Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vantage HD 7100, HDTVbox + HDD

782 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 januari 2008 - 19:09

bankeberg
  • bankeberg
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hjälp!!
Tyvärr min Vantage 7100s bootar inte!!
Stängde av motagare och när jag skulle sätta på då står bara ( load ) och motagare reagerar inte alls.
Har provat att koppla noll seriell kabel RS 232 (hona/hona)rekomendation från återförsäljare, för att lada software men den kommunicerar inte med dator.
Vad göra?

Har inte patchat eller gjort något innan.. Haft motagare endast en vecka.
Program som jag använde är Vantage Channel Loader ver. 01.06

Tacksam för alla tips

Redigerat av bankeberg, 28 januari 2008 - 23:10.

Postad 30 januari 2008 - 09:34

Unregisteredb2af6e1a
  • Unregisteredb2af6e1a
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Den senaste patchade versionen är 011201 den hittar du på tex Clarke-Tech Corner
http://clarketech.fu...9b3fd35ba0a1e78

Jag är väl blind för jag hittar ingen sw på den där sidan. Direktlänk någon?

Tråden heter: New 112 for Vantage 7100HD

är patchade fwc även för comboversionen?

(det ser ut så, eftersom det på vantages hemsidor endast finns en version för 7100 fw)

Postad 30 januari 2008 - 17:58

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Ny firmware igen 011400

30.01.2008 Version: 011400
- Filesystem E2FS supported
- USUALS Bugfix
- Radio PVR fixed
- OSD bugfix
- Timeshift improved
- Media setting ->Loopthrough settings added

Postad 30 januari 2008 - 18:53

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
Jäklar vad flitiga de är med att få fram uppdateringar till boxen, tummen upp!!! :)

Postad 30 januari 2008 - 21:19

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Jar uppdateringen för inspelning med text från Canal´+ kommit ännu så man kan beställa den här eller Hyro 9000?

Postad 30 januari 2008 - 23:17

oveb
  • oveb
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Comboboxen låter ju mumma !

Spelar den in Canal Digitals texter tro ??

Postad 31 januari 2008 - 11:47

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Comboboxen låter ju mumma !

Spelar den in Canal Digitals texter tro ??

Har knappt kommit till Sverige ännu och jag tror det är samma firmware i 7100S som 7100TS.

Postad 31 januari 2008 - 12:37

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0

Jar uppdateringen för inspelning med text från Canal´+ kommit ännu så man kan beställa den här eller Hyro 9000?

Jag väntar också på denna uppdatering. Alla andra fixar känns som småbuggar i jämförelse....

Postad 01 februari 2008 - 11:19

Unregistered498acb07
  • Unregistered498acb07
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Några andra problem som i mitt tycke är riktigt viktiga att få fixat är:
1.
Boxen skickar ut RGB över HDMI istf digital komponent, YPbPr. Konsekvensen är att den klipper BTB och WTW. Har för mig att Vantage i sin promotion anger att den faktiskt ska skicka ut YPbPr, men så verkar inte vara fallet.

2.
Det vore riiktigt smutt om det fanns en mode där boxen skickade ut den nativa upplösningen som det program man tittar på har. Nu finns bara 576p för SD och deinterlacingen som görs i boxen är inget vidare tycker jag. Många projektorer, TV-apparater och även nyare receivers från tex Denon, Onkyo mfl har imo klart bättre deinterlacing av 576i.

Har mailat Vantage om detta men inte fått ngn respons ännu. Om alla andra som är intresserade av dessa funktioner gör detsamma kanske det får lite högre prio hos deras SW-developers.

/Marcus

Postad 01 februari 2008 - 11:41

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

1.
Boxen skickar ut RGB över HDMI istf digital komponent, YPbPr. Konsekvensen är att den klipper BTB och WTW. Har för mig att Vantage i sin promotion anger att den faktiskt ska skicka ut YPbPr, men så verkar inte vara fallet.

2.
Det vore riiktigt smutt om det fanns en mode där boxen skickade ut den nativa upplösningen som det program man tittar på har. Nu finns bara 576p för SD och deinterlacingen som görs i boxen är inget vidare tycker jag. Många projektorer, TV-apparater och även nyare receivers från tex Denon, Onkyo mfl har imo klart bättre deinterlacing av 576i.

Har mailat Vantage om detta men inte fått ngn respons ännu. Om alla andra som är intresserade av dessa funktioner gör detsamma kanske det får lite högre prio hos deras SW-developers.

/Marcus

Hej Marcus skriv gärna om detta problem i denna tråd så kommer det fram till Vantage.

Vantage HD 7100 - Rapportera fel/önskade funktioner

Postad 01 februari 2008 - 13:18

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

1.

/Marcus

Min box skickar ut komponentsignal och inte rgb på HDMI & Komponentutgångarna.

Redigerat av DigiMannen, 04 februari 2008 - 23:07.

Postad 02 februari 2008 - 12:08

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
Hejsan

Ja tängte köpa en Toroidal t90 komplett med fyra LNB å Swich någon som kör på en sådan till sin Vantage ,,
är dom svåra att ställa in ,, tängte köpa en satfinder med ,, har man nån glädje av en sådan

MVH Mikael

Postad 02 februari 2008 - 13:26

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Hejsan

Ja tängte köpa en Toroidal t90 komplett med fyra LNB å Swich någon som kör på en sådan till sin Vantage ,,
är dom svåra att ställa in ,, tängte köpa en satfinder med ,, har man nån glädje av en sådan

MVH Mikael

Jag kör med en T 90 ( fn med 7 lnb, ska bli 16 lnb ) och kan väll säga att det tar lite mer tid än att sätta upp en vanlig parabol. Denna parabol fungerar utmärkt med Vantage 7100S då Vantagen stödjer DiSEqC 1.0, 1.1, 1.2 . Du kommer nog inte få någon större hjälp med satfinder mer hjälp med ett vanligt kompass tycker jag. Om du köper en sådan parabol ,räkna med att det tar en helg för att få det att fungera bra. Det är mer saker att montera samt att T90 väger lite över 14 kg ( utan lnb ) så du behöver hjälp av en kompis med att få den på plats och justera in den. Ett gott råd är att läsa igenom installations manualen innan så att du får ett begrepp hur parabolen fungerar samt att montera klart hela parabolen samt dina lnb på marken innan du sätter upp den. Det är lättare att justera lnb senare än att börja montera dem uppe på en vägg eller tak. Det är troligt att du kommer montera fler lnb än bara för tex Thor,Sirius,Hotbird och Astra och det är lika bra att börja planera för detta innan du bestämmer att du bara ska köra endast 4 st lnb. Denna parabol är gjord för fler lnb, jag vet själv tänkte först använda 8 lnb nu till våren blir det att öka till det dubbla.

Använd denna sida för att få "dina" beräkningar för att kunna sätta upp parabolen ( alla användare har sina egna uppgifter och värden ). Wavefrontier calculator

Jag skickar med en bild på min T90. Titta gärna i Hakons bild galler hur ett "proffs" har det.

Bifogad fil  DSC00088.JPG   236,45K   2 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 02 februari 2008 - 13:28.

Postad 02 februari 2008 - 13:36

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0

Hejsan

MVH Mikael

Jag kör med en T 90 ( fn med 7 lnb, ska bli 16 lnb ) och kan väll säga att det tar lite mer tid än att sätta upp en vanlig parabol. Denna parabol fungerar utmärkt med Vantage 7100S då Vantagen stödjer DiSEqC 1.0, 1.1, 1.2 . Du kommer nog inte få någon större hjälp med satfinder mer hjälp med ett vanligt kompass tycker jag. Om du köper en sådan parabol ,räkna med att det tar en helg för att få det att fungera bra. Det är mer saker att montera samt att T90 väger lite över 14 kg ( utan lnb ) så du behöver hjälp av en kompis med att få den på plats och justera in den. Ett gott råd är att läsa igenom installations manualen innan så att du får ett begrepp hur parabolen fungerar samt att montera klart hela parabolen samt dina lnb på marken innan du sätter upp den. Det är lättare att justera lnb senare än att börja montera dem uppe på en vägg eller tak. Det är troligt att du kommer montera fler lnb än bara för tex Thor,Sirius,Hotbird och Astra och det är lika bra att börja planera för detta innan du bestämmer att du bara ska köra endast 4 st lnb. Denna parabol är gjord för fler lnb, jag vet själv tänkte först använda 8 lnb nu till våren blir det att öka till det dubbla.

Använd denna sida för att få "dina" beräkningar för att kunna sätta upp parabolen ( alla användare har sina egna uppgifter och värden ). Wavefrontier calculator

Jag skickar med en bild på min T90. Titta gärna i Hakons bild galler hur ett "proffs" har det.

Bifogad fil  DSC00088.JPG   236,45K   2 Antal nerladdningar

okidoki de låter ju strålande ... stort tack för hjälpen å bilden,,nu fick man en lite uppfattning hur de kan komma att se ut då i framtiden .. med fler än 4 LNB

den ska hänga på en vägg ...

Micke

Postad 03 februari 2008 - 20:33

Qvist
  • Qvist
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag har ett lite märkligt fel på min box,vid avstägning visar displayen loading och det går inte att görqa något,slår man av strömbrytarta en kommer loading tillbaka.Om man låter boxen vila ca 5min bootar den som vanligt,detta har hänt ett antal gånger.Någon som vet något om det ?Har fw 011301

Qvist

Postad 04 februari 2008 - 18:50

bankeberg
  • bankeberg
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Jag har ett lite märkligt fel på min box,vid avstägning visar displayen loading och det går inte att görqa något,slår man av strömbrytarta en kommer loading tillbaka.Om man låter boxen vila ca 5min bootar den som vanligt,detta har hänt ett antal gånger.Någon som vet något om det ?Har fw 011301

Qvist

Hej,
du har samma problem som jag haft,..ganska vanligt enligt tyska forumen. Nätdel, alltså modul ska du byta och då kommer de att fungera, ... så vart de med min box.
Gå till din ÅF( antar att du köpt i Sverige) och dom kan öppna en ny box och koppla sladen till din box från nät delen. Ganska lätt fixat och då ser man om den bootar.

Hoppas de går bra för dig.
George

Postad 05 februari 2008 - 10:28

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Finns både original 011400 och patchad 011501 firmware på http://laurals.net/

Postad 05 februari 2008 - 10:41

bankeberg
  • bankeberg
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Hej,
den sajt tillåter inte att ladda ner patchade filen.
Hans problem med " loding" har varit ren hardware fel i mit fall.

MVH
George

Postad 05 februari 2008 - 13:51

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Hej,
den sajt tillåter inte att ladda ner patchade filen.
Hans problem med " loding" har varit ren hardware fel i mit fall.

MVH
George

Det stämmer det gick inte att ladda ner filerna glömde att kolla det, har hittat lösning på det på att annat forum.

Logon Name: laurals53
Password: passiontv

Postad 06 februari 2008 - 16:31

bankeberg
  • bankeberg
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Skillnad emellan patchade FW uppdate *.dlp vs *.hdp ??? Känns otryggt att stoppa vad som helst i Vantage 7100.

Tacksam för svar.
George

Postad 08 februari 2008 - 11:18

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Skillnad emellan patchade FW uppdate *.dlp vs *.hdp ??? Känns otryggt att stoppa vad som helst i Vantage 7100.

Tacksam för svar.
George

Dlp är ORGINAL FW alltså den opatchade programvaran.
Hdp är den PATCHADE FW, det är den du skall ladda in på din box.

Postad 08 februari 2008 - 18:53

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur man formaterar en hårddisk till E2FS i Windows Vista?

Jag har testat Ubuntu Linux live CD men hittar inte E2FS där. Är E2FS samma som ex2, ex3?

Redigerat av T.P., 08 februari 2008 - 18:54.

Postad 09 februari 2008 - 10:56

bankeberg
  • bankeberg
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Tacksam för svar.
George

Tackar så mycket,
Om man har i boxen en FW från 2-jan –08 ( ..200) och vill uppdatera till nyaste som är…500 ska man först uppdatera org. och sen 501 som är patchad. Eller går de att direkt uppdatera till den patchade 501 ?
Är ganska novis med i de här samanhanget , och haft otur med min box direkt från början ( trasig nätdel - loading) men nu börjar jag komma till liv. * smilie*

Tack igen
George

Postad 09 februari 2008 - 12:43

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Tacksam för svar.
George

Tackar så mycket,
Om man har i boxen en FW från 2-jan –08 ( ..200) och vill uppdatera till nyaste som är…500 ska man först uppdatera org. och sen 501 som är patchad. Eller går de att direkt uppdatera till den patchade 501 ?
Är ganska novis med i de här samanhanget , och haft otur med min box direkt från början ( trasig nätdel - loading) men nu börjar jag komma till liv. * smilie*

Tack igen
George

Du kan gå direkt till den patchade firmwaren utan att installera orginalversion. Om du får problem med den nya patchen så kan man alltid gå tillbaka till en tidigare version vilket är en fördel. Glöm ej spara dina inställningar på ett USB minne vilket alltid är bra att ha.

Postad 10 februari 2008 - 21:23

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Är det någon som vet hur man formaterar en hårddisk till E2FS i Windows Vista?

Jag har testat Ubuntu Linux live CD men hittar inte E2FS där. Är E2FS samma som ex2, ex3?

Du kan använda kommersiella program som Paragon Hardiskmanager eller söka på freeware och harddisk på www.download.com. Ex2, ex3 är det du ska söka till och tror de kan fungera som Primära fast de heter extenders. Kanske läser en Linuxfreak denna tråd och svarar dig?

Postad 12 februari 2008 - 14:15

bankeberg
  • bankeberg
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Tacksam för svar.
George

Tackar så mycket,

Tack igen
George

Du kan gå direkt till den patchade firmwaren utan att installera orginalversion. Om du får problem med den nya patchen så kan man alltid gå tillbaka till en tidigare version vilket är en fördel. Glöm ej spara dina inställningar på ett USB minne vilket alltid är bra att ha.

Tackar så hjärtligt.

MVH george

Postad 13 februari 2008 - 12:54

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
Hejsan

är de något ja måste atvivera i menyn på min Vantage box innan man kan börja söka kanaler med min Tariodal har 4 LNB och så följde de en DiSEqC tror de heter så ... står att den är av imeny ska den va activerad

Micke

Postad 13 februari 2008 - 16:06

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Hejsan

är de något ja måste atvivera i menyn på min Vantage box innan man kan börja söka kanaler med min Tariodal har 4 LNB och så följde de en DiSEqC tror de heter så ... står att den är av imeny ska den va activerad

Micke

Om du har kopplat dina lnb till en 4-vägs switch ( diseqc ) så använder du dig av Diseqc 1.0 i Menyn-Antenninställning. Du väljer för varje satellit du tar in hur du har kopplat till switchen, exempel som följer.
Astra - Diseqc 1
Hotbird - Diseqc 2
Sirius - Diseqc 3
Thor - Diseqc 4

Du behöver inte ändra något annat än detta. Glöm ej att spara dina inställningar därefter väljer du automatisk kanalsökning och väljer för varje satellit du tar in läge ALLA.

Postad 13 februari 2008 - 17:40

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0
Någon som testat boxen med både canal digital och viasat kort i?

Postad 13 februari 2008 - 18:08

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Om du har kopplat dina lnb till en 4-vägs switch ( diseqc ) så använder du dig av Diseqc 1.0 i Menyn-Antenninställning. Du väljer för varje satellit du tar in hur du har kopplat till switchen, exempel som följer.
Astra - Diseqc 1
Hotbird - Diseqc 2
Sirius - Diseqc 3
Thor - Diseqc 4

Jag föredrar att koppla,
Thor - DiSEqC 1
Sirius - DiSEqC 2
Hotbird - DiSEqC 3
Astra - DiSEqC 4

Fördelen med detta är att om du vill använda en Canal digital box som inte klarar DiSEqC-styrning får du signal ändå via ingång 1. Alla Viasat boxar klarar också att switcha till DiSEqC 2.

Postad 13 februari 2008 - 19:06

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Absolut, funkar kanon!

Postad 13 februari 2008 - 19:20

bbjs
  • bbjs
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Absolut, funkar kanon!

Även med Viasat HD ?

/b

Postad 13 februari 2008 - 20:32

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Jag kör med bägge korten och det funkar fint, den uppdaterar CD kortet utan problem.

Astra - Diseqc 1
Hotbird - Diseqc 2
Sirius - Diseqc 3
Thor - Diseqc 4

Jag föredrar att koppla,
Thor - DiSEqC 1
Sirius - DiSEqC 2
Hotbird - DiSEqC 3
Astra - DiSEqC 4

Fördelen med detta är att om du vill använda en Canal digital box som inte klarar DiSEqC-styrning får du signal ändå via ingång 1. Alla Viasat boxar klarar också att switcha till DiSEqC 2.

Jag tog ordningen som ett exempel och en enkel förklaring till hur man gör.

Postad 13 februari 2008 - 21:26

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Absolut, funkar kanon!

Även med Viasat HD ?

/b

Jag har inte Viasat HD, sorry missade det.
Ska snart säga upp Viasats abbonemang.

Postad 13 februari 2008 - 23:46

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0

Hejsan

Micke

Astra - Diseqc 1
Hotbird - Diseqc 2
Sirius - Diseqc 3
Thor - Diseqc 4

Du behöver inte ändra något annat än detta. Glöm ej att spara dina inställningar därefter väljer du automatisk kanalsökning och väljer för varje satellit du tar in läge ALLA.

Stort tack har gjort så nu ,, men konstigt nog hittar den inte Premier HD får bara in 39 kanaler märkligt.. söker på astra 1E - 2C borde väl va rätt ,,

Micke

Redigerat av gneter, 14 februari 2008 - 01:13.

Postad 14 februari 2008 - 08:41

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Hejsan

Micke

Astra - Diseqc 1
Hotbird - Diseqc 2
Sirius - Diseqc 3
Thor - Diseqc 4

Stort tack har gjort så nu ,, men konstigt nog hittar den inte Premier HD får bara in 39 kanaler märkligt.. söker på astra 1E - 2C borde väl va rätt ,,

Micke

Är du inte på Astra 23.5 grader öst?
Om du ska ha Astra på 19 grader öst så ska du välja Astra som står ovanför Hotbird i Antenninställningar.
Jag har för mig att den heter Astra 1F-1L.

Postad 14 februari 2008 - 10:18

bankeberg
  • bankeberg
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Hejsan

Micke

Hej,
DiseqC val i menyn på längsta raden i Vantage 7100c är 1.1= av . Enligt mig detta betyder DiseqC = 1.0
Själv kör jag med 4 st. LNB och de fungerar perfekt med detta val.
Att hitta enbart DiseqC = 1.0 är omöjligt eftersom den finns inte till buds eller jag är blind!! *smilie *

Redigerat av bankeberg, 14 februari 2008 - 10:24.

Postad 14 februari 2008 - 12:35

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0

Hejsan

Micke

Astra - Diseqc 1
Hotbird - Diseqc 2
Sirius - Diseqc 3
Thor - Diseqc 4

Micke

Är du inte på Astra 23.5 grader öst?
Om du ska ha Astra på 19 grader öst så ska du välja Astra som står ovanför Hotbird i Antenninställningar.
Jag har för mig att den heter Astra 1F-1L.

Jo de stämmer de har ja gjort som du säger fast de står 19.2 grade öst och 1E-2C ska se .. ja har 80% signal med fast när ja söker så har den inte signal hela tiden när man sitter å kollar ... är annars riktig nöjd med vantage å parabol ...

Micke

Nu har de löst sig med Astra 19.2 .... ... ja har ett LNB över vet bara inte till vilken satellit ja ska använda den till .. nåtot bra tips

Redigerat av gneter, 14 februari 2008 - 16:54.

Postad 14 februari 2008 - 18:19

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Hej,
DiseqC val i menyn på längsta raden i Vantage 7100c är 1.1= av . Enligt mig detta betyder DiseqC = 1.0
Att hitta enbart DiseqC = 1.0 är omöjligt eftersom den finns inte till buds eller jag är blind!! *smilie *

Tittade i menyn nu och det står bara Diseqc läge för Diseqc 1.0 ( tog det som en självklarhet att det skulle stå 1.0 ).
Såg att du skrev Vantage 7100c ( vilket är boxen för kabelnätet ) men antar att du menar S eller TS.

Postad 14 februari 2008 - 18:48

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Jo de stämmer de har ja gjort som du säger fast de står 19.2 grade öst och 1E-2C ska se .. ja har 80% signal med fast när ja söker så har den inte signal hela tiden när man sitter å kollar ... är annars riktig nöjd med vantage å parabol ...

Micke

Nu har de löst sig med Astra 19.2 .... ... ja har ett LNB över vet bara inte till vilken satellit ja ska använda den till .. nåtot bra tips

Vilka satelliter tar du in för tillfället?
Du vet om att med en Torodialantenn så tar varje huvud in även satelliterna som ligger inom 1.5 grad från den satelliten du ställer in lnb på. Exempel på detta är om du ska ställa in lnb för Eurobird 9 ( 9 öst ) så tar du även in Eutelsat W1 ( 10 öst ).

Postad 14 februari 2008 - 19:51

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0

Micke

Vilka satelliter tar du in för tillfället?
Du vet om att med en Torodialantenn så tar varje huvud in även satelliterna som ligger inom 1.5 grad från den satelliten du ställer in lnb på. Exempel på detta är om du ska ställa in lnb för Eurobird 9 ( 9 öst ) så tar du även in Eutelsat W1 ( 10 öst ).

Thor , Hotbird 13.0 , Astra 19,2 .. nu när de verkar så lätt att bara flytt LNB: på skenan så kan man ju nytja de sista huvudet med ,,, så har du något tips ,,, så vore de trevligt ...

Stort tack

Micke

Postad 14 februari 2008 - 20:54

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Thor , Hotbird 13.0 , Astra 19,2 .. nu när de verkar så lätt att bara flytt LNB: på skenan så kan man ju nytja de sista huvudet med ,,, så har du något tips ,,, så vore de trevligt ...

Stort tack

Micke

Jag skulle välja Astra 2 ( 28,2 öst) du får även in Eurobird 1 ( 28,5 öst ) på samma lnb.

Postad 14 februari 2008 - 23:13

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0

Stort tack

Micke

Jag skulle välja Astra 2 ( 28,2 öst) du får även in Eurobird 1 ( 28,5 öst ) på samma lnb.

okidoki ,, då ska ja ta å fixa de i morgon ,,,,,,,

tack för tipset .......

jag fick in Skysport 1,2 . kan man se de med ett kort ,, har en kompis i england som kan stå för abonnemang om de skulle behövas .. funkar de ... har du nån koll på de eller någon annan som vet .....

Micke

Redigerat av gneter, 14 februari 2008 - 23:15.

Postad 15 februari 2008 - 08:51

Unregistereda8f82565
  • Unregistereda8f82565
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
Kan denna maskin ersätta t.ex. en Popcorn Hour?
Det står ju att den klarar att streama från PC.

HS

Postad 15 februari 2008 - 09:47

bankeberg
  • bankeberg
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Hejsan

Micke

Hej,

EDIT!
Vantage 7100c menar jag Vantage 7100S

MVH
George

Postad 15 februari 2008 - 12:33

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
En bra sida för patchade firmware till Vantage.
Vantage funfiles

Finns ute en ny idag 011602

Postad 15 februari 2008 - 12:41

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
Vid uppdatering av firmware till HD boxarna gäller detta.

Enligt Vantage så ska man göra enligt följande.

1. Spara dina kanallistor och satellit inställningar på ett USB minne ( rekommenderas ).
2. Stäng av boxen och bryt strömen till boxen med strömbrytaren på baksidan.
3. Ställ switchen till SD ( baksidan ).
4. Koppla in USB minnet med nya firmwaren.
5. Koppla på strömbrytaren på baksidan och boxen startar.
6. Uppdatera boxen med den nya firmwaren ( USB minnet ).
7. Gör en "Factory reset" av boxen.
8. Stäng av boxen och ändra tillbaka switchen till HD ( ifall ni använder detta alternativ).
9. Starta boxen och nu ska den fungera med nya firmwaren.
10 . Ladda tillbaka dina sparade inställningar från USB minnet.
KLART!

Postad 15 februari 2008 - 15:25

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0
Varför måste man ställa switchen till SD? Då måsta jag leta fram en scart kabel. ;)
Jag har inte använt scart kabel sedan man uppfann HDMI. :)

Postad 15 februari 2008 - 21:12

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Detta har alltid funkat för mig.

1. Spara kanallistor och inställningar på ett USB minne (kan behövas).
2. Ställ boxen i StandBy.
3. Koppla in USB minnet med nya firmwaren.
4. Starta boxen
5. Uppdatera boxen med den nya firmwaren ( USB minnet ).
6. Boota om boxen - Klart.

Kanallistor och inställningar har aldrig ändrats för mig.

Redigerat av DigiMannen, 15 februari 2008 - 21:16.

Postad 16 februari 2008 - 01:38

Unregistered8af05ad5
  • Unregistered8af05ad5
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Varför måste man ställa switchen till SD? Då måsta jag leta fram en scart kabel. :)
Jag har inte använt scart kabel sedan man uppfann HDMI. :wub:

Det kallas för "nödlösningar till usel mjukvara".

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.