* Officiell Tråd - LG KC910 Renoir *
364 svar till detta ämne
Postad 09 februari 2009 - 23:20
Unregisteredb56b21cd
-
Unregisteredb56b21cd
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Ser på detta forum att dom har gjort teman och en massa andra grejer! http://www.mygreatphone.com/forum/
Jag är inte så bra på detta, är det någon som förstår hur man ordnar det i mobilen?
Det är inte alls så svårt som det ser ut !. Kan försöka koka ihop ngn guide här till det kanske. Ska dock medges att det tog ett tag innan jag vågade pilla med det där. Men har slide funktion på låset på telefonen nu och andra teman och mp3 spelare osv som fungerar utmärkt !
Postad 10 februari 2009 - 00:08
Mange30
-
Mange30
-
Användare
-
-
134 inlägg
Det är inte alls så svårt som det ser ut !. Kan försöka koka ihop ngn guide här till det kanske. Ska dock medges att det tog ett tag innan jag vågade pilla med det där. Men har slide funktion på låset på telefonen nu och andra teman och mp3 spelare osv som fungerar utmärkt !
Det vore scysst om du kunde slänga upp en guide hur man gör
Postad 10 februari 2009 - 01:14
Unregisteredb56b21cd
-
Unregisteredb56b21cd
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Denna länk är grund tut på engelska vad för program du ska använda för att fixa med teman osv. http://www.mygreatph....html#post83651Och denna är översatt från grund forumet med diverse teman osv. Följ instruktionerna noggrant. Jag tar inget ansvar om ngt mot förmodan skulle gå fel. http://74.125.79.113...WzPKyNMLde5wTlQEfter att ha fixat detta en gång och förstått upplägget på hur man gör så går det relativt snabbt och smidigt att modifiera teman osv. (Ska också sägas att det är bra att kopiera alla filer från telefonen man modifierar, för man som sagt modifierar ! Man lägger alltså inte till teman osv !.)
Postad 10 februari 2009 - 03:58
Mange30
-
Mange30
-
Användare
-
-
134 inlägg
Någon som kan skicka mig orginal widgets, glömde spara dom när jag höll på och mixtrade med teman!
Eller finns dom någonstans att hämta?
Postad 10 februari 2009 - 15:27
ronald1457
-
ronald1457
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Om det skulle gå fel när man börjar modifera teman osv, finns det nån återställning man kan göra?
Postad 10 februari 2009 - 16:12
Unregisteredb56b21cd
-
Unregisteredb56b21cd
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Om det skulle gå fel när man börjar modifera teman osv, finns det nån återställning man kan göra?
Ha alltid backup filer på de filer du mixar med. Bör vara nog. Men tror det finns ngra saker om det skulle gå riktigt fel att försöka göra för att fixa det.
Postad 12 februari 2009 - 12:54
jark
-
jark
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Sabbar ni era widgets teman osv så är det väl bara att flasha om telefonen. Jag gjorde det med hjälp av denna guiden http://www.mygreatph...rmwares-18.html längst ner på sidan finns enkla instruktioner och filerna som behövs finns på första sidan. Jag vet inte om det finns någon direkt anledning till att flasha om telefonen om det inte är något fel på den i teman lr andra inställningar. Mina java-applikationer kunde inte längre komma åt nätet och jag var inte speciellt sugen på att skicka telefonen till 3 för omflashning så det var anledningen till att jag gjorde det. Min telefon var 3-branded och låst till 3 men flashningen fungerade utan problem och nu är den inte längre branded vilket är skönt att slippa. Dock fortfarande låst.
Postad 12 februari 2009 - 13:59
thella
-
thella
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Hej! Har blivit riktigt sugen på denna efter att ha testat den i butik. Var tidigare helt inne på iphone, nu har jag svängt. Undrar om det är någon vänlig själ som kan besvara ett par frågor. 1) Följer penna med eller ej? Har sett olika uppgifter om detta. Kan man sticka in en penna "längs sidan"? 2) Följer hörlurar med? Står inget om det på Pccity där jag tänkt köpa den. 3) Minneskortet. Kan jag köpa exempelvis detta och det funkar i Renoir: https://www.prisjakt...kt.php?p=2294074) 2,5 mm hörlurar. Är det som på en SE W810 att lurarna består av två delar? Först från telefonen och vid slutet av denna första del kan man sticka i vilka lurar som helst (3,5 mm)? 5) Årets dummaste fråga: Om jag köper Bluetooth headset, kan jag lyssna på musik i den också? Och kan jag ha telefonen på laddning samtidigt som jag lyssnar? Detta är användbart i scenariot när jag ligger och lyssnar på talbok i ena örat när jag ska sova och då slipper ha en sladd och slipper att telefonen laddar ur när jag somnar till talboken! Hoppas att någon tar sig tid!
Postad 12 februari 2009 - 14:09
Unregisteredb56b21cd
-
Unregisteredb56b21cd
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Hej! Har blivit riktigt sugen på denna efter att ha testat den i butik. Var tidigare helt inne på iphone, nu har jag svängt. Undrar om det är någon vänlig själ som kan besvara ett par frågor.
1) Följer penna med eller ej? Har sett olika uppgifter om detta. Kan man sticka in en penna "längs sidan"? 2) Följer hörlurar med? Står inget om det på Pccity där jag tänkt köpa den. 3) Minneskortet. Kan jag köpa exempelvis detta och det funkar i Renoir: https://www.prisjakt...kt.php?p=229407 4) 2,5 mm hörlurar. Är det som på en SE W810 att lurarna består av två delar? Först från telefonen och vid slutet av denna första del kan man sticka i vilka lurar som helst (3,5 mm)? 5) Årets dummaste fråga: Om jag köper Bluetooth headset, kan jag lyssna på musik i den också? Och kan jag ha telefonen på laddning samtidigt som jag lyssnar? Detta är användbart i scenariot när jag ligger och lyssnar på talbok i ena örat när jag ska sova och då slipper ha en sladd och slipper att telefonen laddar ur när jag somnar till talboken!
Hoppas att någon tar sig tid!
1. Ja det följer med en penna. Men jag använder den då aldrig i alla fall (finns ingen anledning att använda pennan), tur det för det finns inte ngt ställe man kan ha pennan i på telefonen. 2. Hörlurar följer med, vet inte hur bra de är dock då jag inte använder dem. 3. Jag använder ett i princip lika kort förutom att det är annat märke och class 6 på kortet i stället. Men det bör funka utmärkt med det kortet. 4. Lurarna består av två delar precis som du skriver. 5. Tror det inget jag testat men kan inte tänka mig att det inte skulle vara så.
Postad 12 februari 2009 - 16:05
Mange30
-
Mange30
-
Användare
-
-
134 inlägg
Sabbar ni era widgets teman osv så är det väl bara att flasha om telefonen. Jag gjorde det med hjälp av denna guiden http://www.mygreatph...rmwares-18.html längst ner på sidan finns enkla instruktioner och filerna som behövs finns på första sidan. Jag vet inte om det finns någon direkt anledning till att flasha om telefonen om det inte är något fel på den i teman lr andra inställningar. Mina java-applikationer kunde inte längre komma åt nätet och jag var inte speciellt sugen på att skicka telefonen till 3 för omflashning så det var anledningen till att jag gjorde det. Min telefon var 3-branded och låst till 3 men flashningen fungerade utan problem och nu är den inte längre branded vilket är skönt att slippa. Dock fortfarande låst.
Jag sabbade min telefon, sen återställde jag allt som denna länken visar hur man gör, nu är mobilen som ny igen, tack för det
Postad 14 februari 2009 - 12:59
jark
-
jark
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Mange30: bra att det fungerade men har du liksom jag upplevt problem med ljudupptagningen vid videoinspelning? Jag har ändrat inställningarna för ljudupptagning och störningsfri mikrofon utan framgång.
Postad 14 februari 2009 - 13:28
Mange30
-
Mange30
-
Användare
-
-
134 inlägg
Mange30: bra att det fungerade men har du liksom jag upplevt problem med ljudupptagningen vid videoinspelning? Jag har ändrat inställningarna för ljudupptagning och störningsfri mikrofon utan framgång.
Menar du att ljudet inte blir klart vid inspelning? Ne jag har inte märkt några störningar eller så!
Postad 14 februari 2009 - 18:21
jark
-
jark
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Menar du att ljudet inte blir klart vid inspelning? Ne jag har inte märkt några störningar eller så!
Jag får inget ljud alls vid inspelning. Knäpptyst
Postad 14 februari 2009 - 19:26
Mange30
-
Mange30
-
Användare
-
-
134 inlägg
Jag får inget ljud alls vid inspelning. Knäpptyst
Det lät ju inget bra! Jag gjorde som du skrev , och körde ominstallation som dom länkarna du visade, och laddade ner programvaran kc910J som jag har och sen när allt var klart så fungerade allt som vanlit, inga problem vid inspelning eller så! Har du provat att uppdatera på Lg sidan till den senaste pragramvaran?
Postad 15 februari 2009 - 15:22
jark
-
jark
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Kom på vad felet var. Jag böt namn på ljuden till videoinspelningen för att slippa plinget när man börjar inspelningen. Mjukvaran buggar tydligen ur om den inte hittar ljudfilen. Problemet löst!
Postad 16 februari 2009 - 22:25
Mange30
-
Mange30
-
Användare
-
-
134 inlägg
Håller på och försöker ändra teman, har laddat ner tema iphone, men jag får bara fram widgets och dom fyra ikoner på skärmen, någon som vet hur man får in resterande på bakgrundsbilden?
Postad 17 februari 2009 - 18:19
HaloGuilty
-
HaloGuilty
-
Användare
-
-
121 inlägg
Har haft denna mobil ett tag och är nöjd med den, men nu har ett litet/stort problem har dykt upp för mig vad göra?
När jag skickar ett sms till en person så kan samma sms ibland skickas upp till ca 10 gånger. Problemet har pågått i ca 1 vecka. Använder Tele2 som operatör.
1. Är detta ett vanligt fel?
2. Kan det vara fel på telefonen?
3. Faktureras man för detta?
Tacksam för ett svar
Postad 17 februari 2009 - 19:53
ronald1457
-
ronald1457
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Använder Outlook 2007. När man synkar kopierar den ingenting från kalendern eller något annat från outlook. Någon som vet hur man ska göra?
Har ett till problem:P, någon som vet hur man får hotmail att fungera i mobilen? Vet att jag frågat förut men har inte fått något svar.
Redigerat av ronald1457, 17 februari 2009 - 19:55.
Postad 17 februari 2009 - 23:43
jark
-
jark
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Använder Outlook 2007. När man synkar kopierar den ingenting från kalendern eller något annat från outlook. Någon som vet hur man ska göra?
Har ett till problem:P, någon som vet hur man får hotmail att fungera i mobilen? Vet att jag frågat förut men har inte fått något svar.
Angående hotmail så fungerar inte det längre pga av att de har stängt av pop3 för vanliga användare. För att kunna använda detta måste du betala för ett pluskonto lr vad det heter på hotmail eller skaffa en annan adress med pop3 dit du kan "forwarda" dina mail.
Postad 18 februari 2009 - 06:27
drhp
-
drhp
-
Rookie
-
5 inlägg
LG Renoir back in black as KC910i, gets an overhaul Nya LG Renoir
Postad 18 februari 2009 - 11:47
thella
-
thella
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Har inhandlat och är nöjd! Några frågor:
1. Kan man bara använda de widgets som finns från början? Hade varit bra exempelvis med snabbnummer som widget.
2. Har fått igång Wi-fi, men det går otroligt segt. Vad kan detta bero på?
3. Jag får ingen signal när jag tar emot SMS, bara vibration, varför? I inställningarna har jag ställt in ljud, men inget kommer.
4. Tycker att det är låg volym vid videoinspelning. Är det inte bättre kanske?
Edit: Framförallt! Kan man inte ta bort det irriterande ljudet som kommer varje gång man trycker på en knapp utan att ringsignalen och sms-signalen också försvinner?? Har testat fram och tillbaka några gånger, men jag kommer inte fram till annat än att man måste ha den jobbiga signalen på!
Tacksam för svar!
Redigerat av thella, 18 februari 2009 - 16:10.
Postad 18 februari 2009 - 21:06
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Längesen jag hade Renoiren nu men om jag minns rätt så minskade man tangenttonerna med volymreglaget. Sen slapp man "Blippa bloppa" ljuden
Wi-fi gick fint i min så där kan jag inte hjälpa dig direkt. Widgetsen såg jag mer som en "kul grej" och använde inget av dem. Verkar som man kan mecka till luren en del iaf om man ser på tidigare länkar här i tråden.
Svarta Renoiren ser ju riktigt het ut
Postad 18 februari 2009 - 22:46
Unregistered99fd5f7d
-
Unregistered99fd5f7d
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
så nu har man haft Renoir i 4 dagar och är helt nöjd med den
men mobilen verekar vara en sån mobil som antingen älskar eller hatar kolla runt på nätet
å hitta folk som såg mobilen som ett ******** onda påhitt,
som jag tycker är konstigt.
men det folk klagar mest på verkar vara att köra internet på mobilen som tur har jag
aldrig varit intriserad av det:)
Postad 19 februari 2009 - 07:25
nixxz
-
nixxz
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
så nu har man haft Renoir i 4 dagar och är helt nöjd med den men mobilen verekar vara en sån mobil som antingen älskar eller hatar kolla runt på nätet å hitta folk som såg mobilen som ett ******** onda påhitt, som jag tycker är konstigt.
men det folk klagar mest på verkar vara att köra internet på mobilen som tur har jag aldrig varit intriserad av det:)
Ja telefonen är grymt skön i det mesta men webbläsaren är KASS! Sedan en annan sak, finns det någon annan tråd där det finns bra JAVA program till telefonen? Vilka program skulle ni ha det svårt att vara utan?
Redigerat av nixxz, 19 februari 2009 - 07:27.
Postad 19 februari 2009 - 08:22
thella
-
thella
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Längesen jag hade Renoiren nu men om jag minns rätt så minskade man tangenttonerna med volymreglaget. Sen slapp man "Blippa bloppa" ljuden
Tack så mycket! Äntligen någon med lite koll. Kanoners! Tror inte jag hade listat ut det själv. Någon kanske kan hjälpa mig att förstå följande fel: Har installerat programvaran LG suite. När jag försöker ansluta telefonen så står det först att du fungerar (både BT & USB). Sen när jag försöker gå in på själva överföringen så får jag upp följande felmeddelande på datorn: "Kan inte ansluta mobiltelefonen. Kontrollera COM-porten och anslut i viloläge." och följande på mobiltelefonen: "Kan inte genomföra i konflikt med (sök)" Någon med samma problem eller lösning på det hela? Är annars nöjd med telefonen. Det tar dock ett tag att vänja sig när man gick från w810 till denna
Redigerat av thella, 19 februari 2009 - 08:24.
Postad 19 februari 2009 - 18:49
nixxz
-
nixxz
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Vilket GPS program använder ni?
Måste säga att jag tycker telefonen fungerar bra, och det är en riktigt fin telefon. Lätt använd mm.
MEN! GPSen suger så JÄV*LA KASS! Google maps hittar ej satelliten inte heller jogging kompis! USCH!
Det här är min andra KC910 då det första kraschade. men denna har samma problem!
Skit telefon!
Redigerat av nixxz, 19 februari 2009 - 19:02.
Postad 19 februari 2009 - 21:32
ronald1457
-
ronald1457
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Tack så mycket! Äntligen någon med lite koll. Kanoners! Tror inte jag hade listat ut det själv.
Någon kanske kan hjälpa mig att förstå följande fel: Har installerat programvaran LG suite. När jag försöker ansluta telefonen så står det först att du fungerar (både BT & USB). Sen när jag försöker gå in på själva överföringen så får jag upp följande felmeddelande på datorn: "Kan inte ansluta mobiltelefonen. Kontrollera COM-porten och anslut i viloläge." och följande på mobiltelefonen: "Kan inte genomföra i konflikt med (sök)"
Någon med samma problem eller lösning på det hela? Är annars nöjd med telefonen. Det tar dock ett tag att vänja sig när man gick från w810 till denna 
Om du har flera program igång samtidigt så går det inte att ansluta har jag för mig. För att avsluta alla program som är igång trycker du på den mittersta knappen och sedan på på play ikonen, sedan avslå alla. Då kommer det fungera tror jag. Någon som vet om man kan ladda ner en annan webbläsare?
Postad 20 februari 2009 - 01:13
jark
-
jark
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Om du har flera program igång samtidigt så går det inte att ansluta har jag för mig. För att avsluta alla program som är igång trycker du på den mittersta knappen och sedan på på play ikonen, sedan avslå alla. Då kommer det fungera tror jag.
Någon som vet om man kan ladda ner en annan webbläsare?
Jag kör med Opera mini och det funkar fint.
Postad 20 februari 2009 - 01:19
jark
-
jark
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Måste säga att jag tycker telefonen fungerar bra, och det är en riktigt fin telefon. Lätt använd mm.
MEN! GPSen suger så JÄV*LA KASS! Google maps hittar ej satelliten inte heller jogging kompis! USCH! Det här är min andra KC910 då det första kraschade. men denna har samma problem! Skit telefon!
Verkar som att du har fått ett måndagsex. igen. Jag har råkat ut för att telefonen inte hittat satelit någon enstaka gång men alltid annars. Det tar visserligen en stund ibland(ca 30 sek - 1 min) men det gör det å andra sidan på vanliga gpser också. Kör med google maps och amazegps för onlinekartor och köranvisningar. Kör med we-travel och trekbuddy för offlinekartor. Allt funkar utan probbs förutom amaze som ibland har svårt/tar väldigt lång tid att hämta information över 3gnätet. Trådlöst funkar utmärkt. Någon annan som har problem med anslutningen i amazegps?
Postad 20 februari 2009 - 07:06
nixxz
-
nixxz
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Ja verkar så!
Vart kan man ladda hem opera mini? hur gör man som?
Hur får man in divx player i den?
Postad 20 februari 2009 - 08:39
thella
-
thella
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Om du har flera program igång samtidigt så går det inte att ansluta har jag för mig. För att avsluta alla program som är igång trycker du på den mittersta knappen och sedan på på play ikonen, sedan avslå alla. Då kommer det fungera tror jag.
Någon som vet om man kan ladda ner en annan webbläsare?
Tack återigen! Det är kul när man får bättre svar här än via LG support. "Har du provat att byta USB-port? Har du provat att ominstallera programvaran?". Sopor. Är som sagt riktigt nöjd med telefonen, men jag fortsätter väl med frågor som irriterar mig och som jag tycker är konstigt. Mediaspelaren är inte top of the line. Jag kan acceptera ljudet, men själva upplägget är konstigt enligt mig. Man verkar inte kunna få en skiva i rätt ordning? Istället hamnar låtarna i bokstavsordning. Mycket dumt. Har nu 6 gb inlagd musik. När jag lyssnar på en låt och sedan vill gå bakåt för att välja en annan låt blir det små avbrott i låten. Det knäpper liksom till. Någon annan som noterat detta? Sedan vill jag också ha en annan webbläsare. GPS har jag inte testat.
Postad 20 februari 2009 - 09:16
jark
-
jark
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Ja verkar så! Vart kan man ladda hem opera mini? hur gör man som? Hur får man in divx player i den? http://www.opera.com/mini/download/Google is your friend. Bara att installera som vilket javaprogram som helst. Vet inte vad du syftar på när du säger "Hur får man in divx player i den?" Vill du ha in divxplayer i opera mini ? Det är nog inte möjligt om det inte finns stöd för det från början. I telefonen har du ju det stödet från början.
Postad 20 februari 2009 - 10:33
Mange30
-
Mange30
-
Användare
-
-
134 inlägg
MEN! GPSen suger så JÄV*LA KASS! Google maps hittar ej satelliten inte heller jogging kompis! USCH! Det här är min andra KC910 då det första kraschade. men denna har samma problem! Skit telefon!
Trist att det inte fungerar för dig! Gpsen fungerar utmärkt på min, både google maps och amaze, använder amaze mest för den fungerar bättre tycker jag, hittar exakt dit man ska, får alltid okntakt, även kontakt inomhus, joggingkompis fungerar den med! Är den bästa telefon jag haft och jag har haft en massa mobiler inklusive iphone!
Postad 20 februari 2009 - 11:09
thella
-
thella
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
http://www.opera.com/mini/download/ Google is your friend. Bara att installera som vilket javaprogram som helst. Vet inte vad du syftar på när du säger "Hur får man in divx player i den?" Vill du ha in divxplayer i opera mini ? Det är nog inte möjligt om det inte finns stöd för det från början. I telefonen har du ju det stödet från början.
Har installerat Opera - känns mkt bättre än LGs webbläsare. Det knakar lite i min Renoir när jag klämmeroch trycker på olika ställen. Ibland när jag trycker på kameraknappen också. Dock inget knarrande. Fast det kanske är något man får räkna med? Min gamla telefonen knakade också lite och det blir ju värre ju mer man använder den antar jag.
Redigerat av thella, 20 februari 2009 - 11:38.
Postad 20 februari 2009 - 12:44
Mange30
-
Mange30
-
Användare
-
-
134 inlägg
Har installerat Opera - känns mkt bättre än LGs webbläsare.
Det knakar lite i min Renoir när jag klämmeroch trycker på olika ställen. Ibland när jag trycker på kameraknappen också. Dock inget knarrande. Fast det kanske är något man får räkna med? Min gamla telefonen knakade också lite och det blir ju värre ju mer man använder den antar jag.
Det knarrar på en del ställen på min med, tänkte lämna in den men jag struntar i det, stör mig inte mer på det och skulle det bli värre så har man garanti!
Postad 20 februari 2009 - 15:23
nixxz
-
nixxz
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Vad har ni för inställning på GPSn? Assisterad eller inte?
När man använder opera, sedan så kopplar man upp sig via WIFI, hur vet man att den använder det trådlösa och inte WAP?
Några andra program som fungerar till den? Musik eller något
Postad 20 februari 2009 - 15:39
jark
-
jark
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Vad har ni för inställning på GPSn? Assisterad eller inte? När man använder opera, sedan så kopplar man upp sig via WIFI, hur vet man att den använder det trådlösa och inte WAP? Några andra program som fungerar till den? Musik eller något
Jag tror att man måste koppla upp wifi innan man öppnar browsern annars går det nog fortfarande på gprs. Du kan se hur mycker data du förbrukat genom att gå in i inställningar/samtal/datavolym. Jag kör med a-gps.
Postad 20 februari 2009 - 16:13
nixxz
-
nixxz
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Okej, vad är det för skillnad på A-gps och gps?
För jag testade att inte använda a-gps då fungerade google maps!
EDIT: konstigt nu fungerar det även med A-gps. Bara joggingkompis som ######s får ingen grön satellit utan dom görna prickarna bara åker fram och tillbaka
Redigerat av nixxz, 20 februari 2009 - 16:42.
Postad 21 februari 2009 - 00:14
ronald1457
-
ronald1457
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
http://www.opera.com/mini/download/ Google is your friend. Bara att installera som vilket javaprogram som helst. Vet inte vad du syftar på när du säger "Hur får man in divx player i den?" Vill du ha in divxplayer i opera mini ? Det är nog inte möjligt om det inte finns stöd för det från början. I telefonen har du ju det stödet från början.
Tack, jag hade för mig att opera mini bara fungerade på windows mobiler. Men det funkar perfekt, den är mycket skönare än LGs egna webbläsare.
Postad 21 februari 2009 - 10:47
thella
-
thella
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Tack, jag hade för mig att opera mini bara fungerade på windows mobiler. Men det funkar perfekt, den är mycket skönare än LGs egna webbläsare.
Efter en del surfande med Opera måste hag säga att jag tycker att den är grym! Enda nackdelen är en långa vägen för att starta programmet, eftersom det läggs i "spel". Någon som vet om man kan göra en genväg på skrivbordet alternativt placera den någonstans där man når den smidigare?
Postad 21 februari 2009 - 20:05
nixxz
-
nixxz
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Inte någon som vet säkert, om jag tex aktiverar WIFI kopplar upp mig sedan öppnar jag opera. Om det kostar något då? alltså genom GPRS?
Postad 21 februari 2009 - 20:15
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Är ju bara att kolla av dataräknaren och sen öppna opera lite och sen kollar du dataräknaren igen
Postad 21 februari 2009 - 21:02
_mattis_
-
_mattis_
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag hadde opera mini på min gamla SE och det fungerade bra, men fungerar det bra med touch skärmen, är det användarvänligt, med några smidiga lösningar som t.e.x hålla skärmen intryckt för att zoma in mm. Funderar också om nån vet om man kan ta bort kamera ljudet? Det går ändra slutare men inte ta bort helt, inte heller om man har ljudlöst läge.
Postad 23 februari 2009 - 11:55
nixxz
-
nixxz
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
WIFI tar över GPRS, så om man aktiverar WIFI innan man öppnar Opera fungerar det utmärkt
Postad 25 februari 2009 - 09:56
jark
-
jark
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag hadde opera mini på min gamla SE och det fungerade bra, men fungerar det bra med touch skärmen, är det användarvänligt, med några smidiga lösningar som t.e.x hålla skärmen intryckt för att zoma in mm. Funderar också om nån vet om man kan ta bort kamera ljudet? Det går ändra slutare men inte ta bort helt, inte heller om man har ljudlöst läge.
Opera funkar kanon och mindre "laggigt" än standardwebbläsaren. Mycket smidig zoomfunktion så man kan "dubbeltappa" på skärmen för att zooma in på det stället man "tappat" på. Det finns ljudlös slutare att välja på vissa firmwares men inte alla. Det är lite avancerat att ta bort detta iom att du måste in och ändra i filer på telefonen genom datorn. Det finns bra guider här Renoir-forum. Någon som har testat KD player eller som kan testa den engelska versionen? KDplayer240x320en. Det är en musikspelare för den som undrar. Problemet jag har med den är att den bara spelar första låten och sedan stannar. Anledningen till att jag har skaffat en tredjepartsspelare är att det tar ca 1 min innan standardspelaren har laddad in alla låtar och man kan börja lyssna. I KD tar det ca 15 sek vilket är bra mycket bättre. Den har också support för m3u-spellistor så att man kan göra dem i winamp och sedan flytta över till telefonen vilket är smidigt. Om någon har förslag på en annan javaspelare så var inte blyga med att komma med alternativ.
Redigerat av jark, 25 februari 2009 - 11:13.
Postad 04 mars 2009 - 16:50
ronald1457
-
ronald1457
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Jag fattar inte hur man gör nya teman och ikoner. Någon som kan göra en väldigt väldigt enkelt guide för den som inte är världsbäst på att mixtra med sådant?
Postad 18 mars 2009 - 17:05
thella
-
thella
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Är det någon som vet varför Opera bara fungerar när man kör via Wi-fi och inte via sitt mobilabonnemang?
Postad 22 mars 2009 - 18:38
_mattis_
-
_mattis_
-
Rookie
-
6 inlägg
Tycker det är skitroligt att prata med försäljare då man redan har all fakta och vet precis allting om en pryl innan man väl slår till. i 99% av fallen vet man mkt mer än dom själva 
Detta beror ju givetvis på att man siktar in sig och läser in sig på en pryl man är intresserad av medans det nästan är omöjligt för försäljaren i butiken att ha sådan koll på allt då de har så många olika modeller.
håller med och när de märker att man kan allt börjar de prata om något annat, haha.
Postad 23 mars 2009 - 16:35
thella
-
thella
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Hej! Är det ngt som kan hjälpa mig med detta mkt irriterande problem. Får inte igång streaming! När jag ringer till LG hänvisar de till Halebop och vice versa. Fungerar kanon att surfa, men direkt när jag ska kolla på streamat material blir det connection timeout. Mediaspelaren öppnas, den laddar o laddar, men inget mer. Någon som kan hjälpa?
Postad 28 mars 2009 - 20:56
Carion
-
Carion
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Hej!
Jag köpte min Renoir igår, men har ett litet problem. Det låter inte när det ringer eller när man får sms. Ljudet ska vara på, för det har jag upptäckt när jag haft alarmet på. När det ringer eller när jag får sms så bara vibrerar luren, jag har försökt med allt jag kan komma på.
Är det någon som vet hur jag ska göra?
Tack på förhand!
MVH Caroline
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|