Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Race Pro

417 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Race Pro (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 7.666666 (2) 518:-

Postad 19 February 2009 - 10:34

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
http://reviews.teamx...58/Race-Pro/p1/

Postad 19 February 2009 - 11:26

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Jag tror detta får en meta-critic score på 72%. Satsar ni över eller under? :)

För tidigt att uttala sig men det har 70% på metacritic nu efter 11 reviews.

Vad har hänt med gamerankings förresten? Siten verkar vara helt borta...

Postad 19 February 2009 - 12:43

Unregistered855c46d5
  • Unregistered855c46d5
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

För tidigt att uttala sig men det har 70% på metacritic nu efter 11 reviews.

Vad har hänt med gamerankings förresten? Siten verkar vara helt borta...

Bra gissat där. Tror att den kommer stiga till 75%, är några stora som inte recenserat det än och de _borde_ gilla det och ge minst 80%. Över 75 i snitt blir nog svårt, tyvärr. Men vi får se.

Postad 19 February 2009 - 17:03

Unregistered0bd3a3f1
  • Unregistered0bd3a3f1
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0
Ni som kör med ratt:
"press your guide button(big silver "X" on controller)in your system blade go to "settings", then "profile", scroll down to "Game Defaults" and press "General", at the bottom there is an option for "Controller Sensitivity", mine was set at Low sensitivity, i changed it to "High" and the FF was much better."

Blir väldig skillnad :)

Edit: Var nog mest placebo :/

Redigerat av Unregistered0bd3a3f1, 19 February 2009 - 20:21.

Postad 19 February 2009 - 19:27

Unregisterede0609452
  • Unregisterede0609452
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
På cdon står det att RacePro släpps imorrn... Är detta något man kan lita på så man kan beställa nu inatt typ? :)

Postad 19 February 2009 - 21:45

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Blir det nått ###### demo nån gång så man kan få prova innan man köper? :wub:

Postad 19 February 2009 - 22:59

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
min flickvän kom hem med en liten överraskning :-)
och första intrycket är..... HELT JÄVLA UNDERBART!!!
fick värsta GTR vibbarna då det första jag gjorde var att köra btcc bil på brands hatch o kom på mig själv med att känna att faan det här har jag kört förrut men med tangentbordet hehe

har kört hundkoja, super seven o rattar runt i en totalt asrå radical just nu o faan va jag älskar det!
detta är ju bara första euforiska intrycket men tror inte det kommer ändra på sig så mycket :-)

kan förstå all kritik spelet fått samtidigt som jag inte bryr mig ett skit om det när motorn vrålar vid 9000 varv i örat på mig med en massa radicals bakom mig.

nu ska jag dra o spela igen.
ett totalt klockrent köp för alla rejsnördar utan tvekan!
jag är egentligen en bilnörd som lirar spel för att få rejsa bilar, så hänger du på rejsa.nu eller zatzy.com kommer du älska detta spel!

Postad 20 February 2009 - 06:43

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
ska åka iväg till game stop och köpa spelet senare idag,, men har ingen lust att betala 700kr för det så jag kommer spela det i 9 dagar sen kommer jag lämna tillbaka det och få pengarna tillbaka,, sen kommer jag leta upp ett billigare ställe att köpa på :wub:

det ska bli riktigt kul att testa,,ska försöka fixa ljudet också så jag får 5.1,, just nu har jag bara ljudet genom tv:n på xboxen
dumt att man inte kan kopla både HDMI och optisk lätt och smidigt på denna uråldriga maskin ;)

Postad 20 February 2009 - 07:18

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Va f...n, Discshop har inte skickat mitt än? Någon mer som beställt därifrån och är lika besviken som jag?

Postad 20 February 2009 - 12:03

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
finns redan fuskare på leaderboardsen.
och är det bara jag som åker ur onlinespelen hela tiden? tappar host.
om man genar 2 ggr får man drive thru o gör man det en gång till så åker man ut på en gång, lite surt då jag hade ett grymt rejs med en snubbe o han bara försvann.

Postad 20 February 2009 - 12:55

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0

...jag kommer spela det i 9 dagar sen kommer jag lämna tillbaka det och få pengarna tillbaka...

Gäller öppet köp när plomberingen är bruten?

Postad 20 February 2009 - 14:57

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Gäller öppet köp när plomberingen är bruten?

ja de gör det,, har utnytjat det här systemet fler än dom flesta skulle jag tro ;P

Postad 20 February 2009 - 15:19

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

ska åka iväg till game stop och köpa spelet senare idag,, men har ingen lust att betala 700kr för det så jag kommer spela det i 9 dagar sen kommer jag lämna tillbaka det och få pengarna tillbaka,, sen kommer jag leta upp ett billigare ställe att köpa på :(

:blink:

ja de gör det,, har utnytjat det här systemet fler än dom flesta skulle jag tro ;P

...seriöst.

Postad 20 February 2009 - 17:13

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

:(

...seriöst.

ja, vadå då?

Postad 20 February 2009 - 19:57

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
så nnu har jag varit och köpt spelet och spelat nån timma kanske
nu kommer säkert många bli arga på mig men jag tycker att spelet var tråkigt, inte alls amma sköna känsla som iforza 2
och vad är det med grafiken egentligen? ska det va så dåligt? det finns nåt som heter teering och framrate (tror jag) vet inte vad det innebär men jag tror att spelet lider av allt som finns när det gäller sånt,, allt hackar och är nästan pixligt, kollar man tex på linjer och kanter och streck som tex telefonledningar så ser ju det ut som 10 år gammal grafik (nästan i alla fall)
jag blev snurrig i huvet och fick ont i huvet av grafiken

det här spelet kommer jag absolut lämna tillbaka och fortsätta med forza 2 istället som jag personligen tycker är grymt mycket bättre på alla sätt

Postad 23 February 2009 - 01:22

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
gillade verkligen spelet innan men idag gick det in i en helt ny fas, vet inte om det är för att man börjar lära sig dom nya banorna eller att dom nya bilarna man låser upp är så otroligt grymma men det är nästan rejsing nirvana detta spel. jag menar när man kommer ur en kurva hoppandes över den ojämna asfalten med fullt spjäll och halvt sladdandes så är det så ###### grymt! man vill ju köpa någon stor jätte anordning som simulerar precis alla gupp o grejer o motståndet i ratten så att man känner allt precis som i en riktig räser...
måste köpa ratt alltså, hur har ni det som har ratt till detta, är det grymt o värt 1000:-?
har DFP till ps2 men den är ju så slö att det är ju omöjligt att häva en sladd med den t.ex är det så med xbox ratten?
o den ärju trådlös? eller går det att koppla den med sladd om man vill? vill inte ha den där lilla fördröjningen som trådlöst alltid innebär.

kör den där gamla alfa 75 eller vad den heter på Pau banan, det är så underbart att det inte är sant.

hoppas bara dom patchar spelet FORT för online går knappt att köra.
och att folk tar o lirar career lite mer så man slipper bara köra wtcc bilarna online, GTpro bilarna är ju sjuka!

Redigerat av Beagle five, 23 February 2009 - 01:22.

Postad 23 February 2009 - 09:10

Unregistered1ade2a5f
  • Unregistered1ade2a5f
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Kan bara instämma Beagle Five, spelet är helt utmärkt!

Det finns lite problem med forcefeedbacken än så länge, men det finns enkla lösningar på det tills en patch kommer. Tycker det helt klart är värt att köpa en ratt, spelet blir verkligen underbart när det skakar och rycker i ratten när man studsar fram. Någon fördröjning finns inte på ratten.

Vi kanske syns online, min gamertag är Ox nagge.

Redigerat av Unregistered1ade2a5f, 23 February 2009 - 09:11.

Postad 23 February 2009 - 12:49

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Har de lagt ner planerna på att släppa demo?

Postad 23 February 2009 - 13:36

Unregistered1ade2a5f
  • Unregistered1ade2a5f
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Tror dem siktar in sig på att fixa spelets buggar innan dom släpper ett demo med samma problem.

Postad 23 February 2009 - 18:41

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Det finns lite problem med forcefeedbacken än så länge, men det finns enkla lösningar på det tills en patch kommer. Tycker det helt klart är värt att köpa en ratt, spelet blir verkligen underbart när det skakar och rycker i ratten när man studsar fram. Någon fördröjning finns inte på ratten.

Hehe, är det Nagge som är inne här, kul.

För att slå Nagge i såna här spel måste ni vara seriöst snabba.

/f.d. Ox Zap, numera CCS Zap

Postad 23 February 2009 - 18:52

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
jag har ett ex race pro om någon är intresserad,, kolla i bytes tråden :)

Postad 23 February 2009 - 19:12

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0
Riktigt roligt och bra spel.
Men det måste vara något skumt med varvtiderna om man tittar på bästa tiderna på "Time Attack"-delen.
Hur kan bästa tiden i en Mini Cooper runt Monza-banan ligga på 1.24 ????
Det är ju helt omöjligt. Varvrekordet i en riktig F1:a ligger på 1.21.
En Mini Cooper borde väl ta betydligt mer än 2 minuter runt Monza åtminstone.

Sedan undrar jag hur man får in en egen tid på Leaderboarden.
Jag testade att köra en F3000 några varv runt Monza men ingen tid sparas i listan !?!?!

Postad 23 February 2009 - 19:27

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Jag tyckte inte Race Pro var särskilt roligt. Bara elva banor att köra på och bilarna var det inte många att välja mellan.

Dessutom när man gillar Forza's stora möjligheter att göra om bilarna på så gillar jag inte när man är helt låst i Race Pro.

Grafiken var inte slående snygg, något mörkare och mer realistisk på vissa håll än Forza.

Postad 23 February 2009 - 20:06

Unregistered1ade2a5f
  • Unregistered1ade2a5f
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Hehe, är det Nagge som är inne här, kul.

För att slå Nagge i såna här spel måste ni vara seriöst snabba.

/f.d. Ox Zap, numera CCS Zap

Självkart är man här :)

Tror nog det finns några snabbare, synd bara att leaderboardsen är så glitchade att det inte är någon idé att pressa tiderna.

Riktigt roligt och bra spel.
Men det måste vara något skumt med varvtiderna om man tittar på bästa tiderna på "Time Attack"-delen.
Hur kan bästa tiden i en Mini Cooper runt Monza-banan ligga på 1.24 ????
Det är ju helt omöjligt. Varvrekordet i en riktig F1:a ligger på 1.21.
En Mini Cooper borde väl ta betydligt mer än 2 minuter runt Monza åtminstone.

Sedan undrar jag hur man får in en egen tid på Leaderboarden.
Jag testade att köra en F3000 några varv runt Monza men ingen tid sparas i listan !?!?!

Leaderboardsen är glitchade, vissa ofrivilligt och vissa med flit.

Postad 23 February 2009 - 20:15

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

Självkart är man här :)

Tror nog det finns några snabbare, synd bara att leaderboardsen är så glitchade att det inte är någon idé att pressa tiderna.

Leaderboardsen är glitchade, vissa ofrivilligt och vissa med flit.

Ok det låter ju inte så kul.
Men hur fasen får man in en tid överhuvudtaget.
Jag har testat några banor på "Time Attack" och när jag sedan ska hitta min varvtid med "Find Me" så finns inget sparat.

Postad 23 February 2009 - 20:20

Unregistered1ade2a5f
  • Unregistered1ade2a5f
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Ok det låter ju inte så kul.
Men hur fasen får man in en tid överhuvudtaget.
Jag har testat några banor på "Time Attack" och när jag sedan ska hitta min varvtid med "Find Me" så finns inget sparat.

Nä det är inge vidare, men Simbin vet om detta och nu är det bara å vänta på en patch.

Jag har inte kört någon Time Attack, men jag vet att tiderna från karriärläget sparas iaf. Även onlineracen (men inte träningen) sparas. Men skulle inte Time Attack tiderna sparas är hela det läget tämligen värdelöst, är du säker att du kör Time Attack och inte open practice eller något sånt, låter konstigt :)

Och du tittar på rätt bana och bil? :P

Redigerat av Unregistered1ade2a5f, 23 February 2009 - 20:21.

Postad 23 February 2009 - 20:30

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

Nä det är inge vidare, men Simbin vet om detta och nu är det bara å vänta på en patch.

Jag har inte kört någon Time Attack, men jag vet att tiderna från karriärläget sparas iaf. Även onlineracen (men inte träningen) sparas. Men skulle inte Time Attack tiderna sparas är hela det läget tämligen värdelöst, är du säker att du kör Time Attack och inte open practice eller något sånt, låter konstigt :)

Och du tittar på rätt bana och bil? :P

Japp...jag har kört Time Attack med en Mini Cooper och en F3000 på Monza.
Körde även F3000 på Laguna Seca men inga tider finns sparade.
Har kört en del i karriärläget också men har inte kollat om de tiderna har sparats.
Ska kolla det. Är ju lite tråkigt om det inte fungerar.

Postad 23 February 2009 - 20:50

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Glitchade tider, helt klart. Jag har inte spelat mycket än, men noterat att bästa tiden med Mini runt Anderstorp är bara dryga minuten. Yeah right! Går det möjligen att skära av en stor del av banan genom att gena?

Postad 23 February 2009 - 21:02

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0
Ja det är helt sjuka tider på vissa banor.
Hmm... körde nyss 3 varv på Guia Circuit i karriärläget.
Kollade på Leaderboarden och min tid skulle ha varit topp 8 men den finns inte på listan.

Postad 23 February 2009 - 21:32

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Japp...jag har kört Time Attack med en Mini Cooper och en F3000 på Monza.
Körde även F3000 på Laguna Seca men inga tider finns sparade.
Har kört en del i karriärläget också men har inte kollat om de tiderna har sparats.
Ska kolla det. Är ju lite tråkigt om det inte fungerar.

du måste vara online när tiden körs, annars sparas den inte.

sedan finnas det ju något fusk trodde jag det var som gör vissa bilar helt sjukt snabba men det verkar vara en ofrivillig bug som dyker upp ibland för vissa. o detta förklarar dom otroliga tiderna.

ok ska lägga till dig när jag är online nästa gång, för om du är snabb så är det ju alltid kul med en utmaning hehe :-)

Postad 24 February 2009 - 09:56

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

du måste vara online när tiden körs, annars sparas den inte.

sedan finnas det ju något fusk trodde jag det var som gör vissa bilar helt sjukt snabba men det verkar vara en ofrivillig bug som dyker upp ibland för vissa. o detta förklarar dom otroliga tiderna.

Online är jag...det måste väl räcka med XBOX Live Silver för att kunna spara ner varvtider.
Det gör det i alla fall på Forza 2.
Helskumt för inga tider sparas ner för mig i varken Time Attack eller karriärläget.

Antagligen är samma speedbugg kvar som de haft i många spel på PC också.
Fanns i F1 Challenge, GTR, GTR2 och även i Race på PC.
Helt plötsligt kunde man få otroliga varvtider.
Eftersom de fortfarande använder samma spelmotor så verkar det ju som att man tyvärr får leva med denna buggen om de fortfarande efter så många år inte fått till den.

Postad 24 February 2009 - 13:04

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Online är jag...det måste väl räcka med XBOX Live Silver för att kunna spara ner varvtider.
Det gör det i alla fall på Forza 2.
Helskumt för inga tider sparas ner för mig i varken Time Attack eller karriärläget.

Antagligen är samma speedbugg kvar som de haft i många spel på PC också.
Fanns i F1 Challenge, GTR, GTR2 och även i Race på PC.
Helt plötsligt kunde man få otroliga varvtider.
Eftersom de fortfarande använder samma spelmotor så verkar det ju som att man tyvärr får leva med denna buggen om de fortfarande efter så många år inte fått till den.

låter ju helt sjukt ju!? går ju inte att sätta tider online då eftersom man aldrig vet om tiderna man slåss emot är satta av en normal bil eller en buggad!
kommer nog köpa mig en ratt idag... kanske...
vilka fler spel funkar den till förrutom dom helt uppenbara som forza 2 o pgr spelen? GTA? battlefield?

Postad 24 February 2009 - 18:30

Mr-xjr
  • Mr-xjr
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har problem att spara några som helst tider i listorna,då menar jag offline.Har ej boxen uppkopplad mot nätet.
Repriserna funkade inte heller men det fixade sig när jag ställde om datumet i boxen rätt.Den stod på 2005 o årtal innan 2009 sparas inte av spelet!Men inga tider ändå.Är det nån som har nåt tips så man slipper skicka tillbaks?
Appropå FF så kan man prova att koppla in handkontrollen som kontroll 1 o ta ratten som kontroll 2,sen loggar man ut handkontrollen o loggar in med ratten o provar spelet.Enligt vissa på spelets eget forum så kan det fixa FF om man ej har nån eller få mer! En bugg antar jag.Kör själv med Logitech Drive FX(ingen feedbackmen funkar annars okej,till Forza2 funkar den riktigt bra!)

Postad 25 February 2009 - 00:20

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
köpt en wireless ratt begagnad utan pgr3 med drivrutinerna till ratten o jag får inte ratten att hitta xboxen.
står lite här o där på nätet att det ska ha kommit uppdateringar så ratten bara ska vara plug and play o är det så är ju ratten paj, annars så måste jag ha en sådan där ny version av pgr3 så jag får igång ratten.
blir ju tokig av att ha den här men inte kunna lira på den! AARRGGHH!!!

Postad 25 February 2009 - 08:49

Unregistered1ade2a5f
  • Unregistered1ade2a5f
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Du trycker in anslutningsknapparna både på konsollen och ratten? Annars låter det som att den är paj...

Postad 25 February 2009 - 10:52

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0
Tydligen måste man ha XBOX Live Gold för att spara ner varvtider.
Jag köpte Gold igår och nu fungerar det att spara varvtider.

Postad 25 February 2009 - 11:36

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Du trycker in anslutningsknapparna både på konsollen och ratten? Annars låter det som att den är paj...

TACK!!!
hade tryckt in alla knappar en massa gånger men inte båda samtidigt, och då funkade det!
så nu har jag rejsat runt i några spel, ska testa den mer ikväll men en sak märkte jag, faan va tråkigt forza är efter att ha kört race pro hehe.
och ratten passar mycket bättre till race pro känns det som.

Postad 25 February 2009 - 16:30

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Hur är ratten att ha i knät?

Mitt vardagsrumsbord är för lågt för ratt, tyvärr, och nu MÅSTE jag ha ratt. Stadsbanorna i Race Pro är sjukt svåra med handkontroll.

Postad 25 February 2009 - 19:04

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Blir alldeles för dålig känsla av att ha ratten i knät, i alla fall i Forza2 så det borde det vara även i Race pro. Hade också problem med att soffbordet inte passade, så jag köpte rinoseat g25 som är hyffsat smidig att stuva undan när man inte använder den.

Postad 25 February 2009 - 20:33

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Hur är ratten att ha i knät?

Mitt vardagsrumsbord är för lågt för ratt, tyvärr, och nu MÅSTE jag ha ratt. Stadsbanorna i Race Pro är sjukt svåra med handkontroll.

vete sjutton om ratten gör det lättare på stadsbanorna.
men jag har bara haft den i knät än så länge o det funkar bra faktiskt. det som är negativt vägs upp av att man kan sitta mer normalt/bekvämt. men ska motera den på en stol nu så den sitter fast o se hur det är.
men ratten ger ju mindre distinkt känsla än kontrollen tyvärr, brukar ju vara så att ju mer analogt det blir ju mer tappar man känsla.
formel ford bilarna var grymt sköna att ratta, där hann man parera sladdarna med ratten, annars känns det mest som sladdar i detta spel mest bara snurrar bilen oavsett hur snabb man är att parera.
på testdrive unlimited hardcore mode var det grymt bra o intuitiv känsla för bakvagnen! rackarns vad man fick ratta men man lyckas ju parera värsting släpp trots allt.

Postad 25 February 2009 - 21:11

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Antar att du menar Formel BMW, för något Formel Ford har inte jag sett.

Jag har inga stora problem med sladdar. Testa att köra på en högre växel genom kurvorna, växla sedan ner när du går ut ur kurvan och ska accelerera. Det borde lösa en del av sladdproblemen?

Något säte till ratt har jag inte plats med. I alla fall inte utan att jag kommer att bli sittande från en ganska sned vinkel mot duken, vilket nog inte kommer att kännas bra. Nåja, jag avvaktar lite får vi se hur det blir med ett köp. Risken är att det kliar i köptarmen nästa gång jag går in i en butik och ser en ratt...

Postad 26 February 2009 - 08:34

Unregistered1ade2a5f
  • Unregistered1ade2a5f
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Sju varv runt Macau i F3000 gjorde att jag hade ont i armarna efteråt, sitter och spänner sig som bara den ;)

En härlig upplevelse var att powerslida runt Brno i en Audi R8, riktigt skön bil med bra kontroll tack vare quattron.

Postad 26 February 2009 - 17:52

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Sju varv runt Macau i F3000 gjorde att jag hade ont i armarna efteråt, sitter och spänner sig som bara den :lol:

Det förstår jag. Den banan är riktigt jobbig. Kurva på kurva på kurva och smalt som attan.

Postad 26 February 2009 - 23:51

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Sju varv runt Macau i F3000 gjorde att jag hade ont i armarna efteråt, sitter och spänner sig som bara den :)

En härlig upplevelse var att powerslida runt Brno i en Audi R8, riktigt skön bil med bra kontroll tack vare quattron.

ja jag har haft ont i huvudet hela dan idag bara för att jag satt o lira igår, spänner ju armar o nacke som bara den.

R8 i racing utförande har nog inte fyrhjulsdrift dock. synd nog står det inte FWD/RWD/AWD om bilarna någonstans.
men R8 är himla grym att köra, var dock tvungen att byta till handkontroll igår på sista rejset på monza för att kunna vinna.

Postad 27 February 2009 - 08:55

Unregistered1ade2a5f
  • Unregistered1ade2a5f
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

R8 i racing utförande har nog inte fyrhjulsdrift dock. synd nog står det inte FWD/RWD/AWD om bilarna någonstans.
men R8 är himla grym att köra, var dock tvungen att byta till handkontroll igår på sista rejset på monza för att kunna vinna.

Snackar om produktions råttan :)

Postad 27 February 2009 - 12:52

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Det finns lite problem med forcefeedbacken än så länge, men det finns enkla lösningar på det tills en patch kommer.

Och vilka lösningar är det?
Fick spelet idag och har bara hunnit köra två varv, men tycker force feedbacken är för klen, och hittar inga inställningar?

Postad 27 February 2009 - 12:58

Unregistered1ade2a5f
  • Unregistered1ade2a5f
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Och vilka lösningar är det?
Fick spelet idag och har bara hunnit köra två varv, men tycker force feedbacken är för klen, och hittar inga inställningar?

Detta funkar fint:

Appropå FF så kan man prova att koppla in handkontrollen som kontroll 1 o ta ratten som kontroll 2,sen loggar man ut handkontrollen o loggar in med ratten o provar spelet.

Postad 27 February 2009 - 13:29

Unregisterede0609452
  • Unregisterede0609452
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Någon som har problem rent grafikmässigt?

Jag får väldigt konstiga reflektioner i vissa instrumentpaneler och även på bilar, väldigt trist tycker jag. :)

Postad 27 February 2009 - 15:51

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Snackar om produktions råttan :)

aha! glömde att den är med också. har inte hunnit låsa upp så mycket ännu.

Postad 27 February 2009 - 15:55

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Antar att du menar Formel BMW, för något Formel Ford har inte jag sett.

Jag har inga stora problem med sladdar. Testa att köra på en högre växel genom kurvorna, växla sedan ner när du går ut ur kurvan och ska accelerera. Det borde lösa en del av sladdproblemen?

Något säte till ratt har jag inte plats med. I alla fall inte utan att jag kommer att bli sittande från en ganska sned vinkel mot duken, vilket nog inte kommer att kännas bra. Nåja, jag avvaktar lite får vi se hur det blir med ett köp. Risken är att det kliar i köptarmen nästa gång jag går in i en butik och ser en ratt...

ja just det, formel bmw kanske det heter i spelet.
problemet är ju inte att jag får sladd utan att dom oftast inte går att häva, oavsett hur snabb man är.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.