Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield Bad Company

858 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Battlefield: Bad Company (PS3) (PlayStation 3-spel) 8 8.281248 (31) 79:-

Postad 27 June 2008 - 15:18

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0

Nån PRsnubbe kommer få sparken över att det argumentet inte stod på fodralet :D

Skulle inte gå pga. alla jänkarmorsor som skulle stämt när krigsspelet dom köpte till sin 9-åring uppmanar till öldrickning på fodralet...
:(

Postad 27 June 2008 - 15:41

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
Hittade en ganska kul sak i statsen. I MP ACHIEVEMENTS/Catch the "Bad" Moment.Bild 17..
citat:Glide in the parachute for 3 seconds (there is no parachute, right?)...slut citat.

Hmm,så det finns alltså fallskärm eller?,

Postad 27 June 2008 - 17:04

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0
Några frågetecken/frågor från min sida:

1. Går det att lägga sig ner eller det är sitta som gäller?
2.Går det att kolla sina poäng under spelets gång?
3. Hur vet man när man kan låsa upp vapen och vilka vapen låser man upp? Fattar inte riktigt rankningsystemet :D

Sen tycker jag det är väldigt dåligt att de inte fixat det knastrande ljudet som även var med i demot. Finns även en störig ljudbugg som gör att man helt plötsligt kan få annat ljud i kulsprutan i stridsvagnar mm... ;) Låter helknas!

Annars är det ett hel roligt spel som man lär spendera en hel del timmar framför :(

cya on the field!

Postad 27 June 2008 - 17:37

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0

Några frågetecken/frågor från min sida:

1. Går det att lägga sig ner eller det är sitta som gäller?
2.Går det att kolla sina poäng under spelets gång?
3. Hur vet man när man kan låsa upp vapen och vilka vapen låser man upp? Fattar inte riktigt rankningsystemet :D

Sen tycker jag det är väldigt dåligt att de inte fixat det knastrande ljudet som även var med i demot. Finns även en störig ljudbugg som gör att man helt plötsligt kan få annat ljud i kulsprutan i stridsvagnar mm... ;) Låter helknas!

Annars är det ett hel roligt spel som man lär spendera en hel del timmar framför :(

cya on the field!

fråga 1... Det går inte att lägga sej ner med den enkla anledningen att man inte skulle kunna se en sniperskytt på en hel runda.. ser dem knappt nu när dem sitter bakom buskar...! Vilket ja tycker är mkt skönt,blir lite mer strid o inge feglir..
fråga 2 va menar du med poäng?? Man kan se dem poängen man har i rundan genom att trycka på select tror ja men du kan inte se alla dina rankingpoäng..
fråga 3 Du kan låsa upp saker efter du har skjutit dej upp en ranking och på så sätt får du en unlock varje gång du stigit i rank. Du stiger i rank genom att döda mkt,få mkt medaljer för tex bra m16 skytte,försvarsmästare.. det är ungefär från 500 -1000 poäng mellan varje ranking.. Och om du är försvarare så får du mellan 10-18 poäng per kill du dödar så man stiger rätt snabbt i rank.. skjuter du en pansarvagn med 4 passagerare har du minst 50 poäng.. spränger du en gold mine har du 30 m.m...

Det där med ljudet i pansarvagnar är att dem har gjort så att de du träffar de är det ljudet du hör...så om du träffar en container så hör du klinkande och träd säger de väl bara poff eller nåt =).. Tycker ljudet är helt magiskt med ett bra hemmabiosystem,sen sitter ju ja och kör på en projektor så bilden öär inte dålig heller =) 95 tum.. MUMS...

Neee in ikväll/inatt och drick öl köra pansarvagn och lev i ett grymt krig... adda voldoo ni som vill..ja lirar många timmar per dag =)

Postad 27 June 2008 - 18:49

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0

fråga 1... Det går inte att lägga sej ner med den enkla anledningen att man inte skulle kunna se en sniperskytt på en hel runda.. ser dem knappt nu när dem sitter bakom buskar...! Vilket ja tycker är mkt skönt,blir lite mer strid o inge feglir..
fråga 2 va menar du med poäng?? Man kan se dem poängen man har i rundan genom att trycka på select tror ja men du kan inte se alla dina rankingpoäng..
fråga 3 Du kan låsa upp saker efter du har skjutit dej upp en ranking och på så sätt får du en unlock varje gång du stigit i rank. Du stiger i rank genom att döda mkt,få mkt medaljer för tex bra m16 skytte,försvarsmästare.. det är ungefär från 500 -1000 poäng mellan varje ranking.. Och om du är försvarare så får du mellan 10-18 poäng per kill du dödar så man stiger rätt snabbt i rank.. skjuter du en pansarvagn med 4 passagerare har du minst 50 poäng.. spränger du en gold mine har du 30 m.m...

Det där med ljudet i pansarvagnar är att dem har gjort så att de du träffar de är det ljudet du hör...så om du träffar en container så hör du klinkande och träd säger de väl bara poff eller nåt =).. Tycker ljudet är helt magiskt med ett bra hemmabiosystem,sen sitter ju ja och kör på en projektor så bilden öär inte dålig heller =) 95 tum.. MUMS...

Neee in ikväll/inatt och drick öl köra pansarvagn och lev i ett grymt krig... adda voldoo ni som vill..ja lirar många timmar per dag =)

Tack för att du klarade ut lite frågetecken men det där med ljudet i stridsvagnarna är en bugg. Det är inte ljudet när man träffar en container eller träd utan det är precis som man skjuter med ett annat vapen :( Sen spelar det ingen roll på vad du skjuter!

Angående poäng så menade jag "rankpoäng" och inte de poäng man ser när man trycker på select.

Kan man inte se vilka vapen som man kan låsa upp eller det är typ bara att köra på och se vad man får typ?
Jag har klättrat ett par ranker men inte lyckats låsa upp nått:S Var/hur gör man det? Tycker menyerna i mp är lite röriga. Mycket tydligare i cod4 :D

Postad 27 June 2008 - 19:08

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0

Tack för att du klarade ut lite frågetecken men det där med ljudet i stridsvagnarna är en bugg. Det är inte ljudet när man träffar en container eller träd utan det är precis som man skjuter med ett annat vapen :( Sen spelar det ingen roll på vad du skjuter!

Angående poäng så menade jag "rankpoäng" och inte de poäng man ser när man trycker på select.

Kan man inte se vilka vapen som man kan låsa upp eller det är typ bara att köra på och se vad man får typ?
Jag har klättrat ett par ranker men inte lyckats låsa upp nått:S Var/hur gör man det? Tycker menyerna i mp är lite röriga. Mycket tydligare i cod4 :D

i multiplayermenyn så kan man gå in på unlocks, sen fattar du nog galloppen.
I demot vet jag att ljudet i pansarvagnen kunde bli lite spunk ibland, men inget som jag märkt nu, och att ljudet brusar eller knastrar har jag aldrig haft något problem med.
Lycka till!
Danne.

Postad 27 June 2008 - 20:45

Unregisteredc4da21d2
  • Unregisteredc4da21d2
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Ljudet av skott påverkas av om du står nära ett hus, o ett hus eller i öppen terräng. Det är alltså ingen bugg, utan beror på vilken omgivning du befinner dig i.

Postad 27 June 2008 - 21:36

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
Nån mer som köpt spelet från England, laggar ju ofta för mig. Nån mer som märkt? :(

Redigerat av Unregistered28641812, 27 June 2008 - 21:59.

Postad 27 June 2008 - 23:05

novumus
  • novumus
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0
Då har jag köpt spelet... riktigt roligt tycker jag! Lite problem med att styra siktet så en mus och ett tangentbord till PS3 skulle uppskattas... varför inte fixa det så man slipper lägga pengar på sin speldator.

Postad 27 June 2008 - 23:21

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Kanske för att det inte behövs så många 1000 för att få en skaplig speldator så länge man inte kör max upplösning å grafik ?

Har flera kompisar som har rätt "gamla" datorer som ändå spöar konsoler rätt lätt....Så skylla på kostnad kanske inte är rättvist...(säger dom själv iaf)

Men vist vill man köra på extrem upplösning å 20ggr kantutjämmning så :-) men då duger knappast konsol iaf :(

Postad 28 June 2008 - 01:34

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Nån mer som köpt spelet från England, laggar ju ofta för mig. Nån mer som märkt? :(

Har ej köpt från England men har stora problem lagg och otroligt störande buggar..

Dessa problem får jag efter att jag har spelat två rundor i multiplayer-läget (funkar hur bra som helst, helt utan problem de två första rundorna):

När jag springer mot en sprängbar vägg, och fortsätter springa kommer jag liksom igenom väggen så jag ser vad som finns på andra sidan, och sen helt magiskt hoppar jag tillbaka på insidan av väggen.

När jag sätter/ställer mig en i dörröppning/buske/under ett fönster/en hörnvägg/i stort sett bara jag är nära någonting som man kan använda som skydd, flyttas jag en bit bakåt. Ungefär som om jag skulle stå i en lutning. Extremt irriterande när man ska sikte på någon runt ett hörn, eller sätta sig i en buske för att snipra någon.

När jag ska byta vapen, har det en tendens att byta tillbaka till vapnet man hade innan, och man får klicka ett par ggr innan den stannar på vapnet man vill ha. Otroligt störande!

När jag ska spawna om och väljer squad som plats byter den tillbaka till basen efter ett par sekunder, även om man klickar på X fem miljoner ggr innan den hinner byta.. Och man måste gå ner igen för att sedan se hur den hoppar upp igen. Och tillslut bli så arg så att man är redo med en hammare att slå in X-knappen, så att man får börja på rätt ställe! Men precis då funkar det hur bra som helst, och man har fortfarande en hel kontroll.

När jag använder mig av laser designator för att ta ut tanks är det stört omöjligt att sikta för att missilen laggar så in i **** att man får sikta på känsla. Grymt irriterande!!

Alla dessa problem hade jag inte med demot, och kan förstå om några av problemen är pga belastningen av servrar, och andra nätverksproblem. Är sugen på att byta ut det mot ett annat battlefield för att se om det gör någon skillnad. Tror dock inte att det gör det.

Någon som har liknande problem? Eller vet något om när dom ska patcha spelet

En annan liten fråga är om man ska få en unlock efter varje grad man går upp. Jag har hittils bara fått det på varannan grad jag går upp. 2,4,6,8

Postad 28 June 2008 - 01:40

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

Kanske för att det inte behövs så många 1000 för att få en skaplig speldator så länge man inte kör max upplösning å grafik ?

Har flera kompisar som har rätt "gamla" datorer som ändå spöar konsoler rätt lätt....Så skylla på kostnad kanske inte är rättvist...(säger dom själv iaf)

Men vist vill man köra på extrem upplösning å 20ggr kantutjämmning så :-) men då duger knappast konsol iaf :(

köp en speldator för 4k och se vars du hamnar.. knappast i xbox360/ps3 standard iaf :>

du får 3 poäng extra per defensiv kill om du står i basen.....

om du får 18 points defensive får du en award osv osv :>

10 pts per kill är andars rätt så standard...

skjuter du ut ett fordon med 2 pers i får du 10 pts för fordon kill.. 20points för att du dödade 2 som var med osv osv :>

Postad 28 June 2008 - 08:01

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0

Har ej köpt från England men har stora problem lagg och otroligt störande buggar..

Dessa problem får jag efter att jag har spelat två rundor i multiplayer-läget (funkar hur bra som helst, helt utan problem de två första rundorna):

När jag springer mot en sprängbar vägg, och fortsätter springa kommer jag liksom igenom väggen så jag ser vad som finns på andra sidan, och sen helt magiskt hoppar jag tillbaka på insidan av väggen.

När jag sätter/ställer mig en i dörröppning/buske/under ett fönster/en hörnvägg/i stort sett bara jag är nära någonting som man kan använda som skydd, flyttas jag en bit bakåt. Ungefär som om jag skulle stå i en lutning. Extremt irriterande när man ska sikte på någon runt ett hörn, eller sätta sig i en buske för att snipra någon.

När jag ska byta vapen, har det en tendens att byta tillbaka till vapnet man hade innan, och man får klicka ett par ggr innan den stannar på vapnet man vill ha. Otroligt störande!

När jag ska spawna om och väljer squad som plats byter den tillbaka till basen efter ett par sekunder, även om man klickar på X fem miljoner ggr innan den hinner byta.. Och man måste gå ner igen för att sedan se hur den hoppar upp igen. Och tillslut bli så arg så att man är redo med en hammare att slå in X-knappen, så att man får börja på rätt ställe! Men precis då funkar det hur bra som helst, och man har fortfarande en hel kontroll.

När jag använder mig av laser designator för att ta ut tanks är det stört omöjligt att sikta för att missilen laggar så in i **** att man får sikta på känsla. Grymt irriterande!!

Alla dessa problem hade jag inte med demot, och kan förstå om några av problemen är pga belastningen av servrar, och andra nätverksproblem. Är sugen på att byta ut det mot ett annat battlefield för att se om det gör någon skillnad. Tror dock inte att det gör det.

Någon som har liknande problem? Eller vet något om när dom ska patcha spelet

En annan liten fråga är om man ska få en unlock efter varje grad man går upp. Jag har hittils bara fått det på varannan grad jag går upp. 2,4,6,8

Jag har exakt samma problem som dig. Du kan vara lugn det är inte din skiva det är fel på.

Postad 28 June 2008 - 10:18

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

Jag har exakt samma problem som dig. Du kan vara lugn det är inte din skiva det är fel på.

har samma problem med =/

hoppas de fixar servrarna :>

Postad 28 June 2008 - 10:26

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0
Instämmer med dem tre tidigare talarna (skrivarna :( ,) men jag tror inte jag hade lagg problemen mitt på dagen... Men hoppas som sagt var att dom kommer med en update så snart som möjligt.

Psn ID: SWE-666

Postad 28 June 2008 - 12:00

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0

Ljudet av skott påverkas av om du står nära ett hus, o ett hus eller i öppen terräng. Det är alltså ingen bugg, utan beror på vilken omgivning du befinner dig i.

Men ni lyssnar ju inte. Det är inte pga olika miljöer , buskar, hus, träd osv....
Du kan alltså stå stilla på samma ställe och skjuta helautomatiskt sen helt plötsligt så låter den som ett helt annat vapen! En sjukt irriterande bugg!

Postad 28 June 2008 - 13:35

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Tydligen förlorar du tidsperspektivet när du har fått i dig ett par öl.. Dricka en platta öl på 15minuter?!? då får man jobba hårt.

Edit:
Du måste dricka 1.6 öl i minuten

Ehm.. ja? Kolla när han skrev meddelandet :P 05:43.. så skrev han: Jag spelade nyss.. B)

F*ck yeah!
/Christian

Postad 28 June 2008 - 16:49

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Mijöerna i spelet är ju riktigt stora, men jag saknar flytet som i COD4.
Igår när jag spelade fick jag sjuta en kille i ryggen tre ggr med pumphaglet, från bara någon meter, innan han segnade ner. Hoppas de fixar buggarna snart. Angående ljudet. Igår när jag spelade hängde sig ljudet helt, och jag fick starta om spelet.

Kommer spela ikväll efter 21.
ID: evelon

Postad 28 June 2008 - 16:51

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0

Ehm.. ja? Kolla när han skrev meddelandet :P 05:43.. så skrev han: Jag spelade nyss.. B)

F*ck yeah!
/Christian

ja jag hade kanske tagit ett par stänkare för mkt =),... ses på fältet...

Postad 28 June 2008 - 17:07

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
ja igår(fredag)var det inte kul att spela.för första gången så fick jag uppleva hack/lagg å diverse buggar som jag aldrig märkt/upplevt tidigare.
Spelade som support och hade ryckt mig fram ända tills jag såg den lede fi i nacken.nu jäklar blir det till att kniva,drog fram kniven måttade en väl riktad stöt.....vad händer?,jo på nå vänster bytter "jag" ut kniven mot medipack å slänger den i huvudet :P .det resulterade såklart att fi vänder sig om å ger mig en salva hagel rakt i fejan....kunde bara skratta B)

Postad 28 June 2008 - 18:43

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Okej, de tär bra att det finns fler som har samma problem.. Då borde dom själva veta om det och släppa en patch snarast.

Någon annan som inte kommer åt några spel sedan 19:15??

Postad 28 June 2008 - 18:54

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Okej, de tär bra att det finns fler som har samma problem.. Då borde dom själva veta om det och släppa en patch snarast.

Jo, man får säga att det är skönt. Att man inte är ensam med problemen.

:P

Postad 28 June 2008 - 19:23

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0
nån som skall spela nu.. adda mej så bjuder ja in er i en squad members =).. Nu är de föresten inge lagg,verkar vara bara när servrarna är fullbelastade....!!!

Postad 28 June 2008 - 20:05

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

nån som skall spela nu.. adda mej så bjuder ja in er i en squad members =).. Nu är de föresten inge lagg,verkar vara bara när servrarna är fullbelastade....!!!

försökte för 20min sen och då stod det att det inte fanns några spel tillgängliga.

Postad 28 June 2008 - 20:27

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
Jag ska nog spela online imorgon. :P

Redigerat av Unregistered28641812, 28 June 2008 - 21:50.

Postad 29 June 2008 - 08:39

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Körde par timmar igårkväll och spelet flöt på hela kvällen utan problem. Kanske dags att skapa en MHB online clan?

Postad 29 June 2008 - 08:58

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
Någon som vet var man kan se sin screenshots som man har tagit,har varit inne på http://badcompany.ea.com/default/ utan att hitta dom.

tog tre support killar på bargärning när dom statspaddade/fuskade,tog så klart bilder samt ######des så gott jag kunde med dom.Killen som hade fuskat mest låg på stadiga 4362p när rundan var slut.

Det roligaste var att dom hade mage att kalla mig för retard/fucking idiot å andra otrevliga namn när jag försökte få dom att lägga ner fuskandet å spela spelet som det är tänkt.
Blir till att anmäla dom till EA och förhoppningsvis så blir dom nollade.
en liten tröst är att dom som fuskade inte var svenskar.

Postad 29 June 2008 - 09:51

Unregistered8e0744e8
  • Unregistered8e0744e8
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
satt och spelade hela fredagen samt lite igår, grymt kul!

Men kan bara hålla med om det som skrivs ovan vad gällande buggar.
Ser igenom väggar.
Konstigt ljud ibland från t ex pansarvagnar osv.
Knastrande ljud i högtalare ? ( får någon annan detta?)
laggar lite ibland och då genererar det hack, så sitter man stil så kan man t ex glida lite i sidled, och siktet kan hoppa o fara lite :P
De lär ju fixa det så småningom .

En MHB klan skulle vara riktigt kul .
Men tror inte det går att skapa klaner i BC ännu.

För övrigt, ska gå o lira nu, för er som vill adda mig, PSN: caken

/M

Postad 29 June 2008 - 11:29

Unregisteredb0131ecf
  • Unregisteredb0131ecf
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
impulssköpte spelet igår... uj vad jag ångrar det.. kommer bytas ut idag redan. Som många säger, det finns inget flyt, ingen precision. otroligt många buggar, grafikfel mm mm. Riktigt synd att cod4 kom innan bf, man vill inte byta ner sig. men konceptet som spelet har är klockrent... men det känns inte färdig för 5 öre. bf1942 var MYCKET bättre. :P

Postad 29 June 2008 - 11:29

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
allting funkade hur bra som helst för mig igår efter klockan 22:00 (förutom hur jag spelade:))

Dock kom jag inte på invite som jag fick av voldoo.

Postad 29 June 2008 - 11:39

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0

impulssköpte spelet igår... uj vad jag ångrar det.. kommer bytas ut idag redan. Som många säger, det finns inget flyt, ingen precision. otroligt många buggar, grafikfel mm mm. Riktigt synd att cod4 kom innan bf, man vill inte byta ner sig. men konceptet som spelet har är klockrent... men det känns inte färdig för 5 öre. bf1942 var MYCKET bättre. :P

tråkigt att höra,kanske ska ge spelet liite längre tid...

Postad 29 June 2008 - 13:28

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0
så då har man stigit till 16 rankinggraden =).. bara 9 kvar till alla vapen..så skönt så..var inne och spelade igår på eftermiddan då ja fick uppleva lite hack,buggar,för första gången... Men sen när de var indre folk inne runt 02.00 gick de hur bra som helst.. allt flöt på som de skall göras. Så de är väl snik EA som måste fixa servrarna antar ja..

Någon som har hört när updaten kommer ?

Postad 29 June 2008 - 13:34

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0

så då har man stigit till 16 rankinggraden =).. bara 9 kvar till alla vapen..så skönt så..var inne och spelade igår på eftermiddan då ja fick uppleva lite hack,buggar,för första gången... Men sen när de var indre folk inne runt 02.00 gick de hur bra som helst.. allt flöt på som de skall göras. Så de är väl snik EA som måste fixa servrarna antar ja..

Någon som har hört när updaten kommer ?

oj oj voldoo!,nu ligger man efter .tror jag just har kommit till 8:e graden :) .spelar du 24/7 eller B)

Postad 29 June 2008 - 14:12

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0

oj oj voldoo!,nu ligger man efter .tror jag just har kommit till 8:e graden :) .spelar du 24/7 eller B)

joo de har väl blivit en hel del spelande men i veckan blire inte lika mkt för ja jobbar typ hela dagarna.. !men nu är man iform iaf... Sista omgången fick ja ihop 735 rankingpoäng... man får ju en hel del poänng om man har en pansarvagn och lyckas skjuta sönder 3 motståndarpansarvagnar under samma runda...!! typ 300 poäng eller nåt...!!!

Postad 29 June 2008 - 14:23

Unregisteredb0131ecf
  • Unregisteredb0131ecf
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

tråkigt att höra,kanske ska ge spelet liite längre tid...

Jag försökte inte ge upp, men efter en helkväll så var det ingen ide. Jag kan inte förlåta sådana buggar, det spelar ingen roll hur tuff spelide, storyn är. Finns det ingen flyt så förstör det allt, tyvärr många nya spel speciellt till ps3 som inte flyter på bra.. Ett tips till spelutvecklarna, sänk grafik kraven om ni inte kan få det att rulla på utan problem.

Nu är det bytt iallafall.

Postad 29 June 2008 - 14:24

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Impulsköpte mer eller mindre detta spel igår och har kört till helikopteruppdragen på singleplayer. Spelet är ju riktigt kul på SP-delen. B) Skön humor, rätt bra grafik på rejält stora banor. Bra ljus och rök samt dimm-effekter, en del buggar, pop-ups och annat finns men det finns även massor av tunnor, lådor och n00b-tubes att använda sig av när man vill ödelägga en by så det jämnar ut sig. :P

Ska ge online-biten ett par timmar och se om man fixar det och det är kul. Nog svårt att se fienden på SP-delen så man lär väl få se sitt "ass handed to me". Haha. :)

EDIT: Jag har inte upplevt dåligt flyt i SP-biten. Screentearing har förekommit men absolut ingenting som stört, och då är jag ändå van vid COD4-flyt.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 29 June 2008 - 14:28.

Postad 29 June 2008 - 15:13

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Har nu kört en hel del och tycker det är helkul! Har roligare med det här en COD4 just nu. En del buggar men inget farligt, patchas säkert snart.

Har ni några rekommendationer om vad man bör låsa upp först? Jag har låst upp Mortar strike och Laser designator och något vapen. (Jag är typ lvl 6 bara)

Postad 29 June 2008 - 15:35

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0

Har nu kört en hel del och tycker det är helkul! Har roligare med det här en COD4 just nu. En del buggar men inget farligt, patchas säkert snart.

Har ni några rekommendationer om vad man bör låsa upp först? Jag har låst upp Mortar strike och Laser designator och något vapen. (Jag är typ lvl 6 bara)

Injector tycker ja att du nästan måste låsa upp...!!! Det är väl det viktigaste,om du låser upp den kommer du spara en herrans massa liv de kan ja lova dej...!! Sen är väl m16 en trevlig bössa till det.. Då har du skyttesoldaten klar,nästan den ja använder mest...!! Sen kanske någon sorts bössa till understödsgubben (längst ner) ja har den med lasersikte... kalasgrym =).. Det skulle ja satsa på,ja har nästan låst upp alla vapen men använder mej nästan bara av m16 och injector..!!

Postad 29 June 2008 - 15:41

Unregistered96c62822
  • Unregistered96c62822
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Injector tycker ja att du nästan måste låsa upp...!!! Det är väl det viktigaste,om du låser upp den kommer du spara en herrans massa liv de kan ja lova dej...!! Sen är väl m16 en trevlig bössa till det.. Då har du skyttesoldaten klar,nästan den ja använder mest...!! Sen kanske någon sorts bössa till understödsgubben (längst ner) ja har den med lasersikte... kalasgrym =).. Det skulle ja satsa på,ja har nästan låst upp alla vapen men använder mej nästan bara av m16 och injector..!!

Hur sätter man upp egna blandningar av vapen och perks? Trodde att de olika paketen redan var valda utan att man kan ändra något i dem förutom de vapen som tillhör just det paketet?

Postad 29 June 2008 - 15:58

Unregisteredb8ad097f
  • Unregisteredb8ad097f
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Riktigt bra det här spelet ljudet är ju ngt i hästväg. Kul med ett spel som kräver lite skill (inte så mycket spray and pray) tog dock ett tag innan vant sig av cod4, tycker det påminner om känslan i BF2 till PC där var det grymt svårt i början innan man lärt sig hur dom olika vapnen funkar sprider osv.
Att stå inne i ett hus med ett gäng pansarvagnar som skjuter på en är en svettig upplevelse när men har vridigt upp volymen lite på recivern :)

PS . Om ni vill lira lite online adda Anex66 blir nog detta spel ett tag nu B)

Postad 29 June 2008 - 17:44

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0

Riktigt bra det här spelet ljudet är ju ngt i hästväg. Kul med ett spel som kräver lite skill (inte så mycket spray and pray) tog dock ett tag innan vant sig av cod4, tycker det påminner om känslan i BF2 till PC där var det grymt svårt i början innan man lärt sig hur dom olika vapnen funkar sprider osv.
Att stå inne i ett hus med ett gäng pansarvagnar som skjuter på en är en svettig upplevelse när men har vridigt upp volymen lite på recivern :P

PS . Om ni vill lira lite online adda Anex66 blir nog detta spel ett tag nu :)

ytterligen en som har greppat att spelet bygger på Battlefield serien å inge annat med allt vad det innebär.en till som faller in i ledet B) .

Postad 29 June 2008 - 18:26

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Hur sätter man upp egna blandningar av vapen och perks? Trodde att de olika paketen redan var valda utan att man kan ändra något i dem förutom de vapen som tillhör just det paketet?

Man kan inte sätta upp egna kategorier vad jag vet? Låser man upp tex. Injector, så hamnar den i klassen högst upp. Och låser man upp flera vapen, så går dom att välja när man väljer klass. Lät lite skumt det jag skrev, men bästa sättet jag kom på att förklara. B)

Postad 29 June 2008 - 21:56

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0
Är de någon som är på att spela runt 22.00 imorgon så kan vi kanske samla ihop ett gäng o lira lite squad... Vore hur kul som helst..
Polaren får spelet imorgon med så han ville vara med o lira också. Sen när updateringen till klaner kommer hoppas ja på en självklar MHB klan. ja är iaf given och ja hoppas på fahla med B). Ja ställer gärna upp som klanleader :) lr om någon annan är villig så får han/hon gärna vara det =)..

Som ja sagt tidigare detta är spelet för oss med störst behov till öldrickande ,skjutande och leka med pansarvagnar..!

Postad 29 June 2008 - 22:09

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0

Är de någon som är på att spela runt 22.00 imorgon så kan vi kanske samla ihop ett gäng o lira lite squad... Vore hur kul som helst..
Polaren får spelet imorgon med så han ville vara med o lira också. Sen när updateringen till klaner kommer hoppas ja på en självklar MHB klan. ja är iaf given och ja hoppas på fahla med B). Ja ställer gärna upp som klanleader :) lr om någon annan är villig så får han/hon gärna vara det =)..

Som ja sagt tidigare detta är spelet för oss med störst behov till öldrickande ,skjutande och leka med pansarvagnar..!

man känner sig lite hedrad nu :P .klart jag vill ställa upp i morgon.Om jag bara får alla kuggar att stämma,barn som sover,tven i fred samt headsetet på huvudet(har inte fått det än).är med till 90%...
du får gärna axla rollen som ledare då jag hellre lyssnar än pratar.

Postad 29 June 2008 - 22:17

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Jag röstar för voldoo som klanleader!

See you on the battlefield!

Postad 29 June 2008 - 22:23

nautiqu3
  • nautiqu3
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Jag har provat spelet i ett tag nu och är faktiskt inte så imponerad. Måste nog ge det mer tid kanske... Sen är jag kass med kontrollerna :) CS vanorna sitter kvar fortfarande vid tangentbord och mus! :P

Ska ge spelet lite mer tid och se om det blir bättre då kanske... B)

Postad 30 June 2008 - 00:14

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0

Jag röstar för voldoo som klanleader!

See you on the battlefield!

hahha tack du :)

idag nyss var första gången ja kastade dualshocken i väggen,och det på grund av dej din sittande sniperplutt hahaha... blev så förbannad hahaha stod o försökte kniva deji en kvart men missa för du satt ner o sen märkte du mej o kniva mej direkt... B) . men men ja hann med o kniva dej omgången efter så då blev de frid o fröjd igen =).

jaja imorrn kör vi iaf runt 22.10 alla som har addat mej... tryck på multiplayer-custom match-squad invite-sen trycker ni trekant på mitt namn... enklast så då kan alla komma in som vill vara med.. ja kan ju bara göra så att 4 stycken får vara med i min squqd... förhoppningsvis blir vi fler än 4 =).

Postad 30 June 2008 - 01:44

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

hahha tack du :P

idag nyss var första gången ja kastade dualshocken i väggen,och det på grund av dej din sittande sniperplutt hahaha... blev så förbannad hahaha stod o försökte kniva deji en kvart men missa för du satt ner o sen märkte du mej o kniva mej direkt... B) . men men ja hann med o kniva dej omgången efter så då blev de frid o fröjd igen =).

Haha förstod inte att du höll på så länge! hörde ett konstigt ljud och där stod du, det var ju bara att slå till!! Trodde jag skulle få leva med stoltheten ett tag... men min ballong blev spräckt ganska snabbt!

Blev däremot lite arg på oasis när jag ledde i stort sett hela matchen, och sen hamnade jag i en helikopter med en kass förare. Och då tog du ledningen snabbt :)...

Jaja nu ska man väl sova så att man orkar gå upp och jobba imorn! gaah :D

Postad 30 June 2008 - 06:48

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Får man fortfarande rankingpoäng om man kör squad invites? (För det är väl inte samma som på COD4 när man kör private match?)

Postad 30 June 2008 - 07:58

The Slink
  • The Slink
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Har också kommit igång med detta spel nu, och måste säga att det är riktigt kul när man har kommit in i det.
Adda mig gärna, spelar mest sena kvällar p.g.a liten knodd B)
PSN: Racerkorven

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.