Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 October 2014 - 00:16

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
CD är så off
Fick hela Viasat + Viaplay för halva priset för att jag varit kund länge.
Frågade CD om samma sak och de vill ge mig någon frimånad och de har ingenting som kan motsvara Viaplay som går att se via alla plattformar inklusive smart tv
Cmore sänder numera även via viaplay

Vad har CD kvar och var har de för framtiden?

Förmodligen ingenting och det är synd att de förmodligen blir uppköpta av Viasat när de konkat

Postad 31 October 2014 - 10:51

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Nej, Bonnier har förvärvat de 35%, numera äger Bonnier 100% av C More.

Du har så rätt, Telenor är ute ur bilden om affären är i hamn.

http://www.affarsvar...icle3834980.ece

Postad 31 October 2014 - 10:59

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

CD är så off
Fick hela Viasat + Viaplay för halva priset för att jag varit kund länge.
Frågade CD om samma sak och de vill ge mig någon frimånad och de har ingenting som kan motsvara Viaplay som går att se via alla plattformar inklusive smart tv
Cmore sänder numera även via viaplay

Vad har CD kvar och var har de för framtiden?

Förmodligen ingenting och det är synd att de förmodligen blir uppköpta av Viasat när de konkat

På hemmaplan i Norge är CD alltid första valet. :)

Om nu Bonnier köpt loss de sista 35% av förlustmaskinen C More för att som det stod i pressrealeasen skapa handlingsfrihet, så lär det ju betyda något.

Om man vill streama C More Max (alla film och sportkanaler i direktsändning samt hela filmbiblioteket) så kan man göra det för 349 kr per månad utan bindning. CD tar 450 kr per månad för det inklusive varierande bindningstider. Det kräver såklart en bra lina. Kanske det i det som Bonniers menar med handlingsfrihet?

Postad 03 November 2014 - 00:58

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Norge har Fox HD i sitt utbud, varför inte HD i Sverige???

Kommer det något svar eller?? ang Fox HD?

Hej Karl-Johan,

Tyvärr har vi inget svar på den frågan, men vi har skickat era synpunkter vidare med att ni gärna vill ha Fox i HD.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

och när kommer svaret ?

Postad 03 November 2014 - 09:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej MalcomX,

Vi har ingen information om när vi har svar på om vi kommer ta in Fox i HD. Om det skulle bli aktuellt med Fox i HD kommer vi meddela det via hemsidan och eventuellt via utskick.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

och när kommer svaret ?

Postad 03 November 2014 - 11:54

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Hej MalcomX,

Vi har ingen information om när vi har svar på om vi kommer ta in Fox i HD. Om det skulle bli aktuellt med Fox i HD kommer vi meddela det via hemsidan och eventuellt via utskick.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

Det kan man förstå att ni inte har, för det brukar ni inte ha

Men nu var frågan

Varför har CD Fox HD i Norge men inte i Sverige?

Vad hindrade att använda samma kanal i både Sverige och Norge istället för att ha två helt olika kanaler?

Postad 03 November 2014 - 16:16

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Vad hindrade att använda samma kanal i både Sverige och Norge istället för att ha två helt olika kanaler?

Det är nog en fråga för FIC då CD bara distribuerar kanalerna, en orsak till att FIC inte valt att sända samma version av FOX i hela norden kan vara att dem även sänder egen producerade program, alltså ett program gjort i Finland för FOX Finland, dem har även sagt att det finns planer på att producera egna program i Sverige för Fox Sverige. Det kan nog vara en av anledningarna.

Men dom enda som vet varför CD Sverige inte valde HD versionen av FOX Sverige är ju givetvis dem själva. Jag har redan påpekat tidigare i tråden att det var ett konstigt beslut med tanke på den så kallade HD satsningen som CD har, man borde givetvis bara ta in HD versionen när man tar in nya kanaler. Dom valde ju i alla fall HD versionen av H2 som lanseras snart.

Postad 03 November 2014 - 16:22

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...dpost&p=4097448

Ni har inte fått något svar ännu antar jag?

Postad 03 November 2014 - 17:03

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Det kan man förstå att ni inte har, för det brukar ni inte ha

Men nu var frågan

Varför har CD Fox HD i Norge men inte i Sverige?

Hej Malcom X!
Att man har tillgång till annat utbud hos Canal Digital Norge än hos Canal Digital Sverige beror på att olika beslut tagits gällande utbudet på de olika marknaderna.

Vänligen
Therese

Postad 04 November 2014 - 14:14

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

https://www.minhembi...dpost&p=4097448

Ni har inte fått något svar ännu antar jag?

Hej SweX, vi kollar status i ärendet och återkommer.

Vänligen
Micke

Postad 06 November 2014 - 16:47

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
Hej.
Min bindningstid har gått ut för länge sedan så jag undrar var det är för uppsägningstid om man nu skulle vilja avsluta sitt abonnemang?

Postad 06 November 2014 - 17:10

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0

Hej.
Min bindningstid har gått ut för länge sedan så jag undrar var det är för uppsägningstid om man nu skulle vilja avsluta sitt abonnemang?

3 kalendermånader så säger du upp avtalet under november månad så löper avtalet tom sista feb 2015. Att notera är att vissa operatörer har ändrat (pga ny lagstiftning from 1 maj 2014) så att uppsägningstiden är 1 månad. Det verkar inte Canal Digital ha gjort, men Comhem, Telia, Viasat och Bredbandsbolaget har genomfört den förändringen. Denna typ av ändring är en sådan liten fråga men visar ju att CD har mindre förtroende för sin framtid och sina tjänster då de inte genomfört denna förändring.

Det skulle nästan vara intressant att någon tog CD till Marknadsdomstolen för att se om de är skyldiga att följa LEK eller ej. Läser man propositionen som leder fram till nya LEK så framgår det där att fasta kommunikationsnät där distribution av digitaltv kan ske ska täckas av lagen på samma sätt som för mobilnät...

/Micke

Redigerat av Forsyth, 06 November 2014 - 17:12.

Postad 06 November 2014 - 17:26

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
Jag har fått ett bra erbjudande från Viasat så därför var jag nyfiken på uppsägningstiden.

Postad 06 November 2014 - 17:48

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0
Trist att CDs app bara finns till iOS. Vi har fem plattor i familjen, Windows och Android. Varför ingen app till Android som är tveklöst vanligast?

Postad 06 November 2014 - 20:22

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 1

Trist att CDs app bara finns till iOS. Vi har fem plattor i familjen, Windows och Android. Varför ingen app till Android som är tveklöst vanligast?

Kommer till Android nån gång "innan sommaren" 2015.

Redigerat av SweX, 06 November 2014 - 20:23.

Postad 10 November 2014 - 16:02

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Nya kanallistan för CD har dykt upp. I och för sig logiskt planerad i ämnesgrupperingar.

Noterar att jag inte ser C More Hockey och C More Fotboll i kanallistan längre. De borde logiskt ligga under rubriken C More speglad SD i nya kanallistan där typ C More Sport SD och C More First ligger.

Om kanallistan stämmer så kan inte standardboxägare (torde finnas en del i stugorna runt om i Sverige fortfarande?) inte ta del av en signifikant del av C More Max utbud. Är det så så har man rätt att bryta sitt abbonemang även under bindningstid alternativt att CD tillhandahåller en box som kan ta emot utbudet man betalar för utan tillkommande kostnad.

Alternativt är det tryckfelsnisse som varit framme. Det finns ingen information vad jag kan se som säger att CD slutar distribuera C More Fotboll och C More Hockey i SD-version.

Om möjligt kan det vara käckt att klarlägga.

Postad 10 November 2014 - 22:29

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Hittar deras kanallista
http://www.canaldigi...-kanallista.pdf
där kan jag inte hitta Cmore fotboll (SD)

http://www.telenorsa...-news-log-2014/
hittar jag inget om att den ska ha upphört och den finns kvar på satelliten enligt

Postad 10 November 2014 - 22:47

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3032 inlägg
  • 0
Fråga till CD kundtjänst.

Jag fick som så många andra mail i dag att man sk göra ny kanalsökning men som ALLTID så saknas info till oss som är lite intresserade och som vill ha annan hårdvara än CD begränsade boxar.
Varför länkar ni inte till en frekvenslista?

Postad 11 November 2014 - 09:16

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Hittar deras kanallista
http://www.canaldigi...-kanallista.pdf
där kan jag inte hitta Cmore fotboll (SD)

http://www.telenorsa...-news-log-2014/
hittar jag inget om att den ska ha upphört och den finns kvar på satelliten enligt

Som noterat varken C More Fotboll eller C More Hockey finns med i CD:s nya kanallista, endast HD versionerna av dessa kanaler. Brister i korrläsning på CD eller icke informerad förändring av utbudet (alla har ju inte HD-box till sitt huvudabb eller extrakort)?

Införandet av pairing på C More Fotboll HD var ju inte att betrakta som en inskränkning av avtalat utbud enligt CD den gången i och med att kanalen fanns kvar i en SD-version. Om nu SD-versionerna saknas vid övergången till ny kanallista så har ju just den inskränkningen inträffat som CD påtalade att de undvek.

Kanalförändringen avses ju träda ikraft per imorgon 12/11.

Vore toppen om kundservice kunde ge en bild av om de är bortglömda i listan men finns kvar på någon kanalplats efter förändringen eller om det rör sig om en inskränkning av utbudet som inte aviserats till kunderna.

Redigerat av kenta2, 11 November 2014 - 12:59.

Postad 12 November 2014 - 09:27

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Fråga till CD kundtjänst.

Jag fick som så många andra mail i dag att man sk göra ny kanalsökning men som ALLTID så saknas info till oss som är lite intresserade och som vill ha annan hårdvara än CD begränsade boxar.
Varför länkar ni inte till en frekvenslista?

Hej OMD 28,

http://www.telenorsa...atellite-fleet/

I den länken under satellite service data hittar man alla våra kanaler.

Man hittar även kanalerna här:

http://www.telenorsa...annel-listings/

vänligen
Mcke

Redigerat av Allente Sverige, 12 November 2014 - 09:29.

Postad 12 November 2014 - 09:37

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0

Hej OMD 28,

vänligen
Mcke

Hej,

Hur många gånger måste man bryta strömmen och starta om sin vita HD-box för att kanalerna ska ligga som ni har listat dom from idag? Det är inte många kanaler som ligger rätt enligt min burk iaf och kanaler jag faktiskt betalar för finns inte iom att ngn annan kanal ligger de låg, men de ligger inte där de ska ligga enligt nya listan...

Jag är grymt imponerad...

Postad 12 November 2014 - 15:27

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Hej OMD 28,

vänligen
Mcke

SD versionerna av C More Hockey och C More Fotboll finns åtminstone med i detta läge i Telenors satellitlista. Kanske PDF-kanallistan kan uppdateras då om de är kvar i utbudet?

Postad 12 November 2014 - 17:17

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Uppdateringarna funkade utmärkt på LG TV, Samsung TV och Svarta HD-Boxen

Postad 12 November 2014 - 17:25

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3032 inlägg
  • 0

Hej OMD 28,

vänligen
Mcke

Tack för bra info, de länkarna borde vara med i mailet man får.

Postad 12 November 2014 - 20:17

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
När jag ställer in boxen på 1080p så blir alla rörelse hackiga, helt otittbart. Alla andra upplösningar fungerar.

Postad 12 November 2014 - 20:32

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Så har det nog alltid varit faktiskt.

Postad 13 November 2014 - 11:09

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

När jag ställer in boxen på 1080p så blir alla rörelse hackiga, helt otittbart. Alla andra upplösningar fungerar.

Ställ in den på 1080i istället så flyter det bättre. Inga kanaler sänds i 1080P ändå.

Våra HD-boxar klarar av formaten 576i, 720p och 1080i. Boxen anpassar sig automatiskt till det format som sändningen har.

Formatet 1080p kräver idag alltför mycket kapacitet i sändnings och transmissionskedjan och kommer därför inte att lanseras i nuläget.

Postad 25 November 2014 - 01:42

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

I princip alla appar av betydelse kommer till IOS först
Det är inte för att apples plattor säljer mest utan för att de är bäst och det är en av anledningarna till att utvecklarna lägger krutet där först. Dessutom används Ipad mer, de andra brukar ligga i en låda. för att de inte fungerar

Postad 25 November 2014 - 03:20

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 2

Det är inte för att apples plattor säljer mest utan för att de är bäst och det är en av anledningarna till att utvecklarna lägger krutet där först. Dessutom används Ipad mer, de andra brukar ligga i en låda. för att de inte fungerar

Det är helt ointressant vilka plattor som är bäst. Vi med Android är väl också viktiga kunder får man hoppas. Sedan är det otur att dina plattor inte fungerar, våra fungerar utmärkt.

Postad 25 November 2014 - 08:07

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 1

Och hur mycket erfarenhet har du av icke-Apple-produkter, törs man fråga?

Personligen, efter att under 5 år ha använt flera modeller med både iOS och Android, har vi övergått till Windows på alla våra plattor. Vilket lyft. Visst är apputbudet smalare, men så skönt att slippa plottrigheten och trögheten och Apples skämt till multitasking...

Postad 25 November 2014 - 09:29

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3032 inlägg
  • 1

Håller inte med om att Apples plattor är bäst, dessutom används appar i telefoner också och där är Android ljusår bättre än iFåne.

Postad 25 November 2014 - 10:11

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Fördelen med att utveckla primärt för Apple är trots allt att det finns en allenarådande mjukvarugrund att bygga på. Android är, Googles intentioner till trots, ganska splittrat. Dvs inte helt enkelt att veta att det du utvecklar verkligen fungerar på alla tänkliga enheter och risken finns att kundtjänst drunknar i frågor de inte kan göra något åt.

Dvs jag förstår om man först utvecklar/släpper för plattform där man enklare kan få en produkt att fungera.

Postad 25 November 2014 - 16:31

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3032 inlägg
  • 0

Fördelen med att utveckla primärt för Apple är trots allt att det finns en allenarådande mjukvarugrund att bygga på. Android är, Googles intentioner till trots, ganska splittrat. Dvs inte helt enkelt att veta att det du utvecklar verkligen fungerar på alla tänkliga enheter och risken finns att kundtjänst drunknar i frågor de inte kan göra något åt.

Dvs jag förstår om man först utvecklar/släpper för plattform där man enklare kan få en produkt att fungera.

Det tror jag också Apple's låsta värld är liten och lätthanterlig.

Postad 30 November 2014 - 08:15

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

• 401 inlägg
  • 0
Sedan några veckor så får jag inte bild/ljud på svt1hd, svt2hd eller tvhd. Någon som vet vad som är fel? Har startat om boxen och även försökt med fabriksåterställning utan resultat.
Boxen är HD PVR 101ST

Postad 01 December 2014 - 15:09

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Sedan några veckor så får jag inte bild/ljud på svt1hd, svt2hd eller tvhd. Någon som vet vad som är fel? Har startat om boxen och även försökt med fabriksåterställning utan resultat.
Boxen är HD PVR 101ST

Hej Anniggo, är det endast HD kanalerna det avser kan det vara så att du inte har tillräcklig signalmottagning. Kontakta gärna vår support på tel 0770-33 22 11 för en mera kompletterande felsökning tillsammans.

Vänligen
Micke

Postad 01 December 2014 - 15:54

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
och hur går det SVT play Canal Digital

ser ingen info på er hemsida om att tjänsten vare sig är bortplockade eller tillfälligt ur funktion. är det kanske som så att det inte är så många som saknar det?

Postad 01 December 2014 - 16:05

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0
Förstår inte allt krångel ni har,jag har den svarta 500 gb mottagaren och det har aldrig varit några problem med vare sig upplösning eller inspelning eller något annat,är jättenöjd med den.

Postad 01 December 2014 - 23:35

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Förstår inte allt krångel ni har,jag har den svarta 500 gb mottagaren och det har aldrig varit några problem med vare sig upplösning eller inspelning eller något annat,är jättenöjd med den.

Instämmer, den fungerar mycket bra.

Postad 02 December 2014 - 09:22

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

och hur går det SVT play Canal Digital

ser ingen info på er hemsida om att tjänsten vare sig är bortplockade eller tillfälligt ur funktion. är det kanske som så att det inte är så många som saknar det?

Hej Monshi,

Vi har tekniska problem med SVT-Play och våra tekniker jobbar för fullt på att lokalisera problemet.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

Postad 03 December 2014 - 20:07

Latmann
  • Latmann
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Boxen är HD PVR 101ST

Hade samma problem tidigare med dessa kanaler, orsaken var ett trasigt LNB ( av fabrikat jag ej minns )
Bytte LNB sedan funkade allt problemfritt.

Redigerat av Latmann, 08 December 2014 - 22:51.

Postad 08 December 2014 - 13:54

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Hej Monshi,

Vi har tekniska problem med SVT-Play och våra tekniker jobbar för fullt på att lokalisera problemet.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

Fick ett klarare svar från SVT play på bara några minuter:

Det är som sagt ett tekniskt fel och tyvärr kommer det sannolikt inte att åtgärdas.

http://www.svt.se/tittarservice/fraga-oss/dialog/665442?cb=1418043168682#svtTSComment-1401238

kan ni bekräfta eller dementera?

Postad 11 December 2014 - 17:06

Mackan92
  • Mackan92
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0
Verkar som att Investigation Discovery är på väg in i utbudet snart.

Bifogad fil(er)

Postad 12 December 2014 - 13:22

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Verkar som att Investigation Discovery är på väg in i utbudet snart.

Start blir den 15 december och ingår i familjepaketet

Postad 13 December 2014 - 02:30

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Kanalen kommer att ligga på kanalplats 14 och kanalen Discovery Showcase HD flyttar därmed till kanalplats 29.

Kanal: Investigation Discovery
Lansering: 15 december
Kanalplats: 14
Kanalpaket: Familjepaketet
Övrigt: Kanalen sänds i formatet mpeg4 vilket innebär att du behöver en HD-box för att kunna se den.

Postad 15 December 2014 - 13:42

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej Monshi!
Nu fungerar SVT Play i Ondemand och 500 GB boxen igen.

Vänligen Therese

Fick ett klarare svar från SVT play på bara några minuter:

http://www.svt.se/ti...Comment-1401238

kan ni bekräfta eller dementera?

Postad 15 December 2014 - 20:07

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
Varför sänder ni ut ID Discovery i 4:3 format? Det är ju inte direkt 90-tal nu...

Postad 16 December 2014 - 09:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej lindo,

De program som sänds ut i 4:3 format visas på samma sätt i din TV-bild. Om du ändrar bildformatet via din box på den kanalen kan du få helskärm även på dessa program.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

Varför sänder ni ut ID Discovery i 4:3 format? Det är ju inte direkt 90-tal nu...

Postad 16 December 2014 - 18:07

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Hej lindo,

De program som sänds ut i 4:3 format visas på samma sätt i din TV-bild. Om du ändrar bildformatet via din box på den kanalen kan du få helskärm även på dessa program.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

4:3 program ska vara i 4:3, men här handlar det inte om enstaka program. Hela kanalen sänds ut i 4:3

Postad 16 December 2014 - 22:41

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

.... Hela kanalen sänds ut i 4:3

Ja det är helt sjukt. 4:3 formatet är verkligen 1900-tal.

Postad 17 December 2014 - 20:24

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Är H2 också en nyhet eller har jag bara missat infon här?

10 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 10 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.