* Officiell TrÄd - Telia Digital-TV *
34860 svar till detta Àmne
Postad 14 August 2024 - 08:13
Skvall
-
Skvall
-
LĂ€rjunge
-
-
385 inlÀgg
Hittar inte Amazon prime i min box, VIP 4302. Jag har aktiverat det. Missar jag nÄgot eller kan man bara se Amazon prime pÄ en dator/platta?
Du behöver Telias nyare box. (eller en annan enhet som har det stödet)
https://www.telia.se.../telia-play-hub
Postad 14 August 2024 - 14:18
GannTrader
-
GannTrader
-
AnvÀndare
-
-
197 inlÀgg
Ok men 4302:an tar Àven unicast men det kanske inte hjÀlper.
Postad 14 August 2024 - 15:12
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1296 inlÀgg
Ok men 4302:an tar Àven unicast men det kanske inte hjÀlper.
Den nya boxen har vÀl fler appar (android)? 4302 har bara SVTPlay, Max, Netflix och Youtube?
Postad 26 August 2024 - 20:52
eklov
-
eklov
-
AnvÀndare
-
-
133 inlÀgg
Ljudet och bilden i SVT-kanaler Àr mycket osynkat nu. Munnen sÀger hela ord i bilden innan ljudet kommer! GÄr man till TV4 Àr det synkat! Tittar man pÄ SVTPlay med t.ex.AppleTV Àr det synkat!
Postad 30 August 2024 - 09:57
LJN
-
LJN
-
ForumrÀv
-
-
914 inlÀgg
Har idag ett par TV-boxar Arris VIP 4302 med tillhörande hÄrddisk modul. Om man "uppgraderar" till Telia Play Hub, Àr det nÄgra fördelar/nackdelar med den? Mer, har man nÄgon inspelningsmöjlighet med denna box?
Postad 30 August 2024 - 10:42
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1296 inlÀgg
Har idag ett par TV-boxar Arris VIP 4302 med tillhörande hÄrddisk modul. Om man "uppgraderar" till Telia Play Hub, Àr det nÄgra fördelar/nackdelar med den? Mer, har man nÄgon inspelningsmöjlighet med denna box?
Vad jag förstÄtt kan man bara köra unicast med den och dÄ försvinner inspelningsmöjligheten och det finns vÀl inte ens nÄn hÄrddisk till den.
Fördelen Àr vÀl att den har fler appar och jag tror man kan lÀgga till andoid-appar.
Postad 30 August 2024 - 13:51
LJN
-
LJN
-
ForumrÀv
-
-
914 inlÀgg
Vad jag förstÄtt kan man bara köra unicast med den och dÄ försvinner inspelningsmöjligheten och det finns vÀl inte ens nÄn hÄrddisk till den.
Fördelen Àr vÀl att den har fler appar och jag tror man kan lÀgga till andoid-appar.
Tack för svar Bopper, dÄ behÄller jag mina Arris boxar ett tag till:)
Postad 30 August 2024 - 15:07
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1296 inlÀgg
Tack för svar Bopper, dÄ behÄller jag mina Arris boxar ett tag till:)
Samma hÀr. Synd bara att de blivit sÄ sega...
Postad 02 September 2024 - 20:37
alle1985
-
alle1985
-
Amatör
-
-
87 inlÀgg
FörÀndringar i ditt sportpaket
Den 2 oktober gör TV4 förÀndringar i sina streamingpaket vilket i sin tur pÄverkar ditt paket frÄn oss. För dig som har All Sport frÄn Viaplay, TV4 Play & Amazon Prime betyder det att du frÄn 2 oktober fÄr reklam pÄ serier, filmer och underhÄllning frÄn TV4 Play. Ditt sportinnehÄll visas dÀremot pÄ samma sÀtt som tidigare. FörÀndringen innebÀr ocksÄ att visst innehÄll endast kommer att finnas i den reklamfria versionen av TV4 Play: det gÀller Britbox, TV4 Hits, TV4 Stars, SF-kanalen samt ett mindre antal filmer. Om du vill se dessa kommer du att kunna uppgradera TV4 Play frÄn 2 oktober.
Priset pÄ ditt paket kommer inte att justeras pÄ grund av dessa Àndringar. Om du vill uppgradera till en reklamfri* version av TV4 Play kommer du att kunna göra det för en kostnad pÄ 50 kronor per mÄnad. Du fÄr ett separat mejl med lÀnk till uppgraderingen 2 oktober
Postad 02 September 2024 - 22:50
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlÀgg
Till er som hade problem med att S/PDIF inte fungerat pÄ SDMC (telia play hub) boxen sÄ finns det i nyaste firmware till den en funktion att slÄ pÄ den trots att den inte kÀnner av nÄgon ansluten enhet. Om det hjÀlper nÄgon fÄr ni gÀrna skriva det.
InstÀllningen hittar man via Mitt konto -> SysteminstÀllningar -> TV instÀllningar -> Ljud
För att ladda ner nyaste mjukvaran pÄ en gÄng borde det fungera att gÄ till Mitt konto -> SysteminstÀllningar -> EnhetsinstÀllningar -> om -> systemuppdatering
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 03 September 2024 - 18:22
dalle
-
dalle
-
ForumrÀv
-
-
537 inlÀgg
@TeliaKundservice PÄ 1963-boxarna ligger lilla tunna menyranden kvar i vÀnsterkant pÄ bilden Àven efter att man gÄtt ur ett lÀge dÀr menyn har visats. Kan ni inte fixa det?
Min box kraschar och bootar om i tid och otid. Ăr det normalt för 1963 eller tror du att det Ă€r mitt exemplar som hĂ„ller pĂ„ och sönderfaller?
Postad 03 September 2024 - 18:49
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1296 inlÀgg
Starta om pÄ TV4 verkar inte ha fungerat sedan tidigt i morse och inte nu heller...
GÄr inte att leta upp i Play-biblioteket heller (4302-boxen).
Edit: Verkar vara samma pÄ 7:an och kanske andra TV4-kanaler.
Markus, nÄt ni har koll pÄ?
Redigerat av Bopper, 04 September 2024 - 07:18.
Postad 04 September 2024 - 12:21
sportmats
-
sportmats
-
LĂ€rjunge
-
-
350 inlÀgg
Min faders sÀrbo har Boxer och dÀr slÀcks alla kanaler förutom SVT och TV4 ned frÄn Ärsskiftet. Vill man se mer mÄste man ha en box med streamingfunktion. Jag hjÀlpte henne att ringa till kundservice och frÄga om det gick att ordna det pÄ nÄgot annat sÀtt, via kabel eller parabol och i samband med det samtalet fick jag dÄ förklarat att Àven övriga stora operatörer bÄde Allente och Telia inom kort kommer att slÀcka ned allting förutom sin streamingtjÀnst för att den Àr billigare Àn att sÀnda linjÀrt.
Den trevliga tjejen pÄ Boxer förklarade att det var pÄbud frÄn chefer högre upp som var frustrerade över "hur trögt det gÄr att fÄ folk in pÄ streaming". Jag frÄgade om hon trodde att Àven Allente och Telia skulle gÄ över till endast streaming och det trodde hon. "Inom ett Är tror jag de kommer att göra samma sak som Boxer/Tele2. Det skulle förvÄna mycket om de inte hakar pÄ oss".
SÄ dÄ vet vi nog vad vi som har Telia att förvÀnta oss, vi som gillar att titta pÄ sport live linjÀrt via boxen utan 30-45 sekunder lÄng fördröjning, kommer nog att bli tvingade till det bara blir enkom streaming tyvÀrr.
Postad 04 September 2024 - 20:02
johnbull_1975
-
johnbull_1975
-
AnvÀndare
-
-
164 inlÀgg
Ljudet pÄ flera kanaler har blivit vÀldigt lÄgt idag (eller kanske sen igÄr). SVT1, SVT2, TV3, TV4, TV10 t ex. Behöver höja minst 10 skalsteg mer Àn tidigare. NÀr det var en sÀndning i Dolby Digital pÄ SVT2 nyss var ljudnivÄn normal... vaffö'dÄrÄ? Ljudet pÄ flera kanaler har blivit vÀldigt lÄgt idag (eller kanske sen igÄr). SVT1, SVT2, TV3, TV4, TV10 t ex. Behöver höja minst 10 skalsteg mer Àn tidigare. NÀr det var en sÀndning i Dolby Digital pÄ SVT2 nyss var ljudnivÄn normal... vaffö'dÄrÄ?
Postad 04 September 2024 - 20:35
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1054 inlÀgg
NÀr det var en sÀndning i Dolby Digital pÄ SVT2 nyss var ljudnivÄn normal... vaffö'dÄrÄ?
Om DD ljud Àr normalt och PCM lÄgt Àr det vanligaste felet att volymen Àr sÀnkt pÄ Telia boxen.
Postad 07 September 2024 - 09:51
sportmats
-
sportmats
-
LĂ€rjunge
-
-
350 inlÀgg
Ljudet pÄ flera kanaler har blivit vÀldigt lÄgt idag (eller kanske sen igÄr). SVT1, SVT2, TV3, TV4, TV10 t ex. Behöver höja minst 10 skalsteg mer Àn tidigare. NÀr det var en sÀndning i Dolby Digital pÄ SVT2 nyss var ljudnivÄn normal... vaffö'dÄrÄ?
Ljudet pÄ flera kanaler har blivit vÀldigt lÄgt idag (eller kanske sen igÄr). SVT1, SVT2, TV3, TV4, TV10 t ex. Behöver höja minst 10 skalsteg mer Àn tidigare. NÀr det var en sÀndning i Dolby Digital pÄ SVT2 nyss var ljudnivÄn normal... vaffö'dÄrÄ?
Man har ju sÄklart alltid volymen pÄ max pÄ digitalboxen. Sedan reglerar man volymen pÄ TV:n till den nivÄ man vill ha.
Postad 08 September 2024 - 08:17
johnbull_1975
-
johnbull_1975
-
AnvÀndare
-
-
164 inlÀgg
Boxens (4302) volym Àr pÄ max.
Man har ju sÄklart alltid volymen pÄ max pÄ digitalboxen. Sedan reglerar man volymen pÄ TV:n till den nivÄ man vill ha.
JodÄ, sÄ har jag alltid gjort (fast jag reglerar volymen pÄ min receiver med en Harmony Companion och dÀr finns inga volymknappar för boxens volym utlagda, sÄ det Àr ingen som kommer Ät att Àndra den).
Volymen halkade ner frÄn en dag till en annan och det Àr ingen annan som anvÀnt grejerna... och boxens volym stÄr kvar pÄ max.
Andra ljudkÀllor funkar som vanligt.
Postad 09 September 2024 - 20:06
oveb
-
oveb
-
Amatör
-
-
87 inlÀgg
HmmmâŠföreningen tvingade pĂ„ mig en Telia play box. Det stĂ„r DV8919X bak pĂ„ den.
SĂ„ nu behöver jag tvĂ„ fjĂ€rrisarâŠyay.
Den stÄr mest avstÀngd dÄ jag har det mesta jag vill ha redan i min Samsung TV.
Men om jag skulle fĂ„ den dumma idĂ©n att titta pĂ„ en kabelkanal och startar boxenâŠsĂ„ poffâŠdĂ„ stĂ€nger det lilla aset av bĂ„de min Samsung TV OCH min Yamaha stĂ€rkare.
Hittade en instÀllning i boxen som inte gjorde saken bÀttre!
Ăr det sĂ„ hĂ€r dĂ„ligt?
Finns det andra boxar som beter sig civiliserat?
Postad 09 September 2024 - 21:41
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlÀgg
Ăr det nĂ„gon mer Ă€n johnbull_1975 som upplever problem med ljudet? Vore bra med lite mer information om vad det Ă€r för enhetstyp och exakt vilka kanaler det Ă€r problem med och vilket typ av ljud det Ă€r som strular? AC3 ljudspĂ„ret Ă€ndras ju inte vanligtvis utan det gĂ„r ju rakt genom frĂ„n det vi fĂ„r frĂ„n leverantören vidare genom utrustningen som skickar det vidare i vĂ„rat nĂ€t. Det kom en firmware (12.2.54) till SDMC (Telia play hub) i förra veckan som ska verkar ha löst vissa problem med ljud. Vill man ladda ner den pĂ„ en gĂ„ng kan man navigera till Mitt-konto -> systeminstĂ€llningar -> EnhetsinstĂ€llningar -> om -> Systemuppdatering Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 10 September 2024 - 16:53.
Postad 10 September 2024 - 18:57
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlÀgg
Viaplay har tydligen bestÀmt sig för att inte sÀnda CL i linjÀra kanaler, bara streaming?
I Är Àr det matcher tisdag, onsdag och torsdag
Telia har sÀkrat sÄ att Champions League kommer att ingÄ i Telias paket med Viaplay 
Redigerat av lindo, 10 September 2024 - 19:00.
Postad 10 September 2024 - 21:00
johnbull_1975
-
johnbull_1975
-
AnvÀndare
-
-
164 inlÀgg
Ăr det nĂ„gon mer Ă€n johnbull_1975 som upplever problem med ljudet? Vore bra med lite mer information om vad det Ă€r för enhetstyp och exakt vilka kanaler det Ă€r problem med och vilket typ av ljud det Ă€r som strular?
AC3 ljudspÄret Àndras ju inte vanligtvis utan det gÄr ju rakt genom frÄn det vi fÄr frÄn leverantören vidare genom utrustningen som skickar det vidare i vÄrat nÀt.
Det kom en firmware (12.2.54) till SDMC (Telia play hub) i förra veckan som ska verkar ha löst vissa problem med ljud.
Vill man ladda ner den pÄ en gÄng kan man navigera till Mitt-konto -> systeminstÀllningar -> EnhetsinstÀllningar -> om -> Systemuppdatering
Markus Johansson
Telia Kundservice
IkvÀll Àr ljudet pÄ 1-4,10,12,SVT24och Kunskapskanalen markant lÀgre Àn 5,6,7,11,Eurosport,4Fakta,4Gold,Godare,Axess,Sportkanalen,4Film,ID. Alla dessa med analogt för tillfÀllet.
8,9,TLC,Discovery var det Dolby Digitalt pÄ för tillfÀllet och det ljudet var i nivÄ med den andra analoga gruppen.
Har kollektivt Lagom eller vad det heter numera. 4302-box och en Denon AVR-X4000 och det har funkat bra i mÄnga Är och inget Àr Àndrat
Postad 11 September 2024 - 14:43
soulseek
-
soulseek
-
Amatör
-
-
94 inlÀgg
Var kan inte Telia erbjuda Mellan kollektivt? JÀmför man Lagom och Mellan Àr ju utbudet samma utom V sport extra och Tv4 Play
Postad 11 September 2024 - 15:16
sportmats
-
sportmats
-
LĂ€rjunge
-
-
350 inlÀgg
Viaplay har tydligen bestÀmt sig för att inte sÀnda CL i linjÀra kanaler, bara streaming?
Missade du den hÀr meningen? "Dessutom kommer nÄgra av matcherna sÀndas i TV6."
Postad 11 September 2024 - 15:20
sportmats
-
sportmats
-
LĂ€rjunge
-
-
350 inlÀgg
TÀnk om Telia kunde skapa likt det Tele2 har att man kan vÀlja ett visst antal kanaler till ett visst pris, utan att behöva köpa hela TV paket, hela Max paket eller Viaplay Total eller vad det nu kan vara. Drömmen vore ju att man kunde vÀlja kanal 1-12 + Eurosport 1+2, Sportkanalen och sedan alla matcher i hockeyallsvenskan och fotbollsallsvenskan utan att fÄ en massa extrakanaler pÄ köpet som man ÀndÄ inte tittar pÄ.
Postad 11 September 2024 - 19:29
Weiman
-
Weiman
-
ForumrÀv
-
-
932 inlÀgg
HmmmâŠföreningen tvingade pĂ„ mig en Telia play box. Det stĂ„r DV8919X bak pĂ„ den.
Men om jag skulle fĂ„ den dumma idĂ©n att titta pĂ„ en kabelkanal och startar boxenâŠsĂ„ poffâŠdĂ„ stĂ€nger det lilla aset av bĂ„de min Samsung TV OCH min Yamaha stĂ€rkare.
Ăr det sĂ„ hĂ€r dĂ„ligt?
FrÄgan Àr ju varför Telia inte har en app till det troligen vanligaste TV-mÀrket..
Men nog mÄste det gÄ att stÀnga av CEC? Vad var det för instÀllning du Àndrade?
Postad 11 September 2024 - 20:09
johnbull_1975
-
johnbull_1975
-
AnvÀndare
-
-
164 inlÀgg
Ăr det sĂ„ hĂ€r dĂ„ligt?
Men hur kan skiten stÀnga av utrustning via CEC?
Har du testat att slÄ pÄ-av-pÄ nÄgra gÄnger?
NÀr jag slog igÄng CEC med Harmony pÄ min anlÀggning (trots att det inte Àr rekommenderat ihop med Harmony, men det var nödvÀndigt för att fÄ Audiovisuella Return Channel att funka för att fÄ digitalt ljud till receivern nÀr jag kör smartTV) sÄ krÄnglade det först, men efter att ha sagor av och pÄ ett par gÄnger bökade det funka. Som att nÄgot behövde synca...
Postad 12 September 2024 - 17:44
Dan_C
-
Dan_C
-
Wannabe
-
-
42 inlÀgg
Det Àr fortfarande lÀgre volym pÄ play programmen Àn live-tv.
Har en Arris 4302.
Postad 12 September 2024 - 17:54
Fritiof i Arkadien
-
Fritiof i Arkadien
-
Rookie
-
2 inlÀgg
HjÀlp!
Jag har blivit pÄtvingad en Telia play hub men den hittar inte mitt kanalpaket. GÄr jag in pÄ TV stÄr det "Det gick inte att ladda innehÄll - försök igen senare" i en svart ruta lÀngst ner och det Àr tomt under tv-kanaler. SVT play funkar genom appen men jag kan inte starta SVT program via Program & serier. Testat bÄde med kabel och wi-fi.
NÀr jag loggar in pÄ Telias mina sidor har jag under mina tv paket en röd ruta dÀr det stÄr "Det uppstod ett fel. Tv paketet kunde inte lÀsas in. Försök igen senare"
Jag har telia tv genom hyresvÀrd och efter nÄgon utbytt gateway förra veckan var jag tvungen att byta ut min gamla fyrkantig trotjÀnare frÄn Motorola.
Ja jag har startat om allt utom brödrosten!
Evigt tacksam för svar dÄ jag under helgen troligen sjÀlv kommer fÄ hjÀlpa mina grannar i Äldrarna 85-102 Är med samma sak.
Postad 13 September 2024 - 07:11
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1296 inlÀgg
HjÀlp!
Jag har blivit pÄtvingad en Telia play hub men den hittar inte mitt kanalpaket. GÄr jag in pÄ TV stÄr det "Det gick inte att ladda innehÄll - försök igen senare" i en svart ruta lÀngst ner och det Àr tomt under tv-kanaler. SVT play funkar genom appen men jag kan inte starta SVT program via Program & serier. Testat bÄde med kabel och wi-fi.
NÀr jag loggar in pÄ Telias mina sidor har jag under mina tv paket en röd ruta dÀr det stÄr "Det uppstod ett fel. Tv paketet kunde inte lÀsas in. Försök igen senare"
Jag har telia tv genom hyresvÀrd och efter nÄgon utbytt gateway förra veckan var jag tvungen att byta ut min gamla fyrkantig trotjÀnare frÄn Motorola.
Ja jag har startat om allt utom brödrosten!
Evigt tacksam för svar dÄ jag under helgen troligen sjÀlv kommer fÄ hjÀlpa mina grannar i Äldrarna 85-102 Är med samma sak.
Provat att ringa Telia's support? Visst kan det vara lÄng kö vissa tider, men förvÄnansvÀrt ofta kan de lösa "oförklarliga" problem.
Postad 13 September 2024 - 20:48
Fritiof i Arkadien
-
Fritiof i Arkadien
-
Rookie
-
2 inlÀgg
Jag tror att det kan ha löst sig. Det verkar som att mitt kanalpaket ,som jag har genom bostads vĂ€rden, inte hade hĂ€ngt med vid byte av tv-boxen. Jag ringde Telias support och kom fram direkt (fredag ca 15:00) och fick saklig hjĂ€lp. Ăn funkar det inte men förklaringen lĂ„ter rimligt och jag kan med gott mod försĂ€kra mina Ă„lderstigna grannar att det inte Ă€r bildröret eller tv2-tillsatsen som Ă€r problemet.
Postad 16 September 2024 - 10:27
alle1985
-
alle1985
-
Amatör
-
-
87 inlÀgg
Det ser ut som att bara fÄ matcher kommer gÄ pÄ tv6,resten kommer bara sÀndas pÄ viaplay vad det gÀller CL.
Postad 16 September 2024 - 15:52
sportmats
-
sportmats
-
LĂ€rjunge
-
-
350 inlÀgg
Det ser ut som att bara fÄ matcher kommer gÄ pÄ tv6,resten kommer bara sÀndas pÄ viaplay vad det gÀller CL.
Precis som det var förra gÄngen nÀr Viasat hade rÀttigheterna. En match per omgÄng pÄ TV6 resten göms undan pÄ viaplay.
Postad 16 September 2024 - 19:41
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlÀgg
Precis som det var förra gÄngen nÀr Viasat hade rÀttigheterna. En match per omgÄng pÄ TV6 resten göms undan pÄ viaplay.
Denna gÄng sÀnds inga matcher pÄ V Sport kanalerna, lika illa som Telias första Är med CL. Inget linjÀrt
förutom matchen pÄ TV6
Postad 16 September 2024 - 22:28
dalle
-
dalle
-
ForumrÀv
-
-
537 inlÀgg
Fick mail frÄn Telia som sÀger "dÀrför vill vi under en begrÀnsad tid bjuda dig pÄ SkyShowtime" dock hittar jag inget om hur lÀnge denna frivisning varar. NÄgon som vet?
Ingen idé att börja kolla pÄ en serie om man inte kommer hinna se klart den.
Postad 16 September 2024 - 22:49
alle1985
-
alle1985
-
Amatör
-
-
87 inlÀgg
Denna gÄng sÀnds inga matcher pÄ V Sport kanalerna, lika illa som Telias första Är med CL. Inget linjÀrt
förutom matchen pÄ TV6
AlltsÄ fy fan va dÄligt av viaplay,riktigt besviken Àr jag...
Postad 17 September 2024 - 08:59
mblom
-
mblom
-
Amatör
-
-
67 inlÀgg
Kör Telia med AI för EPGn, eller har de tagit in en femÄring "Havaiji 5-0" kanske skulle vara bÀttre med "Hawaii Five-0"
Postad 17 September 2024 - 10:18
alle1985
-
alle1985
-
Amatör
-
-
87 inlÀgg
Ja nu har vi fÄtt V sport fotball live 1-3 ser jag vilket dem kommer sÀnda nÄgra CL matcher pÄ dessa linjÀra kanaler.
Postad 17 September 2024 - 17:37
beson
-
beson
-
AnvÀndare
-
-
236 inlÀgg
Fick mail frÄn Telia som sÀger "dÀrför vill vi under en begrÀnsad tid bjuda dig pÄ SkyShowtime" dock hittar jag inget om hur lÀnge denna frivisning varar. NÄgon som vet?
Ingen idé att börja kolla pÄ en serie om man inte kommer hinna se klart den.
Jag fick ocksÄ detta "vÀlinformerande" mail. Enl Telias FB-grupp varar frivisningen till 30/9.
Postad 17 September 2024 - 22:51
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlÀgg
Kör Telia med AI för EPGn, eller har de tagit in en femÄring "Havaiji 5-0" kanske skulle vara bÀttre med "Hawaii Five-0"
Hörde att detta skrevs Àven till mina andra kollegor som jobbar med sociala medier sÄ det kanske var du som med skrev det till dem dÀr med?
För den som inte vet sÄ heter "Hawaii Five-0" sÄ pÄ finska som nog förklarar detta lite med. Av nÄgon anledning hade Viaplay av misstag angett det finska namnet Àven i Sverige i det EPG data vi fÄtt av dem för kanalen.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 17 September 2024 - 23:02
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlÀgg
Vi har vissa problem med att Arris boxar som inte Àr 4302 eller 5305 har problem starta on demand content och man jobbar pÄ att lösa det. Det Àr dock inte allt för enkelt att fÄ till verkar det som tyvÀrr.
Det har inget att göra med de nya kanalerna för fotboll frÄn viasat som lades till idag kan jag förtydliga.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 18 September 2024 - 06:11
pallepaf
-
pallepaf
-
ForumrÀv
-
-
544 inlÀgg
Vi har vissa problem med att Arris boxar som inte Àr 4302 eller 5305 har problem starta on demand content och man jobbar pÄ att lösa det. Det Àr dock inte allt för enkelt att fÄ till verkar det som tyvÀrr.
Det har inget att göra med de nya kanalerna för fotboll frÄn viasat som lades till idag kan jag förtydliga.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Har Telia helt slĂ€ppt att uppdatera buggar för de âgamlaâ boxarna? Har sedan lĂ€nge pĂ„talat att det inte finns nĂ„gon tidsindikator nĂ€r vi med hĂ„rddisk spolar tillbaka live-tv men inget har hĂ€nt för att fixa ett sĂ„ grundlĂ€ggande fel.
Postad 18 September 2024 - 13:11
GannTrader
-
GannTrader
-
AnvÀndare
-
-
197 inlÀgg
NÀr vi Ànda pratar om hÄrdiskar sÄ brukar jag stÀnga av timeshift, vÀldigt lÀtt att starta igen om man vill, för att försöka spara pÄ hÄrdisken men efter varje uppdatering sÄ Àr timeshift pÄslaget igen. DÀremot sÄ ÄterstÀlls inte inspelningsmarginaler utan de Àr som jag stÀllt in. Varför kan det inte vara likadant för timehift?
Box: 4302
Redigerat av GannTrader, 18 September 2024 - 14:13.
Postad 18 September 2024 - 23:18
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1138 inlÀgg
Min faders sÀrbo har Boxer och dÀr slÀcks alla kanaler förutom SVT och TV4 ned frÄn Ärsskiftet. Vill man se mer mÄste man ha en box med streamingfunktion. Jag hjÀlpte henne att ringa till kundservice och frÄga om det gick att ordna det pÄ nÄgot annat sÀtt, via kabel eller parabol och i samband med det samtalet fick jag dÄ förklarat att Àven övriga stora operatörer bÄde Allente och Telia inom kort kommer att slÀcka ned allting förutom sin streamingtjÀnst för att den Àr billigare Àn att sÀnda linjÀrt.
Den trevliga tjejen pÄ Boxer förklarade att det var pÄbud frÄn chefer högre upp som var frustrerade över "hur trögt det gÄr att fÄ folk in pÄ streaming". Jag frÄgade om hon trodde att Àven Allente och Telia skulle gÄ över till endast streaming och det trodde hon. "Inom ett Är tror jag de kommer att göra samma sak som Boxer/Tele2. Det skulle förvÄna mycket om de inte hakar pÄ oss".
SÄ dÄ vet vi nog vad vi som har Telia att förvÀnta oss, vi som gillar att titta pÄ sport live linjÀrt via boxen utan 30-45 sekunder lÄng fördröjning, kommer nog att bli tvingade till det bara blir enkom streaming tyvÀrr.
Det har börjat :-(
Trots att min bostadsförening i Uppsala nyligen bytt bredbandsleverantör frÄn Telia till iTux, och med denna nya leverantör sÄ fungerar multicast fint ...sÄ tvingades vi byta ut vÄra Arris-boxar mot Play Hub-dito, dvs en streaming-box (ingen hÄrddisk och ingen multicast).
Bryt-datumet för nÀr Arris-boxen slutade fungera var den 17/9, sÄ jag kopplade in den nya Play Hub-boxen som Telia skickat till mig i förrgÄr.
Behöver lite mer tid för att kÀnna efter och ge betyg pÄ den.
NÄgra betyg jag kan ge direkt Àr:
* kanalbyte gÄr tillrÀckligt snabbt för att inte vara störande. :-) Jag trodde att det skulle ta lÀngre tid och/eller starta i usel bildkvalitet innan det hinner buffra ikapp. SÄ det var en trevlig överraskning.
* fjÀrrkontrollen kör bluetooth och den/boxen Àr inte kompatibel med min LG-tv's "Magic Remote". :-( Dvs jag kan inte lÀngre styra allting med LG-fjÀrren (Arris-boxen hade stöd för detta.) utan mÄste i praktiken ha bÄda fjÀrr:arna framme.
* Jag gillar inte Telia-fjÀrren. Man kÀnner inte med fingertopparna kanterna pÄ knapparna, sÄ man mÄste ofta titta pÄ fjÀrren för att hitta t.ex. Play/pause eller Back-knappen. Nedbantat antal knappar innebÀr att det exempelvis inte finns en knapp för att snabbt nÄ programtablÄn (gul knapp pÄ Arris-boxen).
* Möjlighet att konfigurera egna instÀllningar för t.ex. lÄng-tryck pÄ Home-knappen, Apps-knappen, Netflix-knappen eller Play/pause-knappen, m.fl.
Typ:
long-press pÄ Input-select --> t.ex. SVT Play-appen
long-press pÄ Netflix --> t.ex. Sky Showtime-appen
long-press pÄ Apps --> t.ex. Prime-appen
long-press pÄ Play/pause --> MAX-appen
long-press pÄ [ch] --> TV4 Play-appen
long-press pÄ Home --> TV-tablÄn
...osv...
* Möjlighet att stÀlla in startsida nÀr boxen startar:
Typ:
(*) Last used Dvs om man hade TV4 pÄ sÄ ska boxen starta upp och gÄ till TV4. Om man hade Nextflix pÄ sÄ ska den starta upp med Netflix, spelade man nÄt i Telias play-bibliotek ska man hamna direkt i biblioteket (gÀrna pÄ den sida/serie man var pÄ), osv.
( ) Home
( ) Apps
( ) Fixed live channel: [ SVT 1 ]
* Möjlighet att stÀlla in default-volymnivÄ i boxen. Max Àr nivÄ 25, vilket Àr default. Men jag vill att min default-nivÄ ska vara 19, för det ger samma volym pÄ PCM-ljudet som pÄ DD-ljudet i min förstÀrkare. Just nu Àr det vÀldigt enerverande nÀr jag inte ens kan sÀnka boxens volym dÄ volymknapparna pÄ flÀrren skickas till förstÀrkaren via HDMI-CEC.
* Ovetenskapligt test, men det kÀnns som att bildkvaliteten (pÄ typ TV4, SVT1, SVT2, Femman, vilka Àr de kanaler jag tittat pÄ) Àr en liiiiten aning sÀmre Àn vad jag hade via min Arris VIP-2853 via multicast.
Postad 19 September 2024 - 19:59
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1296 inlÀgg
Vad hÀnder med Play i boxen?
"Just nu finns det inget innehÄll"?
Postad 19 September 2024 - 20:23
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlÀgg
Vad hÀnder med Play i boxen?
"Just nu finns det inget innehÄll"?
Det verkar vara problem med tjÀnsten, kommer inte Ät play i 5305 boxen
Streamings boxen gÄr idet inte att komma Ät Tv kanalerna eller play
Postad 19 September 2024 - 20:39
Weiman
-
Weiman
-
ForumrÀv
-
-
932 inlÀgg
Japp det Àr tekniska problem. Funkar hyfsat pÄ min Google TV ÀndÄ men jag kan inte spola i nÄgra program.
Postad 19 September 2024 - 20:43
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1296 inlÀgg
Apparna, SVT-Play och Max funkar (4302-boxen).
Det gÄr att starta om program om man blÀddrar i EPG'n.
Men i Menyn (Menu-knappen) funkar i princip bara apparna. Man kommer inte ens Ät instÀllningar.
Redigerat av Bopper, 19 September 2024 - 20:52.
Postad 19 September 2024 - 21:04
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlÀgg
Apparna, SVT-Play och Max funkar (4302-boxen).
Det gÄr att starta om program om man blÀddrar i EPG'n.
Men i Menyn (Menu-knappen) funkar i princip bara apparna. Man kommer inte ens Ät instÀllningar.
Yep, det verkar vara nÄgot stort fel hos en leverantör tyvÀrr 
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 20 September 2024 - 07:08
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1296 inlÀgg
Yep, det verkar vara nÄgot stort fel hos en leverantör tyvÀrr 
Markus Johansson
Telia Kundservice
Men nu verkar det vara löst?
Postad 20 September 2024 - 22:01
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1138 inlÀgg
Telia Play Hub...
NÀr jag startar BÀst i Test i efterhand (ca kl 22:00), via EPG:n (dvs valet "TV" i menyn pÄ boxen), sÄ startar en stream med reklam och det gÄr inte att spola. :-(
Om jag gör samma sak med Arris-boxen, kl 22 trycker jag pÄ gul knapp för att fÄ upp EPG:n, gÄr tillbaka till BÀst i Test och vÀljer att starta det frÄn början - dÄ fÄr man se programmet med all reklam bortklippt.
1. Varför denna skillnad?
2. Jag har inte bett om att fĂ„ Telia Play Hub-boxen. Ăr det "meningen" att tjĂ€nsten jag köper frĂ„n Telia plötsligt ska bli sĂ€mre för mig?
3. Om jag minns rÀtt sÄ slipper man reklam om man köper TV4 Play+ frÄn TV4. Nu köper jag inte TV4 Play+ frÄn TV4, men jag fÄr det frÄn Telia dÄ det ingÄr i mitt programpaket "Tv och streaming Max". Borde jag dÄ inte slippa reklamen Àven i Play Hub-boxen?
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|