Metallica
412 svar till detta ämne
Postad 05 September 2008 - 12:45
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Alla har sina åsikter vilket är bra men att såga den och säga att den inte har ngt är ju patetiskt, vad lyssnar ni efter i en Metallicalåt? Fan den låter inte exakt som master eller creaping då går den bort!!
Att dom lagt ner en hel del själ i skivan är ju uppenbar och enligt MIG är den topp 3 bland deras verk
Så alla som sågar skivan är patetiska? Jag känner mååånga inbitna Metallicafans som säger exakt samma sak, att skivan är trist helt enkelt - inget nyskapande alls. Gitarrsolon jo visst, men va hjälper detta när resten låter....trist? Men skivor som man måste lyssna in sig på brukar hålla längst så jag säger varken bu eller bä ännu. EDIT: Det jag kan säga är att den faktiskt blir bättre ju mer man lyssnar på den. Så kalla mig inte patetiskt!
Redigerat av MrSpokk, 05 September 2008 - 12:50.
Postad 05 September 2008 - 13:46
Unregistered7d60ed9f
-
Unregistered7d60ed9f
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Så alla som sågar skivan är patetiska? Jag känner mååånga inbitna Metallicafans som säger exakt samma sak, att skivan är trist helt enkelt - inget nyskapande alls. Gitarrsolon jo visst, men va hjälper detta när resten låter....trist? Men skivor som man måste lyssna in sig på brukar hålla längst så jag säger varken bu eller bä ännu.
EDIT: Det jag kan säga är att den faktiskt blir bättre ju mer man lyssnar på den. Så kalla mig inte patetiskt! 
Haha inte lätt att vara Metallica, när de inte låter som de gjorde för 20 år sen är alla sura, och när de väl går tillbaka något i soundet så får de skit för att de inte är tillräckligt nyskapande
Redigerat av Unregistered7d60ed9f, 05 September 2008 - 13:47.
Postad 05 September 2008 - 15:28
theoak
-
theoak
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
Så alla som sågar skivan är patetiska? Jag känner mååånga inbitna Metallicafans som säger exakt samma sak, att skivan är trist helt enkelt - inget nyskapande alls. Gitarrsolon jo visst, men va hjälper detta när resten låter....trist? Men skivor som man måste lyssna in sig på brukar hålla längst så jag säger varken bu eller bä ännu.
EDIT: Det jag kan säga är att den faktiskt blir bättre ju mer man lyssnar på den. Så kalla mig inte patetiskt! 
Haha sorry:) Blev bara lite trött när folk mer eller mindre alltid måste gnälla när det inte låter exakt som det gjorde för 20 år sen. Givetvis ändras soundet efter hand som killarna åldras och influeras av musik dom förmodligen själva lyssnar på och texterna ändras givetvis med ju äldre och ev mognare dom blir.. Tycker dock att dom verkar ha fått en nytändning och det känns som dom dragit ihop säcken av alla skivor dom gjort och mixat på denna skivan..
Postad 05 September 2008 - 15:47
Unregistered310a0e15
-
Unregistered310a0e15
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Hehe, ni får inte ta mina åsikter personligen. Ni måste förstå att jag har varit en stor fan av Metallica i många år, och som du säger theoak så har deras musikstil ändrats från år till år ( till det sämre enligt MIG ). Många av oss vill att det ska låta som för 20 år sen!
Från att ha haft Metallica som stora idoler i mina ungdomsår så har de numera gått till ett OK-band. Lyssnar aldrig på Load, Reload och St.Anger och mycket sällan på the Black Album. Om jag väl lyssnar så blir det de fyra första, det är de enda albumen som ger mig något än idag.
Självklart har mina influenser ändrats genom åren och det är väl den största orsaken till att jag har så svårt för Death Magnetic, den påminner mig om deras tre-fyra senaste skivsläpp. Även om de har blandat in lite allt möjligt i denna skiva så funkar det tyvärr inte för mig. Jag kräver mer om JAG ska bli nöjd!
Postad 05 September 2008 - 16:56
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1067 inlägg
Som inbiten Metallicafan sen barnsben så tycker jag att denna platta blir bättre och bättre. Dock så kommer den (enligt mig) aldrig komma upp i samma klass som ride the lightning/master of puppets/and justice for all. Dom plattorna med betoningen på Master of puppets kommer alltid för mig vara så som Metallica borde låta.
Men det är ett klart lyft mot S:T Anger. Dock så tycker jag höra tendenser från S:T Anger plattan i form av Lars trumspel och det gillar jag inte. Mindre virvel å mer bas enligt min smak. Men det är ju som baken... delad
Ska jag ranka Metallicas plattor så lyder följande rangordning:
1. Master Of Puppets
2. And Justice For All
3. Ride The Lightning
4. Black Album
5. Kill Em All
6. Garage Inc
7. Load
8. Reload
9. S:T Anger
Death Magnetic har jag lyssnat på för lite för att göra en rättvis bedömning, men mycke möjligt att den kliver in efter Kill Em All. Garage Inc är en skiva som jag uppskattar väldigt mycke, speciellt låten small hours.
Förresten, nån som vet om Metallica har nån bluray konsert på ingående?
Postad 06 September 2008 - 23:20
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
CD'n skall helt klart inhandlas, jag har bara hört de låtar som snurrat på bandit, men dem gillade jag rejält, St.Anger verkar vara som bortblåst och det låter "glädje" igen!
Redigerat av Unregistered8147b14e, 06 September 2008 - 23:21.
Postad 07 September 2008 - 13:59
perl11
-
perl11
-
Amatör
-
-
91 inlägg
skivan är i mitt tycke bra, kanske inte enormt BRA för att vara metallica. Självklart hade man förhoppningarna om en ny MoP eler justice men man kan inte få allt.
Det jag stör mig på till skillnad från väldigt många verkar det som är att gitarrerna låter så ******** burkigt ända sen black album. Disten är inte lika vass och det blir ett mer rockigt sound i mitt tycke.
Alla klagar också på Lars bankande men här låter iaf trummorna bra mycket bättre än på anger.
Sen skulle man vilja att james kunde ha fortsatt sjunga på det viset som han gjorde fram tom black album men då det tydligen sabbade hans stämband totalt och det var valet att sluta sjunga överhuvudtaget så är det väl inte så mycket att göra åt.
Kirks solon hade man längat efter, men dessa är lite av en besvikelse på detta album. Ganska tråkigt ljud på gitarren och lite väl oinspirerade på en del av låtarna tycker jag.
Sen kunde dom faktiskt ha lyft fram basen bra mycket mer än dom gjort, typ ett stycke i cyanide där man hör den tillräckligt i mitt tycke, så nog stämmer det som metallica sa (en modern version av and justice for all...)
Nej nu ska jag inte gnälla mer, helt klart en skiva värd att låta gå i spelaren ett antal gånger för många av låtarna blir bättre för varje lyssning!
Postad 07 September 2008 - 15:22
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2396 inlägg
Haha inte lätt att vara Metallica, när de inte låter som de gjorde för 20 år sen är alla sura, och när de väl går tillbaka något i soundet så får de skit för att de inte är tillräckligt nyskapande 
Damned if the do, damned if they don't
Postad 07 September 2008 - 18:13
theoak
-
theoak
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
skivan är i mitt tycke bra, kanske inte enormt BRA för att vara metallica. Självklart hade man förhoppningarna om en ny MoP eler justice men man kan inte få allt. Det jag stör mig på till skillnad från väldigt många verkar det som är att gitarrerna låter så ******** burkigt ända sen black album. Disten är inte lika vass och det blir ett mer rockigt sound i mitt tycke. Alla klagar också på Lars bankande men här låter iaf trummorna bra mycket bättre än på anger. Sen skulle man vilja att james kunde ha fortsatt sjunga på det viset som han gjorde fram tom black album men då det tydligen sabbade hans stämband totalt och det var valet att sluta sjunga överhuvudtaget så är det väl inte så mycket att göra åt. Kirks solon hade man längat efter, men dessa är lite av en besvikelse på detta album. Ganska tråkigt ljud på gitarren och lite väl oinspirerade på en del av låtarna tycker jag. Sen kunde dom faktiskt ha lyft fram basen bra mycket mer än dom gjort, typ ett stycke i cyanide där man hör den tillräckligt i mitt tycke, så nog stämmer det som metallica sa (en modern version av and justice for all...) 
Nej nu ska jag inte gnälla mer, helt klart en skiva värd att låta gå i spelaren ett antal gånger för många av låtarna blir bättre för varje lyssning!
Kul med en bra analys och jag håller med i en hel del faktiskt. Känns som dom döljer den råa gitarren lite faktiskt och det kommer inte fram riktigt. Sen vad gäller James röst så är det riktigt trist att han sabba den då den var fantastisk fram till som du skrev the black album men å andra sidan känns den betydligt bättre på denna skivan än st anger så man får vara nöjd ändå=) Undrar hur mkt rösten har påverkat hans självförtroende, måste ju vara sjukt jobbigt att gå från att ha en gudabenådad röst till hur det låter idag, spec live då
Postad 08 September 2008 - 08:58
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Har lyssnat igenom plattan nu och kan inte säga att jag är direkt imponerad.. Tycker låtarna är för långa i metallica mått mätt, vill dom försöka vara Dream Theater el? Tycker det låter som en blandning av Kill em all och St(:)anger. Nä spar era surt förvävrade pengar och köp nåt roligare
Postad 08 September 2008 - 14:36
perl11
-
perl11
-
Amatör
-
-
91 inlägg
meh, metallica har ju alltid gjort långa låtar ju :-)
Postad 08 September 2008 - 17:07
theoak
-
theoak
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
men han kanske inte var med på den tiden ,kanske tom är så illa att han har load som favorit
Postad 10 September 2008 - 11:04
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
vill dom försöka vara Dream Theater el? Off topic:Intressant var det dock att höra DT spela hela Master of Puppets. Önskar att Metallica besatt en bråkdel av deras kunnande, då hade man kanske sluppit svära över Lars "trumspel" samt Kirkegaards obefintliga intoneringar och hysteriska vibrato. En annan sak jag funderat över: Metallica förfogar över det absolut bästa i instrumentväg som går att uppbringa (då budget inte ens finns i deras värld) och ändå kan de inte få fram en bra produktion? Sätt en sliten Ibanez i händerna på Mattias Eklund och låt honom lira genom sin transistor-radio och en söndrig Guv'nor-pedal och det låter ändå bra. "Skit in = skit ut" är väl en devis som kommer i åtanke. Angående den nya plattan, har endast hört ett par låtar och för få gånger. Återkommer med mer ingående intryck men ännu så länge måste jag hålla med de flesta i tråden när man säger: "Det var bättre förr."
Redigerat av Sambuccashake, 10 September 2008 - 11:08.
Postad 10 September 2008 - 11:18
theoak
-
theoak
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
återkommande fyror i alla reviews glädjer mig, välförtjänt Metallica!
Postad 10 September 2008 - 20:01
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
Jaha då går man mot vinden helt här...jag gillar den nya väldigt mycket och en annan sak som jag accepterar är att dom blir äldre och är människor som alla andra, vi alla ändrar oss i både tyckande och annat..kolla bara hur det är här på detta forumet..
så därför har jag lätt för att sätta mig in i deras värld lite , och acceptera att detta är hur dom låter nu..och hur dom tycker att dom vill spela..att begära att dom ska låta som för 20 år sedan när dom närmar sig 50 är just patetiskt...hur vore det om ni tittar till er själva innan ni kriteserar andra..hur mycket har inte ni ändrat er..eller är ni fjortisar i huvudet och 35 i verkligheten?? nää kunde tro det, det ni begär är samma sak som jag skulle begära att ni ska vara exakt det samma som ni var när ni var 12år...klarar ni det?..nope så därför med lite sunt förnuft och logik så kan man sjunka ner och tänka sig att dom ska komma upp med nytt matrel för fansen och samtidigt låta som för 20 år sedan? försök återskapa det ni gjorde för 20 år sedan själva och se hur det går
Jag har lyssnat på detta band sedan Kill ém all och jag tycker detär lika intressant varje gång, jag gillar ST.Anger för den råhet som kom fram ur den, framför allt efter ha sett filmen "some kind of monster" så blev musiken en bild av hur det var när dom försökte spela in en skiva och var ovänner i princip,
Att jämföra Metallica med DT är verkligen konstigt, det är 2 helt olika musk stilar till att börja med, samt så har metallica det tunga ljudet i riffen som inte DT har alltid..sen är inte metallica Progressivt..vilket DT är i allra högsta grad, sedan har dom gjort många långa låtar...vet man inte det då är det okunnighet om bandet , då är detdags att sätta sig ner och gå igenom skivorna igen tycker jag.
så ta en titt i spegeln själva och föreställ er att ni ska göra samma sak idag som för 20 år sedan...jag tror att en del kommer att finna en viss svårighet i detta..samt att en del personer kommer att undra vad f.n du håller på med..precis som metallica så vill få återupprera sig gång efter gång, man tröttnar på sig själv t.o.m och det skulle ni med...
Denna skiva rankar jag som nummer 3 i min lista ...
//CG-47
Redigerat av Unregistered1113, 10 September 2008 - 20:06.
Postad 10 September 2008 - 20:26
theoak
-
theoak
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
Postad 11 September 2008 - 00:13
Unregistered310a0e15
-
Unregistered310a0e15
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Läsvärt inlägg CG-47! Det är det som är kul med folks olika smaker och att vi har forum, så att man ska kunna debattera.
Sen skrattade jag extra åt det där med vara 35 med en 14:årings hjärna, jag tycker själv att jag inte ändrats nämnvärt sedan jag var 20 mot snart mina 30.
Kan hålla med dig att jag inte kan begära att de ska låta som Metallica har låtit, de börjar trots allt som du säger bli gubbar. Vore kul att få veta vilka influenser de har haft/fått under åren, för åt det håll deras musik har utvecklats är helt enkelt inte intressant längre.
Men det är kul att många tycker skivan är bra! Vi har haft härliga diskussioner på jobbet om Death Magnetic!
Postad 11 September 2008 - 00:24
Hifi-Arne
-
Hifi-Arne
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Saknar det där storslagna soundet från Master of Puppets och The Black Album. Nuförtiden är det lite mer garagekänsla över allt, tyvärr. Stör mig fortfarande lite på Lars snare, hur mycket spänner han sitt trummskinn egentligen?
Postad 11 September 2008 - 17:53
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
Jag tror att dom utvecklas i musiken av händelser mer än annat, detta märktes tydligt när dom gjorde ST.Anger , dom försökte återge vad dom upplver i livet själv, och hur sinnesstämningen var vid denna tidpunkt, jag får sällan intryck av att dom försöker återge sina musik influenser..även om dom säkert gillar en mer harmonisk musik som ger avkoppling, jag tittar gärna till mej själv när jag sitter med gitarren och spelar, att jag mer spelar rätt ut ifrån mitt huvud utan att ge någon speciel tanke på det..låter helt enklet känslan av jamsessionen komma nartuligt...man kanske gör ett coolt riff eller ett bra parti där lead delen ger en ledtråd på en låt tråd. jag har sällan några klara ideer i skallen , utan jag låter det komma som det är..
Jag har återvänt många ggr till samma utgångs punkt för att hitta en lösning på en låt..men det är svårt att bestämma i förväg vad jag ska spela..blir mer inspererad av vad mina band kamrater spelar...och på så sätt hittar en tråd för en låt..
//CG-47
Postad 11 September 2008 - 19:54
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Saknar det där storslagna soundet från Master of Puppets och The Black Album. Nuförtiden är det lite mer garagekänsla över allt, tyvärr. Stör mig fortfarande lite på Lars snare, hur mycket spänner han sitt trummskinn egentligen? 
Ja, tänk samma tyngd i instrumenten och James pipa a'la 1990...då hade skivan inte låtit lika platt. Men som jag skrivit tidigare, skivan växer i mina öron för varje gång jag lyssnar på den.
Postad 11 September 2008 - 22:27
Hifi-Arne
-
Hifi-Arne
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Ja, tänk samma tyngd i instrumenten och James pipa a'la 1990...då hade skivan inte låtit lika platt. Men som jag skrivit tidigare, skivan växer i mina öron för varje gång jag lyssnar på den.
Jag tror skivan kräver fler lyssningar än genomsnittsskivan. Suicide & Redemption är ju t.ex svinbra nu, speciellt det lugna partiet. Samma med All Nightmare Long, den tyckte jag var sådär i början. Men som sagt, skivan växer och växer. Brände förresten ut låtarna som släppts på Mission Metallica för att provlyssna i stereon, då blev det fan tungt=) Ändå är det långt ifrån optimal kvalitét på dom MP3-orna. Längtar tills imorgon, då ######r kommer grannarna höra att det finns en sub i huset
Redigerat av Hifi-Arne, 11 September 2008 - 22:28.
Postad 11 September 2008 - 23:45
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4219 inlägg
Fast ärligt, fick ni inte en wow-känsla första gången ni hörde de tidiga skivorna? Där behövdes just ingen inlyssning för att det skulle låta bra. Personligen tror jag att de sedan länge har varit alldeles för fixerade vid pengar för att kunna göra vettig musik.
Postad 12 September 2008 - 00:02
Hifi-Arne
-
Hifi-Arne
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Fast ärligt, fick ni inte en wow-känsla första gången ni hörde de tidiga skivorna? Där behövdes just ingen inlyssning för att det skulle låta bra. Personligen tror jag att de sedan länge har varit alldeles för fixerade vid pengar för att kunna göra vettig musik.
Nog behövde man lite inlyssning i alla fall fast man fick wow-känsla på de gamla skivorna. Men det har jag faktiskt fått på Death Magnetic vid ett par tillfällen också. På det stora hela har inte Death Magnetic dock samma höga genomgående kvalité på låtarna som skivorna "The Black Album" och äldre. Alla band har sin peak, Metallica hade väl sin i slutet av -80/början på -90. Tyvärr kommer det nog inte släppas något nytt album som kan överträffa de gamla. Jag tror faktiskt inte de är fixerade vid pengar nu för tiden, tror att det har fått en motsatt effekt. De behöver inte bry sig lika mycket om skivorna säljer bra eller inte. Hmm, fast det kan ju också betyda att man kan släppa vilket skräp som helst.
Redigerat av Hifi-Arne, 12 September 2008 - 00:14.
Postad 12 September 2008 - 07:50
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3037 inlägg
Postad 12 September 2008 - 10:22
Hifi-Arne
-
Hifi-Arne
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
upprop
Nä, det där är overkill...
Postad 12 September 2008 - 10:42
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Nä, det där är overkill...
Är det overkill att man inte vill ha en söndermastrad skiva? Bra Kribban!
Postad 12 September 2008 - 10:50
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3680 inlägg
Får väl hoppas att det blir några fler som skriver på... känns ju lite lamt med 281 underskrifter...!
Postad 12 September 2008 - 10:52
Hifi-Arne
-
Hifi-Arne
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Är det overkill att man inte vill ha en söndermastrad skiva?
Bra Kribban!
Ni kan väl börja med St. Anger istället?
Postad 12 September 2008 - 10:57
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3680 inlägg
Njae... den skivan är ju (åtminstonde i mitt tycke) det sämsta dom gjort... tveksam till att den skulle bli bättre..!!
Postad 12 September 2008 - 10:59
Hifi-Arne
-
Hifi-Arne
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Jo det är klart...varken ljudkvaliten eller låtkvaliten är något att hänga i granen.
Postad 12 September 2008 - 12:00
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3037 inlägg
ExpressenVärldens största hårdrocksband släpper världens sämst ljudande album. Det låter lika barockt som det är sant. Om man inte är döv eller heter Lars Ulrich inser man snabbt att "Death magnetic" låter för jävlig.
Redigerat av kribban, 12 September 2008 - 12:17.
Postad 12 September 2008 - 12:40
A_lind
-
A_lind
-
Användare
-
-
131 inlägg
Önskar att det hade varit lite mera tyngd och tryck i både basgitarren och trummorna, skall jag vara ännu lite mer negativ så tycker jag nog att Ulrich borde laborera mkt mer med cymbalerna, fler storlekar och sound för att kunna göra trummorna mer intressanta. (läs Gavin Harrison i Porcupine Tree)
Men i det stora hela tycker jag ändå att det verkar vara en bra skiva och jag kommer most def att lyssna en hel del på denna!
Postad 12 September 2008 - 13:35
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Kom precis på att det låter väldigt likt System of a downs skivor i soundet på instrumenten...
Postad 12 September 2008 - 18:16
theoak
-
theoak
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
Jag skrev på i samma stund som jag hörde första tonerna från cd´n
Skivan är riktigt bra men tyvärr så var ljudet inte mkt att hurra för vilket gör att det inte riktigt blir ngn njutning att sätta sig och lyssna på sina hjältar=(
Fattar inte varför vissa grupper bara slarvar bort så mkt bra musik och jobb som dom trots allt lagt ner med att släppa en så taskigt ljudande cd!
Kolla en grupp som Tool eller senaste stonesour skivan där har man en cd man kan njuta av även på hög volym men Metallica kan inte ens med alla sina resurser släppa en medelmåttig cd ljudmässigt.
Postad 13 September 2008 - 23:55
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Kan bara hålla med angående ljudet,riktigt synd på en annars bra platta.
Postad 14 September 2008 - 10:41
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Men som jag skrivit tidigare, skivan växer i mina öron för varje gång jag lyssnar på den.
...men nu verkar den ha stannat av oh blir inge bättre ju mer jag lyssnar. Tyvärr.
Postad 16 September 2008 - 12:27
schjak
-
schjak
-
Forumräv
-
-
644 inlägg
Kan bara hålla med angående ljudet,riktigt synd på en annars bra platta.
Usch ja, köpte skivan igår och satte igång och börja digga, helt ovetandes om att den skulle vara dåligt mastrad... Men det tog inte lång tid förrän jag hörde "klippandet" i starkare partier, fy 17 vad irriterande! En CD-skiva ska ha bra ljud. En CD-skiva med Metallica ska ha det bästa ljudet. Nu låter det som någon billig budget som någon av mina kompisar kunda ha gjort mycket bättre. =( Fy vad onödigt dumt på en skiva som verkar vara rätt bra i övrigt... (man är inte lika sugen på att lyssna in sig på musiken när det låter såhär) Är det det här man får för att man köper sin musik istället för att ladda ner den?? Nog för att den inte låter bättre om man hade laddat ner den, men i det här fallet hade det inte låtit sämre heller vilket ska vara fallet. Ljudet på en cd ska vara oslagbart...
Postad 16 September 2008 - 14:21
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Skaffa Guitar Hero och lyssna på mixen där istället, mycket bättre.
Måste kännas bra för Metallica att folk som köpt skivan istället laddar ner en rip gjord från ett tv-spel som är bättre mixad
Släpp för f-n skivor som inte låter som en treåring suttit och rattat vid mixerbordet. Vad är det för fel på skivbranschen egentligen förutom att dom verkar helt främmande för den riktiga världen.
Redigerat av Martin, 16 September 2008 - 14:24.
Postad 16 September 2008 - 14:55
Hifi-Arne
-
Hifi-Arne
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Jag lyssnade på skivan igår då jag fick den. Den sprakar ju stundtals?? Och mixningen?? Mp3-orna som jag brände ut på skiva från Mission Metallica hade ju t.o.m bättre ljud? Riktigt besviken, nu förstår jag varför uppropet finns till... Trummorna är ju mixade på tok för högt också. Egentligen är allt mixat för högt och sen kommer Lars och ska som vanligt ta för mycket plats i ljudbilden.
Death Magnetic vore en helt annan skiva med t.ex "The Black Albums" ljudkaratär. Där låter produktionen storslagen, kräver mer arbete men det hade det varit värt. Har Metallica blivit så pass hörselskadade att dom inte hör hur illa det låter? Kunde inte t.ex Rick Rubin hoppat in och sagt till ego-Lars: "Tyvärr men du kan inte ha trummorna så högt mixade, det kväver allt annat på skivan. För övrigt är inte dina slingor intressanta nog för att ha fokus i mixningen". Hoppas låtarna blir bättre live i alla fall...
Postad 16 September 2008 - 15:40
schjak
-
schjak
-
Forumräv
-
-
644 inlägg
Missa inte detta om ni är besvikna på ljudet: http://www.metallica...showtopic=86819
Postad 16 September 2008 - 16:43
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Missa inte detta om ni är besvikna på ljudet: http://www.metallica...showtopic=86819
Vad står det där? För oss som inte orkar registrera oss
Postad 16 September 2008 - 16:54
Unregisterede10e9503
-
Unregisterede10e9503
-
Mästare
-
-
3928 inlägg
Köpte deras första "Kill `em all" när den kom och har sedan dess försökt lyssna in mig på dom men det går fasen inte. Jag menar, det är 26 års inlyssning men dom är fortfarande inte bra  Det lär ju aldrig uppstå någon wow-känsla, hehe. Jo, förresten "Black Album" är hyfsat
Postad 16 September 2008 - 17:02
theoak
-
theoak
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
[quote name='Hifi-Arne' date='Sep 16 2008, 15:55 ' post='2075914'] Jag lyssnade på skivan igår då jag fick den. Den sprakar ju stundtals?? Tack för att ngn mer observerat detta, trodde jag fått problem med högtalarna när jag hörde spraket..
Postad 16 September 2008 - 17:35
Hifi-Arne
-
Hifi-Arne
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Tack för att ngn mer observerat detta, trodde jag fått problem med högtalarna när jag hörde spraket..
Jag tackar också att någon annan har samma problem, speciellt eftersom jag inte haft problem med några andra skivor.=) Trodde också att jag hade problem med mina högtalare men jag har som sagt testat andra skivor och då sprakar det ingenting. Hur kan det ens vara lagligt att släppa en skiva på det här viset? Och vad fan är det för booklet som medföljer med en massa hål i sidorna så vissa ord i texten inte syns?? Hade inte Metallica slutat med drogerna? Någon verkar ha varit påtänd i alla fall...
Postad 16 September 2008 - 17:45
Unregistered1293
-
Unregistered1293
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Mina öron gör ont och som en del andra så trodde vi att våran riktiga High end anläggning i butiken hade gått sönder när vi spelade skivan.
Postad 16 September 2008 - 18:40
theoak
-
theoak
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
Sorgligt rent på en annars bra skiva..
Tänk om ALLA som köpt den skulle skriva på protesten, borde ju hända ngt då tycker man.
Postad 16 September 2008 - 19:44
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Vad står det där? För oss som inte orkar registrera oss 
Länken fungerar inte, men jag hittade däremot detta... Länk!Rätt komiskt måste jag säga!
Redigerat av MrSpokk, 16 September 2008 - 19:44.
Postad 16 September 2008 - 20:16
NAD2700THX
-
NAD2700THX
-
Beroende
-
-
1364 inlägg
Jag blir så ledsen...
Började lyssna på Metallica när de släppte ...and Justice for all
Vill påstå att allt fram tom svarta plattan är riktigt bra. Load och ReLoad är bra rockplattor, men det är ju långt ifrån Trash... Garage Inc är riktigt bra... S&M är väl bra, framför allt speciell... St Anger funkar...
Men jag vet inte vad jag ska ta mig till med Death Magnetic. Mixningen suger... Virveln är på tok för hög. Sången är för låg.
Låtarna hade kunnat vara bra ifall de hade dämpat sig lite. Det känns som att de försökt för mycket... Alldeles för mycket sk taktbyten och liknande. Varje låt är som 8 olika låtar ihopslagna. Det finns ingen röd tråd genom låtarna, bara massor av musik...
Jag har försökt lyssna in mig på skivan, och vissa partier är bra. Men helheten av låtarna... Jag vet inte...
Får ge det en månad i bilstereon... Hoppas den växer... Är väldigt splittrad... Vill tycka om den...
/Johan
Postad 16 September 2008 - 20:33
Unregistered004600e4
-
Unregistered004600e4
-
Användare
-
-
111 inlägg
Ljudet är riktigt kasst...
Varför släpper stora band skivor som låter illa egentligen?
Postad 16 September 2008 - 21:30
Vobbe
-
Vobbe
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Jo det är riktigt pinsamt måste jag säga, knäpper och är totalt platt. USCH!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Musik
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|