Grand Theft Auto IV (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
6
|
(39)
|
Inga priser | |
Grand Theft Auto IV (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
9
|
(87)
|
Inga priser | |
Grand Theft Auto IV - Special Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Grand Theft Auto IV - Special Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Grand Theft Auto IV (PC)
(PC-spel)
|
8
|
(24)
|
Inga priser |
Grand Theft Auto IV (1175 inlägg)
|
13 år sedan |
GTA 4 online PS3 (2 inlägg)
|
16 år sedan |
Grand Theft Auto 4 (1721 inlägg)
|
16 år sedan |
Problem GTA IV (35 inlägg)
|
17 år sedan |
GTA IV gamertag tråden (96 inlägg)
|
18 år sedan |
I väntan på GTA (152 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 02 August 2007 - 22:03
Take-Two is reducing its fiscal 2007 guidance primarily to reflect the movement of the launch of Grand Theft Auto IV for the PLAYSTATION®3 computer entertainment system and the Xbox 360™ video game and entertainment system from the fourth quarter of fiscal 2007 to fiscal 2008, due to additional development time required to complete the title. The title is now planned for release in the Company’s second quarter of fiscal 2008.
http://www.gta4.net/news/index.php
http://ir.take2games....leaseID=258238
Didnt see that one coming
Postad 02 August 2007 - 22:05
Postad 02 August 2007 - 22:07
Postad 02 August 2007 - 22:26
Har nog många spel jag måste spela
Postad 02 August 2007 - 22:28
Finns annat att spela denna höst i varje fall.
Postad 02 August 2007 - 22:28
Postad 02 August 2007 - 22:33
Postad 02 August 2007 - 23:07
Sam Houser, Founder and Executive Producer of Rockstar Games, added, "The new consoles are allowing us to create the Grand Theft Auto game we always dreamed about. Every aspect of the game and its design has been completely transformed. The game is huge and is pushing the hardware platforms to their absolute limits. The top engineers from Sony and Microsoft are working closely with the team in Edinburgh right now, helping us to fully leverage the power of both platforms. As always, our goal is to surpass even the wildest expectations of the game’s fans, and to create the ultimate high definition video game experience."
Har inte tänkt på det tidigare, men lite kul hur MS och Sony kallar deras resp. system.
PLAYSTATION®3 computer entertainment system
Xbox 360™ video game and entertainment system
Postad 02 August 2007 - 23:11
Nu får jag helt omvärdera mitt inköp av antingen ps3 eller 360. Var som inne på att skaffa 360, men nu har jag ju några månader på mig att bestämma mig. Som svårt att veta hur konsollerna kommer att stå mot varandra då. Vi har ju pris, prestanda, ljudvolym mfl. Men 360 står ändå högt, nu när 65nm är på G.
Redigerat av thurner, 02 August 2007 - 23:12.
Postad 02 August 2007 - 23:51
Postad 02 August 2007 - 23:54
Postad 02 August 2007 - 23:59
Fast de menar väl finanskvartal och inte kalenderkvartal.Q2 kan i värsta fall betyda juni 2008. Så nästan ett år till. It better be good
EDIT: De säger bara att de flyttar från fjärde finanskvartalet, till finansår 2008 vilket kan innebära när som helst 2008 (hösten), men minst till April.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 03 August 2007 - 00:01.
Postad 03 August 2007 - 09:43
Postad 03 August 2007 - 09:49
Inte helt oväntat, känns som ALLA större spel blir försenade, nu får man helt enkelt hitta något annat spel att köpa i väntan på GTA IV
Känns inte som några problem dock. Har 10 spel förbokade bara detta året och kommer nog boka några till.
Postad 03 August 2007 - 11:35
Postad 03 August 2007 - 11:43
Inte helt oväntat, känns som ALLA större spel blir försenade, nu får man helt enkelt hitta något annat spel att köpa i väntan på GTA IV
Känns inte som några problem dock. Har 10 spel förbokade bara detta året och kommer nog boka några till.
Så du vet vad du ska göra om kvällarna?
Postad 03 August 2007 - 11:46
Vad för spel? känns inte som det finns några bra alls...
Postad 03 August 2007 - 12:03
Postad 03 August 2007 - 13:16
Oktober vart lite väl tidigt.
(Men ändå, rätt surt. Oktober var ju satt i sten.)
Postad 03 August 2007 - 13:57
Vad för spel? känns inte som det finns några bra alls...
360:
Bioshock
Mass Effect
Call of Duty 4
Halo 3
Assasins Creed
Mercenaries 2
Army of Two
Lost Odessey
PS3:
Ratchet & Clank
Heavenly Sword
Uncharted - Drakes Fortune
Wii:
Metroid Prime 3
Mario Galaxy (tveksamt om det släpps i EU i år dock)
Super Smash Brawl (tveksamt om det släpps i EU i år dock)
Sen finns där några till jag är sugna på men det får nog räcka sålänge.
EDIT: Hoppsan. Hur kunde jag glömma bort Rock Band.
Redigerat av Unregistereddc471864, 03 August 2007 - 14:22.
Postad 03 August 2007 - 14:16
släpps call of duty 4 i år? hörde att det blev delayed.
Jaså? Har du ngn länk?
Det står 30 oktober på VG+ men det kanske är fel då.
Postad 03 August 2007 - 14:30
släpps call of duty 4 i år? hörde att det blev delayed.
Jaså? Har du ngn länk?
Det står 30 oktober på VG+ men det kanske är fel då.
www.xbox360fanboy.com
Call of Duty 4: Modern Warfare will storm store shelves on October 30, with a European release to follow on November 9.
www.videogamesblogger.com
The Call of Duty 4 release date is October 30th, 2007.
Mvh
Postad 03 August 2007 - 14:34
Releasedatumet är spikat så det är lugna puckar.Blir nog bra detta spelet till slut, hoppas det kommer förrän xbox720 och PS4 finns ute
Zoiler var är du ?
Tänkte bara friska upp ditt minne lite
Hade som för mig att nån sa att releasedatumet var spikat..
Postad 03 August 2007 - 15:21
HahaZoiler var är du ?
Tänkte bara friska upp ditt minne lite![]()
Hade som för mig att nån sa att releasedatumet var spikat..
Ja, men det var det ju också. Fast sen sa jag dessutom att det kunde bli försenat några veckor även om jag inte trodde på det heller. Nej, så här lång tid trodde jag absolut inte att det skulle bli försenat när de hade gått ut på självaste presskonferensen under E3 med ett spikat datum.
Edit: Jag sätter mina kalsonger på att det kommer ut innan nästa generation dock
Redigerat av Zoiler, 03 August 2007 - 15:22.
Postad 03 August 2007 - 15:45
Jag skulle skratta mig till döds om Microsoft till hela världens förvåning släpper en 720 med 1000gigs hårddisk.Bluray.20 cpu på 8ghz var å 4 gigs grafikkort med 100 shaders å pipelines å allt lullull bundlat med GTAIV
Edit
Skulle vara roligt att veta vad anledningen är att det blir så försenat.
Förutom det självklara att det inte är klart
Redigerat av moparman, 03 August 2007 - 15:46.
Postad 04 August 2007 - 09:50
360:
Bioshock
Mass Effect
Call of Duty 4
Halo 3
Assasins Creed
Mercenaries 2
Army of Two
Lost Odessey
PS3:
Ratchet & Clank
Heavenly Sword
Wii:
Metroid Prime 3
Inte ett spel som lockade där
Postad 04 August 2007 - 10:17
Skulle vara roligt att veta vad anledningen är att det blir så försenat.
Nån analyserare någonstans har sagt:
"We think it is likely that the Rockstar team had difficulty in building an exceptionally complicated game for the PS3, and failed to recognise how far away from completion the game truly was until recently.
"We think it is also likely that Take-Two had a contractual commitment to Sony that it would not favour competitor Microsoft by launching the Xbox 360 version of GTA IV prior to launching the PS3 version, and believe that any delay of the PS3 version necessitated a delay of the Xbox 360 version."
(Kan ni förresten diskutera andra kommande spel i respektive tråd, tack?)
Postad 04 August 2007 - 10:46
360:
Bioshock
Mass Effect
Call of Duty 4
Halo 3
Assasins Creed
Mercenaries 2
Army of Two
Lost Odessey
PS3:
Ratchet & Clank
Heavenly Sword
Wii:
Metroid Prime 3
Inte ett spel som lockade därändå har jag alla tre konsolerna
Då är det fel på dig
Postad 04 August 2007 - 15:51
Näe men detta är riktigt surt så jag struntat i att titta efter något annant då jag vetat att det inte varit någon idé, får hoppas att man snubblar över något kul
Postad 04 August 2007 - 20:50
Ska du köpa Rock Band till 360 eller Ps3 då?
Inte ett spel som lockade där
ändå har jag alla tre konsolerna
Får man fråga vad du tycker om för spel om inget av dom där lockade dig?
Postad 04 August 2007 - 21:05
Postad 04 August 2007 - 21:18
Finns en del folk som gärna vill skylla på PS3an, och det är mycket möjligt att den är bidragande orsak till att Rockstar North (DMA Design) inte har knytit ihop projektet i den takt de velat och kände att de inte kommer att nå deadline på långa vägar. I en intervju med en Xbox tidning så sa någon anställd på R* att "de inte hade kunnat programmera sig ur en papperspåse på PS3 om de inte fått hjälp av Sony". Så det tycker minsann inte det är lätt, och de är inte ensamma.Nån analyserare någonstans har sagt:
"We think it is likely that the Rockstar team had difficulty in building an exceptionally complicated game for the PS3, and failed to recognise how far away from completion the game truly was until recently.
"We think it is also likely that Take-Two had a contractual commitment to Sony that it would not favour competitor Microsoft by launching the Xbox 360 version of GTA IV prior to launching the PS3 version, and believe that any delay of the PS3 version necessitated a delay of the Xbox 360 version."
(Kan ni förresten diskutera andra kommande spel i respektive tråd, tack?)
Efter E3-visniningen var de flesta väldigt besvikna på hur spelet spelade, buggigt som få, och det är enbart 360-versionen som har visats så vi vet inte hur PS3-versionen är.
De verkar ha ett extremt ambitiöst projekt på gång med GTA4 så det får ta så låmg tid det tar innan det släpps tycker jag, bättre att de släpper det när det är klart än att de stressar fram det.
Tråkigt för MS dock som tappar GTA4 till jul så att deras "ultimata line-up" spräcks, men bra för alla andra spel som istället får mer utrymme.
Postad 04 August 2007 - 21:29
Men jag håller med dig Morlock mycket bättre att dom tar den tid dom behöver.
Mycket hellre det än ett mindre bra spel
Postad 04 August 2007 - 22:35
(litar inte till 100% på honom endå heller
Postad 04 August 2007 - 23:19
Apropå de olika versionerna så borde ju x360 versionen ha lite mer att erbjuda och bör även ha det om man lägger upp sådana pengar på bordet men jag tror inte skillnaderna kommer bli så stora just därför att Rockstar säkert har skrivit avtal med Sony att inte ge Microsoft för mycket av det goda så att säga. Jurister på alla sidor lär bevaka varandra som hökar den närmaste tiden innan release...
Men vi "gamers" skall alla njuta av ett grymt spel när det väl släpps vilken plattform vi än spelar på så rockar ju GTA ganska bra...
Postad 04 August 2007 - 23:30
något måste ju åndå blivit galet eftersom dom ändå presenterade ett datum under E3 och nu bara några veckor senare skjuter upp det en sådan lång tid
Tja, det är väl den gamla vanliga visan om att det tar ett tag för sånt här att bubbla upp i organisationen.
[bitter]
Utvecklarna klagar på att de inte kommer att hinna färdigt, deras projekt ledare förmedlar den här informationen upp till mellanchefer som meddelar sina chefer som tror att det blir bättre bara man kastar in mer resurser och så tricklar det beslutet ner och fler resurser som bara är nyexade java-idioter ska sätta sig in i PS3/360 programmering och tar mer resurser från utvecklarna...
Allt för många chefer tror på sista-minuten brandsläcking och vägrar ge upp och inse fakta förrän det är nära launch.
[/bitter]
Postad 05 August 2007 - 01:13
De presenterade ett datum redan under förra årets E3, mind you....eftersom dom ändå presenterade ett datum under E3 och nu bara några veckor senare skjuter upp det en sådan lång tid, tror nog att det ligger en död hund begraven här.
Postad 05 August 2007 - 04:17
Postad 05 August 2007 - 08:59
Får man fråga vad du tycker om för spel om inget av dom där lockade dig?
Gillar inte FPS eller liknade direkt så tyvär går ju 90% av alla spelen som släpps bort direkt känns det som, sen att lira någon GTA kopia kommer bara att kännas som just en kopia och därför inte bli lika kul, vet att jag är jävligt kräsen
Håller med andra att det är bättre att dom får göra klart spelet men jävligt trist när det blir så här, var lite väl lång uppskjutning också.
Postad 05 August 2007 - 09:17
Men ser man det som såhär så är det väl iaf rätt ok då dom hinner puttsa det lite mera + att man får tid till allla andra härliga spel som kommer oavsett vilken konsol man har.
Postad 05 August 2007 - 13:23
Postad 05 August 2007 - 14:38
EDIT: Men jag hittar inte åt någon källa så det är nog något rykte jag läst på ett anna forum.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 05 August 2007 - 14:49.
Postad 05 August 2007 - 20:53
Postad 05 August 2007 - 21:26
Om spelet skulle komma på två skivor... hur hade du tänkt att spela det då? Med tanke på att det är ett sandboxspel där man går fram och tillbaka mellan olika städer och uppdrag, i e det är inte linjärt.Personligen tror jag att GTA4 är försenat pga att X360-versionen inte får plats på en DVD och MS vill inte ha det på två skivor. Detta pga alla fina texturer m.m. Men detta är endast en misstanke.
Postad 05 August 2007 - 21:28
Personligen tror jag att GTA4 är försenat pga att X360-versionen inte får plats på en DVD och MS vill inte ha det på två skivor. Detta pga alla fina texturer m.m. Men detta är endast en misstanke.
Personligen tror jag du har fel. Allt tyder på att det är PS3 versionen som ligger efter då de inte visat ett enda dugg från den versionen än.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Grand Theft Auto IV
5 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?