Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Denon AVR-**09 *

426 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 December 2008 - 14:13

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0
En fråga gällande 1909. Jag får inte Audio Auto calibrator eller vad det nu heter att kalibrera automatisk. Den säger hela tiden att det inte går eftersom jag inte har 7.1 högtalare, bara 5.1. Måste man verkligen ha 7 högtalare för att köra en autokalibrering?

Postad 16 December 2008 - 20:38

inconsistent
  • inconsistent
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Hej vad tycker ni om denna förstärkare jämfört med, Yamaha RX-V663 och Onkyo TX-SR606

Postad 17 December 2008 - 10:58

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Se efter vilken inställning du har gällande bakre surroundhögtalarna. Om recievern står som 7.1 där förväntar den sig att du har två bakhögtalare och blir förvirrad när den inte får något testljud därifrån. Kommer inte exakt ihåg var i inställningarna det är eftersom jag är på jobbet men ska stå i manualen.

Du behöver inte 7.1 för att autokalibreringen ska fungera.

En fråga gällande 1909. Jag får inte Audio Auto calibrator eller vad det nu heter att kalibrera automatisk. Den säger hela tiden att det inte går eftersom jag inte har 7.1 högtalare, bara 5.1. Måste man verkligen ha 7 högtalare för att köra en autokalibrering?

Postad 17 December 2008 - 11:27

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0
Intressant... på min receiver under setyp så kan jag bara välja 7.1 och inte 5.1... får luska vidare... har manuellt ställt in avståndet i systemet... borde räcka eller göra autokalibreringen mer än så?

Postad 17 December 2008 - 11:45

Vobbe
  • Vobbe
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Kalibreringen gör mer än så, kolla under Manual Setup, Speaker settings, Speaker config så kan du välja mellan Large, Small och None på resp högtalare!

Postad 19 December 2008 - 03:04

Unregistered668c8ecd
  • Unregistered668c8ecd
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag har kört auto-setupen med både 2.0 och 4.0 med min 1909. Jag har för mig att det bara var att sätta in mikrofonen o sen köra auto kalibreringen (6 olika mätningar rekomenderas enligt manual). Sen tar man calculate därefter. Jag har 7.1 inställt i menyerna. Hmm skriv i tråden igen om detta inte hjälper så ska jag ta o kolla i menyerna ;)

Lycka till!

Postad 22 December 2008 - 21:31

Merkurius
  • Merkurius
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Efter ett par månader som mycket nöjd ägare av en Denon 2809 har jag nu fått ett lite störande problem. Det knäpper och knakar i själva förstärkaren ca var 10-15 minut. Inte från högtalarna, utan från själva stärkaren. Det är tydligast precis efter att den slagits på. Kanske berorende på att elektroniken värms upp eller nåt. Det är ganska höga knäppljud som hörs tydligt och stör filmupplevelsen.

Tröttsamt att det alltid ska vara något strul. Är det någon mer Denon ägare som upplever liknande problem?

Postad 23 December 2008 - 13:20

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlägg
  • 0
Står i kvalet mellan Denon 1909 och HK 255, HK 255 verkar ju mer eller mindre buggig, det orkar jag inte med, därför verkar det luta starkt åt 1909!

Ni som äger denna, har ni upplevet några problem ? Tanken är att köra både PS3,360 och min digitalbox via HDMI.

Jag har en äldre Denon 1706 som inte har strulat en enda gång.

Blir det märkvärd skillnad att gå till HD ljud?

Redigerat av Danhill, 23 December 2008 - 13:22.

Postad 27 December 2008 - 18:07

DumDum
  • DumDum
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Står i kvalet mellan Denon 1909 och HK 255, HK 255 verkar ju mer eller mindre buggig, det orkar jag inte med, därför verkar det luta starkt åt 1909!

Ni som äger denna, har ni upplevet några problem ? Tanken är att köra både PS3,360 och min digitalbox via HDMI.

Jag har en äldre Denon 1706 som inte har strulat en enda gång.

Blir det märkvärd skillnad att gå till HD ljud?

Jag har inte märkt av några problem alls med 1909:an. Det blir en markant skillnad om du använder något av de nya högupplösta ljudformaten, rekommenderas starkt. Onkyo;s motsvarighet 606:an heter den har jag för mig, låter inte alls lika roligt till varken film eller 2-kanals till exempel. Det är väl den starkaste konkurrenten också om jag inte har fått det helt om foten.

Mvh

Postad 28 December 2008 - 00:14

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlägg
  • 0

Jag har inte märkt av några problem alls med 1909:an. Det blir en markant skillnad om du använder något av de nya högupplösta ljudformaten, rekommenderas starkt. Onkyo;s motsvarighet 606:an heter den har jag för mig, låter inte alls lika roligt till varken film eller 2-kanals till exempel. Det är väl den starkaste konkurrenten också om jag inte har fått det helt om foten.

Mvh

Tack!

Jag har en del Blu-ray filmer som har de nya ljudformaten, ska bli kul att se om dessa!

Ska in på hifiklubben och se den "in real life" och såklart lyssna på den, som det ser ut nu blir det ett köp, är dock lite rädd att mitt 5.1 system inte klarar biffen (har ett mindre proson reality), har dock tänkt på att uppgradera subban så småningom.

Redigerat av Danhill, 28 December 2008 - 09:30.

Postad 28 December 2008 - 11:15

Unregistered142c6c5d
  • Unregistered142c6c5d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Fråga ang. AVR-1709 !?

Jag har nyss inköpt en 1709 som jag är hyffsat nöjd med, satt på en gammal Sony innan. Problemet är när jag bi-ampar mina frontar, Jamo Classic 10, jag får helt enkelt ett ganska klent ljud utan nån som helst "skjuss" i basen, låter platt som tusan... :( Detta är när jag kopplar enligt bruksanvisningen, d.v.s. använder "surr back" till bi-ampningen eftersom jag bara kör 5.1. Men om jag "fulkopplar", använder mig av speaker a och b till bi-ampningen så skjuter det på ganska bra, detta är ju inte rekomenderat eftersom jag lastar ner steget ganska rejält. Misstänker att ni andra med Denon har några idéer på hur jag skall koppla, vill ju att det skall låta bra... Men just nu känns det inget vidare alls, får dessutom vrida upp volymen rejält för att det skall bli lite "party" överhuvudtaget... Idéer ?

Mvh:
Jörgen

Postad 28 December 2008 - 11:19

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Fråga ang. AVR-1709 !?

Jag har nyss inköpt en 1709 som jag är hyffsat nöjd med, satt på en gammal Sony innan. Problemet är när jag bi-ampar mina frontar, Jamo Classic 10, jag får helt enkelt ett ganska klent ljud utan nån som helst "skjuss" i basen, låter platt som tusan... :( Detta är när jag kopplar enligt bruksanvisningen, d.v.s. använder "surr back" till bi-ampningen eftersom jag bara kör 5.1. Men om jag "fulkopplar", använder mig av speaker a och b till bi-ampningen så skjuter det på ganska bra, detta är ju inte rekomenderat eftersom jag lastar ner steget ganska rejält. Misstänker att ni andra med Denon har några idéer på hur jag skall koppla, vill ju att det skall låta bra... Men just nu känns det inget vidare alls, får dessutom vrida upp volymen rejält för att det skall bli lite "party" överhuvudtaget... Idéer ?

Mvh:
Jörgen

Har du ställt om i menyn så att den förstår att det skall bi-ampas från surr back?
Så måste man göra på min 2807

Postad 28 December 2008 - 11:25

Unregistered142c6c5d
  • Unregistered142c6c5d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Allt är korrekt inställt enligt anvisningarna... Börjar bli lite deppad nu :( Detta skulle ju bli ett jättelyft enligt alla...

// Jörgen

Postad 28 December 2008 - 13:30

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Du kan köra speaker A och B också utan problem, det lastar inte ner något mer än om du kör single-wire.
Det är fortfarande bara ett par högtalare men du delar upp signalen vid förstärkarterminalerna istället för vid högtalarterminalerna.

Men när jag läser ditt inlägg känns det rent spontant som att bi-ampningen inte kickat in alls, trippelkolla allting en gång till.

Postad 28 December 2008 - 13:58

Unregistered142c6c5d
  • Unregistered142c6c5d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Har läst och kontrollerat allt ett antal gånger... Har även varit nere på HIFI-Klubben i Göteborg idag och pratat med dom, mycket bra butik förresten, vi pratade om att ev. gå upp till en 1909 istället. Skall göra lite justeringar idag och se vad som händer... Men just nu känns det som om jag skulle tagit nån annan reciever istället. :(

// Jörgen

Postad 28 December 2008 - 14:27

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Ja det kan ju vara något trasigt också.

Om det låter sämre när du kör bi-amp jämfört med bi-wire eller single-wire så är antingen något trasigt eller så är det felkopplat.
Det behöver nödvändigtvis inte bli bättre, men sämre ska det inte bli.
Du har inte glömt blecken på högtalarna eller nåt sånt, men då borde iofs något redan gått sönder.

Postad 28 December 2008 - 16:31

bobbenmanen
  • bobbenmanen
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Tänkte införskaffa en 1909 i veckan, men är lite orolig över impendansen på mina högtalare. Jag har ett par gamla Dali 4B, jag tror de är på 4 ohm. Tror ni att det kan funka okej?

Postad 28 December 2008 - 17:19

Unregistered5282d64f
  • Unregistered5282d64f
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Jag kör mina Infinity Beta 50 Bi-Ampade på min Denon 1709. Funkar hur bra som helst. Bra klipp i basen också. Kanske t o m något bättre än när man kör utan Bi-Amp. Riktigt riktigt nöjd med min 1709. Blev ett enormt lyft både i 2.1 och 5.1-ljud. Ångrar inte en sekund att jag sålde min gamla Nad T-743.

Postad 28 December 2008 - 19:19

Unregistered142c6c5d
  • Unregistered142c6c5d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Stoffe ! Har du lust att skriva ner dina inställningar, och även exakt hur du har kopplat här ? Så skall jag göra ett sista försök innan jag byter den... Skulle vara mycket schysst !

// Jörgen

Postad 28 December 2008 - 19:39

Unregistered5282d64f
  • Unregistered5282d64f
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Stoffe ! Har du lust att skriva ner dina inställningar, och även exakt hur du har kopplat här ? Så skall jag göra ett sista försök innan jag byter den... Skulle vara mycket schysst !

// Jörgen

Will do, ska försöka ikväll. I annat fall i morgon.

Postad 28 December 2008 - 22:08

Unregistered5282d64f
  • Unregistered5282d64f
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
DVD coaxial digitalingång använder jag

Speaker setup
Front - Large
Subwoofer - Yes
SW Mode - +Main
Crossover freq - 40 Hz
Crossover LFE - 80 Hz

Option setup

Amp Assign (första valet) - Front A

Jag har inte speakers B aktiverade, ej heller något anslutet där.
Toppdelen på mina högtalare sitter anslutna till Speakers A-terminalerna. Bottendelen är anslutna till Surr Back/Amp Assign.

Sen har jag kört en autokalibrering , utan problem, men har fått justera nivån på subben en del.
Använder MultiEQ Audyssey, men inte Dynamic Volume eller liknande.

Dessa inställningar tycker jag låter mycket bra både till film och musik. Dock olika nivå på subben till film och musik.
Hoppas jag inte glömt något viktigt.

Postad 28 December 2008 - 22:49

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Tänkte införskaffa en 1909 i veckan, men är lite orolig över impendansen på mina högtalare. Jag har ett par gamla Dali 4B, jag tror de är på 4 ohm. Tror ni att det kan funka okej?

Läste ett test i Hemmabiotidningen för någon månad sedan, tror att det var i nummer 12...hursomhelst så testar dom en av modellerna över 1909, AVR-2809 och deras strömmätning visar att förstärkaren var väldigt strömsvag, tror det var 15 A...sedan skriver dom b la att 8-ohmshögtalare definitivt är att föredra. Det känns som om risken för att 1909:an ska vara lika svag eller svagare är rätt så stor...så jag skulle rekommendera dig att välja någon annan förstärkare till dina 4 ohmshögtalare.

Postad 28 December 2008 - 22:50

Unregistered142c6c5d
  • Unregistered142c6c5d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Okej.... Jag tackar för detta, det är i princip så jag kört med... När jag kör autokalibreringen så ställer recievern in mina frontar som "small" när jag bi-ampar men som "large" när jag kör dom via speakers a + b, verkar ju med lite skumt. Jag skall göra ett sista försök imorgon, funkar inte detta så får det bli ett byte. Är ganska less på den just nu... :D

Tack för all hjälp så här långt !

// Jörgen

Postad 29 December 2008 - 01:39

Glaucous
  • Glaucous
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
En liten snabb fråga här. A shot in the dark, typ. Angående Denon AVR-1909.
Finns det någon remote code som funkar med Finlux TV? Märket i sig finns inte med på listan, men kanske finns något annat märke som använder sig av samma?

Postad 29 December 2008 - 12:15

Unregistered142c6c5d
  • Unregistered142c6c5d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Testa med Nokia, om det finns med.... Kan funka.

// Jörgen

Postad 29 December 2008 - 21:55

Unregistered142c6c5d
  • Unregistered142c6c5d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Hej igen !

Har idag fått min 1709 utbytt mot en 1909 och skillnaden är enorm !! Antingen så har det varit fel på min gamla 1709 eller så är det helt enkelt en jätteskillnad mellan de 2, har inte märkt några av de problemen jag hade med 1709. Nu är det bra drag i basen, mina gamla Jamo har helt plötsligt vaknat till liv. Passade även på att byta till VAN DEN HUL The SNOWLINE kablar när jag ändå höll på med konsumtion. Skall fortsätta med justeringar i morgon, grannarna blir inte sååå glada om jag fortsätter nu.

// Jörgen

Postad 29 December 2008 - 22:58

Unregistered998cf521
  • Unregistered998cf521
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

Läste ett test i Hemmabiotidningen för någon månad sedan, tror att det var i nummer 12...hursomhelst så testar dom en av modellerna över 1909, AVR-2809 och deras strömmätning visar att förstärkaren var väldigt strömsvag, tror det var 15 A...sedan skriver dom b la att 8-ohmshögtalare definitivt är att föredra. Det känns som om risken för att 1909:an ska vara lika svag eller svagare är rätt så stor...så jag skulle rekommendera dig att välja någon annan förstärkare till dina 4 ohmshögtalare.

Å andra sidan finns det inte speciellt många 8-ohmshögtalare som verkligen har en impedans på 8 ohm. De flesta ligger kring 4 ohm och de flesta 4-ohmshögtalare har en impedans kring 4 ohm eller högre. Det är synnerligen högtalarberoende således. Jobbiga fasvridningar är minst lika betydelsefulla, som vanligt är rätt matchning a och o.

Postad 30 December 2008 - 09:09

Unregistered142c6c5d
  • Unregistered142c6c5d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Nån som vet om de manuella inställningarna man gör i Equalizern fungerar i alla ljudlägen, eller måste man ställa in det på nå´t speciellt sätt ? Misstänker att Dynamic EQ inte ändras om man justerar i den, eller ?

// Jörgen

Postad 30 December 2008 - 10:12

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Jöjje: Det beror lite på vad du menar. Du ställer in vilken EQ kurva du ska använda baserat på input, dvs "TV" kan ha en EQ kurva medan "DVD" använder en annan och "Phono" använder en tredje. För att använda Manual EQ måste denna kurva väljas för varje input.

Du kan inte ändra Dynamic EQ mer än av och på. Men den torde använda den EQ kurva som är vald som utgångsläge.

Postad 30 December 2008 - 10:18

Unregistered142c6c5d
  • Unregistered142c6c5d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Okej... Jag skulle vilja ha en viss EQ kurva vid lyssning på CD, om jag då väljer bort Dynamic EQ och volume så borde då den manuella inställningen kicka in så att säga, eller har jag fel ?

// Jörgen

Postad 30 December 2008 - 11:56

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Den manuella EQ kurvan väljs inte automatiskt, den måste du själv ställa in i inställningarna.

Edit: själv har jag en "EQ" - knapp på fjärren som väljer mellan Audyssey, Flat, Front bypass, Manual EQ och Off.

Redigerat av Unregisteredd1e47e2b, 30 December 2008 - 11:58.

Postad 30 December 2008 - 12:02

Unregistered142c6c5d
  • Unregistered142c6c5d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Okej, skall snart hem och fortsätta pilla... men var ställer du in att ha med den manuella EQ´n då ?

// Jörgen

Postad 30 December 2008 - 13:17

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
På samma ställe som du ställer in om du vill ha Audyssey, Flat, Front bypass eller ingen EQ alls. Audyssey options eller något liknande. Samma bild där du bestämmer om Dynamic EQ eller Dynamic Volume ska vara av eller på.

Postad 30 December 2008 - 15:54

Unregistered142c6c5d
  • Unregistered142c6c5d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Hittat det, tack för hjälpen ! Nu dj**lar skjuter det på ! Mina gamla Jamo är duktigt avdammade nu, och jag är nyförälskad !!!

// Jörgen

Postad 31 December 2008 - 14:27

johnnykarlberg
  • johnnykarlberg
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Kör Denon 1909
Samsung BD-1500 "Bluray"
Infocus X10 "Projektor"

När jag kör ljudet genom hdmi så pulserar det om man förklarar det så. Indikeringen försvinner i förstärkaren och bilden från projektorn hackar till varje gång. Om jag tex väljer auto setuo på projektorn försvinner ljudet helt o måste starta om.

Förstår inte vad projektorn har med ljudet o göra?

Någon som har ngn idé?

/Johnny

Postad 02 January 2009 - 10:00

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlägg
  • 0
Oj oj vilken skillnad det blev mot min gamla Denon 1706, all ljud är mycket bätre, mina högtalare fick ett nytt liv helt enkelt!

Postad 02 January 2009 - 10:25

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5177 inlägg
  • 0

Kör Denon 1909
Samsung BD-1500 "Bluray"
Infocus X10 "Projektor"

När jag kör ljudet genom hdmi så pulserar det om man förklarar det så. Indikeringen försvinner i förstärkaren och bilden från projektorn hackar till varje gång. Om jag tex väljer auto setuo på projektorn försvinner ljudet helt o måste starta om.

Förstår inte vad projektorn har med ljudet o göra?

Någon som har ngn idé?

/Johnny

Hela HDMI kedjan kontrolleras hela tiden så har man kopplat Bluray spelaren med HDMI till förstärkaren och HDMI vidare till TV:n eller projekt och sedan ändrar på något i TV:n eller projektorn kan HDMI ljuden försvinna. Hur lätt förstärkaren hittar igen ljuden verkar variera när jag läser vad du har råkat ut för. På min Yamaha DSP-Z11 blir det ett kort avbrott i HDMI ljudet om man pillar på något i kedjan.

Det pulserande och hackande ljudet beror mest troligt på en dåligt HDMI kabel. När de gäller HDMI kablar ska man inte spara på krutet och köpa för billiga HDMI kablar. Detta gäller särskilt om HDMI kablar blir långa som de kan bli till projektorer.

Postad 02 January 2009 - 10:27

johnnykarlberg
  • johnnykarlberg
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Hela HDMI kedjan kontrolleras hela tiden så har man kopplat Bluray spelaren med HDMI till förstärkaren och HDMI vidare till TV:n eller projekt och sedan ändrar på något i TV:n eller projektorn kan HDMI ljuden försvinna. Hur lätt förstärkaren hittar igen ljuden verkar variera när jag läser vad du har råkat ut för. På min Yamaha DSP-Z11 blir det ett kort avbrott i HDMI ljudet om man pillar på något i kedjan.

Det pulserande och hackande ljudet beror mest troligt på en dåligt HDMI kabel. När de gäller HDMI kablar ska man inte spara på krutet och köpa för billiga HDMI kablar. Detta gäller särskilt om HDMI kablar blir långa som de kan bli till projektorer.

Tack, ska testa o byta hdmi kablar se om det hjälper.

Postad 03 January 2009 - 12:56

millstream
  • millstream
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Jag kollade runt lite efter en receiver och såg att t ex Richer Sounds i England har ett bra pris på 1909:an m fl (£299.95= ca 3400 idag). Fördelen med Richer Sounds är att de har butiker över hela Storbritanien om man skulle ha vägarna förbi.
Har någon köpt en receiver i UK och kan bekräfta att det inte är några skillnader jämfört med modellen som säljs här förutom nätkontakten naturligtvis?
/Anders

Postad 05 January 2009 - 21:08

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlägg
  • 0
Har ett litet problem, har kört manual setup tidigare och nyfiken som jag är ville jag prova på auto setup up med audissey & mic, jag sparade inställningarna efter setupen, problemet är att jag vill köra manuella inställningar men jag kan ej, varje gång jag skiftar mellan PS3, 360 eller TV;n sätts audissey eq igång aut. trots att jag sätter den på off i menyn, skitstörigt, någon som vet hur man kan köra med sina egna inställningar, har läst manualen ett antal gånger men får inte rätt på det ändå, måste jag gå så långt som att återställa fabriksinställningar?

Postad 06 January 2009 - 10:33

Saxarn
  • Saxarn
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
På specifikationen här på Prisjakt samt på bilden så står det att det är en extra fjärrkontoll för Zon2 medskickad till 1909. Har någon av er andra hittat den alls? Den fanns inte med i mitt paket i alla fall - om man inte kan koppla loss fjärren som finns på baksidan av huvudfjärren på ngt sätt?

Ser att bilden på Denons hemsida inte har någon extra fjärr vid sidan om heller på 1909.

//Klas

Postad 07 January 2009 - 12:26

Unregistered142c6c5d
  • Unregistered142c6c5d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Har inte sett nån extra fjärr i mitt paket heller...

// Jörgen

Redigerat av Unregistered142c6c5d, 07 January 2009 - 12:27.

Postad 07 January 2009 - 16:51

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Tror en extra fjärrkontroll bara föjer med från modell 2309 och uppåt, iallafall enligt bilderna på hifi-klubbens hemsida

Postad 07 January 2009 - 17:20

Unregistered142c6c5d
  • Unregistered142c6c5d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Är det nån som vet hur stor skillnad det är på Denons "silver" och "premium silver" ?

Tacksam för snabbt svar !

// Jörgen

Postad 07 January 2009 - 20:13

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
Det är bara färgen som skiljer... :)

Skämt åsido, silverfärgen är mycket mattare nästan grå i jämförelse medan premium silver är blankare och ljusare. Åtminstone så uppfattar jag färgskillnaden.

Postad 07 January 2009 - 20:19

colonia
  • colonia
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
hej jag har en liten fråga som jag undrar över. ja använder CERWIN-VEGA HD-63S som front högtalare och i mina inställningar i min 2809 så har jag dom inställda som small inte large, borde jag ha dom inställda på large eller vad blir det för skillnad..

kollade även mina surround högtalare som är av samma sort är också inställda som small borde dom vara det eller borde det vara large på allt?

tacksam för ett snabbt svar..

Redigerat av colonia, 07 January 2009 - 20:22.

Postad 08 January 2009 - 20:45

bobbenmanen
  • bobbenmanen
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Har precis kopplat in min nya AVR 1909 och kört auto setup. Är såhär långt fantastiskt nöjd med resultatet! Hade en AVR 1707 innan, men vilken skillnad det blir. Nu kommer alla hifi-kännare att tycka jag är knäpp, men jag kör med Dynamic EQ även i 2-kanals stereo, låter fantastisk bra. Men jag kör också utan sub och ett par mycket gamla 4 ohms Dali frontar, så de behöver lite hjälp i basen :)

Testade Blade Runner på Blu ray, fantastiskt ljud, framförallt blev jag imponerad av att mina gamla högtalare kunde producera sånt basmuller.... :wub: Helnöjd med köpet!

Postad 10 January 2009 - 12:06

Unregistered862a88dc
  • Unregistered862a88dc
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Någon som vet varför Hi-Fi-klubben plockat BORT!?? AVR 1909 ur sortimentet???

Postad 11 January 2009 - 01:34

einstein145
  • einstein145
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har haft en flik i Firefox uppe de senaste dagarna, för jag är på väg att köpa ett helt ljudpaket till mitt biorum. Det skulle bli 4 olika "saker"; infällda fronthögtalare, mindre surroundhögtalare, en mediumstor subwoofer (alla från B&W), och en Denon 1909. Tyvärr så kunde ja inte köpa fronthögtalarna, eftersom de var ur lager...nu gick jag precis in för att se så att allting finns inne...och ser då exakt samma sak som Milesse sett...VARFÖR HAR DE TAGIT BORT 1909 !?!?! Jag som äääntligen lyckades hitta en receiver jag var nöjd med. Nu måste jag alltså köpa 1908, för jag har ingen möjlighet till att lägga ut _mer_ pengar, bara för att en modell försvunnit, och jag kan ju inte köra på 1709, när jag ville ha en receiver med stöd för DTS-HD o dyl.
VARFÖR HIFIKLUBBEN ?!?!? Om någon har någon aning om varför detta hänt så var snäll och upplys oss andra ovetande fånar som trodde att man skulle få köpa nåt trevligt.

Postad 11 January 2009 - 12:48

Unregistered862a88dc
  • Unregistered862a88dc
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Jag har haft en flik i Firefox uppe de senaste dagarna, för jag är på väg att köpa ett helt ljudpaket till mitt biorum. Det skulle bli 4 olika "saker"; infällda fronthögtalare, mindre surroundhögtalare, en mediumstor subwoofer (alla från B&W), och en Denon 1909. Tyvärr så kunde ja inte köpa fronthögtalarna, eftersom de var ur lager...nu gick jag precis in för att se så att allting finns inne...och ser då exakt samma sak som Milesse sett...VARFÖR HAR DE TAGIT BORT 1909 !?!?! Jag som äääntligen lyckades hitta en receiver jag var nöjd med. Nu måste jag alltså köpa 1908, för jag har ingen möjlighet till att lägga ut _mer_ pengar, bara för att en modell försvunnit, och jag kan ju inte köra på 1709, när jag ville ha en receiver med stöd för DTS-HD o dyl.
VARFÖR HIFIKLUBBEN ?!?!? Om någon har någon aning om varför detta hänt så var snäll och upplys oss andra ovetande fånar som trodde att man skulle få köpa nåt trevligt.

Har mailat dom men inget svar ännu. Skicka fler mail bara!
... har den också på min inköpslista, få bli från tyskland om Hifiklubben fimpat den.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.