Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SE G900 & G700

402 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 augusti 2008 - 12:14

Petri M
  • Petri M
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Fick tillbaka min G900 igår från Service.. eller tja, de hade skrotat den som blev inskickad och skickade en ny.

Ivrig kom jag hem och tänkte att det bara var ett måndagsexemplar och startade igång den. Dock uppenbarar sig samma problem med dålig täckning (helt upp och ned). provade ringa, och han kanske prata i tio sekunder.. provade uppdatera mobilen, vart ingen skillnad. Kollade om andra funktioner var som de skulle.. vart less. Sitter o surfar vid datorn, ser att skärmen lyser upp på telefonen. Ett MMS, men inget ljud. Rotar runt i menyerna, försöker få mobilen att spela upp en signal. Inte ett pip.

Var in med telefonen idag och visade hur det blev när jag ringer till den.. inte ett knyst. Säljaren beklagade och nu ska den ner igen på service för en andra gång. de sa att nu ska det verkligen fixa sig.. och om det inte gjorde det skulle de eventuellt erbjuda nån sales kit (vad är det?) eller att jag får byta mot ngn annan.

Är det bara jag som haft maximal otur? Eller skickas alla icke godkända telefoner upp norröver? :)

Postad 12 augusti 2008 - 14:46

Sudd
  • Sudd
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Kan någon ladda upp bilder tagna med g900? Både inomhus och utomhus, olika motiv, närbilder etc?

Postad 12 augusti 2008 - 15:07

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
Lämnade in min på service idag. Displayen blir mörk fasten knapplåset är av, den låser sig eller startar om ibland när jag skriver sms, trycker jag på knapplåset visas inte om den är låst eller inte. Den vill skicka en SMS mening som mellan 2 till 5 sms ibland. Kameran kan sluta funka med nån vecka mellanrum. Den funkar inte med blåtanden i min bil. Den är seeeeeg.......

Jag hatar den, men hoppas att de kan få den att funka som en normal telefon iaf. Inga höga förhoppningar.

Postad 12 augusti 2008 - 15:27

__FleX__
  • __FleX__
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

...Den vill skicka en SMS mening som mellan 2 till 5 sms ibland...

Jag hatar den, men hoppas att de kan få den att funka som en normal telefon iaf. Inga höga förhoppningar.

Hör av dig igen efter du fått tillbaka den efter services, jag undrar om det löser SMS problemet.
/FleX

Postad 18 augusti 2008 - 21:10

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Jag sökte i tråden om denna produkt redan har nämnts här. Fann inget. Skriver detta som "brasklapp"...

Beställde den här laddaren idag:

SE CDS-75

G900 finns inte med som kompatibel telefon, men det är ju den som finns på bilden i "Visa tillbehöret". Dessutom ringde jag SE för att vara HELT säker på att den fungerar med G900. Jag fick ett "ja" till svar. Hoppas jag får den i morgon... ;)

Edit2:
Funkar utmärkt. :D

Redigerat av Tompa123, 20 augusti 2008 - 14:13.

Postad 24 augusti 2008 - 09:49

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Går det att ändra genvägarna från styrplattan? Isf hur?

Postad 25 augusti 2008 - 15:02

Fornbjörn
  • Fornbjörn
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
På sistone har skittelefonen börjat stänga av sig själv HELA tiden. I bland lyckas den inte starta upp sig helt, utan startar om sig igen eller hänger sig så man får ta ut batteriet. Och i bland startar den helt men är helt seg och om man försöker göra något med telefonen så hänger den sig och startar om sig själv.

Fruktansvärt dåligt.

Postad 25 augusti 2008 - 15:11

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

På sistone har skittelefonen börjat stänga av sig själv HELA tiden. I bland lyckas den inte starta upp sig helt, utan startar om sig igen eller hänger sig så man får ta ut batteriet. Och i bland startar den helt men är helt seg och om man försöker göra något med telefonen så hänger den sig och startar om sig själv.

Fruktansvärt dåligt.

Samma som min då, sämsta telefonen jag ägt. Inte fått tillbaka den från reparation ännu.

Postad 25 augusti 2008 - 15:17

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Som några redan nämnt så finns det nu en nyare firmware att installera vilket jag nu gjort. Det gick smidigt men tog sin lilla tid då man måste göra en backup innan och en återställning efter uppdateringen.

Hoppas att denna uppdatering löst mina problem med att telefonen hänger sig när man skall ringa samt att telefonen startar om av sig själv.

Ovanstående problem ser ut att ha löst sig med den uppdatering av programvaran som kom under sommaren. Ovanstående har inte inträffat en enda gång sedan uppdateringen.

Såg några inlägg nyligen som verkar ha liknande problem, har ni provat att uppdatera programvaran?

Postad 25 augusti 2008 - 17:34

Unregistered23739
  • Unregistered23739
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Jag har senaste 2 dagarna fått ovanstående problem plus att skärmen blir helt mörk. Uppdaterade programvaran förut men ska göra ett nytt försök nu och se om skiten vill fungera... ringde dit jag köpt telefonen och dom tyckte jag skulle prova simkortet i en annan mobil... skitlätt... är helt galen på telefonen just nu

Postad 25 augusti 2008 - 17:35

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Ovanstående problem ser ut att ha löst sig med den uppdatering av programvaran som kom under sommaren. Ovanstående har inte inträffat en enda gång sedan uppdateringen.

Såg några inlägg nyligen som verkar ha liknande problem, har ni provat att uppdatera programvaran?

Ja jag uppdaterade och då blev den ännu värre, fullständigt oanvändbar.

Postad 25 augusti 2008 - 17:54

Petri M
  • Petri M
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Ja jag uppdaterade och då blev den ännu värre, fullständigt oanvändbar.

Samma här... den är inne på service andra gången, inväntar resultat.

Postad 25 augusti 2008 - 18:00

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Samma här... den är inne på service andra gången, inväntar resultat.

Andra gången??? Det låter inte bra detta. Det blev inte bättre alls första gången?
Min började spåra ur när skärmen blev mörk utan anledning, sedan bara fortsatte ****t.

Redigerat av thetias, 25 augusti 2008 - 18:01.

Postad 25 augusti 2008 - 19:20

Petri M
  • Petri M
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hade inga problem med skärmen iofs.. jag hade mer problem med att den inte spelade upp ringsignaler, täckningen var dålig, och den bröt samtal. Första gången den var inne på service skrotade de den och skickade upp en utbytestelefon.

Den hade samma problem med täckning, brutna samtal etc.. provade uppdatera, efter det gick det inte ens att tvinga den spela upp en ljudsignal i galleriet/där man ställer in signaler. Helt knäpptyst var den *s*

Så jag fick kanske två måndagsexemplar i rad.. eller så gör SE helt enkelt inga bra telefoner längre. :blink:

Postad 26 augusti 2008 - 00:11

probeb
  • probeb
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Någon som har koll på hur man går ner en rad när man skriver SMS? Trycker jag på knappen ner kommer jag till "kontakter"
Nu får jag gå in och välja tangentbord och sedan trycka på enter där. Inte vidare smidigt.

Postad 26 augusti 2008 - 07:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Någon som har koll på hur man går ner en rad när man skriver SMS? Trycker jag på knappen ner kommer jag till "kontakter"
Nu får jag gå in och välja tangentbord och sedan trycka på enter där. Inte vidare smidigt.

Du kan skriva ett / med pennan tror jag det är så bytar du rad. Eller om det är \

Postad 26 augusti 2008 - 07:16

dimaz
  • dimaz
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

eller så trycker du på # fyra gånger så byts rad.

Postad 26 augusti 2008 - 18:05

probeb
  • probeb
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
http://m3.idg.se/2.1...ings#a19.479585
G700 och G900: UIQ håller inte måttet

eller så trycker du på # fyra gånger så byts rad.

Kanon, tackar!

Postad 26 augusti 2008 - 18:41

Z-Cruizer
  • Z-Cruizer
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Mina menyer har ändrat sig till liggande läge. Är det någon som vet hur man ändrar tillbaka till standard vy?

Postad 26 augusti 2008 - 21:26

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Mina menyer har ändrat sig till liggande läge. Är det någon som vet hur man ändrar tillbaka till standard vy?

Jag har försökt hitta något i manualen och på internet. Hittar inget. Det bästa är nog att ringa SE's support. Numret finns på deras hemsida.

Postad 27 augusti 2008 - 07:28

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Går det att ändra genvägarna från styrplattan? Isf hur?

Verkligen ingen som vet? På tidigare SE har det ju varit lätt att välja genvägar från joysticken/styrplattan, men på G900 hittar jag ingen sådan inställning :)

Postad 27 augusti 2008 - 10:08

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

Verkligen ingen som vet? På tidigare SE har det ju varit lätt att välja genvägar från joysticken/styrplattan, men på G900 hittar jag ingen sådan inställning :)

tanken är väl att du ska använda höger och vänster för snabbval antar jag

Postad 27 augusti 2008 - 13:32

Petri M
  • Petri M
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Ser på statusen hos Anovo att min telefon är färdigkontrollerad och att de ska skicka upp en utbytestelefon... tredje gången gillt hoppas jag. :)

Postad 27 augusti 2008 - 17:12

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

tanken är väl att du ska använda höger och vänster för snabbval antar jag

Det finns ju en snabbknapp för att komma till SMS/MMS sidan plus att det går att komma till samma sida via styrplattan. Däremot finns det ingen genväg direkt till mediaspelaren och det är den jag skulle vilja komma åt direkt från styrplattan därav min fråga...

Postad 27 augusti 2008 - 19:11

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Det finns ju en snabbknapp för att komma till SMS/MMS sidan plus att det går att komma till samma sida via styrplattan. Däremot finns det ingen genväg direkt till mediaspelaren och det är den jag skulle vilja komma åt direkt från styrplattan därav min fråga...

Om det är fler "Paneler" som du menar som du bläddrar mellan med vänster/högerpil så kan du lägga till flera genom att välja Mer -> Inställningar och sedan lägga till Musik.

Postad 27 augusti 2008 - 20:21

probeb
  • probeb
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
http://gmail.com/app nu för G900.

Postad 28 augusti 2008 - 16:43

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Om det är fler "Paneler" som du menar som du bläddrar mellan med vänster/högerpil så kan du lägga till flera genom att välja Mer -> Inställningar och sedan lägga till Musik.

Fast jag kör panellöst...

Postad 28 augusti 2008 - 18:06

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
Fick tillbaka min idag, men har inte hunnit testa så mycket. Den är snabbare i menyer osv ännu så länge, men kanske beror på att den är helt rensad.

Nu verkar SMS funka som det ska. ;)

Väntar några dagar innan jag ger den nytt betyg för säkerhets skull.

Redigerat av thetias, 29 augusti 2008 - 09:37.

Postad 01 september 2008 - 20:50

Fornbjörn
  • Fornbjörn
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Väntar några dagar innan jag ger den nytt betyg för säkerhets skull.

Allt väl än så länge?

Postad 02 september 2008 - 11:12

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Allt väl än så länge?

Funkar kanon! har satt i 4 gigs minneskort fullt med musik och bilder osv. Sms funkar nu som de ska, den är snabbare i menyer och funktioner.

NU är den som en mobil skall vara! Ska höja betyget till en 8:a, jag är nöjd.

Postad 02 september 2008 - 15:17

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Funkar kanon! har satt i 4 gigs minneskort fullt med musik och bilder osv. Sms funkar nu som de ska, den är snabbare i menyer och funktioner.

Trevligt/Kul att läsa. Min funkar lika bra. Måste ha haft tur eftersom jag direkt fick tag på en som funkar. :)

Avd. Skryt: Själv har jag ett 8GB-kort... :rolleyes:

Redigerat av Tompa123, 02 september 2008 - 15:20.

Postad 02 september 2008 - 16:28

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Trevligt/Kul att läsa. Min funkar lika bra. Måste ha haft tur eftersom jag direkt fick tag på en som funkar. :)

Avd. Skryt: Själv har jag ett 8GB-kort... :rolleyes:

Hehe, jag tänkte det när jag skrev det att 4gigs är ju inget att skryta med. :P

Postad 02 september 2008 - 17:52

Petri M
  • Petri M
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Har fått tillbaka min nu, och nu fungerar den mycket bättre :) Har inte missat en enda signal än så länge, vilket är en lättnad.

Har fortfarande dålig täckning i min lägenhet, men det kan bero på att jag bor för nära masten.. hade samma problem med min reservtelefon Nokia 3120. Med N73 var det bättre, kan det bero på att den var quadband o hade starkare antenn?

Iaf verkar det vara vissa fläckar i lägenheten jag har sämre täckning på.. kan det vara nån elektrisk störning?

Har iaf installerat lite nya teman, och tycker nallen i överlag känns stabil nu :rolleyes:

Postad 02 september 2008 - 17:57

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Iaf verkar det vara vissa fläckar i lägenheten jag har sämre täckning på.. kan det vara nån elektrisk störning?

Radioskugga

Postad 03 september 2008 - 07:48

dimaz
  • dimaz
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Hej, vilken programversion har du i telefonen?
Om du inte vet hur man kollar det, (< = vänster knapp > = höger knapp)
>*<<*<*
tjänsteinformation/programvaruinformation

Postad 03 september 2008 - 10:27

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Hej, vilken programversion har du i telefonen?
Om du inte vet hur man kollar det, (< = vänster knapp > = höger knapp)
>*<<*<*
tjänsteinformation/programvaruinformation

Telefonprg version: 1203-6566 R9M003
Handdatorprgversion: 1203-8784 R6J825

Postad 03 september 2008 - 10:56

Unregistered18b57a05
  • Unregistered18b57a05
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
gå för c902 istället.........A200 platformen är super sjyst

Postad 05 september 2008 - 16:27

Fornbjörn
  • Fornbjörn
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Har fått tillbaka min nu, och nu fungerar den mycket bättre :)

Funkar kanon!

Skönt att höra, det ger hopp. Jag litar inte riktigt på verkstaden jag lämnat in min hos dock (Mobilbyrån). Var lämnade ni in era?

Redigerat av Fornbjörn, 05 september 2008 - 16:27.

Postad 05 september 2008 - 17:28

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Skönt att höra, det ger hopp. Jag litar inte riktigt på verkstaden jag lämnat in min hos dock (Mobilbyrån). Var lämnade ni in era?

Megalans AB, Har haft 2 telefoner inne och de har funkat kanon efteråt.

Postad 06 september 2008 - 17:25

Petri M
  • Petri M
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Min var inne hos Anovo (via Phonehouse), de skickade upp en utbytestelefon (för andra gången, så har du otur kan du få problem).

Postad 06 september 2008 - 22:56

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Har G700 WLAN?

Redigerat av Coistrel, 06 september 2008 - 22:57.

Postad 07 september 2008 - 07:33

probeb
  • probeb
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Nu är min telefon också på lagning. Suck. Vilken skittelefon.
* Telefonen dör
* konstiga färger i display
* Kass batteritid
* Kameran hänger sig
* Telefonen hänger sig
* Skitseg i menyerna
* Telefonen startar om hela tiden när man sätter på den.

Postad 07 september 2008 - 11:01

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Nu är min telefon också på lagning. Suck. Vilken skittelefon.
* Telefonen dör
* konstiga färger i display
* Kass batteritid
* Kameran hänger sig
* Telefonen hänger sig
* Skitseg i menyerna
* Telefonen startar om hela tiden när man sätter på den.

Välkommen i gänget.

Postad 07 september 2008 - 11:49

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Har G700 WLAN?

Nej, det är G900 som har det.

Postad 07 september 2008 - 21:17

Unregistered23739
  • Unregistered23739
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Min telefon är inne på service hos mobilbyrån och dom kunde inte fixa den där så dom skickade den vidare. Hoppas jag får en glad uppdatering snart för nu har den varit borta i nästan 10 dagar...

Postad 07 september 2008 - 21:34

MisterP
  • MisterP
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hallå! Gav G900 en chans att visa vad den kan, köpte en i fredags. Jag har trasslat lite och fått ordning på Wlanet och mejlen, enda riktigt irriterade grejen som är kvar är att jag inte lyckas vända bilderna som jag vill ha som bakgrundsbilder. Om ja väljer "använd som-bakgrundsbild" kommer man vidare till något annat prog, där man kan välja att zooma in/ut från bilden, innan man väljer klart. Där kan jag inte vända bilden, men man kan ju vända dom i själva visningsläget och det har jag provat, men det spelar ingen roll hur jag än vänder bilden där, så blir ALLA bilderna i bakgrunden 90grader motsols. vad gör jag för fel/missar? Någon?...

Postad 10 september 2008 - 19:02

hafe66
  • hafe66
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej!
Har funderat på hur man komprimerar bilderna i ett mejl? I tidigare telefoner så har man fått en fråga om man vill ändra storlek på bilderna, men i G900 så får man bara frågan vid MMS. Någon som vet hur man gör?

Postad 12 september 2008 - 10:23

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

Hej!
Har funderat på hur man komprimerar bilderna i ett mejl? I tidigare telefoner så har man fått en fråga om man vill ändra storlek på bilderna, men i G900 så får man bara frågan vid MMS. Någon som vet hur man gör?

Har också funderat på det. Men, det finns väl nåt program för det antar jag.

På p1 fanns ju nåt fotoredigeringsprogram

Postad 13 september 2008 - 12:53

krillepille2
  • krillepille2
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Sådär, då har även jag införskaffat mig en sån här. Haft den i mindre än ett dygn och än så länge verkar allt vara frid och fröjd. Stor display, ganska bra touchscreen (Vad jag nu ska använda den till?).

:)

Skriver igen om en vecka och ser om jag är lika nöjd då efter att ha testat den :)

Postad 16 september 2008 - 15:20

Serenity in Fire
  • Serenity in Fire
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Tja.

Har "slöläst" ett par sidor nu och letat, men ger upp...

När jag kör med mobilen som modem så ger den mig en uppkoppling på 460kbit/s Står det iaf...
Men hur kommer det sig då att jag bara kommer upp i 14-15 kbps när jag drar en fil eller tankar?

Polarn har en gammal nokia och kommer ändå upp i 150kbps då han tankar.
Har jag missat nån inställning?

Tacksanm för svar

"edit"

Har precis läst igenom alla sidor och inte hittat nått om detta, är nog bara jag som är efter då =)
Körde även speedtest.net och där fick jag Posted Image ... Skamligt.. Kommer nog att sälja denna skiten om det inte bara är nån inställning jag missat...

Kul sak är också att mobilen var ett spontanköp för en månad sen, när jag kom hem och packa upp skiten så såg jag
pennan och blev fett irreterad då mina tidigare erfarenheter av "idiot" telefoner har varit kass, men G900 har levt upp till förväntningarna som jag saknade :)

Redigerat av Serenity in Fire, 16 september 2008 - 16:03.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.