Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Final Fantasy XIII (Xbox 360)

480 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Final Fantasy XIII (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8.142856 (6) 99:-
Final Fantasy XIII - Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 17 June 2010 - 21:43

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Så var det kanske, man glömmer snabbt när man inte spelat på ett tag... :wub:

Postad 17 June 2010 - 22:16

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
För att utöka ytterligare;
Com stoppar mätaren från att gå ner, men ökar den inte nämvärt heller.
Rav ökar mätaren fortare, men gör inget för att få den att gå ner långsammare.

Så, bästa taktiken är att köra med en-tre rundor med Com och sen byta till Rav. Märker man att mätaren börjar gå ner igen så byter man tillbaks till Com för att sen byta till Rav igen när mätaren stabiliserat sig.

Postad 17 June 2010 - 22:56

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Ah, varför förklarade dom inte sådär enkelt i tutorialsen?! Tackar :wub:
Har kommit så långt att jag kan uppgradera vapen nu, och det verkar ju vettigt att kunna göra sig av med alla små prylar man samlat på sig. Däremot såg jag ingen skillnad på dom vad de gav för extra grejer till vapnen man ville uppgradera, var ju bara olika mycket exp värt som jag fatta det som? Är det dumt att uppgradera dom här vapnen man har nu i början? Som ändå är ganska värdelösa sen, kanske bättre att vänta och spara alla småpryttlar till de fetare vapnen och uppgradera dom.

Postad 17 June 2010 - 23:03

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Ah, varför förklarade dom inte sådär enkelt i tutorialsen?! Tackar :wub:
Har kommit så långt att jag kan uppgradera vapen nu, och det verkar ju vettigt att kunna göra sig av med alla små prylar man samlat på sig. Däremot såg jag ingen skillnad på dom vad de gav för extra grejer till vapnen man ville uppgradera, var ju bara olika mycket exp värt som jag fatta det som? Är det dumt att uppgradera dom här vapnen man har nu i början? Som ändå är ganska värdelösa sen, kanske bättre att vänta och spara alla småpryttlar till de fetare vapnen och uppgradera dom.

Läsning på egen risk, vill inte spoila nåt för dig, men vill du veta mer så läs nedan. Där står det allt du behäöver veta om du tänkt skaffa det vassaste vapnen åt dina gubbar.

En bra länk för den som vill uppgradera sina vapen maximalt: Basskiid's Weapon Guide Version 2.0 :wub:

Postad 18 June 2010 - 08:46

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Tack Palle, jag väntar nog lite med att läsa då jag knappt lärt mig namnen på de vapnen jag har nu.
Risken med mig är också att när jag väntar för att hela tiden maxa utrustning är att det blir tråkigare spel tills man nått målet, vilket man inte har ork att göra alla gånger heller. Så även man säkert tabbar sig en massa så borde spelet bli lite roligare om man i allafall vågar prova att göra sig av med komponenter man inte vet om man behöver bättre senare.

För det är väl inte risk att man gör bort sig totalt så man tokfastnar någonstans för man gjort "fel val" tidigare i spelet? Borde väl bara vara att vända om och grinda ett tag så man kommer upp i lvl.

Postad 18 June 2010 - 13:14

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Tror Zoiler sa att han klarade hela spelet utan att göra en enda uppgradering...

Jag uppgraderade ett par vapen till Lvl2 och några items för att få en liten edge, men det var knappast nödvändigt.

Postad 18 June 2010 - 14:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Nä jag uppgraderade. Hade vapen på tier 2. Däremot grindade jag inte förrän mot slutet så det behöver man inte oroa sig för. Du kommer kunna klara dig från det mesta även underlevlad, klara alla bossar etc.

Men du kan lika gärna uppgradera vapnen för om du tvunget ska ge dig på de bästa vapnen senare så kommer det du har nu inte vara till någon hjälp vid den tiden. De bästa vapnen kräver en hel del grindande och peeeengar. Det du har nu är inte värt något men hjälper dig bra i nuläget.

Så uppgradera genom att köra efter metoden organiska material (för att öka multipliern till x3) + de oorganiska som ger mest. Rince and repeat. Tänk på att bara använda precis/ungefär så mycket att du får lvl upp med vapnet så du inte slänger bort massa exp i onödan. Då är en guide bra om man inte vill spara/ladda.

Så, bästa taktiken är att köra med en-tre rundor med Com och sen byta till Rav. Märker man att mätaren börjar gå ner igen så byter man tillbaks till Com för att sen byta till Rav igen när mätaren stabiliserat sig.

För att effektivisera ännu mer är bästa taktiken att köra 1 com + 2 rav första rundan, sedan (och du märker ju när den går ned långsammare) 3 rav tills stagger om möjligt och sedan 3 com eller vad du nu har.

Redigerat av Zoiler, 18 June 2010 - 14:37.

Postad 18 June 2010 - 15:08

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Så det är ingen idé att spara prylar att uppdatera vapen med för de jag hittar nu ger så lite på de fetare vapnen i slutändan ändå eller?
Det står ju även hur mycket exp man behöver på varje vapen för att komma till nästa lvl. Så där borde det inte vara så svårt att pricka rätt. Men det är alltså inga mer konstiga kombinationer man kan köra med, står ju i tutorialen att det finns över 100 olika komponenter och att man ska testa att blanda å ha sig för att upptäcka vad det ger för effekt på vapnen. Men räcker det att hålla ordning på organiska och oorganiska är det ju lagom krångligt :(

När det gäller fighterna, är det inte bra att alltid ha en com med i laget hela tiden till stagger? Annars börjar väl mätaren dala menar jag, och när man fått stagger så switchar man till rav och gör så mycket skada man kan på så kort tid som möjligt?
Sen brukar jag köra med com + syn de första rundorna för att få protect och shell eller motsatserna på monstren först, sen hela om det behövs (vilket det ofta gör när man stått still några vändor för att få allt jox på sig) och sedan gå in och börja göra skada. Det dumma är att det tar lite tid att förbereda varje fight sådär, och det är ju tiden man slåss mot hela tiden om man vill få bra ranking. Å andra sidan minskar väl inte CP poängen man får efter fighterna om man får sämre tid? Utan det är bara TP poängen som jag hittills inte behövt få tillbaka jättefort.

Postad 18 June 2010 - 16:29

Unregistered1497
  • Unregistered1497
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

För att effektivisera ännu mer är bästa taktiken att köra 1 com + 2 rav första rundan, sedan (och du märker ju när den går ned långsammare) 3 rav tills stagger om möjligt och sedan 3 com eller vad du nu har.

If I may :D

Jag tror att ravagers är bra även när motståndaren är staggered för att multiplicera skadan du gör med dina COMs.
Först när man har 999% stagger bonus ska man byta till tre COMs. Det vill säga längre in i spelet. Då gör varje COM 10x dmg. Ravagers påverkas inte av den här bonusen, tror jag. De snabbar bara upp den.
Det är svårt att balancera det där. Jag tror jag oftast körde med två RAVs och en COM när jag inte hade 999% stagger bonus. Det kanske hade varit effektivare med två COMs och en RAV, jag vet inte.

Så det är ingen idé att spara prylar att uppdatera vapen med för de jag hittar nu ger så lite på de fetare vapnen i slutändan ändå eller?
Det står ju även hur mycket exp man behöver på varje vapen för att komma till nästa lvl. Så där borde det inte vara så svårt att pricka rätt. Men det är alltså inga mer konstiga kombinationer man kan köra med, står ju i tutorialen att det finns över 100 olika komponenter och att man ska testa att blanda å ha sig för att upptäcka vad det ger för effekt på vapnen. Men räcker det att hålla ordning på organiska och oorganiska är det ju lagom krångligt :(

När det gäller fighterna, är det inte bra att alltid ha en com med i laget hela tiden till stagger? Annars börjar väl mätaren dala menar jag, och när man fått stagger så switchar man till rav och gör så mycket skada man kan på så kort tid som möjligt?
Sen brukar jag köra med com + syn de första rundorna för att få protect och shell eller motsatserna på monstren först, sen hela om det behövs (vilket det ofta gör när man stått still några vändor för att få allt jox på sig) och sedan gå in och börja göra skada. Det dumma är att det tar lite tid att förbereda varje fight sådär, och det är ju tiden man slåss mot hela tiden om man vill få bra ranking. Å andra sidan minskar väl inte CP poängen man får efter fighterna om man får sämre tid? Utan det är bara TP poängen som jag hittills inte behövt få tillbaka jättefort.

Jag tror att det effektivaste sättet att få uppgraderingsbonusen är
Spoiler

Enkelt förklarat om uppgraderingssystemet
Organiska komponenter boostar din xp-bonus
Oorganiska komponenter drar ner din xp-bonus men ger mycket mer xp.

Jag gjorde alltid så här (kolla inte om du vill lista ut själv hur man uppgraderar - av vad jag vet iaf - effektivast):
Spoiler

Det dumma är att det tar lite tid att förbereda varje fight sådär, och det är ju tiden man slåss mot hela tiden om man vill få bra ranking. Å andra sidan minskar väl inte CP poängen man får efter fighterna om man får sämre tid? Utan det är bara TP poängen som jag hittills inte behövt få tillbaka jättefort.

Nej, din CP påverkas inte av din ranking. Bara din TP, helt rätt uppfattat.

Redigerat av Unregistered1497, 18 June 2010 - 16:34.

Postad 18 June 2010 - 17:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Precis.

Det står ju även hur mycket exp man behöver på varje vapen för att komma till nästa lvl. Så där borde det inte vara så svårt att pricka rätt.

Men du vet inte hur många levels varje vapen har (max lvl) om du inte tittar på nätet. Jag kollade inte på nätet så jag sparade innan och laddade om jag gick för långt över. Säg att du är på lvl 28 med vapnet och tror att max är level 40 när den egentligen är 30. Så du köper in dyra prylar och lägger 50 000 exp när du bara behöver 10. Då förlorar du cash. Annars är det inga konstiga kombinationer, det är bara att hålla reda på organiska och oorganiska + vilka som ger mest.

Som vi sa så behöver du köra COM för att den inte ska dala. Men dessutom är det nödvändigt när du väl har stagger att använda COM, eftersom RAV gör ingen större dmg i jämförelse. RAV är förberedande kan man säga. Som flera jabs som lägger upp för den stora knockouten. Så du gör inte så mycket skada som möjligt med RAV i staggermode.

RAV: Används för att staggra och öka COM-skadan.
COM: Används för att göra massive dmg vid stagger och för att inte mätaren ska dala innan stagger. Men den är inte bra för att staggra.

Det dumma är att det tar lite tid att förbereda varje fight sådär, och det är ju tiden man slåss mot hela tiden om man vill få bra ranking.

Skit i rankingen =P. Använde inte TP speciellt mycket, man hade alltid nog. Fast det skulle gärna fått gå snabbare att förbereda fighterna. Om du grindar mycket så behöver du inte förbereda lika mycket, kan ta ut fienderna med enbart COM typ. Men hur lång tid det tar att grinda jämfört med hur lång tid man tjänar på att inte förbereda fighterna... trade off gain unknown.

Postad 18 June 2010 - 23:44

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Gaaahh jag trodde inte jag skulle fixa den här jäkla robotbläckfisken. Dog en gång men fick för mig att autobattlandet valde fel attacker, såg att han var vek för blixtrar men ändå så körde lightning på med vanliga attackerna och inte med blitz? Nåja andra gången gick det bättre då autobattlesystemet verkade friskt igen. Men saaaatan vad tid det tog, mest för den där propellerattacken som jag var tvungen att heala upp efter i en halv minut varje gång, och när man väl healat upp mätaren till nästan max så öser han på en eller två till. Jag healade 10 ggr, körde en com runda och hann väl byta till rav innan jag var tvungen att direkt byta till med igen :(
Att få upp han i brygga ala stagger var ju inte snack om, orkade väl till 30 % innan jag var tvungen att heala :D
Hade ni lika grova problem på den?!
Bifogad fil  boss1.jpg   97.46K   0 Antal nerladdningar

Edit
Har börjat fatta mer förhållandena mellan com-rav och syn nu i allafall. Trodde inte staggermätaren var seg om jag inte hade någon com aktiv, men så är det ju inte, har jag pucklat på lite med com så håller den ofta en hel rav runda med alla karaktärer i allafall, vilket gör att man kan pumpa upp mätaren enklare.

Redigerat av Luzer, 18 June 2010 - 23:47.

Postad 19 June 2010 - 12:21

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Blitz gör väl inte blixt skada? Den är väl bara en vanlig attack som träffar flera motståndare om de står nära varandra?

Minns ingen bläckfisk, men när man har Hope så vill de oftast att man ska göra en bunke Synergy för att buffra.

Eftersom han verkade vek mot blixtrar så kör mycket Rav+Rav. Com, som det skrevs innan, är inget vidare på att ge skada. Det är bara då och då man slänger in dem för att minska staggerminskningen. När du har fått upp Staggern till typ 500% brukar det vara värt att slänga in Com då den börjar göra riktigt med skada. :(

Edit: Använd första rundan till att göra en Libra. Då slipper du slösa bort massor av rundor på lista ut vilka svagheter och styrkor han har. Efter en libra börjar dina Ravs kasta 'rätt' saker direkt.

Redigerat av Unregistered6810b893, 19 June 2010 - 12:24.

Postad 19 June 2010 - 15:00

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Det var den här "bläckfisken" :(
http://finalfantasy....er_Protoflorian

Jo jag kör alltid med libra först, men bara en gång, verkar ju som att man ibland kanske kan få reda på mer genom att köra två ggr?
Fattar ni förresten vad Veil gör? Jag hitta nån ring som kastar veil när man får låg HP. Så försökte jag läsa på vad veil gjorde men fatta inte så mycket. Är det att man tar bort aktuell status från sig själv och slänger tillbaka samma effekt på fienden?!

Postad 19 June 2010 - 15:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Fattar ni förresten vad Veil gör? Jag hitta nån ring som kastar veil när man får låg HP. Så försökte jag läsa på vad veil gjorde men fatta inte så mycket. Är det att man tar bort aktuell status från sig själv och slänger tillbaka samma effekt på fienden?!

Veil ökar din egen resistance mot debuffs så de teoretiskt behöver kasta fler gånger för att det ska träffa dig. Du kan läsa i menyn vad allting gör om du kollar runt lite.

Postad 20 June 2010 - 10:31

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Förresten; ett tips, om du inte redan visste om det, är att dubbla de paradigmer du använder ofta i ett sträck. Då kan du oftast göra dubbel skada genom att byta friskt mellan dessa två.
Vad som händer när du byter paradigm är nämligen att ATBn fylls på direkt. Tanken är nog att man alltid ska möjighet att snabbt heala (genom att byta till en MED-setup), men om man vill kan istället byta till samma sorts paradigm och slå två gånger till priset av ett.
Dock, det krävs att ATBn byggs upp en gång efter bytet för att du ska få en 'gratis' omgång.
Exempel: Du kör med paradigm 1 som COM+RAV och paradigm 2 som COM+RAV också.
Runda 1: Vänta tills ATBn når fullt och dina gubbar gör sitt slag. byt till Paradigm 2 och dina gubbar slår ett slag till.
Runda 2: Vänta tills paradigm 2 ATBn har nått fullt, dina gubbar gör sina slag och byt till Paradigm 1 igen och de slår direkt igen.
och så vidare...
Räknar man bort laggen för att byta paradigm kommer du att slå två gånger varje gång fienden slår ett slag. Mer realistiskt är det typ 5 slag per 3 fiende slag.

Postad 20 June 2010 - 12:07

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Jo jag har märkt att man förvånandsvärt fort har full ATB efter ett byte, men trodde att det bara var jag som glömde bort tiden det tar under själva paradigm-bytet och att det laddas under den tiden också. Väldigt tacksamt när man behöver köra heal ju för nu behöver man ju inte tänka lika mycket på att man måste beräkna att kunna ta några träffar till eftersom man måste vänta på att mätaren fylls upp.

Tyckte att det var svårt att fylla upp TP mätaren då jag aldrig fick bra rankning på fighterna även om jag hade ihjäl alla "enkla fighter" så fort jag kunde. Upptäckte nu att jag inte ställt om battlehastigheten utan den stod fortfarande på slow som jag körde med i början för att hinna med att lära mig titta på vad som var viktigt. Egentligen borde ju rankningen ta hänsyn till det där och göra att man får längre tid på sig, men så är det tydligen inte. Ställde den på normal nu och jäklar vad mycket roligare det blev, nu slåss man konstant och väntar aldrig på mätaren + att jag får max rating på alla lättare fighter och snabbt fyller på TPn :P

Postad 31 August 2010 - 16:04

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Har haft ett sommaruppehåll med FF13 men fick en nytändning häromdagen och är nu framme vid Grand Pulse. Och då fick man ju lära sig den hårda vägen att faktiskt gå runt vissa fiender. I nuläget håller jag mig långt borta från Behemoth King då jag omöjligt får ner dessa.

Funderar på det här med stagger lock, som gör att man inte kan få fienden i stagger, men samtidigt kan höja multiplern över brytningspunkten. Har läst att vissa menar på att det är ju jättebra då man kan få upp fienden i 999% multipler om man tex har staggerlock på alla i partyt. Men till vilken nytta om man aldrig kan få in fienden i stagger? Man tillgodogör sig ju inte dessa procent förrän fienden faktiskt går in i staggermode, eller?

Postad 31 August 2010 - 17:02

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Du kör ju inte alla med stagger lock vapen. Kör en paradigm där enbart den med stagger lock är COM. Sen när du är uppe i 999% så byter du nån annan till COM och vips så triggar du stagger.

Edit: eller vart det RAV som triggade stagger? Minns inte, men du fattar. :)

Redigerat av Unregistered6810b893, 31 August 2010 - 17:04.

Postad 31 August 2010 - 17:07

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Du kör ju inte alla med stagger lock vapen. Kör en paradigm där enbart den med stagger lock är COM. Sen när du är uppe i 999% så byter du nån annan till COM och vips så triggar du stagger.

Fast om jag kör tex com (med stagger lock) och rav, rav. Så måste jag ju på något sätt mota bort rav från att slå över fienden i stagger också. Ska jag sätta dom i med, sen, sab eller syn då och fortsätta mata på med com tills staggern är tillräckligt hög? Så fort en rav utan stagger lock (eller com) attackerar fienden så går han ju över i stagger.

Postad 31 August 2010 - 17:34

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1170 inlägg
  • 0
detta spelet är grymt tråkigt.
har spelat nästan 20 tim och det enda jag gjort är att trycka analoga spaken fram och hamrat A.
(ok efter ca 10 tim fick man börja trycka Lbump också :) )

jag klarar max köra 1-2 tim i streck innan jag börjar bli uttråkad.

storyn ska dock bli spännande att se hur den utvecklas,
och nästan alla karaktärer är intressanta och välgjorda.
förutom Hope som får mig att sakna dom gråtande barnen i lost odyssey.

Postad 31 August 2010 - 17:46

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

detta spelet är grymt tråkigt.

förutom Hope som får mig att sakna dom gråtande barnen i lost odyssey.

QFT!

Postad 31 August 2010 - 21:50

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Nu har vi hört vad humming å Dolph tycker så så... :(
Zoiler kom å rädda mig från dom här tråkmånsarna :blush:

Postad 01 September 2010 - 00:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Hehe, men jag vet inte vad ni pratar om. Stagger lock vapen? Så ju mer % man har vid stagger desto mer skada gör attackerna efteråt? Hade ingen aning om det själv tbh, går ju bra utan.

Postad 01 September 2010 - 09:26

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Körde aldrig själv med stagger lock. Tyckte det var onödigt. Oftast kunde man ju pumpa upp skadan när monstret gick in i stagger till 600% utan problem innan den tog slut.
Men jo, procenten är ju hur mycket mer skada man gör i stagger mode. Börjar du med 999% när den går över i stagger så gör du ju 10 ggr mer skada under hela staggern istället för att börja på typ 200% och sen jobba upp till 600% innan staggern är slut.

Postad 01 September 2010 - 09:49

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Jag får väl prova själv och se hur man kan utnyttja det bäst. Andra menar att stagger lock är ett handikapp eftersom man hindras att gå in i stagger, men samtidigt har de vapnen mycket bättre stat på andra saker.

Postad 07 September 2010 - 21:07

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Brukar bara sätta ut CP poängen när jag känner att det börjar bli tungt, men jag klarade mig ganska bra i det där tornet och snart slog Snow i taket så fick ta en halvtimme och sätta ut 3,5 miljoner CP poäng :) . Har i princip bara kört med Fang, Sazh och Vanille.
Bifogad fil  cp_points.jpg   136.61K   0 Antal nerladdningar

Är på kapitel 12 nu.
Spoiler

Postad 07 September 2010 - 22:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Brukar bara sätta ut CP poängen när jag känner att det börjar bli tungt, men jag klarade mig ganska bra i det där tornet och snart slog Snow i taket så fick ta en halvtimme och sätta ut 3,5 miljoner CP poäng :) . Har i princip bara kört med Fang, Sazh och Vanille.

Gjorde också så.. fast egentligen bör man bara sätt ut under tiden. Man tjänar inget på att avvakta, man blir bara svagare = tar längre tid att döda. Det finns inget du missar ändå (du kan inte ta "fel" beslut eftersom du får överflöd av det, iaf till att varva spelet utan problem).

Edit: Förstår inte alla som väljer Sazh. Visst är han likeable men vaf.. så nödvändig är inte haste, speciellt inte tidigt, och han är inte ensam om att ha det :)

Redigerat av Zoiler, 07 September 2010 - 22:39.

Postad 07 September 2010 - 22:49

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Fast jag har gjort mig beroende av Haste känns det som, tycker jag blir handikappad utan :)
Tänkte faktiskt byta till Hope så fort han lär sig den, eftersom han är vettigare RAV än Sazh. Och jag har väl egentligen nått dit nu, men inte riktigt haft hjärta att dumpa Sazh än :)
Lite störigt att behöva gå ner ett par tusen i HP i och med bytet till Hope också.

När det gäller CP poängen gillar jag ändå att buffra ihop en del, då känner man mer av boosten som kommer. Men jag håller med, det hade säkerligen gått fortare om jag sätter ut oftare och mindre. Just nu är jag dock såld på spelet så, gör inte så mycket att det tar lång tid. Tog drygt 60 timmar för mig att ta mig till kapitel 12 :D Och jag hoppas jag springer på en Teleport-sten snart så jag kan ta mig tillbaka till Grand pulse och spöa upp den där jäkla
Spoiler
jag inte tog förra gången.

Postad 07 September 2010 - 23:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Lite störigt att behöva gå ner ett par tusen i HP i och med bytet till Hope också.

Tänkte det också men, äh, man märker inte av det :)

Tog drygt 60 timmar för mig att ta mig till kapitel 12 :D

Va f... du måste nästan utmana Palle i seghet och det säger ju en del, han grindade sönder sin 360 :)

Postad 08 September 2010 - 06:55

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Hope borde ges nackskott!

Fy fan. Blir förbannad bara jag tänker på honom... Emo son of a bitch.
Zoiler kollar säkert på twilight-saga också.

Lightning, Vanille och Fang FTW. Även om Vanille är rätt irriterande också.

Postad 08 September 2010 - 10:48

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Va f... du måste nästan utmana Palle i seghet och det säger ju en del, han grindade sönder sin 360 :)

Hehehe, ja gillar man grinding så gör man :)

Har f.ö över 100 timmar/spel på FF 7,8,9 :D

Postad 08 September 2010 - 13:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Zoiler kollar säkert på twilight-saga också.

Lulz, aldrig sett det :)

Dessutom gillar jag ju inte Hope som du kan se om du läser mina inlägg i tråden, men
Spoiler

Dessutom, att som du jämföra honom med mkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkay är ju bara vridet. Hon är hundra gånger värre. För att inte tala om huvudpersonen i Tales of the Abyss. Har man spelat med honom så är man härdad for life.

Postad 08 September 2010 - 15:15

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Försök inte; du gillade ju fan mmmmmmmmmmmmmmkay! :D
(Hittar inte Star Ocean 4 tråden där du kastade ditt lov över henne. Sökmotorn måste vara trasig... :))

Men annars, nej, hon var sju resor värre. FFXIII kunde jag iallafall genomlida, men hon fick mig att inte ens komma förbi första skivan. Och då var jag dessutom lovad kattkvinnan med b00bz som partymedlem.

Dessutom jämförde jag inte Hope med SO4 idioten, utan Vanille. Vilket så här i efterhand inte alls stämmer. :)

Postad 08 September 2010 - 15:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Försök inte; du gillade ju fan mmmmmmmmmmmmmmkay! :D
(Hittar inte Star Ocean 4 tråden där du kastade ditt lov över henne. Sökmotorn måste vara trasig... :))

Haha, ditt minne är trasigt :D . Jag hatade henne sen första gången jag såg henne.

Här är den populära SO4-tråden: https://www.minhembi...p;hl=star ocean

Dessutom jämförde jag inte Hope med SO4 idioten, utan Vanille. Vilket så här i efterhand inte alls stämmer. :lol:

Ja just det, ännu värre. Vanille är ju bäst :)

Postad 08 September 2010 - 16:18

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Fy fan, det räckte att jag såg 10 sekunder av den filmen sen fick jag känningar av illamående.

Spelade du verkligen det spelet till slut?

Postad 08 September 2010 - 17:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Nej, inte helt. Men det blev 30-40 timmar =P.

Postad 16 October 2010 - 12:47

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Får man brutalt med Cp när man klarar sista slutbossen?
Jag har buffrat upp typ 800 00 och vill inte förlora några hundra tusen om man får en halv mille när man klarar bossen.

Spoiler

Postad 16 October 2010 - 14:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Du får inget av slutbossen.

Redigerat av Zoiler, 16 October 2010 - 14:03.

Postad 16 October 2010 - 16:07

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Sådär, nu vart det klart. Tog bara 86 timmar för mig :D
Men jag tyckte det var så kul och var rädd att jag skulle tröttna efter att jag varvat det så det fick bli ganska mycket chill i grand pulse och överlevlande till jag gick vidare.
Spoiler

Redigerat av Luzer, 16 October 2010 - 16:08.

Postad 16 October 2010 - 17:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Vad blir betyget då :blink: ?

Postad 16 October 2010 - 20:33

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Jag har aldrig haft tråkigt med spelet, tycker inte det var en nackdel att det är mycket mer linjärt än tidigare spel.
Sedan har jag läst att många tycker det är för lätt, och även om det stämmer så har inte spelglädjen tagit skada av det utan snarare tvärtom, man fastnar aldrig så hårt så det blir jobbigt.

Den enda nackdelen är väl att storyn inte riktigt går fram, i allafall inte till mig, sen hela den här bimbo-attityden som tydligen går hem i asien tilltalar mig heller inte riktigt, även om jag köpte den efter 20-30 timmar in i spelet och inte störde mig på den längre.
Så 9/10 skulle jag nog sätta.

Får väl se hur många fler timmar jag lägger ner på det, tänkte väl försöka dra igenom alla missions i allafall. Körde riktigt fegt på 3 tonberrys just nu, varje gång man nästan fick ner dom så gjorde dom nåt skumt så de fick fullt liv igen :D Så efter 5e försöket eller nåt tog jag in Vanille som ledare och SAB, Snow som SEN och Hope som MED. Sedan spamma jag death på dom :blink: Trökigt men det funkade, skumt nog fick jag 5 stjärnor på uppdraget också även fast det tog en ******** tid. Gjorde likadant på Neochu senare.

Postad 16 October 2010 - 20:37

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Men... Hur... När?!? Var... Hur ska.... *bzzzzzzzt*

Postad 16 October 2010 - 22:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ok, ligger ju rätt nära de 85% detta finfina spel har på GR :blink: . Tycker ju det är aningen sämre men jag spelade väl en 25-40 timmar mindre =P.

Postad 16 October 2010 - 23:56

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Tror det beror på hur mycket spel man spelat också. Dels vad man har att jämföra med men även hur mycket tid man kan lägga ner på ett spel.

Postad 18 January 2011 - 14:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Uppföljare på väg :)

FINAL FANTASY XIII-2

A sequel to “FINAL FANTASY XIII”

Stockholm (18 January 2011) – Square Enix Ltd., the publisher of SQUARE ENIX® interactive entertainment products in Europe and other PAL territories, today announces a new release for next winter, FINAL FANTASY® XIII-2 for the PlayStation®3 computer entertainment system and the Xbox 360® video game and entertainment system from Microsoft. A sequel to “FINAL FANTASY XIII” originally released in Europe in March 2010 that has since shipped a cumulative total of 6 million units worldwide.

“Why does mankind defy its fate?”

“FINAL FANTASY XIII-2” is currently in production with an aim for producing high quality game content which exceeds “FINAL FANTASY XIII” in every aspect; namely, a brand-new story which stems from the previous title as well as a battle system which has evolved further since “XIII” – and more. We will be disclosing further details about the new game in the future.

From the release of the first FINAL FANTASY in 1987, this unique RPG series has continued to offer the industry’s most advanced graphics, highly imaginative worlds and rich stories as it gains the highest accolades from users around the world. Titles in the series have so far achieved a cumulative shipment of over 97 million units worldwide (* as of September 2010).

For more information about FINAL FANTASY XIII-2 please visit the official website at http://www.finalfantasy13-2game.com

Product overview                                    

Title: FINAL FANTASY XIII-2

Platform: PlayStation3, Xbox360

Genre: RPG

Release date: Coming next winter

RRP: TBD

Copyright: ©SQUARE ENIX CO., LTD. All Rights Reserved. CHARACTER DESIGN: TETSUYA NOMURA

Website: http://www.finalfantasy13-2game.com

Story summary of the previous title, FINAL FANTASY XIII                                   

Cocoon — a utopia in the sky.

Its inhabitants believed their world a paradise.

Under the Sanctum's rule, Cocoon had long known peace and prosperity.

Mankind was blessed by its protectors, the benevolent fal'Cie, and believed that tranquil days would continue forever.

Their tranquillity was shattered with the discovery of one hostile fal'Cie.

The moment that fal'Cie from Pulse — the feared and detested lowerworld — awoke from its slumber, peace on Cocoon came to an end.

Fal'Cie curse humans, turning them into magic-wielding servants.

They become l'Cie — chosen of the fal'Cie.

Those branded with the mark of a l'Cie carry the burden of either fulfilling their Focus or facing a fate harsher than death itself.

A prayer for redemption.

A wish to protect the world.

A promise to challenge destiny.

After thirteen days of fates intertwined, the battle begins.

Bifogad fil  image010.jpg   21.88K   0 Antal nerladdningar

Postad 18 January 2011 - 14:57

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

A prayer for redemption.

Indeed.

Postad 18 January 2011 - 18:41

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Om man ska köpa FF XIII-2, så ska det fan skilja sig som natt och dag mellan spelen. :-P

Postad 18 January 2011 - 23:47

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Jag stämmer in i hyllningskören...Hurra :)

Postad 19 January 2011 - 00:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Äh, grymt är vad det är. Storyn gillade jag så det ska bli kul att se mer av den. Och nu vet de förhoppningsvis om bristerna. Kan bara bli ett ännu bättre spel än XIII då.

Postad 19 January 2011 - 09:55

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0

Men... Hur... När?!? Var... Hur ska.... *bzzzzzzzt*

Haha!! ;)

Klarar faktiskt inte av de här Jrpg längre. Gubbarna har en massa knasigt krimskrams på sig som jag inte förstår alls, ska det vara skydd eller bara snyggt?
Dialogerna mellan personer får mig att rysa av obehag. Samma känsla och inlevelse som svenska rösterna i dubbande amerikanska barnprogram :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.