Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

65nm har äntligen dykt upp!

534 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 November 2007 - 00:47

Unregistered938088eb
  • Unregistered938088eb
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Fattar inte grejen riktigt... hur mycket energi är detta värt? Massa timmar och inlägg om nummer hit och dit, kanske är jag som inte fattar, men har ni inte missat hela poängen med att "spela" tv-spel nu?

Inget ont menat alltså.

Postad 09 November 2007 - 10:08

TukTuk
  • TukTuk
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0

Fattar inte grejen riktigt... hur mycket energi är detta värt? Massa timmar och inlägg om nummer hit och dit, kanske är jag som inte fattar, men har ni inte missat hela poängen med att "spela" tv-spel nu?

Inget ont menat alltså.

Jag förstår inte varför man postar i trådar man inte är intresserad av. Men det läggs massa energi på det ändå... :)

OK, här är några skäl:

Man har intresse av boxen och dess utveckling, i jobb eller hobby
Man vill ha en tystare box
Man vill ha en som med större sannolikhet håller ihop
Man vill inte sponsra en dålig design som originalet är
Man orkar inte hålla på att skicka iväg på reparation och allt det innebär
Man vet med sig att man kommer bryta garantin - moddning, homebrew(!) m.m.
...

Men framför allt vill man kunna räcka ut tungan och säga "Nanananaaanaa - min xbox är bättre än din!"

Postad 10 November 2007 - 19:55

Jonesedd
  • Jonesedd
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej
Jag har en liiten fråga... är det säkrast just nu att köpa ett xbox 360 halo 3 edition om man vill vara säker på att man får med 65nm?

Postad 10 November 2007 - 20:01

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0

Hej
Jag har en liiten fråga... är det säkrast just nu att köpa ett xbox 360 halo 3 edition om man vill vara säker på att man får med 65nm?

Om du köper en premium med hdmi kan du vara hyffsat säker. Pratar inte om bundlen utan bara boxen.

Postad 11 November 2007 - 22:03

mysen_
  • mysen_
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
OnOff.se verkar ha fått in nya elite's. Någon som sitter med lot information?

Redigerat av mysen_, 11 November 2007 - 22:04.

Postad 12 November 2007 - 08:58

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1832 inlägg
  • 0

Hej

Om du köper en premium med hdmi kan du vara hyffsat säker. Pratar inte om bundlen utan bara boxen.

Jag var galen nog att köpa en HDMI 360, men min tinnitus klarade inte av det. Tyst? Knappast!

Och byggkvaliten överhuvudtaget är uselt. Lämnade tillbaka den fast den var billig, 2595:- på EG i norrköping i samband med MediaMarkt invignigen. Då hade EG sänkt priserna ordentligt.

Håller mig till Sony istället.

Postad 12 November 2007 - 14:59

TukTuk
  • TukTuk
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0

Hej

Nej, absolut inte! Det är fortfarande få Falcons i svenskt omlopp.

>= 738 verkar vara de enda "säkra" med Falcon och sådana finns det inte gott om här i Sverige. Nå, inte i de södra delarna i varje fall...

Postad 12 November 2007 - 15:23

curryvontonic
  • curryvontonic
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Precis, lot 738 har man inte kommit upp till här i Sverige. Den "nya" bundeln med "Forza & Viva Pinata" har förvisso lot 742 eller dylikt, men dessa lot nummer är påklistrade på äldre xbox 360 konsoler som inte har hdmi. Vad jag förstår säljer man denna "xbox 360 bundle" med hdmi i de flesta andra eu-länderna, undrar varför man inte gör det här??!! Har hört att det skall komma ett nytt lass med "pro" (inkl. hdmi) i mitten av vexka 37, någon som har hört något liknande? Dessa borde ju i sådana fall innehålla falcon, eller?

Postad 12 November 2007 - 15:28

Unregisteredf5d25b48
  • Unregisteredf5d25b48
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag har funderingar på att köpa en Arcade med två handkontroller + 120 GB hårddisk istället för en Elite, någon som vet om de är 65nm eller 90nm? Andra tankar kring det valet? ;)

Postad 12 November 2007 - 15:30

mysen_
  • mysen_
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Har hört att det skall komma ett nytt lass med "pro" (inkl. hdmi) i mitten av vexka 37, någon som har hört något liknande? Dessa borde ju i sådana fall innehålla falcon, eller?

Du menar vecka 47? Eftersom det är 46 nu ;)

Postad 12 November 2007 - 15:44

curryvontonic
  • curryvontonic
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Oj, vecka 47 menade jag såklart ;) Tur att det finns dem som är mer uppmärksamma än jag :blink:

Postad 12 November 2007 - 15:46

Unregisteredf5d25b48
  • Unregisteredf5d25b48
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Har hört att det skall komma ett nytt lass med "pro" (inkl. hdmi) i mitten av vexka 37, någon som har hört något liknande? Dessa borde ju i sådana fall innehålla falcon, eller?

Du menar vecka 47? Eftersom det är 46 nu ;)

Komplett ska få in nya Elites prel. i morgon, så det kanske kan stämma? Pro verkar komma nästa vecka till dem iaf...

Postad 12 November 2007 - 16:08

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Hej

Jag var galen nog att köpa en HDMI 360, men min tinnitus klarade inte av det. Tyst? Knappast!

Och byggkvaliten överhuvudtaget är uselt. Lämnade tillbaka den fast den var billig, 2595:- på EG i norrköping i samband med MediaMarkt invignigen. Då hade EG sänkt priserna ordentligt.

Var du säker på att det var en Falcon då? eller du bara tog för givet eftersom den hade HDMI?

Enorm skillnad på Falcon och Non-Falcon i ljud.

Postad 12 November 2007 - 16:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Nu rörde hans fråga iofs 65nm eller inte, och inte ljudet.

Men ok. Du håller dig till Sony.

Det jag finner lite inressant är ditt uttalande angående byggkvalitén. Gick din sönder? Det verkar inte så. Dina erfarenheter av PS3 däremot:

Kul att du är nöjd!

Jag har avverkat 2st 60gb som felade och 1st 40gb som inte ville lira.

Så nästa vecka, om den släpps imorgon(?), så borde jag få en vit PS3 40gb med dualshock3 från Japan:)

Då är den definitivt värt varenda krona! C:a 2600kr

...Verkar inte vara riktigt lika ljusa? Ändå säljer du din 360 efter 2 dagar men rekommenderar PS3 trots 3 trasiga och ger inte upp hoppet om denna. Det känns aaaningen lite som bias påverkar dig här vare sig du är medveten om det eller inte.

Jag undrar också lite angående:

För 2600kr får den låta lika mycket som en 360(knappast troligt),

..Då jag inte trodde din tinnitus klarade av den ljudnivån :) ?

Postad 12 November 2007 - 19:16

Jonesedd
  • Jonesedd
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det finns någon halo 3 edition med 65nm i Sverige? Alltså jag tycker efter jag har läst igenom ALLA inlägg så verkar det som om att halo 3 edition som tillverkades nyligen ska innehålla 65nm. Men det är så dåligt att de inte kan skriva det om de är det eller inte.

Postad 12 November 2007 - 23:30

mysen_
  • mysen_
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Komplett ska få in nya Elites prel. i morgon, så det kanske kan stämma?

Komplett har haft olika preliminära datum för elite väldigt länge nu. Knappast något att lita på.

Redigerat av mysen_, 12 November 2007 - 23:33.

Postad 13 November 2007 - 08:18

Unregisteredf5d25b48
  • Unregisteredf5d25b48
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om det finns någon halo 3 edition med 65nm i Sverige? Alltså jag tycker efter jag har läst igenom ALLA inlägg så verkar det som om att halo 3 edition som tillverkades nyligen ska innehålla 65nm. Men det är så dåligt att de inte kan skriva det om de är det eller inte.

Är det bara jag som tycker att Halo 3 edition är grymt ful? :D

Komplett ska få in nya Elites prel. i morgon, så det kanske kan stämma?

Komplett har haft olika preliminära datum för elite väldigt länge nu. Knappast något att lita på.

:)

Postad 13 November 2007 - 08:45

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1832 inlägg
  • 0

Nu rörde hans fråga iofs 65nm eller inte, och inte ljudet.

Men ok. Du håller dig till Sony.

Det jag finner lite inressant är ditt uttalande angående byggkvalitén. Gick din sönder? Det verkar inte så. Dina erfarenheter av PS3 däremot:

Kul att du är nöjd!

Jag har avverkat 2st 60gb som felade och 1st 40gb som inte ville lira.

Så nästa vecka, om den släpps imorgon(?), så borde jag få en vit PS3 40gb med dualshock3 från Japan:)

Då är den definitivt värt varenda krona! C:a 2600kr

...Verkar inte vara riktigt lika ljusa? Ändå säljer du din 360 efter 2 dagar men rekommenderar PS3 trots 3 trasiga och ger inte upp hoppet om denna. Det känns aaaningen lite som bias påverkar dig här vare sig du är medveten om det eller inte.

Jag undrar också lite angående:

För 2600kr får den låta lika mycket som en 360(knappast troligt),

..Då jag inte trodde din tinnitus klarade av den ljudnivån :) ?

Menar att i det stora perspektivet är PS3 en mycket tystare och mer komplett maskin Fast jag har haft fläkt problemen så har den aldrig varit lika störig. Jag köpte 360 enbart för bioshocks skull, men kunde inte riktigt njuta av den pga ljudet, spelade den i2-3 timmar. Fläkten i 360 i idle lät som en cirkelsåg och dvd-driven höll frugan och barnen vakna på kvällarna. Så det var ganska lätt att lämna tillbaka den trots det priset.

Det verkar vara mer lotteri för 360 än för PS3 att få en "tyst" maskin. Därav tycker jag att byggkvaliten är rätt usel hos 360. Och jag har för mig att det är många maskiner som inte håller speciellt länge!? Rätta mig gärna om jag har fel!

Redigerat av SonySamppa79, 13 November 2007 - 08:46.

Postad 13 November 2007 - 10:06

TukTuk
  • TukTuk
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0

Det verkar vara mer lotteri för 360 än för PS3 att få en "tyst" maskin. Därav tycker jag att byggkvaliten är rätt usel hos 360. Och jag har för mig att det är många maskiner som inte håller speciellt länge!? Rätta mig gärna om jag har fel!

Lotto är det fortfarande - både med ljudet och hållbarheten. Därav denna tråd och väntan på Falcon som tros och rapporteras vara både tystare och svalare. Det är dock bara en tidsfråga innan alla konsoler är där.

Du ska kanske ge konsolen en chans till lite längre fram och se igen. Som spelkonsol är den just nu oöverträffbar enligt mitt tycke men det är en diskussion för en annan tråd... :)

Postad 13 November 2007 - 13:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
En enkel lösning är annars att skaffa slutna hörlurar. Kan inte vara kul att behöva spela utan ljud/extremt lågt ljud med PS3 heller.

TukTuk: På Lotto vet man iofs inte hur man vinner. Det gör man med 360. Jag menar, det går ju att ta reda på vilket Lotnr man behöver. Och alla 360 som säljs nu i stort sett har kylflänsen, men inte nädvändigtvis 65nm.

Redigerat av Zoiler, 13 November 2007 - 13:58.

Postad 13 November 2007 - 14:07

Unregistered938088eb
  • Unregistered938088eb
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Inget ont menat alltså.

Jag förstår inte varför man postar i trådar man inte är intresserad av. Men det läggs massa energi på det ändå... :P

OK, här är några skäl:

Man har intresse av boxen och dess utveckling, i jobb eller hobby
Man vill ha en tystare box
Man vill ha en som med större sannolikhet håller ihop
Man vill inte sponsra en dålig design som originalet är
Man orkar inte hålla på att skicka iväg på reparation och allt det innebär
Man vet med sig att man kommer bryta garantin - moddning, homebrew(!) m.m.
...

Men framför allt vill man kunna räcka ut tungan och säga "Nanananaaanaa - min xbox är bättre än din!"

Tack för förklaringen. Klart intressen skiljer sig åt från person till person.
Men ni kommer ju förmodligen missa hela denna generation för 360n lär de inte få fason på innan det är dags att lansera nästa konsoll.

Då kan jag räcka ut tungan och säga "Nanananana, jag har spelat över 40 spel på 360... inte bara fantiserat om dem" :D

Jag har ju 2 st 360 så jag slipper va utan när ena är på lagning. Att skicka iväg är busenkelt, bara ringa ett samtal och vänta på upphämtning.

Postad 13 November 2007 - 17:53

TukTuk
  • TukTuk
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0

TukTuk: På Lotto vet man iofs inte hur man vinner. Det gör man med 360. Jag menar, det går ju att ta reda på vilket Lotnr man behöver. Och alla 360 som säljs nu i stort sett har kylflänsen, men inte nädvändigtvis 65nm.

Jo, man kan öka chansen genom att veta lot men det är långt ifrån en garanti. Inspekterade själv 2 #735 FDOU med rätt mfg på Siba i helgen men de var zephyr. Trevlig personal som både visade intresse och gärna lät mig kolla.

Tror inte den extra kylflänsen gör så mycket( som monteras på vid reparation av gamla ). Lådans genomströmning är fortfarande riktigt dålig. Värmen som avges från 65nm + de nya DVD läsarna verkar vara mindre och kan kanske då sänka någon grad inuti. Men framförallt hoppas jag att omdesignen av moderkortet hjälper.

Eller menar du den nya utan kopparrör? Har du hört något fall där det sitter en 90nm under?

Då kan jag räcka ut tungan och säga "Nanananana, jag har spelat över 40 spel på 360... inte bara fantiserat om dem" :D

Jag har ju 2 st 360 så jag slipper va utan när ena är på lagning. Att skicka iväg är busenkelt, bara ringa ett samtal och vänta på upphämtning.

Haha, sant! Men ska man köpa idag så finns det ju ingen anledning att köpa gammalt då den redan finns ute. Ohh, hardcore med 2 st... jag undrar om MS skäms när de hör sådant eller bara gnuggar händerna... :P

Redigerat av TukTuk, 13 November 2007 - 17:58.

Postad 13 November 2007 - 18:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Jo, man kan öka chansen genom att veta lot men det är långt ifrån en garanti. Inspekterade själv 2 #735 FDOU med rätt mfg på Siba i helgen men de var zephyr. Trevlig personal som både visade intresse och gärna lät mig kolla.

Tror inte den extra kylflänsen gör så mycket( som monteras på vid reparation av gamla ). Lådans genomströmning är fortfarande riktigt dålig. Värmen som avges från 65nm + de nya DVD läsarna verkar vara mindre och kan kanske då sänka någon grad inuti. Men framförallt hoppas jag att omdesignen av moderkortet hjälper.

Ok, ett lotteri med mycket bättre chans att vinna dårå :P . Jag är inte överdrivet insatt då jag redan har en. Men har man verkligen hört så många felaktiga från maskiner med den nya kylflänsen? Jmft med "original" alltså.

Hursom så är det som du säger ett övergående problem.

Postad 13 November 2007 - 18:05

Unregistered938088eb
  • Unregistered938088eb
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Haha, sant! Men ska man köpa idag så finns det ju ingen anledning att köpa gammalt då den redan finns ute. Ohh, hardcore med 2 st... jag undrar om MS skäms när de hör sådant eller bara gnuggar händerna... :P

Förmodligen gnuggar de händerna och sprätter upp en extra champagneflaska på fredag :D

Postad 13 November 2007 - 18:08

curryvontonic
  • curryvontonic
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Hmmm. Det står på denna sida: http://regionhell.wo...s-ps3-in-japan/
att xboxen säljer bra i Japan pga. xboxens nya 35nm chip, Har de skrivit fel eller? finns det 35nm överhuvudtaget?! Kan väl inte stämma!

Postad 13 November 2007 - 18:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Hmmm. Det står på denna sida: http://regionhell.wo...s-ps3-in-japan/
att xboxen säljer bra i Japan pga. xboxens nya 35nm chip, Har de skrivit fel eller? finns det 35nm överhuvudtaget?! Kan väl inte stämma!

Det låter som en blixt från klar himmel. Speciellt det med att de vet om hur det ligger till och avvaktat med att köpa tills bundeln kom. Samma bundel kommer ju senare till USA och EU.

Det låter dock lite mystiskt med 35nm. Undar om de inte skrev fel.

Postad 14 November 2007 - 09:38

TukTuk
  • TukTuk
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Första Elite Falcon?

Rapporterat på xbox.com:

-
Bought an Elite system. It's a falcon. Below's my info:
Lot #0756
09/06/07
Team FDOU
-

Eftersom vi har brist på Elites här så kanske vi får en sådan i en ny sändning - hade varit trevligt!

Postad 14 November 2007 - 13:14

Unregisteredf5d25b48
  • Unregisteredf5d25b48
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Första Elite Falcon?

Rapporterat på xbox.com:

-
Bought an Elite system. It's a falcon. Below's my info:
Lot #0756
09/06/07
Team FDOU
-

Eftersom vi har brist på Elites här så kanske vi får en sådan i en ny sändning - hade varit trevligt!

Lot numret kan väl inte stämma? 0756 betyder väl 2007, vecka 56? En felskrivning till 0746 låter inte heller rimligt då det är denna veckan :blink:

Postad 14 November 2007 - 14:56

TukTuk
  • TukTuk
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0

Lot numret kan väl inte stämma? 0756 betyder väl 2007, vecka 56? En felskrivning till 0746 låter inte heller rimligt då det är denna veckan :lol:

Hehe.. nej det kan det inte alls. Han har nu korrigerat till 736. En sic hade varit på plats... :blink:

Får hoppas det stämmer för övrigt.

Postad 14 November 2007 - 22:53

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0
Är detta fortfarande av intresse?

2007-08-15
0733
FDOU
Benq
HDMI
Falcon/65 nm grundat på att jag ser två liggande spolar (den tredje vita ringen är tom) på moderkortet.

Ljudnivå: För att vara 360 så är den bra (ungefär som en tjock PS2) i Dashboard. DVD-läsaren låter dock förskräckligt illa. Ska inte Benq vara den tystaste av de tre?

Postad 14 November 2007 - 23:35

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0
Har tre sånna där ringar men inget kopparrör.
Alltså borde jag ha falcon cpu och zephyr på moderkortet?

Postad 15 November 2007 - 00:34

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Kan du posta bevis? Alltså visa bakplåten, att heatsinken är utan kopparrör och ringarna du fått.

isf är du den första jag har läst som kan bevisa att ett falcon har pajjat! kan vara rätt stort.

RRoD har inget direkt med faclon eller ej utan konstruktionen av kylaren. Om di har pajjat så är det oroande!

Köpt var? lot nr?

Postad 15 November 2007 - 10:02

TukTuk
  • TukTuk
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0

2007-08-15
0733
FDOU
Benq
HDMI
Falcon/65 nm grundat på att jag ser två liggande spolar (den tredje vita ringen är tom) på moderkortet.

En 733 med Falcon? Det är nog den tidigaste. Rek brukar vara 734 och 24/8 eller liknande. Vart inhandlade du den?

Postad 15 November 2007 - 10:48

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0

2007-08-15
0733
FDOU
Benq
HDMI

En 733 med Falcon? Det är nog den tidigaste. Rek brukar vara 734 och 24/8 eller liknande. Vart inhandlade du den?

I en EB Games-butik i Stockholm. Sista exemplaret av Premium/Pro med HDMI de hade.

Postad 15 November 2007 - 13:18

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

2007-08-15
0733
FDOU
Benq
HDMI

Många 733 har falcon när det gäller Premium. Även min och alla tillverkade 2007-08-15. Haft 3 vänner med samma lycka också.

Postad 15 November 2007 - 13:20

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0

Kan du posta bevis? Alltså visa bakplåten, att heatsinken är utan kopparrör och ringarna du fått.

isf är du den första jag har läst som kan bevisa att ett falcon har pajjat! kan vara rätt stort.

RRoD har inget direkt med faclon eller ej utan konstruktionen av kylaren. Om di har pajjat så är det oroande!

Köpt var? lot nr?

Kanske var lite otydlig.
Har lot 0735 Team FDOU
Den har inte pajat, menar sånna här ringar:

Bifogad fil(er)

Redigerat av pancreas, 15 November 2007 - 13:21.

Postad 15 November 2007 - 14:09

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Köpt var? lot nr?

Kanske var lite otydlig.
Har lot 0735 Team FDOU
Den har inte pajat, menar sånna här ringar:

Hehe du gjorde mig på tårna där ett tag.

Ja det var ju märkligt, har inget svar på det om du inte tar av flänsarna från GPUn och CPUn, vilket du inte ska om du är duktig på sånt.

Hur ser ström kabeln ut då? Är där 2 klick fästen där du stoppar in den i Xboxen?

Postad 15 November 2007 - 14:13

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0

2007-08-15
0733
FDOU
Benq
HDMI

Många 733 har falcon när det gäller Premium. Även min och alla tillverkade 2007-08-15. Haft 3 vänner med samma lycka också.

Bra, då är det bekräftat.

Har ni också Benq-läsare och hur upplever ni ljudet utan och med DVD-läsaren igång?

Postad 15 November 2007 - 14:18

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Bifogad fil  SP_A0121.jpg   609.13K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  SP_A0122.jpg   585.38K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  SP_A0123.jpg   584.66K   0 Antal nerladdningar

Bilder på mitt moderkort på 360n. X-clamparna ser exakt samma ut i mina ögon, bara andra nummer på den. sdh, vet exakt vad som skulle varit fixat med de nya x-clamp?

Postad 16 November 2007 - 10:00

TukTuk
  • TukTuk
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
En artikel väl passande denna tråd:

Microsoft's Xbox 360 goes 65nm: Falcon Dissection and Power Consumption

Postad 16 November 2007 - 12:00

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
När EB äntligen börjar få in Elite till sin byteskampanj ska det bli spännande att se tillverkningsdatumet och Lotnr.

Postad 16 November 2007 - 12:36

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Läste den imorse och tyckte den var ganska bra. Märk hur de hela tiden försäkrar om att inget är säkert när det gäller Falcon. Det är inte säkert att den är tystare, det är inte säkert att den löser RRoD, det är inte säkert att den håller längre etc etc. Var lite intressant att se siffrorna på strömförbrukningen också. Överlag en bra artikel.

Rubbar fortfarande inte min tro att det finns någon anledning att leta ihjäl sig för att få en falcon maskin. Tror fortfarande man får ut mer av att köpa nu än att vänta/leta/vänta/leta.

-lk

Postad 16 November 2007 - 22:49

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0
hämtar ut en elite hos eb games gävle imorgon. får se om jag orkar bry mig om 65nm eller inte. gör ingen skillnad i det långa loppet ändå.

mest ute efter större hårddisk och hdmi nu när LIVE börjar röra på sig

Postad 17 November 2007 - 01:29

mysen_
  • mysen_
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

hämtar ut en elite hos eb games gävle imorgon. får se om jag orkar bry mig om 65nm eller inte. gör ingen skillnad i det långa loppet ändå.

mest ute efter större hårddisk och hdmi nu när LIVE börjar röra på sig

Berätta gärna vad det var för lot nummer när du hämtat ut den.

Postad 17 November 2007 - 03:29

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Läste den imorse och tyckte den var ganska bra. Märk hur de hela tiden försäkrar om att inget är säkert när det gäller Falcon. Det är inte säkert att den är tystare, det är inte säkert att den löser RRoD, det är inte säkert att den håller längre etc etc. Var lite intressant att se siffrorna på strömförbrukningen också. Överlag en bra artikel.

Rubbar fortfarande inte min tro att det finns någon anledning att leta ihjäl sig för att få en falcon maskin. Tror fortfarande man får ut mer av att köpa nu än att vänta/leta/vänta/leta.

-lk

Att den är tystare än den gamla är något jag kan lova dig. Gäller dock bara i dashboard, med skiva i är den som andra BenQ läsare. Men skillnaden utan skiva är enorm.

Postad 17 November 2007 - 09:23

Gnutten75
  • Gnutten75
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Nu har jag den gamla kylningen "LOT735" men måste faktiskt säga att min är behaglig när man inte har någon skiva i.
Men hur ofta kör man utan skiva egentligen även om man laddar ner ev demon från LIVE?

Postad 17 November 2007 - 15:30

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0
hämtat ut den nu, men inte packat upp den.

Den enda som EB games gäve fått in sedan den släpptes (efter att den initiala sändningen tog slut).

Team Adue
lot nr 0744.

har inte kollat om jag har falcon ännu...

Postad 17 November 2007 - 23:11

mysen_
  • mysen_
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Team Adue
lot nr 0744.

Lot 0744? Var tvungen att läsa det två gånger för att jag först inte trodde det jag läste :)

Redigerat av mysen_, 17 November 2007 - 23:38.

Postad 19 November 2007 - 09:43

TukTuk
  • TukTuk
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0

hämtat ut den nu, men inte packat upp den.

Den enda som EB games gäve fått in sedan den släpptes (efter att den initiala sändningen tog slut).

Team Adue
lot nr 0744.

har inte kollat om jag har falcon ännu...

Hur har det gått? Detta är alltså ingen överklistrad?

Postad 19 November 2007 - 10:07

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0
överklistrad? ingen aning, hur ser man det (har inte hängt med i den här tråden)?

Försökt och titta, men ser fan ingenting. Men om jag skulle chansa så ser det ut som om det är någon sorts heatpipes iaf (typ i mitten av bottengallret). Men jag ser bara två spolar. vilket ger tvetydigt svar...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.