Jag har nu lämnat in min lur pga av för dåligt samtalsljud samt att den hängde sig då och då, speciellt direkt efter avslutat samtal.
Jag återkommer med info om hur det gick när jag får tillbaka den från serviceverkstaden.
// Thomas
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
2 relaterade trådar
Postad 06 November 2008 - 19:59
Mkt bra och innehållsrikt inlägg aek028! En riktigt bra summering av inläggen i denna tråd!
Jag har nu lämnat in min lur pga av för dåligt samtalsljud samt att den hängde sig då och då, speciellt direkt efter avslutat samtal. Jag återkommer med info om hur det gick när jag får tillbaka den från serviceverkstaden. // Thomas Postad 07 November 2008 - 09:35
Hur får man bort de widgets som ligger i verktygsfältet till vänster i displayen?
Postad 07 November 2008 - 11:13
Gå in på inställningar/Display och ljusinställingar/Displayinställingar och välj där Widget. Där kan du kryssa i vilka saker du vill ha widget menyn. Förövrigt så köpte jag ett par Koss Porta pro-hörlurar till denna telefon förra veckan. Och något så grymt bra ljud det blev med dessa jämfört med de veka lurarna som hänger med telefonen! Grym skillnad och grymt ljud! Redigerat av dantheman13, 07 November 2008 - 11:15. Postad 07 November 2008 - 19:06
Hej
hur tusan väljer man att mobilen ska använda minneskortet som huvudsaklig lagringsplats ??? hittar ingenstans där man ändrar det. Kan inte skicka stora filer till mobilen innan det är gjorts :/ Postad 08 November 2008 - 13:39
Hur får jag fram versionen på min firmware ? Provade det som stod ovan. Tryckte på ring och klickande i #1234#. Då står det "Begär" i 3 sekunder, och sedan står det "Data felaktig".
Inte bestämt mig om jag ska lämna tillbaka den eller inte. Köpte den genom comviqs hemsida och det känns så omständigt att behöva skicka den tillbaka över posten. Kommer säkert ta 2 veckor innan man får tillbaka den då. Har iofs inte märkt någon riktig förlust i ljudet. Det jag märkt är att när man ringer eller när någon ringer mig så hörs det jättelågt ibörjan av signalen. Sen stiger det. Och då har jag normal ringning inställt. INTE stegrande. Sen tycker jag _ibland_ ljudetkvaliten är sådär när man talar med någon. Det är inte så att ljudet försvinner som det gjort för vissa. Bara att kvaliten är lite "burkig". Redigerat av Freppa_, 08 November 2008 - 13:40. Postad 08 November 2008 - 22:11
Har precis köpt en lätt begagnad F480 och skall återställa den. när jag tryckt meny, inställnigar, återställning och väljer alla så frågar den om ett lösenord. någon som har en ide?
Edit Fick rätt på det själv skulle ange samma kod 2 ggr Redigerat av HaloGuilty, 08 November 2008 - 22:14. Postad 09 November 2008 - 09:34
Sjävlkart, den enda meny jag inte varit inne på.. Tack Postad 09 November 2008 - 14:37
Någon som vet vilken den nyaste firmwaren är till dags datum. Köpte en knappt använd beg lur igår som var inköpt i slutet på Juli med firmware: (swe ver) F480XBHF1
Postad 10 November 2008 - 15:45
*#1234# du glömde stjärnan i början : ) Postad 10 November 2008 - 15:49
Jag köpte min för någon vecka sen och har samma som Myrkel, F480XBHH5 Den du har där verkar vara den första som en del här i forumet har haft problem med, men det verkar inte vara alla som har det å andra sidan. Skulle själv vilja testa den först för att se om den är ok i ljud och bild. Postad 11 November 2008 - 22:29
Haha tack Var inte det lättaste att sen den lilla stjärnan brevid dom feta fyrkanterna F480XBHH5 hade jag. Fast säger mig inte så mycket Postad 13 November 2008 - 11:04
Jag har haft denna mobil i en vecka nu, väldigt ofta så försvinner ljudet när jag pratar med någon. Det är grymt irriterande! Hur har ni gjort som haft detta problem? Jag gillar telefonen, vill helst inte lämna tillbaka den, men men.
Postad 13 November 2008 - 13:50 Inte att det har försvunnit, bara att ljudet håller allmänt dålig kvalité. // Thomas Postad 13 November 2008 - 17:01
Någon som testat om det här funkar på F480?
Det verkar ju funka på Soul så kanske gör det på vår oxå? http://www.sweclocke...;highlight=u900 Postad 14 November 2008 - 13:34
provade precis, menyerna ser inte riktigt likadana ut men det funkade fin fint. är det någon som lyckats ställa in så att man kan skicka och ta emot mail? och inte då med att ladda ner hotmail eller liknande. jag har prova allt men det står bara epost profil måste definieras.
Postad 14 November 2008 - 16:54
Batteritiden, har sett någon fråga om det samt att jag fick ett pm om det, lägger även ut svaret jag pmade här, kanske är av intresse för dem som går i köpatankar.
Laddade mobilen i söndagskväll via vägguttag och imorse (fredag) är det en av tre markeringar kvar på batteriet. Förra gången jag körde ur mobilen kunde jag ha den igång ungefär en dag till när den gått ner på en markering. När hela batterisymbolen börjar blinka är det dock några timmar eller ett par samtal innan den dör. Jag har användt mobilen i följande utsträckning (ungefärligt) 3-5 sms om dagen, ett-två samtal i snitt á 3-5min om dagen. Har lagt in några uppgifter i kalendern och skickar lite bilder och någon mp3 låt via bluetooth (som avaktiverats så snart det var klart). Har använt timerfunktionern vid något tillfälle och som klocka under veckan. Där jag bor har jag ganska dålig 3G täckning vilket kanske höjer strömförbrukningen något när om den växlar mellan 3G och 2G, på jobbet är det bra täckning av 3G. Är ganska aktiv och rör mig mkt på min arbetsplats vilket kanske påverkar batteritiden, en mobil som ligger still drar troligen mindre än en mobil som är i rörelse. Det är vad jag kan säga om batteritiden på F480. För mitt användande alltså 5-6 dagar. (under dagen idag men en markering kvar har jag tagit emot ca 6 samtal varav två av dem varade ca tio minuter, de andra runt minuten) Vänligen Anders Postad 14 November 2008 - 17:11
Epostprofilen är din WAP inställning, kanske går att hämta från din leverantör eller skriva in manuellt. Har själv halebop och fick göra det själv. Men det fungerar dock utan problem. Samsungs support är helt ok och lätt att komma fram till öppet mån-fre 8-18, 0771-400 200 om de sen har svar på alla frågor återstår att se. Inställningar för GPRS: IP-adress: 010.254.254.254 Port: 9201 alternativt 8080 Bärare: GPRS APN: halebop.telia.se Startsida: wap.halebop.se Inställningar för WAP via GSM: IP-adress:010.254.254.254 Tel nummer: +46 705960301 Startsida: wap.halebop.se Samtalstyp: ISDN (Analog om du är utomlands) (Vet inte hur hotmail och smtp fungerar, har provat själv för längesen utan att det gick, men det kanske är annat nu?) För epostkotot har för mig det finns någon Wizard men den är inte så bra enligt uppgift, har inte provat den själv utan konfigurerade manuellt. Fick in i MEDDELANDEN och tryckte på EPOST. Där tryckte jag VAL och E-POSTKONTON, markerade KONTO 1 tryckte på VAL, minns inte exakt hur det såg ut då men REDIGERA borde finnas och sen skrev jag in alla uppgifter som SMTP och POP, användarnamn och lösen. Fungerar fint. Hoppas det löser sig för dig! Tack för tipsen om volymen och "hacket" till dessa inställningar! Vänligen Anders Postad 14 November 2008 - 17:45
jag har provat att få inställningar skickade till telefonen,jag har provat skriva in dem manuelt inget funkar. Samsungs suport är ingen höjdare, instruktionsboken är ett skämt
Postad 14 November 2008 - 18:15
Hmm, fasen va trist när det inte fungerar, frustrerande. Är det hotmail du vill ha in? Postad 15 November 2008 - 16:27
Ok, har läst igenom alla svar i den här tråden, och det verkar som om luren är helt ok förutom att det kan vara dåligt ljud på samtalen. Men vad betyder det att den inte har wifi?
Ska nog köpa den här mobilen, eftersom min gamla N81 gick sönder efter två dagar, och jag fick aldrig tillbaks den från cdon.. Postad 15 November 2008 - 23:20 Jag själv och vänner upplever WIFI eller WLAN som lite överskattat i mobiler som inte har så hög skärmupplösning. Det är givetvis subjektivt, du kanske är jättenöjt med en miniskärm att surfa med. Zooma hit och zooma dit, nja det är inget för mig. Mest bök, inte ens blocket är kul om något bättre alternativ finns i närheten. För ofta ser det just ut så, kolla vädret eller surfa lite i soffan... men det är rätt överskattat enligt mig. Är jag hemma sitter jag vid min bärbara eller stationära (när min son lirar wall-e) F480 har 3G vilket för mitt lilla mobila surfande räcker och blir över. Om du surfar mkt mobilt skulle jag nog välja en annan telefon, Iphone är ju schysst att surfa med har jag hört och har en bra priofunktion för olika uppkopplingar! Lycka till Hence_ Vänligen Anders ps. min lur är helt ok ljudmässigt ds. Postad 15 November 2008 - 23:55
Tack för svaret. Är själv ingen som surfar så mycket med mobilen, så det blir nog den här Postad 20 November 2008 - 14:14
Tjena,
Kan någon berätta hur man uppgraderar sin firmware? Redigerat av MrEriksson, 20 November 2008 - 19:39. Postad 21 November 2008 - 16:46
Fick min idag, verkar sjukt nice
Postad 22 November 2008 - 02:26
Joining...
Fick min (ver...HH5) från Tele2 idag...sicken festlig liten lur Återkommer om jag stöter på något... Postad 23 November 2008 - 23:17
Hej Mr Eriksson, Att uppdatera fungerar tyvärr inte som Nokia och SE som har en update via sin hemsida. Jag tror du måste lämna in den till ett servicestället för att uppdatera den. Hoppas det löser sig. /a Postad 24 November 2008 - 10:01
Är det någon som prövat att koppla den till datorn och surfa med den? Jag menar den har ju stöd för 7,2 mb/s så det borde väl betyda att den fungerar lika bra som ett trådlöst modem? 3 har ju fri surf om man samtidigt tecknar sig för 399/bomben så det verkar som en schysst deal, så slipper man skaffa 3 bredband. Är det något jag missat?
tack Postad 24 November 2008 - 22:10
Hej hopp,
Fick hem min F480 idag, och det är en alldeles underbar lur! Men jag tycker webbläsaren kunde ha varit bättre. T.ex., jag kan inte ta bort bokmärken. Är det ens möjligt? Och om man är på en sida och vill gå till en av de andra bokmärken utan att behöva gå tillbaka, sida efter sida, tills historiken är slut? Kommer säkert med fler frågor, det är sent och jag har bara provat en bråkdel av mobilen! Men den är för jäkla najs och surfa med, om det inte vore för dessa två små problem jag har... Redigerat av Andy Hexagon, 24 November 2008 - 22:11. Postad 25 November 2008 - 11:37
Här kommer första problemet
Sync mot Outlook ('Outlook Express' har jag inte provat) fungerar inte som det ska! 100 events, sen säger luren att den är full... Notiser får texten kapad... Kontakter verkar ok. Nån som provat om Jabras SP700 fungerar bra med denna lur? Edit: Hittade tillslut bland menyerna Inhandlat en Jabra A320s (Blue-sticka) - installerar sig fint på både Vista och XP. Återkommer med mera... Edit: Jabra SP700 fungerar utmärkt (har inte testat fm-sändaren än). Kul med en "damröst" som meddelar status Redigerat av Peken, 29 November 2008 - 14:06. Postad 03 December 2008 - 15:43
Har funderingar på att köpa denna mobil! Men jag blir tveksam när ni skriver att det är så dåligt ljud i den!
Det är ju väldigt viktigt med bra ljud! Postad 03 December 2008 - 19:12
Är det bara jag som tycker kameran är helt kass? Jag menar, 5 megapixlar, men jag får bara skitfoton! Och den ###### lampan, den är så stark! Kan man inte ställa in den?
Postad 04 December 2008 - 11:30
jag köpte min för ungefär en vecka sen och kan bara säga att jag är jätte nöjd med den. har inte haft några som helst problem med att det är dåligt ljud eller att den kopplar ner samtalen, tror det var dom tidiga programvarorna som strulade lite. kan verkligen rekommendera denna lur. är en av dom bästa jag haft. Postad 04 December 2008 - 21:04
Verkar ej som om någon svarade på ifall man kan ha en mp3-fil som sms-signal? Kan man ha det eller är man fast med de signaler som samsung lagt in i telefonen?
Edit; undrar också om det är så att ringsignalen är stegrande? Det är ju något av det mest irriterande som finns, att signalen börjar lågt o blir högre o högre. Redigerat av lunabase, 04 December 2008 - 21:11. Postad 05 December 2008 - 08:16
Ja givetvis så går det att välja vilken mp3-fil man vill som ringsignal. Förövrigt så är jag helnöjd med min F480 fungerar mkt bra över lag. EDIT: Opps såg inte att du skrev sms-signal. Det har jag däremot inte testat om det går... ;-) får kolla det. Redigerat av dantheman13, 05 December 2008 - 08:17. Postad 05 December 2008 - 09:01
du kan ställa in signalen hur du vill, om du vill att den ska öka eller inte, och du kan ha mp3 signal som sms signal, de e´bare å åk ;-)
Redigerat av skane3973, 05 December 2008 - 09:17. Postad 05 December 2008 - 23:22
tack för svar!
Postad 06 December 2008 - 02:14
japp när du lyssnar på en låt och sen pausar så ligger det kvar nästa gång du öppnar spelaren. men trycker du på stopp så börjar den om i början på den låten du lyssnade på sist, hoppas du förstår vad jag menar.
Postad 06 December 2008 - 23:48
Vill börja med att tacka för alla tips jag fått genom att "tjuvläsa" denna tråd - är nu stolt ägare till en egen
Tänkte jag kunde bidra lite efter att ha tittat igenom instruktionerna genom att svara på två gamla inlägg: Ang. hur man går till ljudlös utan att gå in och välja bland profilerna: Tryck "Ring" och håll in "#" - ljudlös på 0-tid! Och sedan varför det finns en "Inga händelser"-ikon bland widget:sarna: När man har ett missat samtal/mottaget sms etc. är det den ikonen som kommer upp på skärmen, så när den heter "Inga händelser" är det helt enkelt för att det inte finns någon ny händelse. Ha en trevlig helg allihop! Postad 07 December 2008 - 18:17
...kan även tipsa om att ställa om från 3G till vanligt gsm-nät - batteritiden förbättras avsevärt!
(Dessutom fick jag - lite utanför Sthlm - väldigt mycket bättre täckning på köpet!) Postad 09 December 2008 - 15:21 Kan nog stämma... Men glöm inte ställa tillbaka till 3G om ni har surf-abbonemang Med "auto" väljer luren oftas det starkare gsm, och då får man slö surf Postad 09 December 2008 - 17:50
Jag köpte idag ett exemplar av denna skönhet och har bara två små fråga om minneskort till den.
Är 8 Gb max eller finns det möjlighet till större? Blir det någon skillnad om man tar ett ultra som är snabbare än om man tar ett vanligt. Blir telefonen snabbare? Postad 09 December 2008 - 20:43
Hej
Ibland när jag ringer så kopplar min lur ner. Samtalstiden tickar vidare men det är helt tyst. Har också märkt att ibland i samband med detta så är det en liten lur i överkan på skärmen med ett sträck över. Då går det inte att ringa med den förren man startat om den. Gör jag något fel eller är det reklamation som gäller? MVH Postad 09 December 2008 - 21:39
Verkar som att 8 Gb är max. På Samsungs hemsida står det: Minne Inbyggt minne 240 MB SMS 200 SMS Poster i telefonboken 1000 poster i telefonboken Externt minne microSD (upp till 8 GB) Dock har jag plats för 500 sms i min, men man får väl utgå ifrån att de har koll på externminnet iaf. Dessutom såg jag inte mer än upp till 8Gb (499:- på Media Markt) när jag köpte mitt minneskort. Ingen koll på vad ultra innebär dock... Postad 09 December 2008 - 21:50
Min gamla SE visade symbolen överstruken lur när det inte var någon mottagning alls - är du mycket ute i ödemarken? Du kan ju också prova att ringa stället du köpte den på och fråga om de vet ifall det kan bero på någon inställning etc, de verkar ha rätt bra koll! Lycka till! Postad 09 December 2008 - 21:59
Verkar som det är väldigt olika. Själv fick jag byta telefoner två gånger pga av hemskt burkigt ljud i högtalaren (så pass illa att man knappt hörde vad den i andra änden sa, så det är inte det att jag är petnoga på något sätt). Säljaren sa dock att han aldrig hade hört något klagomål på modellen tidigare. Min nya har helt ok ljud (i högtalaren alltså, musikljudet i spelaren är kristallklart) dock klart mycket bättre i handsfree:n, men är för kär i den i övrigt för att jag ska byta modell/märke pga av ljudet. Redigerat av tola, 09 December 2008 - 22:02. Postad 10 December 2008 - 13:18
Jo jag vet vad som står att det är max, men det betyder ju inte alltid att det är max. det jag tänkte var om det är någon som har provat med ett 16 Gb kort. Ett Ultra är snabbare än ett vanligt och det jag funderar på är om det gör någon skillnad på snabbheten i telefonen eller om den inte klarar av att läsa så fort ändå, så att det bara är onödigt att lägga de extra pengarna. Postad 10 December 2008 - 16:46
Har återställt telefonen nu med en kåd jag slog in. Ska pröva detta nu ett tag och om det inte funkar skickar jag in den. Senast den lilla luren visade sig var jag mitt i göteborg. Så ödemarken var jag inte i då. Är också nöjs som ******** med telefonen i övrigt men det är inte okej att den kopplar ner samtalen. Har hänt lite för ofta nu så nu orkar inte med det längre. Är det någon som vet om man kan fixa så man får de nya Widgetsarna som finns ? Jag saknar miniräknare o SMS bla tror jag. MVH Postad 11 December 2008 - 22:58
Måste instämma med er andra om att mobilen är kanon!
Men jag tycker ljudet är för ###### dåligt i den, då har jag ändå den nyaste firmwire lr vad det heterxd Är sugen på att reklamera den pga av ljudet. Någon som har gjort det och hur hur givk det? Peace love and understanding Postad 12 December 2008 - 11:14
Nej, ljudet kanske inte verkar vara dess starka sida, åtminstone som jag har upplevt det. Jag har reklamerat min - två gånger för att vara mer exakt. Första gången höll inte säljaren med om att ljudet lät burkigt men efter att ha jämfört med demoexet kunde han inte annat än hålla med. Fick en ny på en gång - som även den visade sig ha samma problem, fick dock byta den också och det hela slutade med att jag gick hem med demoexet som inte på långa vägar har perfekt ljud men ändå helt godkänt! Handsfreen förbättrar dessutom ljudkvaliteten avsevärt. Butiken mailade Samsung som tydligen aaaaldrig hade fått klagomål på ljudet Postad 12 December 2008 - 14:01
Hej
Är det någon som vet hur man lyssnar på musik i sitt bluetooth stereo headset. Det är ihop kopplat och funkar skit bra att prata igenom men när jag drar igång mediaspelaren så kommer ljudet från telefonen. Har jag missat någon inställing för att få ut ljudet genom headsettet??? ps Det är ett SE HSB-DS980 heaset. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |