Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson C905 *

1150 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 October 2008 - 11:11

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Njae, det är klart att den finns billigare på nätet men riktpriset är ett helt annat...... Telia tar ca 5700kr tex. Å jag betalade lite till ;) Men vad gör man när man står med den i handen å inte vill släppa :)

De finns även för runt 5000 i butik, t.ex. hos Geab och SIBA.

Postad 30 October 2008 - 11:24

GreatMage
  • GreatMage
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
När kommer skönheten ut i andra färger?=)

Postad 30 October 2008 - 13:20

mangeG
  • mangeG
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Jag vet hur de tänkte; "I princip ingen använder video samtal, så varför ska vi implementera en videosamtals kamera?". Och jo, videosamtal funkar, det enda som inte funkar är att ni ser varandra samtidigt (om du nu inte har en spegel ;D)
Sen att säga att den kostar nästan 6 papp är ju lite fel eftersom den ligger under 5 papp.

Dom trodde/tyckte att vidoe call inte är så stort och används inte så ofta så dom lade inget krut på det.

Funktionen används nog väldigt sällan av dom flesta.
Men samtidigt vill dom inte plocka bort en funktion ur deras "flaggskepp"!

Jo jag förstår att videosamtal funkar Men helt ärligt?! Om funktionen finns varför inte implementera den fullt ut i telefonen? Telefonen är ju en mer värstingmodell jämfört mot tidigare modeller, typ C902 osv. Vad är då vitsen med videosamtal om den andre personen inte ser den han/hon pratar med?

Sen om funktionen inte används, det är en sak. Men jag kan tycka att de har gjort en riktigt stor miss. Märkligt av SE!!

Postad 30 October 2008 - 13:28

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

När kommer skönheten ut i andra färger?=)

Den silverfärgade kommer i slutet av v45.
Den Guld/Bronze färgade är osäkert om den kommer att komma till Sverige.

Postad 30 October 2008 - 15:29

Phillan
  • Phillan
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Går det att köra något annat än googlemaps ?
Vill gärna kunna använda gps:en gratis.

Postad 30 October 2008 - 16:29

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Jo jag förstår att videosamtal funkar Men helt ärligt?! Om funktionen finns varför inte implementera den fullt ut i telefonen? Telefonen är ju en mer värstingmodell jämfört mot tidigare modeller, typ C902 osv. Vad är då vitsen med videosamtal om den andre personen inte ser den han/hon pratar med?

Sen om funktionen inte används, det är en sak. Men jag kan tycka att de har gjort en riktigt stor miss. Märkligt av SE!!

Eftersom funktionen knappt används så är det ju ingen "stor miss"... Men jag förstår hur du tänker, hade nog inte krävts allt för mycket för att klämma in en extra kamera. Jag kan däremot tänkta mig att den kanske inte hade fått plats innuti telefonen (trots att kameran antagligen är minimal) och att priset på telefonen hade ökat med 100-200kr eller nått.

Postad 30 October 2008 - 16:39

GreatMage
  • GreatMage
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Den silverfärgade kommer i slutet av v45.
Den Guld/Bronze färgade är osäkert om den kommer att komma till Sverige.

ahh tackar för svar=) Jäkligt sugen på den bronsfärgade! Hoppas verkligen att den kommer hit snart

Postad 30 October 2008 - 17:27

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Japp, det verkar vara en tänkbar kandidat... Thnx!

Jag har även Tracker-programmet som finns till C702:an om du är intresserad.
Fungerar fint till c905'an också.

Postad 30 October 2008 - 19:01

Pillowman
  • Pillowman
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Jag har även Tracker-programmet som finns till C702:an om du är intresserad.
Fungerar fint till c905'an också.

Absolut, det är helt klart av intresse. Sååå ... hur får jag fatt på det?

Postad 30 October 2008 - 19:11

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Jag har för mej att jag hittade det på SE:hemsida och så wappade jag hem det. Men man måste registrera sej och en del program kan man inte wappa hem om man har inställt att man har en C905(dom har väl bestämt att dom inte är kompatibla eller har ej hunnit lägga till C90% i kompatibla telefoner) så jag har kört med att jag på låtsas har en K850 eller ibland K810.
Eljest så finns dom kanske på getjar.com

Postad 30 October 2008 - 23:27

antileon
  • antileon
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Det är rätt många 3g-telefoner nuförtiden som inte har kamera mot användaren (iPhone?). Det har visat sig att de flesta använder videosamtalsfunktionen för att visa den dom ringer hur något är, som t.ex. kläder i en affär eller en konsert, och då vill man använda den "bakåtvända" kameran. Så det är nog därför den är borta.

Postad 30 October 2008 - 23:30

antileon
  • antileon
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

De filmer som jag har färdigkonverterade (mpeg4) till k800:an vill inte funka på den nya.
Nån som vet hur man ska ställa in konverteringsprogrammet så filmerna passar i 905:an.
Konverteringsprogrammet jag kör är M3

Nu använder jag Mac och VisualHub, och konverterar filmerna som om dom vore till en ipod nano, och då verkar den ställa in rätt. Alltså, h.264, 320x240, 30fps (för bäst kvalitet)

Postad 31 October 2008 - 00:23

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Absolut, det är helt klart av intresse. Sååå ... hur får jag fatt på det?

Kontakta mig via PM så kan du få det.
Vill inte länka till det här.

Redigerat av TomasL, 31 October 2008 - 00:36.

Postad 31 October 2008 - 00:26

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Jag har för mej att jag hittade det på SE:hemsida och så wappade jag hem det. Men man måste registrera sej och en del program kan man inte wappa hem om man har inställt att man har en C905(dom har väl bestämt att dom inte är kompatibla eller har ej hunnit lägga till C90% i kompatibla telefoner) så jag har kört med att jag på låtsas har en K850 eller ibland K810.
Eljest så finns dom kanske på getjar.com

Det spelar ingen roll villken telefon du ställer in att du har. "Sidan" känner av det ändå.
Om man har en C702 så finns programmet Tracker att ladda ner via "Fun&Downloads" men har du en annan telefon så går det inte.

Redigerat av TomasL, 31 October 2008 - 00:35.

Postad 31 October 2008 - 02:58

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Vet inte riktigt hur du menar där men jag har i alla fall tracker på min C905.
Vad har i för program för övrigt?
Jag har:
Arla kokbok (skitbra massa recept på fickan!)
Converter finns på fun and dowmloads SE (men det finns också en konverterare i miniräknaren)
Currency converter (kommer ej ihåg var jag fick den men det var nog getjar.com)
Opera mini (förstås)
Mobile solar system
Nyaste G-mail
DocViewer (vet ej om den funkar så bra)
Dictionary v2.6 (engelsk uppslagsverk)
Tracker
Dryckomaten (från vin o sprit. Måste man ju ha så att man kan kolla in vad man ska impa på tjejerna med för kröka!)

Postad 31 October 2008 - 06:47

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Hur fick du ner Tracker?
Har man en c702 så kan man ju med telefonen surfa in påFun&Downloads och ladda ner programmet.
Men surfar jag in via 905'an så hittar jag inte programmet även om jag "ställer in" att jag har en c702'a.
Jag fick tag i programmet på annat håll.

Redigerat av TomasL, 31 October 2008 - 06:48.

Postad 31 October 2008 - 09:00

mangeG
  • mangeG
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Eftersom funktionen knappt används så är det ju ingen "stor miss"... Men jag förstår hur du tänker, hade nog inte krävts allt för mycket för att klämma in en extra kamera. Jag kan däremot tänkta mig att den kanske inte hade fått plats innuti telefonen (trots att kameran antagligen är minimal) och att priset på telefonen hade ökat med 100-200kr eller nått.

Det är rätt många 3g-telefoner nuförtiden som inte har kamera mot användaren (iPhone?). Det har visat sig att de flesta använder videosamtalsfunktionen för att visa den dom ringer hur något är, som t.ex. kläder i en affär eller en konsert, och då vill man använda den "bakåtvända" kameran. Så det är nog därför den är borta.

Menar ni allvarligt att det skulle vara anledningen? Har väldigt svårt att tro det. Hela poängen med videosamtal är ju att man ska se varandra. Eller? Tycker det är märkligt ändå.

Postad 31 October 2008 - 09:20

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Menar ni allvarligt att det skulle vara anledningen? Har väldigt svårt att tro det. Hela poängen med videosamtal är ju att man ska se varandra. Eller? Tycker det är märkligt ändå.

Alltså, enda vettiga tillämpningen jag har sett av videosamtal är när folk pratar med teckenspråk. Skulle kanske vara för att visa någon annan något och då kan man ju som sagt använda frontkameran, men videosamtal i allmänhet har ju aldrig direkt slagit, varken för fasta eller mobila telefoner. Har aldrig känt mig så intressant att titta på så att folk måste se mig röra läpparna när jag pratar med dem :rolleyes:.

Postad 31 October 2008 - 13:21

Mighty_Magnus
  • Mighty_Magnus
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Vet inte riktigt hur du menar där men jag har i alla fall tracker på min C905.
Vad har i för program för övrigt?
Jag har:
Arla kokbok (skitbra massa recept på fickan!)
Converter finns på fun and dowmloads SE (men det finns också en konverterare i miniräknaren)
Currency converter (kommer ej ihåg var jag fick den men det var nog getjar.com)
Opera mini (förstås)
Mobile solar system
Nyaste G-mail
DocViewer (vet ej om den funkar så bra)
Dictionary v2.6 (engelsk uppslagsverk)
Tracker
Dryckomaten (från vin o sprit. Måste man ju ha så att man kan kolla in vad man ska impa på tjejerna med för kröka!)

Jag hittar mycket schysst på getjar.com (J2ME SE 240x320). Har du tips på några fler sajter (förutom SE fun&download)? En e-post/sms klient som använder Wi-Fi vore fräckt.

Vet ni hur man kan redigera teman? Jag tycker att den förinstallerade Cybershot temat är jättesnyggt förutom två bilder (höghuset & träden med snö), vore schysst att bara ta bort dem men behålla resten.

Sedan så en till fråga gällande programmen i telefonen. När jag surfar med 3G så säger den till innan (säger ingenting när jag surfar med Wi-Fi). Men när jag använder Google Maps programmet så tänds jordgloben, surfar jag då 2G även om Wi-Fi är igång (har 3G avstängt när jag inte använder det)?

Redigerat av Mighty_Magnus, 31 October 2008 - 14:27.

Postad 31 October 2008 - 14:37

yopi_boy
  • yopi_boy
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
En fråga till er som har haft C905 ett par dagar, hur uppfattar ni sliden på luren?
En kollega avrådde mig starkt till att köpa just denna pga SE-slides överlag, med hänvisning till att dessa blir dåliga inom kort samt är extra känsliga vid fall och vardagliga missöden.

Några åsikter?

Var rätt intresserad av den innan han kom och förstörde, he he

Mvh

Redigerat av yopi_boy, 31 October 2008 - 14:39.

Postad 31 October 2008 - 14:45

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Inte såå impad av bilderna den tar änsålänge. Sett en hel del prov men inget som gör att man springer till affären direkt bara för den sakens skull. Min N82 får nog hänga med ett tag till och jämfört med c902 verkar inte c905 vara så spec mkt rappare när det gäller kameran. Förutom blixten då.

Jag skall iaf avvakta lite och se hur bra c905 blir efter lite mjukvaru-uppgradering sen. Tror det finns potential där som inte riktigt är utnyttjad än.

Postad 31 October 2008 - 14:52

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Sen kostar det väl att ladda hem kartor mm. Jag köpte den i fredags och har provat använda gps:en cirka 3 mil och har redan laddat hem data för 52:- då har jag i och för sig använt google map lite också. Så jag tror att det kostar att ladda hem kartor mm då jag inte har startat gps:en 52 gånger.

hitills idag har jag pratat i 1 timme och 21 minuter och skickat 4 mms med bilder och skickat 39 sms och batteriet är på en kvart enligt mätaren och enligt "telefonstatus" 26% Det är inte vad jag tycker är okay och det är fler i min bekantskap som har samma problem. Så några 3 dagar kan jag aldrig ha i gång min lur utan att ladda. Då är WiFi, blåtand och gps:en avstängd. Men i och för sig så hade jag kunnat kolla upp detta innan. Men jag skrev bara varför jag inte var nöjd så att dom som läser här inte bara ska få reda på något av alla som avgudar vissa telefoner och inte ser verkligheten.

Sen är väl bilderna bättre än K850i men inte så jag vill skryta med dom.

Men jag är inte nöjd i alla fall.

over and out

Skaffa ett datapaket hos din operatör med fri datatrafik i så betalar du bara en fast avgift varje månad.

Postad 31 October 2008 - 15:16

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

En fråga till er som har haft C905 ett par dagar, hur uppfattar ni sliden på luren?
En kollega avrådde mig starkt till att köpa just denna pga SE-slides överlag, med hänvisning till att dessa blir dåliga inom kort samt är extra känsliga vid fall och vardagliga missöden.
Några åsikter?

Var rätt intresserad av den innan han kom och förstörde, he he

Mvh

Jag upplever sliden och byggkvalitén i övrigt som bra.
Sliden fungerar bra, en så länge. Har ju bara använt den lite drygt en vecka så det är nog lite tidigt att
uttala sig om hur bra den är. Vi får vänta och se.
Visst är det så att den är känsligare för t.ex att bli tappad i backen. Sliden kan nog lättare ta skada av det.

Postad 31 October 2008 - 15:30

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Jag förstår inte varför alla klagar på kameran ang videosamtal.
Nu ringer jag aldrig videosamtal, men kan man inte använda huvudkameran för videosamtal?
Jag menar.

Om man nu ringer videosamtal då utgår jag att man pratar antingen i headset eller med högtalar funktionen, för man håller ju inte telefonen mot örat i alla fall.
Är det då så svårt att vända mobilen om så att den vanliga kameran fungerar som "videosamtals kamera" ?

Eller det kanske inte går?

Postad 31 October 2008 - 16:04

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Jag förstår inte varför alla klagar på kameran ang videosamtal.
Nu ringer jag aldrig videosamtal, men kan man inte använda huvudkameran för videosamtal?
Jag menar.

Om man nu ringer videosamtal då utgår jag att man pratar antingen i headset eller med högtalar funktionen, för man håller ju inte telefonen mot örat i alla fall.
Är det då så svårt att vända mobilen om så att den vanliga kameran fungerar som "videosamtals kamera" ?

Eller det kanske inte går?

Grejen är ju den att vänder du på telefonen för att använda huvudkameran så vänder du ju även bort displayen och då ser ju inte du den du pratar med.

Redigerat av TomasL, 31 October 2008 - 16:04.

Postad 31 October 2008 - 16:27

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Hur fick du ner Tracker?
Har man en c702 så kan man ju med telefonen surfa in påFun&Downloads och ladda ner programmet.
Men surfar jag in via 905'an så hittar jag inte programmet även om jag "ställer in" att jag har en c702'a.
Jag fick tag i programmet på annat håll.

Jag surfar in som vanligttill fun and downloads men byter telefon, när jag loggat in, till K810 eller liknnade och så visp! Finns den där :(

@ Micke prylgalen
Koll på fotografierna på esato.com så får du en bättre uppfattning!

Är det nån´mersom har lite knas när ni ska surfa via wi-fi och det inte går att göra det? när jag försöker surfa via wi-fi så kan jag ej surfa alls(beror väl i sak med wi-fi grejen att jag helt enkelt inte har behörighet eller har täckning). Kanske helt enkelt blir så när man har prioriterat wi-fi som första uppkopplingsval eller helt enkelt väljer att surfa med wi-fi och inte får tillgång till nätverket. Men man kan ju tycka att det då automatiskt skall koppla om till 3G, Hdspa eller gprs. Hmm vi får forska i detta! Kanske en "glitch" som en firmwareuppdatering kan fixa! Eller vad tros?

Postad 31 October 2008 - 17:11

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Jag surfar in som vanligttill fun and downloads men byter telefon, när jag loggat in, till K810 eller liknnade och så visp! Finns den där :(

Det fungerade inte för mig. Testade att byta till olika telefoner men Tracker fanns inte där ändå.
Men jag fick tag i det på annat håll som sagt så det löste sig.

Redigerat av TomasL, 31 October 2008 - 17:12.

Postad 31 October 2008 - 17:45

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Grejen är ju den att vänder du på telefonen för att använda huvudkameran så vänder du ju även bort displayen och då ser ju inte du den du pratar med.

Finns det verkligen någon som använder videosamtal????

Det kostar ju skjortan... Eller är det någon operatör som är gratis/billig på videosamtal?

Enda anledningen som jag skulle prova det var om det kostade lika mycket som ett vanligt samtal, men inte ens
då skulle jag använda det mer än någon gång...

Redigerat av Brel, 31 October 2008 - 17:51.

Postad 31 October 2008 - 20:57

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Det kostar ju skjortan... Eller är det någon operatör som är gratis/billig på videosamtal?

Enda anledningen som jag skulle prova det var om det kostade lika mycket som ett vanligt samtal, men inte ens

Nej, det är nog inte många som använder det.
Själv har jag nog provat hela två gånger!

Redigerat av TomasL, 31 October 2008 - 20:58.

Postad 31 October 2008 - 23:15

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0

Ja ######r ja.
Det tänkte jag inte på :(

Postad 01 November 2008 - 02:33

9070
  • 9070
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej

Ny på detta suveräna forum. Känns som om man får en hel del vettig information här.

Vill börja med att jag är grymt nöjd med telefonen. Kameran, programmen (GPS, Wayfinder m m) är riktigt bra. Iof så jämför jag med en K810i som jag hade innan. Och som många andra tagit upp så tycker jag det är riktigt märkvärdigt att det inte finns någon kamera fram som kan användas vid videosamtal. tror att detta förslag "klubbades" på en blöt julfest som Sony Ericsson hade förra året :(

Som vanligt så är man sugen på att ladda ner en massa sköna prylar till luren. Nödvändiga/icke nödvändiga program, olika teman, ringsignaler m m. Såg att det länkades till www.zedge.net och där hittade jag ett par roliga teman. Laddade ner dessa till datorn men då jag skall öppna dem så hittar datorn inget program för att öppna .THM dokument. Finns det någon vänlig själ som kan förklara för mig hur jag går till väga för att få in dessa teman i min lur? En "dummy" förklaring tack.
Sen har jag hittat en applikation som heter PlusCam, marknadsförs av www.bitcycle.com men den applikationen finns inte att ladda ner någonstans. Mailade företaget i fråga och har för mig att de svarade att de sålt denna applikation till SonyEricsson. Någon som sett denna någonstans?

Tacksam för fler länkar och tips till roliga/bra prylar man kan ha i telefonen

//9070

Postad 01 November 2008 - 08:43

Ice.
  • Ice.
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Nu använder jag Mac och VisualHub, och konverterar filmerna som om dom vore till en ipod nano, och då verkar den ställa in rätt. Alltså, h.264, 320x240, 30fps (för bäst kvalitet)

Provade dom inställningarna och nu funkar det kanon.

Undrar om det är några speciella inställningar till Wayfindern. Provade en kväll men rösten talade om jag avvikit från rutten ett flertal gånger på en väg jag skulle köra ca. 4 mil utan att vika av. Korsningar och rondeller osv. varnades för ca. 100-500 meter efter jag ev. skulle ha svängt. För att sen till slut helt hänga sig och visade ingenting.
Hoppas att det är nån inställning jag har missat, för som det är nu så funkar den inte alls.

Postad 01 November 2008 - 09:00

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Som vanligt så är man sugen på att ladda ner en massa sköna prylar till luren. Nödvändiga/icke nödvändiga program, olika teman, ringsignaler m m. Såg att det länkades till www.zedge.net och där hittade jag ett par roliga teman. Laddade ner dessa till datorn men då jag skall öppna dem så hittar datorn inget program för att öppna .THM dokument. Finns det någon vänlig själ som kan förklara för mig hur jag går till väga för att få in dessa teman i min lur? En "dummy" förklaring tack.
//9070

THM-filerna ska du inte öppna på datorn, du lägger dem i telefonen som de är. Sedan hittar telefonen dessa som tema-filer när du väljer "byt tema" i telefonen.

Men om du vill öppna thm-filer på datorn så kan du amvända My Theme Creator (som inte stödjer c905 ännu, men det kommer nog). Här kan du oöppna, regdigera, skapa och göra allt annat du vill göra med dina tema-filer.

Postad 01 November 2008 - 09:33

Skyride
  • Skyride
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Om du har tex 3 Bomben 99:-/199:- kan du använda summan till att köpa tjänsten Tre friends plus 69:-,då får du :

0 kr/min för röst- & videosamtal inom 3, skicka MMS/SMS för 0kr inom 3. 0 kr/min för samtal till fasta nätet inom Sverige.

Om du har tex 3 Bomben 99:-/199:- kan du använda summan till att köpa tjänsten Tre friends plus 69:-,då får du :

0 kr/min för röst- & videosamtal inom 3, skicka MMS/SMS för 0kr inom 3. 0 kr/min för samtal till fasta nätet inom Sverige.

Postad 01 November 2008 - 09:35

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Jo, men då måste man ju känna någon annan som kör tre, och det gör jag inte :(.

Postad 01 November 2008 - 10:04

Mighty_Magnus
  • Mighty_Magnus
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

THM-filerna ska du inte öppna på datorn, du lägger dem i telefonen som de är. Sedan hittar telefonen dessa som tema-filer när du väljer "byt tema" i telefonen.

Men om du vill öppna thm-filer på datorn så kan du amvända My Theme Creator (som inte stödjer c905 ännu, men det kommer nog). Här kan du oöppna, regdigera, skapa och göra allt annat du vill göra med dina tema-filer.

Tackar! Ska ha stenkoll på my Theme Creator!
Hoppas även på fringe till telefonen...

Postad 01 November 2008 - 11:06

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Eller också så använder ni SE egna Theme Creator
Denna har dock inte heller den stöd för c905'an än.

Redigerat av TomasL, 01 November 2008 - 11:06.

Postad 01 November 2008 - 13:02

T-PWR
  • T-PWR
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Är det nån´mersom har lite knas när ni ska surfa via wi-fi och det inte går att göra det? när jag försöker surfa via wi-fi så kan jag ej surfa alls(beror väl i sak med wi-fi grejen att jag helt enkelt inte har behörighet eller har täckning). Kanske helt enkelt blir så när man har prioriterat wi-fi som första uppkopplingsval eller helt enkelt väljer att surfa med wi-fi och inte får tillgång till nätverket. Men man kan ju tycka att det då automatiskt skall koppla om till 3G, Hdspa eller gprs. Hmm vi får forska i detta! Kanske en "glitch" som en firmwareuppdatering kan fixa! Eller vad tros?

Jag får inte heller wifi till att fungera, jag kan ansluta till mitt nätverk här hemma men sen när jag väljer att skriva in "www" adressen från aktivitetsmenyn så använder den sig ändå av 3g nätet? Min telefon är 3 låst så jag funderar på om det är någon spärr som de har lagt in? Känns ju iofs konstigt om det skulle vara så, då blir jag förbannad..

Edit: Idag så fungerade det visst när jag anslöt, måste ha varit nåt problem här hemma igår....

Mvh. Mathias

Redigerat av T-PWR, 01 November 2008 - 13:07.

Postad 01 November 2008 - 15:49

Canon
  • Canon
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Jag är i behov av en ny telefon och funderar på SE c905 eller Nokia N85. Det är ju lite olika typer av telefoner men priset är ju jämförbart. Vilken ska man satsa på och varför?

Postad 01 November 2008 - 17:41

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Jag är i behov av en ny telefon och funderar på SE c905 eller Nokia N85. Det är ju lite olika typer av telefoner men priset är ju jämförbart. Vilken ska man satsa på och varför?

De skiljer sig ganska mycket som du säger. N85 är en smart-phone och c905 en feature-phone. Vill du ha bra kamera, kör på c905, vill du ha bättre e-mail klient och dokument hantering, kör på n85. Ska vi veta vilken du ska satsta på så måste vi veta vad du är ute efter.

Postad 01 November 2008 - 18:23

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Ja jag kände på mig att just 3 hade något sådant men som sagt var, det gäller ju bara mellan 3kunder, så jag kan förstå att SE inte tycker det är värt att läga till en extrakamera för 3:s kunder... För frågan står kvar? Finns det någon som använder videosamtal utan att ha ett 3abb och känna andra som har det...

För övrigt begriper jag inte varför inte dessa samtal har gått ner i pris så att videosamtal fått en möjlighet att slå igenom... Obegripligt...

Postad 01 November 2008 - 18:31

Canon
  • Canon
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

De skiljer sig ganska mycket som du säger. N85 är en smart-phone och c905 en feature-phone. Vill du ha bra kamera, kör på c905, vill du ha bättre e-mail klient och dokument hantering, kör på n85. Ska vi veta vilken du ska satsta på så måste vi veta vad du är ute efter.

Det jag framför allt är ute efter är bra kamera och musikspelare. E-post, dokument och liknande bryr jag mig inte om men det som lockar är väl främst GPS:en som verkar ha betydligt mer funktioner och möjligheten att installera annan programvara till GPS:en. FM-sändare är ju inte heller fel men jag kommer från en W960 som jag tröttnade på efter ett tag eftersom det mesta gick väldigt långsamt så därför jag är lite tveksam till att köpa en med Symbian...

Postad 01 November 2008 - 18:44

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Låter som att C905 är för dej då! Den har en vassare kamera än N85 OCH en blixt som är ack så viktigt!
Musikspelaren att riktigt bra och är i grunden samma som i walkmanmodellerna. Men kanske ska du skaffa lite bättre lurar än dom som följer med.

Postad 02 November 2008 - 08:34

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
C905 är som alla andra SE mobiler tråkiga och nu SE vill locka folk med MP!! Jag jämförde min n85s kameran mot min sambos SE c905, det är likadana bilder, man ser ingen skillnad att C905 har 8 MP och N85 5MP. och n85s fotolampor fungerar lika bra som c905s blixt. Man köper inte en kameramobil att bli modellfotograf och en kameramobil kommer aldrig att ersätta en vanlig hederlig digitalkamera.
N85s oled och stora skärm samt batteritid gör saken ännu bättre. Plus att N85 vägar mindre och har fler finesser än c905.
Jag är inte med i Nokias funclub =). Har själv haft många SE mobiler. N85 är min första nokia på 7 år

Redigerat av Lias08, 02 November 2008 - 08:41.

Postad 02 November 2008 - 12:10

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Du kan inte på fullaste allvar mena att fotolampan i N85 är lika bra som blixten på C905. N85 är en smartphone och det hade varit mycket konstigt om den inte hade med finneser än C905, men att den skulle ta lika bra bilder tror jag inte en sekund på. Det är sant som du säger, man blir ingen modellfotograf, men C905 kan ersätta en vanlig kompakt kamera i de flesta lägen.

Redigerat av tobbis, 02 November 2008 - 12:12.

Postad 02 November 2008 - 12:19

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Gör så, ta några bilder i olika ljus förhållande med både C905 och N85 och överför bilderna till en datorn och där kan du jämföra. Det är så jag gjorde och skillnaderna var minimala. Men det är fortfarande min åskit, kanske jag är blind :)
Fortfarande ingen mobilkamera, inte ens C905 med 8mp, kommer att ersätta en vanlig billig digitalkamera.

Postad 02 November 2008 - 13:17

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Gör så, ta några bilder i olika ljus förhållande med både C905 och N85 och överför bilderna till en datorn och där kan du jämföra. Det är så jag gjorde och skillnaderna var minimala. Men det är fortfarande min åskit, kanske jag är blind :)
Fortfarande ingen mobilkamera, inte ens C905 med 8mp, kommer att ersätta en vanlig billig digitalkamera.

Jag tar hellre en mobil med 2mp med blixt en en mobil med 5mp utan.
Så redan där vinner c905 då den kan ta fullt dugliga bilder i mörker.
Sen har den ett par bra funktioner som iaf får mig att kanske vilja ha en.

Smart Kontrast som förbättrar bilderna ordentligt.
Videolampa och blixt.(Blixten går nästan av för jämman också)
Wlan på Javalur. Allting är enkelt och logiskt på en javatelefon och Wlan är en välkommnad bonus.

Som en enkelt telefon//Kameralur så spöar den ju skiten ur n85 :)

(Äger vare sig en SE telefon eller Nokia).

Postad 02 November 2008 - 13:24

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Jag tar hellre en mobil med 2mp med blixt en en mobil med 5mp utan.
Så redan där vinner c905 då den kan ta fullt dugliga bilder i mörker.
Sen har den ett par bra funktioner som iaf får mig att kanske vilja ha en.

Smart Kontrast som förbättrar bilderna ordentligt.
Videolampa och blixt.(Blixten går nästan av för jämman också)
Wlan på Javalur. Allting är enkelt och logiskt på en javatelefon och Wlan är en välkommnad bonus.

Som en enkelt telefon//Kameralur så spöar den ju skiten ur n85 :)

(Äger vare sig en SE telefon eller Nokia).

Smaken är som baken =)
Det var min åsikt och bedömning och jag respekterar dina åsikt.
Men du kallar C905 som en enkel kameralur men den kostar lika mycket om inte mer som en smartphone (N85). :)

Postad 02 November 2008 - 14:14

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Smaken är som baken =)
Det var min åsikt och bedömning och jag respekterar dina åsikt.
Men du kallar C905 som en enkel kameralur men den kostar lika mycket om inte mer som en smartphone (N85). :)

Enkelt är inte alltid dåligt :)
Enkelheten menar jag på hur enkel telefon är att ha och göra med.

Postad 02 November 2008 - 14:19

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Enkelt är inte alltid dåligt :)
Enkelheten menar jag på hur enkel telefon är att ha och göra med.

Jag lärde mig N85 på några timmar bara, men det är väl inte så svårt att man ska lära sig SE mobiler eftersom alla är likadana men i olika skal gamla som nya :( :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.