Äsch, tror inte ljuset kommer vara så pass starkt att det stör så som vissa här verkar befara. I värsta fall får man väl lösa det hela lite snyggt med maskeringstejp och lite Macgyver-skillz.Ljuset på handkontrollen går inte att stänga av.
http://es.ign.com/ne...se-podra-apagar
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation TV 2013 1GB
(Spelkonsoler)
|
8
|
(10)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Killzone Shadow Fall) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(5)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Pro 2016 1TB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(101)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Slim 500GB 2016
(Spelkonsoler)
|
9
|
(48)
|
3 945:- |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation Pro (2679 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm (4173 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation Vita TV (72 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 08 July 2013 - 13:52
Postad 08 July 2013 - 13:54
Postad 08 July 2013 - 13:56
I värata fall finns ju tejp också som sagt.
Redigerat av hassesolo, 08 July 2013 - 13:57.
Postad 08 July 2013 - 14:05
Om inte annat kanske det hjälper en att hitta dosan i biomörkret så man slipper vända upp och ner på soffan för att hitta en kolsvart dosa i ett kolsvart rum
Postad 08 July 2013 - 14:28
Postad 08 July 2013 - 14:32
Postad 08 July 2013 - 14:43
- Köper ljusets funktion till kameran och funktionen för att identifiera kontrollen. Men finns ingen mening alls att ha det på hela tiden.
Är lika mycket emot den här förbannade högtalaren. Om det inte är en högtalare av yppersta Hi-Fi klass så kommer den troligen tillför Jack-shit i spelen.
Var mot det när Nintendo valde att köra den på Wiimote och precis som jag misstänkte då så var det bara en tragisk samling ljud som kom där. Tillförde inget mer än irritation.
Undrar vad de tänkte med högtalaren, inte sådär att Nintendo fick några stående ovationer när de körde in högtalaren i den.
Köper man en TV/monitor med reflekterande bildyta får man skylla sig själv
Hehe ja för man är ju van vi att man ska ha massa saker i soffan som ska lysa rakt på........................
Sen är det väl så att de som är antireflexbehandlade klarar väl fortfarande inte att sortera bort ljus som kommer rakt på utan filtret stöter väl bort ljus som kommer fån vinklar som inte ligger i direkt synvikel, typ från fönster som sitter vid sidan om eller taklampor.
TVn på PiPs bild verkar ha ett antireflex filter på sig med tanke på att nästa inga andra reflektioner finns.
Redigerat av PalmiNio, 08 July 2013 - 14:45.
Postad 08 July 2013 - 14:49
Att högtalaren i en handkontroll skall hålla "yppersta Hi-Fi klass" kan vi nog utesluta.
Det kommer säkert komma moddade kontroller på marknaden utan ljus och det kommer säkert komma DYI-guider om hur man skruvar isär kontrollen och dödar ljuset.
Jag skall bli miljonär på att sälja svarta klisterlappar i rätt form.
Redigerat av hassesolo, 08 July 2013 - 14:49.
Postad 08 July 2013 - 14:56
Eller kan det vara så att det ej är en reflektion i TV´n, utan du ser vad nya PS4 kameran filmar, dvs en blackoutad bakgrund där du ej syns, med några renderade robotar å enbart din gamepad som lyser?
Postad 08 July 2013 - 14:59
Postad 08 July 2013 - 15:13
Eller kan det vara så att det ej är en reflektion i TV´n, utan du ser vad nya PS4 kameran filmar, dvs en blackoutad bakgrund där du ej syns, med några renderade robotar å enbart din gamepad som lyser?
Nu när du säger det så tror jag nog att det mycket möjligt kan vara så.
Postad 08 July 2013 - 15:17
Jag tycker ändå att det verkar som om den lyser ganska starkt. FÖR starkt.
Postad 08 July 2013 - 15:19
Att man ska skylla sig själv för att man skaffar en plasma tv??? Seriöst bara skaffa ej reflekterande projektorduk eller hur tänker du nu när den superenkla lösningen finns där.
Säger inte bu och bä i videon där men du kan kanske spanska hassesolo? Det är ju smått fascinerande om de faktiskt kan ha missat att det kan va vettigt att kunna stänga av den funktionen. Då de kan styra vilka färger den kan visa så kan det väl knappast kosta något extra att fixa en strömbrytare på den. Tror fortfarande det går att stänga av snurrar i skallen hur i hela friden de kan missa en sådan liten enkel detalj. Det går inte att tejpa detta snyggt. Jag tejpar alla mina diod lampor
Gällande högtalare så har vi Wii ägare ju redan testat detta. Kan va lite kul med Tennis, golf etc men gör egentligen vare sig från eller till. Skulle kanske satt en mikrofon där i stället. Jag kan inte köra med headset då jag har krav på ljudkvalitet från mina hörlurar.
Postad 08 July 2013 - 15:20
Postad 08 July 2013 - 15:40
Postad 08 July 2013 - 15:44
Redigerat av hassesolo, 08 July 2013 - 15:46.
Postad 08 July 2013 - 15:59
Högtalaren är väl inga större problem om den används rätt. Tex kan ljudet av en mantelrörelse i handen vara ganska coolt och något som en liten handkontrollhögtalare säkert kan återge hyfsat. Börjar de skicka ut musik och skit ur handkontrollen blir det inget vidare dock.
Att högtalaren i en handkontroll skall hålla "yppersta Hi-Fi klass" kan vi nog utesluta.
Det kommer säkert komma moddade kontroller på marknaden utan ljus och det kommer säkert komma DYI-guider om hur man skruvar isär kontrollen och dödar ljuset.
Jag skall bli miljonär på att sälja svarta klisterlappar i rätt form.
Kommer bara ihåg Wii skiten och när man spelade Zelda.
Då skulle högtalaren återge ljudet när man svingade med svärdet. Ljudet var riktigt, riktigt, riktigt uselt.
Så gärna några Cent som Sony kunde ha sparat där.
Postad 08 July 2013 - 16:00
För alla som har plasma, t.ex.Lär bli en del tejpande för folk med reflekterande apparater när man beaktar ovanstående bild. På tok för starkt ljus det där. Tror faktiskt det blir störande i mitt biorum också. Tur jag har mycket tejp hemma.
Postad 08 July 2013 - 16:23
Ok, lampan här är den andra kritiken som jag kan föra mot ps4. När kameran är ett tillbehör, varför ska lampan behöva vara på? Kan dom åtminstone inte fixa dimming på den? Tejpa känns ju onödigt som fan.
Postad 08 July 2013 - 17:05
Postad 08 July 2013 - 18:09
Redigerat av Fiddey, 08 July 2013 - 18:10.
Postad 08 July 2013 - 18:20
Postad 08 July 2013 - 18:25
Antagligen för att det är lite latency på bilden som spelas upp i TV:n. Om du tittar så börjar det som speglar tidigare (realtid) .Det inringade "ljuset" går ju inte i samma takt eller hastighet...
Postad 08 July 2013 - 19:29
Det blir tejp.
Postad 08 July 2013 - 19:57
Postad 08 July 2013 - 20:03
Postad 08 July 2013 - 20:04
Hahaha, så du jämför seriöst drm, internetuppkopplingskrav OCH spionkamera i hemmet med en lampa!?Tur att det inte är på Xbone får då hade det inte varit okej att ens tejpa skiten.
Här hittar man alltid en undanflykt till att fortfarande köpa en PS4:a.
Postad 08 July 2013 - 21:28
Hahaha, så du jämför seriöst drm, internetuppkopplingskrav OCH spionkamera i hemmet med en lampa!?
sen minst 33% långsammare gpu, + 2 cores mindre cpu till förfogande till spel + inte byta hd + sämre/mindre minne till förfogande till spel + 25% dyrare...
listan kan göras låååååång...
sony kan klampa i klaveret många gånger innan dom är i klass med microsoft
Redigerat av Rumpnisse, 08 July 2013 - 21:48.
Postad 08 July 2013 - 21:39
Hahaha, så du jämför seriöst drm, internetuppkopplingskrav OCH spionkamera i hemmet med en lampa!?
Det var en rolig iakttagelse.
Du är ju ett exempel på hur jäkla rätt den är. Haha
"spionkamera"
Olika problem, samma lösning.
"drm, internetuppkopplingskrav"
Välkommen till år 2013!
Redigerat av Zerox_no1, 08 July 2013 - 21:40.
Postad 08 July 2013 - 21:54
sen minst 33% långsammare gpu, + 2 cores mindre cpu till förfogande till spel + inte byta hd + sämre/mindre minne till förfogande till spel + 25% dyrare...
listan kan göras låååååång...
sony kan klampa i klaveret många gånger innan dom är i klass med microsoft
Jasså, du vet något som andra inte vet? Så Sonys OS lyckas fungera i bakgrunden helt utan en CPU som hjälper till?
Postad 08 July 2013 - 22:11
Jasså, du vet något som andra inte vet? Så Sonys OS lyckas fungera i bakgrunden helt utan en CPU som hjälper till?
ps4 har ett secondary custom chip for background processing som ska ta hand om vissa saker så man ska slippa belasta cpu,n men vet inte om/när och hur mycket den hjälper till under spel...
det jag vet är varjefall att xbone har 2 låsta cores till os som speltillverkarna inte kommer åt att utnyttja... vilket inte ps4 verkar ha
Redigerat av Rumpnisse, 08 July 2013 - 22:18.
Postad 08 July 2013 - 22:48
ps4 har ett secondary custom chip for background processing som ska ta hand om vissa saker så man ska slippa belasta cpu,n men vet inte om/när och hur mycket den hjälper till under spel...
det jag vet är varjefall att xbone har 2 låsta cores till os som speltillverkarna inte kommer åt att utnyttja... vilket inte ps4 verkar ha
Precis, som troligen är ett ARM baserat chip som ska ta hand om saker i sleepmode också. Ett secondary chip ska Xbox One också ha enligt rykten, troligen också av ARM.
Troligen kommer båda dessa också fungera för DRM sett till ARM TrustZone som AMD packar in:
http://feber.se/pc/a...a_armkrnor_i_f/
Med tanke om att det gäller säkerhetsfunktioner så lär fakta inte komma till bordet innan någon hacker börjar klä ner en PS4 eller en Xbox One ner till minsta detalj.
Lika så är det väl fortfarande bara rykten hur mycket resurser de olika konsolerna kommer reservera. Så kan vi sluta ta rykten som fakta?
Redigerat av PalmiNio, 08 July 2013 - 23:26.
Postad 08 July 2013 - 22:57
nu trollar du, något enormt. men du får inte med mig på den inteDet var en rolig iakttagelse.
Du är ju ett exempel på hur jäkla rätt den är. Haha
"spionkamera"
Olika problem, samma lösning.
"drm, internetuppkopplingskrav"
Välkommen till år 2013!
ingen är så retarderad så att den anser att en lampa på kontrollen kan jämföras med DRM, kamera som ser och lyssnar på dig och internetkrav. nej, jag kallar dig inte retarderad, som sagt, du trollar, men du får inte igång mig eftersom jag såg igenom din ironi =)
Postad 08 July 2013 - 23:00
Postad 08 July 2013 - 23:37
Postad 09 July 2013 - 06:54
Vet någon om ps4s ljudnivå? Jag är orolig för en 360 med tanke på storleken :/
Postad 09 July 2013 - 11:51
@zartok: ingen har rapporterat hands-on med en riktig PS4. Kvalificerad gissning är att ljudnivån kommer vara i nivå med PS3 slim.
Postad 09 July 2013 - 13:37
Postad 09 July 2013 - 13:55
Sony Worldwide Studios Boss Shuhei Yoshida has shared some more details on this today via his personal Twitter account. Shuhei stated if developers want they can turned off the light bar on DualShock 4 controller.
Med andra ord kan Sony själva lika bra ha det som en inställning.
Aja även solen har sina små fläckar.
Postad 09 July 2013 - 14:02
skämt åsido, kommer gå åt en del tejp i vinter
Postad 09 July 2013 - 14:42
Postad 09 July 2013 - 14:44
Men det är ju inte PS4 som kan veta om lyset ska vara tänt eller inte, utan som Sony säger så styrs det ju av spelet.Så sony bekräftar att det är ett problem då, annars hade den ju inte behövts kunna stängas av
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
86 bilder
1544 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?