Jo, jag är jävligt nära på att förboka nu jag också. Jag kan ju faktiskt bestämma mig för att t.ex. köpa nån öl mindre när jag går ut eller vad som helst, för att spara in några hundralappar. Jag tror fan att jag drar iväg en beställning... hm...Jag har redan förhandsbokat det. Det är surt som fan att den kostar så mycket, om man jämför med USA versionen. Men det är sånt man får ta.. :S
God of War III (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(27)
|
239:- |
Postad 23 February 2010 - 20:25
Postad 24 February 2010 - 08:15
EU CE
Snygg låda, men det känns inte som de grejer man får med är värda 150 spänn till, hos webhallen får man typ bara 3 postcards och ngn challenge arena eftersom skinsen redan ingår i köpet.
Redigerat av simulacra, 24 February 2010 - 08:16.
Postad 24 February 2010 - 11:33
Kan tänka mig att spelbolagen tjänar en goa extrasumma på fans som vill köpa dessa grejjer.
Postad 24 February 2010 - 11:49
Har aldrig förstått hur man kan betala massa pengar (och i detta fallet enormt mycket pengar) för massa krims krams som bara blir liggandes i slutändan. Men utvecklarna skrattar väl hela vägen till banken tack vare att det finns personer som köper sånt här.
Redigerat av belzebubb, 24 February 2010 - 11:57.
Postad 24 February 2010 - 13:04
Är själv en sucker på samlarboxar/versioner av både film och spel, försöker dock hålla mig lite kragen och bara köpa det
som man VERKLIGEN vill ha, ser det även lite som en hyllning/bevis av tacksam för riktigt bra spel.
Ang. värdet så är hela världen full av ickeprisvärda ting, dock så kan boxar av denna rang få ett samlarvärde som vida överstiger
de pengar de kostar att inhandla. Gäller bara att ha tålamod och helst inte ens packa upp det ur kartongen...
Postad 24 February 2010 - 15:29
Jo dom tjänar säkerligen pengar på det, annars hade dom inte sålt det.
Är själv en sucker på samlarboxar/versioner av både film och spel, försöker dock hålla mig lite kragen och bara köpa det
som man VERKLIGEN vill ha, ser det även lite som en hyllning/bevis av tacksam för riktigt bra spel.
Ang. värdet så är hela världen full av ickeprisvärda ting, dock så kan boxar av denna rang få ett samlarvärde som vida överstiger
de pengar de kostar att inhandla. Gäller bara att ha tålamod och helst inte ens packa upp det ur kartongen...
jag vet att du står på din balkong och röker med dina goggles på skallen...eller hur?
Postad 24 February 2010 - 15:35
Postad 24 February 2010 - 17:25
Postad 24 February 2010 - 17:46
Det beror ju helt på hur du värdesätter saker. Är man ett stort GoW-fan så ligger det ju ett värde hos en sådan box som betyder mer än dess delar så att säga. Jag skulle personligen hellre lägga ut pengar på en sån sak än köpe ett par byxor för 1000kr.Har aldrig förstått hur man kan betala massa pengar (och i detta fallet enormt mycket pengar) för massa krims krams som bara blir liggandes i slutändan. Men utvecklarna skrattar väl hela vägen till banken tack vare att det finns personer som köper sånt här.
Att det är krimskrams som man kanske inte kommer använda sig av/titta i mer än några gånger kan man också säga om mycket, hur mycket lägger du inte ut på krogen t.ex.? Och det är ju inte precis som att du har kvar dina 5 öl nästa vecka.
Jag har fortfarande jävligt svårt att bestämma mig för om jag ska skaffa GoW:UTE eller inte. Det ligger precis på gränsen för mig.
Postad 25 February 2010 - 02:31
Postad 25 February 2010 - 02:53
Men jag tycker det är synd alternativt dumt eftersom dom 2 första är några av dom bästa spelen som gjorts
Postad 25 February 2010 - 08:11
Jag är väldigt sugen på det här liret men då jag inte har haft mitt PS3 vidare länge så har jag inte lirat GoW 1&2. Bör man lira de tidigare spelen eller funkar det att bara hoppa på God of War 3?
Jag sitter i precis samma situation som dig men beslutade mig för att ta dem i ordning efter tips från zoiler.
Sedan tycker jag själv att det alltid är roligare att spela spel i ordning för storyn's skull. Sedan så kanske inte det är världens "story" i detta spel men det känns alltid bättre att tagit dem i ordning.
Redigerat av Crabban, 25 February 2010 - 10:16.
Postad 25 February 2010 - 14:15
Verkar ganska standard, påminner om GoW Collection troféerna. "Unhuman" trofén är dock nog inte att leka med
Postad 25 February 2010 - 14:27
Jag har fortfarande jävligt svårt att bestämma mig för om jag ska skaffa GoW:UTE eller inte. Det ligger precis på gränsen för mig.
Vad är det som håller tillbaka dig? Nu vet inte jag din ekonomiska situation men det verkar inte vara så att du väljer mellan GoW:UTE eller att ge dina barn mat. Det är ju alltid kul att ha något speciellt till ett spel man verkligen gillar i framtiden. Hade du varit nöjd i dagsläget om du satt med en likvärdig utgåva till 1:an eller 2:an? Om ja, köp för f*n!
Postad 25 February 2010 - 14:38
Det var ju kul i början när bara de bästa och coolaste spelen fick en fin limited som verkligen var limited, säg 5k kopior WW, men när Limited idag betyder en halv miljon är det inte alls lika kul tyvärr, bara ett slöseri med pengar.
Det är hypen som gör det. Spänningen är alltid som störst innan spelet kommer. När man väl spelare är det alltid meh eller "det här var trevligt", och sedan läggs det på hyllan.
Postad 25 February 2010 - 16:34
Postad 25 February 2010 - 16:43
Nä det är inte så att jag (eller några fantasifoster till barnVad är det som håller tillbaka dig? Nu vet inte jag din ekonomiska situation men det verkar inte vara så att du väljer mellan GoW:UTE eller att ge dina barn mat. Det är ju alltid kul att ha något speciellt till ett spel man verkligen gillar i framtiden. Hade du varit nöjd i dagsläget om du satt med en likvärdig utgåva till 1:an eller 2:an? Om ja, köp för f*n!
Postad 25 February 2010 - 18:48
Postad 26 February 2010 - 10:48
Ganska sjukt att dom släppte det där gamla demot på psn förresten, är ju som natt och dag när man jämför med gameplayet här. Var iofs länge sedan jag spelade demot men stor skillnad helt klart.
Postad 26 February 2010 - 10:49
är egentligen inte intresserad alls av de här spelet...
You will be....you will be...
Postad 26 February 2010 - 11:08
Gametrailers TV med massor av god of war.
Ganska sjukt att dom släppte det där gamla demot på psn förresten, är ju som natt och dag när man jämför med gameplayet här. Var iofs länge sedan jag spelade demot men stor skillnad helt klart.
GALET
Så hypad som den där GT killen är så skulle det inte förvåna mig om den får 10/10.
First person kill verkar klockren
Redigerat av Unregistered1232, 26 February 2010 - 11:06.
Postad 26 February 2010 - 17:10
Postad 26 February 2010 - 22:17
And since people asked: #GoW3 has seamless loading. No install, followed by 10+ hours of play uninterrupted by load screens!
Detta gillar vi!
Postad 26 February 2010 - 22:53
Postad 26 February 2010 - 22:58
Postad 26 February 2010 - 23:33
*host*Heavy Rain*host*Ja vilken jäkla skillnad det verkar vara när spelen anpassas för PS3:an och inte är multiplatform. Dom är snyggare, kräver ej installation och har bättre eller inga laddningstider.
Postad 27 February 2010 - 00:14
Hur långt körde du?testade lite på demot förut och det var absolut inget för mig,, gillar inte sånna spel allt faktiskt,, spelade inte ens klart demot
Postad 27 February 2010 - 00:21
Postad 27 February 2010 - 00:42
Hur långt körde du?
ingen aning, fick i alla fall lift av några dumma kråkor
gillar inte "demonspel" där man springer omkring med giganstiska svärd och eldbollar och kiknande och avskyr egentligen bossar rent generellt i alla spel.
ingen kritik mot spelet utan tycker bara sånt är väldigt tråkigt. finns säkert nån genre för sånna spel och gillar typ inga sådanna spel
Postad 27 February 2010 - 00:50
Testade också demot igår men var inte så imponerad faktiskt. Känns som man tröttnar ganska fort, jag orkade nästan inte ens spela klart demot. Kändes bara som jag sprang runt och gjorde den där snurrattacken (L1 + fyrkant kanske?) hela tiden eftersom den kändes mest effektiv. Inte så imponerad av grafiken heller, ska spelet verkligen pressa PS3 "too the limit" som det snackas om?
Angående grafiken så är det juh en build från E3 i somras, så det har juh hänt en hel del sen dess.
Postad 27 February 2010 - 01:19
Hurra för vinnaren .......I vilket lag de än må vara
Postad 27 February 2010 - 09:19
Jag menade en europeisk utgåva, men tack ändå. Tror inte att jag ska betala 250-300kr extra till CDON bara för att dom ska importera åt mig, då gör jag det hellre självSäljs av 8st butiker: https://www.prisjakt...kt.php?p=502058
Dock billigare att importera det.
Postad 27 February 2010 - 13:59
SPOILER VARNING(vem man får möta under spelet och mycket gameplay):
http://www.gametrail...r...p;ch=1&sd=0
Var tvungen och torka av mig efter klippen
Postad 28 February 2010 - 11:07
Det är ju inte första gången det händer...varför tycker speltillverkarna att det är en bra idé att få sina spel att verka sämre än vad de är? Helt j*vla obegrepligt.Angående grafiken så är det juh en build från E3 i somras, så det har juh hänt en hel del sen dess.
Postad 28 February 2010 - 14:50
Det är ju inte första gången det händer...varför tycker speltillverkarna att det är en bra idé att få sina spel att verka sämre än vad de är? Helt j*vla obegrepligt.
Det är väl värt att skapa hype och ha nåt att visa, även om det inte är helt färdigt.
Postad 28 February 2010 - 19:29
Jo precis, som jag har förstått det så bönade och vad fans om att få testa E3-demot och därför gjorde dom så.Det är väl värt att skapa hype och ha nåt att visa, även om det inte är helt färdigt.
Jag har för övrigt nyss dragit iväg en beställning på GoW:UTE hos Elgiganten. Ni får gärna kalla det dyrt men jag känner faktiskt att det är väl använda pengar för en fantast som mig
Redigerat av Unregistered5f833d6c, 28 February 2010 - 19:30.
Postad 02 March 2010 - 07:53
har inte spelat något GOW ännu förutom detta demo. Kommer jag bli besviken på Collection om jag väntar mig detta tempo och variation som i demot?
Postad 02 March 2010 - 09:18
Postad 02 March 2010 - 10:38
Ja långt innan release ja. Men idag finns det ingen anledningen att visa upp gammal kod.Det är väl värt att skapa hype och ha nåt att visa, även om det inte är helt färdigt.
Postad 02 March 2010 - 10:54
Jo precis, som jag har förstått det så bönade och vad fans om att få testa E3-demot och därför gjorde dom så.
Jag har för övrigt nyss dragit iväg en beställning på GoW:UTE hos Elgiganten. Ni får gärna kalla det dyrt men jag känner faktiskt att det är väl använda pengar för en fantast som mig. GoW Collection har jag dock redan så det blir att sälja det på tradera eller nåt.
Du får 200 spänn!
Postad 02 March 2010 - 13:42
*SPOILERS*
http://www.youtube.c...player_embedded
*SPOILERS*
Här är också en ny video med hiphopgamer där han har besökt Santa Monica och pratar med de olika utvecklarna bakom spelet och får titta närmare på Kratos och Hades modellen på en killes dator (sjukligt snyggt...).
Mycket underhållande att se eftersom han genom hela filmen är som ett barn på julafton
http://www.n4g.com/i...ews-483496.aspx
Redigerat av Unregistered5f833d6c, 02 March 2010 - 13:49.
Postad 02 March 2010 - 15:14
Postad 02 March 2010 - 15:56
Jo han känns ju inte jätteprofessionell, samtidigt är det uppfriskande med någon som faktiskt visar vad han känner istället för att agera överlägsen speljournalist hela tidenYoutubevideon var intressant, men fan cad jag inte kalrar av hiphopgamer, dålig kvalitet och jobbigt att lyssna på.
Men videon var väldigt informativ ändå. Grymt t.ex. vad Stig sa om spellängden, det snabbaste han varit med om att någon klarat det var 13 timmar, men han trodde att det skulle ta runt 20 för många. Då känns det ju nästan som 15+ timmar vilket är enormt i ett sånt här spel.
Redigerat av Unregistered5f833d6c, 02 March 2010 - 15:59.
Postad 03 March 2010 - 14:56
AA on the cpu is MLAA Morphological Antialising. We saved 5-6 miliseconds by moving it off the cpu's. Many props to our coder Cedric for making this happen and it looks way better!
For GoW3 we are not using screen space ambient occlusion. We are using a couple other versions of AO including baked for environments, AO texture maps and a pixel calculation that creates better shading on normal maps in indirect lit areas.
Number of dynamic lights - ALOT! that is one of the big features of our engine. We built it around being able to use up to 20 dynamic lights per game object. The light can be big or small, it doesn't matter. In the end, i believe we support up to 50 dynamic lights per game object. We are not using a differed lighting scheme. Our lead programmer Vassily came up with this amazing system during pre-production, us artists love it!!! We can place lights in Maya and have them update in realtime in the game on the PS3, its like being able to paint with lights. Lighting is fast and a very enjoyable artistic process.
Off the top of my head i don't remember exactly poly count numbers for the character. We use as many polys as it takes. My guess for Zues, Kratos and Hades is 25-30,000k triangles. Again, off the top of my head, texture sizes for these character is quite big. I think we are using 2048's for the lower, upper body and head. Each character gets a normal, diffuse, specular, gloss(power map), AO, and skin shader map. We also use can layer textures to create more tiling, and use environment maps were needed, etc.
Yes we will be using Hollywood actors. I believe on another forum thread it includes the names.
Yes we will be referencing GoW1 and GoW2 in the game - i won't give away what it is, just hope you guys dig
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2

69 filmer
5 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?