Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Stora XBMC Tråden

451 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 April 2007 - 15:29

kun
  • kun
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Nu löste det sig, använde mig av Slayers 2.7 och satte i en ny hårddisk. Fanns två alternativ och jag använde mig av det där apps hamnar på F:.

Kör med XBMC som dashboard och uppgraderade det hela till 2.0.1 men har stött på problem.

I XMBC när jag går in på mina filmer så finns det inga!!

Jag har lagt dem i mappen videos som finns finns på F:

Går jag inte och söker filer finner den filmerna.

Hur skall jag göra för att XMBC skall känna igen filmerna som filmer.

Mycket nytt att lära sig och tyvärr så är tiden begränsad..!

Postad 23 April 2007 - 17:30

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0
kun, det är för att sources.xml har försvunnit i senaste releasen. Du får välja Add source eller Lägg till källa och bläddra till din mapp med spel/filmer/musik och lägga till den.

Postad 23 April 2007 - 19:23

kun
  • kun
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Tackar för hjälpen silverfisken, nu fungerar det finfint!

Fortfarande mycket jag inte förstår som skall konfigureras men det löser sig med tiden..

Postad 25 April 2007 - 19:04

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Jag gör ett nytt försök. Ingen som kan hjälpa mig m min box där jag inte kan gå in i chippat läge? Jag har provat boota från Superdisc, Manzon och Consoledisc men:
*jag får bara meddelande att xboxen inte känner igen skivan (när jag kör MS originaldash) eller

*dvdläsaren sätts inte igång när jag försöker starta i chippat läge m mina diskar i boxen och

*jag kommer inte åt boxen via FTP

suck hopplöst att försöka beskriva sånt här.

Nån som har några tips?

Postad 25 April 2007 - 19:20

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0
Testa och sätt i ett original spel på CD/DVD (ej nåt bränt) i xboxen - och starta utan chippet - Vad händer?
Går det igång?

Testa sen och starta xboxen med spelet i DVD-spelaren, och starta med chippet - Vad händer?

Postad 26 April 2007 - 22:08

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Testa och sätt i ett original spel på CD/DVD (ej nåt bränt) i xboxen - och starta utan chippet - Vad händer?
Går det igång?

<{POST_SNAPBACK}>

Spelet går igång

Testa sen och starta xboxen med spelet i DVD-spelaren, och starta med chippet - Vad händer?

<{POST_SNAPBACK}>

Som vanligt får jag upp listan där jag kan välja mellan Original Bios och M8,Linux osv. När jag väljer M8 och stoppar i skivan så startar spelet utan problem istället för att allt hänger sig (vilket det alltså gör när jag försöker utan skiva eller med Superdisc och de andra skivorna)

Edit. Stavfel

Redigerat av erik h, 26 April 2007 - 22:09.

Postad 26 April 2007 - 22:16

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0
Men om du väljer Linux och sen kan du kanske FTP över XBMC via linuxskalet (för där finns väl FTP program)
och lägg rätt *.xbe under c

Du borde iallafall kunna koppla upp dig via xbox+FTP+dator när du är inne i Linux.

Postad 26 April 2007 - 23:39

Ticko
  • Ticko
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Som vanligt får jag upp listan där jag kan välja mellan Original Bios och M8,Linux osv. När jag väljer M8 och stoppar i skivan så startar spelet utan problem istället för att allt hänger sig (vilket det alltså gör när jag försöker utan skiva eller med Superdisc och de andra skivorna)

Prova att bränna superdisc eller likn på en annan skiva.
Vad har du för dvdläsare i din xbox?
Alla dvdläsare läser olika skivformat (dvd-r/rw eller dvd+r/rw)
Om det inte fungerar med dvd-r skivor så prova med dvd+r eller dvd-rw/dvd+rw.
Det ska fungera med nån skiva annars är din läsare kass.
Då får du låna en dvdläsare från en polares xbox och sätta in i din.

Postad 27 April 2007 - 14:40

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Men om du väljer Linux och sen kan du kanske FTP över XBMC via linuxskalet (för där finns väl FTP program)
och lägg rätt *.xbe under c

Du borde iallafall kunna koppla upp dig via xbox+FTP+dator när du är inne i Linux.

<{POST_SNAPBACK}>

Linux - är inte det för såna människor som förstår sig på datorer? Verkar livsfarligt...

Ska jag bara gå in i Linuxmode och så borde FTP funka?

Prova att bränna superdisc eller likn på en annan skiva.
Vad har du för dvdläsare i din xbox?
Alla dvdläsare läser olika skivformat (dvd-r/rw eller dvd+r/rw)
Om det inte fungerar med dvd-r skivor så prova med dvd+r eller dvd-rw/dvd+rw.
Det ska fungera med nån skiva annars är din läsare kass.
Då får du låna en dvdläsare från en polares xbox och sätta in i din.

Det känns som om jag testat varje skivformat med varje tänkbar startdisk men jag ska göra att nytt försök. Ska kolla vilken dvd-spelare jag har när jag kommer hem. Det är xbox crystal jag har- har de samma spelare i allihop?

Postad 27 April 2007 - 18:40

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0
Vad har du för chip? vet inte om du sagt det.

Jag vet inte nåt om linux - så fråga inte mig - men är det Damn Small Linux (DSL) som är installerat så ser det nog lite ut som Windows (och är inte så himla svårt att förstå). Jag bootade upp en urgammal dator med denna och fastän jag aldrig rört i linux så fattade jag i stort sett var allt var. Men hur det ser ut på Xbox vet jag inte.

Du måste iallafall "mounta" Hårddisken i linux, om den inte visar några filer.

För att se vilken DVD-spelare du har i din XBOX så läs här
http://www.console.s...read.php?t=8259
Eller
http://forum.psxcare...ead.php?t=11140
(det finns bilder lite längre ner i den tråden - håll muspekaren över så ser du vad bilden heter)

För att läsa vilka CD media som fungerar något så när med DVD-spelarna läs här
http://forum.psxcare...isplay.php?f=70

Jag hade testat att gå in i Linux iallafall. Det kan ju inte gå mer fel :)
Det ska finnas ett FTP program i linux.

Det kan ju vara hårdvaru problem ändå - men du får testa allt möjligt.

OBS! när du bränner skivor till xboxen - bränn på så låg hastighet som möjligt.

Glöm ej tabort när du har fått filhanteraren (i kanske linux) att fungera:
E:\TDATA\0face008\
E:\UDATA\0face008\
Alltså katalogen 0face008
Det kan kanske hjälpa

Postad 27 April 2007 - 23:02

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Vad har du för chip? vet inte om du sagt det.

Jag vet inte nåt om linux - så fråga inte mig - men är det Damn Small Linux (DSL) som är installerat så ser det nog lite ut som Windows (och är inte så himla svårt att förstå). Jag bootade upp en urgammal dator med denna och fastän jag aldrig rört i linux så fattade jag i stort sett var allt var. Men hur det ser ut på Xbox vet jag inte.

Du måste iallafall "mounta" Hårddisken i linux, om den inte visar några filer.

För att se vilken DVD-spelare du har i din XBOX så läs här
http://www.console.s...read.php?t=8259
Eller
http://forum.psxcare...ead.php?t=11140
(det finns bilder lite längre ner i den tråden - håll muspekaren över så ser du vad bilden heter)

För att läsa vilka CD media som fungerar något så när med DVD-spelarna läs här
http://forum.psxcare...isplay.php?f=70

Jag hade testat att gå in i Linux iallafall. Det kan ju inte gå mer fel :)
Det ska finnas ett FTP program i linux.

Det kan ju vara hårdvaru problem ändå - men du får testa allt möjligt.

OBS! när du bränner skivor till xboxen - bränn på så låg hastighet som möjligt.

Glöm ej tabort när du har fått filhanteraren (i kanske linux) att fungera:
E:\TDATA\0face008\
E:\UDATA\0face008\
Alltså katalogen 0face008
Det kan kanske hjälpa

<{POST_SNAPBACK}>

Det är en Thomson dvd-spelare.

Testade med Linux. Förstod inte riktigt vad jag gjorde men det slutade med att jag kastades tillbaks till "ursprungslistan" där jag kan välja M8, Linux, Config osv

Hur vet jag vilket chip jag har? Kan det vara ett EvolutionX eller SmartXXchip?

Sitter nu och testar m nybrända bootdiscar på ett gäng olika fil/skivformat. Nåt borde fan funka...

Postad 27 April 2007 - 23:44

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0
Ja det är jättekonstigt att det inte fungerar.

Chip brukar oftast vanligast vara DuoX eller SmartXX.

Jag har ett DuoX med Evox som dashboard.

Jag har för mig att jag har en Thomson DVD-spelare.

Jag har bränt Console Disc v.3 på en CDRW 8x-12x 700MB Verbatim märke

Jag har bränt Superdisc v. 3.7 rc8 på en DVDR- (helt vit skiva utan något märke)

Postad 28 April 2007 - 23:52

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Håll i hatten. Jag fick igång det! Med en Manzzon disk (bränd på DVD-r) funkade det. Jag satte igång den i "pre-chippat" läge och valde manuellt att reboota så funkade det. Det räckte alltså inte att starta med knappen och skivan i.

Jag kommer dock fortfarande inte åt boxen via FTP men valde att ominstallera XBMC osv och omformattering av C: och E: så nu kommer jag åt alla filmer, spel mm Av någon anledning var jag alltså tvungen att gå in och ange IPadressen manuellt för att kunna connecta mot boxen. Funkar fint nu men jag listade inte ut hur jag skulle göra via Manzzon disken så det fick bli en omformattering.

Stort tack för hjälpen till er som tog sig tid att hjälpa mig!

Postad 29 April 2007 - 10:47

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0
Kul att det äntligen fungerade!
Har du brandvägg(mjukvaru) och router så se till att göra fri väg till xboxen. I min router så ger jag alltid min Xbox samma ip.
Det kan vara det som spökar om du inte får igång FTP. Vad använder du för FTP program?
Du måste också tillåta ditt FTP program i din brandvägg. Tänk på att om du använder Norton Antivirus så stoppar denna din FTP om du inte tillåter det och anger programundantag.

Har du RSS igång så ser du iallafall om Xboxen kommer åt internet.

Postad 29 April 2007 - 19:44

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Kul att det äntligen fungerade!
Har du brandvägg(mjukvaru) och router så se till att göra fri väg till xboxen. I min router så ger jag alltid min Xbox samma ip.
Det kan vara det som spökar om du inte får igång FTP. Vad använder du för FTP program?
Du måste också tillåta ditt FTP program i din brandvägg. Tänk på att om du använder Norton Antivirus så stoppar denna din FTP om du inte tillåter det och anger programundantag.
...

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, jo jag tror jag kör m windows interna brandvägg. Möjligt att det är den som ställer till det. Funkar som sagt fint att connecta nu när jag lagt in en statisk IPadress på boxen så jag vågar inte börja pilla för mkt...

...Har du RSS igång så ser du iallafall om Xboxen kommer åt internet.

<{POST_SNAPBACK}>

Egentligen hade jag tänkt trappa ner mina försök att optimera boxen pga allt strul jag fick sist men eftersom du tar upp det så passar jag på. Skyll dig själv :(

Hur vet jag om boxen kommer åt internet? Jag vill ju kunna få igång webradio och såna grejer men har inte lyckats riktigt...

Postad 29 April 2007 - 19:54

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0
Vilken version på XBMC lade du in? om du lagt in den senaste T3CH releasen så ska det komma en rullande text i XBMC startfönstret (där du har Program, Mina filmer, Min musik, Väder etc)

Rullar inget där så under Skalinställningar/inställningar så får du aktivera RSS

XBMC wiki manualen - läs och lär :)
http://www.xboxmedia...r_Online_Manual

En sak till om du glömt...
Glöm ej sätta rätt region om du inte gjort det (dvs Sverige). Det står nog Canada som standard.

Får du igång så xboxen når ut till internet så blir det ju enklare att hitta film covers till dina filmer samt att spela webradio är coolt.
Du missar inget med att testa :(

Ja det är nog Windows egna brandvägg som inte godkänner ditt ftp program isåfall.

Postad 28 May 2007 - 12:16

aikelo
  • aikelo
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Kopplade in min xbox med komponent kabel i helgen, har kört videoswitch till ntsc o ändrat i msdash, men när jag kör pal spel så blir bilden halvkass. Har jag missat nått eller måste man flasha tillbaka till pal?

När jag kollar på film i xbmc med komponent kabel o 720p så fylls inte tv-bilden ut, men kör jag med vanlig s-video kabel blir allting perfekt????

Går det att fixa?

Postad 28 May 2007 - 15:13

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

När jag kollar på film i xbmc med komponent kabel o 720p så fylls inte tv-bilden ut, men kör jag med vanlig s-video kabel blir allting perfekt????

Går det att fixa?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag måste köra i Zoom läge (tryck på Y en gång ;)) så fylls bilden ut den där lilla extra biten.

Postad 28 May 2007 - 19:43

Evil Nicke
  • Evil Nicke
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Du kan även kallibrera bilden under inställningar någonstans (har jag för mig) i xbmc.

Postad 01 June 2007 - 00:09

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0
Jaha boys!

Här har ni en till som har testat att fixa XBMC som dash men misslyckats...

Har provat båda sätten att fixa det via utbytt xbe (evoxdash.xbe, Team UIX/Team XBMC) dock helt utan resultat, oavsett hur jag gör så vägrar boxen att boota upp XBMC!

Och jag är helt säker på att jag gjort rätt, den kommer inte förbi "executer2 loggan", hårdisken står bara och tickar...

Till slut gav jag upp och testade att formatera C:\ och sen installera XBMC (via consoledisc) inte heller då funkade det, däremot när jag formaterar och sen lägger Avalaunch som dash så funkar allt klockrent!

Kan någon vänlig själ hjälpa? Vill ju gärna ha XBMC som dash (och vem vill inte det;-)).

Postad 01 June 2007 - 13:31

dvraptor
  • dvraptor
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
har du testat manzzon xbox installer?
Otroligt enkel installation - går inte att misslyckas...

Postad 01 June 2007 - 19:04

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0
Var hittar man "manzzon xbox installer" då?
Vad e det som gör den bättre?

Postad 01 June 2007 - 22:25

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0
Oki, hittade felet...

Var tvungen att döpa om default.xbe till evoxdash.xbe, så nu har man XBMC som dash i grunden (inga "genvägar")!!! Jippie!

Hur uppdaterar man XBMC enklast i detta läge? Bara att kopiera över alla mappar direkt till C:\, eller?

Och var i helsike tog SMB Workgroup vägen?
Kommer ju inte åt filerna i datorn längre...

Postad 02 June 2007 - 15:42

Lindfors
  • Lindfors
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Man går in på http://www.manzzon.com/ och letar reda på länken till xbox installer.

När man genomfört en REN ominstallation med manzzonskivan så laddar man hem senaste XBMC från XBINS FTP alt. http://217.118.215.116/

Slutligen för du bara över den nya XBMC via FTP till xboxen och skriver över alla filer

Finns beskrivet i officiella manualen här:
http://www.xboxmedia..._Upgrading_XBMC

Sedan har man en fräsch installation utan massa rester.

XBMC startar automatiskt som dashboard utan problem med omdöpta filer eller dyl.

Redigerat av Lindfors, 02 June 2007 - 15:43.

Postad 02 July 2007 - 21:15

Keyser_Soze
  • Keyser_Soze
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hej!
Hur gör man om man vill koppla upp sin xbox direkt mot internet utan att gå genom något hemnätverk eller liknande?
Vill kunna använda imdb video library funktionen...
Har bredbandsbolaget och inget statiskt ip.

snälla svara ;)

MVH Erik

Postad 02 July 2007 - 21:21

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0
Du kopplar Xboxen direkt till bredbandsmodemet genom en vanlig nätverkskabel (ej korsad) - men du kan inte ha datorn kopplad till internet samtidigt - eftersom vad jag förstår vill du inte koppla nåt till någon router.
Du har ju uttag baktill på xboxen för nätverk. På bredbandsmodemet (se manualen för modemet) så finns ett nätverksuttag som egentligen ska kopplas till din PC - här kopplar du Xboxen istället.

Postad 02 July 2007 - 22:38

Keyser_Soze
  • Keyser_Soze
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Du kopplar Xboxen direkt till bredbandsmodemet genom en vanlig nätverkskabel (ej korsad) - men du kan inte ha datorn kopplad till internet samtidigt - eftersom vad jag förstår vill du inte koppla nåt till någon router.
Du har ju uttag baktill på xboxen för nätverk. På bredbandsmodemet (se manualen för modemet) så finns ett nätverksuttag som egentligen ska kopplas till din PC - här kopplar du Xboxen istället.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är så jag gör men det funkar ändå inte... :P
Vet du om man måste ställa om ip eller så i xbmc?

Tack för det snabba svaret ;)

MVH Erik

Postad 03 July 2007 - 01:26

Ampa69
  • Ampa69
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
du lär väl ställa in så att xboxen får ip adress automatiskt

Postad 03 July 2007 - 10:40

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0
Läs i XBMC Wiki om nätverksinställningarna
http://www.xboxmedia...etwork_Settings

Jag har för mig att du ska ha DHCP.

Postad 06 July 2007 - 07:30

daXfade
  • daXfade
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag har en chippad box med orginalhårddisk... Det är nu påtiden att jag sätter i en ny lite större disk :)

Jag har fixat fram en lämplig disk som jag har opartitionerad som jag tänkt installera, frågan är bara hur jag gör? Jag har kollat runt lite och sett namnet superdisc en mängd gånger, men jag hittar det verkligen ingenstans :) Har letat som en tokig...

Finns det något smidigt sätt att få in XBMC på en ny tom disk?

Postad 06 July 2007 - 08:26

Lindfors
  • Lindfors
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Jag har en chippad box med orginalhårddisk... Det är nu påtiden att jag sätter i en ny lite större disk :)

Jag har fixat fram en lämplig disk som jag har opartitionerad som jag tänkt installera, frågan är bara hur jag gör? Jag har kollat runt lite och sett namnet superdisc en mängd gånger, men jag hittar det verkligen ingenstans :) Har letat som en tokig...

<{POST_SNAPBACK}>

Följ denna guide:

Man går in på http://www.manzzon.com/ och letar reda på länken till xbox installer.

När man genomfört en REN ominstallation med manzzonskivan så laddar man hem senaste XBMC från XBINS FTP alt. http://217.118.215.116/

Slutligen för du bara över den nya XBMC via FTP till xboxen och skriver över alla filer

XBMC startar automatiskt som dashboard utan problem med omdöpta filer eller dyl.

Postad 06 July 2007 - 08:37

daXfade
  • daXfade
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Okej! Tack för infon.. får prova det i helgen när jobbet är slut :)
Jag lär väll återkomma om det strular :)

Postad 06 July 2007 - 10:13

ube
  • ube
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

kun, det är för att sources.xml har försvunnit i senaste releasen. Du får välja Add source eller Lägg till källa och bläddra till din mapp med spel/filmer/musik och lägga till den.

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar för hjälpen silverfisken, nu fungerar det finfint!

Fortfarande mycket jag inte förstår som skall konfigureras men det löser sig  med tiden..

<{POST_SNAPBACK}>

well, sources.xml finns väl kvar? fast under /C/UserData?

Postad 06 July 2007 - 13:10

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0
Ube,
Fr o m XBMC SVN 2007-04-20 så står det i T3CHs changelog:

sources.xml: this file has been removed from SVN

och jag har inte den i min XBMC.

Postad 07 July 2007 - 14:40

Keyser_Soze
  • Keyser_Soze
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för era svar ampa69 och silverfisken! Har nu ändrat till DHCP men det funkar ändå inte... jag lyckas koppla upp mig mot imdb så att jag får några filmer att välja på men när jag väljer står den bara och tuggar och försöker ladda ner information om filmen men inget händer och det går inte att trycka på avbryt... :D
Kan detta bero på att imdb sidan har ändrats eller så...
har xbmc från GasGiver 2.0 från 17 feb 2007

MVH Erik

Postad 07 July 2007 - 18:09

Keyser_Soze
  • Keyser_Soze
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Kan man uppdatera xbmc och fortfarande vara inne i det eller måste man använda en annan ftp?

MVH Erik

Postad 07 July 2007 - 22:12

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för era svar ampa69 och silverfisken! Har nu ändrat till DHCP men det funkar ändå inte... jag lyckas koppla upp mig mot imdb så att jag får några filmer att välja på men när jag väljer står den bara och tuggar och försöker ladda ner information om filmen men inget händer och det går inte att trycka på avbryt... :D
Kan detta bero på att imdb sidan har ändrats eller så...
har xbmc från GasGiver 2.0 från 17 feb 2007

MVH Erik

<{POST_SNAPBACK}>

XBMC skapar en logfil när den kör - så testa och för över denna till din dator xbmc.log och läs i den där kanske det står något om när den försöker hämta från Imdb.
Se något i xbmc.log efter "...ERROR: IMDB:"

Jag använder XBMC csv från T3CH så jag vet inget om GasGivers releaser men det borde ju stå något i changeloggen för varje release om det hänt något med Imdb scriptet.

Men enligt XBMC forum så är det många som har problem med just IMDB hämtningen, att Xboxen hänger sig eller hämtar fel. Det beror b.l.a på att IMDB uppdaterat sin hemsida rätt ofta inom kort så XBMC releaserna hänger inte riktigt med på det.

Imdb för XBMC Wiki
http://www.xboxmedia....php?title=IMDB

Här kan du ladda ner IMDB scrapern (obs glöm aldrig att göra backup på filer du ersätter - och gör allt på egen RISK)
http://xbmc.svn.sour...db.xml?view=log

Testa och uppgradera till senaste så ser du om det fungerar eller är likadant.

Jag hade nog undvikit att uppdatera direkt inifrån XBMC - och använt FTP från datorn och sedan gjort backup på den XBMC du nu har installerad innan jag deletat mappen och först över den ny a XBMC från dator till xbox. Men obs tänk på att dina inställningar sparas i mappen UserData så den måste du ta backup på och sen föra över igen till xboxen. Annars behålls inte dina inställningar.

Postad 08 July 2007 - 20:24

daXfade
  • daXfade
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Jag har en chippad box med orginalhårddisk... Det är nu påtiden att jag sätter i en ny lite större disk ;)

Jag har fixat fram en lämplig disk som jag har opartitionerad som jag tänkt installera, frågan är bara hur jag gör? Jag har kollat runt lite och sett namnet superdisc en mängd gånger, men jag hittar det verkligen ingenstans :blink: Har letat som en tokig...

<{POST_SNAPBACK}>

Följ denna guide:

<{POST_SNAPBACK}>

Okej, provade det hela... men när jag satte i skivan i Xboxen klagar den bara på att den inte känner igen formatet på skivan, försökte även öppna den via XBMC men den känner inte heller igen skivan... några tips på vad som kan gått fel? Alla filerna verkar iallafall finnas med :blink:

Postad 08 July 2007 - 20:29

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0
Om du följde

Bränn imagen på en dvd r skiva och boota med skivan i xboxen. Din DVD-spelare i Xboxen kanske har problem med märket på skivan? testa och bränn på en DVDRW kanske - så slipper du slänga skivor ;)

Problem med att bränna imagen?
http://www.imgburn.com (rek program för att bränna image filer)

Postad 08 July 2007 - 20:35

daXfade
  • daXfade
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag brännde på en Verbatim CD-r eftersom den inte låter mig använda DVD-RW skivor... Tror dock jag har lyckats köra Verbatim skivor i boxen förr, inte helt säker :blink:
Bränningen fungerar fint och när jag kollar på skivan i datorn finns ju alla filer... så antagligen är det Boxen som inte gillar Verbatim då ;)

Kan visserligen prova det andra programmet för att se om den släpper igenom DVD-RWn.
(När jag brännde skivan med det andra programmet på en TDK DVD+RW skiva börja Xboxen läsa den och slutar aldrig <_< verkar vara läsproblem med andra ord :blink:, tror inte jag ska få ha en större hdd i min box :D

Redigerat av daXfade, 08 July 2007 - 20:56.

Postad 08 July 2007 - 21:05

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0
Förresten, jag har bränt på en CDRW (Verbatim). Glöm ej bränna på låg hastighet, för större chans att den fungerar ;)

Jag har inte bränt Manzzons utan Consoledisc men du vill ju ha Manzzons så jag vet inte om den får plats på en CDRW.

Postad 08 July 2007 - 21:23

daXfade
  • daXfade
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jodå... CDRW är inga problem.. den är cirka 700mb... men jag ska bränna om min DVDRW på lägsta hastighet så får vi se vad som händer :blink: skiter det sig nu får det vara nog för helgen ;)

Brände om den, det fungerade inte... väntade en stund och försökte igen och då fungerade det! Så nu installerar jag nya hårddisken :blink: Yay! <_<

Redigerat av daXfade, 08 July 2007 - 22:45.

Postad 08 July 2007 - 22:49

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0
Undrar om det är nån liksom jag fått detta fel med xbmc att bläddringslinjen försvinner ibland, märkte det efter jag kollat en bunt avi filer, fick starta om xboxen för att få tillbaka linjen så man såg vilken fil som var markerad? ;)

Edit: körde en gammal version, en ny gjorde susen :blink:

Redigerat av Unregistered6214acfd, 21 July 2007 - 08:38.

Postad 21 July 2007 - 09:56

Unregisteredbca7ae6e
  • Unregisteredbca7ae6e
  • Lärjunge

• 490 inlägg
  • 0

Kan man uppdatera xbmc och fortfarande vara inne i det eller måste man använda en annan ftp?

MVH Erik

<{POST_SNAPBACK}>

Du måste använda en annan ftpserver

/Daniel

Postad 23 July 2007 - 15:14

Lindfors
  • Lindfors
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

MVH Erik

<{POST_SNAPBACK}>

Du måste använda en annan ftpserver

/Daniel

<{POST_SNAPBACK}>

Helt fel, det är bara att logga in på FTPn och skriva över gamla filerna

Postad 27 July 2007 - 11:32

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Problem:

Kör chippad xbox med XBMC-SVN_2007-04-15_rev8519-T3CH som dash använder denna kabel för ljud/bild och mitt problem är att jag endast kan få dolbydigital/dts ut när jag ställer omkopplaren på komponent bild . Ställer jag den i läge s-video/komposit får jag endast pro logic ljud ut via den optiska kabeln och kan ej bocka i dolby digital /dts i xbmc inställningarna.

Någon lösning???

Postad 27 July 2007 - 12:01

Unregisteredbca7ae6e
  • Unregisteredbca7ae6e
  • Lärjunge

• 490 inlägg
  • 0

Helt fel, det är bara att logga in på FTPn och skriva över gamla filerna

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det är inte helt fel.

Har dock inte testat detta på det på ett tag, eftersom jag numera bootar om till evox vid byte av xbmc, Vid tidigare versioner har det varit ett problem att vissa filer har varit låsta när man vill ta bort gamla xbmc för att installera nytt, eller inte gått att skriva över när man sonika bara skrivit rakt över

har somsagt inte testat på ett tag, men varför chansa, skiter det sig och du inte har en bootdisc, ja då står du där med skägget i brevlådan

/Daniel

Postad 27 July 2007 - 23:36

kottich
  • kottich
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Problem:

Kör chippad xbox med XBMC-SVN_2007-04-15_rev8519-T3CH som dash använder denna kabel för ljud/bild  och mitt problem är att jag endast kan få dolbydigital/dts ut när jag ställer omkopplaren på komponent bild . Ställer jag den i läge s-video/komposit får jag endast pro logic ljud ut via den optiska kabeln och kan ej bocka i dolby digital /dts i xbmc inställningarna.

Någon lösning???

<{POST_SNAPBACK}>

Kör med exakt samma kabel och har exakt samma problem. Tänkte lösa problemet med att köpa en ny TV. :lol: :)

Det verkar som om du annars måste skaffa dig en annan kabel om du ska ha DTS-ljud och s-video.

Postad 03 August 2007 - 10:54

Anton_Olsson
  • Anton_Olsson
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Problem:

Kör chippad xbox med XBMC-SVN_2007-04-15_rev8519-T3CH som dash använder denna kabel för ljud/bild  och mitt problem är att jag endast kan få dolbydigital/dts ut när jag ställer omkopplaren på komponent bild . Ställer jag den i läge s-video/komposit får jag endast pro logic ljud ut via den optiska kabeln och kan ej bocka i dolby digital /dts i xbmc inställningarna.

Någon lösning???

<{POST_SNAPBACK}>

Kör med exakt samma kabel och har exakt samma problem. Tänkte lösa problemet med att köpa en ny TV. :( :D

Det verkar som om du annars måste skaffa dig en annan kabel om du ska ha DTS-ljud och s-video.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur tycker ni den kabeln funkar rent bild-mässigt med xbmc, blir det märkbart bättre med filmer från datorn? Vilka skärmar har ni?

Redigerat av Anton_Olsson, 03 August 2007 - 10:56.

Postad 06 August 2007 - 16:58

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Kör nu komponentsignal från xboxen till min Sanyo z-2 projektor och upplever vertikala linjer som inte finns om jag kör från min stationära dvd spelare. Men man får kanske leva med det pga priset på kabeln??

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.