Är det BYOB som har den där långa hysteriska sliden i mitten? Jag åkte ur ett par gånger på den och var sååå nära en gång, använde sliden då också men sen provade jag bara för skojs skull att köra med fretknapparna istället och då kom jag igenom, med nöd å näppe ska tilläggasNu har jag lirat igenom hard-career på trummor.
Svåraste låten, helt klart den med NOFX. Jag klarade den på 7'e försöket tror jag det var, alla andra gånger fastnade jag på 60%
På gitarr har jag klarat alla låtar på expert utom System Of A Down - BYOB.
Körde den i Training-mode och den verkar sjukt svår.
Nån som håller med om att de är de svåraste låtarna?
Guitar Hero: World Tour (inkl. Instrument) (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Guitar Hero: World Tour (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(2)
|
505:- | |
Guitar Hero: World Tour (Wii)
(Nintendo Wii-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Guitar Hero: World Tour (inkl. Gitarr) (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(6)
|
Inga priser |
guitarhero.com för 360, PS3 & Wii (72 inlägg)
|
17 år sedan |
Guitar Hero - World Tour (16 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 04 December 2008 - 18:05
Postad 04 December 2008 - 19:01
Nu blir det att prova på Hot for teacher också
Upd: Jaha då var den också avklarad, på första försöket faktiskt
Men eftersom achievementen buggar så ska jag köra ett "Make your own gig" med nån låt för att låsa upp den för expert... hoppas att det funkar iaf
Upd2: Jomen visst funkade det. 100G rikare då alltså
Nu blir det bas och trummor för hela slanten, och coop-band då med er goa killar förstås
Redigerat av Unregistered78af1102, 04 December 2008 - 19:18.
Postad 04 December 2008 - 20:11
Får väl ge den ett nytt försök i helgen kanske. Känns som man måste vara på helspänn för det, ingen låt man kör lite halvhjärtatWohoo klarade precis BOYB på gitarren expert
Det gällde bara att hitta rytmen i de snabba sekvenserna så var det ju inte så svårt.
Måste tillägga att jag har klarat alla låtar _fram_ till BYOB och inte "alla utom BYOB" som jag tidigare skrev.
Dvs. jag har fortfarande kvar den tier som kommer efter man klarat ordinarie spelet så att säga. BYOB kanske är rena barnleken mot dem, vad vet jag
Postad 05 December 2008 - 19:09
Postad 06 December 2008 - 14:12
Postad 06 December 2008 - 15:06
Några mer som ska spela ikväll som vill vara med på lite band-spelande?
Postad 06 December 2008 - 15:51
Postad 06 December 2008 - 16:55
Jag kör helst bas/gitarr på expert för det är roligast, men procenten blir det då si och så med... Sjunga suger jag på och trummor är inte riktigt något idé innan jag fått midi-kabeln...
Postad 06 December 2008 - 17:25
Postad 06 December 2008 - 17:28
Jag kan spela gitarr/bas eller trummor
Postad 06 December 2008 - 17:56
Postad 06 December 2008 - 18:24
Postad 06 December 2008 - 18:40
Jag är online nu, så det är bara att bjuda in mig, eller hur det nu funkar?
Gamertag : BuTTuS
Postad 06 December 2008 - 20:29
men varför såg jag inga note streaks, någon annan som haft det problemet?
jag såg liksom bandet spela bara men inte så mycket som en not - varken mina egna eller någonannans..!
spontanspela på känsla klarar jag inte riktigt..
Postad 06 December 2008 - 20:56
Jag och Buttus såg ju allas highways och notes. Men du såg alltså ingen alls?
Blir lite som "performance mode" i GH3
Luzer jag är inne nu igen om du vill spela mer.
Redigerat av Unregistered78af1102, 06 December 2008 - 21:36.
Postad 07 December 2008 - 01:36
Går det att fixa på något sett (läste om någon sorts sladd). Eller är det bara att gå tillbaka till butiken?
Postad 07 December 2008 - 02:05
Jag har lite problem med mina trummor. Det är så att den röda ganska ofta aktiveras fast jag bara slår på den gula (som jag måste slå ganska hårt på för att slaget ens ska registreras).
Går det att fixa på något sett (läste om någon sorts sladd). Eller är det bara att gå tillbaka till butiken?
Använde själv midi-kabeln för första gången idag och det blev faktiskt bättre, hade själv problem med cymbalerna främst den gula som man behövde slå ganska hårt för att slaget skulle registreras men upplever det som klart bättre nu.
Så beställ en kabel och skulle det inte hjälpa så får du lämna tillbaka setet, har själv lite strul med en av mina guitarrer där den blå knappen kan vara svår att trycka ner ibland, får se om det blir bättre genom lite nötning eller om man ska byta in min tredje guitar och tilläggas bör att jag inte använt någon guitar mer än 10 timmar, de två första fick jag byta in utan ens ha spelat på dem, då vissa knappar inte gick tillbaka efter man tryckt på dem, helt slappa.
Sen fick brorsan problem med sin idag, den slutade reagera, misstänker något med strummen för tryckte man in knapparna såg man det på tv:n, men den började fungera sen igen så jag avvaktar ett tag till för att se om det bara var en tillfällighet.
Postad 07 December 2008 - 09:30
Använde själv midi-kabeln för första gången idag och det blev faktiskt bättre, hade själv problem med cymbalerna främst den gula som man behövde slå ganska hårt för att slaget skulle registreras men upplever det som klart bättre nu.
Så beställ en kabel och skulle det inte hjälpa så får du lämna tillbaka setet, har själv lite strul med en av mina guitarrer där den blå knappen kan vara svår att trycka ner ibland, får se om det blir bättre genom lite nötning eller om man ska byta in min tredje guitar och tilläggas bör att jag inte använt någon guitar mer än 10 timmar, de två första fick jag byta in utan ens ha spelat på dem, då vissa knappar inte gick tillbaka efter man tryckt på dem, helt slappa.
Sen fick brorsan problem med sin idag, den slutade reagera, misstänker något med strummen för tryckte man in knapparna såg man det på tv:n, men den började fungera sen igen så jag avvaktar ett tag till för att se om det bara var en tillfällighet.
Hur lång tid tog det innan du fick kabeln? Jag beställde ett par dagar efter releasen här i Sverige, men har ännu inte fått min...
Angående tröga knappar, ett par droppar symaskinsolja löste mina problem. Jag tog isär min hals för att smörja knapparna, men det tror jag inte behövs. Av konstruktionen att döma så är det nog ingen fara att smörja "utifrån" heller. (men jag lovar inget...)
Postad 07 December 2008 - 13:03
Postad 07 December 2008 - 16:48
Hur lång tid tog det innan du fick kabeln? Jag beställde ett par dagar efter releasen här i Sverige, men har ännu inte fått min...
Angående tröga knappar, ett par droppar symaskinsolja löste mina problem. Jag tog isär min hals för att smörja knapparna, men det tror jag inte behövs. Av konstruktionen att döma så är det nog ingen fara att smörja "utifrån" heller. (men jag lovar inget...)
Tror det tog 6 eller möjligtvis 7 arbetsdagar. Tack för tipset om att smörja knapparna, provar eventuellt det, såg även en kille på youtube som öppnade en av de äldre gitarrerna till 360:n och filade lite med en nagelfil på någon knapp som var lite ojämn, först öppnade han upp halsen och plockade ut den strulande knappen.
Där sitter väl någon form av piggar på knapparna så att dem inte trillar ut från gitarren så jag förmodar att någon pigg är ojämn eller om det är ett jack.
Postad 08 December 2008 - 09:36
Postad 08 December 2008 - 20:30
Säg till isf, jag håller lite koll både här och på xbox.com om du kommer in, sitter just nu och pluggar inför ett prov men kan spela lite senare.
Postad 08 December 2008 - 21:46
Postad 08 December 2008 - 23:06
Redigerat av Unregistered78af1102, 08 December 2008 - 23:07.
Postad 09 December 2008 - 08:15
Kan nämna att jag bytt gamertag tlll "Ac3 Ollie" för er som fortfarande inte har mig på listan. men skicka gärna ett meddelande först så jag vet när jag behöver plocka bort nån från listan.
Jaha, jag som har hört att du ville joina FKKR-klanen men nä nä - SKIT I DET DÅ!
Postad 09 December 2008 - 09:53
Så alla andra som inte fått den borde ha den snart också.
Postad 09 December 2008 - 11:23
Men men jag får väl se om min kabel också kommer idag.
Postad 09 December 2008 - 23:42
Testar min fråga igen. Det var lite svalt med svar.....
Kan man köpa två mickar i guitar hero fyra och spela mick och gitarr mot mick och gitarr?
Tacksam för svar
Postad 10 December 2008 - 00:10
Postad 10 December 2008 - 07:16
Betyder detta att jag bör gå upp på Expert?
Äsch! Jag kör på genom hela spelet så får jag alla låtar upplåsta ju
Redigerat av MrSpokk, 10 December 2008 - 07:17.
Postad 10 December 2008 - 11:16
Den största skillnaden jag märkte var att "brädan" (highway) går mycket snabbare men det vänjer man sig vid.
Har ni testat köra battle och att båda överlever två gånger? då ökar hastigheten på highway till 200%... på expert blir det ganska jobbigt
Postad 10 December 2008 - 12:35
Någon av er som fått den som kan kolla om land saknas på er också, eller om jag måste beställa igen?
Postad 10 December 2008 - 14:09
Oh det där var ju fräckt!! Jag vet själv att jag har svårt för när brädan går för fort, klarar typ Hyperspeed på 3 på expert på gh3 eller nåt. Men sen räcker inte min reaktionshastighet tillDu kan ju alltid prova gå upp till expert om du känner för det.
Den största skillnaden jag märkte var att "brädan" (highway) går mycket snabbare men det vänjer man sig vid.
Har ni testat köra battle och att båda överlever två gånger? då ökar hastigheten på highway till 200%... på expert blir det ganska jobbigt
Har inte ens provat battla, det är inte som i trean eller, med attacker man tar istället för SP?
Postad 10 December 2008 - 15:13
Går det lika bra rent spelmässigt att använda en GH3-gitarr till World Tour eller går man miste om några funktioner? Blir det rättvist att t.ex spela pro-face-off fast man har olika gitarrer?
Postad 10 December 2008 - 16:20
Xbox gitarr funkar inte till ps3.Jag har en xbox 360 gitarr som jag använt till dator, men har nu köpt ett PS3 och undrar om den går att använda till PS3:an?
Går det lika bra rent spelmässigt att använda en GH3-gitarr till World Tour eller går man miste om några funktioner? Blir det rättvist att t.ex spela pro-face-off fast man har olika gitarrer?
Det går lika bra spelmässigt att spela med GH3 gitarren i World tour, du har inte slidebaren på les paulen men jag tror inte det är något jätteplus med den, kanske om man lyckas träna upp att använda den, men du kan träna upp samma skill med den andra gitarren också.
Postad 10 December 2008 - 21:25
Postad 12 December 2008 - 17:19
Fick 68% bara på expert. Fy fan vilken jobbig låt alltså. Blir nog bättre om man bryter ner den och tar den på långsam hastighet så man lär sig rytmen i alla olika delarna. Verserna är ju lätta men vissa bitar känns omöjliga.
Postad 13 December 2008 - 18:50
Postad 14 December 2008 - 22:50
Postad 14 December 2008 - 23:48
Jag flög också ut några gånger, men hittar man rätt tempo så går det, sen om man klarar sig så länge som möjligt utan SPn och aktiverar den så sent som möjligt + plockar de stjärnorna nånstans i mitten så har man starpower ganska länge. Jag klarade det först när jag sket totalt i slidebrädan och körde vanligt med frettarna, man får ont i handen baraRiktigt störande.. har i stort sett satt 5* på alla låtar i hela Expert Career vid första försöket. Kommer till Satch Boogie, och dör direkt vid solot, herre ######r vad jobbigt det är. Blir till att sitta och nöta som TTFAF introt nu -.^
Postad 15 December 2008 - 00:48
Jag flög också ut några gånger, men hittar man rätt tempo så går det, sen om man klarar sig så länge som möjligt utan SPn och aktiverar den så sent som möjligt + plockar de stjärnorna nånstans i mitten så har man starpower ganska länge. Jag klarade det först när jag sket totalt i slidebrädan och körde vanligt med frettarna, man får ont i handen bara
Jo precis, har suttit och testat lite fram och tillbaks nu. Gick in i practise mode och prövade lite olika metoder. Kör dock slidebrädan, koncentrerar vänstra handens pek, lång & ring finger på G R B och högra hands pekfinger på B respektive O, fungerar väldigt bra när jag får in flytet
Postad 15 December 2008 - 11:27
Ah så du lixom tappar dig på slidebrädan, jag slidade bara med högerhandens pekfinger fram och tillbaka. Men ska prova nån gång att köra med båda händerna. Det känns som det är längre mellan "slideknapparna" än vad det är mellan de vanliga knapparna dock?Jo precis, har suttit och testat lite fram och tillbaks nu. Gick in i practise mode och prövade lite olika metoder. Kör dock slidebrädan, koncentrerar vänstra handens pek, lång & ring finger på G R B och högra hands pekfinger på B respektive O, fungerar väldigt bra när jag får in flytet
Nu gäller det bara att klara det i det verkliga också
Postad 15 December 2008 - 13:08
Postad 18 December 2008 - 09:07
Redigerat av Chriz, 18 December 2008 - 09:08.
Postad 18 December 2008 - 09:51
O vafan, klart du ska ha GH 2 och 3 oxå
Postad 19 December 2008 - 16:18
Är så sugen på att köpa detta nu! Men är tveksam pga av kvalitetsproblemen, främst med trummorna.
Är det många av er som haft problem?
Mvh D
Postad 19 December 2008 - 17:48
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
guitarhero.com för 360, PS3 & Wii
8 bilder
106 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna