* Officiell Tråd - HTC Touch Cruise I & II *
HTC Touch Cruise
(Mobiltelefoner)
|
3
|
(15)
|
Inga priser | |
HTC Touch Cruise II
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(2)
|
Inga priser |
GPS på en HTC TC (4 inlägg)
|
18 år sedan |
Glofiish X800 eller HTC Touch Cruise (11 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 04 February 2008 - 13:20
Postad 04 February 2008 - 13:32
Till alla er som undrar om det är lika hackigt som i YouTube-videon (htcclassaction.org länkar till den från sin hemsida). TomTom 6 flyter precis lika bra som den gamla nallen (den till vänster i bild).Alla borde ta sig en ordentlig titt här innan ni beställer:
http://www.htcclassaction.org/
Detta har fått mig att börja tänka om ang. mitt stundande köp...
Jag har dock inte testat nån video än, som andra har flaggat för att det är risk för problem med.
Postad 04 February 2008 - 13:34
PS bytte bakgrundsfärgen på 'startsidan' till cyan.. mmmmm....
Postad 04 February 2008 - 14:11
Har inte skivan med mig...
Postad 04 February 2008 - 14:12
kom på en liten fråga om today screen, om väder där man, finns det bara stockholm göteborg eller finns det också lite mindre ställen som ex sälen.
jag beställde från clickok.se
och hoppas att det går smärt fritt
Nu har jag avbokat från Katshing och beställt från clickok.se.
Postad 04 February 2008 - 14:13
Till alla er som undrar om det är lika hackigt som i YouTube-videon (htcclassaction.org länkar till den från sin hemsida). TomTom 6 flyter precis lika bra som den gamla nallen (den till vänster i bild).Alla borde ta sig en ordentlig titt här innan ni beställer:
http://www.htcclassaction.org/
Detta har fått mig att börja tänka om ang. mitt stundande köp...
Jag har dock inte testat nån video än, som andra har flaggat för att det är risk för problem med.
Visst, men ta det med en nypa salt.. vi vet väl inget om hur seriösa dessa anonyma tester/filmer är.. (det finns de som bara är ute efter att synas) typ vilka andra program som kör i bakgrunden.. enda säkra är att testa själv (dom börjar väl dyka upp i butiker nu)!
Edit: jag kommenterar ninjans inlägg
Redigerat av dgordon, 04 February 2008 - 15:34.
Postad 04 February 2008 - 14:22
Däremot har jag ett bykymmer som jag undrar om det finns lösning på:
Jag använder röstuppringning en hel del och har rösttaggar på de mest använda kontakterna.
När jag sedan kör active sync har jag valt att kontakterna ska syncas också men då försvinner alla rösttaggar!
Går detta att lösa så att de ligger kvar??
Postad 04 February 2008 - 14:32
Därför jag gett nåra tips :-)
irongate
Du har PM
Postad 04 February 2008 - 17:19
Hittar inte manualen eller något till TC.
Har följt tråden här som manisk.
En sak som jag inte hittar är vilken typ av GPS det finns i mojängen.
Är det Sirfstar III chip eller är de skiten A-GPS?
Är bra att veta.
Hittar inte heller TC manual på www.htc.com.
Så har inte kunnat slå upp det.
Men nu finns det förhoppningsvis ett par lyckliga svenska ägare till denna "bra att ha leksak".
Så någon som kan ge mig svar på den frågan?
Väldigt viktig för mig och för vad jag ska köpa.
Redigerat av Kringlan, 04 February 2008 - 17:19.
Postad 04 February 2008 - 18:53
Jag väntar på en ny bärbar dator med VISTA som ska bli min huvudsakliga dator som jag tänker synca TC med.
Tills dessa att jag får den datorn, kan jag synca med min nuvarande stationära dator som kör XP ?
Alltså, är det någon som syncar WM PDA:er mot två olika datorer eller ska man hålla sig borta från den typen av manövrar?
Tack
//arcspin
Redigerat av arcspin, 04 February 2008 - 18:54.
Postad 04 February 2008 - 19:54
Sitter tydligen nåt chip QCT MSM7200.
Vad det står för har jag inte en aning.
Vet inte om det är någon så kallad A-GPS.
Någon som har mer info om detta?
Vill inte att denna ska använda samma system som Nokia´s telefoner N95 & N82.
Vore tacksam för mer info.
Hittade endast detta i den engelska manualen i slutet av specifikationerna.
Det var allez, så länge..
Postad 04 February 2008 - 20:59
Första gången kan de ta nån minut innan den låser på satteliterna men sen går de fort.
En kompis har jämfört med en stationär gps i hans jobb bil och den tog betydligt längre tid på sig
Postad 04 February 2008 - 21:02
Är det någon som vet om man måste ha avin för att hämta ut paketet eller om det räcker med kollinummer???
Det tar en dag extra för Posten här att skicka ut avin.....
Redigerat av chrome5, 04 February 2008 - 21:02.
Postad 04 February 2008 - 21:14
Beställde min Touch Cruise i slutet av förra veckan och nu kollade jag in mitt kollinummer och den är på väg med Posten.
Är det någon som vet om man måste ha avin för att hämta ut paketet eller om det räcker med kollinummer???
Det tar en dag extra för Posten här att skicka ut avin.....
Det räcker med kollinummer. Samt legitimation då.
Postad 04 February 2008 - 23:21
EDIT: Beställde en screen protector för touch cruise från brando work. Verkar få bra reviews. Valde den som är ultra clear istället för anti glare.
http://shop.brando.c...p?prod_id=02325
Redigerat av Prankie, 05 February 2008 - 00:21.
Postad 05 February 2008 - 00:19
"Å Iphone..Vad är det ? Vill nån ha en sån föråldrad mobil i allt utom gränssnittet?"
...som jag sa. Testa den aldrig :-/
"Sen är de inga problem att föra över stora filer utan att ta ut minneskortet
Starta activesync tryck på knappen utforska."
Jag kör Vista. ActiveSync finns inte till Vista. Där heter den Windows Mobile Center. Finns ingen Utforska knapp.
Postad 05 February 2008 - 00:51
Postad 05 February 2008 - 06:38
sen om det finns något program somkan öppna (sniffa) wep nycklar.
det är inte så att jag ska gå omkring och tjuva andras internet utan
att det skulle under lätta att kunna koppla upp sig på jobbet ,
hos svärfar hemma mm.
finns det nåt program eller en annan lösning vore det bra.
Postad 05 February 2008 - 06:40
Pris 18 us$ + 6 us$ = ca 200 sek vilket jag tycker den är värd. Kan bara rekommendera att handla där ifrån. Sök på HTC Cruise.
IMG_6408.JPG 124.92K
1 Antal nerladdningar
IMG_6409.JPG 119.62K
0 Antal nerladdningar
IMG_6410.JPG 115.63K
0 Antal nerladdningar
Postad 05 February 2008 - 08:53
Hmm, hur ska man få tag på skyddsfilm till Touch Cruise för vettiga priser? Säljs inte i Sverige och vill helst det ska vara i ungefär samma storlek. :/
EDIT: Beställde en screen protector för touch cruise från brando work. Verkar få bra reviews. Valde den som är ultra clear istället för anti glare.
http://shop.brando.c...p?prod_id=02325
Tack för tipset! Beställde också en uppsättning så hoppas det funkar bra!
Postad 05 February 2008 - 08:57
Jag kör Vista. ActiveSync finns inte till Vista. Där heter den Windows Mobile Center. Finns ingen Utforska knapp
Jag kör också Vista, och jag kan browsa min telefon. Kan även se den direkt i utforskaren. Inte som en enhet med enhetsbokstav, men som en "portable device". Vad jag minns från min tid med XP, var det exakt likadant.

Nu är detta iofs min Qtek9100 med wm5 (har fortfarande inte fått Tom Cruisen är....), men det bör ju vara likadant med din telefon.
Postad 05 February 2008 - 09:00
Ingen aning om vad den använder men den är ruggigt snabb tycker jag.
Första gången kan de ta nån minut innan den låser på satteliterna men sen går de fort.
En kompis har jämfört med en stationär gps i hans jobb bil och den tog betydligt längre tid på sig
Grr.. jag glömde mina skivor hemma..
Hur kan jag komma igång och testa gps:en utan tomtom-skivan?
Finns den andra CD:n med htc-drivisar att ladda hem?
PS1 En kul pryl är det, satt och funderade ett bra tag i morse.. hur tusan gör jag för att ringa ett samtal?! Efter en stund kom jag på det.. tryck på den gröna luren! lol.. mycket nytt..
PS2 Varför köpa fler skärmskydd.. det följer ju med en.. använder ni inte den?
Redigerat av dgordon, 05 February 2008 - 10:05.
Postad 05 February 2008 - 10:14
För det går väl att ringa med den?? =)
Stötte på ytterligare ett problem idag och det är att jag inte vet hur jag väljer valfri mp3 som sms-signal!?
Det måste la va nått görenkelt jag har missat? Vilken mapp ska man lägga ljuden i eller kan man hänvisa till en mapp på minneskortet?
Postad 05 February 2008 - 10:17
Postad 05 February 2008 - 10:24
Fik min nya väska igår. Beställde på www.ebay.com från Hong Kong. Tog bara en vecka från beställning till den kom hem med posten. Fin och smidig och fram för allt skyddar den telefonen mot smuts, skråmor och diverse små stöt.
Pris 18 us$ + 6 us$ = ca 200 sek vilket jag tycker den är värd. Kan bara rekommendera att handla där ifrån. Sök på HTC Cruise.
Hej
Funderar också på köpa det. Men hur är det när man ska använda det. Kan man ha kvar det i väska eller måste man ta ut det? Touch screen borde väl inte funka så bra med screenprotector och ett lager extra plast runt?
Postad 05 February 2008 - 10:31
Hmm, jag kanske hade fel...På WM5 kan man inte ha en mp3 som sms signal. Tvivlar på att det går att göra i WM6 heller...
https://forums.micro.../...1&SiteID=65
Verkar som det ska gå med WM6
Postad 05 February 2008 - 10:32
Bra tanke där dgordon!
För det går väl att ringa med den?? =)
Stötte på ytterligare ett problem idag och det är att jag inte vet hur jag väljer valfri mp3 som sms-signal!?
Det måste la va nått görenkelt jag har missat? Vilken mapp ska man lägga ljuden i eller kan man hänvisa till en mapp på minneskortet?
På WM5 kan man inte ha en mp3 som sms signal. Tvivlar på att det går att göra i WM6 heller...
Ringsignaler och ljud ska ligga i mappen \windows\rings. Men det är helt korrekt att mp3:or inte går att använda till meddelandesignal. Men det är inget stort problem eftersom WMA:er går att använda, och det är en smal sak att konvertera en mp3:a till wma.
Edit: Vid närmare koll så går det att använda mp3:or även till meddelandesignal, men då får filen inte ligga i \windows\rings, utan om jag la den på roten på minneskortet dök den upp i listan...
Redigerat av story, 05 February 2008 - 10:38.
Postad 05 February 2008 - 10:47
Hur är det med mp3spår till alarmsignal då? Det måste vara ytterligare nån skum mapp???
Postad 05 February 2008 - 11:38
Här är fler som har det problemet :
http://forum.xda-dev...d...2305&page=2
Ps. Om man i filutforskaren trycker länge på mp3an man vill ha som ringsignal kommer det upp som val i menyn
Postad 05 February 2008 - 11:55
Det går mycket väl att ha den i väskan när man pratar och även att använda touch skärmen men det försämre självklart känslan med skärmen precis som med skyddsfilmen, men det är inte något större problem jämfört med om man fik någon skada på telefonen pga men inte använder skydd. Sparar även lite på skyddsfilmen inte för att det gör något den är ju där för att skydda redan.HejFik min nya väska igår. Beställde på www.ebay.com från Hong Kong. Tog bara en vecka från beställning till den kom hem med posten. Fin och smidig och fram för allt skyddar den telefonen mot smuts, skråmor och diverse små stöt.
Funderar också på köpa det. Men hur är det när man ska använda det. Kan man ha kvar det i väska eller måste man ta ut det? Touch screen borde väl inte funka så bra med screenprotector och ett lager extra plast runt?
Postad 05 February 2008 - 12:52
Det var inga problem att installera det och sen när jag startade det så fick jag ladda hem en gratiskarta och installera den sen kommer jag inte längre. jag har ominstallerat kartan flera gånger testat lägga den i olika mappa och installera den men inget funkar. Jag har även ominstallerat tomtom men jag kommer bara till att den inte hittar några kartor och när jag trycker nästa så kommer jag till sidan för att ladda ner en karta.
Redigerat av matsa79, 05 February 2008 - 13:00.
Postad 05 February 2008 - 13:21
Jag brukade använda det som inmatningsmetod på min gamla pocketPC men här dyker den inte up bland inmatningsmetoderna ???
mvh Mats
Postad 05 February 2008 - 14:56
Säg till om du inte får det att funka ska ja testa ikväll..
Postad 05 February 2008 - 15:04
Jag kopplade in telefonen med sladd och installerade TomTom sen startade jag TomTom på telfonen med sladden i å då kunde jag välja att ladda ner en provkarta..Funkade direkt..Om jag inte kommer ihåg helt tokigt..
Säg till om du inte får det att funka ska ja testa ikväll..
Jag gjorde precis så jag oxå fast jag stängde av telefondelen oxå för det stod att man skulle göra det. Jag testade sen att göra det utan att stänga av telefondelen och det funkade inte då heller.
Postad 05 February 2008 - 15:09
Postad 05 February 2008 - 15:14
*Hur upplevs det att använda den utan tangentbord? När man ska skriva ett hastigt sms, mejl?
*ingen som har funderat på samsung i780 som en likvärdig produkt?
Postad 05 February 2008 - 15:39
Hur mycket länge bör man ladda batteriet första gången??
Någon har sagt att man bör ladda det 12 timmar första gången för att batteriet ska få så lång drifttid sedan.
Själv vill man bara ladda någon enstaka timme, så man kan börja pilla snabbt på mobilen.... ; )
Postad 05 February 2008 - 15:44
Edit: jag hittade inställning för bägge samtidigt, fanns en massa val..
Redigerat av dgordon, 05 February 2008 - 15:47.
Postad 05 February 2008 - 16:27
En nybörjarfråga -
Hur mycket länge bör man ladda batteriet första gången??
Någon har sagt att man bör ladda det 12 timmar första gången för att batteriet ska få så lång drifttid sedan.
Själv vill man bara ladda någon enstaka timme, så man kan börja pilla snabbt på mobilen.... ; )
Lilthium batterier har inte minne, teoretisk sett finns det ingen anledning att ladda det i 12 timmar den första gången. Skillnanden är lithilium faktist mår sämre av en total urladdning. Batterier för exempelvis laptop brukar skickas med ca 40% laddning. Och det är så man ska förvara de också ifall de inte ska användas. Rådet jag fick var en total urladdning var tredje månad för att batterimätare ska visa korrekt. Annars så kan det vara på laddning hela tiden.
Postad 05 February 2008 - 17:00
Går den via mobilmasterna för positionering eller kör din via "vanligt" chip.
Som sirfstar III typ?
Har inte hittat något svar på min fråga nämligen någonstans.
Inte ens i manualen till TC:n.
Postad 05 February 2008 - 17:04
Kostar det något att använda GPS:en?
Går den via mobilmasterna för positionering eller kör din via "vanligt" chip.
Som sirfstar III typ?
Har inte hittat något svar på min fråga nämligen någonstans.
Inte ens i manualen till TC:n.
GPS ska ju vara gratis. Det du tänkte är kanske triangulering? QuickGPS funktionen ladda ner satelitinformation från nätet så man få synk snabbare men annat än det ska det inte kosta. (Ifall man använder gprs för nerladdning dvs)
EDIT: Det kostar GPRS taxan ifall du inte har kartan i mobilen och måste ladda ner nya.
Redigerat av Prankie, 05 February 2008 - 17:08.
Postad 05 February 2008 - 17:07
Inte på min TyTn II så de borde va samma för Cruise..
Har då inte hört talas om att det skulle kosta för nån..
Bara Nokias skitsystem som kostar pengar
Postad 05 February 2008 - 18:18
Postad 05 February 2008 - 19:14
Hej köpte 1st HTC Touch Cruise i lördags hade stora problem med att hålla nätet den bara koppla upp och ner hela tiden försökte få igång GPS stod ute frös häcken av mig i minst 40min men ingen satelit ibland gick det att ringa från den och till den. Satte in mitt sim kort i en K800i och fick full täckning på nätet. min fråga är om någon annan haft samma problem.
Så ska den nog aldrig beter sig, ring till supporten.
Postad 05 February 2008 - 19:24
Postad 05 February 2008 - 19:32
jag är hel nöjd med min, haft ett par htc telefoner förut men denna slår ut de =) sitter just nu på jobbet men mobilen och surfar med opera mini 4 och det funkar över över mina förväntningar =) filmer kollar man på utan problem och inga problem med gpsFöjer tråden med intresse iom att valet står mellan HTC TC, Samsung i780, eller om man ska ta en vanliga P1i eller Nokia N95.
*Hur upplevs det att använda den utan tangentbord? När man ska skriva ett hastigt sms, mejl?
Postad 05 February 2008 - 19:32
Edit: Jag la in Whisky Distilleries också. Ett måste.
Redigerat av tuppjuck, 05 February 2008 - 19:52.
Postad 05 February 2008 - 19:36
glömde säga att att man beställt data raket ifrån tele2 får använda 1gb för 39:-i månadenjag är hel nöjd med min, haft ett par htc telefoner förut men denna slår ut de =) sitter just nu på jobbet men mobilen och surfar med opera mini 4 och det funkar över över mina förväntningar =) filmer kollar man på utan problem och inga problem med gpsFöjer tråden med intresse iom att valet står mellan HTC TC, Samsung i780, eller om man ska ta en vanliga P1i eller Nokia N95.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
GPS på en HTC TC
4 bilder
10 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?