Bilder på mitt DLS-bygge
367 svar till detta ämne
Postad 16 May 2009 - 16:28
andreas_gbg_
-
andreas_gbg_
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Lone: Jo iofs. Men tävla under tiden kan man väl?
Då har jag hämtat lite saker idag
flockat.jpg 113.43K
0 Antal nerladdningar
Och eftersom grejorna måste torka ett tag till innan jag får börja montera så behövde jag nåt annat att göra. Är inte klar med dämpningen ännu, fick ta en paus för det är så jä-la tråkigt
ibr_ded_mpning.jpg 222.34K
0 Antal nerladdningar
Ser fram emot morgondagen då jag får testa mina nya midbasar
Mvh Andreas
Postad 16 May 2009 - 17:48
Unregistereddede14d8
-
Unregistereddede14d8
-
Lärjunge
-
-
432 inlägg
Nja....jag planerar hellre riktigt från början den här gången istället för att bara köra på som jag gjort hittils....plus att de senaste månaderna har INTE sett ljust ut ekonomiskt....
Men det är på väg att lösa sig. Nog om mig nu.
Det där ser riktigt bra ut....förutom....
Längst ner på bakdörrarna....är det lim som inte torkat ännu?
Postad 16 May 2009 - 18:32
andreas_gbg_
-
andreas_gbg_
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Nja....jag planerar hellre riktigt från början den här gången istället för att bara köra på som jag gjort hittils....plus att de senaste månaderna har INTE sett ljust ut ekonomiskt....
Men det är på väg att lösa sig. Nog om mig nu.
Det där ser riktigt bra ut....förutom.... Längst ner på bakdörrarna....är det lim som inte torkat ännu?
Nej det är fruktansvärt skitig orginalklädsel. Skall tvätta det innan jag sätter i dörrarna. Nedre delen på dörrarna vart klädda i tjockt tyg. Detta har jag inte brytt mig om att ta bort innan, så det blev att maskera det och flocka allt annat. Nu har jag dämpat resten under i-brädan. Imorgon bär det iväg och hämta lite 7mm mdf som jag skall fräsa ur ett par ringar för att få upphöjningen runt mellanregistren. Sedan spackla och slipa, lämna in till flockning. Om allt går vägen byter jag i-brädan i bilen nästa helg. Kan säga att brädan blev bra mycket stummare efter dämpningen. trots 3 lager glasfiber på ovansidan tyckte jag fortfarande inte att den vart stum nog. Egentligen är det inte optimalt nu heller då jag inte haft möjlighet att dämpa så mycket utav pappdelen av brädan, utan bara all plast som sitter smält på pappen. Men ett par 3" rör sig inte så mycket, väger ännu mindre och skapar minimalt med resonanser. Nu har jag slut på dämpmaterial och jag har börjat leta efter nåt att sälja för att få pengar över så jag kan dämpa... Ja nåt kommer jag på. Bakdörrarna dämpade jag idag också. Taket är kvar. Torpedväggen bör man väl dämpa också när jag lyfter ur i-brädan. Nån som vill donera lite STP M1?  Mvh Andreas
Postad 16 May 2009 - 19:04
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
Jöklar vad det går framåt här! Jag har inte äns fått ur bilen ur garaget  Ser riktigt fint ut! Vad kostar det att flocka dörrarna?
Postad 16 May 2009 - 21:00
andreas_gbg_
-
andreas_gbg_
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
tackar. Ja det rullar på nu  Fick desvärre lite problem med bromsarna idag så det kommer gå åt några timmar till att fixa det imorgon  2st dörrsidor 900kr hos akfdesign.se http://www.akfdesign.se/Info.htmlAndra firmor tar runt 650kr per dörr.
Postad 17 May 2009 - 21:10
andreas_gbg_
-
andreas_gbg_
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Då poppar det igen
flockad_d_rr_monterad.jpg 185.52K
1 Antal nerladdningar
Har tyvärr inte hunnit fräsa ringar till i-brädan pga byte av bromsskivor bak idag. Men imorgon skall det nog hända nåt mer.
Mvh Andreas
Postad 19 May 2009 - 22:20
m-arvidsson
-
m-arvidsson
-
Rookie
-
5 inlägg
Jädrar vad du håller på, blir ju kanon bra det där! Hoppas du får ljudet som du tänkt dig
Postad 20 May 2009 - 18:00
andreas_gbg_
-
andreas_gbg_
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Jädrar vad du håller på, blir ju kanon bra det där! Hoppas du får ljudet som du tänkt dig 
Tack så mycket. Äntligen nån som titta in, började bli kommentar-torka i tråden min  Så här såg det ut efter gårdagens arbete. Mycket finslipning kvar men det börjar ta sig. Fått slipat en del idag efter jobbet och skall fortsättas strax.
br_da_snart_klar.jpg 219.69K
0 Antal nerladdningar
br_da_v_ld_mpad.jpg 235.24K
0 Antal nerladdningarslipa slipa
Postad 20 May 2009 - 18:33
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
Ser fint ut! Seriöst dämpad
Postad 21 May 2009 - 09:14
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Jag förstår knappt att du orkar!?
Jag brukar titta in på den här tråden/bloggen lite då och då för att se hur det går för dej.
Nu verkar det som om allt ditt slit börjar betala sig,det ser riktigt bra ut.
Keep up the good Work.
Postad 21 May 2009 - 15:21
andreas_gbg_
-
andreas_gbg_
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
hehe. Det undrar jag själv. Speciellt med tanke på att jag har ett hus som vi precis flyttat in i som behöver en jäkla massa jobb, dock saknas pengar vilket främst är orsaken till att jag ändå inte kan göra så mycket.
Brädan börjar ta sig nu. Känns som den kan vara klar ikväll. Tanken var att den skulle lämnas in på flockning ikväll, men eftersom jag ändå inte kommer få chansen att ställa ljud igen efter flockningen innan nästa tävling känns det rätt fel att byta nu, vinklingen är annorlunda och materialet blir annorlunda. Vi kör med panelerna i växsjö också  Ljudet framför utseendet.
Om någon vill provlyssna bilen innan finns chansen på BRL i Trollhättan på lördag.
Mvh Andreas
Postad 21 May 2009 - 16:48
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
Fan jag hade viljat provlyssnat med bor i stockholm! Kommer du till stockholm nått i sommar?
Postad 21 May 2009 - 17:10
Unregistereddede14d8
-
Unregistereddede14d8
-
Lärjunge
-
-
432 inlägg
hehe. Det undrar jag själv. Speciellt med tanke på att jag har ett hus som vi precis flyttat in i som behöver en jäkla massa jobb, dock saknas pengar vilket främst är orsaken till att jag ändå inte kan göra så mycket.
Brädan börjar ta sig nu. Känns som den kan vara klar ikväll. Tanken var att den skulle lämnas in på flockning ikväll, men eftersom jag ändå inte kommer få chansen att ställa ljud igen efter flockningen innan nästa tävling känns det rätt fel att byta nu, vinklingen är annorlunda och materialet blir annorlunda. Vi kör med panelerna i växsjö också Ljudet framför utseendet.
Om någon vill provlyssna bilen innan finns chansen på BRL i Trollhättan på lördag.
Mvh Andreas
Får se om man kan få med sig tösa på en dagstripp
Postad 21 May 2009 - 17:57
andreas_gbg_
-
andreas_gbg_
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Tävlingskalendern ser ovanligt gles ut  Östhammar verkar ha uteblivit. Så det ser ut som att jag inte kommer att komma i närheten av stockholm i år beroende på var finalen hålls.
Mvh Andreas
Postad 21 May 2009 - 19:56
Unregistereddede14d8
-
Unregistereddede14d8
-
Lärjunge
-
-
432 inlägg
Tävlingskalendern ser ovanligt gles ut Östhammar verkar ha uteblivit. Så det ser ut som att jag inte kommer att komma i närheten av stockholm i år beroende på var finalen hålls.
Mvh Andreas
Tjena. Årets final arrangeras sista helgen i augusti. den kommer vara utomhus och till 99% gå under fredag-lördag. det har funnits information om länge. exakt var är inte spikat men det lutar åt kristinehamn.
Postad 21 May 2009 - 21:27
andreas_gbg_
-
andreas_gbg_
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Sedär. Bara halvvägs till Stockholm, gud så skönt att slippa köra så långt i år 
Brädan NÄSTAN klar. Åkt på en jäkla förkylning vilket gör det till en pina att stå och slipa. Men bara småfix kvar nu, låter brädan ligga och ser över den några gånger till ifall man hittar nåt som behöver fixas.
Postad 22 May 2009 - 20:18
Unregistereddede14d8
-
Unregistereddede14d8
-
Lärjunge
-
-
432 inlägg
Du Andreas....
Antar att det är BRL Street Meet du skall vara på.
Mellan vilka tider springer man på dig säkrast?
Tar med tösa o en polare upp.....
Postad 22 May 2009 - 22:11
andreas_gbg_
-
andreas_gbg_
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Ifrån 12 eller 13 kommer jag nog vara där några timmar. Har ett ärende på förmiddagen i Göteborg, sen åker jag hem och tvättar bilen innan jag drar dit.
Tvätta den idag också btw  Sjuuukt ont i ryggen har jag fått efter det. Börja bli gammal???
lackade_detaljer.jpg 170.46K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av andreas_gbg_, 22 May 2009 - 22:11.
Postad 22 May 2009 - 23:28
Unregistereddede14d8
-
Unregistereddede14d8
-
Lärjunge
-
-
432 inlägg
Sweet....letar upp dig
Äsch då..inte börjar du bli gammal (säger han som har träningsvärk o slitskador efter att ha bytt dämpare på bilen)....du har bara börjat känna efter
Postad 23 May 2009 - 16:09
andreas_gbg_
-
andreas_gbg_
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Sweet....letar upp dig 
Äsch då..inte börjar du bli gammal (säger han som har träningsvärk o slitskador efter att ha bytt dämpare på bilen)....du har bara börjat känna efter 
Lonefax lös med sin frånvaro. Jag stod och demade mellan 13-16:00 Vart och tweakade lite nu på morgonen också, de blir bättre och bättre. Lite värdelöst egentligen med tanke på att jag byter brädan om nån vecka. Men det måste ju låta bra till tävlingarna.
Postad 23 May 2009 - 16:59
Unregistereddede14d8
-
Unregistereddede14d8
-
Lärjunge
-
-
432 inlägg
Feck ja....glömde av det helt
Sorry...*skäms*
Fast.....är nog bättre o ta det utan tösabiten och med den nya brädan
Redigerat av Unregistereddede14d8, 23 May 2009 - 17:00.
Postad 28 May 2009 - 19:28
andreas_gbg_
-
andreas_gbg_
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Ganska nöjd faktiskt  Tyvärr fick jag dölja lite av texten då katalogerna hade försvunnit under plattan högst upp annars. Men man fattar ju vinken ändå  Har inte bestämt om det skall bli installationsboken eller systemskissen som får husera där.
demost_ll_002.jpg 213.78K
0 Antal nerladdningar
Postad 29 May 2009 - 19:05
Unregistereddede14d8
-
Unregistereddede14d8
-
Lärjunge
-
-
432 inlägg
Ganska nöjd faktiskt Tyvärr fick jag dölja lite av texten då katalogerna hade försvunnit under plattan högst upp annars. Men man fattar ju vinken ändå Har inte bestämt om det skall bli installationsboken eller systemskissen som får husera där.
Varför inte installationsbok med systemskiss på framsidan?
Redigerat av Unregistereddede14d8, 29 May 2009 - 19:05.
Postad 29 May 2009 - 19:47
andreas_gbg_
-
andreas_gbg_
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Varför inte installationsbok med systemskiss på framsidan? 
Ja det var ingen dum idé. Problemet som jag ser det med installationsboken är stöld. Om en besökare nu skulle tycka den ser kul ut (fråga mig inte varför, folk tycker mycket konstiga saker är roligt ibland) så blir det en mindre katastrof. Tanken var att kedja fast boken i stället, men detta har jag inte haft tid med att ordna. Så imorgon blir det nog systemskiss alena. Har sketit sig rejält här nu, en kompis skulle köra ner bilen till tävlingen imorgon, men det ser ut som att jag måste köra själv, och om jag har otur måste jag vända. förklaring följer så småningom. Mvh Andreas
Postad 29 May 2009 - 20:25
Unregistereddede14d8
-
Unregistereddede14d8
-
Lärjunge
-
-
432 inlägg
Ja det var ingen dum idé. Problemet som jag ser det med installationsboken är stöld. Om en besökare nu skulle tycka den ser kul ut (fråga mig inte varför, folk tycker mycket konstiga saker är roligt ibland) så blir det en mindre katastrof. Tanken var att kedja fast boken i stället, men detta har jag inte haft tid med att ordna. Så imorgon blir det nog systemskiss alena.
Har sketit sig rejält här nu, en kompis skulle köra ner bilen till tävlingen imorgon, men det ser ut som att jag måste köra själv, och om jag har otur måste jag vända. förklaring följer så småningom.
Mvh Andreas
Systemskiss tills kedjan är på plats  Hm..yttre omständigheter man inte kan styra över är inte roligt...
Postad 03 June 2009 - 18:04
andreas_gbg_
-
andreas_gbg_
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Natten till igår var händelserik
Hannah 12 timmar gammal.
Hannah.jpg 135.29K
0 Antal nerladdningar
Mamma och dotter mår bra, själv vågar man knappt nämna att man vart lite trött sen på dagen  Underbar känsla att få en dotter när vi redan hade en pojk  Hade blivit lika glad oavsett, men sååå himla kul
Postad 03 June 2009 - 18:26
andreas_gbg_
-
andreas_gbg_
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Jamen när man ändå är hemma och är pappaledig så kan man ju åka till DLS och hälsa på. Hur ser det ut på köksbordet hemma efter ett sånt besök??? Såhär kanske
tomten.jpg 178.29K
0 Antal nerladdningar
n_rbild_A6.jpg 104.51K
0 Antal nerladdningar
supernatural.jpg 110.07K
0 Antal nerladdningar
Med detta är setupen för resten av året följande.
Diskant: DLS Scandinavia 1"
Mellanregister DLS Scandinavia 3"
Midbas: DLS Scandinavia 6,5"'
Subbas: DLS RW 12"
Slutsteg: 3st DLS A3 (Dual Mono), 1st DLS A6 (Mono)
Diskanten är den enda komponenten jag inte har hemma ännu. Finns bara ett fåtal färdiga, och de har skickats till lite fetare byggen  Skulle kört med en Magnesuim 12" egentligen då jag vill kunna showa lite mer, men dessvärre kräver den en portad låda vilket sabbar mitt upplägg i skuffen
Mvh Andreas
Postad 03 June 2009 - 18:49
InSane
-
InSane
-
Veteran
-
-
1838 inlägg
Grattis till kotten!!!!!
Nu kräver snart frugan en ny bil med stort koffert och endast barnsånger typ imse vimse spindel kommer få spelas i den så byggt fort!
Redigerat av InSane, 03 June 2009 - 20:55.
Redigerade saker som inte hade med tråden att göra
Postad 03 June 2009 - 19:04
andreas_gbg_
-
andreas_gbg_
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
tackar. Jo barnvisor lär det bli, så vart det sist iaf  Men det kan va kul det med. Grattis till kotten!!!!! Nu kräver snart frugan en ny bil med stort koffert och endast barnsånger typ imse vimse spindel kommer få spelas i den så byggt fort! 
Redigerat av InSane, 03 June 2009 - 20:56.
Redigerade saker som inte hade med tråden att göra
Postad 03 June 2009 - 22:35
Mullis
-
Mullis
-
Användare
-
-
146 inlägg
tackar. Jo barnvisor lär det bli, så vart det sist iaf Men det kan va kul det med.
Lika bra att lära henne att lyssna på klart ljud redan från början så kanske hon lyssnar på dig som inte min dotter gör ibland. Men de är underbara, de små. Är inte lite avundsjuk på din anläggning...
Redigerat av Mullis, 06 June 2009 - 09:19.
Postad 04 June 2009 - 01:40
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4342 inlägg
Grattis till lilltjejen!
Trevliga steg du hade, hoppas de levererar tillfredställelse i bilen  (hmm lite ot: jag har har hört ryktes vägen att Reference stegen ska lira snyggare än Ultimate-stegen, kan du bekräfta eller motsatsen)
Postad 04 June 2009 - 08:39
andreas_gbg_
-
andreas_gbg_
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Grattis till lilltjejen! 
Trevliga steg du hade, hoppas de levererar tillfredställelse i bilen (hmm lite ot: jag har har hört ryktes vägen att Reference stegen ska lira snyggare än Ultimate-stegen, kan du bekräfta eller motsatsen)
Ja det har sagts så av en del. Men det beror lite på högtalare också. I mitt fall behöver de nya högtalarna lite mer pulver så man kan klämma ur det sista i botten av registret med lite punch. Tror att det blir det man gör det till. Jag hade ju inte blivit ombedd att byta steg om det skulle innebära en försämring
Postad 05 June 2009 - 03:59
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4342 inlägg
Ja det har sagts så av en del. Men det beror lite på högtalare också. I mitt fall behöver de nya högtalarna lite mer pulver så man kan klämma ur det sista i botten av registret med lite punch.
Tror att det blir det man gör det till. Jag hade ju inte blivit ombedd att byta steg om det skulle innebära en försämring 
Hoppas de levererar då  Du har en poäng där
Postad 10 June 2009 - 14:19
andreas_gbg_
-
andreas_gbg_
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Har stått still ett tag nu. Har beställt ett batteri till och hämtat hem en massa trevliga Connections-säkringsblock etc. Sedan tyckte jag att brädan kunde stärkas upp lite till. Så det bidde nog en totalt 10 lager glasfibermatta . Så nu får jag gå ut och börja finspackla och slipa om allt igen  Tyvärr vågar jag inte riva av alla plastdetaljer på undersidan som sitter smältlimmade till förbannelse, så allt jobb läggs på ovansidan. Kommer med lite bilder ikväll kanske
Om bara detta vädret släpper igen lite sol så jag kan stå ute och slipa, har rivit ur hela verkstaden och skall börja regla upp och isolera, upp med nya innerväggar så det kan bli lite ordning och reda, Reglar kostar inte många kronor, men isolering och spånskivor gör det  Totalt hamnar väl renoveringskostnaden på runt 6000kr som jag inte har  Sen vet jag inte om man skall måla också? Äh, målarfärg kostar inte mycket, vita väggar och tak går det nog bli. Kanske även nån golvfärg till betonggolvet så man slipper det dammet. Golvfärg till betong kan nog bli dyrt va? Nån som har koll på det och vart man köper?
Mvh Andreas
Postad 10 June 2009 - 21:21
m-arvidsson
-
m-arvidsson
-
Rookie
-
5 inlägg
Har stått still ett tag nu. Har beställt ett batteri till och hämtat hem en massa trevliga Connections-säkringsblock etc. Sedan tyckte jag att brädan kunde stärkas upp lite till. Så det bidde nog en totalt 10 lager glasfibermatta . Så nu får jag gå ut och börja finspackla och slipa om allt igen Tyvärr vågar jag inte riva av alla plastdetaljer på undersidan som sitter smältlimmade till förbannelse, så allt jobb läggs på ovansidan. Kommer med lite bilder ikväll kanske 
Om bara detta vädret släpper igen lite sol så jag kan stå ute och slipa, har rivit ur hela verkstaden och skall börja regla upp och isolera, upp med nya innerväggar så det kan bli lite ordning och reda, Reglar kostar inte många kronor, men isolering och spånskivor gör det Totalt hamnar väl renoveringskostnaden på runt 6000kr som jag inte har Sen vet jag inte om man skall måla också? Äh, målarfärg kostar inte mycket, vita väggar och tak går det nog bli. Kanske även nån golvfärg till betonggolvet så man slipper det dammet. Golvfärg till betong kan nog bli dyrt va? Nån som har koll på det och vart man köper?
Mvh Andreas
Uppdatera nu då! Och en massa bilder vill vi ha  Kanske går att måla golvet med nån slags våtrumsfärg, fast kanske inte är billigare än nån annan färg. Annars får du leka amerikan och lägga heltäckningsmatta... Grattis till Hannah (skrev jag det baklänges nu?) Och föresten, dom där slutstegen var sjukt snygga! Låter dom som dom ser ut så blir det nog kanon det där.
Postad 10 June 2009 - 22:25
Mullis
-
Mullis
-
Användare
-
-
146 inlägg
I senaste Gör Det Själv så målar de med en epoxibaserad (vatten) 2-komponentsfärg, ca 300kr/m2...
Bilderna Eller orkade du ionte gå ut i garaget ikväll?
Kanske regnar nere i Götet...
Postad 11 June 2009 - 11:44
andreas_gbg_
-
andreas_gbg_
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
tack ska du ha Arvidsson 
Riktigt skitväder har det vart  Var fint nu på morgonen så jag har stått ute och slipat, men nu kommer regnet snart igen  Bilderna glömde jag helt bort  Är egentligen inte så mycket att visa, brädan ser ju ut som innan, bara mycket stabilare.
Nu får jag dra iväg och köpa mer spackel igen. Sedan hoppas jag bilen kommer hem ifrån verkstaden igen som skall fixa lite lack som dom sjabblat sig med. Tyvärr ska jag jobba hela helgen och en vecka framåt men sen är det semester i 4 veckor, jobb en vecka, pappa-ledig i 4 veckor till. Sedan är det premiär
Connections_001.jpg 154.06K
0 Antal nerladdningar
Mvh Andreas
Postad 12 June 2009 - 16:35
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
Kul då hoppas vi få lite inspirerade bilder
Hoppas en annan kan börja snart! Det rycker fingrarna nu!
Postad 20 June 2009 - 15:40
andreas_gbg_
-
andreas_gbg_
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Då var skuffen rensat ifrån gammalt och brainstorming påbörjats. Vilket utav alternativen nedan föredrar ni? Inte säkert att det går att genomföra med en vettig kabeldragning, men det får bli ett senare problem.
Alternativ 1
upppl_gg1.jpg 158.51K
0 Antal nerladdningar
Alternativ 2
Uppl_gg_2.jpg 151.42K
0 Antal nerladdningar
Alternativ 3
Uppl_gg_3.jpg 164.48K
0 Antal nerladdningar
Alternativ 4
Uppl_gg_4.jpg 157.29K
0 Antal nerladdningar
Mvh Andreas
Postad 20 June 2009 - 18:35
Unregistereddede14d8
-
Unregistereddede14d8
-
Lärjunge
-
-
432 inlägg
Vet inte........har ju ett alternativ till.
Alternativ 2 fast byta plats på stegen o basen....
För min del väger det mellan Alt. 2 och 4....
Postad 20 June 2009 - 22:10
andreas_gbg_
-
andreas_gbg_
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Får inte ner basen längst bak då batterierna skall bo där.
Ska pressa in mattan mer, behöver köpa ny alu-roller först.
d_mpad_baskorg_002.jpg 147.06K
0 Antal nerladdningar
En fredagskväll kan man ha såhär roligt. En 6 meters längd började jag med, kändes som den var minst 1 meter längre än vad som kommer behövas, så resten blir nog bara 5 meters, trist om det blev för kort bara
kabelstrumpa.jpg 143.43K
0 Antal nerladdningar
Mvh Andreas
Postad 20 June 2009 - 22:42
m-arvidsson
-
m-arvidsson
-
Rookie
-
5 inlägg
Alt. 3 gillar jag nog bäst av dom, eller 1an kanske. Hm, näe 3an : )
För lite kabel är aldrig bra! Märkte att 5m inte räckte från motorrummet till bagaget i 850 i alla fall ;/ Var bara göra om och göra rätt
Sätta på strumpa och dricka Norrlands guld är väll en bra sysselsättning, blir ganska mycket kabel kan jag tänka mig. Blir det "nya" bagaget svart och med plexi också eller har du inte tänkt så långt än? Antar att det ska gå in en barnvagn med nu för tiden?
Postad 20 June 2009 - 23:54
ekolnskungen
-
ekolnskungen
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Jag tycker alternativ 3 ser minst stökig ut, så jag lägger min röst på 3an!
Varför lägger du folie på elementet? Nytta eller tidsfördriv?
Postad 21 June 2009 - 10:24
andreas_gbg_
-
andreas_gbg_
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Jag tycker alternativ 3 ser minst stökig ut, så jag lägger min röst på 3an!
Varför lägger du folie på elementet? Nytta eller tidsfördriv? 
Det är vanlig dämpmatta som jag använder för att dämpa bort resonanser i korgen. RW låter riktigt bra, MEN för att hålla nere produktionskostnaderna används en vanlig plåtkorg istället för att gjuta en korg. Denna är inte så stabil, men det åtgärdas ganska lätt  Hade det gjutits en korg till RW-basarna hade de antagligen kostat en tusenlapp mer och då försvinner ju poängen med en riktigt bra bas till ett riktigt bra pris som de flesta har råd med. Jag dämpade inte korgen på min 10" som suttit i fram tills nu, har inte klagat men varje liten del som förbättras gör kanske stor del tillsammans Mvh Andreas
Postad 24 June 2009 - 15:58
andreas_gbg_
-
andreas_gbg_
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Har inte hänt så mycket tyvärr. Har dragit strumpa på all högtalarkabel, ca 35 meter. Är övertygad om att jag får korta högtalarkablarna nån meter när jag monterar men hellre för lång än för kort kabel
bilen_003.jpg 153.91K
0 Antal nerladdningar
Sedan har jag även vart på i-brädan lite med, finslipat lite och frigjort lite utrymme bakom mellanregister baffeln. Kommer bli att fylla igen de sista porerna och verkligen gå över brädan noggrant, inte så kul om en sådan synlig detalj inte blir perfekt. Hade helst klätt med vinyl men pga de akustiska egenskaperna så går det tyvärr... Fetebort.
Mvh Andreas
Postad 24 June 2009 - 17:45
Unregistered1728
-
Unregistered1728
-
Mästare
-
-
2761 inlägg
Har inte hänt så mycket tyvärr. Har dragit strumpa på all högtalarkabel, ca 35 meter. Är övertygad om att jag får korta högtalarkablarna nån meter när jag monterar men hellre för lång än för kort kabel 
bilen_003.jpg 153.91K
0 Antal nerladdningar
Sedan har jag även vart på i-brädan lite med, finslipat lite och frigjort lite utrymme bakom mellanregister baffeln. Kommer bli att fylla igen de sista porerna och verkligen gå över brädan noggrant, inte så kul om en sådan synlig detalj inte blir perfekt. Hade helst klätt med vinyl men pga de akustiska egenskaperna så går det tyvärr... Fetebort.
Mvh Andreas
fram rutan och stolparna och sidorutorna ger nog mera ful resonanser än vad vinyl gör.
Postad 24 June 2009 - 18:12
andreas_gbg_
-
andreas_gbg_
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
sdx: Visst är det så. MEN rutorna kan jag inte göra så mycket åt, materialet på brädan däremot är en sak som jag kan påverka. Stolparna flockas också såklart
Mvh Andreas
Postad 25 June 2009 - 10:48
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4342 inlägg
Kör med frostat glas då  ?
Postad 13 July 2009 - 11:07
Unregistereddede14d8
-
Unregistereddede14d8
-
Lärjunge
-
-
432 inlägg
Öh.......med tanke på vad du åstakommit hittils....hur vore det med en uppdatering här med?
Postad 15 July 2009 - 20:17
andreas_gbg_
-
andreas_gbg_
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Bilstereo
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|