Nokia N85 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(27)
|
Inga priser |
N79 & N85 - två nya mobiler från Nokia (13 inlägg)
|
17 år sedan |
Musik till Nokia N85 (1 inlägg)
|
17 år sedan |
N85 eller C905 (20 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 13 February 2009 - 18:02
Postad 14 February 2009 - 00:00
Har haft min Nokia N85:a i nån vecka nu och jag vet inte riktigt om jag hajjar en grej med musikfilerna i mobilen.
Går jag in via "Musikspelaren" i menyn kan jag bara välja låtar via artist, album, låtnamn, genre eller kompositör = skitfunktion! Hittar inte alla skivor som jag letar efter. Får en väldigt dålig överblick då låtarna kan vara taggade på alla möjliga artister.
För att kunna se överskådligt (som i en vanlig mp3-spelare) dvs artist + album som mappar måste jag gå in i Filhanteraren, där finns album som inte ens finns med i Musikspelaren, album som jag vill lyssna på. Väljer att spela upp första låten i en mapp i Filhanteraren, men mobilen fortsätter sen inte att spela resten av låtarna i samma mapp. Jag får då backa och välja t.ex. låt nummer 2 manuellt. Jävligt störigt! Låtarna finns ju bara i Filhanteraren, så jag måste ju lyssna via den eller? Hur fixar jag detta?
Strunt samma! Problem solved typ..
Redigerat av Unregistered942ce894, 14 February 2009 - 01:48.
Postad 14 February 2009 - 09:40
Postad 14 February 2009 - 16:32
Vore ju intressant att veta hur du löste det ifall någon annan råkar ut för samma.
Sure, men album som finns i Filhanteraren finns fortfarande inte i Musikspelaren så den biten är olöst. Däremot har jag döpt om och raderat en hel massa album i Musikspelaren så jag får en hyfsad överblick iallafall.
Tror förresten att albumet som bara fanns i Filhanteraren och inte i Musikspelaren hade för långa låtnamn och därför inte ville accepteras på något vis. Jag ska testa att döpa om filerna till kortare namn.
Redigerat av Unregistered942ce894, 14 February 2009 - 19:41.
Postad 14 February 2009 - 21:03
Hos mig brukar sortering via album inte vara något problem, men det beror på att låtarna alltid är taggade med den infon.
Däremot sätter det fingret på en svaghet i S60, som dock Galleri lider av i högre grad: den dumma filväljaren. Istället för att stödja filsystemets hantering har man en egen variant för t.ex album. Det ger ett extremt trögt Galleri t.ex om man som jag har mycket stort antal bilder. Då får man ta till Resco Photo Viewer istället som hanterar mappar i filsystemet och är snabbt.
Postad 14 February 2009 - 22:49
Har nyss fått min nya N85:a. Det mesta verkar funka bra förutom N-Gage.
När jag spelar så blir skärmen helt plötsligt vit och sen startar telefonen
om sig. Har uppdaterat telefonen men det hjälpte inte.
Är det nån som har en lösning?
Mvh Tomas
Postad 20 February 2009 - 16:09
jonas
Hejsan!
Har nyss fått min nya N85:a. Det mesta verkar funka bra förutom N-Gage.
När jag spelar så blir skärmen helt plötsligt vit och sen startar telefonen
om sig. Har uppdaterat telefonen men det hjälpte inte.
Är det nån som har en lösning?
Mvh Tomas
Postad 23 February 2009 - 22:14
Jag har sparat en massa ord i telefonens ordlisa som jag vill nu ta bort, var hittar jag ordlistan? . Går det att fixa, har inte hittat något om det iallafall.
Postad 26 February 2009 - 10:27
Postad 28 February 2009 - 19:40
• Får inte upp namn på den som ringer, endast nummer. Fixat, fick ta bort dubblet "ICE" dåligt Nokia.
Det här är fullkomligt logiskt. Om du har två kontakter lagrade med samma nummer så kan telefonen inte veta vilket namn den ska visa. Jag kan hålla med om att den borde visa namnet om dom är identiska, men what the hell...
/Matts
Postad 01 March 2009 - 15:50
Postad 01 March 2009 - 16:52
Vet någon om skärmen är känslig mot repor? Jag har kvar plastfilmen som sitter på vid leverans men den börjar bli lite repig. Har någon tips på ett bra displayskydd?
Har beställt från denna sida:https://www.clearprotector.com/index.asp?
Klippt från deras hemsida
"Clear Protector products are custom designed to fit your device. You may have heard that it's the same material used on rotor blades and airplanes, however many of our customers don't own a helicopter or an airplane. One thing Clear Protector guarantees is that it provides an ultimate protection for cell phones, cameras, laptops, iPods, GPSs, and much more!
There are over 300,000 sold and over 200 distribution points worldwide. Check out our products to see which works best for your gadget. "
Postad 08 March 2009 - 21:13
Vet någon om skärmen är känslig mot repor?
Undrar samma sak.
Och ni som har den: är sliden bra?
Gamla N95 hade trist byggkvalite, n85 bättre?
Och är ni nöjda med luren ?
Postad 10 March 2009 - 19:50
Undrar samma sak.
Och ni som har den: är sliden bra?
Gamla N95 hade trist byggkvalite, n85 bättre?
Och är ni nöjda med luren ?
Själva telefonen är jag väldigt nöjd med men angående byggkvalitén finns det tyvärr en hel del brister i alla fall på mitt exemplar. Jag köpte den i princip direkt när den släpptes så man kan ju hoppas att dom man köper idag har blivit bättre. Om jag visste hur dålig byggkvalitén va så hade jag tagit mig en ordentlig funderare innan jag valde denna luren. Det är synd för själva innehållet är riktigt bra!
Redigerat av Canon, 11 March 2009 - 08:13.
Postad 11 March 2009 - 13:56
Själva telefonen är jag väldigt nöjd med men angående byggkvalitén finns det tyvärr en hel del brister i alla fall på mitt exemplar. Jag köpte den i princip direkt när den släpptes så man kan ju hoppas att dom man köper idag har blivit bättre. Om jag visste hur dålig byggkvalitén va så hade jag tagit mig en ordentlig funderare innan jag valde denna luren. Det är synd för själva innehållet är riktigt bra!
Vad är dåligt?
Postad 11 March 2009 - 19:08
Postad 11 March 2009 - 19:23
Jag tycker framför allt att sliden är dålig vilket gör att vibratorn låter väldigt mycket men även batteriluckan rör lite på sig ibland...
Finns flera sätt att fixa sliden på. Du har inte testat?
http://www.n95users....wobble-fix.html
Postad 12 March 2009 - 10:23
Finns flera sätt att fixa sliden på. Du har inte testat?
http://www.n95users....wobble-fix.html
Jag har sett den guiden men ja har inte tagit mig mod till att testa ännu
Postad 12 March 2009 - 10:59
ev wobbel i sliden går att fixa.
Testat Iphone, HTC Touch HD och Nokia 5800: alla känns klumpiga och har grava nackdelar
Postad 12 March 2009 - 14:09
Den har så gott som allt!
Det enda jag blev besviken på var kameran, jag trodde det skulle bli bättre bilder än vad jag lyckas få, men det kan naturligtvis bero på mina fotograferingskunskaper också... I vilket fall som helst så är kameran den minst väsentliga funktionen för mig så jag bryr mig inte nämnvärt.
Sedan önskar jag att jag hade lyckats få mitt gps program navicore att fungera, men det är ju inte telefonensfel.
Är det någon här som använder navicore??
Postad 13 March 2009 - 23:13
Riktigt trevlig lur annars med kanonljud via mina Audio technica es7or
Postad 14 March 2009 - 13:08
Köpte en beg n85, med glapp slide. Demonterade ner den i atomer. tryckte till slide-mekanismen och monterade ihop igen. Stabil som ett kassaskåp
Riktigt trevlig lur annars med kanonljud via mina Audio technica es7or: bättre än Iphone, Nokia 5800 och Touch HD .
Följde du guiden du tipsade om ovan? Var det svårt? Skulle va lite surt om man inte får ihop den igen... Behöver man några speciella verktyg?
Postad 14 March 2009 - 13:20
Testade först guiden. Blev väl ok men inte helt perfekt. Tog sen i ordentligt och plockade ner hela mekanismen och tryckte till styrningarna med en liten tång. Funkar perfekt nu. Dock kräver det tillgång till bra utrustning, helst även ett mikroskop. Guiden är däremot enkel att följa och kräver bara att du har några torxmejslar.Följde du guiden du tipsade om ovan? Var det svårt? Skulle va lite surt om man inte får ihop den igen... Behöver man några speciella verktyg?
Postad 15 March 2009 - 12:24
Är det någon annan som har problem med videoinspelningen? Om jag använder högsta kvaliteten så fryser bilden till lite ca var 3:e sekund. Sänker man kvaliteten så försvinner det så det verkar som att det är nåt med överföringshastigheten eller liknande som är problemet...
Japp så är det för mig oxå
EDIT: Löste sig, istället för att spara filmerna på minneskortet så valde jag att spara dom på telefonens minne, då hackade inte det för mig!
Redigerat av rosenblad, 15 March 2009 - 13:25.
Postad 15 March 2009 - 13:18
Se tex :
http://panasonic.jp/..._formatter.html
http://panasonic.jp/...answer.html#p03
"This software formats SD Memory Card and SDHC Memory Card(SD/SDHC Memory Card) using a formatting program that complies with the SD Memory Card specification SD formatting provides quick and easy access to the SD Memory Card.
Generally, SD/SDHC Memory Card file systems formatted with generic operating system formatting software do not comply with the SD Memory Card specification."
Tanka ner pannas formaterare och formatera kortet. Inställning:
Option - Format Type – FULL (Erase ON)
Format Size Adjustment stays OFF
Ger bättre SD-prestanda och rycken borde försvinna.
Redigerat av NisseGurra, 15 March 2009 - 13:20.
Postad 15 March 2009 - 13:57
Postad 15 March 2009 - 15:12
Kan vara värt att testa ..
Edit testade
"
3. Format the memory card on your N85
I am not sure why, but this works! If you do not want to loose the data you have on your Nokia N85 memory card follow this:
- plug your N85 into the computer using USB cable
- when your phone asks you for the type of connection choose Mass Memory (not PC Suite), this will make your Nokia behave like an USB memory stick
- open the memory card in Windows explorer and copy all the directories and files onto your computer
- disconnect the phone from PC (I'm not sure if this is necessary but it's better to be on the safe side)
- format the memory card using your phone. How do you format a memory card on Nokia N85? Open Tools -> File manager (File mgr.) -> choose Memory card -> Options -> Memory card options -> Format
- reconnect your N85 to PC and again choose Mass memory
- copy back all the files and directories that you before coped to your PC. There will be some empty directories already on the formated card but don't worry, you can overwrite them.
- That's it.
Now you Nokia N85 video camera is fully functional and ready to roll."
Funkar bra utan ryck i inspelningen
Redigerat av NisseGurra, 15 March 2009 - 17:09.
Postad 16 March 2009 - 16:05
Nokia support tyckte att jag skulle skicka mobilen på reparation. Eftersom jag köpte min mobil hos Katshing så skickade jag den till Mobilakuten på torsdagen den 12/3 idag fick jag hem mobilen REDAN! Kan har dom verkligen reparareat den på en enda dag? Mobilen hämtar jag ikväll från posten (ICA) efter jobbet, dom skickade den med rek brev.
Ur Mobilakutens Händelselogg:
Orderstatus Reparation Klar, Levererad
2009-03-12 Klar följesedel
2009-03-12 Klar - återrapporterad
2009-03-12 Ny order
2009-03-12 Apparat inskriven
2009-03-12 Apparat mottagen
Postad 16 March 2009 - 17:39
2009-02-09 Klar - återrapporterad
2009-02-09 Klar följesedel
2009-01-28 På extern service
2009-01-21 Ny order
2009-01-21 Apparat inskriven
2009-01-21 Apparat mottagen
Postad 29 March 2009 - 11:43
Vilket program ska man använda sig för att fixa till kontakterna?
Vad menar du??
Är det någon som vet om det går att fixa så telefonen kan visa kommatecken korrekt igen?
Efter firmware uppgradering så om jag ska se efter hur mycket plats som är kvar på minneskortet så visar den 4[]5GB istället för 4,5GB.
Ganska störande eftersom det blir så lite överallt i systemet där det istället bör stå ett kommatecken.
Redigerat av PsychoCheF, 29 March 2009 - 15:46.
Postad 19 April 2009 - 21:09
Har en Nokia n85 och är väl ganska nöjd, eller ja lite nöjd med den i alla fall.
Jag har mycket uppbackad film i divx format och i ipod format. Har installerat coreplayer men det tappar frames och hackar och presterar undermåligt på de filer jag har kört på. Vad är max för N85 i videoväg? Vilka filer, bitrate mm? Och varför testas aldrig sådant här??? Jag menar den har OLED, vad ska jag med det till om den hackar som fan bara. Och Nokia, varför inte skicka med en bra mediaspelare från början?
Postad 16 May 2009 - 12:33
Jag börjar undra om jag har råkat lägga till nåt i telefonen som orsakat detta, så jag vore tacksam om några kunde bekräfta att alla har detta?
(Man ser det t.ex. om man går in i filhanteraren där det visas hur mycket ledigt minne som finns i telefonen och på minneskortet.)
uncle buck: jag bytte till ett snabbare minneskort, står även om detta tidigare i tråden.
Postad 18 May 2009 - 00:16
Men jag har två undringar som jag tänkte ni gamla N85-rävar kunde hjälpa mej med.....
1. Jag har klockan som energispar, som jag fattat är detsamma som screensavers. Den slocknar efter ett par timmar om jag inte rör telefonen och displayen blir helt svart. Det gillar jag inte alls. Hur ska jag göra för klockan inte ska försvinna?? Jag vill kunna se den hela tiden, plus om nån har ringt. Och då menar jag utan att trycka på nån knapp eller röra mobilen, det måste väl va nån inställning man man fixa de me
2. Finns det några smileys när man skriver sms??
Redigerat av Unregistered9549844d, 18 May 2009 - 10:55.
Postad 19 June 2009 - 17:15
1. Gå in på Verktyg->Inställningar->Allmänt->Anpassa->Teman->Energispar välj Datum "DONE"Har nu köpt mej en snygg svart N85. Jag har bara haft den i ett par dagar och inte prövat allt, men än så länge är jag mycket nöjd.
Men jag har två undringar som jag tänkte ni gamla N85-rävar kunde hjälpa mej med.....
1. Jag har klockan som energispar, som jag fattat är detsamma som screensavers. Den slocknar efter ett par timmar om jag inte rör telefonen och displayen blir helt svart. Det gillar jag inte alls. Hur ska jag göra för klockan inte ska försvinna?? Jag vill kunna se den hela tiden, plus om nån har ringt. Och då menar jag utan att trycka på nån knapp eller röra mobilen, det måste väl va nån inställning man man fixa de me
2. Finns det några smileys när man skriver sms??
2. Det finns ett program som kostar en engångsumma men det verkar inte så bra, så jag sket i det, kommer tyvärr inte ihåg vad det hette.
Postad 28 June 2009 - 23:16
1. Gå in på Verktyg->Inställningar->Allmänt->Anpassa->Teman->Energispar välj Datum "DONE"
2. Det finns ett program som kostar en engångsumma men det verkar inte så bra, så jag sket i det, kommer tyvärr inte ihåg vad det hette.
1. Det är just den intsällningen jag har.
Men displayen blir svart efter en timme. Kan man ställa in det så man har klockan framme hela tiden? Eller är det bara min display som blir helsvart efter typ en timme?
Postad 29 June 2009 - 12:49
2-Jag har abonnemang Telenor och vill ha hotmail i mobilen, finns det gratis alt. billigare program? Jag har momail men det går ej att vidarebifordra hotmailen till momail.
Tacksam om ni kunde hjälpa mig med dessa enkla problem
Hej
Ser att inlägget är ganska gammalt, jobbar på Momail om du någon här behöver hjälp så är det bara att höra av er till oss på http://www.momail.se/
Hotmail lägger du upp som ett konto hos Momail, sedan hämtar Momail en kopia från Hotmail så du behöver inte göra någon vidare befordring från Hotmail.
Ha det gott!
Postad 07 July 2009 - 09:31
Ny fw ute!
Även med denna nya så har jag den störande fyrkantssymbolen istället för kommatecken lite här och var i telefonen
Kan någon testa på sin telefon, med firmware 20.xxx eller 30.xxx, om ni får en fyrkant istället för kommatecken om ni skriver t.ex. "1,2" i kalkylatorn?
Vore väldigt tacksam om nån kunde bekräfta att felet inte bara är i min telefon.
Postad 17 July 2009 - 07:22
Är inte helt förtjust i orginalspelarens låthantering
Uppdatering: Hittade PowerMP3 och den fungerade precis som jag ville
Redigerat av Dede, 17 July 2009 - 10:29.
Postad 17 July 2009 - 23:24
Tack för tipset! Fungerar utmärkt som alternativ MP3-spelare.Var kan man hitta en bra, gratis MP3 spelare till 85:an?
Är inte helt förtjust i orginalspelarens låthantering
Uppdatering: Hittade PowerMP3 och den fungerade precis som jag ville
Postad 07 October 2009 - 14:43
Postad 14 October 2009 - 16:50
Är det något som täcks av garantin, jag vill vara 100 innan jag skickar den på service hos mobilakuten.
Jag har 1 år garanti kvar på mobilen.
[attachment=78970:N852.jpg]
[attachment=78969:N851.jpg]
Edit: beställde en ny original skal + batterilock för 350kr. Hoppas att monteringen är lätt bara..
Redigerat av Lias08, 14 October 2009 - 17:09.
Postad 18 October 2009 - 21:58
Jag köpte en N85 från Katshing för ca 1 år sedan. Idag såg jag två sprickor under navi knappen och själva plasten har lossnat som man ser på bilderna.
Är det något som täcks av garantin, jag vill vara 100 innan jag skickar den på service hos mobilakuten.
Jag har 1 år garanti kvar på mobilen.
[attachment=78970:N852.jpg]
[attachment=78969:N851.jpg]
Edit: beställde en ny original skal + batterilock för 350kr. Hoppas att monteringen är lätt bara..
Jag hade identiska problem som du. Upptäckte en dag att en liknande spricka som din fanns under navi knappen och underdelen hade släppt. Telefonen var då 10 mån gammal och jag fick skalet utbytt utan några som helst problem. Lämnade in den till mobilbyrån i sthlm då jag också köpt telefonen från katshing. Problemet verkar vanligt då snubben som tog emot luren sa att dem brukar släppa. Viktigt att nämna också är att min lur, förutom sprickan, var i toppskick. inte en skråma. Bra lur med skit kvalite... Lycka till
Redigerat av Parlouit, 18 October 2009 - 22:00.
Postad 15 March 2010 - 23:48
Postad 23 March 2010 - 10:28
Postad 18 July 2010 - 10:43
Jag har haft 30.019 i över ett år. Jag vet att det finns nyare men
får inte ladda ner dom.
Mvh Tomas
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
N79 & N85 - två nya mobiler från Nokia