Ni som spelat demot.. på bana 2 i 1:a världen (Moln-banan), hur kommer man åt pusselbiten som ligger ovanför exit-dörren och även den som ligger ännu högre upp på plattformen? Går ju inte att hoppa dit precis.
Postad 27 November 2008 - 11:27
Ni som spelat demot.. på bana 2 i 1:a världen (Moln-banan), hur kommer man åt pusselbiten som ligger ovanför exit-dörren och även den som ligger ännu högre upp på plattformen? Går ju inte att hoppa dit precis.
Postad 27 November 2008 - 13:08
Lite OT fråga angående Braid.
Samma grej som jag inte fattade. Det var då jag insåg att det här spelet inte var för mig.
Postad 27 November 2008 - 14:08
Lite OT fråga angående Braid.
Postad 27 November 2008 - 22:36
Postad 27 November 2008 - 22:42
Local multiplayer ONLY?!? Så har du bara en kontroller kan du glömma att ens testa spelet?!?
MEGA NO-BUY.
Postad 28 November 2008 - 08:17
Måste säga att det var ett fantastiskt nyskapande spel som dock ibland kändes helt hopplöst svårt.
Men på något magiskt sätt så gick det ju att hitta alla pusselbitar. Ett tips är att inte spela för långa sessioner av detta spel. Ibland behövs det en dags vila så att man inte är fastlåst i ett visst tänkande.
Postad 28 January 2009 - 21:18
Är det någon som spelat det på 360? Hur funkar det med styrkorset, som ju inte är jätteöverlägset?
Postad 29 January 2009 - 20:57
Mycket bättre än det så kallade bästa spelet här inne, Puzzle Quest, som bara bygger på tur
Postad 29 January 2009 - 21:13
Spelade demot; meh i kubik.
Nä fan. Håller i mina Points tills PQ:Galactrix kommer.
Postad 29 January 2009 - 23:38
Spelade bara demot i ca 5 minuter. Använde inte heller styrkorset utan spelade med analoga spaken. Jag hann inte fastna under de 5 minuter jag gav spelet.Recenserade N+ Här. Det är ju svinbra, och bara en enda post i tråden som nämnt det
![]()
Är det någon som spelat det på 360? Hur funkar det med styrkorset, som ju inte är jätteöverlägset?
Äger följande just nu och tycker alla är bra. I synnerhet Geometry Wars Evolved 2. Få spel som gett mig sådana adrenalinkickar...
- Braid
- Street Fighter 2 Turbo HD Remix
- Symphonies of the Night
- Ikaruga
- Rez HD
- Puzzle Quest
- Bionic Commando - Rearmed
- Geometry Wars Evolved 2
- Hexic HD
- Assault Heroes
Postad 30 January 2009 - 00:05
Mdag: Analoga?? Det måste vara skitsvårt ju.
N+ är det bästa plattformsspelet sedan senaste Super Mario
Måste erkänna dock att RPG-delen av Puzzle Quest gjorde att man fastnade lite, det är ett bra sätt att göra ett annars ganska enkelt pusselspel lite mer intressant. Men efter betygen hade jag förväntat mig mer, å andra sidan ogillar jag generellt pusselspel. Och musiken var som sagt episk, passande på något sätt.
Postad 30 January 2009 - 08:01
Redigerat av Unregisteredff20a4e9, 30 January 2009 - 08:02.
Postad 30 January 2009 - 16:17
Mdag: Analoga?? Det måste vara skitsvårt ju.
N+ är det bästa plattformsspelet sedan senaste Super Mario![]()
Måste erkänna dock att RPG-delen av Puzzle Quest gjorde att man fastnade lite, det är ett bra sätt att göra ett annars ganska enkelt pusselspel lite mer intressant. Men efter betygen hade jag förväntat mig mer, å andra sidan ogillar jag generellt pusselspel. Och musiken var som sagt episk, passande på något sätt.
Kan vara på grund av analogspaken jag inte orkade spela mer än fem minuter...
Puzzle Quest är kul i kortare stötar, men maratonsessioner blir snabbt långtråkigt.
Postad 30 January 2009 - 19:21
Om man köper live arcade spel, blir dem låsta till kontot då? (dvs så man kan ladda ner dem igen om man tex köper en ny box? eller är dem låsta till boxen?
För är dem låsta till boxen får det nog bli att vänta ett tag, min xbox är på sista strängen nu och jag tvivlar på att den kommer fortsätta fungera mer än 2-3 månader till.
Postad 30 January 2009 - 19:57
Postad 30 January 2009 - 20:05
Postad 03 February 2009 - 10:05
Välj att logga in på sajten under Get your gamercard, välj (under Already a member?) sign in och sedan får du valet Forgot your password? Har du bara kvar din e-postadress borde det inte vara något problem.
Postad 04 February 2009 - 18:00
Jag fortsättet vänta på att Thunderforce VI eller Gradius V ska släppas på krysslådan...
Postad 05 February 2009 - 11:01
Laddade just ner demot till R-type Dimensions. Har inte spelat R-type sedan Amigatiden, men något köp blir det nog inte för min del. Jag vill kunna hålla nere avtryckarknappen för autofire och det går av naturliga skäl inte i R-type eftersom man då laddar upp kanonen för ett fetskott. Det är helt enkelt för jobbigt att sitta och trycka hela tiden.
Jag fortsättet vänta på att Thunderforce VI eller Gradius V ska släppas på krysslådan...
Om du håller ner B (tror jag det var) så får du autofire...
Postad 05 February 2009 - 11:19
Har bara tankat hem demot, inte testat själv. Vill också ha lite retro-amiga vibbar...
Postad 05 February 2009 - 13:22
Postad 05 February 2009 - 13:57
Redigerat av Walkir, 05 February 2009 - 13:57.
Postad 05 February 2009 - 15:35
Aaah och helt plötsligt blev det kanske köp ändå :-)Om du håller ner B (tror jag det var) så får du autofire...
Postad 18 February 2009 - 18:02
Postad 19 February 2009 - 00:51
Postad 19 February 2009 - 09:20
Tänk Scorched Earth.Måste reka Death Tank efter en genomspelning på live. Tänk worms på sterioder...
Postad 19 February 2009 - 09:36
...på sterioder!Tänk Scorched Earth.
Scorched earth är ju en gammal favorit - har dock för mig att det liksom worms var turnbaserat (till skillnad från Death Tank som är realtid)
Postad 19 February 2009 - 11:39
Aha, det är realtid. Det missade jag. Ska tanka ner demot och testa....på sterioder!
Scorched earth är ju en gammal favorit - har dock för mig att det liksom worms var turnbaserat (till skillnad från Death Tank som är realtid)
Postad 25 February 2009 - 11:39
Missa inte veckans erbjudande på Braid, 800 MS Points om du har guld abonnemang. Kanonspel som annars kostar 1200 points...
Handlade det i Måndags efter att provat, och misslyckats med, demot för ett par månader sen. Tyckte att 800 points kunde det väl vara värt att ge sig i kast med det igen. Måste säga att jag var riktigt nöjd när jag lyckades klura ut alla pusselbitarna i första världen.
Gillar verkligen möjligheten att när som helst kunna köra rewind. Missar man ett hopp (som inte nödvändigtvis leder till ens död) så är det bara att spola tillbaks en stund... Fler spel behöver den funktionaliteten.
Hursomhelst, nice spel att koppla av till innan man ska gå och lägga sig... Rekommenderas.
Dock, glöm inte Puzzle Quest: Galactrix idag!
Metacritic score
Låter lovande...
If the the old school Puzzle Quest is mega-addicting black tar heroin, then the new one is some brown weed that barely gets you high and leaves you with little more than a headache and a bad taste in your mouth.
Postad 25 February 2009 - 15:51
N+, prova N+ igen =/. Du vet att du gillar samma spel som jag.Handlade det i Måndags efter att provat, och misslyckats med, demot för ett par månader sen. Tyckte att 800 points kunde det väl vara värt att ge sig i kast med det igen.
Postad 25 February 2009 - 17:24
Du gör mycket reklam för N+ Zoiler. Ska jag behöva ge det en chans till?N+, prova N+ igen =/. Du vet att du gillar samma spel som jag.
Postad 25 February 2009 - 20:01
Man har sån total kontroll. Pixelperfekt. Man kan göra helt otroligt träffsäkra hopp när man är bra. Så gillar man plattformsspel så är det givet.
Postad 27 February 2009 - 12:52
Läste någonstans att det blivit uppskjutet...Var är Puzzle Quest? Skulle ju släppts för 2 dagar sen nu..
Postad 27 February 2009 - 13:05
Meddelar detta även i denna tråd då:
Tänkte bara informera om att det är rea på Braid nu. 800 MS points vilket är ett mycket bra pris för detta kanonspel! Om ni inte redan har det och gillar spel där man verkligen får använda hjärnan är det bara att införskaffa. Pronto!
Postad 27 February 2009 - 15:58
Jo, fast nu ville jag ju främst tipsa om att det är REA på spelet.Braid har redan nämnts i både denna tråd och i tipstråden.
Postad 27 February 2009 - 17:14
Se inlägg 330 i denna tråd t.ex.
Postad 27 February 2009 - 17:22
2008 was a banner year for Xbox LIVE Arcade titles and we’re going to kick off the Second Annual Arcade Awards on March 3rd. The cool thing is this year, you get to cast your votes directly on your Xbox 360 within NXE.
Voting starts next week, so read up on it before you cast your ballot.
Not sure what game to vote for ? Each Arcade title has a free demo to give you a taste of the action. To get you started, here are the categories and nominees:
Best Overall Arcade Game
Braid
Castle Crashers
Geometry Wars Retro Evolved 2
Street Fighter II HD Remix
Portal: Still Alive
Best Original Game
Castle Crashers
N+
Braid
Penny Arcade Episode 1
Schizoid
Age of Booty
Best Family Game
Boogie Bunnies
Roogoo
A Kingdom for Keflings
Lost Cities
Meteos Wars
Best Co-operative Multiplayer Game
Castle Crashers
Schizoid
Bionic Commando Rearmed
N+
Best Competitive Multiplayer Game
Soul Calibur
Meteos Wars
Age of Booty
Best Solo Game
Braid
Mega Man 9
Penny Arcade Episode 1
Rez HD
Portal: Still Alive
Best Innovation in XBLA
Braid (time travel)
A Kingdom for Keflings (use of Avatars)
Fable II Pub Games (retail game integration)
N+ (level sharing)
Duke Nukem 3D (dynamic replay)
Best Graphics
Braid
Castle Crashers
Bionic Commando Rearmed
Best Classic/Remake Game
Bionic Commando Rearmed
Mega Man 9
Galaga Legions
Rez HD
Major Nelson
Postad 27 February 2009 - 17:23
Ok. My bad, sorry.Nu var det just att det redan tipsats om att det var REA på Braid som jag syftade på...
Se inlägg 330 i denna tråd t.ex.
Postad 27 February 2009 - 19:22
First Look: Virtual On VOOT!
February 27, 2009 - Following up on leaked first details earlier in the week, Sega Japan today formally announced Virtual On Oratorio Tangram for Xbox Live Arcade. It even opened up an official site, which those who don't suffer an allergic reaction to Japanese text can browse här.
The official site offers a couple of new details beyond our initial report.
The 360 version of the game promises a few new modes of play, according to the site. On top of Xbox Live multiplayer, the game will support system link for offline combat. Players also have access to a training mode which allows for changes to round count, time limit, damage, and enemy movement pattern.
The Virtualoid list includes the following:
Temjin
Raiden
Fei-yen
Cypher
Grys-Vok
Stein-Vok
Apharmd B
Apharmd S
Apharmd C
Bal-Bados
Dordray
10/80 Special
Angelan
Specineff
Ajim
Of these, Stein-Vok, Apharmd C and 10/80 Special are new additions for the 360.
Sega download
Postad 12 March 2009 - 09:54
Postad 12 March 2009 - 10:23
Tur man har Peggle att leka med fram tills dess. Skön avslappning efter Cod4 Veteran.
Fast vissa achivements tror jag kan bli lite knepiga.
Postad 12 March 2009 - 11:38
Postad 12 March 2009 - 13:35
Mmm, kom precis genom det häromdagen också. Vart 2 banor som jag vart helt ställd på, men klarade av de bägge på samma kväll. Mentala tungvrickare. Blire nån timerun nu ?Klarade Braid igår och får verkligen ta och reka det på nytt - så tankekrävande att man nästan får huvudvärk om man kör det efter en dag på jobbet
Redigerat av LillKille, 12 March 2009 - 13:39.
Postad 12 March 2009 - 13:55
Brukar avsky plattformsspel, men här var det inte så mycket plattformande som det var att tänka. Gjorde man ett fel var det ju bara att spola tillbaks.
Blire nån timerun nu ?
Visst... 45 minuter? Hade kanske klarat det om man inte behövt plocka upp alla pusselbitarna.
Funderar på om man kanske skulle ta och
Postad 12 March 2009 - 14:57
Tror inte ens jag kommer ihåg hur man löser vissa av pusslen. Speciellt världen när man använde skuggan, av någon anledning har jag j-t svårt med de problemen. Slog knut på hjärnbalken. Vissa av dem var bara tur och frustration som gjorde att jag löste dem.Visst... 45 minuter? Hade kanske klarat det om man inte behövt plocka upp alla pusselbitarna.
Funderar på om man kanske skulle ta och
Spoileristället. Såg att man kunde det.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
19 bilder
46 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?