Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Pioneer DV-989AVi *

379 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 juni 2006 - 22:36

FiRREN
  • FiRREN
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
Ska köpa en ny förstärkare. Har 989an som bildkälla.

Vilket är det bästa alternativet, Pioneers AX2 eller AX4?

Tänkte köra iLink mellan dvdn och förstärkare, då måste jag välja AX4an,
men då till den riktiga frågan. iLink transporterar bara ljud? Hur blir det då
med bilden? Tar man den genom HDMI till färstärkaren och sen till sin Plasma?

Eller är det ett bättre alternativ att att köra bild och ljud genom HDMI till förstärkare? Om det går?
Eller måste man köra optiskt alternativt coax?

Har ett litet Logitech ZZ5500 system nu som inte duger till film..

Postad 19 juni 2006 - 18:00

Unregistered1139
  • Unregistered1139
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Har du hunnit prova med en annan sladd? :)

Har precis köpt en DV-989 och undrar om någon har samma problem med nätsladden som jag.
Den sitter väldigt löst fast i spelaren, man kan ju inte trycka in den ordentligt  :D
Inte så kul om den lossnar när man ser på film kanske  :) 
Någon som har samma problem?

<{POST_SNAPBACK}>

Har också det problemet, trodde först jag fått fel kabel :D !

<{POST_SNAPBACK}>

Japp jag har samma problem. Både med min AX4a och min 989a. Det känns som om sladden inte är riktigt intrykt. Skall testa med en annan sladd för att se om det är själva sladden som inte "nyper åt" riktigt runt stifften.
Jag har inte vart med om att det skulle glappa på någon av maskinerna, men man vill ju ha den där "sugande" passningen när man kopplar en sladd.
Återkommer.

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 27 juli 2006 - 07:39

led-zep
  • led-zep
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Ni som har kört Pink Floyds DVD Pulse på denna Pioneer DV-989, funkar 640kbps spåret för er?
Funkar inte för mig. Kanske nån inställning som jag missat.

/Daniel

Postad 27 juli 2006 - 19:48

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2 153 inlägg
  • 0
Tydligen så stödjer inte DV-989AVi det ljudformatet.
Detta fick en i svar ifrån Pioneer UK

The disk that you have is not supported in the equipment you have, it is outside the normal standards for these disks.

Postad 11 september 2006 - 09:27

Official_P
  • Official_P
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Halloj!

Har någon läst/hört om en firmware-uppdatering för denna godbit? Luskandet på google gav mig inte ett dugg :)

Postad 30 september 2006 - 20:19

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Någon som vet ifall den går att göra regionsfri i efterhand??

MVH THXcht

Postad 30 september 2006 - 20:46

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2 153 inlägg
  • 0
Ja det går om du har tillgång till antingen en Philips Pronto, Palm, One For All eller en IR-sändare i datorn.
Ta en titt på PioneerFAQ

Redigerat av HkanW, 30 september 2006 - 20:47.

Postad 30 september 2006 - 21:19

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Tackar

Jag har en Sunwave, är det något som kan funka också.
Länken funkar inte för tillfället så kan tyvärr inte kolla om det står någonting om det där.

MVH THXcht

Postad 01 oktober 2006 - 09:44

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0

Ja det går om du har tillgång till antingen en Philips Pronto, Palm, One For All eller en IR-sändare i datorn.
Ta en titt på PioneerFAQ

<{POST_SNAPBACK}>

Har tyvärr inte någon av dessa, men ifall man skaffar en USB-ir till datorn så bör det ju inte vara några problem! eller??

MVH THXcht

Postad 01 oktober 2006 - 11:02

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2 153 inlägg
  • 0
WinLirc som är programmet som man använder fungerar bara med COM-porten.
Jag vet inte om Lirc, linux versionen, fungerar med USB.

Postad 06 oktober 2006 - 20:17

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Jag har nu blivit en lycklig ägare av denna skapelse, och även fått den regionsfri efter att ha lämnat in den på The Rock i Lund.

Har inte hunnit montera den ännu då jag håller på med en sovrumsrenovering men förhoppningsvis på söndag så blir det en premiärtitt med nya dvd:n.

MVH THXcht

Postad 07 oktober 2006 - 08:56

Unregistered190ec6b1
  • Unregistered190ec6b1
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Noen som har det samme problem som meg:?

Skulle se 2 backup dvd skiver i går og begge hakkade noe helt for j......, begge var dvd+ skiver(Verbatim 16X brent i 12X) utan noen riper ,satt den i den andre dvd spelaren jeg har ,en Sony NS76 og den spilte hele filmen uten problem.Bruker HDMI..

Postad 07 oktober 2006 - 09:47

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2 153 inlägg
  • 0
Ju dyrare Dvd-spelare desto känsligare laser sitter i.
Detta ger då upphov till att 'felmarginalen' är inte lika stor som på en budgett-spelare.
Det är detta som gör att en 'budgett' spelare 'äter' allt medans en high end produkt har problem med en mängd 'hembrända' skivor.

Postad 07 oktober 2006 - 19:52

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Nja, själva laseroptiken är det säkert ingen större variation på mellan spelarna.
Däremot så är servona som styr optiken bättre, stabilare mekanism och bild- och ljudkretsarna mer kräsna av kvaliteten på dataströmmen i en dyrare spelare. Komponenterna på kretskorten är av högra kvalitet och har därmed en snålare tollerans.

Postad 08 oktober 2006 - 11:45

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Ska köpa en ny förstärkare. Har 989an som bildkälla.

Vilket är det bästa alternativet, Pioneers AX2 eller AX4?

Tänkte köra iLink mellan dvdn och förstärkare, då måste jag välja AX4an,
men då till den riktiga frågan. iLink transporterar bara ljud? Hur blir det då
med bilden? Tar man den genom HDMI till färstärkaren och sen till sin Plasma?

Eller är det ett bättre alternativ att att köra bild och ljud genom HDMI till förstärkare? Om det går?
Eller måste man köra optiskt alternativt coax?

Har ett litet Logitech ZZ5500 system nu som inte duger till film..

<{POST_SNAPBACK}>

Mitt råd är att om du har pengarna så köp AX4an. I-Link är grymt bra faktiskt.
Det är även mycket bättre slutsteg i AX4an (tål lägre ohm på högtalare)
HDMI på AX2/4 och 989AVi "transporterar" bara bild, inget annat. I.Linken "transporterar" bara ljud, inget annat.

Du kan välja om du vill ha förstärkaren som ett nav för bilden, eller om du kopplar DVDn direkt till TVn med HDMI. Skall du ha fler bildkällor som har HDMI så är det ju kanon att ha förstärkaren som nav, annars spelar det igentligen ingen roll.

Köper du 989AVi och AX4an så får du ju med en I-Link, och nått annat behöver du inte. Coax/optisk är hörbart sämre på dessa maskiner.

Nån frågade om jag testat ny sladd till strömutaget på grund av att dom sitter löst, nej det har jag inte :X Det har funkat felfritt iallafall och jag låter det vara tills jag köper ny stereomöbel osv.

Postad 09 oktober 2006 - 00:06

Christian12
  • Christian12
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Tjabba!

Tänkte höra vad ni säger om att byta spelare från min nuvarande Marantz DV6600:a mot då en Pioneer DV-989? Bord eju passa rätt bra ihop med min Pioneer 436FDE. Annars om det är lönt rent bild/ljudmässigt eller om man ska titta på ett annat alternativ, tex Marantz DV7600:a. Känner bara att jag vill ha något tyngre som källa.

Enligt specs så skiljer det ju en del, och Burr-Brown lockar ju lite.

Redigerat av Christian12, 09 oktober 2006 - 00:07.

Postad 09 oktober 2006 - 18:03

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0

Tjabba!

Tänkte höra vad ni säger om att byta spelare från min nuvarande Marantz DV6600:a mot då en Pioneer DV-989? Bord eju passa rätt bra ihop med min Pioneer 436FDE. Annars om det är lönt rent bild/ljudmässigt eller om man ska titta på ett annat alternativ, tex Marantz DV7600:a. Känner bara att jag vill ha något tyngre som källa.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har precis gjort detta byte och jag kommer förhoppningsvis att kunna svara dig senare i kväll, ifall det var lönt.

MVH THXcht

Postad 09 oktober 2006 - 18:15

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Kan man överföra allt ljud inkl vanlig cd/dvd via i-Link till 2014i?

MVH THXcht

Postad 09 oktober 2006 - 18:27

RipCurl
  • RipCurl
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
Jupp det kan man göra endast iLink-kabeln behövs. Väldigt bekvämt för övrigt.

Från Pioneer.se

i.Link

Pure Digital Audio Transmission

The realism of high resolution DVD Audio and SACD audio is astonishing. But some of the fine details are lost in the digital-to-analogue-conversion (and vice-versa) during digital signal processing. That's where i.LINK comes into play.

i.LINK is an advanced resolution digital audio interface. This means that all the original details are preserved; only one digital cable is needed to connect the amplifier with any iLINK-equipped source (for example a DVD-Audio or SACD player).

iLINK reduces jitter arising from the signal transmission to an absolute minimum and DVD Audio and SACD reproduction is as true to the original source as possible.

Postad 09 oktober 2006 - 18:50

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Tack så mycket!

Är du surfare, med tanke på namnet?

MVH THXcht

Postad 09 oktober 2006 - 22:27

Unregistered6bf64893
  • Unregistered6bf64893
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0
Med STOR risk att bli påhoppad (som vanligt) av vissa på forumet :D så måste jag slänga in några snabba funderingar... :D

Situation: BigScreen har använt Denon-DVD3910 på gott o ont (det sista pga klagomål ang "makro-blocking) som vissa stör sig på). Nu skall vi byta till DVD-3930, men lev-tid är nov-dec. I väntan på denna har vi letat passande lånemaskin (då 3910 är såld) och kom fram till denna DV-989 från Pioneer... NOW... till saken.

Jag sitter här med massa viktiga projtester framför mig och detta är vad Pioneer DV-989 har visat mig so far (i jämförelse med Denon DVD-3910)

1) - Skärpan är märkbart sämre!
2) - Färger är på sina ställen en smula "pastelliga" (överdrivna) = over saturated...
3) - Progressive fungerar INTE ALLS! Bilden ter sig exakt som vid interlace, trots att projektorn (Sharp XV-Z3000) säger i eller p vid byte av signal. Båda har FASLIGT mkt krypningar i rörelser!!! Den enda signal som ger fungerande bild är HDMI!

4) + Att kunna byta mellan interlace/progressive med en knapp på framsidan är lysande (så slipper man menymeck o fimstopp)
5) + HDMI aktiveras automatiskt och således behöver man inte stänga av progressiv utsignal innan man aktiverar HDMI (så måste man göra på 3910).

Med andra ord - det positiva överskuggas rejält för närvarande av det negativa... ;)
What say you? :)

Vill inte tro att det är fel på enheten heller då detta är Pioneers eget ex som skall stå på mässan den 19:e? :D

Redigerat av Unregistered6bf64893, 09 oktober 2006 - 22:30.

Postad 09 oktober 2006 - 22:58

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
BigScreen: Måste säga att jag håller med dig. Nu kan jag inte hålla mig längre. Har tidigare testat denna maskin när jag var moderator på denna site. Var lite försiktig att "skriva ner den" vid det tillfället då den var helt ny då. Om Pioneer inte fixat till den rent bildmässigt idag (med firmware eller likande) så är det ju rent ut sagt dåligt. Har slutat som neutral moderator nu så nu ska jag "tala ut" lite om vad jag tycker om denna spelare. Bildmässigt tycker jag faktiskt att den är skandal, rent ut sagt. I alla fall om man ser till pengen den tingar på. Då ska den vara bättre än vad den är. Den numera gamla Denon DVD-3910 slår den på fingrarna rejält bildmässigt om man bortser från allt förutom "DCDi-macroblocking". Inga blockigheter i bilden på 989an. Dock är den ju ganska dålig på de andra bildparametrarna så betyget är lågt ändå IMO. Eller vad säger du om detta test av Secrets (maskinen heter DV-79AVi i USA):

Secrets test av Pioneer DV-79AVi

Ljudmässigt så låter den bättre än Denonen. Iaf på CD. Där får Denonen se sig slagen tycker jag. Pioneermaskinen låter mer luftigt helt enkelt. Förstår faktist inte varför den hyllas så som den gör i media? Tycker att 868an är bättre på det mesta, trots det som tidningarna skriver om de två maskinerna i jämförelser.

Postad 10 oktober 2006 - 17:44

Christian12
  • Christian12
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Tjabba!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har precis gjort detta byte och jag kommer förhoppningsvis att kunna svara dig senare i kväll, ifall det var lönt.

MVH THXcht

<{POST_SNAPBACK}>

Det hade uppskattats! B)

Redigerat av Christian12, 10 oktober 2006 - 19:09.

Postad 10 oktober 2006 - 21:22

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Jag har nu kollat in den första filmen med 989:an och ljudmässigt är det bra mycket bättre.
Den är inkopplad via i-Link till stärkaren och det har nog gjort en del på ljudet.
Bildmässigt så tycker jag inte att den gjorde så mycket bättre ifrån sig än 6600.
Jag ska visserligen göra lite justeringar i både dvd:n och projektorn så får vi se ifall det blir någon skillnad.

MVH THXcht

Postad 16 oktober 2006 - 20:35

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Nu har det blivit lite justeringar och ett par filmer till, och jag måste medge att den är ### så mycket bättre än Marantz DV6600 på allt. Bilden som först inte imponerade så speciellt är helt makalös och ljudet är mycket klarare och mer detaljerad än vad jag tidigare har upplevt.
Tack Pioneer för denna maskin.

MVH THXcht

Postad 17 oktober 2006 - 15:29

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Märkligt att en skriver ner den totalt och andra höjer den till skyarna. Man börjar ju undra om man över huvud taget pillat med alla bildinställningar som finns för att optimera bilden. Har inte själv sett den "in action" så jag kan inte uttala mig.

Postad 09 november 2006 - 23:12

Pelle_C
  • Pelle_C
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Hej,

Har i dag en DV-737 som jag har varit/är mycket nöjd med. Spelar idag upp på en 36" Philips CRT.
Står nu inför att skaffa en projektor och funderar då på att byta DVD-spelare och förstärkare för att få möjligheten att köra HDMI rakt igenom.

Min fråga är om ni anser det vara värt att byta upp sig till DV-989, kommer jag se stor skillnad på bildkvalité? Alternativa spelare?

Hälsningar
Pelle

Postad 11 november 2006 - 20:58

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 0
-Är det någon som kan tipsa om vilka HMDI-inställningar för 989:an som passar bäst till en projektor tex. BenQ 8720?

Dä tänker jag närmast på alternativen:

Component 12-bit eller RGB eller RGB "fullrange

720p eller 1080i

/Lennart

Redigerat av LJN, 12 november 2006 - 15:14.

Postad 11 november 2006 - 21:24

Unregistered1139
  • Unregistered1139
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Hej

Någon som känner till om 989an stödjer HDCD?

Postad 11 november 2006 - 23:21

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0

Hej

Någon som känner till om 989an stödjer HDCD?

<{POST_SNAPBACK}>

Hallå

Nej det ska den inte göra så vitt jag vet.

http://www.hifimusic....php?p=hardware
Produkter som stödjer det.

MVH THXcht

Postad 18 november 2006 - 22:30

Unregistered08085f80
  • Unregistered08085f80
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
hej har en z2 å en 989 samt en supra kabel de blir bild men ej när hdmi lyser på dvd, hade 868 innan å på den funkade de har dom blivit sämre pioneer

Postad 18 november 2006 - 22:35

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Är det en HDMI-kable du använder eller använder du någon annan kabel typ komponent...?

MVH THXcht

Postad 19 november 2006 - 13:17

KinghX
  • KinghX
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hallå

Jag undrar , som ngn annan, om ngn har lust o delge sig lite bild inställningar för denna maskin. sitter med en plasma hemma..

Om ngn kan ta en bild o lägga upp på inställningar som gjort en seriös optimering så har man iaf ngt att utgå ifrån..
Har trixat lite men lite inte nöjd..antar det kan vara lättare o utgå från ngn annan som ÄR nöjd =)

Postad 19 november 2006 - 15:41

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 0
Min grundinställning för plasma Panasonic PV37-500:

PureCinema = Auto2
Prog motion= 2-3 snäpp mot slow
Svartnivå = -1 (beror på bildmottagare)
Gamma = -1 (beror på bildmottagare)
HDMI = 720p
HDMI Colur = Component 12bit

Enkelt kalibreringstips för plasman är att se på TV4 rapport eller TV1/2 nyheter.
Det är studioscenerna man ska "använda"

Här får man en bra referens för hudtoner, kontrast och skärpa. Dessa studioprogram
håller hög bildteknisk kvalité enligt mig.

Lycka till!

/Lennart

Redigerat av LJN, 19 november 2006 - 17:22.

Postad 19 november 2006 - 17:20

Unregistered08085f80
  • Unregistered08085f80
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
jag använder hdmi-dvi kör 720p

Postad 24 november 2006 - 11:47

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Ja då har även jag ställt mig till denna ädla skara som ägare av en 989'a. Beställd och väntar på levernas :-)

Postad 02 december 2006 - 20:59

ErOx
  • ErOx
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att köpa en ny fjärr till 989:an? :)

Klåfingriga barn som slänger saker omkring sig går inte hand-i-hand med fjärren till 989:an...*s*

//ErOx

Postad 02 december 2006 - 21:04

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2 153 inlägg
  • 0
Ja det går att köpa en ny fjärrkontroll, antingen kontaktar du din lokala HiFi handlare eller Pioneer direkt.
Dock så brukar det vara dyrt.

Postad 02 december 2006 - 21:07

ErOx
  • ErOx
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Ja det går att köpa en ny fjärrkontroll, antingen kontaktar du din lokala HiFi handlare eller Pioneer direkt.
Dock så brukar det vara dyrt.

<{POST_SNAPBACK}>

Kanon låter fint det... :)
Får ta ett snack med hembiobutiken då där jag köpte den.
De får rätt vara dyrt, måste ha en orginalfjärr till den som fungerar <_<

//ErOx

Postad 12 februari 2007 - 07:38

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

• 3 403 inlägg
  • 0
En 989 ska beställas idag :wub:
Fortfarande ingen som testat med mp3 på dvd?

Postad 01 mars 2007 - 14:32

Abraham
  • Abraham
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Hej

En kul test vore att jämföra pioneer 989, denon 2930, marantz 7001 och panasonic 2700. Någon som gjort detta?

Postad 05 mars 2007 - 19:52

dagas
  • dagas
  • Forumräv

• 502 inlägg
  • 0
Ska man använda 6st RCA eller optisk för surround-ljud? Antar man ska använda optisk då analogt inte kan föra över dolby digital? Eller kanske det blir så att spelaren tar hand om det istället. Vet redan att 6st RCA är bäst för SACD men undrar hur dte är med DVD-film.

DVD-spelare: Pioneer 989AVi
Reciever: Yamaha RX-V757

Postad 06 mars 2007 - 16:49

tb303
  • tb303

• 3 403 inlägg
  • 0
Enligt de testar jag gjort hemma låter det betydligt bättre med coax överföring än vanlig 2kanals analogt med RCA-kablar.

Skumt tycker jag då jag kör Pure audio läget som släcker ned hela videodelen i spelaren.
Men så upplevde jag det iaf.

Mycket större ljudbild och bättre kvalite på ljudet.

Postad 06 mars 2007 - 16:54

tb303
  • tb303

• 3 403 inlägg
  • 0
Att köra analogt 5.1 ljud till förstärkaren för DVD-filmer används endast om den inte har dekoder för ljudformaten som spelas.
Annars kör du coax eller optiskt som är både enklare och smidigare.

SACD och DVD-audio kan överföras digitalt via utgångarna på DVD'n som heter S400(firewire om jag inte minns fel) men om förstärkaren inte klarar det är det analogt 6st RCA som gäller :(

Ska man använda 6st RCA eller optisk för surround-ljud? Antar man ska använda optisk då analogt inte kan föra över dolby digital? Eller kanske det blir så att spelaren tar hand om det istället. Vet redan att 6st RCA är bäst för SACD men undrar hur dte är med DVD-film.

DVD-spelare: Pioneer 989AVi
Reciever: Yamaha RX-V757

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 06 mars 2007 - 16:59

dagas
  • dagas
  • Forumräv

• 502 inlägg
  • 0
Förstärkaren har tyvär ingen iLink (S400). Ska ändå koppla in 6st RCA för CD/SACD men antar jag måste skaffa en optisk eller coixal också. Blir det någon skillnad i ljudet? Jag vet att dte debaterats mycket om det men de verkar ändå jämbördiga så coixal är ju billigare. har ju redan en Hama optisk till XBOX 360 men lite krångligt att behöva ändra hela tiden mellan DVD och XBOX 360.

Postad 08 mars 2007 - 12:54

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Förstärkaren har tyvär ingen iLink (S400). Ska ändå koppla in 6st RCA för CD/SACD men antar jag måste skaffa en optisk eller coixal också. Blir det någon skillnad i ljudet? Jag vet att dte debaterats mycket om det men de verkar ändå jämbördiga så coixal är ju billigare. har ju redan en Hama optisk till XBOX 360 men lite krångligt att behöva ändra hela tiden mellan DVD och XBOX 360.

<{POST_SNAPBACK}>

Troligtvis blir det bättre ljud om du skickar 5.1 ljud till stärkaren med coax/optisk kabel.
Du skickar då ljudsignalen digitalt och ej omvandlad. Förstärkaren omvandlar sen upp signalen till 5.1 analog signal.
Fördelen med detta är att förstärkare OFTAST har bättre hårdvara för detta. 989 är trots allt en DVD spelare, vilket jag gissar att Pioneer inte lagt alltför mycket avancerade omvandlare i.

Summa är alltså, om du kan, skall du låta förstärkaren ta hand om den digitala signalen.

Coax vs optisk då? Bja.... en Optisk signal måste omvandlas fler gånger än en signal genom Coax.
Läsas från DVD->omvandlas till digital signal ->omvandlas till optisk signal-> omvandlas till digital signal->omvandlas till analog signal.
Många anser att detta ger större risk för att signalen försämmras = det blir sämre ljud i slutänden.

Jag föredrar Coax, inte för att jag kan bevisa ljudskillnader på dom, men jag bara tycker det. Som tur är kan jag använda iLink, vilket jag tycker är helt överlägset Coax/optisk beträffande ljudkvaliteten.

Tyvärr kan man inte skicka SACS eller DVD audio signalen med Coax/optisk kabel (kopierings skydd) men man kan använda iLink :)

Postad 08 mars 2007 - 15:55

dagas
  • dagas
  • Forumräv

• 502 inlägg
  • 0
Skulle vetat om det där med iLink när jag köpte recievern =( men jaja man kan inte få allt.

Postad 19 mars 2007 - 13:38

dagas
  • dagas
  • Forumräv

• 502 inlägg
  • 0
Någon som vet var man kan få tag på bilder på hur denna spelare ser ut inuti? Har ingen lust att skruva isär min :(

Postad 19 mars 2007 - 15:50

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2 153 inlägg
  • 0
Här hittar du sådana bilder :( Area DVD - DV-989AVi

Postad 22 mars 2007 - 00:43

dagas
  • dagas
  • Forumräv

• 502 inlägg
  • 0

Här hittar du sådana bilder :wub: Area DVD - DV-989AVi

<{POST_SNAPBACK}>

Tack =) men jag har svårt att se varför den väger nästan 10KG och en Yamaha S1700 väger 3KG :D Jag trodde det skulle ligga en blyklump där inne eller nått <_<

Redigerat av dagas, 22 mars 2007 - 00:43.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.