Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 August 2008 - 19:03

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Goda nyheter att X1an skall ha MicroSD! SonyEricsson har ju hittils hållit sig till den något dyrare MemoryStick-familjen... är detta första steget mot döden för det Sonyskapade MemoryStickkortet? ;)

Postad 28 August 2008 - 19:13

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Goda nyheter att X1an skall ha MicroSD! SonyEricsson har ju hittils hållit sig till den något dyrare MemoryStick-familjen... är detta första steget mot döden för det Sonyskapade MemoryStickkortet? ;)

Xperia byggs ju av Htc så det var ju inte så konstigt då Htc använder sig av microsd. ;)

Postad 28 August 2008 - 19:30

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Visserligen.. men Sony Ericsson.. ;)

Postad 01 September 2008 - 13:27

spaceboy
  • spaceboy
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
X1:an försenad, ingen leverans innan jul?

Titt på telefonen

Postad 01 September 2008 - 13:44

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
jo de verkar ha lite problem om man tittar på videon :P .. men jag väntar hellre och får en stabil mobil än att få något halvklart två månader tidigare..

Postad 01 September 2008 - 19:39

voyager
  • voyager
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Prel. lev datum enligt katshing, så är det den 10 okt.. Vi får hoppas att den kommer då :)

Postad 03 September 2008 - 12:32

Unregistered6ee38357
  • Unregistered6ee38357
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Nu ligger det ett bokningkvitto i min plånbok, det kittlar i magen när jag tänker på det :D Ngn som vill köpa en n95 plum? B)

Postad 03 September 2008 - 13:28

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
Jag tycker synd om SE, de gick så bra i början med deras enkla och smarta telefoner, men nu efter drygt 3 år av samma mobiler måste de börja ändra något drastiskt...
Då lanserar de Xperia X1, men den kommer inte ut i tid å därför blir den 1 år gammal innan den äns har sålts.
snart kommer det komma ut att de inte kommer släppa denna telefon och X2 kommer komma istället! hoppas att inte SE har lagt ner för mycket tid och pengar på en förlustvara....

Postad 03 September 2008 - 21:06

Unregistered474c50b4
  • Unregistered474c50b4
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Då lanserar de Xperia X1, men den kommer inte ut i tid å därför blir den 1 år gammal innan den äns har sålts.
snart kommer det komma ut att de inte kommer släppa denna telefon och X2 kommer komma istället! hoppas att inte SE har lagt ner för mycket tid och pengar på en förlustvara....

Förstår inte riktigt vad du tänker på.
En av dem mest likvärdiga konkurrenterna kommer vara HTC Touch Pro (som är något sämre) och den kommer ungefär samtidigt till samma pris.
Tycker inte riktigt det finns nån annan likvärdig mobiltelefon, ingen med denna upplösningen, ingen WM med dess batteritid (440h standby).
Iphone 3G kanske, men den är ju sämre tekniskt sett. Fast mjukvarumässigt är den såklart otroligt smidig..

Du klagar på SE för att dom lanserar mobiler för söligt och som inte håller måttet - samtidigt som du klagar på att X2an säkert kommer när som helst och äger upp X1an. Låter lite som en dubbelmoral mot SE.

Postad 03 September 2008 - 23:39

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
För den som vill kolla lite närmare på OS i Xperia

https://developer.so...ndowsmobile.jsp

Postad 04 September 2008 - 08:08

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Jag lläser i denna tråden trots att jag inta skall köpa xperia kommer aldrig ens fundera på det ! det är bara så när det gäller Sony Ericsson trots att man är Svensk och hjärtata hoppas så har dom svårt att visa några egentliga muskler dom ligger alltid lite hopplöst efter med ideer dom famlar vist valkman mobilerna men var det något unik jag fattar inte den grejen alls en mobiler med bra mp3 spelare i finns det gott om visst har dom kamera mobiler som fungerar bra

Och nu bygger dom en en befintlig telefon känns det som ,, om dom tagit till sig winmobile för 5 år sen när carrier devices microsofts egna hårdvarutillverkare på den tiden och då gjort vad nu HTC gjort

Men nej nej och nu alla dessa försenningar viist kan man vänta men detta liknar ju som ett snälltåg som inte ens rullar längre Se kommer bli helt uppättna inom ett par år det är klart att om det blir så att man ser på blueray via mobilen eller något så kanske ,

annars god natt

Postad 04 September 2008 - 08:51

ThePreToriaN
  • ThePreToriaN
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

En av dem mest likvärdiga konkurrenterna kommer vara HTC Touch Pro (som är något sämre) och den kommer ungefär samtidigt till samma pris.
Tycker inte riktigt det finns nån annan likvärdig mobiltelefon, ingen med denna upplösningen, ingen WM med dess batteritid (440h standby).
Iphone 3G kanske, men den är ju sämre tekniskt sett. Fast mjukvarumässigt är den såklart otroligt smidig..

Du klagar på SE för att dom lanserar mobiler för söligt och som inte håller måttet - samtidigt som du klagar på att X2an säkert kommer när som helst och äger upp X1an. Låter lite som en dubbelmoral mot SE.

Xperia är ju ännu ett försök att rädda mobilmarknaden hos SE. Det är liksom ny obeprövad teknik som ska ut igen till skillnad mot HTC som är riktigt hemma på WindowsMobile och en stabil mjukvara i övrigt.

SE är ju fokuserad helt på fel saker och för sent när det gäller smartphones tyvärr. De är för få och lanseras för sent. Precis som med P990i, vilken hajp och vilken besvikelse!. 3 månader efter lansering ville ingen höra talas om den. Det är ju lite skillnad mot tex. Tytn II som fortfarande har en stark plats i butikshyllorna.

Redigerat av ThePreToriaN, 04 September 2008 - 08:52.

Postad 04 September 2008 - 08:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Läs mitt tidigare inlägg om upplösning...Inte alls säkert att det är någon större fördel..

I övrigt är det ju väldigt lite som skiljer mellan Touch Pro å Xperia..
Skulle lätt ta en Touch Pro nu istället för att vänta

Postad 04 September 2008 - 09:03

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Jag lläser i denna tråden trots att jag inta skall köpa xperia kommer aldrig ens fundera på det ! det är bara så när det gäller Sony Ericsson trots att man är Svensk och hjärtata hoppas så har dom svårt att visa några egentliga muskler dom ligger alltid lite hopplöst efter med ideer dom famlar vist valkman mobilerna men var det något unik jag fattar inte den grejen alls en mobiler med bra mp3 spelare i finns det gott om visst har dom kamera mobiler som fungerar bra

Och nu bygger dom en en befintlig telefon känns det som ,, om dom tagit till sig winmobile för 5 år sen när carrier devices microsofts egna hårdvarutillverkare på den tiden och då gjort vad nu HTC gjort

Men nej nej och nu alla dessa försenningar viist kan man vänta men detta liknar ju som ett snälltåg som inte ens rullar längre Se kommer bli helt uppättna inom ett par år det är klart att om det blir så att man ser på blueray via mobilen eller något så kanske ,

annars god natt

Jag citerar mig själv som en uppmaning till Sony Ericsson att blueray i mobilen kopplad till vilken skärm altså en typ dvi utgång på mobben det hade varit ok som helst ,, ja den skulle ni ta marknads andelar på...

Postad 04 September 2008 - 10:02

Unregistered474c50b4
  • Unregistered474c50b4
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Xperia är ju ännu ett försök att rädda mobilmarknaden hos SE. Det är liksom ny obeprövad teknik som ska ut igen till skillnad mot HTC som är riktigt hemma på WindowsMobile och en stabil mjukvara i övrigt.

Varför är det en obeprövad teknik att använda WM 6 på X1an? HTC har använt det länge, HnTC bygger X1a, X1an och Touch Pro har mycket gemensamt. Snarare det att X1an är lite bättre på det mesta samt har ett lägre pris.

SE är ju fokuserad helt på fel saker och för sent när det gäller smartphones tyvärr. De är för få och lanseras för sent. Precis som med P990i, vilken hajp och vilken besvikelse!. 3 månader efter lansering ville ingen höra talas om den. Det är ju lite skillnad mot tex. Tytn II som fortfarande har en stark plats i butikshyllorna.

Ang P990i, javisst håller jag med dig om att det var en besvikelse. Men varför ska man blicka bakåt där egentligen..

Liten recension
http://www.boygenius...eria-x1-review/

Här är en stor recension för X1an mot Touch Pro. Bör läsas!
http://smape.com/en/...IA_X1-prev.html

Bara jag som ser att X1an är en bättre mobil till ett lägre pris?

Postad 04 September 2008 - 10:30

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
jag bryter in igen det som är SE problem är att dom inte har det kreativa tänket dom ser inte framåt dom ser här och nu dom skulle behöva go wild i kreativitet dom rippar bara gamla idder och står nu väldigt dåligt rustade när nu nokia köpte symbian i princip och winmobile är i htc totala kontroll rent teknisk

om de e snabba hoppar på Linux som definitivt är framtiden med helt öppna källkoder och fritt men som det är nu så har dom ingen egen riktig plattform eller OS

mac har ju sitt så SE faller lite mellan stolarna hela tiden ser man inte detta så ,, jag kanske har fel men serman inte detta så ! det är så tydligt tycker jag

xperia är kanske kanon men men ,, men ja och ! för 5000-6000 sek när Asus gör 9 tum datorer för 3000sek
och atom cpu står för dörren som kommer bli totalt grym i mobiler överbäst då den jobbar så svalt mm

xperian är nästan körd innan den kommer tyvärr !

Postad 04 September 2008 - 11:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Att Xperia kommer att vara billigare än Touch Pro tvivlar jag starkt på...
Touch Pro kostar 6369..Aldrig att Xperia kommer att kosta mindre..

Är ju bara vad jag tror men B)

Postad 04 September 2008 - 13:36

Caveo
  • Caveo
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

om de e snabba hoppar på Linux som definitivt är framtiden med helt öppna källkoder och fritt men som det är nu så har dom ingen egen riktig plattform eller OS

Troligtvis kommer vi få se någon typ av symbian i kommande SE lurar eftersom S60 och UIQ gått ihop och bildat Symbian Foundation

With this in mind, industry leaders are coming together to establish Symbian Foundation, to bring to life a shared vision and to create the most proven, open and complete mobile software platform - available for free. To achieve this, the foundation will unify Symbian, S60, UIQ and
MOAP(S) software to create an unparalleled open software platform for converged mobile devices, enabling the whole mobile ecosystem to accelerate innovation.

Postad 04 September 2008 - 14:21

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Troligtvis kommer vi få se någon typ av symbian i kommande SE lurar eftersom S60 och UIQ gått ihop och bildat Symbian Foundation

men SEhar spelat bort sina kort lite eller helt då dom bara är en mobiltillverkare i mägden och kommer margimnaliseras än mer Nokia tar den delen fullt ut nu med symbian och SE kommer med fler windows mobile för att försöka ta det som finns i mellan segmentet mobiler runt 1000-2500 sek på winmobile än del som ingen riktigt angripit den än men där finnnns de vanliga jag spekulerar villt men jag tror SE är på väg bort från Symbian helt på sikt

men där ligger samsung mm ,,mm

Postad 04 September 2008 - 14:57

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Gissar på att SE kommer släppa telefoner med S60 nästa år. De har iaf lagt ner användandet av UIQ.
SymbianFoundation lär inte ha ngt fungerande på marknaden förän 2011.

Postad 04 September 2008 - 20:50

Unregistered474c50b4
  • Unregistered474c50b4
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Att Xperia kommer att vara billigare än Touch Pro tvivlar jag starkt på...
Touch Pro kostar 6369..Aldrig att Xperia kommer att kosta mindre..

Är ju bara vad jag tror men :)

Jasså du tvivlar på det. Enligt smape.com är priset satt till "Price
770 euros - X1
815 euro - Touch Pro"

En sökning på prisjakt visar HTC Touch Pro 6396:-
En sökning på X1an visar att 7 stycken butiker säljer den för under 6100:-

Hur tusan kan man inte tro på detta?

Postad 05 September 2008 - 07:50

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

jag menar mest att de kommer förlora så mycket på att släppa en " 1 år gammal " mobil så här sent.
det innebär att de måste göra en ny version så fort de släppt denna för att vara med i spelet,
såg att nvidia hade ett grafikkort till mobiler, det skulle tillexempelt göra "framtida x2" till en bättre och stabilare mobil. för jag garanterar att denna mobil kommer vara buggig och seg... det är ju WM6, har ni stött på nån mobil med det som fungerar flytande?

du sa "dess batteritid (440h standby)" du vet att det kommer vara drygt samma tid som på iphone? ca 8 timmars användning innan skärmen har slukat upp batteriet...

jaja, jag e nöjd med iphone även om jag har hjärta för SE och alltid haft...

Postad 05 September 2008 - 08:38

Zakath
  • Zakath
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Det var väl fn va ni gnäller på SE X1 redan innan den är släppt - undrar hur många av er som är "uppköpta".
Kom igen nu, ni får ju ta o kamma er, SE har hitills hållit sina lanseringsplaner och lär så göra!

Hur skulle X1 vara en dålig mobil!? , SE har ju faktiskt tagit hjälp av en bra tillverkare som HTC - använt deras mobilplattform från redan asbra HTC Touch Pro, samt sedan gjort hårdvaru- o mjukvaru-förbättringar till X1:an;

- bättre större skärm
- 3,5 mm audiouttag
- metallskal
- bättre batteri
- bättre kamera (hårdvaru o mjukvaumässigt)
- mest troligt en uppsjö av bättre program pga SE i ryggen
- Bra/bättre programvaru-uppdateringar genom SE för X1:an
- Mjukvarumässigt mycket bättre mp3 spelare i X1:an pga SONY
- osv osv osv - fyll gärna i saker jag glömt ---> senildemensen kommer o går :) !!

Till slut - pessimistnissar göra sig icke besär - ni kan hålla er till era överhypade Iphone budgettelefoner(det räcker inte bara med en snygg yta - det måste finnas något under skalet också).

/Zakath

Redigerat av Zakath, 05 September 2008 - 08:43.

Postad 05 September 2008 - 09:16

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Xperia kommer bli en grymt bra telefon..

Sedär...Jag gissade fel..Trode att den skulle kosta betydligt mer än 6000..

Postad 05 September 2008 - 09:34

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
http://wwwc.aftonbla...1/03/mobil.html

Det är själva grejen att från att ha varit världsledande så är företaget minimerat till asyl och ta hjälp av koreanska HTC

sen om Xperia är bättre eller sämre HTC jag vet ingen vet. Sony Ericssson har problen på mobil sidan dom faller mellan stolarna xperia är ju bara ett flaggskepp som skall signaler hög kunskap knowhow den kan dom inte ta fram själva med själva chipsen

IOFS ! OBS alla mobiler tillverkas av sk (foundries) idag eller chips centraler

http://en.wikipedia....i/Foundry_model

hela mobilmarkanaden är komplex så in H men SE ligger efter inte förre att apple lyckades särskilja sig så som dom gjort med IPHONE är helt otroligt egentligen

Postad 05 September 2008 - 09:51

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Det var väl fn va ni gnäller på SE X1 redan innan den är släppt - undrar hur många av er som är "uppköpta".
Kom igen nu, ni får ju ta o kamma er, SE har hitills hållit sina lanseringsplaner och lär så göra!

Hur skulle X1 vara en dålig mobil!? , SE har ju faktiskt tagit hjälp av en bra tillverkare som HTC - använt deras mobilplattform från redan asbra HTC Touch Pro, samt sedan gjort hårdvaru- o mjukvaru-förbättringar till X1:an;

- bättre större skärm
- 3,5 mm audiouttag
- metallskal
- bättre batteri
- osv osv osv - fyll gärna i saker jag glömt ---> senildemensen kommer o går :) !!

Till slut - pessimistnissar göra sig icke besär - ni kan hålla er till era överhypade Iphone budgettelefoner(det räcker inte bara med en snygg yta - det måste finnas något under skalet också).

/Zakath

det ska bli kul när jämförelser börjar komma in när den kommer ut, iphone 3g vs xperia x1.
iphone har ju liksom en mycket mer användarvänlig och snygg layout, förstår inte att x1an ska se ut som windows 98 i menyn.

visst, xperia har bra spec, men det är ju inte allt.. man måste kunna använda allt på rätt sätt...
och som jag ser det så är det bara kameran som är bättre än på iphone. för vem orkar ta upp en "penna" så fort man vill göra lite mer än att kolla på menyer på mobilen?

en fråga: varför ska de ha ett "slidetangentbord" för? det gör mobilen så omodernt tjock och ful....
visst kommer denna mobil sälja bättre för "buisnismännen" än iphone, men inget mer....

Postad 05 September 2008 - 10:14

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jaa..Varför tror du att den har tangentbord???

Inte är det för att få in tv-sändningar :)

Det enda Iphone har är yta..Gillar man det så är det väl ok.

Jag vill inte ha en telefon som apple bestämmer vilka program ja ska kunna ladda hem..
Jag vill inte ha en telefon som inte klarar MMS..
Jag vil inte ha en telefon som inte fixar att multitaska.
Jag vill inte ha en telefon där jag inte kan välja gps program själv.
Jag vill inte ha en telefon med kass kamera.
Jag vill inte ha en telefon som inte har TV ut..
Jag vill inte ha en telefon me så dålig upplösning.

Jaja det var bara nåra grejor

Edit

Har skrivit 1700-2000 sms i månaden de senaste halvåret och det är grymt skönt med ett riktigt tangentbord.
Går inte att jämföra mot att bara ha touch skärm

Redigerat av moparman, 05 September 2008 - 10:18.

Postad 05 September 2008 - 10:19

Zakath
  • Zakath
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
X1:an har om jag fattat rätt inte tv-ut! däremot har HTC Touch Pro det. Personligen har jag mer nytta av 3.5 mm audio uttag än HTC:ns tv-ut

Postad 05 September 2008 - 10:38

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Jaa..Varför tror du att den har tangentbord???

Inte är det för att få in tv-sändningar :)

Det enda Iphone har är yta..Gillar man det så är det väl ok.

Jag vill inte ha en telefon som apple bestämmer vilka program ja ska kunna ladda hem..
Jag vill inte ha en telefon som inte klarar MMS..
Jag vil inte ha en telefon som inte fixar att multitaska.
Jag vill inte ha en telefon där jag inte kan välja gps program själv.
Jag vill inte ha en telefon med kass kamera.
Jag vill inte ha en telefon som inte har TV ut..
Jag vill inte ha en telefon me så dålig upplösning.

Jaja det var bara nåra grejor

Edit

Har skrivit 1700-2000 sms i månaden de senaste halvåret och det är grymt skönt med ett riktigt tangentbord.
Går inte att jämföra mot att bara ha touch skärm

Några svar på dina "inte" saker..

Jag vill inte ha en telefon som apple bestämmer vilka program ja ska kunna ladda hem.. -Jailbreaka.
Jag vill inte ha en telefon som inte klarar MMS.. -Jailbreak och använd swirly
Jag vil inte ha en telefon som inte fixar att multitaska. -är påväg.(hinner nog komma innan x1an e släppt)
Jag vill inte ha en telefon där jag inte kan välja gps program själv. - samma här
Jag vill inte ha en telefon med kass kamera. -det har du rätt i.
Jag vill inte ha en telefon som inte har TV ut.. -Inte? det trodde jag den hadde...
Jag vill inte ha en telefon me så dålig upplösning. -dålig upplösning kan jag inte förstå att du tycker....

aja, orkar inte försvara iphone, men det är ju verkligen saker jag aldrig använt å kanske är det därför jag e så nöjd me min telefon. å så kan jag inte tro att Xperia kommer ha bättre ljud än iphone. det är riktigt bra kvalité på det:)

Postad 05 September 2008 - 10:40

Unregistered474c50b4
  • Unregistered474c50b4
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Det är själva grejen att från att ha varit världsledande så är företaget minimerat till asyl och ta hjälp av koreanska HTC

Du måste självklart se det från andra sidan också!
Det är väldigt många som reagerat på "Varför ska SE gå in på WM-marknaden?" med argument som att dom inte kan bygga en sådan mobil samt mjukvaran kommer vara bristande jämfört de mer etablerade märkena.
Nu har SE en guldstart eftersom dom får hjälp av HTC - samtidigt som dom bygger den i min mening både bättre samt till ett lägre pris.
Hade HTC inte varit med i leken hade jag varit en av dom som är kritiska till att SE ger sig in på WM-marknaden.

Postad 05 September 2008 - 10:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Sorry angående tv ut...Blandade ihop det :-)

Joo vist..Men alla vill kanske inte jailbreaka..Nog för att jag gör liknande på min TyTn II men :)

Edit
Vad som upprört folk mest av allt när man läser runt på andra stora symbian forum är att SE väljer att sälja en telefon med "fiendens" operativsystem å inte utvecklat ett eget

Redigerat av moparman, 05 September 2008 - 10:47.

Postad 05 September 2008 - 11:01

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

- bättre större skärm
- 3,5 mm audiouttag
- metallskal
- bättre batteri

/Zakath

Mycket gnäll i den här tråden, håller fullständigt med dig Zakath, om ericsson fixar kameramjukvaran och hittar ett ännu bättre gui än htc så har de en vinnare, om de inte fixar ett bättre gui så finns det alltid andra att köpa eller ladda hem till wm, använder sbp mobile shell och sbp mobile suit till min touch cruise, fördelen med windows mobile är att om man inte är nöjd med nått så finns det oftast en färdig lösning och man är egentligen aldrig låst till något som tillverkaren bestämt.

Postad 05 September 2008 - 11:08

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Sorry angående tv ut...Blandade ihop det :-)

Joo vist..Men alla vill kanske inte jailbreaka..Nog för att jag gör liknande på min TyTn II men :)

Edit
Vad som upprört folk mest av allt när man läser runt på andra stora symbian forum är att SE väljer att sälja en telefon med "fiendens" operativsystem å inte utvecklat ett eget

Det är ju inte gratis att utveckla ett eget och inte säkert det blir bättre heller, däremot hade det varit kul att se vad SE kunde göra av tex android (Linux/googles mobil os) då skulle man varit ordentliga föregångare

Postad 05 September 2008 - 12:05

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Gnäll vi vänder argument är det något som är rädd för att inte ha rätt ..,

Jag har haft qwerty sen 1997 NOKIa 9110 på min mobil då var på internet med den samma år tekniken är över tio år mobiltilleverkarna har dragit ut och sparat teknik så i H ..
så det IPHONE gör nu är mycket bra mycket bra annars hade vi fått vänta tio år till på alla dessa qwerty ,, mm ,mm

sen gillar inte jag IPHone heller ..

som sagt man vänder på stenarana i forum

saken är den som jag påpekat tidigare att mobiler om 2 år kommer inte vara mobiler i vanlig bemärkelse utan vara små av märket Asus laptops kanske mm, mm, typ med inbyggda 3 g kort platta 100 grammmare
och atom cpu i på 15-20w med quad 4x3 ghz klockfrekvens i blixt snabba strömsnåla och med små flash diskar på 200 gb som man kopplar på till skärmen bara vilken som därför är tv out viktigt elle r att tekniken implimenteras snart i SE om dom skall ha en chans att hävda sig men dom krälar ju ser ni inte det dom sakar efter köper från HTC know how

3g nätet kommer klara download på kanske 30mb/s upploaden likaså

så lite kommer framtiden te sig tror jag och ganska snart desutom jag vet inte xperia jo ja viist men den har inget eget unik så HTC har redan små laptoppar som desutom dom tar 10.000 sek för dom tjänar redan pengar i alla ändar

nej ericsson koommer få det jobbigt tror jag i framtiden

Postad 05 September 2008 - 13:07

Unregistered78820285
  • Unregistered78820285
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0

saken är den som jag påpekat tidigare att mobiler om 2 år kommer inte vara mobiler i vanlig bemärkelse utan vara små av märket Asus laptops kanske mm, mm, typ med inbyggda 3 g kort platta 100 grammmare
och atom cpu i på 15-20w med quad 4x3 ghz klockfrekvens i blixt snabba strömsnåla och med små flash diskar på 200 gb som man kopplar på till skärmen bara vilken som därför är tv out viktigt elle r att tekniken implimenteras snart i SE om dom skall ha en chans att hävda sig men dom krälar ju ser ni inte det dom sakar efter köper från HTC know how

Nu är du nog lite övermodig i dina tankar om framtiden tror jag. Dessutom tror jag de flesta vill ha en någorlunda kompakt telefon som funkar bra att ha i fickan. Varför skulle man vilja ha 4x3GHz i mobilfan för förresten, vad är du vill göra på en typ 3" skärm som kräver så mycket kraft. Möjligen om man börjar koppla den till extern utrustning och använder den som en riktig dator, men det kommer nog dröja.

Ericsson och Sony Ericsson är inte samma sak för de som inte visste det, så att på nått sätt jämföra hur Ericsson var förr blir fel, dessutom är Ericsson rätt framåt i telefoni i övrigt. De utvecklar det mobila nätet för tv-tittande och snabbt internet. Jag tror det var 2010 så kunde vi se drygt 100mbit i mobilnätet enligt dem, men då ska det byggas ut m.m. så det tar nog tid men det är intressant. Sen massa andra tjänster har de på G i det mobil-nätet. Det är vad Ericsson håller på med, sen vad Sony Ericsson gör är en annan sak. Att de inte riktigt hänger med i utvecklingen, de har alltid legat lite efter sen mobilmarknaden förändras att man kan gör annat med mobilen än att bara ringa.

xperia är dock den enda telefonen som SE gjort som intresserar mig lite. Äntligen slipper man deras äckliga egna OS och dessutom har de inte valt att lägga allt krut på kameran. Dessutom är det en stilren telefon som inte har massa läskiga skrikiga färger som förstör. Metalldetaljer är även något jag gillar, kan höja kvalitetskänslan som brukar vara lite si och så med SE. Det som gör mig lite tveksam till telefonen är hur stenålders, segt, instabilt, ogenomtänkt m.m. men jag har faktiskt aldrig direkt använd en WM telefon så jag vet ju inte ordentligt. Jag vill inte behöva använda pennan hela tiden. Jag tycker att Android, Symbian, linux vad de nu ska komma med så småningom verkar väldigt intressant, och vad WM kan kontra med.

Postad 05 September 2008 - 14:10

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Nu är du nog lite övermodig i dina tankar om framtiden tror jag. Dessutom tror jag de flesta vill ha en någorlunda kompakt telefon som funkar bra att ha i fickan. Varför skulle man vilja ha 4x3GHz i mobilfan för förresten, vad är du vill göra på en typ 3" skärm som kräver så mycket kraft. Möjligen om man börjar koppla den till extern utrustning och använder den som en riktig dator, men det kommer nog dröja.

Ericsson och Sony Ericsson är inte samma sak för de som inte visste det, så att på nått sätt jämföra hur Ericsson var förr blir fel, dessutom är Ericsson rätt framåt i telefoni i övrigt. De utvecklar det mobila nätet för tv-tittande och snabbt internet. Jag tror det var 2010 så kunde vi se drygt 100mbit i mobilnätet enligt dem, men då ska det byggas ut m.m. så det tar nog tid men det är intressant. Sen massa andra tjänster har de på G i det mobil-nätet. Det är vad Ericsson håller på med, sen vad Sony Ericsson gör är en annan sak. Att de inte riktigt hänger med i utvecklingen, de har alltid legat lite efter sen mobilmarknaden förändras att man kan gör annat med mobilen än att bara ringa.

xperia är dock den enda telefonen som SE gjort som intresserar mig lite. Äntligen slipper man deras äckliga egna OS och dessutom har de inte valt att lägga allt krut på kameran. Dessutom är det en stilren telefon som inte har massa läskiga skrikiga färger som förstör. Metalldetaljer är även något jag gillar, kan höja kvalitetskänslan som brukar vara lite si och så med SE. Det som gör mig lite tveksam till telefonen är hur stenålders, segt, instabilt, ogenomtänkt m.m. men jag har faktiskt aldrig direkt använd en WM telefon så jag vet ju inte ordentligt. Jag vill inte behöva använda pennan hela tiden. Jag tycker att Android, Symbian, linux vad de nu ska komma med så småningom verkar väldigt intressant, och vad WM kan kontra med.

jag håller med i mycket .. men jag skriver inte att man skall använda 3 tums skärmen till mer än just det nödvändiga sen när man kommer hem så kopplar man den upp sig på 24 tums skärmen eller tv jag skriver med att ericsson har det Men inte sony ericsson

JA DET SA DOM OM MIG 1997 MED som formgivare det skulle inte skadda att anställa mig på så dom hade sett lite längre än näsan räcker men ericssson anställer bara såna som ställer sig i ledet det e deras problem major problem tekniker anställler ny tekniker som bekräfftar deras syn på saken Väldigt synd då detta enbart handlar om just inovation/kreativitete när alla delar tekniken redan finns i princip eller är lösbar om man vill

här ericsson svar på paniken http://www.tcf.se/Ne...icle.asp?id=570

här är ett exempel på nya tankar http://www.fingerpri...m/Products.aspx att i denna sensor vilken redan skalla fungera sätta in en navigtor key
nu skall tilläggas att det är världens säraste sen fingerprint sensor som desutom har sweep sensor så den är så platt att den går in ett kredit kort mm, men SE ser inte framåt denn finns tillgänglig på fabrikslistorna mycket snart eller redan nu vet inte

jag menar kom med nått nytt ! nån gång SE

Och jag skriver att tekniken kommer nu man kommer se de första linux basserade på ca ca : 200 gram inom ett
år a 3000-4000 sek som du in princip kan göra allt med tekniken finns redan bara att sätta ihop den DELL kommer e på g

självklart så kan ju xperia bli hur bara som helst men jag jäspar då jag tycker att det inte förmedlar mer än ja just det typ , typ nja det var ju för ett år sen innan IPHOne 3g iallafal

för 3 år sen skrev jag i ett forum döda filofaxen där är vi redan nu skriver jag döda laptopen ligg före inte efter

ha det gott

Redigerat av halvledaren, 05 September 2008 - 14:12.

Postad 05 September 2008 - 15:28

Unregistered474c50b4
  • Unregistered474c50b4
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Om 2 år kommer de hastigheterna finnas??

Här har du Intels planer på Atom. Den kommer till mobiler på allvar om ~2 år, men det är ingen förvånande nyhet.
http://www.xbitlabs....ys_Company.html

Intel Atom drar i nuläget 2.5watt för 1.87Ghz versionen, och detta är för mycket för en mobil. Hur tusan hade du tänkt med 20watt som är en tiodubbling?
Har för mig att batteriernas effektivitet dubblas ungefär vart femte år. Detta kommer kräva ett litet bilbatteri :)
Krympningen av Atom kommer att ske till 32nm, så man kanske kan förvänta sig MAX ~50% lägre TDP än nuvarande om dem ska behålla hastigheten på 1.8Ghz.
Och quad? Atom kommer troligtvis bara släppas som dubbelkärnig då den drar för mycket ström isåfall och förlorar sitt syfte om man dubblar kärnorna.

Här ser du en mobil med 3G samt Atom-processor på totalt 280gram, så jag ser knappast att du har upptäckt ett nytt användarområde..
http://www.mobilewha...u8-at-idf-2008/

Ska jag försöka se in i min spåkula ser jag ingen anledning till 200GB flash-diskar (som troligtvis kommer kosta minst 2000:- kr styck i 2.5"-formatet!), eftersom tack vare bilbatteriet man bär med sig och überuppladningen som är snabbare än ADSL2+ (30mbit som du säger) kan man lika gärna använda sig utav superfildatorn hemma (med Nehalems 32-kärniga HT processor på 16.7GHz) där du har all data på.'

Nä, get real man!!

Postad 05 September 2008 - 16:20

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Gnäll vi vänder argument är det något som är rädd för att inte ha rätt ..,

Jag har haft qwerty sen 1997 NOKIa 9110 på min mobil då var på internet med den samma år tekniken är över tio år mobiltilleverkarna har dragit ut och sparat teknik så i H ..
så det IPHONE gör nu är mycket bra mycket bra annars hade vi fått vänta tio år till på alla dessa qwerty ,, mm ,mm

sen gillar inte jag IPHone heller ..

som sagt man vänder på stenarana i forum

så lite kommer framtiden te sig tror jag och ganska snart desutom jag vet inte xperia jo ja viist men den har inget eget unik så HTC har redan små laptoppar som desutom dom tar 10.000 sek för dom tjänar redan pengar i alla ändar

nej ericsson koommer få det jobbigt tror jag i framtiden

Att säga att qwerty slår igenom just nu bara för att iphone har det är inte helt relevant, anledningen till att qwerty kommer på bred front och att det dyker upp allt fler pekskärmsmobiler beror helt enkelt på att det är först nu som den stora massan har fått tillräckligt snabba anslutningar till ett pris de har råd att använda för att verkligen ha någon nytta av att kunna skriva, ha en skärm som möjliggör läsning av hemsidor, maila osv.

Att alla telefontillverkare skulle släppa mängder med moddeller som endast ett fåtal affärsresenärer och liknande kan dra nytta av hade inte varit ekonomiskt försvarbart, vilket varit fallet tidigare, det är först de senaste 1-2 åren som det blivit möjligt rent ekonomsikt för en privatperson att lyssna på streamad radio/tv, surfa i nån större omfattning och ladda hem film direkt till mobilen. Men de börjar nå sin begränsning, kan inte tänka mig att jag vill ha en större telefon än tex se xperia/ htc touch pro, och skärmen på dessa lurar är fortfarande för liten för att behöva så mycket mer prestanda.

Postad 05 September 2008 - 17:04

Zakath
  • Zakath
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Tänkte förköpa mig ett 8GB MicroSDHC-kort till X1:an - någon som vet om större kort är på gång eller kanske redan hittat websida med större kort - skulle inte sitta helt fel med et 32GB :)

Postad 05 September 2008 - 17:25

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Att säga att qwerty slår igenom just nu bara för att iphone har det är inte helt relevant, anledningen till att qwerty kommer på bred front och att det dyker upp allt fler pekskärmsmobiler beror helt enkelt på att det är först nu som den stora massan har fått tillräckligt snabba anslutningar till ett pris de har råd att använda för att verkligen ha någon nytta av att kunna skriva, ha en skärm som möjliggör läsning av hemsidor, maila osv.

Att alla telefontillverkare skulle släppa mängder med moddeller som endast ett fåtal affärsresenärer och liknande kan dra nytta av hade inte varit ekonomiskt försvarbart, vilket varit fallet tidigare, det är först de senaste 1-2 åren som det blivit möjligt rent ekonomsikt för en privatperson att lyssna på streamad radio/tv, surfa i nån större omfattning och ladda hem film direkt till mobilen. Men de börjar nå sin begränsning, kan inte tänka mig att jag vill ha en större telefon än tex se xperia/ htc touch pro, och skärmen på dessa lurar är fortfarande för liten för att behöva så mycket mer prestanda.

set e sant det du skriver det finns alltid en orsak och verkan , ,men när jag började surfa mobil så var det bara uppkopling tiden som ett minut pris så om man går en bit längre bort men då trodde ingen på qwerty nu vill många ha det

jag se ringen polemik i att det kommer många varianter på mobiler men jag tror vi står inför andra banor att se på mobilen totalt en mobil är inte en mobil längre som du skriver..
atom är ju en satsning åt att se alla behov i framtiden till och med att telefomenen komunicera med alla dina saker hemma via 3g på sikt och mobilen kommer bli själva navet xperia viist men den tilverkare som går steget längre nu kommer ta marknads andelar så är det bara

vill tilläga att det e va jag tror

ha det gött

Postad 05 September 2008 - 18:05

tuffamalin61
  • tuffamalin61
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
är det ingen som funderar på att köpa samsung omnia ?
för även den kör med windows mobile

Postad 07 September 2008 - 15:55

magi
  • magi
  • Forumräv

• 681 inlägg
  • 0
En del butiker har börjat gå ut med att telefonen släpps i Oktober, är dena information något att lita på, har Ericsson fått ordning på mjukvaran och börjat få fram lite lurar.
Anars har ju mycket av den senaste informationen pekat på att den kommer tidigast till December, är de någon som vet.

Postad 08 September 2008 - 05:18

Zakath
  • Zakath
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
OKEJ!

1. Vadå problem med programvaran, skulle det vara något fel med windows mobile 6.1- har aldrig pratats om något sådant!
2. SonyEricsson har HELA tiden pratat om andra halvåret 2008, och nu anget början av oktober - så vilka förseningar pratar DU om?

Postad 08 September 2008 - 06:47

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

OKEJ!

1. Vadå problem med programvaran, skulle det vara något fel med windows mobile 6.1- har aldrig pratats om något sådant!
2. SonyEricsson har HELA tiden pratat om andra halvåret 2008, och nu anget början av oktober - så vilka förseningar pratar DU om?

Behöver ju inte vara problem med win mobile 6.1 om jag förstått det hela rätt så kommer SE att fixa en del egen programvara, skulle kunna tänka mig att de vill fixa bättre program som styr kameran tex, win mobile är kass på kamerahantering som standard, tror även att de lägger in en del annat för att mer knyta det till sitt eget varumärke.

Postad 08 September 2008 - 06:57

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Om 2 år kommer de hastigheterna finnas??

Här har du Intels planer på Atom. Den kommer till mobiler på allvar om ~2 år, men det är ingen förvånande nyhet.
http://www.xbitlabs....ys_Company.html

Intel Atom drar i nuläget 2.5watt för 1.87Ghz versionen, och detta är för mycket för en mobil. Hur tusan hade du tänkt med 20watt som är en tiodubbling?
Har för mig att batteriernas effektivitet dubblas ungefär vart femte år. Detta kommer kräva ett litet bilbatteri :)
Krympningen av Atom kommer att ske till 32nm, så man kanske kan förvänta sig MAX ~50% lägre TDP än nuvarande om dem ska behålla hastigheten på 1.8Ghz.
Och quad? Atom kommer troligtvis bara släppas som dubbelkärnig då den drar för mycket ström isåfall och förlorar sitt syfte om man dubblar kärnorna.

Här ser du en mobil med 3G samt Atom-processor på totalt 280gram, så jag ser knappast att du har upptäckt ett nytt användarområde..
http://www.mobilewha...u8-at-idf-2008/

Ska jag försöka se in i min spåkula ser jag ingen anledning till 200GB flash-diskar (som troligtvis kommer kosta minst 2000:- kr styck i 2.5"-formatet!), eftersom tack vare bilbatteriet man bär med sig och überuppladningen som är snabbare än ADSL2+ (30mbit som du säger) kan man lika gärna använda sig utav superfildatorn hemma (med Nehalems 32-kärniga HT processor på 16.7GHz) där du har all data på.'

Nä, get real man!!

Get real man

jag fattar inte vad menar du exakt förklara menar du att att din saning är den ända ,, ????

Mobilen kommer förändras till en dator med grym prestanda med väldigt bra prestanda länken nedan

det e riktigt att jag har verkligen inte uppfunnit dessa saker nej men xperia kommer lite sent och saknar riktigt nya inovationer ja den står inte ut den drar inte fram något nytt egnetligen

sen vill jag säga att detta är säkert en jättefin mobil ,, viist men den står inte för något om morgondagen behov som kommer se verkligen anorlunda ut

http://www.sweclocke...om_i_framtiden/

Postad 08 September 2008 - 07:19

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Get real man

jag fattar inte vad menar du exakt förklara menar du att att din saning är den ända ,, ????

Mobilen kommer förändras till en dator med grym prestanda med väldigt bra prestanda länken nedan

det e riktigt att jag har verkligen inte uppfunnit dessa saker nej men xperia kommer lite sent och saknar riktigt nya inovationer ja den står inte ut den drar inte fram något nytt egnetligen

sen vill jag säga att detta är säkert en jättefin mobil ,, viist men den står inte för något om morgondagen behov som kommer se verkligen anorlunda ut

http://www.sweclocke...om_i_framtiden/

Tror faktiskt inte riktigt att morgondagens behov ser så anorlunda ut än idag vad gäller mobiler, man vill fortfarande ha ett kommunikationscenter som får plats i fickan, när man är på jobbet, i affären, hos polare eller ute och går. Har jag behov av nått mer avancerat eller vet med mig att jag ska surfa lite mer än i nödfall så tar jag med mig en laptop, men den går inte ner i fickan och är därför helt värdelös att ha på jobbet eller i affären och helt onödig när jag är ute och går på stan, Xperia och dess konkurenter är helt perfekta, man kan maila, i nödfall surfa, lyssna på musik, kolla video om man har med sig ett förstoringsglas och använda som navigator.

Säger inte att detta kommer att vara enda lösningen för vi är alla olika, men hade det funnits ett stort behov av dessa produkter så hade HTC sålt betydligt fler av sina stora klumpiga laptopliknande produkter.

Postad 08 September 2008 - 09:58

Zakath
  • Zakath
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Behöver ju inte vara problem med win mobile 6.1 om jag förstått det hela rätt så kommer SE att fixa en del egen programvara, skulle kunna tänka mig att de vill fixa bättre program som styr kameran tex, win mobile är kass på kamerahantering som standard, tror även att de lägger in en del annat för att mer knyta det till sitt eget varumärke.

Javisst håller självklart med dig - men något prat om förseningar har ännu inte förekommit och SonyEricsson har ju faktiskt gått ut i press och fått förneka dessa "rykten" och sagt att sverige och vissa andra utvalda länder kommer ha release i oktober medans andra kommer ha den i Januari!

Så jag förstår inte var allt detta gnäll kommer ifrån - OM 10:e oktober kommer och går utan release då är det ju en helt annan femma - gnäll då på utav bara faaaan - till dess vore det ju skönt om pessimist-klubben kunde va tyst, och istället skriva om något intressant!

/Zakath

Redigerat av Zakath, 12 September 2008 - 08:15.

Postad 08 September 2008 - 10:21

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Tror faktiskt inte riktigt att morgondagens behov ser så anorlunda ut än idag vad gäller mobiler, man vill fortfarande ha ett kommunikationscenter som får plats i fickan, när man är på jobbet, i affären, hos polare eller ute och går. Har jag behov av nått mer avancerat eller vet med mig att jag ska surfa lite mer än i nödfall så tar jag med mig en laptop, men den går inte ner i fickan och är därför helt värdelös att ha på jobbet eller i affären och helt onödig när jag är ute och går på stan, Xperia och dess konkurenter är helt perfekta, man kan maila, i nödfall surfa, lyssna på musik, kolla video om man har med sig ett förstoringsglas och använda som navigator.

Säger inte att detta kommer att vara enda lösningen för vi är alla olika, men hade det funnits ett stort behov av dessa produkter så hade HTC sålt betydligt fler av sina stora klumpiga laptopliknande produkter.

Vi får SE

Postad 08 September 2008 - 10:36

Zakath
  • Zakath
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Lite skärmbilder från X1:an - http://dailymobile.s...ia-screenshots/

Postad 10 September 2008 - 08:10

Vandelay
  • Vandelay
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Det börjar närma sig, datum är satt till 10/10 ;)

http://www.mobil.se/..._MOB776.dbp.asp

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.