Hur stretchar jag den?
Supraspinatus & infraspinatus:

Subscapula:
Redigerat av Lactoferrin, 07 September 2011 - 06:45.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 07 September 2011 - 06:44
Supraspinatus & infraspinatus: ![]() Subscapula:
Redigerat av Lactoferrin, 07 September 2011 - 06:45. Postad 07 September 2011 - 07:28
Alltså ta t.ex ett sopskaft och bara böja bakåt och framåt sådär? Postad 07 September 2011 - 07:35
Samma sak här... mina 4 som är framträdande är inte helt symetriska, känns lite "B"... xD Men så kan de va, dom resterande 2 eller 4 ska också fram här nu, men är lite bilring kvar där och kärlekshandtagen ska arbetas bort nu under hösten också. är kul att man fått fram 4st av rutorna i alla fall, känns som att det händer något i alla falll Postad 07 September 2011 - 12:48 Skaftet är inget måste men det ger en hävarm så det gör det lättare. Postad 07 September 2011 - 14:58
Har ett skaft här hemma, därför jag frågade Blev rygg och biceps idag. Ryggpasset gick väl sådär, blev lite trött i händerna. Skippade marklyft. Biceps gick ganska bra, men fick lite för mycket pump. Tyckte för övrigt att jag hade den "bästa" kroppen på gymmet idag bland dom som var där Postad 07 September 2011 - 15:18
Vilket självförtroende! *High five* Postad 07 September 2011 - 15:47
Jo, självförtroendet har börjat komma Visst, jag var ju långt ifrån starkast eller störst av dom som var där. Men jag tyckte ändå min kropp såg bäst ut Postad 07 September 2011 - 20:00
Startade en kreatintur precis..
Totalt kistras, 10ggr på muggen idag.. Det är baksidan av det hela Dock brukar det gå över på ngn dag.. Postad 07 September 2011 - 20:04
Oj! Sådana bieffekter får inte jag iaf. Visst, lite risig i kistan blir man men inte sådär illa No pain no gain som någon sade... Postad 07 September 2011 - 20:15
Nja, lite kan nog bero på all sambal jag hade på min gyros pizza igår..
Men kombination = dödlig Och en pizza passar ju perfekt i en gymtråd.. Det är väl därför man tränar, för att kunna trycka pizza.. Såååå håll till godo
DSC00077.jpg 683.91K
0 Antal nerladdningar
Postad 07 September 2011 - 20:18
Åh fyfan, gyros!
Undra om det finns i turkiet också... Brukade äta det nästan varje dag i grekland Måste försöka behärska mig i turkiet alltså. Vi har sånt där all inclusive men tänker hålla mig borta från läsken iaf. Sedan tänker jag äta vad jag vill (dock inte en massa godis osv). En vecka gör inte så mycket, det är inte allt för ofta man åker på semester sådär så. Postad 07 September 2011 - 20:50 Inget fel på pizza, betydligt bättre än pastasallad eller veggo-mat. Postad 08 September 2011 - 06:38
Kul ! Jag brukar tycka det samma faktiskt... jag är sådär "lagom" och inte överdriven på något sätt... Mer balancerad och har nu dessutom börjat få till en lite mer slimmad och bättre definierad midja med, så det e jag jätte nöjd över
Ohhh, chitt pommes va gott det där såg ut, inte snällt att göra sådär, nu kommer jag att vara galet hungrig hela dagen och sugen på pizza ! Jag som ska äta matlåda... i och försig jätte god, egengjord wook (jag är bäst på wook!) men ändå... pizza är alltid pizza...
Hehe, ja det kan jag inget annat än att hålla med om... MEN pastasallad kan vara sjuuuukt gott, tyävrr... det är ju liksom typ raka motsatsen til vad man bör äta... då e det bättre med en kykling sallad, men mycket kyckling i Brukar jag köra hemma ibland, i stort sätt en hel kykling + "lite sallad"... Redigerat av nejjagärintetillbaka, 08 September 2011 - 13:11. Postad 09 September 2011 - 10:24 Bara för att det "bränner" betyder inte det att det blir en önskad effekt Postad 09 September 2011 - 11:37
Benspark suger (tyvärr), men jag kör den ändå de dagarna jag är riktigt lat. Ska man bygga ska man böja, så enkelt är det.
Postad 09 September 2011 - 15:54
Cyklade hem idag, satt hela vägen hem förutom branta backen på slutet (som inte går att sitta uppför). Redan halvvägs så hade jag enorm mjölksyra men jag pumpade vidare och när jag väl kom hem så fick jag sitta kvar på cykeln en minut innan jag kunde börja gå igen. Det är ju bara 1.6km och det cyklar jag på någon minut bara, så det är ju inte direkt konditionspass. Dagens pass var grymt iaf. Hade med mig en del polare och var sjukt taggad. Stuvade om i passen också. Bröst: 3x10 50kg (var dock nära på sista setet att jag failade) 3x8 20kg hantelpress (nöjd!) 3x10 10kg lutande flies med hantlar och bänk 3x10 30kg flies/pecdec eller vad det nu är, en maskin iaf Axlar: 1x8 30kg axelpress med skivstång detta var för tungt så sedan gjorde jag 2x8 25kg sittande med utmärkt form. Sedan 7kg hantlar och 90 grader i armbågarna och sidolyft, 3x10. Sedan strika framåtlyft med 5kg hantlar, långsamt. 3x8. Triceps körde jag dock som vanligt, inget speciellt där. Postad 09 September 2011 - 16:09 Allt över ~20 reps är det, även om pulsen inte är hög så ökar det "konditionen" för musklerna. Men en kort spurt i uppförsbacke kan ge resultat fast jag tror du behöver göra många och ofta för att kunna se resultat. Tror knäböj är betydligt effektivare att bygga volym på kort tid. Benspark är lite som kickback, ger en jäkla kontakt men för klent för att bygga. Postad 10 September 2011 - 14:43
Blev ett pass idag också.
Rygg gick inte sådär jättebra som jag hade önskat. Fick för mycket kontakt i biceps och för lite i ryggen. Ingen marklyft idag heller. Känner av lite då och då allra längst ner i ryggen. Tror jag ska gå och fråga skolsyster vad hon säger. Biceps gick bra. 3x8 ez-curl med 10kg i varje ände av stången. Sedan lutande sittande bicepscurl 3x8 10kg hantlar. Sedan 3x8 10kg hammercurl och sedan preachercurl med 9kg hantel för att suga ut det sista ur musklerna. När jag körde hammercurl så märkte jag att jag har en skaplig "kula" på yttersidan av biceps. Ser ganska komiskt ut En polare kom med sin flickvän och dom skulle köra lite mage, så jag hängde på och körde 4x10 hängande benlyft. Stannade kvar lite i toppenläget och det brände något fruktansvärt. Gissar på fin träningsvärk imorgon då jag inte tränat mage på länge. Postad 12 September 2011 - 16:02
Bröst idag.
Tänkte ju öka till 52.5 eller 55, men jag kom dit lite före polarna och orkade inte vänta så jag tänkte att jag siktar på typ 6x8 50kg. Det klarade jag också, utan hjälp. Resten av passet gick väl sådär. Lutande bänk i smith, körde 45 som jag brukar men det var alldeles för lätt. Ökade till 50 och gjorde 8 reps. Andra settet så torskade jag på 5 reps bara. Axlar och triceps gick för övrigt ganska dåligt, var för trött. Tror att jag bänkade kanske lite väl mycket. Postad 14 September 2011 - 16:47
Rygg, biceps och lite knäböj idag.
Rygg gick väl ganska bra. Körde 3x10 60kg i sittande rodd i maskinen, det var bättre än vanligt. Biceps gick som vanligt. Bestämde mig för att köra knäböj för några polare kom och skulle böja, så jag hängde på jag med. Uppvärmning 1x20 20kg, 1x15 40kg, 1x8 50kg Sedan 2x8 60kg och 2x8 65kg. Blev ingen cykelspurt hem idag, knappt att jag orkade cykla ens där det var platt Postad 16 September 2011 - 06:51
Blev Lats, puchupps och triceps igår
Går riktigt bra på Puchupps nu, jag hade tidigare problem med att få till "snittsen" men nu är det hu lätt som helst... Latsen var inte riktigt med på noterna igår och 91kg var tungt, tyngre än väntat... brukar inte vara några problem alls, men blev 3x8 på 91kg sedan 3x10 på 82kg. Körde sedan brett grepp, baklutad i ryggdraget och tog där med mest skulldror, 4x8 82kg.´ Sedan puchupps som sagt och avslutningsvis med triceps för hela slanten och ett 5x16 pass ländrygg (blev vist 4x12 armhävningar mitt i allt också... Redigerat av nejjagärintetillbaka, 16 September 2011 - 06:54. Postad 16 September 2011 - 07:23
Träningsvärk som fan i benen idag, och idrott på eftermiddagen. Aja, ska försöka få lite tid innan idrotten och försöka jogga bort den lite grann.
Postad 16 September 2011 - 07:58
Vad menar du med pushups? Det som på svenska kallas armhävningar? För visst gör du mer än 16 armhävningar? Postad 16 September 2011 - 09:01
Hmmm. vad hatar det... ?!
två handtag och lyfter hela kroppen Dipps !!! xD Menar naturligtvis Dipps och inget annat, första och andra 16 gick löjligt lätt... hade nog fixat 25-30 på första rundan om jag bara kört rakt av tredje 16 gick jätte bra den med sedan körde jag ju 3st sett med färre. Redigerat av nejjagärintetillbaka, 16 September 2011 - 09:04. Postad 19 September 2011 - 19:04
Tränade idag.
Satte 1x8 50kg + 3x8 55kg i bänk idag, dock i smith för bänken var upptagen. Sedan 3x10 47.5 lutande bänk. 3x8 20kg hantelpress. Axlar var som vanligt, och vad som vanligt ganska trött när jag kom till triceps. Tror jag ska flytta triceps till ett annat pass, för när det väl är dags för triceps brukar jag vara så trött i huvudet. Ställde mig på vågen idag innan middagen, 71.2kg. Dock druckit lite energidrycker i helgen (inte bra) och ätit onormalt mycket idag (dubbel lunch typ). Skulle vilja bulka, men känns är rädd för att jag får ännu mer fett i mage/bröst trakten där det redan finns alldeles för mycket att ta av. Postad 20 September 2011 - 21:26
Gick bra idag.
Körde knäböj. Set om 8 reps. (kg) 20, 50, 60, 70, 70, 75, 75 Djupa knäböj med fin form. Efter 6 reps på sista setet fick jag blodsmak i munnen, bestämde mig för att göra klart settet och sedan sluta där Det lustiga var, att jag blev inte direkt trött i benen efteråt. Ni vet hur det kan kännas att musklerna stramar lite, värker och man är som svag. Så var det inte för mig. Det enda som var jobbigt var att jag flåsade som en gris i uppförsbacke. Efter 5-6 reps stod jag och flåsade redigt, och ändå har jag skaplig lungkapacitet. Förresten, är inte mina resultat i knäböj ganska bra med tanke på min kroppsvikt? Har börjat gå upp lite i vikt nu senaste tiden också. Har ju legat på runt 69 ett tag men när jag vägde mig idag (dock efter middagen) så vägde jag 71.6. Ska ta och väga mig direkt efter jag klivit upp någon morgon för att få reda på "torrvikten". Postad 20 September 2011 - 21:55
Vart ett kort pass i går med bröst och armar. En fråga vad väger en z stång?
Postad 21 September 2011 - 05:29 Oftast 7,5-8kg, den på mitt gym väger 8kg. Kolla om dom har en våg i omklädningsrummet du kan väga den på. Postad 21 September 2011 - 06:41
Vi har ingen våg i någonstans i gymmet men jag har jämfört med en 10kg skivstång i ena handen och z-stången i andra. Kommit fram till att z-stången väger <10kg, förmodligen 7.5-8kg. Finns väl dom också som väger 12.5kg.
Postad 21 September 2011 - 14:58
Har säkert gått 7-8km idag, det är jag nöjd med. Inte haft tid till någon träning direkt. Men ska ut och klyva ved snart, stor torrbjörk står på kubben idag...
Postad 21 September 2011 - 20:50
går i snitt 1mil/ dagen på jobbet, ibland mycket mer än så och ibland mindre...
Postad 21 September 2011 - 21:00
Blev ca två timmars klyvning. Jävla vad jag hade två bottenbitar av björk som var lika tjock som huggkubben. Dessutom var dessa nyfällda för ca två veckor sedan och legat ute i regnet sedan dess. Rejält blöta och vägde nog 20-25kg. Lyckades sätta fast klyvyxan i ena, så fick banka som en tok i typ fem minuter för att få loss den. Klöv dock kubben men var helt slut efteråt
Kan tillägga att storyxan jag ibland använder är en släggyxa, alltså största möjliga yxa man normalt kan hitta. Närmare meter lång och väger ett par kg. Den mindre är en skogsyxa från 70-tal som är enkel att använda med en hand, bra greppstyrketräning där (Y) Redigerat av Ala_95, 21 September 2011 - 21:05. Postad 23 September 2011 - 19:22
Orientering idag på idrotten. Mycket uppför i början, säkert 200-300m höjdskillnad. Sprang för det mesta, förutom då skogen var för tät för att kunna springa. Vaderna brann ganska skapligt. Misslyckades lite och kom ut från skogen lite väl långt bort från där jag började, så blev en liten tur på ca 2km tillbaka till starten genom Ånge
Postad 26 September 2011 - 17:22
100kg i benböjen idag (4reps)!! Visserligen Smitmaskinen, men med lite teknik/balans träning så är jag snart uppe i den vikten på fri-stången också
Tänkte höra med er kring proteinpulver, många babblar om att man bara kan ta upp 20g proteinpulver vid ett tillfälle (på tom mage?). I samband med middagen så drar jag i mig 2dl proteinpulver i 4dl mjölk. Eftersom jag tar det i samband med mat så tar det ju längre tid för kroppen att bryta ner proteinpulvret eftersom maten också ligger i magen, så därför borde jag alltså kunna ta 2dl proteinpulver, eller är det fel och massor av protein kommer bara rinna ut även fast man har mat i magen? Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 26 September 2011 - 17:23. Postad 26 September 2011 - 17:27
Jag satte 8 reps på 80kg i knäböj idag. Dock bara ett helt set (6 reps första, 8 andra).
I övrigt inget nytt... Tagit en paus i kreatinet och tog slut lite snabbare än vanligt idag. Postad 28 September 2011 - 14:31
Fick reda på att en kille på skolan varit med i strongman sm i juniorklass och det hade gått ganska bra för honom. Har ju lagt märke till honom i korridoren att han är stor och så. Han visade lite bilder osv från tävlingen och jäklar, stark kille alltså.
Snackade lite med honom, ganska intressant. Men vi är i liksom... olika grenar av skrotlyftandet. Han är mer som en powerlifter, jag är mer åt bodybuilder hållet isåfall. Han är grundstor, inte jag. Postad 28 September 2011 - 20:31
Funderar på att bulka några månader, kanske fram till januari/februari. Men lite osäsker på vad jag ska stoppa i mig något. Om man skulle satsa på maximal muskeltillväxt och skita i eventuellt fett man lägger på sig. Sedan börja en deffperiod i mars/april där man börjar med mer konditionsträning och skär ner på ätandet lite. Ska ta och läsa på lite om bulking...
Postad 28 September 2011 - 20:56 Ligger du annars på konstant deff, eller? Postad 28 September 2011 - 21:16
Konstant deff, njae. Har som... Inprogrammerat att äta mycket och inte bara bra saker är dåligt. Har blivit väldigt mer strikt när det gäller kosten senaste halvåret och dricker ingen läsk, inte en enda godis, inga kakor, inget fikabröd osv. Men vad jag har förstått så när man bulkar så ska man fortsätta att hålla sig borta från det, bara äta mer av det vanliga? Jag har också en förmåga att bara ta en portion. Även fast jag orkar mer, så tar jag bara en portion. Alltså, jag äter mig inte helt mätt. Det kanske är något jag måste börja med? Ska iväg till turkiet på torsdag nästa vecka och kommer vara där i en vecka, all inclusive så skulle ju alltid kunna försöka ändra om min mentalitet och försöka äta mer än jag brukar. Postad 28 September 2011 - 21:26
Du behöver inte äta jätte mycket mer än vad du förbrukar, några hundra kcal brukar räcka. Har du svårt att äta så mycket kan du fylla på med diverse lättätliga produkter som nötter eller olivolja. Finns ingen vits med att frossa en massa, ger inte mer muskler bara sämre hälsa.
Postad 28 September 2011 - 22:02 Ett tips. Lägg någe under hälarna typ en 20 kg vikt så att du lutar lite framåt blir enklare med balansen. Hoppas du fattar hur jag menar. Postad 29 September 2011 - 06:33 Smithen är ingen höjdare att göra "riktiga" knäböj i för att maskinen bestämmer rörelsebanan och gör rörelsen "onaturlig". Träna lite teknik på lägre vikter och försök ha överkroppen vixerad under hela rörelsen så att stången inte går i en S-rörelse utan om man står och tittar på en person som kör knäböj så ska stången gå rakt upp och ned, så i toppläget står man med överkroppen lite böjt framåt. Känn att du har kontroll över vikten, låt den inte kontrollera dig. Ja i samband med mat så blir proteinpulvret som vilket protein som helst oavsett om det är vassle eller EAA. Men behöver du äta mer protein vid tillfället, räcker det inte med maten och mjölken? Postad 29 September 2011 - 15:55
Själv ska jag in och smälla på lite ben och mage idag, ska träna med en polare som kör sitt sista pass inför SM på Lördag, dock lär inte han träna ben.
Postad 29 September 2011 - 16:04
Nu så har man vart på Ultraljud och fick bra besked det är en fettbula skönt som fan haft en jävla ångest i snart en månad på grund av bulan på halsen.Så nu kan man börja träna ordentligt igen.
Postad 29 September 2011 - 16:12 Är det här i Västerås ? Postad 29 September 2011 - 17:52 Ska ta till mig det du sa om Smithmaskin vs fri benböj. Tyvärr så kan jag inte lita på maten i skolan. Mjölken blir det 32g protein ifrån. Och då har jag 100g kvar Postad 29 September 2011 - 17:58
Vänta nu. En halv dl av mitt proteinpulver är ca 20-25g protein. Om du då tar två dl pulver tillsammans med 4dl mjölk, så borde du väl landa på runt 110g protein sammanlagt i en drink? Låter som lite väl mycket där tycker jag. Nöj dig med kanske 20-30g och sedan ta flera per idag istället.
Varför kan du inte lita på skolmaten. Jag har varit anti-skolmat mina första typ 10 år i skolan men nu har jag faktiskt börja äta. Dock inte potatisen eller riset, tar grönsaker istället. Postad 29 September 2011 - 18:18 32g protein är ganska ok för en måltid, sen äter du väl en massa kött oxå. Då når du lätt 200g utan extra pulver. Kan ju visserligen vara svårt när dom serverar typ pytt i panna eller liknande, svårt att få i sig mycket protein då. Vad brukar dom servera i skolerna nu för tiden? Redigerat av Lactoferrin, 29 September 2011 - 18:21. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |