Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilken är den sämsta film ni sett...?

652 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 October 2013 - 08:16

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Skönt när man hållit på en del och vet hur kroppen reagerar på en klockren spark i nyllet.

+1 på det.

Tränar själv Krav Maga, ingen spark i nyllet men man får ju ganska mycket däng under träningen, inget allvarligt men man är ju helt förstörd i ett dygn eller två efteråt, står i duschen efter ett pass och händerna bara skakar av smärta och adrenalin och man bara längtar efter att gå och lägga sig fast klockan bara är 20:00 och så ser man folk på film som slåss som fan och sen 5 minuter senare går dom omkring som inget har hänt, jo tjena.

Ska man klanka ner på van Dammes filmer så ska man inte välja dom första, han har ju gjort riktigt dåliga filmer senare i livet vilket han helt ärligt själv anser som riktigt dåliga.

Postad 14 October 2013 - 17:34

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0
The Internship var/är en 1.5h smygreklam för hur bra Google (tycker att de) är, ett riktigt lågvattenmärke
under överskådlig tid.

Redigerat av frollic, 14 October 2013 - 17:34.

Postad 14 October 2013 - 22:10

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0
Vad gäller 2012 är det ju en av de bästa oavsiktliga komedierna som gjorts, problemet är bara att den är två timmar för lång. Scenen där hela Los Angeles tar sig ett dopp fick mig att skratta så tårarna rann. Sedan blev den tråkig.

Basic var riktigt dålig, trots att jag placerar även den i komedigenren och skrattade gott åt flera scener. Samtliga karaktärer är ultramacho, ultrakorkade, och har personlighet så ultratunn att det konkurrerar med grafén. Och alla är de instängda i en WTF-handling så sensationellt puckad att ögonen skruvar sig och tånaglarna lossnar.

Värst av allt är en tv-film från 90-talet; The Versace Murder. Allt i den filmen är bajs.

Postad 14 October 2013 - 22:39

Unregistered2222
  • Unregistered2222
  • Beroende

• 1106 inlägg
  • 0
Det jag ser som dåligt med den är ju att man ser ganska väl att slagen / sparkarna aldrig träffar :) Idag är det ju en helt annan grej. Denna rulle var nog mer tänkt att visas på en CRT 26 " istället för en 55 " LED, där ingen märkte av just detta :D

Snyft. Det där var inte snällt...

Fightingfilmer från förr har verkligen inte åldrats väl. Hade Bloodsport som en av mina favoritfilmer från när jag var yngre. Även Tong-Po-filmen vad den nu hette. Det är iofs fram till sista fighten snygga tekniker och han var rätt snabb, den gode JCVD.. Men det är ju nu ett tag sedan jag såg den så jag kan ju minnas fel. Det som "slår en" :ph34r: när man ser dessa filmer är ju dock frånvaron av försvar.. ;)

Skönt när man hållit på en del och vet hur kroppen reagerar på en klockren spark i nyllet.

edit: kickboxer hette den.

Postad 14 October 2013 - 23:01

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Jag antar att det gör förbaskat ont, och att risken för bestående hjärnskador är stor. Låter som en trevlig hobby...

Angående sämsta filmen någonsin så beror det på vilken nivå man menar. Asylum eller "riktiga" produktioner?

Redigerat av Ageve, 14 October 2013 - 23:03.

Postad 15 October 2013 - 00:22

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0
Asylum borde väl räknas till samma kategori som Troma. Avsiktligt dåliga filmer är fusk! ;)

Postad 15 October 2013 - 01:15

Unregistered2222
  • Unregistered2222
  • Beroende

• 1106 inlägg
  • 0
Vilken sport är det ni utövar och vilken dan har ni i denna sport? :rolleyes: 7:e? :P

Snyft. Det där var inte snällt...

Fightingfilmer från förr har verkligen inte åldrats väl. Hade Bloodsport som en av mina favoritfilmer från när jag var yngre. Även Tong-Po-filmen vad den nu hette. Det är iofs fram till sista fighten snygga tekniker och han var rätt snabb, den gode JCVD.. Men det är ju nu ett tag sedan jag såg den så jag kan ju minnas fel. Det som "slår en" :ph34r: när man ser dessa filmer är ju dock frånvaron av försvar.. ;)

edit: kickboxer hette den.

Postad 15 October 2013 - 11:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Mega shark vs Giant octopus

http://www.youtube.c...h?v=Fa7ck5mcd1o

Otroligt dålig, när de ska slåss under vattnet så återanvänder de material och vinklar.

Postad 15 October 2013 - 12:08

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 1
Göta Kanal 2

såg 10 minuter sen räckte det

sämst manus
sämst skådespeleri
sämst ljud
sämst klippning
sämst produktion

Postad 15 October 2013 - 12:23

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0
Kommissarie Späck är väl den film som riktigt gör att man skäms över att vara svensk?

Postad 15 October 2013 - 14:55

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Svenskt: Göta Kanal 2+, Kommisarie Späck

Hög Budget: The Happening, G.I. Joe

Låg Budget: Zombie '90 Extreme Pestilence

Bubblare/hedersplats: El Topo

Postad 15 October 2013 - 19:54

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Sett mycket skit.
Men det sämsta jag sett sista tiden är Scary Movie 5, Die Hard 5 och Resident Evil 4

Postad 15 October 2013 - 20:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
james bond: skyfall
matrix revolution

dessa två är riktiga kalkoner. fy fan!

modig är nog bland det sämsta animerade jag sett. den hade kunnat göras så mycket bättre.

Postad 15 October 2013 - 20:28

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0

modig är nog bland det sämsta animerade jag sett. den hade kunnat göras så mycket bättre.

Va??! :blink:

Jag blir så paff att jag måste få en förklaring om jag ska kunna sova inatt.

Postad 15 October 2013 - 21:33

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Asylum borde väl räknas till samma kategori som Troma. Avsiktligt dåliga filmer är fusk! ;)

Fast Nazis at the center of the earth är ändå ovanligt bra för att vara en Asylum-film. Inte för att det säger mycket :lol:

http://www.youtube.c...h?v=QsndGv9zTeo

Postad 15 October 2013 - 23:33

Spaken_
  • Spaken_
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
Batman & Robin e fan ingen höjdare.

Postad 16 October 2013 - 19:44

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Med tanke på vad folk här i tråden skriver som den sämsta film ni sett verkar en del ha svårt att förstå uppgiften. Mycket upprabblande av filmer som man inte förstår eller inte tyckte om, men är de sämst bara för det? Iofs så missbrukas "sämst" rätt ordentligt i dagsläget av många och används istället för "dålig", så det är väl därför tråden har spårat ut totalt.

Kan bara instämma.

Postad 16 October 2013 - 19:51

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Med tanke på vad folk här i tråden skriver som den sämsta film ni sett verkar en del ha svårt att förstå uppgiften. Mycket upprabblande av filmer som man inte förstår eller inte tyckte om, men är de sämst bara för det? Iofs så missbrukas "sämst" rätt ordentligt i dagsläget av många och används istället för "dålig", så det är väl därför tråden har spårat ut totalt.

Ehm, och jag som trodde att den personliga smaken spelade roll här.....?

För det är väl ändå den ENDA aspekten som avgör här, iaf i min värld.

Smak har inget med "uppgift" att göra, det har med smak att göra oavsett vad du tycker är rätt eller fel.

Postad 16 October 2013 - 20:01

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

En film som är sämst i mina ögon är en film med kassa effekter, dialoger etc. Om handlingen känns kass så blir filmen mera dålig. Men alla bedömmer ju olika.

Finns ju B-filmer där handlingen faktiskt är helt okej. Men effekterna är usla. Samt skådespelarna är så värdelösa.. men jag antar på det hela att den blir riktigt dålig :-) En film som är sämst är Atlantic Rim.

Och just därför satsade jag mina pengar på Arn som jag tycker uppfyller alla kriterier du listar :)

Postad 16 October 2013 - 20:48

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0
Gröna gubbar från YR är ingen höjdare kom jag på.

Postad 16 October 2013 - 21:47

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0
After Earth (2013)

slöseri med tid

Postad 16 October 2013 - 22:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Va??! :blink:

Jag blir så paff att jag måste få en förklaring om jag ska kunna sova inatt.

Hoppas du kunde sova iaf, såg inte förrän nu :D
Modig innehåller inget spännande äventyr som dom animerade filmerna brukar göra. Inte heller komiska scener eller roliga karaktärer. Det som sker *SPOILER FÖR MODIG* är att hennes mor förvandlas och sen förvandlar dom henne tillbaka. Det var som... nej, inget roligt alls.

Filmen jag såg innan var trassel, en av dom, kanske tom den bästa animerade filmen genom tiderna. Den och lejonkungen slåss om förstaplatsen :)

Postad 16 October 2013 - 22:49

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0

Hoppas du kunde sova iaf, såg inte förrän nu :D
Modig innehåller inget spännande äventyr som dom animerade filmerna brukar göra. Inte heller komiska scener eller roliga karaktärer. [...]

Jag håller inte med, men smaken är som baken - formbar. :D

Postad 20 October 2013 - 09:08

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Ghost Rider är den enda film jag gett 1/10 på IMDB, så den får jag låta vara min sämsta film någonsin. Minns att jag såg den på bio i Polen, men tack och lov har jag glömt bort i stort sett allt om den, vilket känns skönt.

Postad 20 October 2013 - 18:18

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 1

Ghost Rider är den enda film jag gett 1/10 på IMDB, så den får jag låta vara min sämsta film någonsin. Minns att jag såg den på bio i Polen, men tack och lov har jag glömt bort i stort sett allt om den, vilket känns skönt.

Ajajaj, du slösade alltså bort det lägsta betyget redan innan du sett Ghost Rider 2... Som är (otroligt nog) flera gånger sämre! Nu har du problem. :-)

Postad 22 October 2013 - 15:00

Jimmy_A
  • Jimmy_A
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Dom senaste två Die Hard-filmerna var ju fullständigt bedrövligt usla...

Postad 22 October 2013 - 15:08

squiz
  • squiz
  • Forumräv

• 595 inlägg
  • 0

Göta Kanal 2

sämst manus
sämst skådespeleri
sämst ljud
sämst klippning
sämst produktion

Och ändå bättre än Göta kanal 3 – Kanalkungens hemlighet....

Postad 23 October 2013 - 06:13

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

Ehm, och jag som trodde att den personliga smaken spelade roll här.....?

För det är väl ändå den ENDA aspekten som avgör här, iaf i min värld.

Smak har inget med "uppgift" att göra, det har med smak att göra oavsett vad du tycker är rätt eller fel.

Smak - en sak som inte ens Gudarna skulle vilja svara på :D Visst spelar smaken stor roll i hur du uppfattar och uppskattar saker, men en film kan du inte betygsätta bara utifrån smak. Isf skulle det enbart finnas ettor och tior på IMDB. Man måste ju ta med andra aspekter i betygsättningen - iaf gör jag det - såsom bild- och ljudkvalitet, manus/handling/plot/regi, specialeffekter såväl som skådespelarinsatser. När alla dessa fallerar, ja, då kan man imo anse att filmen håller riktigt, riktigt, riktigt dålig kvalitet och kan anses vara sämst.

Nu är vi i en forumdel, på ett hemmabioforum, med rätt många tekniknördar och filmnördar. Man kan ju bara anta att vi ser en hel del filmer och har således ett rätt digert filmtittar-historik bakom oss. Jag har väldigt svårt att tro på vissa som skriver här inne utifrån de aspekterna, att de filmerna som en del nämner som det sämsta de sett. T.ex. "Driven", The Signal", "Gangs of New York", etc. Jag ställer mig veksam till att dessa verkligen är det absolut sämsta de sett.

Göta Kanal 2

sämst manus
sämst skådespeleri
sämst ljud
sämst klippning
sämst produktion

Precis de här kriterierna ska ju en sämst film uppfylla. Det är få filmer i den här tråden som uppfyller dem.

Postad 11 February 2014 - 23:49

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Atlantic Rim (The Asylum, såklart...) :lol:

http://www.youtube.c...h?v=GFk52g7FJd8

http://www.youtube.c...h?v=sFD8nJfdgx8

Postad 12 February 2014 - 01:43

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Sämsta jag sett på bio är i alla fall Forrest gump. Verkligen vidrig usel film.
En film som jag kommer ihåg som ren tortyr var LOTR TT. Såg den med en flickvän jag hade och hon ville verkligen se klart filmen annars så hade jag stängt av direkt.
Senaste riktigt usla var Taken 2, stängde av efter 35 min och Fast five där jag stängde av efter 15 min.

Postad 12 February 2014 - 03:03

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 2

En film som jag kommer ihåg som ren tortyr var LOTR TT. Såg den med en flickvän jag hade och hon ville verkligen se klart filmen annars så hade jag stängt av direkt.
Senaste riktigt usla var Taken 2, stängde av efter 35 min och Fast five där jag stängde av efter 15 min.

Detta svar, gav mig svar på många andra frågor ;)

Postad 12 February 2014 - 04:04

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0
Den verkligen uslaste måste ha varit "Lost souls", första filmen jag någonsin stängt av utan att sett klart, två dagar senare såg jag "Brüno" och då hamnade avstängningssiffran på 2

Postad 12 February 2014 - 11:11

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Jämfört med Sharknado måste de flesta av ovan nämnda filmer vara rena Oscar-nomineringarna för bästa film.
Läs recensionerna på Netflix av en hel del ironiska användare. Det är ett nöje bara det. Själv såg jag själva filmen på 5 min genom att snabbtitta via webläsaren. :blink:

Postad 12 February 2014 - 11:18

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 9

Jag tror dig inte. Jag tror att du försöker provocera.

Postad 12 February 2014 - 11:20

Unregistered79f1a9c0
  • Unregistered79f1a9c0
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Inbred (2011) är nog den sämsta jag sett de senaste fem åren i alla fall.

Postad 12 February 2014 - 12:55

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Jag tror dig inte. Jag tror att du försöker provocera.

Öhh, nej. Varför skulle jag vilja göra det? Av de filmer jag sett på bio är FG den sämsta som jag kan minnas.

Postad 12 February 2014 - 12:59

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0

Öhh, nej. Varför skulle jag vilja göra det? Av de filmer jag sett på bio är FG den sämsta som jag kan minnas.

Okey då, men vad är det som gör att du tycker den är den sämsta? Blev nyfiken, för jag har inte hört nån som sagt att den är dålig.

Postad 12 February 2014 - 13:01

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 5

Om FG är den sämsta du sett på bio har du inte sett många filmer på bio. Eller så har du en ganska "udda" film smak enligt mig.

/Fredrik

Postad 12 February 2014 - 14:55

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Okey då, men vad är det som gör att du tycker den är den sämsta? Blev nyfiken, för jag har inte hört nån som sagt att den är dålig.

Extremt "hollywoodish" där påklistrade känslor och sentimental sörja blandas och spelas upp "perfekt" (=dåligt) för att påverka publiken. För mig är FG filmens motsvarighet till dansbandsmusik.

Om FG är den sämsta du sett på bio har du inte sett många filmer på bio. Eller så har du en ganska "udda" film smak enligt mig. /Fredrik

Tja, vet inte hur många filmer jag sett på bio men det lär bli runt 100 st iaf. Ser de flesta filmer hemma och FG tillhör en av de sämsta jag sett även om jag räknar med de jag sett utanför biografen.

Redigerat av MKarlsson74, 12 February 2014 - 14:56.

Postad 12 February 2014 - 15:03

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0

Extremt "hollywoodish" där påklistrade känslor och sentimental sörja blandas och spelas upp "perfekt" (=dåligt) för att påverka publiken. För mig är FG filmens motsvarighet till dansbandsmusik.

Tja, vet inte hur många filmer jag sett på bio men det lär bli runt 100 st iaf. Ser de flesta filmer hemma och FG tillhör en av de sämsta jag sett även om jag räknar med de jag sett utanför biografen.

Kan du nämna nån film då, som är riktigt bra i din smak?

Postad 12 February 2014 - 15:08

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 2
Men att ni orkar ifrågasätta vad andra personer har för smak?

Jag gillar inte romantiska komedier, ska jag då bli ifrågasatt av folk som gillar dom? Blir extremt mycket Off topic så fort man börjar diskutera andras smak i en tråd där man helst bara vill läsa vilka filmer folk håller som sämsta film.

Jag tycker inte FG var en bra film, långt ifrån sämst, men inte bra. Jag hoppas jag får tycka det utan att måsta förklara och dra upp exempel på filmer som jag tycker är bra.

Postad 12 February 2014 - 15:13

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0

Men att ni orkar ifrågasätta vad andra personer har för smak?

Jag gillar inte romantiska komedier, ska jag då bli ifrågasatt av folk som gillar dom? Blir extremt mycket Off topic så fort man börjar diskutera andras smak i en tråd där man helst bara vill läsa vilka filmer folk håller som sämsta film.

Jag tycker inte FG var en bra film, långt ifrån sämst, men inte bra. Jag hoppas jag får tycka det utan att måsta förklara och dra upp exempel på filmer som jag tycker är bra.

Jag tycker bara det skulle vara intressant att höra vad man tycker är bra om man tycker FG är den sämsta. Inget negativt om den personen. Bara intresserad...Om nån säger att öl är det äckligaste dom kan dricka så undrar jag kanske då vad dom gillar. Var inte så misstänksam på att jag ifrågasätter på ett negativt sätt.

Redigerat av Buddypresley, 12 February 2014 - 15:20.

Postad 12 February 2014 - 15:37

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0

Jag förstår vad du menar och filmen fick en del kritik när den kom för att den var lite "snällare" än boken den bygger på. Men grunden i filmen, under sentimentaliteten, är ju satiren över det amerikanska samhället. Det är nog där många av oss gillar filmen.

Postad 12 February 2014 - 15:41

miha04
  • miha04
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Alla filmer med jim Carey.

Postad 12 February 2014 - 15:44

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Alla filmer med jim Carey.

Min sambo säger likadant, likaså några av mina vänner. Är det hans barnslighet som gör det?
Tur att man bara gillar enstaka filmer med honom då :)

Postad 12 February 2014 - 15:48

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0
In the Name of the King 2 med Dolphan...med reservation för att jag inte har sett 3:an....

Postad 12 February 2014 - 16:06

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Jag har försökt att se Wild wild west med Will Smith 2 gånger men har inte kommit längre än 30 minuter eftersom jag tyckte att den var så erbarmligt dålig.

Postad 12 February 2014 - 16:50

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0

Jag har försökt att se Wild wild west med Will Smith 2 gånger men har inte kommit längre än 30 minuter eftersom jag tyckte att den var så erbarmligt dålig.

Jag lyckades faktiskt se hela filmen, men det var bara för att jag höll på att skratta ihjäl mig åt Kenneth Branagh och Ted Levine. Deras överspel räddade den första halvan av filmen för min del. :P

Den andra halvan av filmen har jag förträngt.

Nyinspelningen av The Wicker Man är en av de bästa sämsta filmer jag har sett. Den är så usel att den blir rolig.

"Step away... from the bike!"

"Not the bees! They're in my eyes!"

"I don't believe in your damn gods!"
* CRACK *
"Aah, my legs, my legs!"

Redigerat av Zacabeb, 12 February 2014 - 16:57.

Postad 13 February 2014 - 17:36

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0
Vad är det med hysterin över Nicolas Cage? Jag är jättedålig på att skilja dåliga skådespelare från bra så jag vet inte hur han överspelar. Är det för att han är överdrivet aggressiv eller verkar vara samma person i alla filmer?

Postad 13 February 2014 - 19:08

Palter
  • Palter
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0
Allt som Uwe Boll har gjort, gör och kommer att göra.

Redigerat av Palter, 16 February 2014 - 21:33.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.