Någon som beställt på PCCITY låt säga den 23-24:e och har råkat få ett sändningsnummer eller dylikt? På min order står det "skickat" sedan igår förmiddag men inget sändningsnummer.
Jag mailade supporten i morse, och fick kolli-id.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
6 relaterade trådar
Postad 28 December 2007 - 13:53
Jag mailade supporten i morse, och fick kolli-id. Postad 28 December 2007 - 14:03
Din gamla receiver klarar kanske inte av att koda av TrueHD t.ex, men alla HD DVD spelare klarar av att koda av signalen internt innan den skickas ut och då kan du få ljudet via 5.1 analoga utgångar och via hdmi. Redigerat av crest, 28 December 2007 - 14:11. Postad 28 December 2007 - 14:06
Jag menar som t ex XE1 har analogt 5.1 utgång vilket betyder att jag kopplar kablarna analogt till receivern (äldre modell) och därmed kommer jag kunna njuta mer av dom nya formaten även om det inte har lika hög bitrate än om man kopplade HDMI från HD DVD spelaren till HDMI porten på Receivern som klarar avkoda dom nya formaten. XE1 har inbyggd dekoder som avkodar dom nya ljudformaten och som kan skicka ut ljudet via dom analoga 5.1 uttagen, vilket inte E1 kan. För att få ut dom nya ljudformaten på E1:an så måste du ha en receiver som kan avkoda ljudet via HDMI, och det är här dom nya receivrarna kommer in i bild. Vill man inte lägga pengar på en helt ny receiver som klarar dom nya ljudformaten så är det bäst att köpa en HD DVD spelare som har 5.1 analog ljudutgång och låta spelaren koda av ljudet Du hittar infon lite här och var på nätet, det är bara att läsa dessvärre Crest summerade allt på ett bättre och kortare sätt Redigerat av Midnight, 28 December 2007 - 14:08. Postad 28 December 2007 - 14:09
Ni som testat vanlig dvd på denna, tycker ni att den är så bra på upspelning och uppskalning som de säger i testerna. att den motsvarar en renodlad dvd i prisklassen 6-7000 kr?
Har själv en Sony NS76 idag. Mvh Postad 28 December 2007 - 14:09
Tack för det svaret. Pratade med dom precis, och man ska väl inte beskylla PCCITY för att vara så snabba. Visst, julrusch och ev. folk lediga, men att inte ens ha hunnit packa och skicka ett paket på 2 arbetsdagar..Ja, det är väl kanske inte helt godkänt. Även fast dom säger sig ha 2-7 dagar när det gäller leverans enligt deras föreskrifter. Men det är väl priset man får betala när man är lat/bekväm o inte kör på mellandagsrea;) Postad 28 December 2007 - 14:22
Japp det verkar som om du får köra optiskt till recievern och HDMI till TV'n. Men när jag tittar på din DAV-IS10 så ser det ut som om du även kan köra in kompnent i den och få ut bilden via HDMI'n på DAV-IS10:an. Men då dår du iof. inte ut 1080p/24 så det är lika bra att köra HDMI direkt in i tv'n. Postad 28 December 2007 - 14:26 Tyvärr stöder inte E1:an 1080p/24, så det blir 1080i/60 med den modellen. Postad 28 December 2007 - 14:30 Jamen då är detta ju bara bra då, kör med komponent in i DAV'en. En HDMI in tv'n.Tyvärr stöder inte E1:an 1080p/24, så det blir 1080i/60 med den modellen. Postad 28 December 2007 - 14:35 Tyvärr stöder inte E1:an 1080p/24, så det blir 1080i/60 med den modellen. Då 24p inte är något problem då visst E1 inte stödde det: Komponent då menar du att koppla den gröna, blåa och röda på HD-E1 mot den gröna, blåa och röda på DAV-IS10 då överför jag bara bild och inte ljud, eller är det både och? Så då menar du att HD-E1 via komponent till DAV-IS10 och DAV-IS10 via HDMI till TV:n ger ljud/bild på både: HD-E1 (5.1 DTS i hemmabiosystemet) DAV-IS10 (5.1 DTS vid dvduppspelning på DAV-IS10 enheten, iofs. ganska självklart) TV:n sänder ut sitt "TV-ljud" till hemmabiosystemet vid vanligt tv-tittande Postad 28 December 2007 - 14:49
Ok, för en som inte riktigt hängt med de senaste åren: Med min Marantz SR7500, får jag bättre ljud från en HD-DVDspelare som skickar 5.1 analogt eller med en som skickar ljudet digitalt? Postad 28 December 2007 - 14:51
Jag vet att HD E1 ska visa lite bättre färgdjup än XBox 360 addon... Kolla mitt Galleri under fliken "HD DVD bild referenser" Tycker ni att ni ser lika stor bild skillnad på era gamla DVD och nya HD DVD filmer.. Notera att en stillbild uppfattar mer detaljer än det rörliga ögat
Svar på Sonymans fråga: Har du en bättre spelare än HD E1 som klarar analogt 5.1 så är det bättre ljud än att använda toslink/koaxial enbart när det gäller dom nya ljudformaten. Självklart slår HDMI ljudet det analoga så länge du har en receiver som klarar det nya formatet Redigerat av Midnight, 28 December 2007 - 14:54. Postad 28 December 2007 - 14:59 Nja, du måste fortfarande ta in ljudet optiskt annars blir det inget ljud. via komponent (ja de röd, grön, blåa) kommer det bara bild.Tyvärr stöder inte E1:an 1080p/24, så det blir 1080i/60 med den modellen. Postad 28 December 2007 - 15:00
MIn E1 har kommit liksom Carlito's Way på HD-DVD... Hoppas på att den utgåvan är riktigt bra...
Skall hämta det snart Postad 28 December 2007 - 15:06 Nja, du måste fortfarande ta in ljudet optiskt annars blir det inget ljud. via komponent (ja de röd, grön, blåa) kommer det bara bild.Tyvärr stöder inte E1:an 1080p/24, så det blir 1080i/60 med den modellen. Oerhört tack för förklaringar och alla svar, mina sista frågor ang. detta nu så jag inte går för mycket off-topic: 1) Okej men med komponent och optisk sladd så slipper jag att köra in en HDMI till i TV:n då den kör via DAV-IS10, så den enda anledningen att köra komponent i det fallet är att få en mindre HDMI sladd i TV:n om jag uppfattat det rätt då du är fortf. tvingad att köra optisk mellan hemmabiosystemet och HD-E1:an? Dessutom då DAV-IS10 är kopplat via HDMI till TV:n kommer jag kunna använda de högtalarna vid TV-sändning? 2) Alltså kopplar jag bara de två enheterna via HDMI rakt in i TV:n kommer inte HD-E1 kunna ge ljud till DAV-IS10 då ingen koppling finns, det är alltså omöjligt då båda enheterna är inkopplade i samma enhet (TV:n) att TV:n agerar som fördelar och ger DAV-IS10 ljudet som HD-E1 strömmar till den? Tack igen, god fortsättning. Postad 28 December 2007 - 15:12 1) japp så är det. du slipper bara en extra HDMI in i TV'n men måste ha komponent istället till DAV-IS10 Dessutom då DAV-IS10 är kopplat via HDMI till TV:n kommer jag kunna använda de högtalarna vid TV-sändning? Nej, då måste du ta en till kabel säkert stereo (röd, vit) mellan TV DAV-IS10 för att få TV ljud i den. 2) Alldeles riktigt, du har inte HDMI ut från TV'n alltså kommer inget via TV'n till recievern. Postad 28 December 2007 - 15:20
Det jag funderar på är att köpa XE1 eller EP10 för att få 1080p/24fps, fr jag då bättre ljud med någon av dessa så är det ännu mer intressant, annars är jag tveksam till att det är värt 1500:- extra för 24fps. Postad 28 December 2007 - 15:38
Hur lång tid kan man förvänta sig att det tar innan man får sina filmer hemskickade efter man har skickat in vilka filmer man vill ha?
läste här på forumet en som väntat mer än 1½ månad och ännu inte fått filmerna.. Postad 28 December 2007 - 15:42 Det står i formuläret att det tar minst 28 dagar... lika bra att man köper någon film samtidigt som man köper spelaren. Redigerat av crest, 28 December 2007 - 15:43. Postad 28 December 2007 - 17:06
Var står serienumret, fyller i lappen jag skrivit ut för att skicka till Toshiba...
Postad 28 December 2007 - 17:18
Står på baksidan av spelaren. Öppna bruksanvisningen där finns en bild som visar vart den sitter om du är osäker.
Postad 28 December 2007 - 17:46
Hmm, man kanske borde ha beställt den från Elgiganten istället.. Postad 28 December 2007 - 18:42
Ehm. Jag beställde och betalade för en spelare från pccity.se tidigt på natten mot julafton.
Nu har jag fortfarande inte fått den, vilket jag kanske inte heller kundre räkna med, men jag kan heller inte logga in i deras system. Försöker jag med mitt login och lösen står det att kontot inte finns och jag kan heller inte återställa lösenord. Kan ni andra logga in i deras system och se er order där? Jag betalade som sagt med kort i samband med köpet och har även fått kvitto skickat till mig på min e-mail. Men eftersom andra tydligen lyckas få trackingnummer osv så vore det kul om jag också kunde få det. Spelaren kan ju redan ligga på ICA och väta liksom. Postad 28 December 2007 - 19:15
Jag beställde från elgiganten.se. Fram till idag vid lunch så stod det att status var "reserverad", men när jag loggade in vid 13 så hade ett kolli-nr dykt upp. När jag kollade det på posten.se och där stod det att spelaren skickades igår vid 18 och att den nu låg hos mitt postombud. Förvånad gick jag och hämtade den.
Redigerat av Unregistered1b1f1d4c, 28 December 2007 - 19:16. Postad 28 December 2007 - 19:32
Var god se över följande fel:
Kunde ej logga in. Var god se över stavning och försök igen.. Kan ej finna medlemsuppgifter Börjar bli lite orolig nästan. Postad 28 December 2007 - 20:52
Varför går ni inte bara till utlämningsplatsen? Man behöver inte avi eller ngt för att hämta...
Postad 28 December 2007 - 20:54
Nu vet jag inte vilken by du bor i men posten brukar vägra att leta upp paket på namn om man inte har kollinummer. Sedan har jag inte ens en aning om mitt paket skickats ännu.
Postad 28 December 2007 - 20:58 Det är tråkigt, för du kan bara bocka i "ingen avi" och utlämningen sker som vanligt. Seriösa ställen kör initialerna på paketen så man kan hämta det iaf.. Postad 28 December 2007 - 21:11
Köpte min igår och fjärrkontrollen ser begagnad ut. Den har massor scratches all over.
Jag ska testa spelaren idag. Redigerat av ryyzak, 28 December 2007 - 21:11. Postad 28 December 2007 - 21:40
Det är inte så att det är skyddsplasten mellan knapparna som du tar för repor?
Postad 28 December 2007 - 22:04
Tror du kan vara ganska lugn. Låter oroväckande att du inte kan logga in, men jag beställde min "tidigt" på julaftons morgon och den har inte skickats från PCCITY som jag tidigare skrivit. Det står "skickat" när jag loggar in på min order, men inget "spårningsnummer" har jag fått och enligt henne jag pratade med på supporten så var den inte skickad därifrån. Hon sa då att dom hade 7 dagar på sig att skicka och att jag skulle få den inom den tiden. Så ett par dagar efter nyår bör jag få den. Men som sagt, lite dåligt att inte ha fått iväg den efter två arbetsdagar. Postad 28 December 2007 - 23:47
Fixar inte att bränna 2.5 filen från Rapidshare, Winrar säger ifrån när jag ska packa upp den.
Några tips av annan källa, eller är det någon som har testat detta...? dont hold me to it but try To change the region on the Toshiba HD-E1 DVD player 1. Press the Open button on your remote control to open the drive tray 2. Press the 2 button on your remote control 3. Press the 4 button on your remote control 4. Press the 0 button on your remote control 5. Press the 3 button on your remote control 6. Press the 9 button on your remote control 7. Press the 6 button on your remote control 8. Press the 0 button on your remote control 9. Press the Enter button on your remote control to change the region to 1 for region 1, 2 for region 2, and so on, or 9 for multi-region playback 10. Press the Open button on your remote control to close the drive tray 11. Power off the DVD player 12. Power on the DVD player Postad 29 December 2007 - 01:00
Var iväg å köpte en HD-E1 idag å såg att den hade Firmware 1,2. För att få den regionsfri så ska jag väll lägga in v.2.5.1 innan jag lägger in v.2.7. Och räcker de lr ska jag börja ändå från botten med att lägga in v 1.205 och v 1.3 osv?
Postad 29 December 2007 - 01:05
Först 2.5 EU o sen 2.5.1 Au EU http://rapidshare.co...1_25_EUR_v2.iso Redigerat av diabolo, 29 December 2007 - 01:07. Postad 29 December 2007 - 01:19
Vars kan man ha turen å hitta 2.5.1 Au då?
Postad 29 December 2007 - 01:25
Finns folk i den här tråden https://www.minhembi...howtopic=179770 som har 2.5.1 FWn...fråga där inne Postad 29 December 2007 - 01:49
Du skall inte packa upp den. .iso är en imagefil som du öppnar och bränner med tex Nero. Bränn på lägsta hastighet på en cd-r skiva så borde det fungera
Postad 29 December 2007 - 02:09
Ska göra ett försök dära då
Postad 29 December 2007 - 08:01
Först lägger du in 2.5, sen 2.5.1 (regionsfri) och sist lägger du in 2.7. Spelaren fortsätter vara regionsfri även efter 2.7 uppdateringen.
Postad 29 December 2007 - 08:18
OBS!. Ni som kör med HDMI/DVI-kabel stanna på firmware 2.5. Sett en del folk på avsforum.com som har haft problem med HDMI handshake efter att ha uppgraderat till 2.7 med HD-A2. Det verkar tyvärr som wolverine_81 har råkat utför detta med.
Edit: Det ska även gå att nergradera sin fw om man stöter på problem (OBS Am. modeller). http://www.avsforum....ad.php?t=960656 Edit2: Och i denna tråden går det att be om en fw som nergraderar spelaren till 2.5 för HD-E1 http://www.avforums........490&page=30 Så ni som missat göra era HD-E1s till regionsfria innan ni uppgraderade till 2.7 har nu en chans till Redigerat av Hoff, 29 December 2007 - 08:28. Postad 29 December 2007 - 08:35
Kanske jag postar i fel tråd...
Vill bara tipsa om att Elgiganten och PCCity har spelare kvar ca 8 på varje ställe. Detta gäller butikerna i Västerås... De går ej att beställa från webbsidorna verkar vara slut. Ifall någon fortvarande är sugen på att köpa denna spelare, sväng då förbi någon av dessa butiker och köp en E1:a! Postad 29 December 2007 - 12:13
Nån som vet hur jag ska göra med filen AZ2700U_S-RELEASE-HDE1_TE_USER.prg Ska jag bara döpa om den till en iso-fil å bränna som vanligt lr? Lr är de nån annan fil jag ska använda för V.2.7 ?
Redigerat av ettan__666, 29 December 2007 - 12:14. Postad 29 December 2007 - 14:11
Är nu en stolt ägare till en Toshiba HD-E1 HD-DVD
Jag kommer in och hittar inte HD-E1 bland alla andra DVD:er och tror den är slut, frågar en säljare vart den finns och säljaren säger "jo den finns" och sen går han fram till en tv och kollar vad det är för dvd som står under den (visningsex) och säger "nej tyvärr vi har den inte i butiken". Då förstår jag att han uppenbarligen tolkat det som att jag vill se den uppackad ("Vart finns den i butiken?" var min fråga) men de har flera ex dock står inget ex i butiken? Alltså jag bokar ett ex via honom, får ett nummer som jag sedan ger i kassan, betalar och vid utgången i "Varuuthämtning" hämtar jag ut den. Inte direkt att de skyltar med dem, så ingen som inte hade läst reklambladet kunde veta att de ens sålde den. Verkar märkligt då om den vore stöldbegärlig (därför de hade den bakom lås och bom) så fanns det dyrare och mindre varor uppställda i butiken (i kartong). Postad 29 December 2007 - 14:41
Var likadant i Eskilstuna stog i ett hörn med en 50" plasma o gick prislappen stog det bara 1990:- rätt anonymt nere i tv-bänken Han var tvungen att kolla i datorn om den fanns hemma. Verkade inte vara någon direkt rusning o dom gjorde inte mödan att pracka på folk spelaren. Stod o lyssna lite när han körde sälj snacket med en kund som skulle ha en 32" *Skrämande hur dom låter i bland" O hur negativt alla målar upp plasma gemnfört med lcd. /Ursäkta stavningen Postad 29 December 2007 - 14:46
Verkar precis vara som farsan sa att de egentligen inte vill släppa spelaren så billigt, men isf. varför annonserar de om den? Tycker att gemene man borde vara intresserad då han får 5st filmer + en spelare för ett bra pris till sin nya HD-TV och kan då utnyttja den nya tekniken i den? 2ggr försöker de göra att jag köper till försäkring till den, först säljaren som bokade den och sen i kassan. Redigerat av TheSwede86, 29 December 2007 - 14:50. Postad 29 December 2007 - 14:56
Heter Nyaste Firmwarefilen AZ2700U_S-RELEASE-HDE1_TE_USER.prg? Och ska jag bara döpa om den för att göra den till en iso-fil?
Postad 29 December 2007 - 15:10
japp Skriv .iso istället för .prg sen är det bara att bränna på. Postad 29 December 2007 - 15:25
man ska inte behöva skriva någonting bara burn image, adda filen. Har alltid bränt i Nero
på lägsta hastighet och det har aldrig krånglat vare sig till E1 eller BDP1400 !! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |