Någon som har råkat ut för samma och löst de?
Det lutar mot en reset om de inte löser sig.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Samsung SGH-i780 *
Startad av
HarmanKardon
, Mar 18 2008 22:41
356 svar till detta ämne
1 relaterade trådar
Postad 09 September 2009 - 23:07
nu vägrar skärmen släcka sig när man inte använder luren.. Det hjälper inte att starta om den heller. De enda som funkar är att trycka på PWR knappen så stängs den av. Inga program är igång som håller igång skärmen. I systeminställningarna så ser allt normalt ut för LCD skärmen.. dvs att den ska stänga av sig.
Någon som har råkat ut för samma och löst de? Det lutar mot en reset om de inte löser sig. Postad 10 September 2009 - 15:41
Räcker inte ett snabbt tryck på power för att släcka/tända skärmen?
Postad 10 September 2009 - 15:51 Jag gjorde en WM6.0 ROM i januari och den har jag nu laddat upp här: http://rapidshare.co...WE_PDA.bin.html Håll till godo! När den är iladdad kan man gå till Samsungs nedladdningssida och hämta WM6.1: http://www.samsungmo.../i780/index.jsp Redigerat av Snurrbo, 11 September 2009 - 12:34. Postad 10 September 2009 - 18:34 Språkvalet gör man vid första installation, sen är det "kört" såvida man inte flashar om & gör en nyinstallation. Det kan hända att jag har vista installationsfilen kvar på min jobbedator. Kan kolla imorgon. Vad har du för versions id på telefonen? Postad 10 September 2009 - 21:26
Strålande! Då ska jag bara läsa på lite om "flashning"!
CSHB1, men jag känner inte något direkt behov av 6.1 längre. Jag provade att lägga in "SPB mobile shell" på telefonen och tycker det funkar kanon! Det enda jag saknar är å, ä, och ö men det borde jag kunna lösa nu! Postad 11 September 2009 - 12:40
Om du följer länken till Samsungs nedladdning av WM6.1 så finns instruktioner för hur omflashing går till samt alla nödvändiga drivrutiner och program.
Postad 11 September 2009 - 20:54
Jo de räcker. Men de va inte så förut. Då stängde skärmen av sig själv efter någon minut. Hela denna automatik är helt paj nu av någon konstig orsak. Postad 11 September 2009 - 22:04
Ok då är jag med. Tidsinställningen för nedsläckningen funkar inte. Skumt! Jag har tyvärr inga tips att ge.
Ska kolla på det imorrn. Postad 12 September 2009 - 12:59
En sak som jag märkte i början var att så fort du hade igång Skype så vägrade skärmen att stänga ner sig för om den dog så kopplade internet ned och skype loggades ut eller kraschade. Så va de i början åtminstone. Fast nu har skärmen liksom fastnat i detta läge även då jag inte har startat skype eller något annat program. En fräsch omstart av telefonen löser alltså inte problemet. Postad 13 September 2009 - 16:10
Hur förresten nollställer man telefonen? Tänkte om de kanske löser problemet med skärmsläckaren?
Postad 14 September 2009 - 12:53
Lite beroende på vilken ROM-version du har så gör du på något av följande sätt:
- 1 * Under "Inställningar"-> "System" finns en ikon där det står "Total Återställning". - 2 * Stäng av telefonen. Starta den igen samtidigt som du håller "ring upp" och "lägg på"-knapparna intryckta. När lysdioden på toppen tänds rött släpper du powerknappen men fortsätter trycka in de övriga två. Du kommer snart därefter få frågan om att trycka mellanslag för att "formatera" eller valfri annan knapp för att "fortsätta"(starta telefonen på vanligt sätt). Eventuellt går ingen av metoderna (om du ha en tidig engelsk ROM) men då skjuter du bara in den svenska ROM som jag lagt upp för nedladdning. Den fixar åtminstone metod 2. Fördelarna med 6.1 är bl.a att den är lite rappare, att Wi-Fi fungerar stabilare samt att man får trådad SMS. Redigerat av Snurrbo, 14 September 2009 - 12:52. Postad 24 September 2009 - 20:41
Tack för svaret. Lite roligt de här, men det är min kvinna som använder telefonen och det är också hon som har strulat upp telefonen på detta sätt. Fast hon satt här och pulade och klickade runt o hade sig, efter ett tag lyckades hon fixa till den. Fattar inte hur och hon tycks inte veta helt säkert heller. Men funkar gör de iaf
Jag har inte lagt in någon xda cook ännu.. men jag va lite sugen då jag tittade in på de forumet. De har en 6.5 cook men de va tydligen lite buggar och sen finns inte åäö då heller, å de är ju lite synd att knapparna inte gör vad man tror de ska göra då man klickar på tagentbordet. Så jag väntar nog lite. Undra om Samsung kommer släppa en 6.5 update för denna lur.. Tvivlar själv på detta. Sedan är det också märkligt att samsung.se aldrig uppdateras med info om att 6.1 är släppt sen länge. Är nog rätt många som inte vet om att den är ute sen länge. Postad 09 October 2009 - 11:26
Hej på er har läst alla inlägg som gäst sedan jag köpte luren för ett halvår sedan mycket nyttigt har jag lärt mig av alla duktiga mänskor (speciellt Snurrbo) och blir nu sugen på att uppgradera till 6.1 enligt länkar i tråden. men kommer åäö funka och kommer menyerna vara på svenska? det var ju därför jag köpte denna lur
Postad 10 October 2009 - 17:30
Ja den officiella 6.1 som du kan ladda ner enligt instruktion i ett tidigare inlägg är helt på svenska.
Postad 10 October 2009 - 19:09
Hej
Jag har ett litet problem. Har nyss fått en i780, den var "egenhändigt" uppdaterad till 6.1 engelsk version så åäö fungerar inte och det irriterar mig Så jag gick in på den här uppdateringssiten som samsung tillhandahåller, men när jag skriver in mitt versionsnummer (PDA: DXHE1) så står det bara incorrect version number.. Så som jag förstått så måste jag köra in den här ROMen som snurrbo länkade till tidigare i tråden (i780_XBHA3_SWE_PDA.bin) och sedan ska jag kunna uppdatera via samsungsidan. Har jag förstått rätt? Enda problemet är att jag fattar inte hur jag flashar telefonen. Jag laddade ner Mirage Updater och i rutan PDA så loadade jag .bin filen, sedan körde jag detect och kopplade in mobilen när den var i "emergency mode", men då står det bara "No PDA Device detected" i Mirage.. Kan detta bero på att jag kör Mirage i Windows 7 eller är det något annat som krånglar? Vore verkligen toppen om jag kunde få lite hjälp för jag är lost här Tack på förhand! Postad 11 October 2009 - 02:29
okej, fick det att fungera nu när jag körde XP istället! yay!
Enda problemet är att på samsungsiten så kan jag inte ladda ner uppdateringen.. Verkar som att sidan är nere när jag klickar på länken till "nordic.samsungmobile.com" där filen ligger.. Men men, får väl pröva imorgon igen. Ingen som har filen liggandes och kanske kan skicka över den? EDIT: Fungerar inte idag heller :/ Så om någon har den liggandes vore det toppen! Redigerat av Triphys, 11 October 2009 - 15:27. Postad 12 October 2009 - 09:01
Jag kan lägga upp den när jag är tillbaka på jobbet (om jag hittar filen).
Funkade den 6.0 som jag skapat bra? Postad 12 October 2009 - 11:56 Ah, det vore underbart! 6.0 som du skapat fungerade klockrent, man tackar! Enda jag inte fick att fungera var det trådlösa, men jag kollade bara lite snabbt så mycket möjligt att det egentligen fungerar ändå. Har varit i kontakt med samsung idag och uppdateringen på deras hemsida har utgått så de tillhandahåller inte den tjänsten längre. Därför det inte går att ladda ner firmwaren :/ Så det vore underbart om du eller någon annan vänlig själ kunde ladda upp en 6.1 nordic, homecooked eller ej. Så länge det är 6.1, jag får åäö och den fungerar så är jag nöjd Tackar på förhand! Postad 12 October 2009 - 21:24
Hej allihop!
Min i780 har av någon anledning beslutat sig för att fota endast med frontkameran, och då givetvis med låg 640x480-upplösning. Kanske skedde det i och med min uppgradering till WM6.1, men jag är inte säker. När man ska skapa ett MMS väljer den dock den bakre kameran, och då med den i det sammanhanget rätta 640x480-upplösningen. Skumt. Någon som har en idé om orsak och lösning? Har själv inte kunnat hitta någon inställning som har med det att göra. Postad 13 October 2009 - 15:09
Här är något som jag kanske kan Håll inne kameraknappen i mer än två sekunder så ställer den om till den ordinarie kameran och vice versa om du vill använda frontkameran Postad 13 October 2009 - 16:32
Skumt! Tidigare växlade jag mellan kamerorna genom att trycka på volymknappen men nu funkar det inte längre.
Redigerat av Snurrbo, 13 October 2009 - 16:34. Postad 14 October 2009 - 07:47 Jag testade länken nyss och den fungerar för mig. Vilken firmwareversion skriver du in? Postad 14 October 2009 - 16:23 Du menar www.samsungmobile.com/support/i780/index.jsp? Jag kommer in på den sidan, väljer nordic och Vista. Allt fungerar fint och sedan ska jag skriva in versionsnummer (xbha3), det fungerar också fint och jag kommer in på nerladdningssidan. Där kan jag ladda ner modemdrivers och Mobile Device Center men när jag klickar på Firmware upgrade downloaden så kommer jag nu till en samsungsida där det står "This page has been remade and improved.Select a language to go to the new page." och klickar jag på en flagga så kommer jag bara till samsungs sida.. Ingen nerladdning med andra ord.. Innan i helgen så vart länken helt bruten. Men fungerar det för dig? du kan inte ladda ner den och kanske ladda upp den någonstans tror du? Postad 15 October 2009 - 09:31
Ok såg nu att det inte funkade. Jag laddar upp 6.1 på Rapidshare senare idag.
Postad 15 October 2009 - 13:26
Här finns en nedladdningslänk för svensk 6.1.
http://rapidshare.co...der_XP.exe.html Tio gånger kan man ladda ner filen sen dör länken. Postad 15 October 2009 - 13:48 Du är en räddande ängel! Tack Tänkte bara kolla en annan sak, någon som vet vart man kan få tag på samsung tweak? Såg att i den hemmakokade engelska 6.1an jag hade innan så låg det ett samsung tweakpaket som var lite trevligt. Postad 15 October 2009 - 19:11
Ingen aning. Har aldrig hört talas om men kolla på xda-developers. http://forum.xda-developers.com/
Hittar du det får du gärna posta länken här. Postad 20 October 2009 - 15:19
Jag skulle behöva 6.1 nordic updater för Vista...
Är det nån som har den? /Tyler Redigerat av tyfovo, 20 October 2009 - 15:25. Postad 20 October 2009 - 18:15
Hur troligt är det att Samsug kommer släppa en WM6.5 update till denna mobil, tror ni? Med tanke på att samsung.se inte ens har info om att 6.1 finns att ladda ner så känns de som att Svenska Samsug inte bryr sig särskilt mycket om sina kunder.
Postad 20 October 2009 - 20:36 Har du prövat att köra den för XP i XP-emulerat läge i Vista?
Nån 6.5 kommer knappast men hos xda-developers kan man ladda ner hemkokta 6.5 i bl.a engelsk och rysk version. Redigerat av Snurrbo, 20 October 2009 - 20:39. Postad 21 October 2009 - 11:17 Men hallå där, att trycka volymknapp funkade på min! Tack för det indirekta tipset! Att hålla inne kameraknappen minst två sekunder gör ingen skillnad - kanske beror det på att jag har ställt in så att ett kort tryck på den tar fram Uppgifter, medan ett långt tryck tar fram Kamera? Tack! Redigerat av solvittra, 21 October 2009 - 11:18. Postad 21 October 2009 - 14:57
Snabb fråga!
Hade konfigurerat min egna mail i outlook på mobilen nu så att jag kunde skicka och ta emot mail med mobilen. Det fungerade perfekt och jag använde mig av imap så att mina mail stannar kvar på servern för säkerhetsskull.. Nu är det som så att jag ville lägga till min jobbmail också så jag kunde ta emot från jobbets exchange, det fungerade också jättebra, bortsett från att den inte tar emot från min privata längre och jag kan inte hitta någon inställning för att ta emot från olika konton heller. Det är ett litet problem då jag snart kommer bli tvungen att ta emot mail från ytterliggare en exchangeserver vilket innebär att jag då skulle behöva kunna ta emot från 3 olika konton, men som det ser ut nu så verkar jag bara kunna ta emot från ett, eller att outlook bara stödjer ett konto.. Kan det stämma verkligen? Postad 21 October 2009 - 20:39
Vet du om de är final version där? Vill helst slippa betor och extra problem Har du provat dem själv? Några åsikter? Postad 21 October 2009 - 21:53 Har inte testat och kommer inte testa. Främsta anledningen är att det ännu inte finns nån svensk version. Postad 21 October 2009 - 21:56 Man brukar inte kunna ha både en exchangekoppling och t.ex. ett POP-konto i outlook samtidigt. Men jag är ingen superexpert på just det så jag säger inte att det inte ska gå i ditt fall. Mitt tips: Försök hitta ett annat e-postprogram för din privata mail istället. Postad 24 October 2009 - 19:39
Hur laddar man upp .bin-filen till telefonen? Har läst att man ska använda "Mirage Updater" men hittar inget sådant program. Jag har en i780 CSHB1. När jag försöker uppdatera till 6.1 med filen du länkade till så säger den att det är fel version på telefonen så jag antar att jag måste flasha om med din 6.0-bin-fil först för att sen kunna trycka in 6.1? Postad 25 October 2009 - 17:59 Är det en svensk version du har så borde det gå ändå. Andra språkversioner går inte att uppgradera med en svensk 6.1. Program för att ladda filen finns att ladda ner via samsunglänken till 6.1 på förra sidan. Postad 11 November 2009 - 11:18
Vill bara tipsa om att S2U2 kommit i en ny version där man fixat en del av de buggar som förra versionen hade.
http://s2u2.ac-s2.com/ Postad 04 January 2010 - 13:22
Min i780 "alarmar" varje fredag kl. 07.00, trots att den inte är inställd på det. Går inte att ändra på det, på något sätt som jag kan komma på. WinMo 6,1 installerad.
Är någon mer kunnig än jag? Det är lite irriterande, om man säger så, och kan komma i helt fel läge. Redigerat av solvittra, 04 January 2010 - 13:23. Postad 10 January 2010 - 19:08
Har du kollat kalendern så det inte ligger nåt inlagt där varje fredag? Larmfunktionen går också att ställa in på veckodag. Klicka på klockan i "idag"-menyn, sidan med huset. så får du upp en sida med tre flikar längst ned varav en heter "Alarm" (tyska?).
Postad 11 January 2010 - 18:36
På min i780 verkar GPSen ha gett upp totalt. Får ingen positionsfix hur länge jag än väntar. Testat flasha om ROM men det verkar inte hjälpa.
Någon som har en lösning eller är det bara att skicka in på rep? Postad 11 January 2010 - 22:32
Saken är ju den, förstod jag senare, att i780:an har TVÅ olika alarmsystem, ett i WinMOb, och ett som Samsung själva har puttat dit. Det var i det senare som ett larm var inställt på att ringa varje fredag kl. 07.00! Men nu är det fixat. Tack för förslaget, ändå. Redigerat av solvittra, 11 January 2010 - 22:32. Postad 25 February 2010 - 14:15
Har försökt o fa tag på den här, skulle du kunna ladda upp den igen?? Mvh Redigerat av dlkn87, 25 February 2010 - 17:41. Postad 05 March 2010 - 20:06
Ska försöka komma ihåg det på måndag. Skicka ett PM och påminn mig om inget händer.
Postad 02 May 2010 - 21:46
Hej,
Efter att ha testat en HTC TD2 och bytt tillbaka till en begagnad sgh i780 (touchmobiler är kraftigt överskattade!) så gick jag bet på nedladdning av 6.1 på Samsungs hemsida. Har här hittat och laddat ned uppgraderingen till svensk 6.1 (tack!) ....men sedan visade det sig att det inte gick att uppgradera med mindre än att din, Snurrbo, 6.0 rom behövs för att detta ska funka. 6.1 gick som sagt fint att ladda ned, men länken till 6.0 på Rapidshare fungerar inte längre. Kan du lägga upp den igen? Stort tack på förhand om det går att fixa..! / P Postad 15 May 2010 - 11:42
Här är svensk 6.0.
http://rapidshare.co...WE_PDA.bin.html Redigerat av Snurrbo, 02 July 2010 - 15:27. Postad 26 August 2010 - 11:43
Nån som vet om det finns billaddare som också har ljudutgång från telefonen? Jag vill kunna driva/ladda telefonen samtidigt som jag lyssnar på mp3:or i bilstereon.
Postad 18 March 2011 - 20:51
Jag leker fortfarande med den här telefonen då den hänger med otroligt bra för sin ålder.
Numera kör jag Windows Mobile 6.5 och prestandan är ändå bättre än i 6.1. Den är faktiskt sanslöst snabb och 6.5 är ett klart lyft mot 6.1. Det finns även en utgåva av Android för i780 men den har jag ännu inte prövat. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |