Canal Digital IPTV
908 svar till detta ämne
Postad 25 november 2009 - 09:14
joaj
-
joaj
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Det är bara att kallstarta och trycka på Meny-knappen ungefär när första ringen dyker upp. Då får du upp en grafisk bild som du kan navigera och välja vad du vill i.  Tillägg: Hrrrmm, du har väl läst manualen ? 
Tusen tack. Jag fick 2 likadana installationsmanualer med, jag hittar inte den infon någonstans. Borde jag fått en till manua kanskel?
Postad 26 november 2009 - 09:43
Unregistered0e5c46c2
-
Unregistered0e5c46c2
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Så igår när jag kom hem låg det en present i hallen. Hyresvärden har bestämt sig för att vi ska få Canal Digital, trevligt. Kopplade in boxen och SVT1 & SVT2 funkar tills vi får basutbudet den 1:a dec.
So far so good.
Är dock lite novis på det här med kablar och ljudöverföring.
Som det ser ut nu har jag en optisk kabel från min
till min
och då undrar jag om det räcker med SCARTEN från boxen till TVn för att jag sedan ska få ut 5.1-ljud? Jag såg att det satt en utgång vid namn S/P-DIF och enligt wikipedia är det nån toslink?! Behöver jag styra upp en sådan eller kommer det funka ändå med SCART?
Tacksam för svar.
Mvh Andreas
Postad 26 november 2009 - 11:34
hd-fan
-
hd-fan
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Så igår när jag kom hem låg det en present i hallen. Hyresvärden har bestämt sig för att vi ska få Canal Digital, trevligt. Kopplade in boxen och SVT1 & SVT2 funkar tills vi får basutbudet den 1:a dec.
So far so good.
Är dock lite novis på det här med kablar och ljudöverföring. Som det ser ut nu har jag en optisk kabel från min
till min
och då undrar jag om det räcker med SCARTEN från boxen till TVn för att jag sedan ska få ut 5.1-ljud? Jag såg att det satt en utgång vid namn S/P-DIF och enligt wikipedia är det nån toslink?! Behöver jag styra upp en sådan eller kommer det funka ändå med SCART?
Tacksam för svar.
Mvh Andreas
Har lite bråttom just nu så det blir en kortis. Varför kopplar du inte ihop grejorna med HDMI-kablar? CD-boxen kopplas med en HDMI-kabel till en HDMI-inport på förstärkaren. Sedan drar du en HDMI-kabel från förstärkarens HDMI-utport till en HDMI-inport på TV:n. Ljud o bild allt i ett!
Postad 26 november 2009 - 12:02
Unregistered0e5c46c2
-
Unregistered0e5c46c2
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Förlåt för att jag glömde nämna det men det finns inte en HDMI-utgång på min box =( Har en sådan här: http://www.canaldigi...TV/Beskrivning/
Postad 26 november 2009 - 20:46
Flak Monkey
-
Flak Monkey
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Förlåt för att jag glömde nämna det men det finns inte en HDMI-utgång på min box =( Har en sådan här: http://www.canaldigi...TV/Beskrivning/
Du lär få ljud med bara SCART till TVen, dock inte Dolby digital som du kan få på vissa kanaler via SPDIFen. Är ju en smaksak. SPDIF är(vanligtvis?) en RCA kontakt så den kopplar du annars in i förstärkaren. Inte optimalt men det funkar. Söt liten box förresten
Postad 27 november 2009 - 10:08
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Har någon hört något om Viasat till Canal Digital IPTV? Stor nersida att de inte erbjuder det.
Postad 28 november 2009 - 10:17
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Har någon hört något om Viasat till Canal Digital IPTV? Stor nersida att de inte erbjuder det.
När jag frågade om tex Viasats Sportlkanaler (som CD har avtal om på Kabel-tv) så skyller dom på varandra att den andra partern inte vill skriva kontrakt, och de har dom sagt i ett år nu.
Postad 01 december 2009 - 12:22
hd-fan
-
hd-fan
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Idag så utökades "Totalpaketet" med kanalerna "Motors TV" och "Comedy Central" !
"Pluspaketet" förstärktes med "Comedy Central" och i paketet "Mina favoriter" kan man
numera välja in "Motors TV" och "Comedy Central", om man vill.
Postad 01 december 2009 - 12:33
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Bahnhof som levererar CD:s iptv till sina kunder (om man vill) har en helt okej sida med alla kanaler (om de nu bara skulle vara sant så hade man kunnat fira!). http://bredband.bahnhof.se/tjanster/tvIdag så utökades "Totalpaketet" med kanalerna "Motors TV" och "Comedy Central" ! "Pluspaketet" förstärktes med "Comedy Central" och i paketet "Mina favoriter" kan man numera välja in "Motors TV" och "Comedy Central", om man vill. 
Comedy Central finns även i Pluspaketet, som har blivit prissänkt, eller prishöjt för kortavgiften är inte inbakad längre utan på sidan om. Svar av CD idag; Inspelningsbara hdboxen har vi ej något fast datum för, förutom någon gång under tidiga 2010. Och fler hd kanaler kommer första kvartalet nästa år.
Redigerat av RoggaBoy, 01 december 2009 - 15:39.
Postad 01 december 2009 - 19:30
Unregistered0e5c46c2
-
Unregistered0e5c46c2
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Jo men detta börja bra. Idag den 1:a DEC skulle jag få baspaktet startat. Dosan regerar inte på knapptryck. Stendöd.
Får ny box inom några dagar.
SUCK!
Postad 01 december 2009 - 22:25
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Bahnhof som levererar CD:s iptv till sina kunder (om man vill) har en helt okej sida med alla kanaler (om de nu bara skulle vara sant så hade man kunnat fira!).
http://bredband.bahnhof.se/tjanster/tv
Comedy Central finns även i Pluspaketet, som har blivit prissänkt, eller prishöjt för kortavgiften är inte inbakad längre utan på sidan om.
Svar av CD idag; Inspelningsbara hdboxen har vi ej något fast datum för, förutom någon gång under tidiga 2010.
Och fler hd kanaler kommer första kvartalet nästa år.
Fick ett svar idag också och det var ingen information fanns att ge. det nya priset för pluspaket (totalt per månad) är 234 (jmf med 229) kr/mån. Men då har en kanal tillkommit. kommer dock vänta tills de erebjuder hdkanaler och inspelningsbar box (har redan en vanlig 1920 box, och käns lite dumt att betala extra för en likadan)
Postad 02 december 2009 - 09:28
DmD
-
DmD
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Svar av CD idag; Inspelningsbara hdboxen har vi ej något fast datum för, förutom någon gång under tidiga 2010.
Och fler hd kanaler kommer första kvartalet nästa år.
Erhm , ja den har vi ju inte hört förut från CD..
Postad 09 december 2009 - 18:17
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Hoppas att CD kommer köra med likadan box: http://www.telia.se/...ip_1963.product
Postad 09 december 2009 - 21:47
Unregistered8328dc9a
-
Unregistered8328dc9a
-
Rookie
-
1 inlägg
Hejsan!
Jag funderar på att skaffa stadsnätet i Falun, och samtidigt haka på Canal Digital IPTV.
Idag har jag en HTPC med tv-kort i, och jag skulle vilja kolla på TV på den då via IPTV.
Jag blir lite fundersam på hur man gör. Jag har hittat ett program som emulerar tv-kort i datorn, som pekar på en ipadress (?) och så kan man se på tv på det sättet. DVBLink heter det. Har ni någon erfarenhet utav det?
Det ska tydligen klara av HDTV och MPEG4, 5.1AC3 och hela baletten
Går det att spela in på två kanaler medans man tittar på den tredje?
Får man IP-Adresser från canal-digital för respektive kanaler?
Postad 11 december 2009 - 23:18
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Hoppas att CD kommer köra med likadan box: http://www.telia.se/...ip_1963.product
Hoppas det. Synd att Telia inte vill in i stadsnäten (så att de kunde köra HD) men också att de skulle sätta en välbehvlig prispress på övriga leverantörer. (t.e.x 299 med Canal+ med alla övriga kanaler) (motsvarande på CD går på 229+289 dvs en 200 kr i månaden stor skillnad + att de har tv3 och 6 i utbudet!) gillar också att man kan hyr köpa den inspelningsbara boxen för 100 i månaden i 18 månader. (De bygger på samma teknikplattform som övriga, jag försår inte varför de inte redan är och nosar på stadsnäten)
Postad 11 december 2009 - 23:31
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Hoppas det. Synd att Telia inte vill in i stadsnäten (så att de kunde köra HD) men också att de skulle sätta en välbehvlig prispress på övriga leverantörer. (t.e.x 299 med Canal+ med alla övriga kanaler) (motsvarande på CD går på 229+289 dvs en 200 kr i månaden stor skillnad + att de har tv3 och 6 i utbudet!) gillar också att man kan hyr köpa den inspelningsbara boxen för 100 i månaden i 18 månader. (De bygger på samma teknikplattform som övriga, jag försår inte varför de inte redan är och nosar på stadsnäten)
Jo, att få Tv6 via CD hade varit bra så man slapp antennkabeln helt. Telia vill inte köra via Stadsnät då dom säger att de inte är lika säkert som dom kör nu, men att kunna vara på jobbet och "säga till" digitalboxen att du ska spela in ett program nu är verkligen en kul funktion.  Telia testar hur som helst HD i vissa utvalda områden.
Postad 14 december 2009 - 20:59
Unregisteredb2b858c8
-
Unregisteredb2b858c8
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Får hoppas att det dyker upp lite fler HD-kanaler i början på nästa år då. Då hoppar jag nog också på IPTV-tåget!
Har mailat C.D. om när exakt de kommer lansera fler HD-kanaler.
Postad 14 december 2009 - 21:25
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Får hoppas att det dyker upp lite fler HD-kanaler i början på nästa år då. Då hoppar jag nog också på IPTV-tåget! Har mailat C.D. om när exakt de kommer lansera fler HD-kanaler.
Dom kommer på den frågan att svara "Under första kvartalet."
Postad 15 december 2009 - 11:21
DmD
-
DmD
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Jag var nära på att välja Telia o köra "allt" från dom, men jag kunde inte få 100/100 uppkoppling då. Så mina pengar tillföll CD istället. När jag pratade med Telia då hade dom tekniska problem att få till sin tv-tjänst via stadsnäten, och visste inte om heller om dom kunde lösa den pucken i framtiden. Nu tycker jag CD:s plattform blivit bättre o bättre, men jag saknar fler HD kanaler, fler "analoga kanaler i utbudet" (se tv6 ex) samt en bättre prissättning. Ligger ju strax över 500kr nu i månaden från CD, kompisen som kör Com Hem låg på det förut vill jag minnas , men då hade han ALLA deras HD kanaler, canal plus , samt viasat sport kanalerna typ. Sen skulle det ju inte vara fel med en inspelningsbar HD box heller , gärna med en hyfsad stor hårddisk.
Postad 03 januari 2010 - 16:58
reksallad
-
reksallad
-
Lärjunge
-
-
273 inlägg
Varför går menyerna i HDboxen så förfärligt segt? Borde inte det kunna fixas med en ny firmware eller? Katastrofalt mycket långsammare än Comhem boxen!
Postad 03 januari 2010 - 17:40
Unregistered1402
-
Unregistered1402
-
Användare
-
-
116 inlägg
Varför går menyerna i HDboxen så förfärligt segt? Borde inte det kunna fixas med en ny firmware eller? Katastrofalt mycket långsammare än Comhem boxen! Att rita grafik i 720p innebär en upplösning på 1280x720. Jämfört med 480p som är 704x480 handlar det om 2.72 gånger så stor bildyta. Det kan alltså i värsta fall ta nästan tre gånger så lång tid att rita en meny i HD jämfört med SD. För 1080p blir det en ändå tyngre operation. Innan nästa generation boxar med processor, minne och grafikhårdvara anpassad för att generera snygga användargränssnitt i högupplösning så får vi leva med sega applikationer i boxarna.
Postad 03 januari 2010 - 17:54
Unregistered1402
-
Unregistered1402
-
Användare
-
-
116 inlägg
Idag har jag en HTPC med tv-kort i, och jag skulle vilja kolla på TV på den då via IPTV. Jag blir lite fundersam på hur man gör. Jag har hittat ett program som emulerar tv-kort i datorn, som pekar på en ipadress (?) och så kan man se på tv på det sättet. DVBLink heter det. Har ni någon erfarenhet utav det?
Tyvärr. Glöm det! Alla leverantörer av digital-tv använder kryptering. Säkerheten bygger på tvåvägskommunikation, hemliga unika och individuella certifikat inbäddade i hårdvran på varje box och sedan krypterad mjukvara. Grisar kommer flyga innan något sådant blir tillgängligt för en HTPC. Det finns i dagsläget inte heller någon möjlighet att använda en hårdvarumodul som t.ex. CAM/CI. Det är möjligt att detta kommer förändras i och med CI+ men det återstår att se.
Postad 19 januari 2010 - 11:09
Unregisteredf9d0d306
-
Unregisteredf9d0d306
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Ingen som hört något nytt "rykte" om CD´s kommande box?
Postad 20 januari 2010 - 22:07
zupermac
-
zupermac
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Ingen som hört något nytt "rykte" om CD´s kommande box?
Jag ska precis beställa CD och kommer köra IPTV och jag har frågat dem om deras inspelningsbara box. Den kommer tydligen kvartal 2 och det går inte att "byta upp sig". Jag får alltså köpa den vanliga boxen till att börja med och binder mig 15 månader med den. Om jag sedan vill uppgradera till den inspelningsbara boxen kommer jag vara tvungen att köpa den. Är det någon annan här som har ett bättre förslag?
Postad 21 januari 2010 - 10:53
Unregisterede5a2c6ee
-
Unregisterede5a2c6ee
-
Användare
-
-
188 inlägg
Jag ska precis beställa CD och kommer köra IPTV och jag har frågat dem om deras inspelningsbara box. Den kommer tydligen kvartal 2 och det går inte att "byta upp sig". Jag får alltså köpa den vanliga boxen till att börja med och binder mig 15 månader med den. Om jag sedan vill uppgradera till den inspelningsbara boxen kommer jag vara tvungen att köpa den.
Är det någon annan här som har ett bättre förslag?
Boxer har IPTV med inspelningsbar box. Däremot saknar de Viasat-kanaler så TV3, TV6 mfl. finns inte med. http://www.boxer.se/...edband-kanaler/
Postad 21 januari 2010 - 11:03
zupermac
-
zupermac
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Boxer har IPTV med inspelningsbar box. Däremot saknar de Viasat-kanaler så TV3, TV6 mfl. finns inte med. http://www.boxer.se/...edband-kanaler/
Den fungerar väl inte för CD?
Postad 21 januari 2010 - 11:14
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
TV6 får du inte heller med CD IPTV. Dessutom är det ljudlöst på HD-kanalsfronten. Idag erbjuds endast SVTHD, C+ Sport HD och C+ Film HD.
Postad 21 januari 2010 - 11:45
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Skaffa en bättre box. Den du fått är den enklaste iptv-boxen som cd har. cd har flera baxar att välja på, givetvis mot en viss mellanskillnad.
Postad 21 januari 2010 - 14:09
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Skaffa en bättre box. Den du fått är den enklaste iptv-boxen som cd har. cd har flera baxar att välja på, givetvis mot en viss mellanskillnad.
Även för IPTV? Det var inget jag fick reda på när vi beställde.
Postad 21 januari 2010 - 15:03
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Även för IPTV? Det var inget jag fick reda på när vi beställde.
Länken du hänvisade till visar 3 st IPTV-boxar varav VIP-1910 (HD-box) är den bästa, http://www.canaldigi...TV/Beskrivning/Ring kundtjänst och prata med dom. Boxen du har är en "Kollektiv-box" och antagligen vad man inkluderar i kollektivavtal. Jag ska precis beställa CD och kommer köra IPTV och jag har frågat dem om deras inspelningsbara box. Den kommer tydligen kvartal 2 och det går inte att "byta upp sig". Jag får alltså köpa den vanliga boxen till att börja med och binder mig 15 månader med den. Om jag sedan vill uppgradera till den inspelningsbara boxen kommer jag vara tvungen att köpa den.
Är det någon annan här som har ett bättre förslag?
Så gjorde Telia också. PVR-boxen fick man köpa till ett erbjudande om 18x100:-, dock innebar det inget nytt bindningskrav (även om man i praktiken binder sig för 18 månader då boxen bara funkar med Telias IPTV)
Postad 24 januari 2010 - 20:00
Sledger
-
Sledger
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej alla,
Jag är precis i färd med att skaffa IPTV från CD och är också precis i färd med att köpa ny TV. Finns det några TV-apparater med inbyggd box för IPTV (som stödjs av CD) på marknaden? På diverse prisjämförelsesajter verkar det inte gå att filtrera/söka på TV-apparater med IPTV-box.
Någon som kan skina ljus?
/D
Postad 24 januari 2010 - 21:56
zupermac
-
zupermac
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Hej alla,
Jag är precis i färd med att skaffa IPTV från CD och är också precis i färd med att köpa ny TV. Finns det några TV-apparater med inbyggd box för IPTV (som stödjs av CD) på marknaden? På diverse prisjämförelsesajter verkar det inte gå att filtrera/söka på TV-apparater med IPTV-box.
/D
Jag är i samma situation och vill också veta.
Postad 24 januari 2010 - 22:51
hd-fan
-
hd-fan
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Hej alla,
/D
Nej, eftersom det inte finns någon standard för gränssnittet mellan IPTV-mottagare och IPTV-nätverket. Har för mig att det fanns ett "konsortium" som börjat diskutera detta, men hur långt de kommit har jag inte kollat upp. Tillägg: Boxar ingår ju alltid i abonnemanget. Även om det står "Motorola" på de flesta IPTV-boxarna i det här landet så stoppar respektive leverantör in sin "speciella" programvara ....
Redigerat av hd-fan, 24 januari 2010 - 22:56.
Postad 25 januari 2010 - 16:22
DanneEklund
-
DanneEklund
-
Användare
-
-
241 inlägg
Pratade med support nu, de säger Q1 2010 kommer det samma HD Kanaler som finns till Parabol och Kabel-tv kunder.
Längtar!!
Postad 25 januari 2010 - 16:36
zupermac
-
zupermac
-
Amatör
-
-
91 inlägg
En inspelningsbar digitalbox för CD (IPTV) är på G under nästa månad.
Postad 25 januari 2010 - 19:09
reksallad
-
reksallad
-
Lärjunge
-
-
273 inlägg
Pratade med support nu, de säger Q1 2010 kommer det samma HD Kanaler som finns till Parabol och Kabel-tv kunder. Längtar!! 
Då är det väl snart dags att ändra favoriterna alltså
Postad 25 januari 2010 - 19:15
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Pratade med support nu, de säger Q1 2010 kommer det samma HD Kanaler som finns till Parabol och Kabel-tv kunder. Längtar!! 
whiiii!!!! *dansar av lycka* hoppas det stämmer bara.
Postad 25 januari 2010 - 22:18
DanneEklund
-
DanneEklund
-
Användare
-
-
241 inlägg
Låter intressant, dock blir det väl dyrt att köpa den kontant...
Postad 25 januari 2010 - 22:43
zupermac
-
zupermac
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Låter intressant, dock blir det väl dyrt att köpa den kontant... 
De pratade om ca 2000kr för boxen men då vett jag inte om det var i en kampanj eller inte. När jag pratade med dem förra veckar så sa de att den skulle komma Q2. Igår sa han att de hade boxen "hemma" men kunde inte leverera ut den till kund av någon anledning, Vilken vet jag inte.
Postad 26 januari 2010 - 00:13
hd-fan
-
hd-fan
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
De pratade om ca 2000kr för boxen men då vett jag inte om det var i en kampanj eller inte. När jag pratade med dem förra veckar så sa de att den skulle komma Q2. Igår sa han att de hade boxen "hemma" men kunde inte leverera ut den till kund av någon anledning, Vilken vet jag inte.
Bravo, verkar som det börjar hända saker ... Jag "vill" ha två inspelningsbara boxar eftersom jag extra abonnemang till ett rum till. Hittills har jag inte behövt betala något för boxarna då jag band mig för två år från början. Viktigaste HD-kanalen, som redan finns, är för mig Canal + Film HD. Superb bild via projektor. Jag har också Com Hem digitalt så jag kan jämföra dem med CD. CD har helt klart bättre bildkvalitet än Com Hem om man jämför samma kanal/programinslag. Växlar man från Com Hem till CD är det som att riva bort en "hinna" från TV-skärmen ... Det ska bli intressant att se deras erbjudande när det kommer ... Även om de har ett lager av boxar lär de inte få leverera före lanseringsdatum eftersom inga priser/villkor finns förrän då. Roligt Roligt ....
Postad 26 januari 2010 - 08:22
DanneEklund
-
DanneEklund
-
Användare
-
-
241 inlägg
2000:- är nog till 99% om man binder sig vid ett 12-månaders avtal tex. Med tanke på att nuvarande HD-Box utan hårddisk kostar 1995:- kontant. Bara hoppas den inte är okristligt dyr så man kan köpa en sån när den kommer till sommarn
Postad 26 januari 2010 - 13:53
zupermac
-
zupermac
-
Amatör
-
-
91 inlägg
2000:- är nog till 99% om man binder sig vid ett 12-månaders avtal tex. Med tanke på att nuvarande HD-Box utan hårddisk kostar 1995:- kontant.
Bara hoppas den inte är okristligt dyr så man kan köpa en sån när den kommer till sommarn 
Jag kommer att teckna så fort den kommer och hoppas på att det är ett bra erbjudande då. Någon som kan rekomendera kanaler?
Postad 26 januari 2010 - 14:33
DanneEklund
-
DanneEklund
-
Användare
-
-
241 inlägg
Jag kommer att teckna så fort den kommer och hoppas på att det är ett bra erbjudande då.
Någon som kan rekomendera kanaler?
Okej, det är ju perfekt...då får du den garanterat prisvärt. Bra kanaler? Discovery !! Snart kommer ju HD-kanalerna också, blir super!
Postad 26 januari 2010 - 16:37
zupermac
-
zupermac
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Okej, det är ju perfekt...då får du den garanterat prisvärt.
Bra kanaler? Discovery !! Snart kommer ju HD-kanalerna också, blir super!
Ja, Discovery är självklar.  + HD kanaler, men då behöver jag byta TV. FInns det några prisvärda ute nu?
Postad 26 januari 2010 - 18:50
DanneEklund
-
DanneEklund
-
Användare
-
-
241 inlägg
...men då behöver jag byta TV. FInns det några prisvärda ute nu?
Krav?
Postad 26 januari 2010 - 19:31
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
2000:- är nog till 99% om man binder sig vid ett 12-månaders avtal tex. Med tanke på att nuvarande HD-Box utan hårddisk kostar 1995:- kontant.
Bara hoppas den inte är okristligt dyr så man kan köpa en sån när den kommer till sommarn 
Får hoppas att de tittar på Telias prissättning: http://www.telia.se/..._canalplus_stor39 kanaler med canal + total för 299:- i månaden SAMT (att man får betala av inspelningsbara hdboxen med 50 kr i 18 månader (totalt 900:-) (ord pris ca 2995:-) Men jag hoppas som sagt med flera att CD kommer med ett kalas erbjudande när de släpper på HDkanalerna.  (jag gissaratt priset som CD kommer sätta kommer bli ung 1000 kr mer än bas-HDboxen (1995:- är ingen dum gissning)) gissar också att det kommer bli samma inspelningsbara box (Motorola 1963) - den har 320 GB hårddisk så den borde räcka till en och annan High def serie.
Postad 26 januari 2010 - 20:44
zupermac
-
zupermac
-
Amatör
-
-
91 inlägg
gissar också att det kommer bli samma inspelningsbara box (Motorola 1963) - den har 320 GB hårddisk så den borde räcka till en och annan High def serie.
Går det att byta diskar till sina egna i de där boxarna? Kan man koppla en Nas server till den? Krav? 
Stor, bra upplösning, hänga på väggen , mycket grejer integrerade och billig.  1. Jag har 4.5 meter till väggen så en 50 tums Tv är väl ganska bra storlek. 2. Samsung verkar bra. 3. LCD eller plasma?
Redigerat av zupermac, 26 januari 2010 - 20:45.
Postad 26 januari 2010 - 22:53
hd-fan
-
hd-fan
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Går det att byta diskar till sina egna i de där boxarna? Kan man koppla en Nas server till den?
Stor, bra upplösning, hänga på väggen , mycket grejer integrerade och billig. 1. Jag har 4.5 meter till väggen så en 50 tums Tv är väl ganska bra storlek. 2. Samsung verkar bra. 3. LCD eller plasma?
Kompisen har Samsung UE-46B7050 och är helnöjd med den. Den mycket tunn och lättupphängd om man använder originalfästet. Trådlös PC-streaming/DLNA via USB-adapter mm. Bara ett exempel men läs här t.ex. http://www.netonnet......8122516,3114)
Postad 26 januari 2010 - 23:09
hd-fan
-
hd-fan
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
... gissar också att det kommer bli samma inspelningsbara box (Motorola 1963) - den har 320 GB hårddisk så den borde räcka till en och annan High def serie.
Man kan undra över detta eftersom 1963-boxen fortfarande inte finns på Motorolas hemsida. Kanske 1963 är specialbeställd av Telia (för att bland annat inte mata ut komponentsignal), då vill vi inte ha den  . Men det lär väl bli en ur 1960-serien i alla fall. Överraska oss gärna, CD !! Suck, bara spekulationer så länge .... http://www.motorola....s/VIP1960_US-EN
Redigerat av hd-fan, 26 januari 2010 - 23:15.
Postad 27 januari 2010 - 07:59
DanneEklund
-
DanneEklund
-
Användare
-
-
241 inlägg
Stor, bra upplösning, hänga på väggen , mycket grejer integrerade och billig.  1. Jag har 4.5 meter till väggen så en 50 tums Tv är väl ganska bra storlek. 2. Samsung verkar bra. 3. LCD eller plasma?
Låter som en 52" eller 55" LCD tv passar bra där. Dessa hade jag tittat på: Extremtunn, men dyr?! https://www.prisjakt...kt.php?p=410967Prisvärd. https://www.prisjakt...kt.php?p=410961
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|