Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia N81 och N82

358 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 August 2008 - 03:09

snokenmon
  • snokenmon
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Läste nyss om SE's kommande W902 och blev genast sugen på ett byte från min befintliga W810i, men när jag nu läser om N81 och N82 blir jag sugen på en Nokia! Gillar skarpt N81:an. Rikigt sjyst design, bra innehåll i telefonen med. Synd att den inte har GPS, men visserligen har den bättre standbytid än N82 och N78 (som jag också sneglat lite på nu).

Vilket dilemma :)

Postad 24 August 2008 - 03:31

Unregistereda84af05a
  • Unregistereda84af05a
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
vill man ha w-lan, a-gps, autorotate, ok kamera med blixt & autofokus är det tydligen N78 eller N82 man ska greppa efter..

jäkligt synd att 6210 inte har w-lan, gillar slide-modellen mera faktiskt

hade N81 haft a-gps & autorotate så hade jag ägt en för länge sen

Redigerat av Unregistereda84af05a, 24 August 2008 - 03:34.

Postad 27 August 2008 - 15:23

Rotor
  • Rotor
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Jag har skaffat en N82 Black med 1 års navigation som företagstelefon, kanonnöjd så här efter första dagen. :)

Är det någon som har erfarenhet av att "flytta över" den förinstallerade programmvaran för Navigation som finns på minneskortet, inkl licens, till ett nytt större minneskort? Skapar det problem eller räcker det med en enkel kopiering?

Är 1-års-licensen låst till ett visst telefonnummer, eller kan man efter att ha aktiverat den flytta över till en annan telefon?

Bläddrade igenom tråden, kanonfina bilder Micke! Jag kommer också använda denna till mycket vardagsfoto då jag annars kör Nikon D300 (för tung att släpa runt jämt).

Postad 27 August 2008 - 18:32

Caveo
  • Caveo
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Jag har skaffat en N82 Black med 1 års navigation som företagstelefon, kanonnöjd så här efter första dagen. :)

Är det någon som har erfarenhet av att "flytta över" den förinstallerade programmvaran för Navigation som finns på minneskortet, inkl licens, till ett nytt större minneskort? Skapar det problem eller räcker det med en enkel kopiering?

Är 1-års-licensen låst till ett visst telefonnummer, eller kan man efter att ha aktiverat den flytta över till en annan telefon?

Bläddrade igenom tråden, kanonfina bilder Micke! Jag kommer också använda denna till mycket vardagsfoto då jag annars kör Nikon D300 (för tung att släpa runt jämt).

Punkt 6.6

Vad jag förstår så är det bara att installera Maps och sedan ladda ner kartorna på det nya minneskortet. Sedan kör man en "Update" på licensen från maps.

Postad 27 August 2008 - 20:53

Petri M
  • Petri M
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hur SMS-vänliga är knapparna? Har enorma dasslock till händer. :)

Postad 27 August 2008 - 21:15

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Tack Rotor

*Petri M: De är grymt knappvänliga. Först tycker man dom är små och ynkliga men jag har också stora prinskorvafingrar och det går som en dans att knappra på den. Dom är små men det är långt mellan dem och framförallt så är det en mkt bra "känsla" i dom. Knappra gärna på en i butiken innan men man vänjer sig snabbt vid dom.

Hittade lite N82-bilder från semestern med så jag kastar upp några fler.. Känns som man spammar ner hela forumet med bilder men eftersom ingen annan postar något så år man väl göra en insats :)

Inget redigerat alls på dessa mer än att jag drog ner storleken till 1024x768

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  N82452.jpg   227.81K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  N82529.jpg   241.39K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  N82534.jpg   167.86K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  N82544.jpg   342.69K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  N82577.jpg   271.57K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  N82642.jpg   311.53K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  N82643.jpg   268.57K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  N82532.jpg   382.15K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  N82958.jpg   313.75K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Micke prylgalen, 27 August 2008 - 21:18.

Postad 28 August 2008 - 00:44

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
Grymt fina bilder =)
Nu har även jag efter mkt funderingar slagit till och beställt en svart n82a från katshing
Nokia N82 svart (3G) 3 879 kr
Nokia Ciggkabel 12/24 volt DC-4 65 kr
Frakt 79 kr
Summa 4 023 kr
helt ok =) beställde även ett 8gb minneskort från pccity`s komponentlager för 215kr + porto på 70kr...snacka om att minnen överlag blivit sjukt billiga. =)

Går det på nått sätt att lyssna på webradio smidigt tex radioseven.se eller nån av kanalerna på di.fm osv?

Ska kolla upp om man kan lägga till mobiltbredband eller nått oxå på mitt tre abb. telefon stödjer ju inte 7.2 men 3.6 och i linköping finns väl inte snabbare ändå.

någon som hittat några nedtankningsbara videoklipp så man kan få se kvaliten vid olika ljus? tex i sol eller halvmörkt på någon fest. iofs får jag väl kameran i morgon *hållertummarna* =)

Hoppas inte övergången från SE (k770i) till nokia med S60 kommer bli för jobbigt. sms:andet blir väl en mardröm i början då inte mellanslag ligger på samma knapp. Blev vansinngig när k770:n pajade å jag fick låna nån nokia.

Postad 28 August 2008 - 01:16

Unregistereda84af05a
  • Unregistereda84af05a
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
håller med pizzamannen, att dom placerar mellanslag på olika ställen är helt sinnessjukt och borde bestraffas med en fet smäll och en gammal stor mobil uppkörd rektalt.

Postad 28 August 2008 - 03:11

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
precis. lika sjukt som att dom inte använder samma laddare men det ska det ju bli ändring på men dom glömde väl bort det på n82;an =/
Kom på en annan sak, om man surfar via wlan eller mobiltbredband kan man se på live tv via webguide från mce maskinen hemma? mkt funderingar så här på natten =D kanske borde jobba lite oxå =D

Postad 28 August 2008 - 10:33

Rotor
  • Rotor
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Punkt 6.6

Vad jag förstår så är det bara att installera Maps och sedan ladda ner kartorna på det nya minneskortet. Sedan kör man en "Update" på licensen från maps.

Tackar! Verkar vara så, bara ladda ner på nya kortet och återaktivera licensen.

Läste in mig på lite info om licensen för Navigation och det finns tydligen några varianter:

1) Om du har en telefon, aktiverar Navigationslicensen och sen byter till ett annat SIM-kort. Då låses licensen till just den telefonen. Man kan på det sättet använda sig att hur många olika SIM-kort man vill, men bara just den telefonen.

2) En annan variant är att man aktiverar licensen på en telefon, sedan byter telefon, dvs sätter i sitt SIM-kort i en annan Nokia. Då kommer licensen att låsas till just det SIM-kortet. Alltså kan man byta telefoner hur många gånger man vill, med samma SIM-kort.

3) Byter man både telefon och SIM-kort, då måste man maila in uppgifter om licensen för att få återaktivera den.

Kanske hjälper det någon om problem skulle uppstå. ;)

Postad 28 August 2008 - 12:45

Rotor
  • Rotor
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Bjuder på en bild tagen igår, på den 3:e familjemedlemmen.
Dålig badrumsbelysning, men jag tycker kameran klarar sig bra ändå.
Slutartid 1/35 s, ISO 400, Auto-läge utan blixt

Bifogad fil  20080827032_edit.jpg   236.5K   0 Antal nerladdningar

Postad 28 August 2008 - 19:42

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
dags att åka till jobbet om 10min. fick telefon idag å fan vad den svarta är snygg =) har dock itne startat up den än utan ska ladda å pilla på den på jobbet i natt.
Nån som testat några vettiga program för att göra om divx/xvid/dvd och mkv så det passar telefon? är det mp4 man ska köra med å 320x420? 30/25 fps eller?
tar hem super som jag läste nått om som snabbast som ska vara gratis men hinner inte testa nått.

får mitt 8gb kort i morrn förhoppningsvis. ligger det grejer på kortet jag måste flytta över eller är det bara å byta. kommer ju ta lite kort mm i natt men tänkte förrutom det jag nu kommer lägga på kortet. typ gps grejs mm

/Magnus

nån som vet hur länga man måste ladda första gången? skit samma läser manualen på jobbet =D
*lycklig* =)

Postad 28 August 2008 - 20:50

Rotor
  • Rotor
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

dags att åka till jobbet om 10min. fick telefon idag å fan vad den svarta är snygg =) har dock itne startat up den än utan ska ladda å pilla på den på jobbet i natt.
Nån som testat några vettiga program för att göra om divx/xvid/dvd och mkv så det passar telefon? är det mp4 man ska köra med å 320x420? 30/25 fps eller?
tar hem super som jag läste nått om som snabbast som ska vara gratis men hinner inte testa nått.

får mitt 8gb kort i morrn förhoppningsvis. ligger det grejer på kortet jag måste flytta över eller är det bara å byta. kommer ju ta lite kort mm i natt men tänkte förrutom det jag nu kommer lägga på kortet. typ gps grejs mm

/Magnus

nån som vet hur länga man måste ladda första gången? skit samma läser manualen på jobbet =D
*lycklig* =)

Grattis till nyförvärvet. ;) Jag laddade inte telefonen ett sk*t innan jag började köra ;) Knappade på den tills den dog, sen laddade jag, gick på nån timme.

Konvertera video har jag inte hunnit prova än. MP4-format verkar vara det som gäller dock.

Så vitt jag vet ligger bara Nokia Maps på kortet, men det kan du lika gärna tanka ner på nytt via PC. Licensen vet jag inte vart den ligger, så det kanske är en idé att aktivera navigationen med orginal-kortet och sen sätta i det nya och hämta ner din aktiverade licens.

Redigerat av Rotor, 28 August 2008 - 20:51.

Postad 28 August 2008 - 20:55

Rotor
  • Rotor
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Två exempelbilder från dagen. Närbildsläge utan blixt på båda. Aningen skakigt på den sista kanske.
Liten kontrast/ljus-korrigering i PS. Ja' säger "stabilt"...

Bifogad fil  20080828047_medium.jpg   235.23K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  20080828053_medium.jpg   217.78K   0 Antal nerladdningar

Postad 28 August 2008 - 22:24

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
Nån som testat att köra mobilen som webkamera?
läste att det skulle gå i tidningen nyteknik.

googlade lite å hittade detta ( gratis program):

http://www.symbian-f...d-smartcam.html
Summary: Smart Phone Web Camera - Turns a Symbian Series 60 phone with bluetooth and camera into a handy webcam ready to use with your PC

Requirements:
* Windows PC
* Symbian S60
* Bluetooth

samt lite här (dock inte gratis men finns trial):
http://warelex.com/products/webcam/

Note: Trial version lasts three days
Compatible devices
RIM Blackberry Any Blackberry devices equipped with camera
Windows Mobile Windows Mobile 5 and 6 devices equipped with camera
including Smartphones
Nokia 6600, 6620, 7610, 6630, 6670, 6260,6680, 6681, 6682, 3230, N70,
N90, 3250, 5500, E50, E51, E65, E70, E90, N71, N73, N76, N80, N81, N82, N91,
N92, N93, N93i, N95, N96
Sony-Ericsson P1i, P990, M600, W950, W960, P800, P900, P910, P990, G700, G900
Motorola Z8, Z10
We also have Mobiola Web Camera Lite application which supports J2ME phones made by Motorola, LG, Samsung etc.

Postad 28 August 2008 - 23:39

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
Har pillat på telefon massa nu å är ganska nöjd =) lite pilliga knappar men det var det på min k770i oxå. knappsatserna blir bara sämre å sämre.
Är det nått jag ska tänka på så man inte råkar ha nån datatraffik mm på av misstag? tänkte tex på under verktyg/inställningar/anslutning/position/positionsmetoder där är allt utom bluetooth gps i fyllt. ska det vara så eller?
Måste läsa på vad skillande mellan a-gps och intregerad gps är...a=kostar perngar eller? typ i form av datatraffik men gör allt snabbare ? om man söker på tex närmaste matställe kostar det pengar oxå anar jag?
mkt nytt hehe

Postad 29 August 2008 - 08:47

Rotor
  • Rotor
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Har pillat på telefon massa nu å är ganska nöjd =) lite pilliga knappar men det var det på min k770i oxå. knappsatserna blir bara sämre å sämre.
Är det nått jag ska tänka på så man inte råkar ha nån datatraffik mm på av misstag? tänkte tex på under verktyg/inställningar/anslutning/position/positionsmetoder där är allt utom bluetooth gps i fyllt. ska det vara så eller?
Måste läsa på vad skillande mellan a-gps och intregerad gps är...a=kostar perngar eller? typ i form av datatraffik men gör allt snabbare ? om man söker på tex närmaste matställe kostar det pengar oxå anar jag?
mkt nytt hehe

Ja det är få mobiler som har riktigt bra knappar. Jag har en Nokia E51 också och knapparna på den är grymt bra. Stora och upphöjda så man hela tiden prickar rätt. Även navigationsknappen å menyknapparna är mycket bättre än på N82. Men man kan väl inte få allt antar jag (ingen gps och kass kamera på E51). Största problemet är att jag ofta kommer åt den lilla gråa "mediaknappen" ovanför "C", smått irriterande.

A-GPS (Assisted GPS) innebär att GPS:en tar hjälp av en server hos din operatör för att hitta satelliterna snabbare. Max 10kb räknar man med att det "kostar" per uppkopplingstillfälle. Mer info här

Det ska ingå ett antal POI's (intressepunkter) när man laddar ner kartorna, däremot verkar de vara mindre bra (inte så välplacerade på kartan och få). Vet inte om några dras ner via datatrafik. Å andra sidan ska man ju kunna ladda ner egna PIO's. Letar just nu efter lämpligt program. Tänkte plocka lite från http://www.poioi.se/poi/

Postad 01 September 2008 - 22:19

ibbo
  • ibbo
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Nån som vet hur man får tag i smile gubbar... har bytt från ericsson och saknar gubbarna....:)

Postad 02 September 2008 - 08:03

Rotor
  • Rotor
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Nån som vet hur man får tag i smile gubbar... har bytt från ericsson och saknar gubbarna....:)

T ex skaffa A-SMS (http://www.myasms.net/ , testversion går att ladda ner) där smilies ingår. :)

Postad 02 September 2008 - 10:42

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
Har fått hem mitt 8gm minneskort.
Nått speciellt jag ska tänka på när jag byter kort? förrutom att välja visa dolda filer på kortet och att spara allt på datorn sen byta till nya och sedan formatera det i telefon så den gör mapparna å sen dra tillbaka allt från datorn till kortet. då har jag gjort rätt eller?

saknar oxå smileysarna så tack för länken..ska kolla på det närjag kommer hem.

har precis installerat allt på skivan så jag ska uppdatera telefon å sen installera maps 2.0.

gillarinte knapparna men får nog leva med det..kameran är suverän
/Magnus

Postad 02 September 2008 - 10:46

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Vilka spel har ni på era lurar?

Jag spelar mest s-tris 2.

Annars så har jag även C2Doom, Frozen bubble, pySnake, Global racer, marble maze (trial), swarm (trial, skitsvårt att hinna göra ngt vettigt i spelet), bomberman och miniblaster.

Dessa spel går att hitta gratis, tror alla är freeware då jag hittat dom på symbianfreak.

Någon som kan tipsa om ett bra pokerspel som är gratis? Gärna andra spel också :)

Redigerat av Mahti, 02 September 2008 - 10:46.

Postad 02 September 2008 - 15:59

ibbo
  • ibbo
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Vilka spel har ni på era lurar?

Jag spelar mest s-tris 2.

Annars så har jag även C2Doom, Frozen bubble, pySnake, Global racer, marble maze (trial), swarm (trial, skitsvårt att hinna göra ngt vettigt i spelet), bomberman och miniblaster.

Dessa spel går att hitta gratis, tror alla är freeware då jag hittat dom på symbianfreak.

Någon som kan tipsa om ett bra pokerspel som är gratis? Gärna andra spel också :)

Är det där N-gage spel???

Postad 02 September 2008 - 18:10

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0

Är det där N-gage spel???

Nej, det är gratisspel som jag hittat på symbianfreak. Senast jag kollade så hade det inte kommit något jättekul till Ngage..

Postad 02 September 2008 - 21:39

ibbo
  • ibbo
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Nån som vet om det går att ladda ner gratis n-gage spel till n82:an och om det finns något tidtagarur till den?

Postad 03 September 2008 - 10:24

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Tjenare, är lite sugen på att köpa en svart N82:a
Skulle ni göra det idag eller vänta på in dom kommande N-lurarna?

Postad 03 September 2008 - 17:17

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Jag skulle inte tvekat att handla en. Sen när man kikar lite på specarna på de kommande lurarna så kan de ju inte så mkt mer egentligen. 5MP verkar det vara i de nyare också så det är säkert lite kosmetiskt "hottade" modeller bara.

Handlar man en N82 idag så har man nog en lur som står sig ett bra tag

Postad 04 September 2008 - 00:25

Above
  • Above
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Beställde N82 i torsdags förmiddag..

Var jätteglad o allt och sen började jag tänka "varför fick jag inte välja färg på mobilen??"

Slängde iväg ett mail till dom jag köpte mobilen utav, tele 2, och frågade varför och vilken färg jag fick o om de kanske inte kunde se till så jag fick en svart om inget annat..

Fick reda på att jag hade beställt den i warm/light titanium och att de absolut inte kunde ändra ordern.

Så de slutade med att jag skickade iväg ett mail till dem igen o sa avbryt ordern.. Får jag inte mobilen i den färg jag vill ha den så ska jag *** inte ha den!!

I måndags fick jag mail där de skrivet "Härmed bekräftas att beställningen har blivit makulerad."

Tackar tänkte jag o leta upp nått annat ställe istället så jag kunde få den i svart.. hittade inget annat ställe som skulle vara lika billiga men insåg mer eller mindre att man faktiskt inte beställer en mobil o väljer färg på den.. utan man faktiskt numera beställer en mobilen i den färgen man ska ha den i..

Så precis brevid telefonen hos tele 2 låg den svarta! xD

Så i måndags drog jag iväg en ny order och idag(/igår?)(Onsdag) så fick jag hem en avi med posten som sa att jag kunde hämta ut mitt paket efter klockan 1600 den 2'e september!
Så jag beställde mobilen strax innan middag på måndag o dagen efter fanns den på posten..

Rekomenderar varmt att köpa telefon därifrån, de jobbar väldigt snabbt o fint!

Och jag har knappat lite på telefonen, blev duktigt överraskad när jag såg att batteriet var fulladdat o allt. ;)

har en sak jag är missnöjd över, hade en Nokia 6110 Navigator förut.. Och vad jag vet så har båda mobilerna samma operativsystem? Men ändå är menyerna helt annorlunda, vissa saker som fanns på vissa ställen i den andra telefonen ligger nu på helt andra ställen..

men men, jag lär väl lära mig hur de ligger till med tiden.
Grymt nöjd med telefonen annars, sjukt bra bilder tar den, väldigt användbar, vill man visa bilder/viodeklipp snabbt för polarna så kopplar man bara ihop mobilen med tv'n o voila! visa direkt via TV'n.. Kvalitén är kanske inget vidare, men nu är de ändå en liten mobil som skickar ut signalen, via en 3.5mm plugg..

Sjukt nöjd!

skickar med några bilder också.. inga större ingrepp gjorda på inställningar i mobilen..

Stängde av blixten och valde ljus med glödlampa på denna, har jag för mig ;) jag lekte lite med inställningar o fota en massa blandade saker, denna var den enda och behålla.
Bifogad fil  20080903022.jpg   258.57K   0 Antal nerladdningar

Närbildsläge helt enkelt! inget annat.
Bifogad fil  20080903029.jpg   690.38K   0 Antal nerladdningar

Samma här, närbildsläge.. första bilden jag tog överhuvudtaget! ;)
Bifogad fil  20080903.jpg   813.47K   0 Antal nerladdningar

Och sen fota jag min PS3 handkontroll, först o främst för att kunna jämnföra bildkvalité mot min gamla telefon, men tänkte jag kunde slänga upp den här också för de blev en rätt bra bild ändå!
Bifogad fil  20080903003.jpg   727.49K   0 Antal nerladdningar

Kan försöka ta fler bilder imorron om så önskas.. har inte tränat o testat mig fram än vilka lägen som jag gillar o vilka som funkar, kom gärna med tips på lägen o allt sånt.. och även om de finns nått speciellt objekt som någon skulle vilja se fotat med telefonen.. (realistiska objekt då!)

Postad 04 September 2008 - 15:50

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0

T ex skaffa A-SMS (http://www.myasms.net/ , testversion går att ladda ner) där smilies ingår. B)

Hur får ja in det på telefonen?? Ha ingen koll alls på sånt här. Tog ner det från länken iaf , men går ju inte göra något med det som komme. Hoppas nån fattar va ja yra om :blink:

Postad 04 September 2008 - 23:15

Rotor
  • Rotor
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Hur får ja in det på telefonen?? Ha ingen koll alls på sånt här. Tog ner det från länken iaf , men går ju inte göra något med det som komme. Hoppas nån fattar va ja yra om :)

Du måste installera filen på telefonen, antingen vid PC Suite programmet som medföljer (Application Installer), eller så skickar du filen direkt till telefonen vid bluetooth etc.

Postad 05 September 2008 - 08:19

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen , va ju riktigt enkelt , men vars hittar ja dom på telefonen sen då?

Hittade :)

Redigerat av Unregisteredc00b10ee, 05 September 2008 - 08:26.

Postad 05 September 2008 - 23:33

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0
Finns d inget annat smiley program?? Gillade inte riktigt detta.

Postad 07 September 2008 - 22:38

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Här kommer några bilder till i fullsize. Direkt ur mobilen och inget gjort med dom.

Otroligt nöjd med mobilen. Jag kommer aldrig skaffa en mobil utan linsskydd för det är fruktansvärt bra. Tänk o behöva putsa av linsen varenda gång man skall ta en bild, nej tack

Bilden på hastighetsmätaren är i ISO 800, ganska dunkelt när jag tog den.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Micke prylgalen, 07 September 2008 - 22:43.

Postad 19 September 2008 - 02:47

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
Bara jag som har problem med bilder som tas hamnar uppochned när man sedan tittar på dom? inte haft det problemet innan men sen igår så har jag märkt att det blir så.. skumt

EDIT:
Sökte lite på det och hittade detta:
http://discussions.e...message.id=2994
Har oxå Nokia Step Counter igång så det kanske är det som spökar.
Har inte uppgraderat programvaran eller kartorna i telefonen heller. får väl göra det i morrn å se om det löser sig.

Redigerat av PiZZaMaN, 19 September 2008 - 02:52.

Postad 19 September 2008 - 06:01

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Jag tycker att det är skijobbigt att handsfreen man får med inte har knapplås!

Har man den på sig i gymmet så trycker man titt som tätt in stora front-knappen och telefonen försöker ringa upp folk. Hur kommmer man runt detta? Finns det ett annat bra headset som inte kostar mumma?

Edit: Idag pajjade min N82a! Skulle uppdatera till nya mjukvaran som kommit och under installationen stendog telefonen och det går inte att starta den alls :S

Redigerat av Mahti, 22 September 2008 - 18:04.

Postad 22 September 2008 - 22:18

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Kör personligen med Panatronics Discover 665, gillar att ha frihet med mina headsets - orka krångla med sladd :)

Jaså det har kommit ny mjukvara nu? kollade i förrgår och hittade ingenting då - tror jag ska hålla mig undan från Nokia Software Updater ett tag i så fall ;)

Postad 27 September 2008 - 12:19

Caveo
  • Caveo
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Har precis uppdaterat min N82 till v 30.0.019 och har fått en rad till i det aktiva väntläget (första sidan). "Dela online" har dykt upp. Någon som fått samma sak och lyckats få bort det?

Postad 27 September 2008 - 14:16

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0

Har precis uppdaterat min N82 till v 30.0.019 och har fått en rad till i det aktiva väntläget (första sidan). "Dela online" har dykt upp. Någon som fått samma sak och lyckats få bort det?

Fan Caveo. Du får inte skriva exakt samma sak både här och i Sweclockerrs n82 tråd, nu fick jag mail från båda sidorna ;)

Iaf, jag tycker att dela online fungerar bra, att ladda upp blder på "ovi" när man är på semester lr liknande kan vara trevligt. Däremot undrar jag om det går att lägga till extra grejer på det aktiva vänteläget?

Postad 27 September 2008 - 15:40

Caveo
  • Caveo
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Fan Caveo. Du får inte skriva exakt samma sak både här och i Sweclockerrs n82 tråd, nu fick jag mail från båda sidorna :unsure:

Iaf, jag tycker att dela online fungerar bra, att ladda upp blder på "ovi" när man är på semester lr liknande kan vara trevligt. Däremot undrar jag om det går att lägga till extra grejer på det aktiva vänteläget?

Lika bra att fråga på två forum :D

Jo tjänsten är säkert jättebra men frågan kvarstår.

Postad 03 October 2008 - 08:30

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Uppdaterade min igår och höll på att göra i byxan när programmet sa "Ingen kontakt med USB- åteanslut och tryck på försök igen" en bit in. Strax efter där man ombeds att ta ut batteriet och starta om luren.

Vad jag än gjorde så kom jag inte vidare och jag trodde att luren var rökt om jag stängde av programmet. Tillsut hade jag inget val utan stängde programmet. Luren gick o starta igen utan problem och jag testade en gång till och då gick det fint utan missöden. Märkte att någon grej installerades iaf första försöket och det var väl det som kickade igång sen.

Upplever iaf luren snabbare. Går snabbare att starta upp kameran och den fokuserar lite kvickare tycker jag. Blixten verkar kraftigare och det går fortare att spara bilderna till minneskortet m.m Har inte märkt några problem ännu iaf.

Postad 12 October 2008 - 14:24

Unregistered1580
  • Unregistered1580
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Jag har en undring ang GPS funkitionen på N82.
De har ju a-gps vilket ju har assistans av mobilnätet för att få en snabba på det hela.
Kan man stänga av a-gps och bara köra vanlig gps?
Fungerar navigationsprogrammet även utan a-gps?

Postad 13 October 2008 - 10:12

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0

en liten fråga. jag har precis bytt från w850i till en n81. kan man spela upp en hel mapp direkt utan att först göra en spellista? på w850 valde man bara "spela upp mapp", finns det något liknande på n81? lite jobbigt med att göra spellistor när man lyssnar på ljudböcker som innehåller 150 filer...

Jag har ingen erfarenhet av ljudböcker, men i N82:an så spelar den upp alla filer i en mapp i följd tills man själv avbryter.

Får det inte att funka. Exakt hur ska man göra?
La till en mapp bland min musik som inte har någon playlistfil och där det är massa blandade artister i, en egen samling typ. Det gör ju att jag inte kan sortera efter varken artist eller nått annat och på så sätt skapa en playlist inne i musikspelaren. Har testat att markera samtiliga fileri filhanteraren men går inte att välja skapa playlist då. I SE K770 kan man välja skapa playlist och sedan bläddra runt bland mapparna och då antingen gå in och välja enstaka låtar eller helt enkelt hela mappen. skitsmidigt. Verkar dock inte gå på N82 ..eller?
Har testat att gå både genom musikspelaren och filhanteraren men på sistnämda spelar den bara upp en låt och musikspelaren visar alla låtar på minneskortet som en lista.
/magnus

Postad 08 November 2008 - 17:37

hannihatten
  • hannihatten
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hej! jag har en N82 men jag förstår inte riktigt hur man skall göra för att koppla ifrån det från datorn (när den varit inkopplad via usb sladden) på ett korrekt vis.

Jag väljer först att koppla ifrån maskinvara nere i verktygsfältet på datorn, datorn talar om att det är ok att koppla ifrån, men när jag kopplar loss sladden får jag en varning från telefonen om att frånkopplingen inte gjorts korrekt.

Var någonstans i telefonen kopplar man bort/stänger av usb-anslutningen?? har kollat men hittar ingen funktion som specifikt kopplar ifrån.

Tacksam för svar! Mvh/Fredrik :lol:

Postad 08 November 2008 - 18:11

Lundvall91
  • Lundvall91
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har en N82, men den krånglar jätte mycket.
Den är igång i kanske 5-10 minuter. sen startar den om, antingen kommer den tillbaka till första menyn, eller så hakar den sig. får svart skärm. Men visar att den är på. Den blir jätte varm, suger batteri under den tiden den är nere. Jag fick reda på att de var för att mobilen speedar upp när den hänger sig.
Någon som vet hur man kan fixa det här problemet, Är det någon mer som haft det?
Kan lägga till att när de är blackscreen är det backlight på.

/Lundvall

Redigerat av Lundvall91, 08 November 2008 - 20:06.

Postad 08 November 2008 - 22:14

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
*Hannihatten: Du får göra som jag alltid gjorde innan jag hittade den där funktionen "säker frånkoppling av usb" på datorn. Helt enkelt stänga av luren innan du drar bort sladden :lol: Är ju inte så omständigt ändå och bara bra o starta om luren lite då och då. Man är ju ingen hacker direkt ;)

*Lundvall: Låter ju som något är väldigt tokigt med din lur. Antingen får du skicka in den på lagning men har du uppdaterat mjukvaran med Nokia Software Update programmet? Då blåser du ju ren luren helt och in med nya programvaran. Dock låter det ju nästan som att det är något annat fel på din men du kan ju alltid testa iaf.

Inte postat någon bild på länge så jag slänger in en orginalbild till :P

Bifogad fil(er)

Postad 08 November 2008 - 23:17

Lundvall91
  • Lundvall91
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

*Lundvall: Låter ju som något är väldigt tokigt med din lur. Antingen får du skicka in den på lagning men har du uppdaterat mjukvaran med Nokia Software Update programmet? Då blåser du ju ren luren helt och in med nya programvaran. Dock låter det ju nästan som att det är något annat fel på din men du kan ju alltid testa iaf.

Ja, om de vore så att man kunde lämna in den. Jag kan tyvärr inte det :/..
Jag letade lite på internet och hittade denna länken:
http://discussions.e...=354450#U354450

Han beskriver mitt problem ganska bra..
Jag har blåst om och uppdaterat den en gång, men då höll den sig i en månad.
Jag ska göra om det imorgon för att se om det går bättre den här gången.
Tycker bara de är bra skumt att den gör så här.

/Lundvall

Postad 13 November 2008 - 18:08

Lundvall91
  • Lundvall91
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Finns det något sätt att få en gammal uppdatering till min n82:a?
Som inte är den senaste, för jag tror att det kan vara felet, den är väldigt instabil i senaste och jag tror därför att de är firmwire.
Dessutom totalhänger den sig så fort man kommer i närheten med ett minneskort..

/Lundvall

Postad 13 November 2008 - 21:50

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Man kan inte "nedgradera" firmwaren via nokia update iaf vad jag vet. Isåfall får du nog skicka in den på något service-ställe eller liknande som pular med sådant.

Har du provat olika minneskort? Minns att jag hade fel på ett orginal N82 minneskort för längesen. Det var helskumt för helt plötsligt kunde man inte se vissa bilder man tagit i galleriet. Slumpmässigt var det också och mysko som sagt. Men det blev kanon igen med ett nytt minneskort.

Synd du inte kan skicka in den som sagt för din verkar ju behöva en översyn. Inne på min 3:e N82 nu och ingen har haft några sådana problem. Byter lur väldigt ofta men har hittat tillbaks till N82 varenda gång då den är grymt bra allround.

Postad 14 November 2008 - 18:06

Lundvall91
  • Lundvall91
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Yes, jag har provat olika minneskort :/
Ja, eller hur, vilken bra mobil det är överlag!
Finns det något annat program så att man kan nergradera?

Postad 12 December 2008 - 15:04

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Lite fler bilder, inget trixande utan direkt från luren men minskade ner dom till 1024x768 för o inte ta upp så mkt plats.

Bifogad fil(er)

Postad 23 December 2008 - 08:43

Petcar
  • Petcar
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Hejsan!
Är det någon som kan rekomendera ett bra program att konvertera filmer i till N82:an?
Jag har provat med Nokia videomanager men får inte det att fungera.

Hej!

Jag har en N82, men den krånglar jätte mycket.
Den är igång i kanske 5-10 minuter. sen startar den om, antingen kommer den tillbaka till första menyn, eller så hakar den sig. får svart skärm. Men visar att den är på. Den blir jätte varm, suger batteri under den tiden den är nere. Jag fick reda på att de var för att mobilen speedar upp när den hänger sig.
Någon som vet hur man kan fixa det här problemet, Är det någon mer som haft det?
Kan lägga till att när de är blackscreen är det backlight på.

Det har hänt mig kanske 5 gånger under tiden jag har haft min N82:a , ingen aning dock vad det kan bero på.

Mvh Peter

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.