Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

NHL 09

357 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Köpfaktor på 09 (58 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa NHL 09

1. Förhandsbokningen redan lagd (14 röster [24.14%])

Procent av omröstning: 24.14%

2. Antagligen på släppdagen (14 röster [24.14%])

Procent av omröstning: 24.14%

3. Ja, någon gång (16 röster [27.59%])

Procent av omröstning: 27.59%

4. Kanske begagnat (5 röster [8.62%])

Procent av omröstning: 8.62%

5. Nope (9 röster [15.52%])

Procent av omröstning: 15.52%

Rösta Gäster kan inte rösta
NHL 09 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9.444444 (8) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 20 December 2008 - 13:10

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 0

Du få väl lira mot mej , rankad etta i världen ;)

om du är det så lirar jag gärna :P

Postad 20 December 2008 - 15:42

wallo96
  • wallo96
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Det är ett fel som en del fått (bl.a. jag själv)
Det fungerar att tömma cache-minnet för att tillfälligt bli av med det.

EA har sagt att det kommer en patch till 09 som ska lösa problemet men tills vidare får du tömma minnet :P

jag har nu hinnit spela en sesong i BAP men nu går det inte att spela mer pga disc error.
om jag tömmer cacheminnet försvinner även mina sesonger? (dynastier och BAP)

Postad 20 December 2008 - 16:06

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Nej

Postad 01 February 2009 - 13:50

Plojan
  • Plojan
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Kan man vara målvakt i BAP online? Det skulle ju vara lite häftigt tycker jag.

Postad 01 February 2009 - 15:18

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0

Kan man vara målvakt i BAP online? Det skulle ju vara lite häftigt tycker jag.

Ja d kan du vara , bara välja målvakt i menun där du väljer vilken position du vill spela.

Postad 01 February 2009 - 19:20

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Nej cache minne består bara av tillfälliga filer, inget som påverkar sparningar. Däremot verkar man behöva uppdatera spelen till senaste updaten igen när man rensat cache minnet, konstig nog.

Postad 01 February 2009 - 22:23

Plojan
  • Plojan
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Ja d kan du vara , bara välja målvakt i menun där du väljer vilken position du vill spela.

Näjs, det ska jag vara när jag skaffar detta

Postad 13 February 2009 - 13:23

Pumbaa80
  • Pumbaa80
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Har en liten fundering gällande uppdateringar. Tyvärr har jag aldrig kopplat upp mig men jag funderar på att göra det nu men som sagt, jag funderar på vissa saker:

* Hur gör man för det första?
* Kan man uppdatera så man får de laguppställningar som är idag?
* Om man kör en säsong och gör en uppdatering, vad händer då med de spelare som finns? Eller måste man starta en ny säsong för att det ska börja gälla?

Kommer säkert på mer frågor sen... :)

Postad 16 February 2009 - 16:40

AdMan
  • AdMan
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0
Jag har nu lirat 7 säsonger av Be a Pro. Det konstiga är att de 3 senaste säsongerna har jag legat på 90 utan att stiga i grad trots att jag under säsongerna samlat massor av uppgraderingspoäng. Jag har dessutom vunnit skytteligan varje år och massor med Awards osv.

Ännu konstigare är att när jag spelat klart en säsong och nästa säsong börjar, har mina värden sänkts. Ex hade jag 99 på speed, säsongen därpå startar jag med 97. Snacka om irriterande...

Någon som har en förklaring?

Postad 16 February 2009 - 17:42

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0

Jag har nu lirat 7 säsonger av Be a Pro. Det konstiga är att de 3 senaste säsongerna har jag legat på 90 utan att stiga i grad trots att jag under säsongerna samlat massor av uppgraderingspoäng. Jag har dessutom vunnit skytteligan varje år och massor med Awards osv.

Ännu konstigare är att när jag spelat klart en säsong och nästa säsong börjar, har mina värden sänkts. Ex hade jag 99 på speed, säsongen därpå startar jag med 97. Snacka om irriterande...

Någon som har en förklaring?

Gubben blir väl äldre :)

Postad 23 February 2009 - 11:40

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Läste att det kommit en patch till PS3 versionen ?
Den ska tydligen göra så att det blir fler utvisningar. Den borde väl dyka upp till 360 snart också ?
Är så oerhört irriterad på folk som åker omkring och småcheckar hela tiden.

Postad 23 February 2009 - 11:59

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0
Jo den ska komma till 360it oxå.

Postad 26 February 2009 - 00:07

gurra97
  • gurra97
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej alla. Jag har ett problem/fråga om motståndarbyten (kedjor etc). Det är så att när jag spelar Dynasty Mode och Spela Nu-matcher offline så byter inte mina motståndare kedjeformationer under matchen, utan första kedjan spelar hela matchen. Deras bytesinställningar innan match står på "automatisk" (vilket också inställningarna på mitt Islanders är). Hur kan jag göra så att de byter kedjor och backpar under matchen?

PS. I BAP-läget så byter även motståndarna kedjor och backpar, också på läget "automatisk".

Postad 26 February 2009 - 02:19

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Pröva att ställa upp svårighetsgraden... På rookienivån är det inga byten.

Postad 26 February 2009 - 12:44

gurra97
  • gurra97
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Pröva att ställa upp svårighetsgraden... På rookienivån är det inga byten.

Aha, tack! Du är dagens hjälte! Jag är fortfarande lite noob på spelet, men jag borde klara mig hyfsat på proffs...

Postad 27 February 2009 - 01:20

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0

Läste att det kommit en patch till PS3 versionen ?
Den ska tydligen göra så att det blir fler utvisningar. Den borde väl dyka upp till 360 snart också ?
Är så oerhört irriterad på folk som åker omkring och småcheckar hela tiden.

Irriterad? Det är ju det roligaste med hela spelet att få in en riktigt skön tackling utan straff. En sån otrooligt skön känsla! Jag skrattar alltid ihjäl mig när jag skadar någon.

Redigerat av Unregistered1689, 27 February 2009 - 01:22.

Postad 27 February 2009 - 01:41

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Jag tycker man åker ut då och då när man småcheckar motspelare som inte har pucken, förstår inte problemet där.

Men jag tycker det är ruskigt svårt att göra mål när jag spelar online! Fattar inte hur det kan vara så svårt, är nästan beredd att ge upp spelet pga detta.

Postad 27 February 2009 - 02:37

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Ja patchen borde landa om några timmar...
Ska bli otroligt skönt att få iväg alla OTP-fuskare och att dom förhoppningsvis lyckas jämna ut vs-spelandet men olika medel.

Postad 27 February 2009 - 11:06

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0

Jag tycker man åker ut då och då när man småcheckar motspelare som inte har pucken, förstår inte problemet där.

Men jag tycker det är ruskigt svårt att göra mål när jag spelar online! Fattar inte hur det kan vara så svårt, är nästan beredd att ge upp spelet pga detta.

Grejen är att domaren missar rätt många uppenbara interference utvisningar, oftast när han har ryggen emot spelet. Har snart lirat ca 500 matcher (offline samt online), NHL09 är nog det spel som jag spelat överlägset mest på Xbox360. Visst det har ett par brister men jag längtar tills patchen kommer så det blir ännu bättre. Personligen har jag inga problem med att göra mål, spelade 3 matcher igår på Be A pro och gubben gjorde väl 10 mål eller nåt med min karaktär.

Postad 27 February 2009 - 13:03

Petter Lindgren
  • Petter Lindgren
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0
Verkar vara riktigt vettiga förändringar!

Here are the release notes for the second patch.

Exploit fixes:

-Fixes the 99 attribute bug in OTP/EASHL by preventing players from entering games with attributes that are raised beyond the level they can reach with the card they are entitled to have. Players who have elevated their attributes this way should reset their character by changing the type and reassigning their points.
-Limit the size of human goalies in OTP/EASHL games to 6'4" (NOTE: it will still allow them to be set larger, but the actual height in game will not go above the new limit).
-Fixed some problems that could cause the game to hang or go out of sync when pausing.
-Prevent use of LB to get up instantly after being knocked over.
-Reduce accuracy of shooting while using vision control to skate backwards.
-Prevent high, accurate slap shots from in close to the net.

Other changes:

-Reduced the ease of beating the goalie on the short side.
-Decrease the tendency of the goalies to use a desperation save unnecessarily.
-Strict calling of interference, though you can still clear players directly in front of the net without getting called for interference.
-Added stick lift to Classic controls using LB+X(XBox)/L1+Square(PS3). It is also on R3 (press Right Stick).
-Fixed shot targeting using the Always Up control when skating down ice.
-Added new NHL rule to locate face-offs in the attacking zone to start a powerplay.
-Prevent CPU players from getting delay of game penalties frequently while clearing the puck from their zone.
-Prevent puck from being poke checked away from the goalie when he has it covered under his glove.
-Reduced the amount of time it takes to get control of the last man back, holding RT(Xbox) /R2(PS3)
-Reduced the amount of time it takes to get control of the goalie, holding LB+A(Xbox)/L1+X(PS3)
- Reduce the range of heights on randomly generated CPU players, including goalies.
-Eliminate the ability to accelerate and maintain high speed while stick lifting.
-More penalties for high sticking when stick lifts are done from behind the opponent.
-Made the colours of the OTP/EASHL indicators more distinct (yellow and orange).
-Made face-off outcomes slightly more random and slightly less dependent on attributes.
-Added assistance to prevent one-timer and shot attempts from leading to accidental hits and interference penalties.
-Goalie tuning to increase goal-scoring a bit to compensate for taking away the easy short-side high goals.
-Improve hit stat tracking to not count all of the small bumps in front of the net.
-Increased injuries caused by CPU teams.
-Prevent puck from being launched with very high speed following a hit.
-AI tuning for superstar. The Aggression slider now affects how intense the CPU team is on that difficulty level.

The patch is out for PS3, but not yet for Xbox360.

1.02 Patch Release Notes

Redigerat av Petter Lindgren, 27 February 2009 - 13:04.

Postad 27 February 2009 - 13:40

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Hälften av grejerna skulle dom fixat med förra patchen...
Men ingen patch idag heller, dö MS, dö!

Postad 27 February 2009 - 14:30

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
När kommer den till 360?

Såg ju ut som riktigt bra förändringar (förutom att jag antagligen kommer att åka ut mer).

Postad 02 March 2009 - 14:36

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Inget nytt om patchen ?
Borde ju dyka upp denna vecka ?
Har väl funnits ute på PS3 snart i 2 veckor, ingen bra reklam för MS det om utvecklare hinner släppa det på andra konsoler före, förstår inte vad det sitter i ?

Postad 02 March 2009 - 15:03

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Det är m$ certifiering som tar tid men det här slår alla rekord...
Nu gissar alla på morgondagen.

Men redan nu går det bättre att spela OTP, ganska 99-fritt rapporteras det om.
Dock så är mangel-lagen kvar som efter 60 spelade minuter är uppe i över 100 tacklingar...

Postad 03 March 2009 - 11:19

Lantto
  • Lantto
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
nu har den kommit. får se om man märker av några förändringar

Postad 03 March 2009 - 11:24

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Det lär du göra :blink:

Postad 03 March 2009 - 11:41

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Blir till att spela ikväll då :blink:

Postad 03 March 2009 - 14:23

klabbarpan
  • klabbarpan
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0
Hej

Jag har NHL, och har tänkt köra Dynasty Mode, men där lyckas jag inte hitta något sätt att "slippa" hålla på med kontrakt och allt sånt, är det helt omöjligt att få köra vanlig NHL där man spelar sina 80 matcher utan att hålla på mecka med kontrakt, free agents osv?

jag vill ju bara spela....

Hälsningar
Klabbarpan

Postad 03 March 2009 - 21:28

chefcalle
  • chefcalle
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
fyfan säger jag bara! en match tar minst 45min att spela med BAP laget man spelar i, det är helt sjukt vad mycket utvisningar det blir... jag tycker nivån på domarna är alldeles för löjlig, en knuff så åker man för interference

Postad 03 March 2009 - 21:39

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Oj! Är det så märkbart mycket mer utvisningar?

Hur många utvisningsminuter för lagen?

Postad 04 March 2009 - 05:04

Unregistered96c62822
  • Unregistered96c62822
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Skillnaden på domarnivån är stor. Jag fick min första 5-minutersutvisning efter patchen och sen dess har jag fått tre till. Innan patchen blev man i princip aldrig utvisad för checkar och tacklingar i numerärt underläge men så är inte fallet längre. Har redan lirat mer 3 mot 5 idag än vad jag gjort under flera månader innan patchen.

Hade runt 20 utvisningsminuter i en match tidigare idag och det har jag aldrig varit i närheten av tidigare. Själv ogillar jag den nya domarnivån då jag checkar en hel del samt att jag hellre tacklar spelare (gärna spelare som inte är i närheten av pucken ;) ) än att "poka" pucken. Kör alltid på näst lägsta domarnivån när jag lirar med polarna och det var hyfsat likt nivån i onlineläget innan patchen. Kommer nog ta ett tag innan man anpassat sitt spel efter dom nya reglerna.

Postad 04 March 2009 - 10:06

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Ja det är lite löjligt mycket utvisningar nu, det känns som att EA inte har hittat någon bra balans, jag trodde balansen skulle vara mycket bättre nu. Ett exempel som är löjligt, man tacklar den spelare som har pucken, han står längs sargen och precis när du tacklar så vänder han ryggen till, då blir det 2 minuter för checking from behind, trots att man tycker det är en perfekt tackling. Men jag och några polare körde ett par matcher igår och redan efter 2-3 matcher så blev det mycket färre utvisningar för oss, medan dom vi mötte åkte ut gång på gång. Fast det är ändå lite väl käsnsligt för du vågar knappt tackla nu, inte ens när det är lagligt. Den här patchen gynnar inte dom som spelade fysiskt tidigare utan nu är det mer som i rktig hockey vilket jag gillar. Men dom kunde faktiskt tilltåta lite mer tycker jag, men det är nog en svår avvägning, jag gillar ändå det nya regelsystemet för folk kommer inte kunna spela fult.

Postad 04 March 2009 - 19:30

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Ungefär som i verkligheten då, när det ibland känns mer som bandyregler än hockeyregler?

Postad 05 March 2009 - 02:53

Hifi-Arne
  • Hifi-Arne
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
Jag tycker den nya nivån är mycket bättre än den gamla. Nu lönar det sig inte längre att spela grishockey. Det gynnar de lag som har passningsspel. Hatade förrut när man mötte lag som ständigt tacklade ner alla spelare som inte hade pucken. Bra jobbat EA!

Postad 05 March 2009 - 09:31

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Tycker också att det blivit en ganska bra hockey som kan spelas nu.
Tyvärr blir det vissa konstigheter, du kan fortfarande nita folk i mittzonen som inte varit i kontakt med pucken.
Visst blir det någon utvisning men inte så många som man skulle kunna tro.

Sen blir det tyvärr så att om du har en backsida med lite mer defensivt grisig backar så får man ta det jäkligt försiktigt med tacklandet eftersom dom nu åker ut för boarding, checking from behind i parti och minut.

Men framför kassarna är det fortfarande ok att mosa på och det är bra att dom hittat en balans där.

Rekord, två patchar till en och samma årgång av ett NHL-spel från EA.
Om dom går ner och leverar vartannant år istället kanske vi konsumenter fick en bättre och mer genomtestad slutprodukt.

Postad 05 March 2009 - 11:38

klabbarpan
  • klabbarpan
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0
Hej igen...

jag upprepar min tidigare fråga, går det att på något spela en säsong utan att behöva hålla på med kontrakt och sånt meck?

Jag vill ju bara spela hockey...

Postad 19 March 2009 - 19:00

gurra97
  • gurra97
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej, jag har en fråga. Jag förstår inte hur jag ska skriva kontrakt med mina spelare i Dynasty Mode. Jag hittar till kontraktssidan, men vilken knapp ska jag trycka på där för att försöka skriva ett nytt kontrakt?

Postad 20 March 2009 - 09:10

Overmann
  • Overmann
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Ingen som spelar be a pro och behöver två nya spelare i sitt lag? Alt. vill gå med i ett lag.

Postad 10 April 2009 - 14:27

Ynot1983
  • Ynot1983
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Tjena, vi är 2 st som skulle vilja delta i en liga eller liknande,har gametag Ynot1983 så skriva gärna liga och lösen så hoppar vi med.

Postad 13 April 2009 - 15:41

Big-Mamba
  • Big-Mamba
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Hej!
Tänkte köpa nhl 09 och undrar om svenska ligan bara är med i svenska utgåvan av spelet eller om den även finns med i t ex. en brittisk?

Redigerat av Big-Mamba, 13 April 2009 - 15:42.

Postad 20 April 2009 - 20:01

chefcalle
  • chefcalle
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
ni som spelar be a pro är det bara vårat lag som har problem att hitta matcher? det tar ibland upp emot 30min att hitta 1 match!?

Postad 20 April 2009 - 21:39

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
EASHL menar du eller?

Uppmatchningen går av någon outgrundlig anledning på den individuella skillranken på lagkaptenen i laget (den högst upp i omklädningsrummet)
Prova att byta till någon med lägre skillrank så går det nog bättre.

Postad 16 July 2009 - 14:11

Flecks
  • Flecks
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
En liten fundering som dykt upp, när man ska spela en match i EASHL. När man ska trycka "klar" innan matchen så finns en siffra och sedan % vid namnet på varje spelare, vad är det för något?

//Flecks

Postad 16 July 2009 - 14:50

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Den visar hur stor procent av dina matcher som du inte spelat klart. Beroende på ditt val av språk så står det också antingen "DNF" eller "EAM" som är förkortning för "Did Not Finish" eller "Ej Avslutad Match". Du kan däremot droppa från OTP matcher utan att få din procent ökad. Det är bara Versus matcher den går efter.

Så ju högre procent, desto större chans att vederbörande kommer droppa om det går dåligt :)

Postad 16 July 2009 - 14:54

Flecks
  • Flecks
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
aaaaa okej, tack för svaret =)

Har sett nån som hade 100% i EAM...

Postad 23 July 2009 - 14:48

Unregistered8d9453bb
  • Unregistered8d9453bb
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
mitt gamertag är Swedendude och jag söker efter ett lag att spela med i.
Är högerforward.

Postad 27 July 2009 - 19:57

Flecks
  • Flecks
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Är det någon som har koll på hur man får in statistiken på EASW? Mina statistik är 0 på allt...

Postad 27 July 2009 - 22:10

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Välj NHL 09, deafault är Uefa Euro 08

Postad 28 July 2009 - 07:13

Flecks
  • Flecks
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Jag har redan gjort det, måste man spara sitt val på något sätt eller räcker det att välja NHL09 i listan?

Postad 28 July 2009 - 10:23

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Nope.
Kan det vara så att du har fler profiler på easw?

Har för mig att EA och deras jytter kan vara ett **** att linka med rätt GT mm och osv.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.