Sony Ericsson W580i
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(40)
|
Inga priser |
Postad 15 September 2007 - 18:39
Postad 28 September 2007 - 01:32
Mejlade till SE-support om när den svarta kommer eftersom återförsäljarna bara säger "Q3" eftersom SE också bara säger "Q3". Svaret:
"Vi har i dagsläget ingen information gällande om eller när Sony Ericsson W580 Boulevard Black kan tänkas lanseras.
Med vänliga hälsningar,
/Robert
Sony Ericsson Call Center"
Därefter undrade jag följande:
"Boulevard Black finns ute i handeln, inom EU t.ex., det vet jag men tydligen inte i Sverige. Varför är det så?"
Svaret (försök låt bli att gråta av skratt):
"Vi har tyvärr ingen bakgrundsinformation till varför vissa telefoner finns lanserade på vissa marknade i vissa färger och vissa inte.
Med vänliga hälsningar,
/Robert
Sony Ericsson Call Center"
Allt ovan är direkta citat från mejlen som gick mellan mig själv och den här Robert på SE-Call Center.
Redigerat av JoppeJ, 03 October 2007 - 02:17.
Postad 28 September 2007 - 09:00
Postad 30 September 2007 - 15:47
Jag har haft min gråa nu i lite över en månad och är fortfarande nöjd... Förutom att en knapp har spruckit, hoppas det inte blir flera...
Postad 03 October 2007 - 08:09
upptäckte nåt nu som inte har varit förut
högtalaren skorrar som fasen när man pratar med nån
är det så på era också eller?
drar man ner volymen så försvinner det men då är ljudet så lågt så man knappt hör.
köpte den för nån vecka sen men funderar på att lämna tillbaka den.
Postad 04 October 2007 - 15:20
har plockat isär mobilen
troligen fick sig högtalaren en smäll då jag tappade den i backen i helgen.
trodde dom skulle klara va sånt?
det enda som räcker att göra är att byta ut högtalaren och det kan man ju fixa själv.
orkar inte hålla på och bråka med att lämna in den då det säkert tar en månad innan man får hem den igen.
så frågan lyder: går det att få tag på reservdelar till W580i på nätet?
enligt onoff supporten skulle det gå men dom visste inte vart.
en liten högtalare kan ju inte kosta många kronor.
är det nån som vet nåt så posta gärna ett svar.
Redigerat av Unregistered1008, 04 October 2007 - 15:20.
Postad 04 October 2007 - 18:49
tja igen
har plockat isär mobilen
det enda som räcker att göra är att byta ut högtalaren och det kan man ju fixa själv.
orkar inte hålla på och bråka med att lämna in den då det säkert tar en månad innan man får hem den igen.
på www. 24.se kanske
Postad 05 October 2007 - 06:11
tja igen
har plockat isär mobilen
det har nog inte kommit ut nåra reservdelar
på www. 24.se kanske
Postad 05 October 2007 - 10:36
Två spruckna knappar och en sprängd högtalare? Fast bara när man pratar i Telefon annars funkar den... helskumt... Började skorrande för några veckor sen nu låter det mer som att den är sprängd, kan tillägga att jag inte haft telefonen i jobbet (bytt lur då) och att jag inte haft högre volym än 2 max 3 snäpp... kvalitén är usel och jag skall snart kräva en ny mobil. Vet inte vad jag väntar på egentligen men brukar la ta nån månad för SE och dom som säljer telefonen att komma underfund med felen...
Bu bu bu... hade telefonen funkat utan dessa problem hade det varit den bästa jag ägt.
Postad 24 October 2007 - 21:03
Går det att fixa så man får menyerna på svenska i efterhand?
Postad 07 November 2007 - 22:36
enligt den gär sidan så ska den svarta vara ute 30 november, och den vita har de redan i lager
http://www.expansys.se/p.aspx?i=151894
han får väl nöja sig med den gråa dåå
Postad 12 November 2007 - 23:22
När jag lyssnar på musik i mobilen så slutar den helt plötsligt spela musiken och när jag tar upp telefonen ur fickan står det bara "misslyckades" i skärmen. Provat att ta ur och stoppa tillbaka kortet, funkar inte. Däremot efter omstart brukar den dra igång igen ett tag. Har hänt mig ett 10-tal gånger nu.
Postad 23 November 2007 - 17:09
EDIT: Nevermind, det funkade nu
Redigerat av Drem, 23 November 2007 - 18:24.
Postad 23 December 2007 - 10:40
Postad 19 February 2008 - 09:48
funderar annars på en k530i men vill helst "slippa" 3g...
Postad 19 February 2008 - 14:52
någon som köpt denna mobil "nyligen" och kan bekräfta eller dementera dess bristande kvalitet?
funderar annars på en k530i men vill helst "slippa" 3g...
Varför vill du slippa 3G?
Postad 19 February 2008 - 15:14
Postad 05 April 2008 - 00:22
Det jag undrar är om det i dagsläget är värt att lägga ut pengar på den eller om jag borde satsa på någon liknande telefon? Har dock verkligen fastnat för w580, så snyggt med grått och turkost ihop. Kan någon hjälpa mig med detta? Vad finns det annars för telefoner som är liknande w580, som inte är för stora, vill ha en telefon som är mindre och smidig, storleken på w580 är perfekt för mig....
Postad 05 April 2008 - 12:25
Hej! Jag har nu bestämt mig för att byta mobil, min gamla k750 funkar fortfarande kanon men känner att jag vill "byta " upp mig lite. Har fastnat för sony ericssons W580, då den är så snygg och verkar ha allt jag vill ha i en mobiltelefon. Jag är dock lite osäker då jag läst på flera sidor att knapparna spricker efter ett tag och att slidern typ glappar. Jag vill ju liksom inte behöva lämna in den på lagning det första jag gör!
Det jag undrar är om det i dagsläget är värt att lägga ut pengar på den eller om jag borde satsa på någon liknande telefon? Har dock verkligen fastnat för w580, så snyggt med grått och turkost ihop. Kan någon hjälpa mig med detta? Vad finns det annars för telefoner som är liknande w580, som inte är för stora, vill ha en telefon som är mindre och smidig, storleken på w580 är perfekt för mig....
Japp, knapparna spricker, särskilt om du sms:ar mycket förstås.
Men det går ju på garantin, men hur kul är det att vara utan mobilen?
Annars är det en trevlig mobil som jag hade ett tag men ledsnade på trasiga knappar som sagt var.
SE w910 Kan väl vara ett alternativ?
Stabilare och där håller då knapparna, har inte läst så mycket klagomål på den, tvärtom!
lycka till!
Mvh,
Kjell
Postad 05 April 2008 - 17:47
Jag har som sagt kollat på w910 men tycker den vara vara i största laget, läste någonstans att den var nästan 13 cm lång utfälld( vet inte om det stämmer) men har som sagt inte sett den eller känt på den i verkligheten. .Kan någon rekommendera någon annan mobil som har ungefär samma funktioner/finesser som w580 eller w910 och som faktist verkar hålla?
Postad 28 July 2008 - 09:49
Hej, har en liten fråga...
Det är så här att för ungefär 1 år sedan så köpte jag en sådan här mobil (SE W580i) med jobbabbonemang start med Telia, fine so far, 1½ års bindning osv... Problemet är att telefonen knappt fungerat någon gång, har varit inne för lagning 5 gånger och jag har fått ny telefon En gång.
Även denna gick sönder direkt och ska nu in på lagning, m.ao har jag haft iväg den snart 6 gånger, jag frågade dom i affären om jag inte kunde få en annan modell, häva köpet eller åtminstone få lite kompensation för dom skickar ju fortfarande hutlösa fakturor på typ 2500 kvartalet... Fast jag knappt ringer..
Sitter jag i en rävsax här mellan Sony Ericsson och Telia och måste skicka iväg den igen eller kan jag på något sätt bli av med det här för en gång, jag är så trött på detta nu och vill ha ett slut på det.
Helst av allt vill jag inte ha med varken Telia eller SE att göra, snälla hjälp mig för i affären så gör dom inte mer än att dom skickar iväg den och så kommer den tillbaka efter 6 veckor och inget har hänt.
Den har varit iväg 5 gånger á 5 veckor varje gång, även detta borde jag kunna använda som någon form av argument? Jag börjar tröttna..... Om ni undrar va felet är så är det sprängd högtalare (den när man pratar med andra, alltså inte den vanliga.) Och det har varit samma fel varje gång med....
Redigerat av Agent Orange, 28 July 2008 - 09:48.
Postad 28 July 2008 - 11:18
Hej, har en liten fråga...
Det är så här att för ungefär 1 år sedan så köpte jag en sådan här mobil (SE W580i) med jobbabbonemang start med Telia, fine so far, 1½ års bindning osv... Problemet är att telefonen knappt fungerat någon gång, har varit inne för lagning 5 gånger och jag har fått ny telefon En gång.
Även denna gick sönder direkt och ska nu in på lagning, m.ao har jag haft iväg den snart 6 gånger, jag frågade dom i affären om jag inte kunde få en annan modell, häva köpet eller åtminstone få lite kompensation för dom skickar ju fortfarande hutlösa fakturor på typ 2500 kvartalet... Fast jag knappt ringer..
Sitter jag i en rävsax här mellan Sony Ericsson och Telia och måste skicka iväg den igen eller kan jag på något sätt bli av med det här för en gång, jag är så trött på detta nu och vill ha ett slut på det.
Helst av allt vill jag inte ha med varken Telia eller SE att göra, snälla hjälp mig för i affären så gör dom inte mer än att dom skickar iväg den och så kommer den tillbaka efter 6 veckor och inget har hänt.
Den har varit iväg 5 gånger á 5 veckor varje gång, även detta borde jag kunna använda som någon form av argument? Jag börjar tröttna..... Om ni undrar va felet är så är det sprängd högtalare (den när man pratar med andra, alltså inte den vanliga.) Och det har varit samma fel varje gång med....
Hej, ska försöka hjälpa dig så gott jag kan!
Du har ju två års garanti/tre års reklamationsrätt som privatkund, men om du köpt telefonen via företag så behöver inte butiken reklamera telefonen åt dig, då du som företagskund själv kan reklamera via företaget.
Efter hur många reparationer fick du din andra W580i? Och hur många reps på den "nyare"?
Butiken har ju i regel skyldighet att åtgärda felet du upplever/som existerar i luren (Dvs sprängd högtalare) 2 ggr innan den kan reklameras till respektive mobilföretag, alternativt att du som kund häver köpet på telefonen, alternativt får telefonen utbytt till annan modell/samma modell/tillgodokvitto eller liknande, ja, du hajar...Men enligt KKL(Konsumentköplagen) har du rätt att häva köpet "endast" om felet är av väsentlig betydelse för just dig, dvs hur viktig är just högtalaren för dig som kund att utnyttja just den funktionen? Kanske något som du behöver i arbete on a daily basis eller liknande?
Förklara allt detta för säljaren och ha en trevlig attityd så länge du kan
Nu vet jag fortfarande inte om du köpt luren via företag eller som privatkund men jag kan säga såhär, kombinationen att du & säljaren samtalar på en trevlig nivå + att du har ju KKL att luta dig tillbaks på kommer med nästan all säkerhet häva ditt köp eller ge dig en ny lur
Har jag missat något, förresten?
Redigerat av Unregisteredee52d853, 28 July 2008 - 11:19.
Postad 19 August 2008 - 19:37
Min tjej köpte en sån här telefon efter att ha haft en S500i som också hade otroligt dålig batteritid.
Hon lämnade in telefonen (S500i) pga sprucken knappsats och dålig batteritid. Dom bytte knappsatsen och så fick hon ett dokument som löd "batteri test OK". Trots att batteriet alltid är slut på en dag eller mindre vilket inte stämmer överens med Sony Ericssons specar på 370 timmar och 9 timmars taltid.
Nu köpte hon W580i efter att hennes S500i lagt av för gott och naturligtvis är det samma visa med den här telefonen.
Hon fick hem den igår eftermiddag och laddade den full innan användning och i morse var batteriet nere på lågt och till lunch var det slut.
Är det någon som reklamerat sin telefon pga batteriet eller får ni andra batteritid som är Ok?
Postad 19 August 2008 - 22:04
om man inte lyssnar på musik eller surfar alls klarar sig min säkert 5 dagar.
Sedan att jag skickat in den två ggr är en annan sak, kommer köpa en nokia 5310 inom en snar framtid, den svarta är snygg ! (för att inte tala om tunn !!) har faktiskt som någon innan i tråden också nämnde tröttnat på SE och får låta den tarmen vila något år minst.... snacka dyrt alla reparationer blir för SE, de måste ju verkligen förlora på det jämfört med att testa mobilerna innan de släpper dem... suck
/merzo
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
15 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?