* Officiell Tråd - Nokia N95 8GB *
611 svar till detta ämne
Postad 02 December 2007 - 21:57
Unregisteredfbdb34a6
-
Unregisteredfbdb34a6
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
20 timmars passningstid kan inte vara riktigt för passningstiden ska vara ca 200h. Du måste ha något fel på batteriet.
Jag har precis beställt mig en N95 8gb och ska kolla vad standbytiden är när jag får den. Är den så lite som 20 h så kommer dom få tillbaka den för det är oacceptabelt, det hade telefoner i början av 90 talet.
På jobbet har jag en k530i tror jag den heter. Den har en standbytid som inte heller är imponerande men så låg som 20 h är den inte på långa vägar. Verkar som 3G telefoner är generellt sett dåliga på batteritid.
Postad 03 December 2007 - 00:26
Agro
-
Agro
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Om man vill ha röstguidning till N95 så kostar det beroende på vilka länder man vill ha och hur länge man vill ha tjänsten.
Man kan välja allt från 7 dagar, 30 dagar, 1 år till 3 år. Har för mig att hela Europa kostar 79 Euro för tre år. 1 vecka kostar typ 6-7 Euro.
Hur mkt kostar de för bara sverige eller skandinavien? 1 o 3 år?
Postad 03 December 2007 - 01:03
Unregisteredafdec61f
-
Unregisteredafdec61f
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
För att använda röstnavigering gäller följande priser (man betalar via kreditkort i mobilen när man ska aktivera tjänsten):
Norden kostar:
3 år 69:99 Euro, 1 år 59:99 Euro, 30 dagar 7:99 Euro, 7 dagar 6:49 Euro.
Västeuropa kostar (då ingår Norden):
3år 99.99 Euro, 1 år 89:99, 30 dagar 9:99, 7 dagar 8:99
USA och Canada:
3år 99.99 Euro, 1 år 89:99, 30 dagar 9:99, 7 dagar 8:99
Bara USA
3 år 79:99 Euro, 1 år 69:99 Euro, 30 dagar 8:99 Euro, 7 dagar 7:49 Euro.
Det finns många olika kombinationer av länder för liknande priser.
Alla får dock mellan 3-7 dagar att prova röstnavigeringen helt gratis!
Postad 03 December 2007 - 01:11
Agro
-
Agro
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Tack! Precis vad jag behövde
Postad 03 December 2007 - 16:11
Predikanten
-
Predikanten
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Har haft min N95 8GB nu i ca 2-3 veckor. Är överlag nöjd med den. Den är lite småbuggig i vissa lägen och rätt plastig i förhållande till SE-telefonerna. Men det kan jag ta när man kan köra Garmin GPS-mjukvara med den inbyggda GPS:en osv. Riktigt schysst!
Det jag däremot har lite svårt att smälta är att ljudet när man lyssnar på mp3 är så pass dåligt. Är inte N95an menad att vara en multimediatelefon? Jag kör med ett par Sony in-ear-lurar som alltid låtit riktigt bra, bl.a. med min förra W810 så det är inte dom det är fel på. Trots att jag kör på ca 70% av volymen så låter det som att förstärkaren i telefonen inte orkar med i basen, det sprakar rätt bra vid basslagen. Det som är lite konstigt är att i vissa låter märks det inte lika tydligt, vet inte om det beror på att det är bättre kvalitet just på den mp3-filen kanske. Är det så att N95an är extremt känslig för kvaliteten på mp3orna? Jag använder samma mp3or som jag hade i min W810 och där märkte jag aldrig av detta fenomen. Känns rätt trist måste jag säga.
Antar att det är relaterat till hårdvaran så det inte hjälper att köra genom någon annan mediaspelare?
En annan sak som är relaterad till musiklyssning och som stör mig en aning är att stegen vid volymändring känns alldeles för stora. Kör man på tex 70% så kanske det är lite för lågt bara för att vid 80% vara för högt. Smått irriterande som sagt.
Postad 03 December 2007 - 16:51
Agro
-
Agro
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Berätta mer om programvaran från din Garmin GPS, vad du har gjort osv..
Har själv en W810i och kan ev köpa en N95 8gb till ett väldigt bra pris, men det viktigaste för mig är GPSen nu iaf, men självklart allt annat och att den är så ###### snygg
Postad 03 December 2007 - 21:50
slaski
-
slaski
-
Användare
-
-
244 inlägg
jag har inte använt n95-2 men till n95-1 är nog route66 den bästa hittills. garmin är snyggt och så, men lite laggigare än route66. fast nokia maps navigatorn är ganska bra ändå
Postad 03 December 2007 - 23:49
24-Seven
-
24-Seven
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Har haft min N95 8GB nu i ca 2-3 veckor. Är överlag nöjd med den. Den är lite småbuggig i vissa lägen och rätt plastig i förhållande till SE-telefonerna. Men det kan jag ta när man kan köra Garmin GPS-mjukvara med den inbyggda GPS:en osv. Riktigt schysst!
Det jag däremot har lite svårt att smälta är att ljudet när man lyssnar på mp3 är så pass dåligt. Är inte N95an menad att vara en multimediatelefon? Jag kör med ett par Sony in-ear-lurar som alltid låtit riktigt bra, bl.a. med min förra W810 så det är inte dom det är fel på. Trots att jag kör på ca 70% av volymen så låter det som att förstärkaren i telefonen inte orkar med i basen, det sprakar rätt bra vid basslagen. Det som är lite konstigt är att i vissa låter märks det inte lika tydligt, vet inte om det beror på att det är bättre kvalitet just på den mp3-filen kanske. Är det så att N95an är extremt känslig för kvaliteten på mp3orna? Jag använder samma mp3or som jag hade i min W810 och där märkte jag aldrig av detta fenomen. Känns rätt trist måste jag säga.
Antar att det är relaterat till hårdvaran så det inte hjälper att köra genom någon annan mediaspelare?
En annan sak som är relaterad till musiklyssning och som stör mig en aning är att stegen vid volymändring känns alldeles för stora. Kör man på tex 70% så kanske det är lite för lågt bara för att vid 80% vara för högt. Smått irriterande som sagt.
Som jag skrivit tidigare i denna tråd verkar det som att telefonen lider av samma problem som Ipod (med ljudet) Läs tex Inlägg #254.
Postad 04 December 2007 - 09:15
Predikanten
-
Predikanten
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Som jag skrivit tidigare i denna tråd verkar det som att telefonen lider av samma problem som Ipod (med ljudet) Läs tex Inlägg #254.
Problemet är att om jag sänker nivån för alla låtar så kan jag tänka mig att ljudvolymen blir för låg. Ligger nu och lyssnar mellan 70-80% av maxvolymen. Men det kanske är värt ett försök ändå. Jobbigt bara att ändra nivån för tusentals låtar, som man dessutom vill använda i datorn med "orginal"-nivån. jag har inte använt n95-2 men till n95-1 är nog route66 den bästa hittills. garmin är snyggt och så, men lite laggigare än route66. fast nokia maps navigatorn är ganska bra ändå 
Jag har testat bägge och jag upplever Garmin som bra mkt bättre faktiskt, men det är väl en smaksak antar jag.
Postad 04 December 2007 - 12:44
Unregisteredfbdb34a6
-
Unregisteredfbdb34a6
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
kör ni med antivirus i era telefoner?
Postad 04 December 2007 - 18:19
Agro
-
Agro
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
jag har inte använt n95-2 men till n95-1 är nog route66 den bästa hittills. garmin är snyggt och så, men lite laggigare än route66. fast nokia maps navigatorn är ganska bra ändå 
Jag har testat bägge och jag upplever Garmin som bra mkt bättre faktiskt, men det är väl en smaksak antar jag.
Laddar ni hem Garmin/Route66 GPS kartprogram och använder i mobilen? Men använder själva navigeringen+röstguide? Är det nån skillnad på navigering+röstguide? Läste att man måste betala för live navigeringen, ingår röstguiden då?
Postad 04 December 2007 - 21:07
Tottetomat
-
Tottetomat
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Problem med att ansluta wlan med n95 8gb...
Halloj på er, som novis på det här så undrar jag om det är flera som får felmeddelandet: Det går inte ansluta. WLAN-nätverket kan inte hittas.
Hjälp?
Jag fattar noll.
Nu får jag det att funka men tyvärr bara med "öppet" nätverk antingen kan man välja WEP eller WPA-PSK (Wi-Fi Protected Access Pre-Shared Key) men då går det inte att surfa med mobilen?
Tacksam för all hjälp.
Kör med router Netgear 614.
/ Tomas
Redigerat av Tottetomat, 04 December 2007 - 22:11.
Postad 04 December 2007 - 22:25
daydreamer
-
daydreamer
-
Lärjunge
-
-
330 inlägg
har kommit fram till att, trots att ljudet nu fungerar, så låter det u s e l t. Kvalitén är riktigt riktigt långt ifrån Sony Ericsson-kvalité. Och ändå är jag inte kräsen när det gäller ljud på mobiltelefoner..
Detta gäller endast vid uppspelning av MP3:or.
Är det en låt med mycket mellanregister, så låter det piss helt enkelt.
Postad 04 December 2007 - 22:41
Nufi3e
-
Nufi3e
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Har äntligen köpt en n95 8gb nu  Helt clean (obrandad, ingen tre logga, proggs o sånt skit) och med SVENSK meny!  Riktig nice mobil, bästa jag haft!
Redigerat av Nufi3e, 04 December 2007 - 22:42.
Postad 04 December 2007 - 23:06
slaski
-
slaski
-
Användare
-
-
244 inlägg
grattis nuffe
tottetomat: att nätverket inte hittas har jag aldrig haft problem med. men jag hade problem med min n95-1 i fw 12 (den förra) att den heltplötsligt en dag inte kunde ansluta riktigt. det som funkar är en ominstallation. har du gjort någon inställning i router? tex att mobilen ska ha statiskt ip till routern?
daydreamer: bara provat nokias media spelare eller någon mer? jag är lite nyfiken på om andra spelare funkar bättre än nokias egna i den nya versionen?
Postad 05 December 2007 - 00:57
Unregisteredbb65a4a6
-
Unregisteredbb65a4a6
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Hej!
Jag har nokia n95 8gb ska gå spela upp filmer i den men när jag konverterar filmer i nokia video manager så hör jag bara ljudet i telefonen men ser inte bilden.
Någon som vet felet?
Postad 05 December 2007 - 02:03
Falafeltomten
-
Falafeltomten
-
Amatör
-
-
53 inlägg
frågan kanske är redan ställd men hur bra är batterie tiden?
en del klagar på ljudet från mobilen,det är fan inte bra..måste vara bra ljud!
Postad 05 December 2007 - 03:11
Unregistered1273
-
Unregistered1273
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
När jag provlyssnade med mina Koss hörlurar lät det riktigt bra
Får min på torsdag så jag lär ju komma med lite info om ljudet ifall ni vill veta
Postad 05 December 2007 - 07:57
Falafeltomten
-
Falafeltomten
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Får min på torsdag så jag lär ju komma med lite info om ljudet ifall ni vill veta 
ja gör det,fast med hörlurar är det en sak men jag undrar när högtalaren är på.. tänk om man har fest och stereon är paj  då måste man ha alternativ på andra sätt att spela upp musik.
Postad 05 December 2007 - 10:05
Sale
-
Sale
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
ja gör det,fast med hörlurar är det en sak men jag undrar när högtalaren är på.. tänk om man har fest och stereon är paj då måste man ha alternativ på andra sätt att spela upp musik.
Haha du skämtar hoppas jag?
Postad 05 December 2007 - 10:13
Predikanten
-
Predikanten
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Laddar ni hem Garmin/Route66 GPS kartprogram och använder i mobilen? Men använder själva navigeringen+röstguide?
Är det nån skillnad på navigering+röstguide? Läste att man måste betala för live navigeringen, ingår röstguiden då?
Det som kostar är när man ska ha navigering och vägguidning med röst genom Nokias GPS-mjukvara Nokiamaps. Kör man Route66/Garmin så använder man sig inte alls av Nokiamaps och således betalar man inget för navigeringen. Dessutom upplever jag Garmin som väldigt mkt mer användarvänligt än Nokiamaps.
Postad 05 December 2007 - 10:47
24-Seven
-
24-Seven
-
Amatör
-
-
85 inlägg
frågan kanske är redan ställd men hur bra är batterie tiden?
en del klagar på ljudet från mobilen,det är fan inte bra..måste vara bra ljud!
Om du är osäker på om frågan är ställd innan klan jag rekommendera dig att läsa hela tråden, JA frågan har behandlats minst 10ggr tidigare i tråden. Även ljudet har diskuterats tidigare. Och jag vidhåller att ljudet är bra men originallurarna är värdelösa.
Postad 05 December 2007 - 11:58
Tottetomat
-
Tottetomat
-
Amatör
-
-
50 inlägg
slaski: Jag kör: Get Dynamically From ISP i routern inte statiskt. Ska man göra det? Nu får jag det att funka med Accesscontrol iaf så jag behöver inte köra helt oskyddat... =) Nån som vet vad det är för skillnad på WPA-PSK och WPA/WPA2 ? dom senare är dom alternativen som jag får upp i n95-2:an samt WEP. Nu lyckades jag hitta nån inställningsmeny i luren å då fick jag till det med att dela WPA nyckel å grejjer... Så är det när man är totalt oteknisk! Tack för hjälpen iaf... Lär ju blir fler frågor! / Tottetomat jag har inte använt n95-2 men till n95-1 är nog route66 den bästa hittills. garmin är snyggt och så, men lite laggigare än route66. fast nokia maps navigatorn är ganska bra ändå 
Laddar ni hem Garmin/Route66 GPS kartprogram och använder i mobilen? Men använder själva navigeringen+röstguide?
Är det nån skillnad på navigering+röstguide? Läste att man måste betala för live navigeringen, ingår röstguiden då?
Det som kostar är när man ska ha navigering och vägguidning med röst genom Nokias GPS-mjukvara Nokiamaps.
Kör man Route66/Garmin så använder man sig inte alls av Nokiamaps och således betalar man inget för navigeringen.
Dessutom upplever jag Garmin som väldigt mkt mer användarvänligt än Nokiamaps.
Var hittar man Garmins mjukvara och hur går det till när man ska lägga in det i tfn? Är det svårt att få det att fungera med navigeringen igen när man lagt in nya och måste man ta bort Nokia maps först? / Tottetomat
Redigerat av Tottetomat, 05 December 2007 - 11:56.
Postad 05 December 2007 - 13:27
slaski
-
slaski
-
Användare
-
-
244 inlägg
ja gör det,fast med hörlurar är det en sak men jag undrar när högtalaren är på.. tänk om man har fest och stereon är paj då måste man ha alternativ på andra sätt att spela upp musik.
jag med hoppas att du skojar? i så fall får du ta och koppla den till stereon eller till datorn när du spelar upp musiken. nej tack till mobil-högtalar-musik! Tottetomat: bra att du löste det  men angående garmins programvara, så hittar du den här. Gratis basemap här. Och supportfiler här. Men för mer specifierade kartor får man hitta någon annan stans (obs! alla länkar är från garmins egna hemsida och inget piratkopieri!!!)
Postad 05 December 2007 - 13:44
Tottetomat
-
Tottetomat
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Ok fina länkar,  tankat dom till dator och sen? hehe okunning som man är... ska jag packa upp dom på datorn och sen föra över till tfn? och hur funkar det? ska jag välja dataöverföring i tfn när jag stoppar i sladden?
Känner mig som en riktigt nOOb och det är jag ju så ni får ursäkta mig.
Postad 05 December 2007 - 13:54
Predikanten
-
Predikanten
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Tottetomat, du har PM!
En liten fråga, när jag går in i bildgalleriet ligger där en massa små bilder och ikoner från de program jag har installerat på telefonen. Kommer programmen fortfarande fungera om jag tar bort dessa bilder från bildgalleriet? Går det på nåt annat sätt att bli av med dessa? Lite trist när det är en massa ikoner och sånt blandat med de bilder man tagit med kameran.
Postad 05 December 2007 - 14:04
Nufi3e
-
Nufi3e
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Problem med att ansluta wlan med n95 8gb...
Halloj på er, som novis på det här så undrar jag om det är flera som får felmeddelandet: Det går inte ansluta. WLAN-nätverket kan inte hittas.
Hjälp?
Jag fattar noll.
Nu får jag det att funka men tyvärr bara med "öppet" nätverk antingen kan man välja WEP eller WPA-PSK (Wi-Fi Protected Access Pre-Shared Key) men då går det inte att surfa med mobilen?
Tacksam för all hjälp.
Kör med router Netgear 614.
/ Tomas
För mig fungerade inte wlan heller i början, fick dock felmeddelandet: Hittar inte gatwayen , något sådant. Sökte på nätet osv men inget funkade riktigt. Jag uppdaterade firmware på mobilen tilll "Nokia N95 8GB Software version 11.0.026 released - 22 November 2007" och då funkade det riktigt bra + att mobilen blev en hel del bättre, uppdatera era mobiler om ni har en obrandad =)
Postad 05 December 2007 - 14:09
slaski
-
slaski
-
Användare
-
-
244 inlägg
Tottetomat: stoppa in minneskortet i en minneskortsläsare och sen klicka på dessa filer du har laddat ner. den kommer att kopiera över dom av sig själv när du valt till vilken enhet den ska göra det. Predikanten: jag märkte det också, att garmins ikoner dök upp i galleriet, det är ju bara för att den inte ligger i en system mapp. tänkte prova med att göra e:\garmin till en osynlig/system mapp för att se vad som händer. det viktiga är bara att programmet fortfarande kan hitta den :/. åter kommer med info...
Postad 05 December 2007 - 14:17
Tottetomat
-
Tottetomat
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Nu blir jag rädd? Minneskort, det finns väl inget löst sånt på min tfn N95 8gb...
Predikanten: Jag ska läsa igenom tråden å testa så får vi se hur det går! Tack iaf.!
/ Tottetomat
Redigerat av Tottetomat, 05 December 2007 - 14:22.
Postad 05 December 2007 - 14:59
slaski
-
slaski
-
Användare
-
-
244 inlägg
oj, glömde säga att man också kan använda data läget med usb. sorry  gör det misstaget hela tiden  inte van vid att telefoner inte har minneskort :S
Postad 05 December 2007 - 15:27
Falafeltomten
-
Falafeltomten
-
Amatör
-
-
53 inlägg
jag med hoppas att du skojar? i så fall får du ta och koppla den till stereon eller till datorn när du spelar upp musiken. nej tack till mobil-högtalar-musik!
Tottetomat: bra att du löste det men angående garmins programvara, så hittar du den här. Gratis basemap här. Och supportfiler här. Men för mer specifierade kartor får man hitta någon annan stans (obs! alla länkar är från garmins egna hemsida och inget piratkopieri!!!)
klart jag skojar = P men då är mobilen perfekt på alla sätt,för mig tror jag för att jag tror nog inte att jag kommer installera andra program eller mixtra och trixa med andra saker som Wlan och sådant,det är bara bra att det finns..Kommer mest använda musiken,FILMEN! och kameran och Ngage spelen..och det är väl allt.Nu tänker ni att N95 8 G är ju lite för över hightech för de saker som jag vill ha men,16 miljoner färger,2,8 tums skärm 8 G minne och bra högtalare de är grejer det. på tal om Ngage,ni kanske redan har frågat men Måste man köpa Ngage spel eller kan man ladda ner via datorn och överföra till mobilen?
Postad 05 December 2007 - 16:19
oleeevall
-
oleeevall
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Någon som vet när denna telefon släpps upplåst? alltså inte 3
Postad 05 December 2007 - 16:42
Unregistered1273
-
Unregistered1273
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Oleeevall. Finns väl redan nu på prispress.com. olåst. Engelska telefon med svenska menyer tror jag? :S
Efter jul är det sagt den kommer normalt olåst.
Postad 05 December 2007 - 17:09
oleeevall
-
oleeevall
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Oleeevall. Finns väl redan nu på prispress.com. olåst. Engelska telefon med svenska menyer tror jag? :S
Efter jul är det sagt den kommer normalt olåst.
Aha okej:) funkar det som normalt fast det är en engelsk telefon eller?
Postad 05 December 2007 - 18:46
Agro
-
Agro
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Billiga N95 8Gb i landet! Kronoberg 3.6K http://www.blocket.s...325.htm?ca=11_s08a 3.2K http://www.blocket.s...121.htm?ca=11_sUndra varför de ärSÅ billiga..?
Postad 05 December 2007 - 18:59
Nufi3e
-
Nufi3e
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Någon som vet när denna telefon släpps upplåst? alltså inte 3  Jag har köpt en hos prispress, väldigt bra / snabbt osv - svenska menyer , sms osv  grymt Det kanske ända negativa är att man får engelsk brukanvisning, men den svenska finns gratis i pdf version på nokia. Det som är nice med att inte ha köpt en från äckliga TRE är att man uppdatera sin mobil direkt när en ny uppdatering kommer  Om du vill ha en n95 8gb nu med svensk meny, olåst - så köp en hos prispress, annars måste du vänta mer än till den första januari.
Redigerat av Nufi3e, 05 December 2007 - 19:00.
Postad 05 December 2007 - 19:53
oleeevall
-
oleeevall
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag har köpt en hos prispress, väldigt bra / snabbt osv - svenska menyer , sms osv grymt Det kanske ända negativa är att man får engelsk brukanvisning, men den svenska finns gratis i pdf version på nokia.
Det som är nice med att inte ha köpt en från äckliga TRE är att man uppdatera sin mobil direkt när en ny uppdatering kommer 
Om du vill ha en n95 8gb nu med svensk meny, olåst - så köp en hos prispress, annars måste du vänta mer än till den första januari.
aa jag var inne där och kolla lite. blev förvånad att den fanns när jag bara trodde den fanns tillgänglig till TRE  Men funkar den luren du har normalt alltså?  precis som en vanlig? den har allt som den borde ha alltså?
Postad 05 December 2007 - 21:05
Nufi3e
-
Nufi3e
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Jag har köpt en hos prispress, väldigt bra / snabbt osv - svenska menyer , sms osv grymt Det kanske ända negativa är att man får engelsk brukanvisning, men den svenska finns gratis i pdf version på nokia.
Det som är nice med att inte ha köpt en från äckliga TRE är att man uppdatera sin mobil direkt när en ny uppdatering kommer 
Om du vill ha en n95 8gb nu med svensk meny, olåst - så köp en hos prispress, annars måste du vänta mer än till den första januari.
aa jag var inne där och kolla lite. blev förvånad att den fanns när jag bara trodde den fanns tillgänglig till TRE Men funkar den luren du har normalt alltså? precis som en vanlig? den har allt som den borde ha alltså? 
Ja den funkar helt normalt  ) Precis som vanligt, de har importerat den och uppdaterat med svensk mjukvara. Funkar grymt bra! Som jag sa är ej bruksanvisningen på svenska, utan på engelska. Du får med alla kablar osv.
Postad 05 December 2007 - 21:51
Falafeltomten
-
Falafeltomten
-
Amatör
-
-
53 inlägg
aa jag var inne där och kolla lite. blev förvånad att den fanns när jag bara trodde den fanns tillgänglig till TRE Men funkar den luren du har normalt alltså? precis som en vanlig? den har allt som den borde ha alltså? 
Ja den funkar helt normalt ) Precis som vanligt, de har importerat den och uppdaterat med svensk mjukvara. Funkar grymt bra! Som jag sa är ej bruksanvisningen på svenska, utan på engelska. Du får med alla kablar osv.
Vänta lite menar du att man inte kan byta språket till svenska på de andra mobilerna och man måste vänta tills januari för att få tag på de med svenska menyer? Den mobilen borde väl gå att byta till vilket språk som helst eller?
Postad 05 December 2007 - 21:58
Agro
-
Agro
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Finns det mobilhållare för bilen, så man kan använda den "liggandes" som en GPS? Hur mkt kostar en sån? Samt en bil laddare?
Postad 05 December 2007 - 22:22
Nufi3e
-
Nufi3e
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Ja den funkar helt normalt ) Precis som vanligt, de har importerat den och uppdaterat med svensk mjukvara. Funkar grymt bra! Som jag sa är ej bruksanvisningen på svenska, utan på engelska. Du får med alla kablar osv.
Vänta lite menar du att man inte kan byta språket till svenska på de andra mobilerna och man måste vänta tills januari för att få tag på de med svenska menyer? Den mobilen borde väl gå att byta till vilket språk som helst eller?
Alltså om du köper en mobil tex i England, så får du inte de nordiska språken dvs svenska (att kunna ändra till). Men om du köper en mobil tex i norge, går det att ändra till svenska i menyn.
Postad 05 December 2007 - 22:47
Unregistered1273
-
Unregistered1273
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Finns det något fint som man kan ha extra batteriet i..
tänkte nämligen köpa ett ifall man ska på någon långtrip!
Postad 06 December 2007 - 01:11
24-Seven
-
24-Seven
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Finns det mobilhållare för bilen, så man kan använda den "liggandes" som en GPS? Hur mkt kostar en sån? Samt en bil laddare?
Köpt hållare för bilen som monteras i ventilationsgallret på clas ohlson (borde även gå att montera liggande), fungerar perfekt!(49:-  ) Vad gäller billaddare finns ingen till N95 8Gb enligt Nokias värdelösa hemsida, men efter att ha tvingat Nokias kundtjänst att testa visade det sig (precis som jag trodde) att billaddaren till gamla N95an även passar N95 Gb. Laddaren heter "Nokia DC-4"
Redigerat av 24-Seven, 06 December 2007 - 01:14.
Postad 06 December 2007 - 11:39
Unregisteredfbdb34a6
-
Unregisteredfbdb34a6
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
dom här: http://www.expansys.se har en hel del tillbehör till N95:an
Postad 06 December 2007 - 13:49
Unregistered1273
-
Unregistered1273
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Är det samma batteri till N95 och N95 8GB?
Nokia.se har inte mkt rätt verkar det som..
Postad 06 December 2007 - 14:05
Nufi3e
-
Nufi3e
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Är det samma batteri till N95 och N95 8GB?
Nokia.se har inte mkt rätt verkar det som..
Nej. Det är inte samma batteri.
Postad 06 December 2007 - 14:08
Unregistered1273
-
Unregistered1273
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Nufi3e. Nehepp, så var hittar man extra batterier till N95-2 då.... Dom på http://www.expansys.se verkade inte vara någe bra.
Redigerat av Unregistered1273, 06 December 2007 - 14:10.
Postad 06 December 2007 - 16:49
Unregisteredfbdb34a6
-
Unregisteredfbdb34a6
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
jag kan instämma i att ljudet inte någe vidare i min N95:a heller. Min W810i hade betydligt bättre ljud även om man ibland kunde få låga pip i bakgrunden när man lyssnade.
för övrigt är det fler än jag som har problem men programmet som konverterar filmer till mp4 alt 3gp? För mig krashar det hela tiden och jag har inte lyckats konvertera något fil på ett bra sätt.
Har någon laddat ner någon mediaspelare som kan köra filmerna direkt utan konvertering?
Postad 06 December 2007 - 17:36
Nufi3e
-
Nufi3e
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Nufi3e.
Nehepp, så var hittar man extra batterier till N95-2 då.... Dom på http://www.expansys.se verkade inte vara någe bra.
N95 8gb har - Modell: BL-6F (1200 mAh) N95 har - Batteri BL-5F (950 mAh) Du får kika på nätet, google is your friend  - Någon som har några tips på vad man kan köpa, så man har bra skydd mot repor o smuts? (FÖR n95 8gb, tips uppskattas mkt)
Redigerat av Nufi3e, 06 December 2007 - 17:39.
Postad 06 December 2007 - 17:42
Unregistered1273
-
Unregistered1273
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
N95 8gb har - Modell: BL-6F (1200 mAh) N95 har - Batteri BL-5F (950 mAh)
Du får kika på nätet, google is your friend  - Någon som har några tips på vad man kan köpa, så man har bra skydd mot repor o smuts? (FÖR n95 8gb, tips uppskattas mkt)
Okej, det var det som förvirrade lite ! ;D Jag körde med det det som diskuteras i den här trådentill min ipod förut.. finns till n95 också..
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|