Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 01 september 2010 - 19:13

Unregisteredb54555ac
  • Unregisteredb54555ac
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Hoppas det här kommer rätt här, det är iaf ett citat från en annan sida som även jag undrar över då jag har beställt samma abbonemang och tänkt använda en del av pengarna i abbonemanget till apps då jag inte kommer använda så mycket pengar till ringa/skicka sms.

Fick hem min nya mobil idag, iPhone 4, och har köpt några appar via mobilen. Trodde de skulle belasta abbonemanget (3pott 499/mån) men nu verkar det som att det går via iTunes där man var tvungen att ange kontonr och gå med i "ClickandBuy" för att kunna använda. Kanske var lite snabb i början där. De har iallafall dragit pengarna från mitt bankkonto istället för, som jag trodde, från abbonemanget.

Hur som helst, går detta att ändra på? Tacksam för svar.

Redigerat av Unregisteredb54555ac, 01 september 2010 - 19:14.

Postad 01 september 2010 - 19:23

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0
Appar betalas till tillverkaren och apple för distrubution. Det har inget med ditt operatörsavtal att göra. Du kommer snällt få betala för dom apparna du köper.

Postad 01 september 2010 - 20:27

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 695 inlägg
  • 0
Väntar fortfarande på mitt sim kort, vad värdelöst att man inte kan använda telefonen!
Man borde iaf komma åt menyerna, det kunde jag på min Touch HD utan sim kort. Eller är det bara första gången som man måste låsa upp telefonen ?

Postad 01 september 2010 - 20:33

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0

Väntar fortfarande på mitt sim kort, vad värdelöst att man inte kan använda telefonen!
Man borde iaf komma åt menyerna, det kunde jag på min Touch HD utan sim kort. Eller är det bara första gången som man måste låsa upp telefonen ?

Det är bara första gången eller efter varje gång du återställt telefonen som du behöver aktivera den med ett godkänt simkort. Först då kommer du åt menyerna.

Postad 01 september 2010 - 20:38

Stefannorr
  • Stefannorr
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Det kommer inte bli någon förändring i designen efter 30 sep, alla vet nu om problemet och avgör själv om dom vill köpa eller inte, tror även cases ej kommer fås fria efter det datumet. Macrumor har bla skrivit om det och att rykten om ny design kommer från Mexico. Nej, förändringar blir vid nästa släpp av ny iPhone 5 nästa sommar

Ska vi slå vad?

Stefan

Redigerat av Stefannorr, 01 september 2010 - 20:40.

Postad 01 september 2010 - 20:42

Sonnerphors
  • Sonnerphors
  • Lärjunge

• 380 inlägg
  • 0

Det kommer inte bli någon förändring i designen efter 30 sep, alla vet nu om problemet och avgör själv om dom vill köpa eller inte, tror även cases ej kommer fås fria efter det datumet. Macrumor har bla skrivit om det och att rykten om ny design kommer från Mexico. Nej, förändringar blir vid nästa släpp av ny iPhone 5 nästa sommar

Ska vi slå vad?

Stefan

aa, källan till ryktet är en helt vanlig medarbetare hos en operatör i mexico. Inte så stor tillförlitlighet enligt mig :) Undrar var han har för titel egentligen :)

Postad 01 september 2010 - 20:42

jakob01p
  • jakob01p
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Hoppas det här kommer rätt här, det är iaf ett citat från en annan sida som även jag undrar över då jag har beställt samma abbonemang och tänkt använda en del av pengarna i abbonemanget till apps då jag inte kommer använda så mycket pengar till ringa/skicka sms.

Som nedanstående talare skrev. så får man betala för appar det dras inte från potten...
Det gäller även om man tex: tävlar och skickar sms eller ringer in samtal på dvs tv program då tillkommer den en kostnad utöver abonemanget.
Och andra dvs olika tjänster får man betala extra för som inte dras från potten.

Vet detta då jag själv har Tre.

La tex ut en annons på blocket som kosta ca 150 spänn dom drogs då inte från potten utan det blev en extra kostnad + potten som man har.

Postad 01 september 2010 - 21:55

-danjel-
  • -danjel-
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0

Bästa någonsin låter lite väl optimistiskt. Det är inte fråga om lågt ljud heller.

Ordet för att beskriva ljudet är nog instängt.
Gjorde en högst ovetenskaplig studie idag genom att helt enkelt ringa och fråga några personer om ljudet låter tillfredsställande.
Ingen svarade "klockrent" tyvärr. Det är ett något instängt ljud även för den man ringer till. Typ som om man sitter på en mindre toalett och pratar i en mikrofon.

Fråga gärna hur det låter till era bekanta och rapportera i tråden.

Är det inte meningen att man ska slippa störande bakgrundsljud? Den har ju en mick som man pratar i och en mick som snappar upp bakgrundsljud för att kunna filtrera bort dom... Kanske därför det låter som man sitter i en madrasserad cell! :)

Postad 02 september 2010 - 02:46

trancestar
  • trancestar
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Det är kanonljud i mitt exemplar så det är jag väldigt nöjd med. Hur jag avgör det är genom att jag själv hör den jag pratar med bra och även av att ingen säger "Vad sa du?" hela tiden när man pratar med dem :) Fast kan ju finnas nåt fel på lurarna då en del inte får ljud alls och en del tycker det är dåligt ljud.

Vad gäller ny revision den 30 september får vi vänta och se men jag skulle bli rätt lack om dem bara börjar sälja en ny fixad version utan att erbjuda utbyte för dem som vill/orkar vänta på en. Antennproblemet finns helt klart även här i Sverige, men avhjälps helt och hållet med den förfulande bumpern har jag märkt, och man behöver bara hålla lite lätt i telefonen utan för att tappa en stapel minst.

Redigerat av trancestar, 02 september 2010 - 07:00.

Postad 02 september 2010 - 11:05

MattEng76
  • MattEng76
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Tänkte höra hur ni som haft tidigare modeller, då ex iphone 3g, upplever ljudet som kommer direkt från högtalaren vid spelning av ex musik och övrigt.

Ägen själv en 3g och fick min iphone 4 i veckan och upplever att ljudet i 3g har mer bas medan iphone 4 låter lite mer tunnare eller metalliskt så att säga . Spelade upp samma låt sida vid sida och ljudet i 3g är betydligt högre och mer kraftfullare (basljud) än sama låt på samma volym på iphone 4

Är detta något ni upplever också eller är det konstruktionsfel på min?

I övrigt är det inga problem med telefonen, förutom en liten småsak som att hemknappen sticker upp en halv millimter från glasytan på en sidan (dvs går inte jämnt med ), men sånt får man leva med :)

Postad 02 september 2010 - 17:09

BruteBonk
  • BruteBonk
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Jag tror inte heller att man kommer åtgärda antennproblematiken i en hårdvaruversion. Att det kommer en hårdvaruversion tror jag alldeles säkert men det behöver inte nödvändigtvis betyda att det är till det bättre.

Kan vara att man source'ar nya leverantörer(billigare komponenter) eller andra åtgärder för att pressa tillverkningskostnaden.

Den främsta anledningen till att jag inte tror man rättar till det är att det helt enkelt inte finns någon anledning att göra det. Telefonen säljer som smör och användarna är mycket nöjda, toppbetyg i tester m.m.
Varför bry sig om om inte kunderna gör det?

Livscykeln är extremt kort på dessa lurar så ändringen kommer om knappt ett år i ip5.
Kommer bli ett utmärkt argument för att byta upp sig :)

Postad 02 september 2010 - 19:53

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

Ska vi slå vad?

Stefan

Det finns många gissningar på vad som händer
en del tror att en bumper kommer att ligga med i förpackningen efter den 30 Sep

själv tror jag som många andra att dom satt datumet för att en uppdaterad telefon kommer att finnas tillgänglig då
dom som klagar på dålig mottagning sen kommer att få ett nytt skal, eller rättare sagt en utbytesenhet

läste någonstans att dom avsatt en rejäl summa pengar för ett ev. skalbyte på alla telefoner

men det är ju bara gissningar, vi får se vad som händer
längtar efter min telefon, dyker väll upp om en 3 veckor

Postad 02 september 2010 - 20:15

algorithm
  • algorithm
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Det finns många gissningar på vad som händer
en del tror att en bumper kommer att ligga med i förpackningen efter den 30 Sep

själv tror jag som många andra att dom satt datumet för att en uppdaterad telefon kommer att finnas tillgänglig då
dom som klagar på dålig mottagning sen kommer att få ett nytt skal, eller rättare sagt en utbytesenhet

läste någonstans att dom avsatt en rejäl summa pengar för ett ev. skalbyte på alla telefoner

men det är ju bara gissningar, vi får se vad som händer
längtar efter min telefon, dyker väll upp om en 3 veckor

Jag tror att Stefan har rätt. Bumpern kommer försvinna i det tysta...

Några utbytesskal/telefoner kommer det inte bli så att lika bra att glömma de ryktena redan nu. Det är säkert.

P.S. Vad exakt innebär en hårdvarurevision ?

Postad 02 september 2010 - 21:46

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
En fråga bara, Alltså när jag e hemma så körs det via wi-fi men när jag lämmnar hemmet så ska det ju stå 3g brevid "tele2" men det blir bara en rund ring ist. startar jag om telefonen så kommer 3g upp men så fort jag kör via ett trådlöst sen och stänger av det så kommer den där runda ringen igen och inte 3g upp. samma om jag har 3g när jag inte e hemma och stänger av datatrafik eller va de heter för att sen sätta på det så kommer ringen igen och inte 3g. den hittar lixom aldrig 3g igen. Min polare som har en ip4 med tele2 har exakt samma problem. Vad kan vara felet? har letat i inst men inte hittat ett skit. va e förresten den där runda ringen för nått??

För övrigt efter 3 dagars testande med min ip4 så märker man antennproblemet sjukt lätt. går ju ner till 1 stapel så fort man har de där "greppet" även om man håller lite lätt/löst så försvinner staplar. Har aldrig full täckning utan max 3-4 staplar annars

Postad 02 september 2010 - 22:50

Crosster
  • Crosster
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Någon som vet om vitbalansen i kameran kommer fixas i iOS 4.1? börjar tröttna på gula bilder...

Postad 02 september 2010 - 22:53

OnkelKostja
  • OnkelKostja
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Rund ring betyder GPRS

wikipedia
"GPRS, General Packet Radio Services, är en plattform för mobila datanätverkstjänster i GSM-nätverk"

Av ren nyfikenhet... varför stänger du av wifin och datatrafiken sådär? Jag menar wifin stängs ju av automatiskt om du är utom räckhåll för dina sparade nätverk och sätter igång igen när du kommit in i räckvidden. Funkar 3g'n om du inte håller på och stänger av och sätter på så förstår jag inte riktigt problemet? Men vad vet jag du kanske har en anledning till att stänga av datortrafiken mm, då är det ju trist.

Postad 02 september 2010 - 23:33

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
okok. Men med rund ring så går det knappt att surfa alls. sjukt segt om det äns går.

Nja alltså jag vet att wi-fi stängs av automatiskt när jag kommer utanför räckvidden och de e då ringen kommer och inte 3g. Det jag menade med att stänga av och sätta på var för att testa om 3g skulle komma upp eller inte. bara därför hehe.
Men var ute en sväng nyss och då hoppa 3g igång direkt och funka hela tiden jag vart ute nu i 2tim. första gången det funkat bra sen i tisdags då jag fixa min ip4. skumt !

Postad 03 september 2010 - 09:09

Twim
  • Twim
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Letat efter info men inte hittar inte svaret ute på nätet. Kan man köra dubbla kontaktböcker i Iphonen?
I min Outlook har jag en "arbetskontakter" och en "kompisar". Vore grymt om man kunde synca över dem båda och sen välja i Iphonen vilken man vill använda. Finns det någon möjlighet?

Mvh
Twim

Postad 03 september 2010 - 09:51

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Letat efter info men inte hittar inte svaret ute på nätet. Kan man köra dubbla kontaktböcker i Iphonen?
I min Outlook har jag en "arbetskontakter" och en "kompisar". Vore grymt om man kunde synca över dem båda och sen välja i Iphonen vilken man vill använda. Finns det någon möjlighet?

Mvh
Twim

Absolut kan du det, men då i formen av flera grupper. Alla kontakter lagras i samma "kontaktdatabas", så du kan inte ha separata ikoner för de olika kontaktböckerna men det gör ju detsamma enligt mig. Du kan ju som sagt separera kontakterna i grupper.

Postad 03 september 2010 - 11:27

vinylen
  • vinylen
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Jag har en stilla undran

Är det sak samma att köra spotify i en Iphone 3 eller 4 ?

Är det skillnad på att köra spotify i en Iphone eller Android ?

Jag såg på spotifys hemsida att det kommit en ny app till iphone. Kan den mer än appen som är för android ?

Är det något som hindrar att man kör ett spotify premium abb både på sin dator/sonos och mobil ?

När jag är igång, vill jag fråga om det finns något vad gäller att
ringa, skicka sms/mms, ta foto och filma som är bättre med iphone än med en android ?

Hoppas någon kan ge mig ett ärligt och objektivt svar

Redigerat av vinylen, 03 september 2010 - 11:28.

Postad 03 september 2010 - 11:41

OnkelKostja
  • OnkelKostja
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Den kan jag inte svara på för har inte haft 3an

Nix det är ingen större skillnad

Jag såg på spotifys hemsida att det kommit en ny app till iphone. Kan den mer än appen som är för android ?
Nej den kan inte mer än vad appen till android kan.

Är det något som hindrar att man kör ett spotify premium abb både på sin dator/sonos och mobil ?
Samtidigt, ja, men däremot kan du ju spara offlinelista på din mobil. Du kan spara upp till 3000 låtar och dom synkar man bäst när man är hemma, via wifi, tycker jag. Då behöver du inte vara inloggad online på spotify för att spela musiken. Detta är såklart kanonbra när man är i områden med dålig teckning också.

ringa, skicka sms/mms, ta foto och filma som är bättre med iphone än med en android ?

Det är ju jättesvårt att svara på eftersom mycket av det du sa är hårdvarubaserat och android finns ju i många tillverkares telefoner. Men om man bara ser till just android/ios4 så tycker jag att ios4 fixar det mesta lite smidigare, men å andra sidan kan man ju på android lätt installera nya appar som sköter även sådant och då kan ju en android bli bättre såklart. Men iphones kontaktlistor och sms-program funkar fin fint. Orginalprogrammet för att ta bilder är dock tanigt. Det finns inte så mycket valmöjligheter, men även här på iphone kan du ju installera en app som låter dig ta bättre bilder med mer funktioner och inställningar. Frågan är nog som vanligt, en smaksak.

Postad 03 september 2010 - 11:41

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Jag har en stilla undran

Ja, samma app.

Antagligen inte.

Antagligen inte.

Nej, du kan använda samma premiumkonto på båda ställena...dock inte samtidigt.

Använder inte någon Ändråjd-lur så jag kan inte svara op detta. Det är dock upp till vilken telefon du jämför med, det finns ju en uppsjö av lurar som kör Ändråjd.

Postad 03 september 2010 - 11:46

vinylen
  • vinylen
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Tack för era svar :wub:

Postad 03 september 2010 - 12:06

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Jag har en stilla undran

Vad gäller 3:an så beror det på om det är en 3GS eller den tidigare 3G! iPhone 4 och 3GS klarar multitasking vilket gör att du kan spela Spotify samtidigt som du tittar på andra appar vilket inte iPhone 3G i grundutförande klarar av.

Däremot så funkar multitasking på en jailbreakad iPhone 3G om du gör så här:
http://iphoneguiden....s-pa-iphone-3g/

Redigerat av Whopper, 03 september 2010 - 12:07.

Postad 03 september 2010 - 12:58

Twim
  • Twim
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Absolut kan du det, men då i formen av flera grupper. Alla kontakter lagras i samma "kontaktdatabas", så du kan inte ha separata ikoner för de olika kontaktböckerna men det gör ju detsamma enligt mig. Du kan ju som sagt separera kontakterna i grupper.

Ah okey. Så jag får först synca slå ihop alla mina kontakter och sen dela in dem i 2 st grupper då på telefonen? Lite pill och lär väl ta lite tid att tilldela alla en grupp antar jag men kanon att det funkar att göra så!!

Postad 03 september 2010 - 15:29

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Jag har en stilla undran

På iphone4 bör det inte vara några störrse skillnader, på 3 har du ju nackdelen av att inte kunna spela spotify samtidigt som du gör något annat om jag förstått det rätt, den senaste uppdateringen till iphone har laggt till stöd för iphones multitask. På android så multitaskar den fint på alla versioner den kan installeras på, mer en fråga om telefonen kan klara den utan hack eller störningar.

Som någon skrev ovan, om du använder spotify offline i mobben så kan du vara inloggad på datorn samtidigt.

Som sagt på android så kan du byta dailer, smsapp, launcher, installer osv. Handcent sms är en spridd och populär smsapp, det mesta i en android är möjligt att ändra utan större problem, det går förmodligen att få den att se ut precis som en iphone om man skulle vilja det, dock lär en riktig iphone fungera bättre som iphone än en androidmobbe :wub: men man kan ju suga ut det göttaste ur båda systemen, handcent visar tex sms i pratbubblor osv.

Postad 03 september 2010 - 15:49

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

På iphone4 bör det inte vara några störrse skillnader, på 3 har du ju nackdelen av att inte kunna spela spotify samtidigt som du gör något annat om jag förstått det rätt, den senaste uppdateringen till iphone har laggt till stöd för iphones multitask. På android så multitaskar den fint på alla versioner den kan installeras på, mer en fråga om telefonen kan klara den utan hack eller störningar.

Det du beskriver gäller endast 3G'n, inte 3GS'en. Det går exakt lika fint att multitaska på 3GS'en som på 4'an.

Som någon skrev ovan, om du använder spotify offline i mobben så kan du vara inloggad på datorn samtidigt.

Inte här, skulle jag logga in med mitt premiumkonto i mobilen och sedan starta samma konto på min dator så pausas musiken i mobilen tills jag slutar spela på datorn.

Postad 03 september 2010 - 16:07

OnkelKostja
  • OnkelKostja
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Du måste in under menyn "more" och sedan dra switchen för "offline mode" då kan du göra så

Postad 03 september 2010 - 17:02

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Det du beskriver gäller endast 3G'n, inte 3GS'en. Det går exakt lika fint att multitaska på 3GS'en som på 4'an.

Inte här, skulle jag logga in med mitt premiumkonto i mobilen och sedan starta samma konto på min dator så pausas musiken i mobilen tills jag slutar spela på datorn.

Frågeställaren specificerade in iphone3 modell så jag gav generellt för iphone3 os, om man uppdaterat 3gs så blir den ju rätt lik en iphone4.

Jag har kört så med spotify sen jag köpte min första android, men man får stänga av datatrafik i inställningarna, så blir login bara en fejk i mobilen, man måste dock logga in på riktigt ca 1 gång månad för att verifiera att man fortfarande har premium. Har mina bästa spellistor som offlinelistor i min mobil och det är givetvis bara dem man kan lyssna på om man samtidigt har datorn igång. Jag tycker dock det är ganska smart att ha data avstängt i mobben ändå eftersom att jag bara har 5gb data i månaden på full hastighet och lyssnar man på musik lika mycket som jag gör så är det lätt till att man börjar streama utan att tänka på det.
Jag har även 2 mobiler kopplade till samma spotifykonto och kan lyssna på offlinefiler oberoende av varandra så länge datatrafik är avstängt i minst en av dem.

Postad 03 september 2010 - 17:26

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1 408 inlägg
  • 0

Frågeställaren specificerade in iphone3 modell så jag gav generellt för iphone3 os, om man uppdaterat 3gs så blir den ju rätt lik en iphone4.

Jag har kört så med spotify sen jag köpte min första android, men man får stänga av datatrafik i inställningarna, så blir login bara en fejk i mobilen, man måste dock logga in på riktigt ca 1 gång månad för att verifiera att man fortfarande har premium. Har mina bästa spellistor som offlinelistor i min mobil och det är givetvis bara dem man kan lyssna på om man samtidigt har datorn igång. Jag tycker dock det är ganska smart att ha data avstängt i mobben ändå eftersom att jag bara har 5gb data i månaden på full hastighet och lyssnar man på musik lika mycket som jag gör så är det lätt till att man börjar streama utan att tänka på det.
Jag har även 2 mobiler kopplade till samma spotifykonto och kan lyssna på offlinefiler oberoende av varandra så länge datatrafik är avstängt i minst en av dem.

Fasiken jag behövde inte ens skriva frågan, utan jag fick svaret utan :wub:
Hade precis tänkt att skriva hur man gör för att inte skicka datatrafik när man lyssnar på musik i spotify.

Har 1gb i månaden och vill därför att jag ska vara i offline mode även fast jag har kontakt till 3g osv.

Så man ska bara gå in och stänga av datatrafik i inställningar?
Vart hittar jag den "funktionen" i inställningar på spotify?

Postad 03 september 2010 - 18:09

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Fasiken jag behövde inte ens skriva frågan, utan jag fick svaret utan :wub:
Hade precis tänkt att skriva hur man gör för att inte skicka datatrafik när man lyssnar på musik i spotify.

Har 1gb i månaden och vill därför att jag ska vara i offline mode även fast jag har kontakt till 3g osv.

Så man ska bara gå in och stänga av datatrafik i inställningar?
Vart hittar jag den "funktionen" i inställningar på spotify?

Vet inte om det ser likadant ut på iphone, men på android trycker man på "more" längst ner till höger, sen bockar man i "force offline" så är det fixat.

Postad 03 september 2010 - 18:19

benq
  • benq
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Hur är det med tillgången på iphone nu?

Kan jag tex gå till telia butiken imorgon och köpa en??? eller är de fortfarande lika slut överallt!?!?!?

Postad 03 september 2010 - 19:01

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
^
Lär ju vara slut "överallt*".

* Enligt prisjakt har t.ex. CDON i lager, dock dyrare än hos operatör.

Postad 03 september 2010 - 21:04

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 695 inlägg
  • 0
Fick mitt sim kort idag, den här telefonen är sjukt bra :)
Gillade min förra Touch HD men denna är bättre på allt, vore väl konstigt annars men :blink:
Iphone 4 = min nya kärlek ;)

Postad 03 september 2010 - 21:14

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
Ja, det är verkligen en underbar telefon. Har haft min nu ca 1 vecka och jag är fortfarande sjukt imponerad av prylen. Skärmen är väl det som jag tycker sticker ut allra mest då jag haft en 3GS tidigare och ser därför så tydligt skillnaden.
Det mesta är faktiskt bra mycket bättre än sin föregångare, det enda jag inte testat ordentligt ännu är videofilmning men jag tror inte jag kommer bli besviken på det heller.

I love it :)

Postad 03 september 2010 - 21:31

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Gillar telefonen sjukt mycket, men de ända jag stör mig på e att den ibland inte hittar 3g utan de blir en jäävla ring ist. Går ju inte att surfa då. ibland när man e ute så e de 3g å ibland den där ringen. Blir snart galen på detta och lämnar tillbaka den annars underbara ip4 telefonen :S

Postad 03 september 2010 - 22:11

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Gillar telefonen sjukt mycket, men de ända jag stör mig på e att den ibland inte hittar 3g utan de blir en jäävla ring ist. Går ju inte att surfa då. ibland när man e ute så e de 3g å ibland den där ringen. Blir snart galen på detta och lämnar tillbaka den annars underbara ip4 telefonen :S

Kan nog ge dig ett bra svar...

Jag har samma problem. Efter timmar i kö hos Tele2 så fick jag svaret... av dem själva... Du har dålig mottagning. Du bor på en "plätt" där 3G inte finns. Telefonen byter konstant mellan 3 olika master på lika många avstånd där jag själv ser via SIGNAL (en app via Cydia) att jag har halvtaskig mottagning på alla 3 master. Men så fort jag går ca 100 meter så att jag kommer utanför "plätten" så får jag 3G direkt och full mottagning.

Det suger enormt. Men Tele2 (och andra operatörer) har detta inskrivet på deras respektive hemsidor att det kan förekomma "döda" zoner mellan masterna.

Så mitt råd är (om du har samma döda zon som mig) ... Lär dig leva med problemet... Det är inget fel på din iPhone, bara Tele2s täckning som suger urban just där du bor.

Postad 03 september 2010 - 22:12

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

Lär dig leva med problemet... Det är inget fel på din iPhone, bara Tele2s täckning som suger urban just där du bor.

Kan man vara säker på det
inget "dödsgrepp" som ställer till det ?

Postad 03 september 2010 - 22:20

holetaker
  • holetaker
  • Lärjunge

• 342 inlägg
  • 0

Tänkte höra hur ni som haft tidigare modeller, då ex iphone 3g, upplever ljudet som kommer direkt från högtalaren vid spelning av ex musik och övrigt.

Ägen själv en 3g och fick min iphone 4 i veckan och upplever att ljudet i 3g har mer bas medan iphone 4 låter lite mer tunnare eller metalliskt så att säga . Spelade upp samma låt sida vid sida och ljudet i 3g är betydligt högre och mer kraftfullare (basljud) än sama låt på samma volym på iphone 4

Är detta något ni upplever också eller är det konstruktionsfel på min?

I övrigt är det inga problem med telefonen, förutom en liten småsak som att hemknappen sticker upp en halv millimter från glasytan på en sidan (dvs går inte jämnt med ), men sånt får man leva med :)

Jag har en Iphone 4 och har aldrig ägt en Iphone innan, men dom jag pratar med säger att det ekar, alt låter låter burkigt.

Sen har jag även ett annat problem, eller rättare sagt två.
När jag ska skriva sms så blir det per automatik mms istället, å då tänds aldrig "skicka"-knappen. Detta sker även när jag svarar på sms. Detta sker dock inte alltid, utan varannan-var tredje sms.

Den andra grejen, är att jag ibland blir utkastad från en del appar. Dvs jag startar appen och efter typ 30 sekunder så stängs appen ner och jag kommer ut till Homescreen.
Någon som har nåt svar på dessa grejer.

Postad 04 september 2010 - 01:07

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Den andra grejen, är att jag ibland blir utkastad från en del appar. Dvs jag startar appen och efter typ 30 sekunder så stängs appen ner och jag kommer ut till Homescreen.

Det där har hänt mig några gånger också, dock bara med nån enstaka app. T.ex. har jag blivit utkastad från Traderas app 2-3 gånger. Min gissning är att problemet ligger i appen och att den behöver uppdateras av utvecklaren.

Postad 04 september 2010 - 09:45

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Inget "dödsgrepp"... Jag har ett skal som skyddar sidorna... Som sagt, har kanon mottagning när jag inte är hemma. =)

Postad 04 september 2010 - 09:56

OnkelKostja
  • OnkelKostja
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Jag har en Iphone 4 och har aldrig ägt en Iphone innan, men dom jag pratar med säger att det ekar, alt låter låter burkigt.

Sen har jag även ett annat problem, eller rättare sagt två.
När jag ska skriva sms så blir det per automatik mms istället, å då tänds aldrig "skicka"-knappen. Detta sker även när jag svarar på sms. Detta sker dock inte alltid, utan varannan-var tredje sms.

Att det ekar kan ibland bero på operatören och täckning osv. Sambon min som jag pratar ofta med säger att jag låter burkig ibland och ibland inte. Då tänker jag såhär att det kan ju gärna inte vara nått fel med själva telefonen då, men vem vet. Kanske är ett mjukvarufel som fixas nu när nästa uppdatering släpps. Bara lite tankar kring det.

Jag blir också utkastad från endel appar. Dom "crashar" detta beror på appen och inte telefonen. Ofta handlar det om gamla appar, men ibland nya med. Oftast kommer det (till de mer seriösa apparna i alla fall) uppdateringar som fixar detta. Men du ska ju naturligtvis höra av dig till app-tillverkaren så denna får vetskap om problemet, ju fler som påpekar felet ju större är ju chansen att det åtgärdas.

Konstigt nog har jag aldrig varit med om det där mms-problemet. Någon annan kanske kan svara på det?

Postad 04 september 2010 - 18:29

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0
Angående kontakter, kan jag lägga in två(eller fler) nummer per kontakt? I så fall hur? Tänkte personer som har hem + mobil nr, trist att skapa fler kontakter för det så att säga :)

Postad 04 september 2010 - 18:49

mawam
  • mawam
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Angående kontakter, kan jag lägga in två(eller fler) nummer per kontakt? I så fall hur? Tänkte personer som har hem + mobil nr, trist att skapa fler kontakter för det så att säga :)

Pröva precis detta på min ip4 med os4
Har då:
mobil
arbete
huvudnummer
iphone
hem
fax hem

Postad 04 september 2010 - 22:35

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Du går in i redigeringsläge för kontakten och längst ner har du möjlighet att lägga till såkallade fält. Det bästa är att man kan ha egna texter på fälten också.

Postad 05 september 2010 - 01:57

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0
Snabb fråga till er som köpte iP4 cash från tre via webben/telefon: Hur betalade ni? Fick ni en faktura? Kom fakturan separat eller i paketet?

Postad 05 september 2010 - 10:26

mickebjo
  • mickebjo
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Snabb fråga till er som köpte iP4 cash från tre via webben/telefon: Hur betalade ni? Fick ni en faktura? Kom fakturan separat eller i paketet?

Jag betalade via postförskott, alltså betalade vid postens utlämningsställe.

Postad 05 september 2010 - 12:04

Urindanger
  • Urindanger
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
har någon haft problem med apples bumper? Repor eller något liknade på metallen?

Postad 05 september 2010 - 12:23

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

Kan nog ge dig ett bra svar...

Jag har samma problem. Efter timmar i kö hos Tele2 så fick jag svaret... av dem själva... Du har dålig mottagning. Du bor på en "plätt" där 3G inte finns. Telefonen byter konstant mellan 3 olika master på lika många avstånd där jag själv ser via SIGNAL (en app via Cydia) att jag har halvtaskig mottagning på alla 3 master. Men så fort jag går ca 100 meter så att jag kommer utanför "plätten" så får jag 3G direkt och full mottagning.

Det suger enormt. Men Tele2 (och andra operatörer) har detta inskrivet på deras respektive hemsidor att det kan förekomma "döda" zoner mellan masterna.

Så mitt råd är (om du har samma döda zon som mig) ... Lär dig leva med problemet... Det är inget fel på din iPhone, bara Tele2s täckning som suger urban just där du bor.

Hmm suck, Bor i Katrineholm och detta problem finns lite överallt och inte bara hemma hos mig. VA e problemet att fixa bra täckning? Nu börjar man ju undra varför man stanna kvar hos Tele2 som operatör. Va igår me 2st som har iphone och den ena hade 3 och den andra telenor och dom fick då aldrig upp ringen ist för 3g.

Leva me problemet vette faan om jag kan göra, meningen me att jag skaffa en iphone va ju för att kunna surfa när jag vill typ. Så får se några dagar till nu hur det funkar.

Nej nej man behöver inte ha de greppet. Lika kasst ändå :)

Postad 05 september 2010 - 12:26

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

har någon haft problem med apples bumper? Repor eller något liknade på metallen?

Se nedan...

tog av min bumper idag får att rengöra den lite, såg då att antennen hade blivit skavda vänster om 3,5 uttaget.
fan va besviken jag blir... har tydligen kommit in skit under bumpern som legat å skavat.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.