Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rock Band 2

410 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Rock Band 2 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8.333332 (2) Inga priser
Rock Band 2 (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8.2 (4) 445:-
Rock Band 2 (inkl. Instrument) (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 7.5 (1) Inga priser
Rock Band 2 (inkl. Instrument) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
Rock Band 2 (PS2) (PlayStation 2-spel) 1 (0) 267:-
Rock Band 2 (Wii) (Nintendo Wii-spel) 1 (0) Inga priser
Mad Catz Rock Band 3 Wireless Fender Precision Bass (Xbox 360) (Övriga spelkontroller) 1 (0) Inga priser
Mad Catz Rock Band 3 Wireless Fender Precision Bass (Wii) (Övriga spelkontroller) 1 6 (1) Inga priser
Ion Audio Drum Rocker iED07 (Xbox 360) (Övriga spelkontroller) 1 8.333332 (2) Inga priser
Logitech Wireless Drum Controller (Xbox 360) (Övriga spelkontroller) 5 8.333332 (2) Inga priser

Postad 20 May 2009 - 07:03

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0

Jag kunde tyvärr inte hålla mig. Köpte ett ION trumset idag.
Har tyvärr inte hunnit montera det och prova det så vi får se om det finns tid för det imorgon.

Är avundsjuk på dig :D.

Postad 20 May 2009 - 07:36

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0
Svarade i fel tråd.....

Redigerat av Unregistered40880, 20 May 2009 - 07:37.

Postad 20 May 2009 - 10:33

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Jag kunde tyvärr inte hålla mig. Köpte ett ION trumset idag.
Har tyvärr inte hunnit montera det och prova det så vi får se om det finns tid för det imorgon.

Eftersom jag själv är inne på att skaffa en sån ser jag fram emot din recension. :)
Måste bara få hit en ryamatta först och verifiera att grannarna inte hör trummorna längre.

Postad 20 May 2009 - 10:59

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Eftersom jag själv är inne på att skaffa en sån ser jag fram emot din recension. :blink:
Måste bara få hit en ryamatta först och verifiera att grannarna inte hör trummorna längre.

Tänkte dra lite tidigare från jobbet idag och sedan skippa gymmet för att kunna spela lite innan tjejen kommer hem! :)
Återkommer med en liten återkoppling på hur jag tycker setet fungerar.

Av de delarna jag tittade som snabbast på igår:
Jag har plockat upp padsen och testat att slå trumpinnen mot dem och det känns mycket bättre än vanliga trummorna. Sedan andas hela kitet kvalitet. Enda "dåliga" av det lilla jag har tittat på är baspedalen som gör ett litet "klickljud" varje gång man trycker ned den. Ungefär som strum-baren till Guitar Hero gitarrerna fast lägre.
Annars känns baspedalen rätt massiv och den verkar vara betydligt enklare att använda än standardpedalen.

Postad 20 May 2009 - 14:30

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Tänkte dra lite tidigare från jobbet idag och sedan skippa gymmet för att kunna spela lite innan tjejen kommer hem! :)
Återkommer med en liten återkoppling på hur jag tycker setet fungerar.

Av de delarna jag tittade som snabbast på igår:
Jag har plockat upp padsen och testat att slå trumpinnen mot dem och det känns mycket bättre än vanliga trummorna. Sedan andas hela kitet kvalitet. Enda "dåliga" av det lilla jag har tittat på är baspedalen som gör ett litet "klickljud" varje gång man trycker ned den. Ungefär som strum-baren till Guitar Hero gitarrerna fast lägre.
Annars känns baspedalen rätt massiv och den verkar vara betydligt enklare att använda än standardpedalen.

Har hört hur pedalen låter i diverse Youtubeklipp. Det är lite irriterande faktiskt.

Nu kunde jag inte hålla mig längre och gjorde en beställning. B)
Får ställa ION-setet på ett täcke tills vidare.

Om någon är intresserad har jag ett fullt fungerande "Guitar Hero - World Tour"-trumkit till salu för 499 kr. Kvitto medföljer och garantin räcker fram till mars 2010. :blink:

Redigerat av Unregisterede32cf070, 20 May 2009 - 15:15.

Postad 20 May 2009 - 15:39

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0
Kan nån skänka ett ION-drum kit till en fattig student?

Har råd till ett men då försvinner alla pengar, står mellan en TV eller kitet om jag får nåt sommarjobb.

Postad 20 May 2009 - 15:41

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Har hört hur pedalen låter i diverse Youtubeklipp. Det är lite irriterande faktiskt.

Nu kunde jag inte hålla mig längre och gjorde en beställning. ;)
Får ställa ION-setet på ett täcke tills vidare.

Om någon är intresserad har jag ett fullt fungerande "Guitar Hero - World Tour"-trumkit till salu för 499 kr. Kvitto medföljer och garantin räcker fram till mars 2010. :)

He he, det var inga problem att bli av med det :blink:
Sh-t vad ni handlar då, själv har jag köpstopp ett tag framöver då soffa, säng, förvaringsskåp mm ska inhandlas. Kliar bra i plastgitarrfingrarna dock, jag kommer vara ras när jag väl kör igång igen B)

Postad 20 May 2009 - 17:03

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

He he, det var inga problem att bli av med det :)
Sh-t vad ni handlar då, själv har jag köpstopp ett tag framöver då soffa, säng, förvaringsskåp mm ska inhandlas. Kliar bra i plastgitarrfingrarna dock, jag kommer vara ras när jag väl kör igång igen :blink:

Hehe 15 minuter. Rekord tror jag. :-)
Jag fick lite ångest av att impulsbränna 3000 spänn, men jisses vad kul det kommer att bli.
Önskar bara att det var fler som spelade så man kunde lira band oftare. Det är inte samma sak att spela med godtyckliga personer på XBL som hoppar ur så fort det går dåligt för de. Det finns ingen strategi där. Jag vill ha mer av det där då man hjälper till att lyfta varandra under en låt.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 20 May 2009 - 17:32.

Postad 21 May 2009 - 08:41

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Hehe 15 minuter. Rekord tror jag. :-)
Jag fick lite ångest av att impulsbränna 3000 spänn, men jisses vad kul det kommer att bli.
Önskar bara att det var fler som spelade så man kunde lira band oftare. Det är inte samma sak att spela med godtyckliga personer på XBL som hoppar ur så fort det går dåligt för de. Det finns ingen strategi där. Jag vill ha mer av det där då man hjälper till att lyfta varandra under en låt.

Fast nu blev det ju bara 2500kr eftersom du sålde det gamla ;) Och 2500 är ju typ...2 dagars jobb, ser man det så är det ju ingen tvekan om köp eller hur :D
Jag är på att dra igenom touren över live när jag fått mina prylar på plats. Är lite drygt att dra igenom allt själv då det är attans repetetivt, men kan bli ett kul mål om man är fler. Har bara hunnit nosa på RB2 än så länge och har väl bara kört igenom hälften av låtarna eller nåt.

Hittade förresten en kul sida igår, http://dlcquickplay.com där man kan regga alla sina DLCs till RB och sedan leta upp folk som har samma låtar. Har reggat mej men inte all DLC än, kan vara kul att hålla koll på sin DLC om inte annat.

Postad 21 May 2009 - 08:56

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Fast nu blev det ju bara 2500kr eftersom du sålde det gamla ;) Och 2500 är ju typ...2 dagars jobb, ser man det så är det ju ingen tvekan om köp eller hur :P
Jag är på att dra igenom touren över live när jag fått mina prylar på plats. Är lite drygt att dra igenom allt själv då det är attans repetetivt, men kan bli ett kul mål om man är fler. Har bara hunnit nosa på RB2 än så länge och har väl bara kört igenom hälften av låtarna eller nåt.

Hittade förresten en kul sida igår, http://dlcquickplay.com där man kan regga alla sina DLCs till RB och sedan leta upp folk som har samma låtar. Har reggat mej men inte all DLC än, kan vara kul att hålla koll på sin DLC om inte annat.

Sant. Trummor ger bra motion också. Don't play games, play drums. :D

Jag är gärna på touren. Trummor, gitarr, bas och eventuellt sång, det kvittar. Eller, sång är lite knepigt. Har man inte hört låten ett par gånger är det skitsvårt att hänga med i texten och hålla tonen samtidigt. Mycket lättare att spela på gehör på intrumenten. :D

Tack för länktipset ska kolla in det. Jag har ca 220 låtar i min playlist så det är lite trist att man sällan får spela de över XBL. :P

Har råd till ett men då försvinner alla pengar, står mellan en TV eller kitet om jag får nåt sommarjobb.

I normala fall skulle jag säga att det är bättre att lägga pengarna på en TV, men med tanke på hur grym du är på trummorna så vore det synd om du inte skaffade ett rejält set att spöa. :D

Postad 21 May 2009 - 14:54

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0

I normala fall skulle jag säga att det är bättre att lägga pengarna på en TV, men med tanke på hur grym du är på trummorna så vore det synd om du inte skaffade ett rejält set att spöa. ;)

Jo, TV-apparaterna blir ju bara bättre så man kan ju vänta ett tag till. Får se hur jag gör. Är grymt sugen på trummorna.

Postad 21 May 2009 - 21:23

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Ion trumsetet är riktigt bra! Det är så mycket roligare att spela med detta än de vanliga trummorna.
Inställningsmöjligheterna är oändliga och jag har ännu inte kommit på exakt hur jag vill ha dem än.
Det enda som jag är lite besviken på är baspedalen som inte alls känns särskilt bra. Jämför man med en riktig baspedal så är det en enorm skillnad på dessa. Den som följer med har knappt något motstånd alls i sig, det är t.o.m så att pedalen som följer med det vanliga setet har mer motstånd. Den är annars bättre utformad så att man enklare kan ta snabba basnoter. Men känslan finns tyvärr inte där.

Min farsa lirar trummor och har gjort det i typ 40 år och har även ett digitaltrumset från Roland.
Jag åkte över till honom idag och lånade med mig en riktig baspedal och den del som registrerar slagen från denna.
Jag passade även på att låna hem trum-modulen från hans trumset med för att se hur allt fungerar.

Tyvärr verkar det inte som om den digitala bastrumman fungerar tillsammans med detta trumset. Man kunde få slagen registrerade, men det krävdes enorma krafter från baspedalen då (för låg känslighet eller liknande).
Men det skall finnas andra som fungerar har jag hört.
Provade iaf att plugga in Roland-modulen och det fungerade riktigt bra! Så man behöver alltså inte Aleris modulen utan det verkar fungera med andra oxå (här fungerade farsans baspedal precis som den skall).

Så nu blir det till att leta efter en baspedal som fungerar och är bättre än den som följer med. Skall förmodligen köpa en till cymbal för att få den rätta känslan! ;)

Postad 21 May 2009 - 21:59

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0

Ion trumsetet är riktigt bra! Det är så mycket roligare att spela med detta än de vanliga trummorna.
Inställningsmöjligheterna är oändliga och jag har ännu inte kommit på exakt hur jag vill ha dem än.
Det enda som jag är lite besviken på är baspedalen som inte alls känns särskilt bra. Jämför man med en riktig baspedal så är det en enorm skillnad på dessa. Den som följer med har knappt något motstånd alls i sig, det är t.o.m så att pedalen som följer med det vanliga setet har mer motstånd. Den är annars bättre utformad så att man enklare kan ta snabba basnoter. Men känslan finns tyvärr inte där.

Min farsa lirar trummor och har gjort det i typ 40 år och har även ett digitaltrumset från Roland.
Jag åkte över till honom idag och lånade med mig en riktig baspedal och den del som registrerar slagen från denna.
Jag passade även på att låna hem trum-modulen från hans trumset med för att se hur allt fungerar.

Tyvärr verkar det inte som om den digitala bastrumman fungerar tillsammans med detta trumset. Man kunde få slagen registrerade, men det krävdes enorma krafter från baspedalen då (för låg känslighet eller liknande).
Men det skall finnas andra som fungerar har jag hört.
Provade iaf att plugga in Roland-modulen och det fungerade riktigt bra! Så man behöver alltså inte Aleris modulen utan det verkar fungera med andra oxå (här fungerade farsans baspedal precis som den skall).

Så nu blir det till att leta efter en baspedal som fungerar och är bättre än den som följer med. Skall förmodligen köpa en till cymbal för att få den rätta känslan! :)

Kul att det fungerar bra!.
Har ett Roland-set i garaget, undrar om det fungerar att koppla till xboxen?

Postad 23 May 2009 - 05:36

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Kul att det fungerar bra!.
Har ett Roland-set i garaget, undrar om det fungerar att koppla till xboxen?

Det skulle eventuellt kunna fungera om du kunde hitta en adapter som kunde omvandla signalen till vad det nu är XBOXen förväntar sig. Alltså mappa padsen till de fyra som används i Rock Band. Men en sån skulle säkert vara ganska dyr.

Hittade den här länken. Jag orkade inte läsa igenom allt, men det kanske kan hjälpa?

*edit*
Nu har jag fått mina ION-drums. Ikväll ska jag montera ihop de och förhoppningsvis hinna prova lite grand innan min granne går och lägger sig. Återkommer senare i veckan med mina intryck.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 25 May 2009 - 17:58.

Postad 26 May 2009 - 11:47

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Nu har jag fått mina ION-drums. Ikväll ska jag montera ihop de och förhoppningsvis hinna prova lite grand innan min granne går och lägger sig. Återkommer senare i veckan med mina intryck.

Nå....blivit vräkt än? :D

Jag har blivit mer och mer van med baspedalen ju mer jag spelar. Tycker fortfarande den är under all kritik om man jämför med hur bra kvalitet det är på resten av setet.
Tydligen så är tillverkaren av detta set Medeli och i deras digitala trumset så ingår det en helt annan typ av baspedal samt att den som ingår i detta används för att öppna och stänga hi-haten.

På samma sätt är det när man kopplar in detta till en digitaltrum-modul så fungerar inte baspedalen som följer med som en baspedal utan endast som en hi-hat. Så funderar man på att skaffa en modul till detta så måste man även köpa till en riktigt "trigger" samt baspedal för att kunna spela på riktigt.

Postad 27 May 2009 - 18:23

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Nå....blivit vräkt än? :D

Jag har blivit mer och mer van med baspedalen ju mer jag spelar. Tycker fortfarande den är under all kritik om man jämför med hur bra kvalitet det är på resten av setet.
Tydligen så är tillverkaren av detta set Medeli och i deras digitala trumset så ingår det en helt annan typ av baspedal samt att den som ingår i detta används för att öppna och stänga hi-haten.

På samma sätt är det när man kopplar in detta till en digitaltrum-modul så fungerar inte baspedalen som följer med som en baspedal utan endast som en hi-hat. Så funderar man på att skaffa en modul till detta så måste man även köpa till en riktigt "trigger" samt baspedal för att kunna spela på riktigt.

Har lirat några låtar nu och de här trummorna är helt klart skönare att spela på (även om pedalen känns skum). Jag känner mig inte helt kalibrerad enligt ION-trummorna och spelar därför lite sämre än vad jag brukar, men det borde ge sig med tiden.

Jäklar vad rejäla de här trummorna är. GHWT-kittet känns som en liten plastig leksak i jämförelse. Det är åtminstone dubbelt så stort. Skönt att vi har en stor lägenhet. :D

Postad 28 May 2009 - 08:03

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Har lirat några låtar nu och de här trummorna är helt klart skönare att spela på (även om pedalen känns skum). Jag känner mig inte helt kalibrerad enligt ION-trummorna och spelar därför lite sämre än vad jag brukar, men det borde ge sig med tiden.

Jäklar vad rejäla de här trummorna är. GHWT-kittet känns som en liten plastig leksak i jämförelse. Det är åtminstone dubbelt så stort. Skönt att vi har en stor lägenhet. :)

Hela setet är enormt stort och tar mycket plats. Men det gör ju att man känner sig mer som en riktigt trummis med! :)
Jag har hittat en amerikansk sida som gör pedaler som fungerar till detta set.
Man kan även köpa dubbla pedaler med en adapter för dem som fungerar både får Rock Band och GHWT.
Fraktpriset ligger på ca 70 dollar till Sverige (fått reda på detta efter mailkontakt).

Se mer på www.omegapedal.com.

Postad 28 May 2009 - 21:20

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Hela setet är enormt stort och tar mycket plats. Men det gör ju att man känner sig mer som en riktigt trummis med! :)
Jag har hittat en amerikansk sida som gör pedaler som fungerar till detta set.
Man kan även köpa dubbla pedaler med en adapter för dem som fungerar både får Rock Band och GHWT.
Fraktpriset ligger på ca 70 dollar till Sverige (fått reda på detta efter mailkontakt).

Se mer på www.omegapedal.com.

Jag har börjat vänja mig vid pedalen nu, men känner mig ändå ordentligt mycket sämre än innan jag bytte. Får nöta några timmar till och se hur det vänder.

Postad 29 May 2009 - 07:12

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0

Jag har börjat vänja mig vid pedalen nu, men känner mig ändå ordentligt mycket sämre än innan jag bytte. Får nöta några timmar till och se hur det vänder.

Annars kan du skänka setet till mig :)

Postad 29 May 2009 - 09:10

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Visst vänjer man sig. Men jag kommer att byta ut den till något annat snart, har bara inte bestämmt mig för vilken lösning jag vill ha. Vill eventuellt kunna använda detta set till riktigt digitaltrummor sen (får be farsan om lite lektioner :) ) och då vill man ha en pedal som fungerar till båda.
Har hittat en modul som finns mer att läsa om på www.rockbandkickbox.com.

Den produkten kopplar man vilken digital bastrigger som helst till och den översätter sedan signalen till den som Ion-trumsetet förväntar sig. Detta gör ju att man kan använda baspedalen till ett riktig digitaltrummodul senare.
Fördelen med detta är ju att man själv kan välja och vraka bland de olika baspedalerna som finns så att man inte är låst vid just en modell.

Postad 29 May 2009 - 19:06

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Annars kan du skänka setet till mig :P

:D

Visst vänjer man sig. Men jag kommer att byta ut den till något annat snart, har bara inte bestämmt mig för vilken lösning jag vill ha. Vill eventuellt kunna använda detta set till riktigt digitaltrummor sen (får be farsan om lite lektioner :lol: ) och då vill man ha en pedal som fungerar till båda.
Har hittat en modul som finns mer att läsa om på www.rockbandkickbox.com.

Den produkten kopplar man vilken digital bastrigger som helst till och den översätter sedan signalen till den som Ion-trumsetet förväntar sig. Detta gör ju att man kan använda baspedalen till ett riktig digitaltrummodul senare.
Fördelen med detta är ju att man själv kan välja och vraka bland de olika baspedalerna som finns så att man inte är låst vid just en modell.

Sådär, nu klarar jag av att femstjärna de lättaste låtarna på Expert. Ska nog stanna på den här svårighetsgraden nu. Utvecklas fortast så. :)

*edit*
w00t! Maiden for Rock Band 2 som DLC 9:e juni!!
Låtlista (hämtad från Wikipedia):
"Aces High" (Live)
"2 Minutes to Midnight"
"The Trooper"
"Wasted Years"
"The Number of the Beast"
"Run to the Hills"
"Can I Play with Madness"
"The Clairvoyant"
"Powerslave"
"Fear of the Dark" (Live)
"Hallowed Be Thy Name" (Live)
"Iron Maiden" (Live)

Hmm så nu har jag både Iron Maiden och Pearl Jam från min wishlist. :D

Redigerat av Unregisterede32cf070, 30 May 2009 - 18:42.

Postad 05 June 2009 - 09:45

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Fick hem min extra cymbal igår. Ska montera upp trummorna sen när jag kommer hem efter jobbet och lira hela kvällen! :(
Skall ta och beställa en Rock Band Kickbox med så jag kan använda en vanlig baspedal så man får lite bättre känsla med.

Postad 05 June 2009 - 16:06

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Fick hem min extra cymbal igår. Ska montera upp trummorna sen när jag kommer hem efter jobbet och lira hela kvällen! :D
Skall ta och beställa en Rock Band Kickbox med så jag kan använda en vanlig baspedal så man får lite bättre känsla med.

"Montera upp"? Har du inte redan gjort det?
Jag använder i princip bara krasch-cymbalen och det bara för att aktivera star power. Hur vet man när cymbalerna fungerar och när de inte gör det? Memorera låten?

Jag märker att jag har lätt för att studsa med foten när jag trampar på pedalen så jag nollställer multipliern. Det var inte lika vanligt med GHWT-pedalen. Har du märkt av något liknande?

*edit*
Hur har du riggat upp dina trummor?
Jag är inte helt nöjd med min konfiguration.

*edit*
Fan, nu har jag satt trummorna på en tjock matta, men det halverade tydligen bara ljudet så nu har jag även ett dubbelvikt täckte under och det verkar ha dödat ljudnivån helt. Tyvärr så ger inte det ingen vidare stadga åt trummorna som nu "guppar" upp och ner, vilket gör att jag tappar lite noter då och då . :)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 06 June 2009 - 16:29.

Postad 07 June 2009 - 11:10

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

"Montera upp"? Har du inte redan gjort det?
Jag använder i princip bara krasch-cymbalen och det bara för att aktivera star power. Hur vet man när cymbalerna fungerar och när de inte gör det? Memorera låten?

Jag märker att jag har lätt för att studsa med foten när jag trampar på pedalen så jag nollställer multipliern. Det var inte lika vanligt med GHWT-pedalen. Har du märkt av något liknande?

*edit*
Hur har du riggat upp dina trummor?
Jag är inte helt nöjd med min konfiguration.

*edit*
Fan, nu har jag satt trummorna på en tjock matta, men det halverade tydligen bara ljudet så nu har jag även ett dubbelvikt täckte under och det verkar ha dödat ljudnivån helt. Tyvärr så ger inte det ingen vidare stadga åt trummorna som nu "guppar" upp och ner, vilket gör att jag tappar lite noter då och då . :P

Jag bor i lägenhet och det finns inte så mycket utrymmen att ha trummorna uppe hela tiden tyvärr.

Man lär sig när man inte skall använda cymbalerna. Kör uteslutande med dem för att få den riktiga känslan.

Har inte märkt att den dubbelregistrerar på baspedalen. Men den är väldigt känslig iaf, så det är nog bara en fråga om teknik.

Igår när jag skulle montera upp trummorna för att lira lite så pajjade skruvdelen på den röda padsen. Gick av så att säga. Den sitter fast med små svetsdroppar som inte verkade palla att vridas om för mycket. Men jag drog till Webhallen och fick den utbytt utan problem. Det är bara att hoppas på att alla andra vred håller bättre kvalitet.

Är det basen som låter mest ned eller är det trummorna? Baspedalen som följer med är ju hårdare än den vanliga. Prova att sätt på en adapter på vanliga kontakten till en större så kan du använda baspedalen som följer med vanliga Rock Band. På så sätt kan du hindra lite av baspedalens ljud iaf.

Postad 07 June 2009 - 12:35

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Jag bor i lägenhet och det finns inte så mycket utrymmen att ha trummorna uppe hela tiden tyvärr.

Ok, vi har en stor 3:a så här är det inga problem annat än att jag får ta undan trummorna då jag inte använder det. Alltså bara lyfta bort de.

Man lär sig när man inte skall använda cymbalerna. Kör uteslutande med dem för att få den riktiga känslan.

Har inte märkt att den dubbelregistrerar på baspedalen. Men den är väldigt känslig iaf, så det är nog bara en fråga om teknik.

Jag liksom studsar med foten ibland när jag egentligen borde hålla pedalen nere helt. Som du säger är det nog bara en teknikfråga. Det är sekundärt till att jag missar noter p.g.a. studsande trummor...

Igår när jag skulle montera upp trummorna för att lira lite så pajjade skruvdelen på den röda padsen. Gick av så att säga. Den sitter fast med små svetsdroppar som inte verkade palla att vridas om för mycket. Men jag drog till Webhallen och fick den utbytt utan problem. Det är bara att hoppas på att alla andra vred håller bättre kvalitet.

Än så länge har jag inte haft problem och då skruvar jag runt de lite då och då för att hitta något som jag vill ha permanent.

Är det basen som låter mest ned eller är det trummorna? Baspedalen som följer med är ju hårdare än den vanliga. Prova att sätt på en adapter på vanliga kontakten till en större så kan du använda baspedalen som följer med vanliga Rock Band. På så sätt kan du hindra lite av baspedalens ljud iaf.

Det som låter nedåt är stötarna från då jag träffar padsen (eller stampar på pedalen). Alltså inte själva ljudet utan vibrationerna det medför på underlaget. Jag behöver alltså något under trummorna som absorberar stötarna så pass att golvet inte behöver ta smällen.

*edit*
Hittade en cool länk här.
Var kan man hitta plywood + verktyg? :P

Redigerat av Unregisterede32cf070, 07 June 2009 - 12:49.

Postad 07 June 2009 - 13:28

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Jag bor i en hyffsat stor 3:a med. Men varenda rum är ganska väl möblerat vilket gör det svårt att hitta ett bra ställe att ha trummorna på. Sambon gillar inte riktigt att dessa är framme och tar plats. Så att som det är nu monterar jag ned pads och cymbaler och lägger dem i en fotpall och sedan vrider jag in armarna och benen på ställningen och skjuter den under soffan. Så jag behöver inte ta isär allt hela tiden.

Jag har inte hört något alls från grannarna, får väl hoppas på att det inte hörs ned bara så att de inte sitter och surar och inte säger något när man spelar som värst.

Vi får väl ta en liten battle senare så får vi se hur det går! :P
Denna vecka har jag lånat ut trummorna till en polare som jag var hos igår så jag får tillbaka dem till nästa helg förmodligen. Men efter det tar jag gärna en match.

Postad 07 June 2009 - 15:57

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Jag bor i en hyffsat stor 3:a med. Men varenda rum är ganska väl möblerat vilket gör det svårt att hitta ett bra ställe att ha trummorna på. Sambon gillar inte riktigt att dessa är framme och tar plats. Så att som det är nu monterar jag ned pads och cymbaler och lägger dem i en fotpall och sedan vrider jag in armarna och benen på ställningen och skjuter den under soffan. Så jag behöver inte ta isär allt hela tiden.

Jag har inte hört något alls från grannarna, får väl hoppas på att det inte hörs ned bara så att de inte sitter och surar och inte säger något när man spelar som värst.

Vi får väl ta en liten battle senare så får vi se hur det går! :(
Denna vecka har jag lånat ut trummorna till en polare som jag var hos igår så jag får tillbaka dem till nästa helg förmodligen. Men efter det tar jag gärna en match.

Jag är gärna på, men jag tror att du kommer att piska mig mer än gul och blå. ;)
Speciellt om du kan lira Expert+ i GH Metallica.

Postad 07 June 2009 - 16:02

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0
Går det att sätta så en cymbal/pad blir orange om man vill spela ghwt?

Postad 07 June 2009 - 16:10

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Man kan mappa hur man vill. För att passa RB2 har jag en cymbal på gul och en på grön. Cymbalerna verkar bara fungera då det faktiskt är cymbal i låten, medan pads fungerar för både och. Jag vet inte hur GHWT stödjer ION-setet i övrigt.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 07 June 2009 - 19:49.

Postad 07 June 2009 - 19:25

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Nej, det går inte. Dock verkar det finnas ett tillbehör som man kan köpa som man använder istället för Ion-kontrollen.
Detta skall även fungera till riktiga digitaltrummor. Se mer på www.rockbandkickbox.com.
De har även en mängd andra produkter för just Rock Band.

Postad 07 June 2009 - 21:16

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Jag är gärna på, men jag tror att du kommer att piska mig mer än gul och blå. :(
Speciellt om du kan lira Expert+ i GH Metallica.

Njae...skulle nog inte säga att jag lirar på Expert+. Dock har jag provat det. Men Expert gör jag på alla låtar jag spelar. Men det är långt ifrån alla det går bra på.

Jag har kört så mycket GH: Metallica nu att skulle jag köra Rock Band så skulle det kännas bra skumt. Hitwindow är bra mycket mer förlåtande på GH.

Postad 09 June 2009 - 17:18

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Har fått tips om att en sån här är bra på att muffla ljud. Var får man tag på en sådan?

Postad 09 June 2009 - 20:33

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Har fått tips om att en sån här är bra på att muffla ljud. Var får man tag på en sådan?

Finns en mängd olika liknande produkter i svenska musikaffärer såsom Musikbörsen, Jam mm.
Titta på deras hemsidor: www.musikborsen.se och www.jamshop.se.

Postad 09 June 2009 - 21:11

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Ugh! 1000 spänn och uppåt!? :)
När jag frågade här så hade de billigare lösningar ($1 per ruta eller liknande). Problemet är att jag inte vet var vi har motsvarigheter i Sverige.

Postad 09 June 2009 - 21:40

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0

Ugh! 1000 spänn och uppåt!? :)
När jag frågade här så hade de billigare lösningar ($1 per ruta eller liknande). Problemet är att jag inte vet var vi har motsvarigheter i Sverige.

Någon form av byggshop kanske säljer det.

Postad 13 June 2009 - 09:40

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Aaaaaaaaaaaaaaaaah!
Det svenska ordet är alltså "pusselmatta". Lite lättare att hitta nu när jag vet vad jag ska söka på. Skå åka in till Budo Nord på Svenavägen idag och se om det här (http://www.budo-fitn...257&language=se) duger. Borde göra det, de andra alternativen som säljs verkar vara lite overkill och är minst 1 kvm.

*edit*
Sådär, nu har jag provat och det är mycket stabilt och bra. Ska lira som en tok nu och se om någon arg överviktig skånska kommer upp och har synpunkter. :lol:

Ni som har klarat alla beats och fill achievements, spelade ni på 180 BPM (och klarade hälften) eller på det lägre alternativet (och klarade alla)?

*edit*
Nehepp. Tydligen duger inte en tjock matta och två lager av stötabsorberande pusselmatta.
Tyvärr var det min sambo som öppnade, Nästa gång ska jag öppna och ge henne ett par hörselproppar och ett "Gilla läget, klockan är 21:30 och det är lördag". :D

*edit*
Gick ner igår och plingade på hos de och bad om att få besiktiga oljudet. Medan min sambo slog och stampade i olika styrka satt vi och betygsatte hur högt det lät. Slutsats blev att padsen inte låter över huvud taget och pedalen endast om det är helt knäpptyst i lägenheten (vilket jag misstänker att det är). Har de på TV, diskmaskin, radio eller pratar med varandra hör man ingenting.

Så nu får jag spela igen. :D

Redigerat av Unregisterede32cf070, 15 June 2009 - 17:31.

Postad 20 June 2009 - 21:45

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Dags för lite achievements-hunting igen tycker jag!

Jag behöver hjälp med achiemementsen för 4 player band. Dvs att få en 2x8 streak (Alla aktiverar Overdrive samtidigt som man har 4x multiplier. Behöver även hjälp med att få 1 milj poäng på en låt. Detta går lättast om man är tre instrument på expert samt sångare som plockar bra med overdrive.

Någon som är sugen på att plocka dessa achievements tillsammans eller bara är sugen på att hjälpa till så kan vi väl försöka ordna upp ett tillfälle där vi möts i ett party!

Rock On // Ollie

Postad 20 June 2009 - 22:31

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Dags för lite achievements-hunting igen tycker jag!

Jag behöver hjälp med achiemementsen för 4 player band. Dvs att få en 2x8 streak (Alla aktiverar Overdrive samtidigt som man har 4x multiplier. Behöver även hjälp med att få 1 milj poäng på en låt. Detta går lättast om man är tre instrument på expert samt sångare som plockar bra med overdrive.

Någon som är sugen på att plocka dessa achievements tillsammans eller bara är sugen på att hjälpa till så kan vi väl försöka ordna upp ett tillfälle där vi möts i ett party!

Rock On // Ollie

Jag är på. Jag har kvar alla achievements för fullt band. Min nivå är Hard/Expert på alla instrument och Medium/Hard på sång.

Såg att du skickade en party request, men jag var upptagen med Gears 2. :-)

Postad 21 June 2009 - 00:03

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Jag kan köra nu eller imorgon kväll :D
Tror jag tog miljonachievmenten förut förresten, verkar inte vara jättesvårt då det finns en hop låtar som är lätt att plocka gött med poäng på.

Postad 21 June 2009 - 06:45

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Kan vara med på trummor (klarar det mesta på Hard med minst 95% eller "klarar" Nightmare/Impossible på Expert) eller om ngn vill battla lite så adda mig gärna!
gamertag: Xtr3m3 Pa1n

Postad 21 June 2009 - 18:57

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Jag klarar alla instrument på expert utom sången, men den vet jag att Luzer/Visbit är bra på :)
Lite knackigt kan det dock bli på vissa låtar och Everlong känns ganska långt borta på trummor fortfarande...

Men det är väl bara att välja en lite längre låt och köra den med 4 players... 1 miljon känns inte så svårt då man ligger på över en halv miljon på bara bas och trummor.

Ikväll passar bra för mig, det gör nog de flesta kvällar i veckan för övrigt.

Då är vi alltså:
Ac3 Ollie
Visbit (Luzer)
Magnus80a (MdaG)
Xtr3m3 Pa1n ???

Ska vi försöka komma online kl 21 ikväll? skriv här annars. Någon annan som kan vara "reserv" annars?

Postad 22 June 2009 - 17:06

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Jag är på omkring 21:00, skicka en invite bara :)

Är ute och väntar 5 min till sedan hoppar jag ikväll om ingen hört av sig ;)

Redigerat av PrOoF, 22 June 2009 - 20:22.

Postad 22 June 2009 - 21:52

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Jag är på omkring 21:00, skicka en invite bara :)

Är ute och väntar 5 min till sedan hoppar jag ikväll om ingen hört av sig :D

Tja, vi körde igår kl 21:00. Jag är på senare i veckan igen. ;)
Jag vill gärna nöta igenom alla Band Challenges på Expert.

Postad 23 June 2009 - 05:16

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0

Tja, vi körde igår kl 21:00. Jag är på senare i veckan igen. :)
Jag vill gärna nöta igenom alla Band Challenges på Expert.

VA? du var ju inte online och de andra spelade annat..Visbit trodde sitt guld skulle ta slut vilken sekund som helst???
Spelade själv/väntade på invite till ca 22 sedan orkade jag inte vänta att ngt skulle hända..skickade iallafall friend invite så jag är på bara jag får en invite ;)

Postad 23 June 2009 - 10:32

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

VA? du var ju inte online och de andra spelade annat..Visbit trodde sitt guld skulle ta slut vilken sekund som helst???
Spelade själv/väntade på invite till ca 22 sedan orkade jag inte vänta att ngt skulle hända..skickade iallafall friend invite så jag är på bara jag får en invite ;)

Skumt, vi spelade i söndags mellan 21 och 23.
Jag addar dig nästa gång jag slår på krysslådan. :)

Postad 23 June 2009 - 13:51

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0

Skumt, vi spelade i söndags mellan 21 och 23.
Jag addar dig nästa gång jag slår på krysslådan. :(

Hehe det är väl jag som är en dag sen ;)

Postad 24 June 2009 - 16:03

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Hehe ja jag såg att du skickade FR som jag accepterade i måndags. Nu har jag bara 5 achievements kvar i det här spelet. Endless setlist x4 och 100% guitar solo..

Någon vänlig själ som kan tänka sig att skicka sin RB-gitarr till mig gratis för lån ett dygn? :lol:

Postad 24 June 2009 - 17:23

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Hehe ja jag såg att du skickade FR som jag accepterade i måndags. Nu har jag bara 5 achievements kvar i det här spelet. Endless setlist x4 och 100% guitar solo..

Någon vänlig själ som kan tänka sig att skicka sin RB-gitarr till mig gratis för lån ett dygn? :lol:

Ouch, du springer ifrån oss! Endless setlist x 4? Är det att man måste klara endless setlist som helt band eller?

Postad 04 July 2009 - 19:47

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Ouch, du springer ifrån oss! Endless setlist x 4? Är det att man måste klara endless setlist som helt band eller?

Nej, det finns fyra achievements som rör endless setlist 2. Klara den på svårighetsgraderna Medium, Hard och Expert och en där man ska klara den utan att ta en paus (över 7h sträckspelande). De där fyra låter jag ligga. :)

Postad 07 July 2009 - 02:43

p0yac
  • p0yac
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Haha, den här måste jag ju bara ha ikväll på DLC. "Hammer Smashed Face" med Cannibal Corpse

Hmm, man kan ju tycka att när dom nu kör reklam på TV om RB2 så skulle även instrumenten(RB2) börja säljas i sverige?! :/

Redigerat av p0yac, 07 July 2009 - 02:48.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.