Köpte en Android TV box till en gammal dam som bor på äldreboende. Det blev bara strul. Fick besöka henne ständigt för att få ordning på boxen. Ikoner försvann, men fanns dolda. Tvangs till slut skaffa en Apple-TV-box åt henne. Nu är det lugnt.
Jag tänkte försöka använda androiden själv, så här har det gått med Telia Play appen:
Jag har lyckats få in mitt Gmail-konto istället för tantens och tagit bort hennes. Installerat SVTPlay, men när jag skulle ladda ner Telia Play sket det sig. Jag kommer till en loop, där jag installerar och får bara upp Avinstallera, inte Öppna! Går jag till appar finns den utan ikonbild. När jag klickar på den kommer jag till en låst bild med 4 symboler längst ner som ingen är klickbar! Ringde Telias support. De förstod inget, men sedan frågade de efter TVns fabrikat: PHILIPS. Då sa de att det är problem med Philips, så jag måste ringa deras support. Ringde nyss och de kände inte till några problem med Android-boxar. Nu sitter jag fast i alla fall! Kan det vara fel på boxen?
Jag börjar med bild 1, kommer till bild 2, installerar via bild 3, då hamnar Telia Play anonymt med bild 4 och bild 5. Klickar jag på rutan kommer jag till bild 6 och godkänner. Då hamnar jag på bild 7 som är låst! Sedan kan jag bara avistallera via Google Play, bild 8 som leder till Avinstallera, bild 9, istället för Installera! Sen står jag där med lång näsa! Boxen jag köpt ser ut som bild 10.
Hjälp!
Bifogad fil(er)
-
1.jpg 144.83K
1 Antal nerladdningar
-
2.jpg 114.93K
0 Antal nerladdningar
-
3.jpg 124.58K
0 Antal nerladdningar
-
4.jpg 100.58K
0 Antal nerladdningar
-
5.jpg 120.46K
0 Antal nerladdningar
-
6.jpg 195.31K
0 Antal nerladdningar
-
7.jpg 121.63K
0 Antal nerladdningar
-
9.jpg 103.79K
0 Antal nerladdningar
-
10.jpg 37.58K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av eklov, 06 June 2026 - 21:01.