Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Guitar Hero IV

382 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 December 2008 - 17:48

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Finns det INGEN annan som har Starpowerproblemet? Dvs att inte få igång starpower genom att höja gitarren.

Postad 01 January 2009 - 15:14

Pajje
  • Pajje
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0

Finns det INGEN annan som har Starpowerproblemet? Dvs att inte få igång starpower genom att höja gitarren.

Jo , jag med, det funkar, men är riktigt svårt att få till, så jag kör på knappen istället, brukar få gör 3-4 försök innan det funkar med att lyfta gitarren, och då har jag oftast bränt en massa noter pga allt viftande...

Postad 01 January 2009 - 15:51

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2346 inlägg
  • 0
Har RB2 på g ifrån Canada. Kommer inte jag kunna föra över låtarna från min europeiska RB?

Postad 02 January 2009 - 12:37

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2346 inlägg
  • 0
Beställt midi kabeln. Hoppas den ligger hemma.
Polaren beställde samtidigt dvs i Mån och idag kom den.....!!!!!

Postad 04 January 2009 - 22:33

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Har precis testat Rockband för första gången. Har tidigare funderat på GHWT. En fråga angående trummorna. Det är ju 5st + pedal istället för 4+ pedal i rockband. Hur används det? Vilka trummot motsvarar dom olika färgerna i GHWT?

Postad 05 January 2009 - 08:55

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Har precis testat Rockband för första gången. Har tidigare funderat på GHWT. En fråga angående trummorna. Det är ju 5st + pedal istället för 4+ pedal i rockband. Hur används det? Vilka trummot motsvarar dom olika färgerna i GHWT?

Väldigt likt RockBand antar jag fast det är 5 st "kolumner" istället för 4 st. Trummorna är Röd, Blå och Grön. Cymbalerna är gul och orange. Bastrumman är ett lila streck tvärs över highway:en.

Redigerat av SirIdot, 05 January 2009 - 08:57.

Postad 05 January 2009 - 09:06

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Ja kan bara tala för GH WT trummorna.
När man spelar med trummorna i Rock Band 2 så använder man helt enkelt inte
den högra cymbalen. Dvs den orange`a .
I övrigt är de samma färger som i GH WT.

Postad 05 January 2009 - 09:45

linderborg
  • linderborg
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Finns ett 3:e alternativ:

Det är billigare att göra samma lösning för både PS2 och PS3 än 2 separata.

Är det exakt samma instrument till PS2 och PS3?

Alltså, om jag köper GH4 till PS2 nu, och senare köper ett PS3, kan jag använda de gamla instrumenten (med PS3-version av spelet) till PS3 då?

Postad 05 January 2009 - 09:51

ikercasillas
  • ikercasillas
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Säljer mitt GHWT idag. Väldigt dåligt spel :-/

Postad 05 January 2009 - 09:54

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Utveckla gärna det dåliga med spelet :blink:

Själv fick ja hem Rock Band 2 i fredags och tycker det är bra mkt bättre än GHWT.
Men ja tycker inte att spelet är dåligt för det. O ja gillar verkligen instrumenten.

Postad 05 January 2009 - 10:01

ikercasillas
  • ikercasillas
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Finns ingen band känsla i det. Det är som föregångarna fast med fler instrument. I Rock Band så får man fans, skapar bandlogga och mycket mer.
Bättre låtar i Rock Band (1+2) också, men detta är ju självklart en smaksak..

Rock Band 2 är en av mina favoritspel :blink: Fick hem det förra månaden

Postad 05 January 2009 - 10:16

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Är det exakt samma instrument till PS2 och PS3?

Alltså, om jag köper GH4 till PS2 nu, och senare köper ett PS3, kan jag använda de gamla instrumenten (med PS3-version av spelet) till PS3 då?

Följande är bara spekulationer då jag enbart går på utseende här, jag har inte testat på PS3:an då jag bara har PS2-versionen för tillfället.

Trummorna är definitivt samma då de har PS-knappen samt de fyra lysdioderna som behövs för PS3:an. Dongeln är troligen samma då den är usb-baserad även på PS2:an. Gitarren eventuellt samma som på PS3:an men usb-dongeln du behöver för PS3:an får du inte med till PS2:an, på PS2:an får man en dongel för kontrollerporten istället, så den kommer inte funka på PS3:an. Mikrofonen är också usb-baserad så troligen är den också samma som på PS3:an.

Postad 05 January 2009 - 13:41

linderborg
  • linderborg
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Gitarren eventuellt samma som på PS3:an men usb-dongeln du behöver för PS3:an får du inte med till PS2:an, på PS2:an får man en dongel för kontrollerporten istället, så den kommer inte funka på PS3:an.

Okej, tack så mycket för svaret!
Undrar om det kan fungera att använda en sån där "PS2 till USB"-adapter till gitarrdongeln..

Jaja, en annan fråga. Någon som har koll på om GH4-instrumenten till PS2 fungerar till Rock Band till PS2?

Och fungerar de gamla SG-gitarrerna från Guitar Hero 2 till Rock Band på PS2?

Postad 05 January 2009 - 16:44

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Utveckla gärna det dåliga med spelet :)

Själv fick ja hem Rock Band 2 i fredags och tycker det är bra mkt bättre än GHWT.
Men ja tycker inte att spelet är dåligt för det. O ja gillar verkligen instrumenten.

Du som då har GHWT samt RB2, fungerar ALLA GHWT-instrumenten som de ska i RB2?

En annan fråga, kan man verkligen inte på något sätt få över RB1-låtarna till RB2 även om ettan är en Europa-utgåva och tvåan är en USA-utgåva? Någon som har prövat? Man är ju sugen som attan på RB2 då man har RB1 men man vet ju inte när RB2 kommer till Europa...

Postad 05 January 2009 - 18:59

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Jaja, en annan fråga. Någon som har koll på om GH4-instrumenten till PS2 fungerar till Rock Band till PS2?

Vad jag läst så är det ingen instrumentkompabilitet mellan dem på PS2:an tyvärr.

Postad 06 January 2009 - 13:04

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0

Du som då har GHWT samt RB2, fungerar ALLA GHWT-instrumenten som de ska i RB2?

En annan fråga, kan man verkligen inte på något sätt få över RB1-låtarna till RB2 även om ettan är en Europa-utgåva och tvåan är en USA-utgåva? Någon som har prövat? Man är ju sugen som attan på RB2 då man har RB1 men man vet ju inte när RB2 kommer till Europa...

Har bara provat trummorna plus gitarren och båda funkar utmärkt.
DOCK så funkar ju inte "solo"knapparna likadant. Men detta är väl inget som egentligen
hindrar spelupplevelsen.

Postad 08 January 2009 - 18:48

liraren54
  • liraren54
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Behöver lite hjälpa med hur fan man ska ha fingrarna på hard. Man kör ju standrard på normal, men när det kommer 1 orange håller ni kvar fingrarna så att pekfingret är på den röda även om det inte fortsätter med orange. Eller flyttar ni direkt upp handen igen så att alltid pekfringret är på den gröna så fort det inte är med några orange i bilden?

Postad 08 January 2009 - 21:59

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Behöver lite hjälpa med hur fan man ska ha fingrarna på hard. Man kör ju standrard på normal, men när det kommer 1 orange håller ni kvar fingrarna så att pekfingret är på den röda även om det inte fortsätter med orange. Eller flyttar ni direkt upp handen igen så att alltid pekfringret är på den gröna så fort det inte är med några orange i bilden?

Jag spelar på expert och jag flyttar handen en knapp upp eller ner beroende på vad som skall spelas, dvs ibland pekfinger på grön ibland pekfinger på röd om du fattar vad jag menar. Ett annat trick för att bli bättre är att hålla i strumbaren mellan pekfinger och tumme ung. som man håller ett riktigt plektrum, och gärna köra upp och ner om vartannat. Många kör bara med tummen och man blir för långsam då.

Postad 09 January 2009 - 09:24

H0gg3
  • H0gg3
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Jag kör precis som SirIdot, flyttar hela handen upp och ner på fretsen beroende på vart noterna kommer och den enda gången jag sträcker fingrarna över mer än 1 knapp är när det kommer både en grön och en orange not samtidigt.
Kommer ihåg att steget mellan medium och hard var väldigt stort, tog mig ett antal veckor att vänja mig. Men när man sedan behärskar att spela med handen i vilken position som helst på hard var det inte så svårt att ta steget till expert.

Postad 09 January 2009 - 12:29

Pajje
  • Pajje
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
Eller så bygger man in en extra knapp för tummen som ligger parallellt med grön knapp, då behöver man inte flytta alls :(

Postad 12 January 2009 - 20:30

Danneh 950427
  • Danneh 950427
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Detta är jätte konstigt. Jag har klarat nästan hela spelet på expert, utom några låtar. det är dom som finns i usa med tool låtarna och dom låtarna med moonsoon. men jag har inte pengar för att man ska kunna köpa dom låtarna. för att jag köpte ny gitar och sånt för mina pengar. men nu kommer det konstiga, jag kan inte käna mer pengar. jag har kört alla låtar men jag får inga pengar, jag har också klarat nästan alla låtar på bass. men får ändå inga pengar. HJÄLP MIG!!!!!! :) :wub: :D

Postad 12 January 2009 - 20:33

Kocho
  • Kocho
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
det är på touren du kör då och inte på quickplay? har inte world tour själv men på rock band får man även pengar för att spela om låtar

Postad 12 January 2009 - 20:33

Gokster
  • Gokster
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
Har du spelat igenom spelet med bara expert?

För om, så spela med de andra graderna för att tjäna pengar.

Postad 12 January 2009 - 21:36

Danneh 950427
  • Danneh 950427
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

det är på touren du kör då och inte på quickplay? har inte world tour själv men på rock band får man även pengar för att spela om låtar

vet, har rockband också. man borde få mera pengar om man kör om låtarna och får bättre poäng. men det blir inte så

Har du spelat igenom spelet med bara expert?

För om, så spela med de andra graderna för att tjäna pengar.

tack. ska prova det.

Redigerat av Danneh 950427, 12 January 2009 - 21:35.

Postad 21 January 2009 - 21:28

jeppoo
  • jeppoo
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om man kan använda tre gitarrer till World Tour?

Postad 21 January 2009 - 21:47

andyman
  • andyman
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om man kan använda tre gitarrer till World Tour?

När behöver man ha TRE gitarrer inkopplade?

Postad 22 January 2009 - 19:17

Unregistered1919ead0
  • Unregistered1919ead0
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Hej

Nu har min gitarr börjat missa då och då när man lirar "nedåt" på strum bar:en(?).
Så jag tog med den till inköpsstället ( ica maxi ) och dom menar att hela paketet måste lämnas in?! kan detta verkligen stämma?
Ja menar bara för att gitarren inte funkar som den ska kan man väl inte behöva lämna in allt annat som funkar?

Det jag sett tidigare i tråden har de som haft samma problem kunnat få ut en ny gitarr direkt i affären...

Vad göra?

/Fredrik

Redigerat av Unregistered1919ead0, 22 January 2009 - 19:18.

Postad 22 January 2009 - 21:57

groggberg
  • groggberg
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Hej

Nu har min gitarr börjat missa då och då när man lirar "nedåt" på strum bar:en(?).
Så jag tog med den till inköpsstället ( ica maxi ) och dom menar att hela paketet måste lämnas in?! kan detta verkligen stämma?
Ja menar bara för att gitarren inte funkar som den ska kan man väl inte behöva lämna in allt annat som funkar?

Det jag sett tidigare i tråden har de som haft samma problem kunnat få ut en ny gitarr direkt i affären...

Vad göra?

/Fredrik

När jag fick problem med min gitarr bytte jag bara den utan problem.
Köpte bundeln på EB-games i Ö-vik. Kan vara för att det är ICA som det strular...

Postad 23 January 2009 - 10:51

Unregistered1919ead0
  • Unregistered1919ead0
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

När jag fick problem med min gitarr bytte jag bara den utan problem.
Köpte bundeln på EB-games i Ö-vik. Kan vara för att det är ICA som det strular...

Mjo det känns ju som att det är det som är problemet. Hon i kundtjänst ringde någon medan jag väntade och då hörde jag hur hon sa att tidigare har dom bara gett ut en ny gitarr men så blev det tydligen inte denna gång :blush:

Ska för säkerhets skull ringa deras kundtjänst idag och höra vad dom säger där.

/Fredrik

Postad 23 January 2009 - 15:04

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Ja fick byta hela paketet när min gitarr strula..
De sa att de va för att de skickar hela skiten i reklamation till deras grossist.

Postad 23 January 2009 - 20:17

Unregistered1919ead0
  • Unregistered1919ead0
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

De sa att de va för att de skickar hela skiten i reklamation till deras grossist.

Aha på så vis, bara att åka in med allt till veckan då =\
Hade du köpt på ica med? tog det lång tid att få ett nytt eller fick du det på momangen?

Trevlig helg på er!

Postad 24 January 2009 - 12:06

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Det där är bara idiotiskt och det skall gå att komma runt med lite logisk förklaring. Dom kan ju nämligen lika gärna packa upp ett paket och byta ut gitarren mot din kassa och sen skicka tillbaka det. Så har de gjort på flera olika ställen med liknande produkter för mig.

Postad 25 January 2009 - 15:22

Unregistered623fead2
  • Unregistered623fead2
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Jo , jag med, det funkar, men är riktigt svårt att få till, så jag kör på knappen istället, brukar få gör 3-4 försök innan det funkar med att lyfta gitarren, och då har jag oftast bränt en massa noter pga allt viftande...

jag hade oxâ detta problem med min första gitarr men det gick på garantin.

Postad 25 January 2009 - 23:38

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Detta hände mig när de fanns rätt många kvar så ja fick ju ta ett nytt paket direkt.
Hade köpt skiten en halvtimme tidigare o kom hem o märkte att den va trasig.

Postad 28 January 2009 - 18:10

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0
Det finns nu 2st Bruce Springsteen låtar att tanka ned gratis. En jobbarpolare sa att dom kom igår den 27:e och skall finnas tillgängliga några dagar utan att man behöver betala.

Nu ska jag trumma till Born to Run =)

Postad 28 January 2009 - 23:40

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
Hej!

Är det någon som vet ifall det finns någon Guitar Hero IV Wolrd tour-bundle att köpa där två gitarrer ingår (utan trumset och mic)? Var isåfall?

Om inte, finns någon ensam GH4-gitarr att köpa (utan spel)? Var isåfall?

Jag vill inte köpa någon extra GH3-gitarr, även om det skulle funka.

Tack på förhand!

mvh Martin

Postad 29 January 2009 - 15:51

Boss_time
  • Boss_time
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag har ett svagt minne av att springsteenpacket kommer vara gratis till runt 4 feb, sen kommer den kosta ca4 dollar. Rätta mig gärna om jag minns siffrorna fel, plockar bara ur minnet.

Postad 30 January 2009 - 12:21

mrspl
  • mrspl
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0
Någon som vet om GH spelen stödjer Bluetooth handsfree, så man kan håna varandra under spelet ?

Postad 30 January 2009 - 13:42

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Halloj alla guitar lovers... Har GH III och funderar på IV nu, kan man använda singstar mick i det? sökte i tråden och den som hade svarat på den frågan tidigare verkade ju inte ha koll...

Postad 31 January 2009 - 14:55

vanka
  • vanka
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Grejen under min pedal som sensorn ligger i har gått i tusen småbitar.

Postad 31 January 2009 - 18:19

mrspl
  • mrspl
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0

Halloj alla guitar lovers... Har GH III och funderar på IV nu, kan man använda singstar mick i det? sökte i tråden och den som hade svarat på den frågan tidigare verkade ju inte ha koll...

Japp den funkar , men det kan vara lite lurigt att få igång den ( måste vara i när man drar igång ps3:en etc) men den som följer med GHWT är likastrulig så...

Postad 08 February 2009 - 13:12

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Låtarna som man köper och laddar ner på PS store, dyker dom upp under karriärläget också? Eller kan man bara spela dom som enstaka låtar?

Postad 09 February 2009 - 09:29

skalle2
  • skalle2
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Är det nån som skulle vilja göra mig en tjänst och mäta sin kartong och kolla vilka mått det är på den. Jag ska köpa av en kille på blocket och jag ska räkna ut vad frakten skan bli.

Postad 09 February 2009 - 16:26

Kind of Blue
  • Kind of Blue
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Låtarna som man köper och laddar ner på PS store, dyker dom upp under karriärläget också? Eller kan man bara spela dom som enstaka låtar?

Nja, det finns ett set under kariärläget som Du själv väljer låtarna till, så på sätt och vis ja.

Är det nån som skulle vilja göra mig en tjänst och mäta sin kartong och kolla vilka mått det är på den. Jag ska köpa av en kille på blocket och jag ska räkna ut vad frakten skan bli.

Höjd 33, Bredd 73, Djup 42

Postad 10 February 2009 - 07:37

skalle2
  • skalle2
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Höjd 33, Bredd 73, Djup 42

Tackar!

Postad 12 February 2009 - 09:35

Pajje
  • Pajje
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
Jag har lite problem med den senaste DLC som dök upp (Southern rock). När jag går in i shoppen är den redan förbokad att jag har köpt den (vilket jag inte har, men hade tänkt). Men iom att den redan är förbokad så går den inte att ladda ner. Kollade om det gick att ladda ner ifrån PS-store, men där fanns den inte ens med.

Nån mer som råkat ut för det här?

Postad 12 February 2009 - 12:03

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Jag har lite problem med den senaste DLC som dök upp (Southern rock). När jag går in i shoppen är den redan förbokad att jag har köpt den (vilket jag inte har, men hade tänkt). Men iom att den redan är förbokad så går den inte att ladda ner. Kollade om det gick att ladda ner ifrån PS-store, men där fanns den inte ens med.

Nån mer som råkat ut för det här?

sägs att det blir så när låten finns tillgänglig på US-store, men inte EUR-store. ful miss dom gjort

Postad 13 February 2009 - 16:22

vanka
  • vanka
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

Grejen under min pedal som sensorn ligger i har gått i tusen småbitar.

Om någon var nyfiken hur det gick med min pedla så skickade dom en ny rackarns fort. Det vara bara att gå inte på deras hemsida och hävda att den var trasig så kom det en ny i posten.

Postad 13 February 2009 - 19:41

Pajje
  • Pajje
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0

sägs att det blir så när låten finns tillgänglig på US-store, men inte EUR-store. ful miss dom gjort

Ok, det är därför. Igår gick den att ladda ner iallafall.

Postad 26 February 2009 - 09:09

Unregistered1919ead0
  • Unregistered1919ead0
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Det där är bara idiotiskt och det skall gå att komma runt med lite logisk förklaring. Dom kan ju nämligen lika gärna packa upp ett paket och byta ut gitarren mot din kassa och sen skicka tillbaka det. Så har de gjort på flera olika ställen med liknande produkter för mig.

Hallå, tänkte bara berätta hur det gått för mig =)
Min gitarr krånglade med "neråt-strummen", den tog inte jämt, de på ica maxi ville ha in hela paketet när jag var dit första gången med endast gitarren+kvitto. Kundtjänst där ville ha in heeela paketet så det var bara att vända.
Jag testade ringa icas kundtjänst men där sa de bara att vill butiken ha in hela paketet så är det det som gäller.

Nu har jag äntligen tagit mig i kragen, och var in med hela paketet igår till ica maxi, men gissa vad som händer då?!
Nä dåå går det fin fint att bara byta ut bara gitarren ;) skönt på ett sätt, men ett j*%#! krångel å tjorv ska de allt va innan nått funkar, kånka runt på hela paketet fram å tebax osv osv ;)

Nåja ny gura nu, får se hur länge det tar innan den börjar tjorva =)

Ha det

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.