly" så att säga. Annars var det ett riktigt bra program!

Har ett program på min som heter "Screen Capture" vet inte om det låg där från början men fungerar gör det!!

Postad 10 november 2008 - 17:09

diaaz
  • diaaz
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
hey boys and girls. finns det nån girl här? haha

hmmm ja försöker hitta något "dagens ord"-program till X1:an. någon som har några förslag?
Vore ju bra med lite nyttoprogram..

Postad 10 november 2008 - 17:32

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Undrar jag med. Vad hände med den fantasktiska supporten. Sitter just nu å väntar på att få tillbaka min från service för att få fixat min GPS. Tycker också det är störande när supportfolket alltid börjar med förutfattad mening om att man är helt blåst. Sen när man väl kommer till punkten där de inser att man kan mer om telefonen än vad dom kan så ger de upp. Trist...

-------------------------------------------------------
När det gäller mottagningen har jag en teori. För att få bra SAR värde kanske de har dragit ner på krämen så att de ser bra ut i papperna. Sen efter en uppdatering lr två krämar dom på det igen. Dessutom är det ju mycket metallskal vilket är telefontillverkarnas största dilemma eftersom det skärmar av.

Kan svara på detta själv efter att ha läst på det som följde med telefonen. Gäller bara utomlands när man är på resande fot.

Postad 10 november 2008 - 17:48

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
På tal om SAR-värde så kan jag inte hitta det på SonyEricssons sida. I senaste uppställningen från Phonehouse anges värdet till 1,47. Inte många som har högre!

Postad 10 november 2008 - 17:50

tzd
  • tzd
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Precis fått min X1 och är lite tveksam huruvida det är en "begagnad" version eller helt ny.
Mitt 4Gb minneskort satt i telefonen från början, gjorde ert det med?

Vidare var inte påsarna till usbadaptern samt batteri förseglade. Hur var det i ert fall alla lyckliga ägare?

Tack för er hjälp :)

Postad 10 november 2008 - 17:54

Zoobo
  • Zoobo
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Precis fått min X1 och är lite tveksam huruvida det är en "begagnad" version eller helt ny.

Vidare var inte påsarna till usbadaptern samt batteri förseglade. Hur var det i ert fall alla lyckliga ägare?

Dom är inte försegalde och minneskortet sitter i så du kan vara lugn:)

Postad 10 november 2008 - 17:59

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Köpte min den 10:e okt. Leveransen av silverfärgade hade precis kommit in genom dörren. Trots det så var batteriluckan bucklig på första exet så säljaren hämtade en ny. Ingen i butiken som hade pillat på den buckliga så jag undrar jag? Lite panik på leveransavdelningen? Tror nog minneskortet satt i.

Postad 10 november 2008 - 18:00

tzd
  • tzd
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Dom är inte försegalde och minneskortet sitter i så du kan vara lugn:)

Ah skönt! Riktigt, riktigt gott! Tack :)
Har problem med stylus configen nu bara, dvs. den som körs direkt efter man pekat runt med fingret för att ställa in skärm. När jag kör med stylusen reagerar inte skärmen överhuvudtaget. Ngn som vet vad jag eller telefonen gör för fel?

Postad 10 november 2008 - 18:05

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Ah skönt! Riktigt, riktigt gott! Tack :)
Har problem med stylus configen nu bara, dvs. den som körs direkt efter man pekat runt med fingret för att ställa in skärm. När jag kör med stylusen reagerar inte skärmen överhuvudtaget. Ngn som vet vad jag eller telefonen gör för fel?

Tror du måste använda penna när du gör inställningarna annars blir det nog problem!

Postad 10 november 2008 - 18:17

tzd
  • tzd
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen Thomas! Satt och försökte med fingret hela tiden, nu när jag körde med pennan fungerade det :)

Postad 10 november 2008 - 18:30

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Tack för hjälpen Thomas! Satt och försökte med fingret hela tiden, nu när jag körde med pennan fungerade det :)

Lika bra du vänjer dig vid pennan!

Postad 10 november 2008 - 19:41

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Lika bra du vänjer dig vid pennan!

...för att ställa in skärmen. Det är enbart till det jag har haft min så här efter en månads användande. :)

Postad 10 november 2008 - 19:53

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Jag vill tipsa er som inte redan känner till det om programmet AppToDate. Ett program som håller reda på vilka versioner av programvaror man har och hjälper till att uppdatera vid behov. Fungerar bland annat med smartWatchM, Resco Explorer och många andra. Suveränt bra! Nedladdningslänk nedan.

http://donald.modaco...e/apptodate.cab

Samtidigt vill jag tipsa er som utvecklar program att lägga in stöd för AppToDate i era program. Det är otroligt enkelt och fungerar riktigt smidigt. Om Henke kunde lägga in det i XperiaTweak skulle åtminstone jag bli lycklig. Info om hur det går till på nedanstående länk.

http://www.modaco.co...-support-basic/

Postad 10 november 2008 - 19:56

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

...för att ställa in skärmen. Det är enbart till det jag har haft min så här efter en månads användande. :)

Det är väl inget fel på pennan? Jag gillar den! :)

Postad 10 november 2008 - 19:58

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Det är väl inget fel på pennan? Jag gillar den! :)

Absolut inget fel på den! Jag har bara märkt att man klarar sig väldigt bra utan den med rätt fingerteknik. :)

Postad 10 november 2008 - 20:08

hobbis
  • hobbis
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Jag vill tipsa er som inte redan känner till det om programmet AppToDate. Ett program som håller reda på vilka versioner av programvaror man har och hjälper till att uppdatera vid behov. Fungerar bland annat med smartWatchM, Resco Explorer och många andra. Suveränt bra! Nedladdningslänk nedan.

http://donald.modaco...e/apptodate.cab

Denna gillar jag. Vips så uppdaterades 4 program på momangen!
Tack!

Postad 10 november 2008 - 20:47

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
Är ny på Windos mobile och hittar inget i tråden om detta:
Finns det något bra IP telefoni program till Windos Mobile som funkar bra i denna X1'a? SKall stödja SIP standard (Har Cellip som leverantör). Behöver inte vara gratis, kan betala för det.

Postad 10 november 2008 - 22:19

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Varning utfärdas: Var på jakt efter en fingervänlig kontakthanterare. Så provade att installera iContact samt TouchCaller. Någon av dessa applikationer fick Inställningar att totalt balla ut. Så fort jag försökte att gå in i inställningar för att avinstallera applikationerna så bootade telefonen om. Provade att boota i Safe Mode - samma sak!! Var tillslut på väg att göra en hard reset tills jag kom på att jag installerat dessa på kortet. Så plockade ur kortet, bootade om och gick in i Inställningar - då funka det. Valde Ta bort program och stoppade sen in kortet igen. Då kunde jag avinstallera applikationerna.. och därefter funkade telefonen igen.. :)

Nu har dock alla ikoner försvunnit under settings i SPB Shell :) . Får väl installera om det :-/

Postad 10 november 2008 - 23:19

miz
  • miz
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Varning utfärdas: Var på jakt efter en fingervänlig kontakthanterare. Så provade att installera iContact samt TouchCaller. Någon av dessa applikationer fick Inställningar att totalt balla ut. Så fort jag försökte att gå in i inställningar för att avinstallera applikationerna så bootade telefonen om. Provade att boota i Safe Mode - samma sak!! Var tillslut på väg att göra en hard reset tills jag kom på att jag installerat dessa på kortet. Så plockade ur kortet, bootade om och gick in i Inställningar - då funka det. Valde Ta bort program och stoppade sen in kortet igen. Då kunde jag avinstallera applikationerna.. och därefter funkade telefonen igen.. :)

Nu har dock alla ikoner försvunnit under settings i SPB Shell :) . Får väl installera om det :-/

Tack för varningen! En fråga, hur startar man luren i safe mode?

Postad 10 november 2008 - 23:35

Unregistered1580
  • Unregistered1580
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

På tal om SAR-värde så kan jag inte hitta det på SonyEricssons sida. I senaste uppställningen från Phonehouse anges värdet till 1,47. Inte många som har högre!

Enligt BRC.se, mobilfakta.se mfl så är Sar värdet 0,57

Jag misstänker precis som ngn annan tråden att 3G mottagningen blir sämre på telefoner med lägre SAR värde.
Min k810i har rätt höga värden och mkt bra mottagning.
Mannens (ja Diaaz, finns ett fruntimmer här :) HTC diamond har sämre täckning än min och diamond har ju också lågt SAR värde.

eftersom vi har kass mottagning på vanliga GSM nätet så är 3g viktigt. Men samtidigt så vore det ju lite kul om inte telefonen strålar allt för mkt.

Postad 11 november 2008 - 01:55

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Då låser sig hela TF3D! Måste ta upp Panelhanteraren och välja in den igen för att komma vidare?!?! Har du definierat något nånstans om denna knapp?

Skumt, jag har inte ställt in någonting om det vad jag minns.

Postad 11 november 2008 - 06:26

JoeyCC
  • JoeyCC
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Någon som har erfarenhet av att synka (kalender och kontakter) X1:an mot två olika datorer? Jag använder en P1:a idag som detta går utmärkt med och tänkte köpa en X1:a om detta fungerar bra.

Postad 11 november 2008 - 07:28

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Tack för varningen! En fråga, hur startar man luren i safe mode?

om du bootar om telefonen med strömknapppen 2ggr i rad så får du en popup vid boot som säger "håll här för safe boot", typ :)

Postad 11 november 2008 - 08:12

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Någon som har erfarenhet av att synka (kalender och kontakter) X1:an mot två olika datorer? Jag använder en P1:a idag som detta går utmärkt med och tänkte köpa en X1:a om detta fungerar bra.

Jag synkar min mot två datorer och en exchangeserver....fungerar alldeles utmärkt.

Allt som börjar med i borde förses med döskallevarningar....det är en Xperia vi har, inte iPhone... :blush:

Postad 11 november 2008 - 09:33

Liftraser
  • Liftraser
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Detta inlägg tillför kanske inget nytt, men jag måste spy av mig lite.

Har också seriösa problem med min täckning. Har sällan mer än 1 pinne i mottagning. Vill knappt inte ens ringa för det är lite pinsamt när man tappar täckning hela tiden.
Har prata 2 ggr med supporten men de säger såklart att detta var något de aldrig hört tidigare. Förslaget jag fick denna gång var att lämna in telefonen.
Men det vill man ju helst inte för det lär ju ta ett tag (har köpt genom Dialect).

Fråga: Är det möjligt (rimligt) att det kan komma en uppdatering av firmware som löser problemet med mottagningen som så många verkar ha?

För övrigt har jag även stora problem med mitt headset via BT. Annars är jag väldigt nöjd med telefonen, fast att jag egentligen inte ens kan betrakta den som just en telefon för närvarande.

Postad 11 november 2008 - 10:56

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Vill minnas att när jag för första gången använde kommandot i google maps som heter "min position" så hittade den mig typ direkt... men nu händer inget alls när jag trycker på den? den är aktiverad. verkar inte funka med gps heller... hittar inget :-/

Postad 11 november 2008 - 10:58

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Haha... :)

Efter att ha läst i tråden om alla er som ringt supporten om den kassa 3G täckningen och fått reda på att dom minsann inte hade fått reda på det... så var jag tvungen att testa själv...

Gissa svaret... :)

Nu är det "loggat" iaf med min IMEI...

Däremot fick jag reda på att jag INTE skulle prova att uppdatera telefonen med dagens uppdatering. Detta för att han hade fått reda på att många som provat hade "brickat" sin nalle och fått lämna in den. Programmet hade låst sig vid 11% på alla som ringt in och sedan... slutat funka.

Peace.....

Postad 11 november 2008 - 11:06

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Haha... :)

Efter att ha läst i tråden om alla er som ringt supporten om den kassa 3G täckningen och fått reda på att dom minsann inte hade fått reda på det... så var jag tvungen att testa själv...

Gissa svaret... :)

Nu är det "loggat" iaf med min IMEI...

Däremot fick jag reda på att jag INTE skulle prova att uppdatera telefonen med dagens uppdatering. Detta för att han hade fått reda på att många som provat hade "brickat" sin nalle och fått lämna in den. Programmet hade låst sig vid 11% på alla som ringt in och sedan... slutat funka.

Peace.....

Har det kommit en uppdatering alltså?
isf... vad har fixats i den?

Postad 11 november 2008 - 11:15

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Har det kommit en uppdatering alltså?
isf... vad har fixats i den?

Får man någonsin reda på vad som rättats i uppdateringarna? Har man inte gjort något fel så kan man ju inte heller rätta ngt!

Postad 11 november 2008 - 11:18

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Får man någonsin reda på vad som rättats i uppdateringarna? Har man inte gjort något fel så kan man ju inte heller rätta ngt!

Nä det är väl sant... men hur får man reda på om det kommit ny uppdatering?

Postad 11 november 2008 - 11:23

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Nä det är väl sant... men hur får man reda på om det kommit ny uppdatering?

Nej, en riktig uppdatering har inte kommit, men däremot så har dom släppt programmet på SE's hemsida.
Man skall alltså INTE prova att köra det i dagens läge...

Förtydligande...

Det finns inte en uppdatering till X1 på SE's hemsida i dagens läge.
Programmet för att uppdatera nallen finns, men passa er för att köra det.

Postad 11 november 2008 - 11:30

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Jag vill ha eran hjälp nu... :)

Jag letar:
Ett program, eller hack för att konfigurera WiFi'n ännu mera. Alltså... ngt som typ kan göra att den slutar jobba så förbannat och letar efter ny WiFi om jag redan använder det, så vida jag inte ber om att den ska leta efter nya accesspunkter.

Jag behöver även hjälp med:
Att handha profiler så att om jag tex använder headsettet som följde med så skall ALLT ljud gå via det och inte på något sätt alls gå via nallens högtalare.
Sen om jag drar ut headsettet så skall den slå på allt ljud med tex 80%.
Detta ska ske automatiskt efter hur jag har bestämt det...

Puss...

Postad 11 november 2008 - 11:31

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Ok...

Nu har jag testat den lite och är över lag gott inställd till den.

Det tog mig några dagar att bli vän med tngbordet och faktiskt inse att det är ett qwerty jag skriver på. Stängde av ordförslag ganska snabbt.

Det jag inte gillar är:
FÖR##### dåligt täckning på 3G. Där min K810i i hade full 3G och alla pinnar framme så ligger XI'an och pendlar mellan 3G, H och vanlig gsm.
Det MÅSTE betyda försämrad batterikapacitet. Eller? Den ligger ju hela tiden och letar som en galning. Så mycket plåt är det ju inte på nallen.

Att lyssna på streamad radio via WiFi har jag klockat till 4.5 timme, nästan 5 timmar innan batteriet är slut. Då har jag WiFi på mellanläget.
Jag tycker... det suger.
Dessutom blev nallen kokhet på batteriluckan igår när jag hade katten som telefonstöd.
Går det inte att få WiFin att INTE söka nya nätverk hela tiden utan bara hålla sig till det jag använder tills jag själv vill scanna efter nya?

Sen tycker jag att lyssna på vanliga ljudböcker via PocketMusic oxå drar lite för mycket ström. Eller är det jag som är kräsen? X1'an borde ju kunna hålla en hel dag med 5 samtal... lite sms'ande och lyssna på musik...

Har exakt samma problem. Har avvaktat med att lämna in den eftersom jag inte orkar vara utan telefon.
Min blir mycket varm och det är helt klart relaterat till batteriåtgången. Wifi eller dålig mottagning (som jag ofta har), gör att den drar mer batteri = blir mycket varm. Även ett vanligt samtal kan göra den riktigt varm om jag går in lite i huset där jag jobbar, (betong).
Min går nog tillbaka i veckan. Måste kolla lite med Elgiganten vad dom tror det kommer ta i tid att få den fixad.
Har ett annat problem med och det är att min skärm är okänslig på högra långsidan. Scrollningen blir därför hackig eller ingen alls. Sämst är känsligheten i hörnet nere till höger. Det ställer till det lite eftersom man måste klicka mycket hårt för att stänga ett program, funkar inte med tummen. Jag vet, man kan klicka på OK på t-bordet, men bara för att det finns workarounds så är det ju inte så det ska vara. Har också senaste tiden haft problem med att lägga på, telefonen reagerar inte på röda lur knappen (alltså hårdvaruknappen, inte på skärmen).

Trist men så är det ibland med första batchen, bara att acceptera läget och lämna in.

/Miki

Postad 11 november 2008 - 11:47

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Har ett annat problem med och det är att min skärm är okänslig på högra långsidan. Scrollningen blir därför hackig eller ingen alls. Sämst är känsligheten i hörnet nere till höger. Det ställer till det lite eftersom man måste klicka mycket hårt för att stänga ett program, funkar inte med tummen. Jag vet, man kan klicka på OK på t-bordet, men bara för att det finns workarounds så är det ju inte så det ska vara. Har också senaste tiden haft problem med att lägga på, telefonen reagerar inte på röda lur knappen (alltså hårdvaruknappen, inte på skärmen).

Trist men så är det ibland med första batchen, bara att acceptera läget och lämna in.

/Miki

Jag har samma problem med scrollningen.
Höger sida är väldigt okänslig och det ställer till det ganska ofta.

Måste ju vara fler som har problem med värmen....

Inatt så gick min med laddaren istoppad och WiFi på för att jag tänkte ladda den efter jobbet. Jag hade den nyladdad när jag kom till jobbet vid 13:30 och när jag åkte hem vid 22 så hade jag 5% kvar av batteriet.

Visst, lite pillrande hade jag ju gjort, men den hade varit orörd en del med. Jag hade lyssnat på Radioseve.se via Resco Radio över 3G, lyssnat lite på ljudbok och skickar 20 sms kanske.

Jag satt alltså inte med nallen i handen hela tiden och när jag lyssnade på musiken eller boken så var skärmen avstängd. Ändå upplever jag batteritiden totalt KASS.

Iaf, inatt så lyssnade jag på samma kanal via Resco Radio och över WiFi inställd på mellanläget.

Vaknade efter 2 timmar och det var tyst. Letade efter nallen och den låg under kudden. Innan jag somnat så hade den laddat upp den till 20% men nu var den på 5% igen och KOKHET. Själva telefondelen hade den stängt av och så även WiFi. Den laddade inte över huvud taget.

Det var bara att dra ur laddaren och låta den ligga och svalna.
När det var gjort och jag inte brände mig på den längre så stoppade jag i laddaren och slåg på allt igen.

Denna gång somnade jag till musik igen, men nu lät jag nallen ligga med display nedåt och fri från kuddar.

När jag vaknade vid 9 så hade den laddats i 5 timmar och kommit till 80%.

Jag älskar att äga en telefon med en massa roliga funktioner som jag inte kan använda så vida jag inte har laddaren med mig hela tiden....
Jag kan ju alltid steka lite ägg på den då och då....

Postad 11 november 2008 - 12:06

Mörk
  • Mörk
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag skrev tidigare i tråden för Samsung Omnia men känner att jag vill höra från användare på båda sidor innan jag tar ett beslut.

Jag sitter i valet&kvalet mellan Samsung Omnia och SE Xperia just nu. Har pendlat fram och tillbaka mellan modellerna och kommer undan med ungefär samma pris oavsett vilken jag väljer genom omtecknade av mitt abonemang nu i december. Det som har fått mitt beslut att tippa något mer åt samsunghållet är det enkla faktumet att den känns smidig och snygg nog för mig att orka lägga ner lite tid på oavsett hur krångligt WM än verkar. Samt att jag helt enkelt är lite av en samsung fanboi :)

Jag pendlar mycket till vardags så för mig kommer lagringsutrymme och divxmöjligheterna vara de två viktigaste extrafunktionerna vilket betyder att jag förhoppningsvis kan göra mig av med min klumpiga mp3spelare helt och hållet. Vilken av Omnian och Xperian är den bättre multimediaspelaren om man bortser från det inbyggda minnet? Xperia verkar ju verkligen ha en mer högupplöst display men det kanske inte spelar så stor roll på xvidavkodat material? Varför valde ni Xperia bland alla andra WM telefoner på marknaden?

Tacksam för lite vägledning :)

Postad 11 november 2008 - 14:37

Sweelda
  • Sweelda
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Tjena,

Jag är ny här på forumet och är en riktig teknik prao. Jag får min X1 i morgon och undrar vad ni som haft den ett tag tycker jag bör göra inledningsvis för att allt skall fungera så smidigt som möjligt.

Tacksam

Postad 11 november 2008 - 16:03

f1valk
  • f1valk
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Tjena,

Jag är ny här på forumet och är en riktig teknik prao. Jag får min X1 i morgon och undrar vad ni som haft den ett tag tycker jag bör göra inledningsvis för att allt skall fungera så smidigt som möjligt.

Tacksam

Jag är nöjd med min lur efter diverse installationer, dessa är i mina ögon ett måste för att denna lur ska uppfölja mina behov.

Installera:
AppToDate, håller koll på installerade program
ceregedit, Registryeditor från PC
Coreplayer, bättre mediaspelare än inbyggda
MyMobiler, Hantera och styra telefonen från datorn
NoteM, voice record till mp3
PHM, Registry Editor från telefonen
Remote Desktop mobile, remote desktop klient om du pysslar med sånt
Spb Backup, backupprogramvara
Spb Pocket Plus, extra inställningar, bl.a fler knappar
Spb Mobile Shell, möjliggör hantering med fingrar ist för penna. Finns som panel eller fullversion. Jag har inte testat panelversionen...
Tomtom, navigationsprogramvara som jag anser är den bästa för tillfället
Torchbutton, ficklampa
HTC's textinmatningsvariant som ger dig svensk T9 och möjlighet att knappa med fingrarna likt en vanlig telefon (kräver installation av 4 separata grejjer, instruktion finns tidigare i denna tråd)

Redigerat av f1valk, 11 november 2008 - 16:04.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.